abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2004 @ 10:59:26 #1
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20928241
De Abu Hafs al-Masri Brigade, die claimt verbonden te zijn met het terroristennetwerk Al-Qaida, heeft vandaag een verklaring uitgegeven waarin staat dat Europa een 'bloedige oorlog' kan verwachten. Volgens de groep had Europa het 'vredesaanbod' van Osama Bin Laden niet af moeten slaan.

Osama Bin Laden bood op vijftien april een vredesbestand aan. Hij wilde niet langer 'in oorlog' zijn met ons continent, maar stelde wel als voorwaarde dat Europa een vreedzame opstelling ten opzichte van moslims zou aannemen. Dat betekende dat de Europese troepen binnen drie maanden uit Irak moesten worden teruggetrokken. Op vijftien juni liep het bestand af. Europa weigerde op het aanbod in te gaan.

Volgens de Brigade is Berlusconi doelwit nummer één. Berlusconi is een van de trouwste bondgenoten van de Verenigde Staten en heeft zich in het verleden negatief uitgelaten over de moslimwereld.

De groep militanten die nu met dit dreigement komt heeft eerder de verantwoordelijkheid voor de treinaanslagen in Madrid opgeëist.
bron: 'Europa kan een bloedige oorlog verwachten'
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:04:44 #2
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20928329
Ik zat al een tijdje op deze stap te wachten. Het is de stap die Al-Qaida niet wil maken, maar toch moet maken. Het was veel makkelijker voor hun geweest als ze het enkel tegen de VS hoefde op te nemen, maar doordat Europa (terecht) niet aan die eis heeft toegegeven zullen ze het nu veel moeilijker hebben. Vergeet niet dat het Al-Qaida's doel is om de VS te isoleren en dat dit dus een tegenslag voor hun is. Nu is er ook eindelijk geen echte reden meer voor Europeese landen om niet deel te nemen aan de strijd tegen het terrorisme, ik zie dit als een morele overwinning voor het westen.
Tuurlijk, er zullen slachtoffers vallen maar die zouden toch wel vallen want Europa zou vroeg of laat toch wel het doelwit worden van Al-Qaida, of in dit geval hun Europeese slaafje van de Abu Hafs al-Masri Brigade. Liever nu en een lijn trekken als later. Ik wacht op de eerste grote aanslagen die het lot van de Fundamentalistische Moslim terroristen zal inluiden. Ik zeg niet dat het makkelijk wordt, of dat het niet lang zal duren maar deze zet is iets wat ik zie als iets wat de terroristen liever niet wildedoen omdat het nu een heel stuk moeilijker wordt.
I mean no harm
pi_20928573
Waarom sturen we ze niet gewoon een key to the city en een kadobon van ikea ofzo? maybe all they need is a little love
Deal with it; rock 'n roll
pi_20928688
Ach, terreurdreiging nummer 1092342.

D'r zal vroeg of laat weer een aanslag komen in Europa. Ik vraag me ook af wat er dan zal gebeuren. Zal de enigszins passieve houding van Europa ten opzichte van dit soort terrorisme blijven voortduren of zullen we net als de VS wat actiever en harder optreden?
pi_20928725
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:25 schreef nikk het volgende:
Ach, terreurdreiging nummer 1092342.

D'r zal vroeg of laat weer een aanslag komen in Europa. Ik vraag me ook af wat er dan zal gebeuren. Zal de enigszins passieve houding van Europa ten opzichte van dit soort terrorisme blijven voortduren of zullen we net als de VS wat actiever en harder optreden?
Laten we anders als onszelf actiever en harder optreden en ophouden met elke scheet van elke european te vergelijken met die van zo'n arrogante tering amerikaan.. dus..
pi_20928891
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:27 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Laten we anders als onszelf actiever en harder optreden en ophouden met elke scheet van elke european te vergelijken met die van zo'n arrogante tering amerikaan.. dus..
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:38:35 #7
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20928956
Ik vond Europa zowiezo al te soft en verdeeld tegen terrorisme. Dit soort daden kan Europa alleen maar sterker en meer verenigbaar maken tegen terrorisme. We hoeven het niet op dezelfde manier als de VS aan te pakken, sterker nog ik ben ervan overtuigd dat we veel affectiever terrorisme kunnen bestrijden.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:40:50 #8
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_20929001
Ze zeggen zoveel, als je maar een schrijntje kritiek op een willekeurige moslim uit is het de ene oorlogsverklaing na de andere
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_20929083
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Hoef je geen gekke bek te trekken hoor begrijp je het niet?
Jij vergelijkt ons meteen al weer met de vs als we harder op moeten gan treden dat is compltete onzin fuck die amerikanen en laten we een keer zelf wat doen
pi_20929161
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:44 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Hoef je geen gekke bek te trekken hoor begrijp je het niet?
Jij vergelijkt ons meteen al weer met de vs als we harder op moeten gan treden dat is compltete onzin fuck die amerikanen en laten we een keer zelf wat doen
Ik zeg ook niet dat we op dezelfde manier als de Amerikanen te werk moeten gaan. Ik stelde enkel dat 'we' als Europa, zoals de VS, wellicht een actieve in plaats van een passieve rol zouden moeten vervullen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 11:52:28 #11
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20929225
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat we op dezelfde manier als de Amerikanen te werk moeten gaan. Ik stelde enkel dat 'we' als Europa, zoals de VS, wellicht een actieve in plaats van een passieve rol zouden moeten vervullen.
Dat ben ik dus met je eens. De VS heeft in het buitenland een falende taktiek toegepast. Het wordt tijd dat 'het oude Europa' zijn spieren (niet persé militair) maar weer eens gaat opwarmen en dat we de wereld laten zien dat we nogsteeds pit in ons hebben zitten. Er moet heuswel een oplossing bestaan waarbij we niet bij de VS hoeven te bedelen en waarbij we niet ingeven aan terrorisme en die oplossing kan worden berijkt als heel Europa samenwerkt.

Ik zie terrorisme als het middel om Europa te binden en er weer een enkel groot en sterk Europa van te maken.
I mean no harm
pi_20929950
En nu word ik hardstikke bang voor die bende
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:26:38 #13
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_20929951
[miereneuker]
verklaart
[/miereneuker]

hehe sorry, taalfouten in topic titels in N&A vind ik zo slordig

ontopic: Lekker handig van die terroristen. USA en Europa groeien zo weer fijn naar elkaar toe.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:36:31 #14
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930161
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:26 schreef Vamos het volgende:
[miereneuker]
verklaart
[/miereneuker]

hehe sorry, taalfouten in topic titels in N&A vind ik zo slordig

ontopic: Lekker handig van die terroristen. USA en Europa groeien zo weer fijn naar elkaar toe.
Dat is ook een van de redenen waarom ik zeg dat dit juist slecht is voor de terroristen. Ik had al een tijdje terug gezegd dat de wapenstilstand van Al-Qaida was ontstaan door dit soort problemen. Het westen kan enkel winnen van deze daad. Al-Qaida en zijn takken weten net zo goed dat deze oorlogsverklaring waar ze zichzelf min of meer hebben ingeduwd slechter voor henzelf is als voor het wesetn en dat het hun eigenlijke doelen alleen maar tegenwerkt. Die aanslagen waren toch wel gekomen, zou het niet nu zijn, dan zou het wel over een jaar of twee zijn geweest.

Mods, kan die topictitel zijn taalfout worden verbeterd?
I mean no harm
pi_20930164
topic titel aangepast

-- ontopic --

Ach, terreurdreiging zoveel. Als ze het echt doen komt er alleen maar een grotere aversie tegen extremistische moslims, en zullen ze dus nog veel meer weerstand krijgen. Geen enkel land zal dan problemen hebben om bij de coalitie te komen.

Mocht dat gebeuren dan hoop ik wel dat er een president a la Clinton de macht heeft, iemand die een stuk verstandiger omgaat met buitenlandse relaties
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:38:56 #16
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930209
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:36 schreef Vision het volgende:
topic titel aangepast

-- ontopic --

Ach, terreurdreiging zoveel. Als ze het echt doen komt er alleen maar een grotere aversie tegen extremistische moslims, en zullen ze dus nog veel meer weerstand krijgen. Geen enkel land zal dan problemen hebben om bij de coalitie te komen.

Mocht dat gebeuren dan hoop ik wel dat er een president a la Clinton de macht heeft, iemand die een stuk verstandiger omgaat met buitenlandse relaties
Thanx

Ik hoop ook dat de VS een betere president krijgt. Bush is barslecht, en Kerry is afwachten. Maar Bush moet iig weg. Volgens mij heeft Kerry meer kans om te winnen met de komende verkiezingen als Bush. Inmiddels is wel duidelijk dat Bush bij een aanslag fout handeld.
I mean no harm
pi_20930399
Effe uit een ander topic gehaald die dicht gegooid was.
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:03 schreef Frenkie het volgende:
iedereen voor mij..
en ik vind dit soort berichten maar eng. We hadden onze troepen gewoon terug moeten trekken. Als Bush zo nodig oorlog moet voeren laat hij het dan zelf uitzoeken.
Kom op zeg, er zitten 200.000 Amerikaanse soldaten in Irak. Er zitten 1.300 Nederlandse soldaten in Irak. Zo'n 0.5% van het aantal troepen is Nederlands. Dat is een druppel op een gloeiende plaat. Terwijl die troepen ook goede dingen doen, en die goede dingen NIET een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Dus niet terug trekken, heeft helemaal geen zin. Die terroristen gebruiken de troepen gewoon als aanleiding. Om ons bang te kunnen maken. Het gaat niet om die troepen, het gaat er om ons bang te maken.

Moeten wij ons bang laten maken door een paar gefrustreerde Arabieren? Moeten wij knielen voor een Arabier met grootheidswaanzin en een slecht karakter? Natuurlijk niet! Sjonge, het idee alleen al! Ik waardeer mijn levensstijl wel ietsje meer dan dat.
pi_20930453
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:04 schreef pomtiedom het volgende:
Al-Qaida, of in dit geval hun Europeese slaafje van de Abu Hafs al-Masri Brigade.
Al-Qa'ida, of in ieder geval leden van AL-Qa'ida, of personen die zich verbonden voelen met die terreurorganisatie, hebben vaak allemaal een aparte naam. Soms wisselen ze zelfs van naam, het is een beetje als carnaval.

Maar goed, deze organisatie claimt wel meer dingen, zoals de black out in Amerika. Het kan echt zijn, maar het kan net zo goed een groepje grappenmakers zijn, die wel wat serieuzer zijn dan jeugdvandalen, dat wel.

Ik denk niet dat het uitmaakt voor de war on terror, waar Europese landen overigens volop aan meedoen, want de dreiging van terreur neemt niet toe na zo'n bericht. Europa wordt al tientallen jaren bedreigd en aangevallen door moslimterroristen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 12:51:35 #19
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_20930466
toepasselijk nummer op 3fm nu.
Kristallnacht.

wat in Europa (helaas weer)verwacht kan worden als er inderdaad aanslagen komen.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:00:22 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20930639
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:50 schreef Monidique het volgende:

Ik denk niet dat het uitmaakt voor de war on terror, waar Europese landen overigens volop aan meedoen, want de dreiging van terreur neemt niet toe na zo'n bericht. Europa wordt al tientallen jaren bedreigd en aangevallen door moslimterroristen.
Het maakt de bevolking wel bang en paranoia natuurlijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:00:31 #21
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930641
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Al-Qa'ida, of in ieder geval leden van AL-Qa'ida, of personen die zich verbonden voelen met die terreurorganisatie, hebben vaak allemaal een aparte naam. Soms wisselen ze zelfs van naam, het is een beetje als carnaval.

Maar goed, deze organisatie claimt wel meer dingen, zoals de black out in Amerika. Het kan echt zijn, maar het kan net zo goed een groepje grappenmakers zijn, die wel wat serieuzer zijn dan jeugdvandalen, dat wel.

Het klopt idd dat deze groep met scepsis wordt bekeken omdat er ookal wordt gezegd dat ze niet daadwerkelijk achter de Madrid aanslagen zaten. Het zijn een beetje wannabee's. Dat neemt echter neit weg dat Al-Qaida zelf wel een dergelijke dreiging meent. Het verdrag is afgelopen en Europa heeft terecht niet gedaan wat Al-Qaida verlangde. Dus nu is de zwarte piet in de handen van Al-Qaida. Ze willen (moeten) oorlog voeren tegen Europa, dat is goed, maar daarmee werken ze hun hoofddoelen tegen.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:01:19 #22
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20930660
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:51 schreef DoctorB het volgende:
Kristallnacht.

wat in Europa (helaas weer)verwacht kan worden als er inderdaad aanslagen komen.
Alsof de andere zijde het niet zou doen, ik denk overigens dat je overstuur handeld. Ik zie nogsteeds niet alle Moslims voor terroristen aan.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 13:08:54 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20930832
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:01 schreef pomtiedom het volgende:
Alsof de andere zijde het niet zou doen, ik denk overigens dat je overstuur handeld. Ik zie nogsteeds niet alle Moslims voor terroristen aan.
Hangt ook wel een beetje van de 'scale of attack' af.
Als het een aanval is met WMD, dan zou wel eens de deksel (van ons gezond denken) eraf kunnen vliegen. En welke landen/mensen (bla bla) gaan we hier dan voor verantwoordelijk houden ?.

Maar ik denk dat zo'n beetje elke invalshoek is besproken is bij de verschillende topics. Dus het enigste wat we kunnen doen is gewoon verder gaan met ons 'vrije' leventje. Zolang er niks aan de hand is....is er dus vooralsnog niks aan de hand.
pi_20930915
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hangt ook wel een beetje van de 'scale of attack' af.
Als het een aanval is met WMD, dan zou wel eens de deksel (van ons gezond denken) eraf kunnen vliegen. En welke landen/mensen (bla bla) gaan we hier dan voor verantwoordelijk houden ?.

Maar ik denk dat zo'n beetje elke invalshoek is besproken is bij de verschillende topics. Dus het enigste wat we kunnen doen is gewoon verder gaan met ons 'vrije' leventje. Zolang er niks aan de hand is....is er dus vooralsnog niks aan de hand.
ik weet niet of iemand 24 gezien heeft maar volgens mij gaan er dan per direct rakketten naar de arabische landen.
en in het minste geval conventionele bommen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_20931747
Deze pleuris honden kunnen gewoon allemaal dood omvallen.
Wij zijn in orloog met hun sinds 11/09 en 11/03

Ze kunnen dreigen tot ze een ons wegen

Voorbeeld uit israel overnemen
Jagen jagen jagen en nogmaals jagen.
Die hebben die twee Relie-hufters afgemaakt en sindsien ist het rustig. De hamas hebben ze kop en been geamputeerd.

OCeanan van bloed beloofde de arabisceh Pathos ons.
gebeurd is er niets meer .
pi_20931890
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 12:36 schreef Vision het volgende:
Ach, terreurdreiging zoveel. Als ze het echt doen komt er alleen maar een grotere aversie tegen extremistische moslims, en zullen ze dus nog veel meer weerstand krijgen. Geen enkel land zal dan problemen hebben om bij de coalitie te komen. Mocht dat gebeuren dan hoop ik wel dat er een president a la Clinton de macht heeft, iemand die een stuk verstandiger omgaat met buitenlandse relaties
Als het echt gebeurt, zal dat niet alleen leiden tot meer aversie tegen extremistische moslims, maar tegen alle moslims, dus ook de gematigde; hoe onterecht dat wellicht ook is. Het is aan gematigde moslims om nadrukkelijk stelling te nemen tegen dit soort terroristische groeperingen.

Het is terecht dat Europa niet is ingegaan op het 'vredesaanbod' van een terrorist die verantwoordelijk is voor de dood van duizenden onschuldige mensen. Dat zogenaamde 'vredesaanbod' is namelijk een verkapt dreigement: "als jullie je troepen niet terugtrekken, vallen we jullie ook aan", daar komt het op neer. Osama zal niet slagen in zijn streven om de Verenigde Staten te isoleren, omdat Europa en Amerika hoe dan ook van elkaar afhankelijk zijn binnen de wereldeconomie en daarom elkaar nooit zullen loslaten.
pi_20937968
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:54 schreef dVTB het volgende:

Als het echt gebeurt, zal dat niet alleen leiden tot meer aversie tegen extremistische moslims, maar tegen alle moslims, dus ook de gematigde; hoe onterecht dat wellicht ook is. Het is aan gematigde moslims om nadrukkelijk stelling te nemen tegen dit soort terroristische groeperingen.
en met de passiviteit van moslims t.o.v. extremistische moslims zie ik dat zo snel nog niet gebeuren. Wat uiteindelijk tot een onvermijdelijke confrontatie gaat lijden. Hoe het afloopt ligt (imo) aan de vredelievende moslims.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:10:33 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20940266
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 19:17 schreef Vision het volgende:

Hoe het afloopt ligt (imo) aan de vredelievende moslims.
Dus iedere moslim moet een bord voor zijn deur zette waarop staat dat hij terrorisme afkeurt? Of een Islamitische winkel moet een bord buiten zetten? Of iedere moslim moet een sticker dragen met "anti-terrorisme" erop?

Want bij ongeregeldheden zijn er makkelijk bakstenen door een ruit van een winkel, zonder dat duidelijk is of die eigenaar terrrorisme steunt. Of het belagen van een willekeurige moslim op straat. Denk je dat de werkelijke verantwoordelijken van eventuele "rassenrellen" eerst gaan vragen voordat ze hun moslimhaat afreageren? Ik denk het niet.

Je doet net alsof toekomstige ongeregeldheden al op het conto van de slachtoffers komt te staan. Ach, ja Nederland, het land waar daders meer rechten hebben dan slachtoffers. Ik geloofde daar niet zo in, maar soms...
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:17:48 #29
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20940403
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dus iedere moslim moet een bord voor zijn deur zette waarop staat dat hij terrorisme afkeurt? Of een Islamitische winkel moet een bord buiten zetten? Of iedere moslim moet een sticker dragen met "anti-terrorisme" erop?

Want bij ongeregeldheden zijn er makkelijk bakstenen door een ruit van een winkel, zonder dat duidelijk is of die eigenaar terrrorisme steunt. Of het belagen van een willekeurige moslim op straat. Denk je dat de werkelijke verantwoordelijken van eventuele "rassenrellen" eerst gaan vragen voordat ze hun moslimhaat afreageren? Ik denk het niet.

Je doet net alsof toekomstige ongeregeldheden al op het conto van de slachtoffers komt te staan. Ach, ja Nederland, het land waar daders meer rechten hebben dan slachtoffers. Ik geloofde daar niet zo in, maar soms...
Mooi, en hier zijn we weer. Weet jij een oplossing dan?
Waarschijnlijk net zo min. Iedere oplossing die wordt bedacht zal de Moslims uiteindelijk toch gaan betrekken erin. De Moslims zullen altijd de gebeten hond zijn no matter wat, dat is niet de schuld van het westen, dat is het resultaat van Al-Qaida's werkwijze. En natuurlijk probeerd Al-Qaida daarvan te proviteren, immers een ontevreden Moslim wordt sneller een Fundi.
Moslims zullen altijd worden betrokken in deze zaak of ze willen of niet, als ze zo snel mogelijk er vanaf willen zijn werken ze mee. Dat kun je wellicht niet leuk vinden, maar zo simepl licht de zaak. Het is erg gemakkelijk om dan stilletjes te wijzen naar de jodenster maar daarvoor moet je bij Al-Qaida en hun takken zijn en niet bij ons want het is Al-Qaida die de tactiek met opzet zo heeft in elkaar gezet.
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:33:48 #30
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20940721
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:17 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mooi, en hier zijn we weer. Weet jij een oplossing dan?
Waarschijnlijk net zo min.
Een oplossing voor terrorisme? Ja, erg moeilijk. Maar ik zie het aftuigen van moslims, die niet duidelijk hebben gemaakt dat ze tegen terrorisme zijn, iig niet als een oplossing, meer als een verergering.

Simpel gezegd komt het er meer op neer dat je terroristen opspoort en oppakt. Ik zie niet in hoe je moslims erin wil betrekken.
quote:
stilletjes te wijzen naar de jodenster
Ik vond het meer een inburgeringsvignet-voorbeeld, maar misschien had Dijkstal wel gelijk over de gelijkenis met de Jodenster.
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:39:47 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20940860
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:47 schreef CANARIS het volgende:
Deze pleuris honden kunnen gewoon allemaal dood omvallen.
Wij zijn in orloog met hun sinds 11/09 en 11/03

Ze kunnen dreigen tot ze een ons wegen

Voorbeeld uit israel overnemen
Jagen jagen jagen en nogmaals jagen.
Die hebben die twee Relie-hufters afgemaakt en sindsien ist het rustig. De hamas hebben ze kop en been geamputeerd.
*proest*

Ja, goed idee.

Vooral die duizenden terroristen die we er nu al bij hebben gekregen door het Midden-Oosten even onder de duim proberen te krijgen zijn daar een goed voorbeeld van.

Dat hele gejaag op moslims leidt alleen maar tot meer terroristen en meer geweld. Is het nu niet dan over 10 of 20 jaar wel.

Maar dat soort dingen die kinderen in de zandbak al wel doorhebben zijn vaak moeilijk te begrijpen voor onze moslimbashers
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20941170
Nederlanders zouden zelf eens terrorist moeten worden en de vijfde collone moeten aanvallen. "stop de bezetting van Irak" kan net zo goed zijn "stop de bezetting van Nederland".
Vier vrijheid? Welke vrijheid!
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:53:05 #33
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20941183
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een oplossing voor terrorisme? Ja, erg moeilijk. Maar ik zie het aftuigen van moslims, die niet duidelijk hebben gemaakt dat ze tegen terrorisme zijn, iig niet als een oplossing, meer als een verergering.

Simpel gezegd komt het er meer op neer dat je terroristen opspoort en oppakt. Ik zie niet in hoe je moslims erin wil betrekken.
Ik heb het niet over het aftuigen van Moslims die niet meewerken. Ik heb het over het gebrek van meewerking vanuit de Moslimpopulatie.
Ik hoef geen 'gedwongen' demonstartie van Moslims tegen terrorisme. Ik hoef geen openbaar signaal. Maar het zal echt wel opvallen als een Imam of iemand uit de Moslimcommune zich buitengewoon vaak uitlaat over hoe verderfelijk het westen wel niet is. Dat maakt hem niet schuldig, maar wel verdacht en als de populatie waarin hij leeft dat aangeeft dan kan er ook direct naar gekeken worden. Soort van buurtcontrole.
quote:
[..]

Ik vond het meer een inburgeringsvignet-voorbeeld, maar misschien had Dijkstal wel gelijk over de gelijkenis met de Jodenster.
Schoten onder de gordel doen mij geen pijn. Ik wees meer hier op:
quote:
I mean no harm
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:53:24 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20941191
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:52 schreef EkstrA het volgende:
Nederlanders zouden zelf eens terrorist moeten worden en de vijfde collone moeten aanvallen. "stop de bezetting van Irak" kan net zo goed zijn "stop de bezetting van Nederland".
pi_20944994
Sjees, dit is alweer (zoals al hiervoor gezegd is) terreurdreiging nummertje 100000.
Laat die lui fijn een nummertje trekken en netjes op hun beurt wachten...

Ik hecht weinig waarde aan dit soort uitingen, er zijn ook 1000 en nog wat bewegingen die de oorlog jihad weet ik veel wat nog meer verklaren. God, ik kijk er niet eens meer van op en voel me ook totaal niet bedreigd....
  vrijdag 30 juli 2004 @ 02:36:29 #36
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20946149
Nu pas?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20948842
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

*proest*

Ja, goed idee.

Vooral die duizenden terroristen die we er nu al bij hebben gekregen door het Midden-Oosten even onder de duim proberen te krijgen zijn daar een goed voorbeeld van.

Dat hele gejaag op moslims leidt alleen maar tot meer terroristen en meer geweld. Is het nu niet dan over 10 of 20 jaar wel.

Maar dat soort dingen die kinderen in de zandbak al wel doorhebben zijn vaak moeilijk te begrijpen voor onze moslimbashers
Neem jij maar leker een europees standpunt in jongen. Pappen pappen pappen. en als het toch fout gaat , een ander de schuld geven.

Open je ogen man.
Geen Moslim extremist die zich door jouw zouteloze praatje laat ophouden
pi_20948923
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 21:39 schreef Posdnous het volgende:

[..]

*proest*

Ja, goed idee.

Je hebt helemaal gelijk! We moeten de terroristen en de Islam helemaal de vrije hand geven in Europa. Dat is de oplossing!
  vrijdag 30 juli 2004 @ 10:54:56 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20949602
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:18 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Neem jij maar leker een europees standpunt in jongen. Pappen pappen pappen. en als het toch fout gaat , een ander de schuld geven.

Open je ogen man.
Geen Moslim extremist die zich door jouw zouteloze praatje laat ophouden
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:22 schreef nikk het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk! We moeten de terroristen en de Islam helemaal de vrije hand geven in Europa. Dat is de oplossing!
Jaja, ik weet het.

Als je niet achter massale oorlogen en invasies staat waarmee zogenaamd terroristen gevangen worden en alleen maar onschuldige burgers het slachtoffer zijn, ben je laf.

Dan wil je de terroristen de vrije hand geven

Altijd grappig om te zien dat mensen denken dat terrorisme zomaar vanuit het niets ontstaat.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 11:00:15 #40
89730 Drugshond
pi_20949726
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 10:54 schreef Posdnous het volgende:
...
terrorisme.... wanneer ontstaat terrorisme.
  • Onvrede vanuit het geloof.
  • Onvrede vanwege de machpositie van het eigen land (van herkomst).
  • Onvrede vanuit eigen denken en opvattingen.
  • pi_20949820
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 10:54 schreef Posdnous het volgende:

Altijd grappig om te zien dat mensen denken dat terrorisme zomaar vanuit het niets ontstaat.
    Niemand die dat zal beweren hoor.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:08:20 #42
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20949920
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

• Onvrede door stelselmatige vernedering
  • Onvrede door loze beloften
  • Onvrede door bemoeinis van anderen.
  • Onvrede door extreem geweld tegen weerloze burgers.

Maar hoe dan ook, uiteindelijk wordt dat toch allemaal naar het geloof gefocust. De enige manier om je te verzetten is via die idiote religieuze fanatieke groepen. Die dus stelselmatig blijven groeien.
  • When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:15:47 #43
    89730 Drugshond
    pi_20950075
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:08 schreef Posdnous het volgende:
    Maar hoe dan ook, uiteindelijk wordt dat toch allemaal naar het geloof gefocust. De enige manier om je te verzetten is via die idiote religieuze fanatieke groepen. Die dus stelselmatig blijven groeien.
  • Good point.......
    Maar noem eens 1 land op waar een religieuze fanatieke groepering aan de macht is gekomen waar voorspoed is geweest.....
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:17:26 #44
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20950116
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:15 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Good point.......
    Maar noem eens 1 land op waar een religieuze fanatieke groepering aan de macht is gekomen waar voorspoed is geweest.....
    Dat er in een land geen voorspoed is, lijkt me geen reden om dan maar massaal te bombarderen.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:18:15 #45
    89730 Drugshond
    pi_20950126
    quote:
  • probeer hetzelfde maar eens te roepen in Somalie........ (I will kick ya)....
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:25:35 #46
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_20950277
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:00 schreef Drugshond het volgende:

[..]

• Mja zoals het nu lijkt voornamelijk vanuit het geloof..
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:31:22 #47
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20950414
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:25 schreef Noca het volgende:

[..]

Mja zoals het nu lijkt voornamelijk vanuit het geloof..
    Vandaar dat de overgrote meerderheid van de moslims totaal geen problemen heeft met niet-moslims. Klinkt erg logisch.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:32:22 #48
    89730 Drugshond
    pi_20950441
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:25 schreef Noca het volgende:
    Mja zoals het nu lijkt voornamelijk vanuit het geloof..
    Deels waar....aflevering tegenlicht (VPRO).... Singapore is ooit begonnen met bijna niks en is door veel hard werken en liberaal dictoriaal beleid gegroeid tot de 2e logistieke haven in de wereld... (erg knap)....
    Maar omgekeerd heeft singapore niks tegen geloof.. het grenst aan malaysia waarvan elke dag duizenden mensen binnenkomen...

Geloof is niet het hoofddoel......>>. Zekerheid en Duidelijkheid wel.........
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:39:09 #49
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_20950591
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Vandaar dat de overgrote meerderheid van de moslims totaal geen problemen heeft met niet-moslims. Klinkt erg logisch.
    Ehh hebben we het nou over terrorisme of moslims? Ik zeg alleen dat terrorisme als grote, maar zeker niet enige, reden geloof heeft. Ik heb het hier helemaal niet over moslims..

edit: waarschijnlijk zie jij dan: moslims <> terrorisme, ik niet
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:41:07 #50
    89730 Drugshond
    pi_20950622
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:39 schreef Noca het volgende:
    Ehh hebben we het nou over terrorisme of moslims? Ik zeg alleen dat terrorisme als grote, maar zeker niet enige, reden geloof heeft. Ik heb het hier helemaal niet over moslims..
    "Sad but true - Metallica.mp3" geloof is de boosdoener.....
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:43:59 #51
    89730 Drugshond
    pi_20950683
    quote:
    Kun je dit onderbouwen.....!!!!!...
      vrijdag 30 juli 2004 @ 11:48:54 #52
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20950791
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 11:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kun je dit onderbouwen.....!!!!!...
    Het lijkt me belangrijker het tegendeel te bewijzen zodat je daadwerkelijk dat soort landen met alle geweld kan aanvallen. Maar dat gebeurt helaas niet.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:03:35 #53
    96309 Bard_Yttap
    Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
    pi_20951062
    quote:

• Je bedoeld misschien dat ongelovigen lager dan honden en apen zijn? Of bedoel je dat homo's met het hoofd voorover van de hoogste toren gegooid moeten worden? Of bedoel je dat vrouwen de helft van de rechten van de man moeten hebben? Of bedoel je gewoon dat Amerika een Satan is? Nee die opgeschreven vernederingen, door en niet tegen moslims, bedoel je zeker niet?
    quote:
  • De belofte dat de Islam een religie van vrede is zeker?
    quote:
  • Wie bemoeit zich eigenlijk met wie en wat heeft het westen eigenlijk met de Islam of moslims te maken?
    quote:
  • De 99 spanjaarden in Madrid waren dan zeker volgens jou niet weerloos? En de drieduizend mensen in de twin-towers waren zeker ook niet weerloos? Nee hadden ze maar moeten bukken, zul je wel denken, want ze hadden toch kunnen weten dat het superieure Islamitische geloof van het superieure Arabische ras er aan kwam?! Allahu Akbar (a.k.a. Sieg Heil)
    quote:
    Heb je wel eens echt nagedacht over de oorzaken van terrorisme en andere vormen van collectief machtsmisbruik?

Hoe kun jij terrorisme vergoelijken, door te stellen dat het Westen zelf de schuld is? Worden er hier moslims onthoofd misschien? Worden er hier moslims opgeblazen misschien? Worden hier echt moslims vernederd misschien? Nee!

Worden hier vrouwen verkracht misschien? Worden hier homo's vernederd misschien? Worden hier kamerleden bedreigd misschien? Nee, niet misschien, maar zeker weten van wel en nog wel door die "zielige" moslims van jou.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:04:38 #54
    89730 Drugshond
    pi_20951086
    Uit een ander topic.. Sharon: Israël mag wel kernwapens bezitten van de VS
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 03:30 schreef PLAE@ het volgende:

Kan iemand mij nou eigenlijk eens uitleggen:

Waarom probeert de USA te doen alsof zijn bepalen wie er wel en niet kernwapens mogen hebben En waarom laat de internationale gemeenschap dit toe
    Daar verbaas ik me al heel m'n leven over.
    quote:
    Moeilijke vraag met wellicht een makkelijk antwoord.

Amerika is het enigste land wat ooit (met succes ?!) een kernwapen heeft ingezet tijdens WO-II. Een kernwapen is het ultieme wapen om de vijand tot overgave te dwingen.
    De gehele koude oorlog was ook gebaseerd op het idee van vernietiging van de tegenstander (First Strike Capability). Maar de uitkomst van deze vergelijking was zodanig dat het gebruik van kernwapens gelijk stond aan de vernietiging van de gehele wereld. Het midden oosten is veel vluchtiger qua oorlogvoering. Er zijn in de afgelopen decenia's vele conflicten conventioneel uitgevochten.

Amerika is bang voor het nucleaire gevaar in het midden oosten omdat ook andere landen op het punt staan (of al zijn) om ook een kernmacht te worden. Amerika wil dit eigenlijk tegenhouden omdat een eenvoudig conflict kan uitmonden is een massale nucleaire slachtpartij. En daar zijn de Amerikanen alsook Europa doodsbang voor... De landen die nu (2003 [**]) kernwapens hebben hebben een zekere vorm van gezond verstand ontwikkeld van wat die wapens kunnen en wanneer ze ingezet kunnen worden

Het inzetten van kernwapens is een nieuw nucleair startschot. Wat een destabilisatie van de wereldvrede kan betekenen.

Kortom : Het antwoord voor de internationale politiek is wereldvrede en economische belangen (gezien vanuit de bril van de westerse wereld)... Niks meer en niks minder.

[**] Iran schijnt tegenwoordig ook een kernmacht te zijn.
    edwardjayepstein
    Het gaat niet over geweld... ... het gaat over de wereldvrede.... (get the point)....
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:12:57 #55
    96309 Bard_Yttap
    pi_20951257
    quote:

[..]

Wat is jouw definitie van totaal geen problemen? Dat je niet terplekke wordt onthoofd is voor jou een bewijs van goed gedrag?! Of dat je niet beledigd wordt in het Nederlands, maar in het voor jou onverstaanbare Arabisch, noem je misschien beleefdheid. Als dat zo is dan noem ik jou een Troll.

Hoeveel moslimwerkgevers ken jij die een ongelovige als vast personeel in loondienst hebben?

Noem mij er slechts één en ik beloof je dat het er niet meer zullen zijn!
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:13:37 #56
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20951278
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:03 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Je bedoeld misschien dat ongelovigen lager dan honden en apen zijn? Of bedoel je dat homo's met het hoofd voorover van de hoogste toren gegooid moeten worden? Of bedoel je dat vrouwen de helft van de rechten van de man moeten hebben? Of bedoel je gewoon dat Amerika een Satan is? Nee die opgeschreven vernederingen, door en niet tegen moslims, bedoel je zeker niet?
    [..]
    Ehm..nee. onvrede over stelselmatige arrogantie vanuit het Westen dat zij een achtergestelde cultuur hebben waarna ze zich er bovendien ook nog eens mee gaan bemoeien.
    quote:
    De belofte dat de Islam een religie van vrede is zeker?
    [..]
    Te dom om op te reageren.
    quote:
    Wie bemoeit zich eigenlijk met wie en wat heeft het westen eigenlijk met de Islam of moslims te maken?
    [..]
    Precies, goede vraag.
    quote:
    De 99 spanjaarden in Madrid waren dan zeker volgens jou niet weerloos? En de drieduizend mensen in de twin-towers waren zeker ook niet weerloos? Nee hadden ze maar moeten bukken, zul je wel denken, want ze hadden toch kunnen weten dat het superieure Islamitische geloof van het superieure Arabische ras er aan kwam?! Allahu Akbar (a.k.a. Sieg Heil)
    [..]
    Hmm... vanwaar deze rare opmerking? Je zult mij niet horen zeggen dat terroristen maar gewoon vrij moeten blijven rondlopen. Het ging mij puur over de oorzaken hiervan. Die alleen maar verergeren door de allesbehalve effectieve manier van moderne terreurbestrijding.
    Maar je Allah/Sieg heil opmerking zegt al wel weer genoeg over dit niveau
    quote:
    Heb je wel eens echt nagedacht over de oorzaken van terrorisme en andere vormen van collectief machtsmisbruik?
    Ja, en gelukkig niet zo eenzidig als jij met je geweldige homepage
    quote:
    Hoe kun jij terrorisme vergoelijken, door te stellen dat het Westen zelf de schuld is? Worden er hier moslims onthoofd misschien? Worden er hier moslims opgeblazen misschien? Worden hier echt moslims vernederd misschien? Nee!
    Ja dus. En ik vergoeilijk helemaal geen terrorisme.
    quote:
    Worden hier vrouwen verkracht misschien? Worden hier homo's vernederd misschien? Worden hier kamerleden bedreigd misschien? Nee, niet misschien, maar zeker weten van wel en nog wel door die "zielige" moslims van jou.
    Dat gebeurt op zoveel plekken in de wereld. Waarom wordt er daar niks aan gedaan dan?
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:16:49 #57
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20951358
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:12 schreef Bard_Yttap het volgende:
    Als dat zo is dan noem ik jou een Troll.
    !

Ah, ik probeer genuanceerd te zijn dus ik ben een troll

Jij komt met allah/sieg heil opmerkingen en dat is heel normaal.

vrijdag 30 juli 2004 @ 12:18:43 #58
    89730 Drugshond
    pi_20951397
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:13 schreef Posdnous het volgende:
    Ehm..nee. onvrede over stelselmatige arrogantie vanuit het Westen dat zij een achtergestelde cultuur hebben waarna ze zich er bovendien ook nog eens mee gaan bemoeien.

Te dom om op te reageren.

Precies, goede vraag.

Hmm... vanwaar deze rare opmerking? Je zult mij niet horen zeggen dat terroristen maar gewoon vrij moeten blijven rondlopen. Het ging mij puur over de oorzaken hiervan. Die alleen maar verergeren door de allesbehalve effectieve manier van moderne terreurbestrijding.
    Maar je Allah/Sieg heil opmerking zegt al wel weer genoeg over dit niveau

Ja, en gelukkig niet zo eenzidig als jij met je geweldige homepage

Ja dus. En ik vergoeilijk helemaal geen terrorisme.

Dat gebeurt op zoveel plekken in de wereld. Waarom wordt er daar niks aan gedaan dan?
    correctie ...... je maakt onderscheid in religies....en de belevenis ervan.......
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:26:06 #59
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20951533
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

correctie ...... je maakt onderscheid in religies....en de belevenis ervan.......
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:28:47 #60
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20951591
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:12 schreef Bard_Yttap het volgende:

Hoeveel moslimwerkgevers ken jij die een ongelovige als vast personeel in loondienst hebben?
    Grappige opmerking trouwens.

Ik zit nota bene zelf in de mkb-advisering. Ik ken vrijwel geen 1 onderneming die door een moslim geleid wordt waar geen niet-moslims werkzaam zijn. Tenzij het kleine familiebedrijfjes van 2 of 3 mensen zijn.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:46:22 #61
    96309 Bard_Yttap
    pi_20951996
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:13 schreef Posdnous het volgende:

Waarom zou het westen eigenlijk niet arrogant mogen zijn en de pan-Arabische Nationalistische Islamitische politieke stromingen en fatalisten wel? jezelf opblazen, dat is zooooo pompeus en pas echt arrogant ...

Ik vind dat de bosjesmannen in de binnenlanden van zwart Afrika ook achtergesteld zijn t.o.v. ons "economische" en "technologische" succes. Uitspraak conform de Posdnous methodiek "genuanceerd" door expres "denigrerende" bijwoorden weg te laten of van quotjes te voorzien. Ik hoop dat je inziet dat overnuancering de zaak 360 graden kan doen omslaan.

Dus een hoop gedoe voor niks eigenlijk, dat hopeloze cultuurrelativisme. Daar zijn de moslims zelf ook heel goed in, want alles wat slecht is is Westers en alles wat goed is is Arabisch in hun ogen (en in hun taal, want het woordje satan heeft in het Arabisch dezelfde etymologie als iets wat ver weg is en waar je beter niet te dicht bij kunt komen). Geen wonder dat de Arabieren (a.k.a. moslims) een hekel hebben aan vreemden. Die vreemden noemen ze immers in hun eigen taal satans en satans mag je beledigen, stenigen en onthoofden. Zo nu weet je ook waar de xenofobie van de moslims zelf voor de niet-moslims vandaan komt. Nu jij ...

P.S. Ik wacht nog steeds op een voorbeeld van één Islamitisch bedrijf dat een niet-moslim in dienst heeft ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bard_Yttap op 30-07-2004 12:52:27 ]
      vrijdag 30 juli 2004 @ 12:54:44 #62
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20952196
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:46 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Waarom zou het westen eigenlijk niet arrogant mogen zijn en de pan-Arabische Nationalistische Islamitische politieke stromingen en fatalisten wel?
    Dat heb je mij niet horen zeggen.
    quote:
    jezelf opblazen, dat is zooooo pompeus en pas echt arrogant ...
    Yep, om maar te zwijgen over walgelijk.
    quote:
    Ik vind dat de bosjesmannen in de binnenlanden van zwart Afrika ook achtergesteld zijn t.o.v. ons "economische" en "technologische" succes.
    Dat is dan dus ook een reden om die landen met alle geweld aan te vallen?
    quote:
    Uitspraak conform de Posdnous methodiek "genuanceerd" door expres "denigrerende" bijwoorden weg te laten of van quotjes te voorzien. Ik hoop dat je inziet dat overnuancering de zaak 360 graden kan doen omslaan.
    Tja, nogal zwak om nu een bepaalde bedoeling van mijn woorden te suggereren die nergens over gaat.
    quote:
    Dus een hoop gedoe voor niks eigenlijk, dat hopeloze cultuurrelativisme. Daar zijn de moslims zelf ook heel goed in, want alles wat slecht is is Westers en alles wat goed is is Arabisch in hun ogen (en in hun taal, want het woordje satan heeft in het Arabisch dezelfde ethymologie als iets wat ver weg is en waar je beter niet te dicht bij kunt komen). Geen wonder dat de Arabieren (a.k.a. moslims) een hekel hebben aan vreemden. Die vreemden noemen ze immers in hun eigen taal satans en satans mag je beledigen, stenigen en onthoofden. Zo nu weet je ook waar de xenofobie van de moslims zelf voor de niet-moslims vandaan komt. Nu jij ...
    Je doet nu net alsof ik de islamitische cultuur omarm. Ik heb daar helemaal niets mee. Ik zie alleen geen reden om daarom islamitische landen en volkeren nutteloos te bombarderen.
    quote:
    P.S. Ik wacht nog steeds op een voorbeeld van één Islamitisch bedrijf dat een niet-moslim in dienst heeft ...
    Waarom zou ik

Ik ken er genoeg en ga hier die namen echt niet neerzetten.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 13:05:19 #63
    96309 Bard_Yttap
    pi_20952469
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 12:28 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Grappige opmerking trouwens.

Ik zit nota bene zelf in de mkb-advisering. Ik ken vrijwel geen 1 onderneming die door een moslim geleid wordt waar geen niet-moslims werkzaam zijn. Tenzij het kleine familiebedrijfjes van 2 of 3 mensen zijn.
    Dan zal het je niet moeilijk vallen om één voorbeeld te geven van een Islamitisch bedrijf dat een niet-moslim in dienst heeft. Geef maar een linkje naar een dergelijk bedrijf, gaarne met een on-line personeels advertentie. Misschien zijn er niet-moslims op Fok! die nog een goede baan zoeken. Zodat je mijn ongelijk kunt bewijzen.

P.S. ik ken wel genoeg kleine niet-islamitische familiebedrijven die wel een moslim in dienst hebben, vreemd dat je het vanzelfsprekend vindt dat kleine Islamitische familiebedrijven geen niet-moslims in dienst hebben? Ik weet niet of je het weet, maar de meeste Alberbert Heijn vestigingen zijn kleine niet-islamitische familie-bedrijven als geheel zelfstandige filiaalen franchisenemers (met eigen personeel en jaarrekening) van het familie-Albert-Heijn bedrijf merk.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 13:10:10 #64
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20952580
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 13:05 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Dan zal het je niet moeilijk vallen om één voorbeeld te geven van een Islamitisch bedrijf dat een niet-moslim in dienst heeft. Geef maar een linkje naar een dergelijk bedrijf, gaarne met een on-line personeels advertentie. Misschien zijn er niet-moslims op Fok! die nog een goede baan zoeken. Zodat je mijn ongelijk kunt bewijzen.
    !

Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat ik me tegenover jou wil bewijzen.
    quote:
    P.S. ik ken wel genoeg kleine niet-islamitische familiebedrijven die wel een moslim in dienst hebben, vreemd dat je het vanzelfsprekend vindt dat kleine Islamitische familiebedrijven geen niet-moslims in dienst hebben?
    Ik vind niks vanzelfsprekend. De kleine niet-moslim familiebedrijfjes die ik ken hebben overigens ook geen moslim in dienst. Ik heb het dan ook over bedrijfes van 2 of 3 werknemers (zoals ik al aangaf). Dus dat is helemaal niet zo vreemd.
    quote:
    Ik weet niet of je het weet, maar de meeste Alberbert Heijn vestigingen zijn kleine niet-islamitische familie-bedrijven als geheel zelfstandige filiaalen franchisenemers (met eigen personeel en jaarrekening) van het familie-Albert-Heijn bedrijf merk.
    Een Albert Heijn filiaal lijkt me niet echt een familiebedrijfje met 2 of 3 werknemers
      vrijdag 30 juli 2004 @ 13:13:44 #65
    97537 Dr_Weird
    Let the mating begin!!!!!
    pi_20952642
    Moslim-extremisten zijn de grootste laffe honden die er rondlopen.

Ze verklaren de oorlog aan het westen en blazen onschuldige burgers op en verschuilen zich tussen hun gematigde broeders.

Ik walg van extremisten zij zijn lager dan vlooien, luizen, bacteriën en virussen. Het zijn gewoon parasieten met penisnijd en fascistische ideologie..
    More corn!!!
      vrijdag 30 juli 2004 @ 13:21:19 #66
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20952821
    Het prob leem tussen Moslim-extremisten en de gewone Moslims is dat de Moslim-extremisten de gebruiken van de gewone Moslims misbruiken.

Voor een gewone Moslim is Allahu Akhbar gewoon iets wat je zegt als je geluk hebt, bijvoorbeeld ontsnapt bent aan een ongeluk ofzo. Voor een extremist is Allahu Akbar hetzelfde als Sieg Heil. En zo is het eigenlijk met alles. Net als een kankercel in een lichaam worden ze niet door het lichaam aangevallen omdat het lichaam ze niet als vijand herkent. De Moslim-extremisten doen veel schade aan de gewone Moslims en aan de niet-Moslims. Pas als de gewone Moslims dat erkennen en erop handelen. Zoals eerder gezegd hoef ik geen grote openbare demonstraties enzo, maar daden die daadwerkelijk wat doen zoals het aangeven van Moslims en Moslimorganisaties met een gevaarlijke gedachtengoed. Het is voor het welzijn van de mensheid zelf en niet enkel voor het westen of de Moslims. Hoe eerder de mensheid van de Fundamentalistische Moslims is verlost hoe beter.
    I mean no harm
      vrijdag 30 juli 2004 @ 13:33:20 #67
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20953127
    Helemaal mee eens. Maar die kant zal het ook wel opgaan.
    pi_20953408
    Veel te genuanceerd en pseudo - intellektueel voor mij

1) de Islam behindert ontplooing
    2) Hierdoor is de schaar tussen Westen - Rijk en Orient-arm steeds groter geworden
    3) door dat de Islam een zelfreflektie niet toelaat , moet een derde als schuldige voor de eigen ellende worden gevonden
    4) Die zijn snel gevonden. Israel als vreemde entiteit in het Midden Oosten en de USA als absoute Nummero Uno op deze planeet

Draai er een verhaal aan vast, gooi een hoop urban legends in de Globale gespreksronde en ...........voila

Je hebt een Lulkoek verhaal waar meer als 1 milliard mensen in geloven.

"De schuldigen zitten niet in het Midden Oosten maar in het Westen , en als die dat eindelijk realiseren , wordt het op deze aarde toch nog een rose suikerzoet Utopia met alleen maar gelukkige kindjes"

Ik zeg jagen jagen jagen jagen , tot de laatste fundie knakker een kogel in zijn harses heeft

vrijdag 30 juli 2004 @ 14:10:42 #69
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20954056
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 13:43 schreef CANARIS het volgende:
    Veel te genuanceerd en pseudo - intellektueel voor mij

1) de Islam behindert ontplooing
    2) Hierdoor is de schaar tussen Westen - Rijk en Orient-arm steeds groter geworden
    3) door dat de Islam een zelfreflektie niet toelaat , moet een derde als schuldige voor de eigen ellende worden gevonden
    4) Die zijn snel gevonden. Israel als vreemde entiteit in het Midden Oosten en de USA als absoute Nummero Uno op deze planeet

Draai er een verhaal aan vast, gooi een hoop urban legends in de Globale gespreksronde en ...........voila

Je hebt een Lulkoek verhaal waar meer als 1 milliard mensen in geloven.

"De schuldigen zitten niet in het Midden Oosten maar in het Westen , en als die dat eindelijk realiseren , wordt het op deze aarde toch nog een rose suikerzoet Utopia met alleen maar gelukkige kindjes"

Ik zeg jagen jagen jagen jagen , tot de laatste fundie knakker een kogel in zijn harses heeft

Deze beknopte versie is geschikt voor het kannonenvoer, maar ik denk dat de gemiddelde mens toch wel een wat diepere uitleg verlangt.
    I mean no harm
    pi_20954234
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 14:10 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Deze beknopte versie is geschikt voor het kannonenvoer, maar ik denk dat de gemiddelde mens toch wel een wat diepere uitleg verlangt.
    Tamenlijk aanmatigend niet waar?
    Hoe overtuigd ben jij ervan ? Hoeveel ben jij bereid op te offeren voor jouw visie?

Hebben wij Europeers zo´n goede staat van Dienst als het gaat om het bestrjden van Terrorisme door middel van mediatie en overleg?
    Of is onze instelling juist de reden dat Europa een eldorado voor Extremisten aller Coeleur is geworden ?
    pi_20954256

[ Bericht 100% gewijzigd door CANARIS op 30-07-2004 14:22:29 ]
      vrijdag 30 juli 2004 @ 14:25:06 #72
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20954370
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 14:19 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Tamenlijk aanmatigend niet waar?
    Hoe overtuigd ben jij ervan ? Hoeveel ben jij bereid op te offeren voor jouw visie?

Hebben wij Europeers zo´n goede staat van Dienst als het gaat om het bestrjden van Terrorisme door middel van mediatie en overleg?
    Of is onze instelling juist de reden dat Europa een eldorado voor Extremisten aller Coeleur is geworden ?
    Ik heb elders al gezegd dat ik mijn ziel bereid ben om op te offeren, en aangezien ik niet veel meer als mijn ziel en bezittingen heb laat ik het daarbij. Ik snap best dat geweld kan helpen, en ik sluit het ook niet uit. Maar er zijn ook hersens nodig om zoiets uit te werken. Als de tijd daar is pak ik met het grootste gemak de zeis op om te helpen ze het land uit t ejagen.
    Maar niet alle Moslims zijn slecht, ze allemaal als slecht bestempelen is een laatste momentfase.
    I mean no harm
    pi_20955374
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 13:21 schreef pomtiedom het volgende:
    Het prob leem tussen Moslim-extremisten en de gewone Moslims is dat de Moslim-extremisten de gebruiken van de gewone Moslims misbruiken.

Voor een gewone Moslim is Allahu Akhbar gewoon iets wat je zegt als je geluk hebt, bijvoorbeeld ontsnapt bent aan een ongeluk ofzo. Voor een extremist is Allahu Akbar hetzelfde als Sieg Heil. En zo is het eigenlijk met alles. Net als een kankercel in een lichaam worden ze niet door het lichaam aangevallen omdat het lichaam ze niet als vijand herkent. De Moslim-extremisten doen veel schade aan de gewone Moslims en aan de niet-Moslims. Pas als de gewone Moslims dat erkennen en erop handelen. Zoals eerder gezegd hoef ik geen grote openbare demonstraties enzo, maar daden die daadwerkelijk wat doen zoals het aangeven van Moslims en Moslimorganisaties met een gevaarlijke gedachtengoed. Het is voor het welzijn van de mensheid zelf en niet enkel voor het westen of de Moslims. Hoe eerder de mensheid van de Fundamentalistische Moslims is verlost hoe beter.
    nee.. allahu akbar (( grof vertaald: Allah is De grootste)) wordt gebruikt bij het oproepen tot gebed (4x)en tijdens het gebed ( 10 a 20 keer) en tijdens gevechten (( omdat de vijanden hierdoor in angst en paniek raken en om vertrouw te winnen in jezelf ect.)) en als er brand uitbreekt (( zeer aanbeloven om allahu akbar te roepen)
    het meten van de schade die wordt aangericht door moslim'extremisten' gaat niet alleen om de materiele schade ..het gaat meer om de niet-materiele schade, en de jihad is juist om die schade te herstellen en niet om meer schade aan te richten.
    de 'fundamentalstische moslims' maken uiteiendelijk een deel van deze wereld en een deel van de islamistische bevolking. Hun aanwezigheid is een reactie op de huidige situatie van de moslims waar ze ook zijn.. iemand die geen verband wil leggen tussen palestina,chechenya, indonesie, afghanistan ect met de antiterreuraanslagen, heeft gebrek aan orientatie en kennis of hij doet dat met opzet voor bepaalde belangen
    pi_20955469
    Hun aanwezigheid is een reactie op de huidige situatie van de moslims waar ze ook zijn.. iemand die geen verband wil leggen tussen palestina,chechenya, indonesie, afghanistan ect met de antiterreuraanslagen, heeft gebrek aan orientatie en kennis of hij doet dat met opzet voor bepaalde belangen

einde quote

Et Voila , Het Lulverhaal met de Urban Legends
      vrijdag 30 juli 2004 @ 15:17:05 #75
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_20955642
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:09 schreef CANARIS het volgende:

einde quote

Nee, het zijn terroristen puur omdat het moslims zijn, nou goed

Jij bent degene met de urban legends
      vrijdag 30 juli 2004 @ 15:28:41 #76
    97537 Dr_Weird
    pi_20955926
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:09 schreef CANARIS het volgende:
    Hun aanwezigheid is een reactie op de huidige situatie van de moslims waar ze ook zijn.. iemand die geen verband wil leggen tussen palestina,chechenya, indonesie, afghanistan ect met de antiterreuraanslagen, heeft gebrek aan orientatie en kennis of hij doet dat met opzet voor bepaalde belangen

einde quote

Je lijkt wel een Amerikaan met je vereenvoudingings drang.

Je hebt fundamentalistische(onschadelijk) en extremisten(gevaarlijk).

De laatste verschansen zich achter gewone moslims.
    More corn!!!
    pi_20956133
    de plegers en de bedenkers van de aanslagen van 11/3 of 11/9 of van 1998 of 1994 of de andere aanslagen zijn niet gek en ook niet laf. Die aanslagen met name 11/9 hadden belangrijke effecten voor de wereld en voor de zaken waarvoor ze vechten.
    1. Die aanslagen trokken de aandacht van de hele wereld voor de zaken waarvoor ze strijden.
    2. Die aanslagen bewezen voor de amerikanen dat er mensen zijn die in hun zaken geloven tot het beenmerg en dat ze alles in hun leven en hun leven zelfs kunne opofferen in hun strijd.
    3. De amerikanen worden gedwongen om de vrijheden van hun eigen burgers te beperken..zoiets is niet eerder gebeurd op zo'n grote schaal..ook niet tijdens de periode van sovjet unie.
    4 de amerikanen blijven voortdurend alert en paraat en maken ze zich zorgen over hun homelandsecurity en de veiligheid van de amerikanen in het buitenland.
    5 De economische schade en de psychologische zijn nog steeds te zien...
    6 De aandacht voor islamistische zaken wordt groter en er zijn meer vraagstukken die beantwoord moeten worden over de toekomst van het westen( incl. israel) en de islam.
    7 deze aanslagen bewijzen dat de mensen die achter die aanslagen staan vinden of geloven dat er geen andere manier bestaat om met de vs te communiceren behalve slaan en terugslaan...
    en nog meer dingen..
    kortom.. een aanslag van alqaeda is niet willekeurig en die mensen hebben geen dorst naar westerse bloed, want anders hadden ze al lang mensen massaal gedood en hadden ze helemaal geen millitairen maar alleen burgers aangetroffen..dat is iets wat niet zo moeilijk is.
    deze mensen hebben een bepaalde zaak, misschien rechtvaardigd misschein niet..dat is niet het ondwerp van de discussie..maar die zaken hebben een hogere prioriteit dan hun geld, familie, vrouwen, kinderen,land en zelfs hun levens.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 15:38:11 #78
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20956154
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:06 schreef kansasboy het volgende:

[..]

nee.. allahu akbar (( grof vertaald: Allah is De grootste)) wordt gebruikt bij het oproepen tot gebed (4x)en tijdens het gebed ( 10 a 20 keer) en tijdens gevechten (( omdat de vijanden hierdoor in angst en paniek raken en om vertrouw te winnen in jezelf ect.)) en als er brand uitbreekt (( zeer aanbeloven om allahu akbar te roepen)
    het meten van de schade die wordt aangericht door moslim'extremisten' gaat niet alleen om de materiele schade ..het gaat meer om de niet-materiele schade, en de jihad is juist om die schade te herstellen en niet om meer schade aan te richten.
    de 'fundamentalstische moslims' maken uiteiendelijk een deel van deze wereld en een deel van de islamistische bevolking. Hun aanwezigheid is een reactie op de huidige situatie van de moslims waar ze ook zijn.. iemand die geen verband wil leggen tussen palestina,chechenya, indonesie, afghanistan ect met de antiterreuraanslagen, heeft gebrek aan orientatie en kennis of hij doet dat met opzet voor bepaalde belangen
    Nieuwe kloon, bericht geving onbelangrijk.
    Er zit een verschil in de betekenis van Allahu Akbart, dat zeg je zelf ook. Als een doorsnee Moslim Allahu Akbar roept (God is groot, nageaapt van de Christenen) dan is het als gebed, en dus niet voor dood. En dat bedoelde ik ermee.
    Dat het een psychisch effect heeft zou kunnen, maar aangezien ik psychisch ongeveer net zoveel gevoel heb als een brok steen zou ik het niet weten.
    Tuurlijk leg ik verband ermee. Verschillende situaties van verschillende landen verewgrderd door dezelfde organisatie waardoor Moslims nog meer lijden als normaal, allemaal dankzij Al-Qaida en hun splintercellen. Niet reageren als Moslim op deze wandaden van Al-Qaida betekend het lijden van Moslimbroeders en niet-Moslims laten doorgaan.
    I mean no harm
      vrijdag 30 juli 2004 @ 15:45:48 #79
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20956316
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:37 schreef kansasboy het volgende:
    de plegers en de bedenkers van de aanslagen van 11/3 of 11/9 of van 1998 of 1994 of de andere aanslagen zijn niet gek en ook niet laf. Die aanslagen met name 11/9 hadden belangrijke effecten voor de wereld en voor de zaken waarvoor ze vechten.
    1. Die aanslagen trokken de aandacht van de hele wereld voor de zaken waarvoor ze strijden.
    2. Die aanslagen bewezen voor de amerikanen dat er mensen zijn die in hun zaken geloven tot het beenmerg en dat ze alles in hun leven en hun leven zelfs kunne opofferen in hun strijd.
    3. De amerikanen worden gedwongen om de vrijheden van hun eigen burgers te beperken..zoiets is niet eerder gebeurd op zo'n grote schaal..ook niet tijdens de periode van sovjet unie.
    4 de amerikanen blijven voortdurend alert en paraat en maken ze zich zorgen over hun homelandsecurity en de veiligheid van de amerikanen in het buitenland.
    6 De aandacht voor islamistische zaken wordt groter en er zijn meer vraagstukken die beantwoord moeten worden over de toekomst van het westen( incl. israel) en de islam.
    7 deze aanslagen bewijzen dat de mensen die achter die aanslagen staan vinden of geloven dat er geen andere manier bestaat om met de vs te communiceren behalve slaan en terugslaan...
    en nog meer dingen..
    kortom.. een aanslag van alqaeda is niet willekeurig en die mensen hebben geen dorst naar westerse bloed, want anders hadden ze al lang mensen massaal gedood en hadden ze helemaal geen millitairen maar alleen burgers aangetroffen..dat is iets wat niet zo moeilijk is.
    deze mensen hebben een bepaalde zaak, misschien rechtvaardigd misschein niet..dat is niet het ondwerp van de discussie..maar die zaken hebben een hogere prioriteit dan hun geld, familie, vrouwen, kinderen,land en zelfs hun levens.
    Volgens mij zeg je dit tegen jezelf omdat je weet dat het wel zo is, dat ze wel gek en laf zijn en je niet wilt bekennen dat je de verkeerde zijde steunt, de zijde van de grote Sjeitan. Je hoeft dit neit te posten, je kan ook een psychiater opzoeken, die zijn wat duurder, maar ze kunnen jouw waandenkbeelden wel goed wegwerken.
    I mean no harm
      vrijdag 30 juli 2004 @ 16:35:07 #80
    97537 Dr_Weird
    pi_20957276
    quote:
    en nog meer dingen..
    Als ze wel dorst hadden naar westers bloed dan zou nadelig uit kunnen pakken voor hun westerse geloofsgenoten en die zouden zich massaal keren tegen al qaeda en hun achterbakse oorlog.
    More corn!!!
    pi_20961639
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:45 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Volgens mij zeg je dit tegen jezelf omdat je weet dat het wel zo is, dat ze wel gek en laf zijn en je niet wilt bekennen dat je de verkeerde zijde steunt, de zijde van de grote Sjeitan. Je hoeft dit neit te posten, je kan ook een psychiater opzoeken, die zijn wat duurder, maar ze kunnen jouw waandenkbeelden wel goed wegwerken.
    ik sluit mij hier bij aan.
    jij mag de militaire aanwijzen die in het wtc zaten

maar hij heeft wel gelijk dat ze niet random doelen kiezen en dat ze uit zijn op het psychische gebeuren.
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_20962170
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:06 schreef kansasboy het volgende:

iemand die geen verband wil leggen tussen palestina,chechenya, indonesie, afghanistan ect met de antiterreuraanslagen, heeft gebrek aan orientatie en kennis of hij doet dat met opzet voor bepaalde belangen
    Toe maar, de bekende tactiek van het showproces.
    Ik leg geen verband tussen Palestina, Tjsetjenie, Indonesie (Islamitische democratie) en Afghanistan (idem). De bewijslast is nu de uwe.
    pi_20962210
    quote:

ook niet tijdens de periode van sovjet unie.
    Over gebrek aan kennis gesproken.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 21:11:45 #84
    91072 Amando
    Ik zweer trouw aan de Nederlan
    pi_20962583
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2004 12:26 schreef Chadi het volgende:
    En nu word ik hardstikke bang voor die bende
    Dat zeiden de 3000 mensen in de Twin Towers ook
    pi_20970220
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 21:11 schreef Amando het volgende:

[..]

Dat zeiden de 3000 mensen in de Twin Towers ook
    En dat is amusant ofzo?
    eeeh
    pi_20970299

Ik vind het opzich wel een sympathieke organisatie, komt op voor de belangen van de moslims. Nou ja ze wordt veel in de schoenen geschoven, maar volgens mij is dat veelal onzin.
    A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 09:00:35 #87
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20970310
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 08:58 schreef pro_jeex het volgende:

Ik vind het opzich wel een sympathieke organisatie, komt op voor de belangen van de moslims. Nou ja ze wordt veel in de schoenen geschoven, maar volgens mij is dat veelal onzin.
    opkomen voor de belangen van moslims het is juist de grootste vijand van de moslim, maar dat snap je diep in je hart ook wel.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      zaterdag 31 juli 2004 @ 09:32:42 #88
    73210 sanniejj
    Freaky bodybuilder
    pi_20970476
    Kom maar op, is lust die moslims rauw! ik verscheur ze met doekje en al
    Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
      zaterdag 31 juli 2004 @ 09:37:51 #89
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20970519
    ik loop er ook geen blok voor om.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 14:40:26 #90
    91072 Amando
    pi_20974422
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 08:30 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

En dat is amusant ofzo?
    Meneer die denkt dat het een ver van z'n bed show is, vandaar.
    pi_20975277
    AQ is dus nu officieel in oorlog met Europa.

dat wij hun vredesaanbod niet geaccepteerd hebben wil zeggen dat ze nu woorden in daden moeten omzetten om geloofwaardig te blijven.

moslims hebben het in Europa algemeen gezien best goed, en weten volgens mij zelf ook wel dat AQ dat geloof misbruikt en verdraaid voor eigen bedoelingen.
    Het is vooral ook belangrijk dat wij dondersgoed moslims en groepen als AQ goed van elkaar onderscheiden en onze vooroordelen over moslims <-> terroristen achterwege laten. Als wij ons steeds negatiever naar moslims gaan gedragen is dit alleen maar koren op de molen voor AQ.

Ik ben meer benieuwd hoe hoog het kookpunt ligt van de gemiddelde Europeaan. Als er vele zware aanslagen komen komt er een keer dat punt dat men toch een zondebok zoekt. (zie wo2) Gezond verstand is er dan vaak niet meer bij.

het MO ongemoeid laten zit er denk ik ook niet in. Of het MO op eigen krachten welvarend kan worden en zich kan meten met het Westen betwijfel ik. En het verleden heeft ook hier aangetoond dat er oorlogen ontstaan als jij het bar slecht hebt en je buurman leeft in weelde. Daarom lijkt het mij beter om het MO in het zadel te helpen. Natuurlijk is dat ook niet gemakkelijk ivm geloof etc, maar dat is weer een ander onderwerp.

Ik denk dat het voorlopig rustig blijft in Europa, zolang AQ hier niets uithaalt waardoor sommigen zich niet meer kunnen beheersen.

En onze Italiaanse vriend..... als ze hem wel ombrengen is dat toch wel een redelijke opzienbarende daad, die naar mijn mening wel voor een wat actievere houding van Europa kan gaan zorgen.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 15:40:49 #92
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20975344
    hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan?
    pi_20977121
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 15:45 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

betaalt de gemeente geen psychiater!:?
    pi_20977208
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 15:36 schreef xFriendx het volgende:

dat wij hun vredesaanbod niet geaccepteerd hebben wil zeggen dat ze nu woorden in daden moeten omzetten om geloofwaardig te blijven.

moslims hebben het in Europa algemeen gezien best goed, en weten volgens mij zelf ook wel dat AQ dat geloof misbruikt en verdraaid voor eigen bedoelingen.
    Het is vooral ook belangrijk dat wij dondersgoed moslims en groepen als AQ goed van elkaar onderscheiden en onze vooroordelen over moslims <-> terroristen achterwege laten. Als wij ons steeds negatiever naar moslims gaan gedragen is dit alleen maar koren op de molen voor AQ.

Ik ben meer benieuwd hoe hoog het kookpunt ligt van de gemiddelde Europeaan. Als er vele zware aanslagen komen komt er een keer dat punt dat men toch een zondebok zoekt. (zie wo2) Gezond verstand is er dan vaak niet meer bij.

het MO ongemoeid laten zit er denk ik ook niet in. Of het MO op eigen krachten welvarend kan worden en zich kan meten met het Westen betwijfel ik. En het verleden heeft ook hier aangetoond dat er oorlogen ontstaan als jij het bar slecht hebt en je buurman leeft in weelde. Daarom lijkt het mij beter om het MO in het zadel te helpen. Natuurlijk is dat ook niet gemakkelijk ivm geloof etc, maar dat is weer een ander onderwerp.

Ik denk dat het voorlopig rustig blijft in Europa, zolang AQ hier niets uithaalt waardoor sommigen zich niet meer kunnen beheersen.

En onze Italiaanse vriend..... als ze hem wel ombrengen is dat toch wel een redelijke opzienbarende daad, die naar mijn mening wel voor een wat actievere houding van Europa kan gaan zorgen.
    ik verwacht dat er meteen na de aanslag dat de europeanen hun gezonde verstan gebruiken en niet zich laten gaan met de amerikaane natte dromen over israel en het midden oosten.
    In beide gevallen kan alqaeda goed gebruik maken van de europese reactie.
    een agressieve reactie kan duiden op een historische haat die nu tot uiting is gekomen en zo..de moslimsin de islamistische landen moeten hun broeders en zusters redden ...(( denk ik aan het goede gebruik van de jihaab kwestie in frankrijk .. het is een onderdeel van de kruistochten, zei Alzwahirri))
    een kalme reactie zou verkeerd begrpen door alqaedaleden en europa..namelijk dat alqaeda zo diep is in europa dat ze geen heftige reactie wil tonen als die van de vs om niet dezelfde fouten te na-apen
    pi_20977529
    Gelukkig valt er weinig te winnen in zo'n oorlog......
    pi_20977621
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 17:18 schreef kansasboy het volgende:

[..]

ik verwacht dat er meteen na de aanslag dat de europeanen hun gezonde verstan gebruiken en niet zich laten gaan met de amerikaane natte dromen over israel en het midden oosten.
    Het spijt me voor je, maar je schijnt te vergeten welk continent het begrip ''Kruistocht'' heeft bedacht. Mochten er hier aanslagen gepleegd worden door dat uitschot, dan zal er geen abjecte onderwerping aan de dictaten van deze halvemaanhakenkruisers volgen, maar een geduchte reactie.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 17:45:25 #97
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20977656
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 17:18 schreef kansasboy het volgende:

[..]

In beide gevallen kan alqaeda goed gebruik maken van de europese reactie.
    een agressieve reactie kan duiden op een historische haat die nu tot uiting is gekomen en zo..de moslimsin de islamistische landen moeten hun broeders en zusters redden ...(( denk ik aan het goede gebruik van de jihaab kwestie in frankrijk .. het is een onderdeel van de kruistochten, zei Alzwahirri))
    een kalme reactie zou verkeerd begrpen door alqaedaleden en europa..namelijk dat alqaeda zo diep is in europa dat ze geen heftige reactie wil tonen als die van de vs om niet dezelfde fouten te na-apen
    nog een scenario: alles wat ook maar naar arabie/moslim/islam riekt fijn terug zetten in het land waar hun voorouders vandaan komen. het is maar 5% hoor. en dat lijkt soms meer door die grote bekken. maar dat is maar bladerdeeg. rif gaat het eerst. tenzij ze, zoals ik al heel erg vaak heb gemeld, écht afstand gaan nemen van het moslimkwaad dat alqeada heet. dat houdt dus ook in dat ze vriendjes van 17 aangeven die een kalasnikov of uzi (joods btw) in huis hebben en bouwplannen van gebouwen en contacten met die enge baarden die net doen of ze islamitisch zijn.
    pi_20977732
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 09:32 schreef sanniejj het volgende:
    Stoere kerel.
    It's easier to get forgiveness than permission.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 18:14:15 #99
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20978133
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 17:50 schreef Glacius het volgende:

[..]

Stoere kerel.
    haat en woede nadat je iemand te gast hebt binnengelaten. lijkt me met sommige profiterende 'boefjes' wel terecht. of moeten we zwijken voor goed en kwaad? kei en keihard gaan aanpakken.
    pi_20978194
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 18:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

haat en woede nadat je iemand te gast hebt binnengelaten. lijkt me met sommige profiterende 'boefjes' wel terecht. of moeten we zwijken voor goed en kwaad? kei en keihard gaan aanpakken.
    Stond het woord ''sommige'' er maar bij. Het verscheuren van vrouwen is al evenmin bemoedigend.
    pi_20978612
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 17:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nog een scenario: alles wat ook maar naar arabie/moslim/islam riekt fijn terug zetten in het land waar hun voorouders vandaan komen. het is maar 5% hoor. en dat lijkt soms meer door die grote bekken. maar dat is maar bladerdeeg. rif gaat het eerst. tenzij ze, zoals ik al heel erg vaak heb gemeld, écht afstand gaan nemen van het moslimkwaad dat alqeada heet. dat houdt dus ook in dat ze vriendjes van 17 aangeven die een kalasnikov of uzi (joods btw) in huis hebben en bouwplannen van gebouwen en contacten met die enge baarden die net doen of ze islamitisch zijn.
    dan verwacht ik ook dat de meeste nederlanders, amerikanen, fransen ect.. de islamistische landen verlaten en terugkregen naar Europa.
    helaas.. zó makkelijk is het niet. De gevolgen moet je heel goed narekenen. O.A: als de moslims weggaan dan heeft alqaeda geen reden om makkelijke doelen te treffen... op grote schaal doden zal een goede optie zijn om de amerikaanse agressie (( met de nederlandse hulp)) tegen te gaan.
    haha... ik denk dat je je geduld begint te verliezen..
    als hij de aanslag had gepleegd dan zouden de meeste alqaeda leden hem als een held beschouwen...zo jong, zo creatief en zo gelovig in Allah's belofte.
    ik raad je aan om je niet te laten manipuleren door de media ..
      zaterdag 31 juli 2004 @ 19:08:55 #102
    89730 Drugshond
      zaterdag 31 juli 2004 @ 20:53:58 #103
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20980949
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 18:41 schreef kansasboy het volgende:

[..]

dan verwacht ik ook dat de meeste nederlanders, amerikanen, fransen ect.. de islamistische landen verlaten en terugkregen naar Europa.
    helaas.. zó makkelijk is het niet. De gevolgen moet je heel goed narekenen. O.A: als de moslims weggaan dan heeft alqaeda geen reden om makkelijke doelen te treffen... op grote schaal doden zal een goede optie zijn om de amerikaanse agressie (( met de nederlandse hulp)) tegen te gaan.
    als hij de aanslag had gepleegd dan zouden de meeste alqaeda leden hem als een held beschouwen...zo jong, zo creatief en zo gelovig in Allah's belofte.
    Probeer het eens met zo jong, zo naief en zo blind gelovig in het woordt van OBL en de zijne en niet in het woordt van Allah. Ik heb geduld, maar voor jouw ziel is het te laat. "Another soul for they fire, burn it high so that the thruth will shine in the sky."
    I mean no harm
    pi_20981017
    pomtie.. ik had het niet tegen u!
      zaterdag 31 juli 2004 @ 21:03:12 #105
    71624 pomtiedom
    Shadow Soldier
    pi_20981098
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 20:58 schreef kansasboy het volgende:
    pomtie.. ik had het niet tegen u!
    Maar ik had het wel tegen jouw en dat is wat telt. Aangezien dit een forum is en iedereen mag inspringen in een gesprek. Maar wel bedankt dat je u zegt, das wel zo beleefd.
    I mean no harm
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 juli 2004 @ 21:03:13 #106
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_20981099
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2004 12:51 schreef DoctorB het volgende:
    Kristallnacht.

Mjah, ik denk dat gemiddelde moslim het extremisme en nationalisme in Europa onderschat....terwijl we het zo'n beetje uitgevonden hebben.
    pi_20981242
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 21:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, ik denk dat gemiddelde moslim het extremisme en nationalisme in Europa onderschat....terwijl we het zo'n beetje uitgevonden hebben.
    natuurlijk...tientallen tot honderd miljoenen mensen gedood in twee oorlogen.. nog een paar miljoenen in afrika, azie en beide Amerika's.. echte profs!
      zaterdag 31 juli 2004 @ 21:38:26 #108
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20981614
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 18:41 schreef kansasboy het volgende:

[..]

mijn angst voor alqeada is vele malen kleiner dan de zorgen die ik heb over de vanzelfsprekendheid waarmee moslims in europa de acties van de alqeada vergoeilijken. maar 5%, veel geschreeuw, weinig wol, bladerdeeg. we zullen zien ventje, wie er aan het langste eind trekt. hou jij alvast je hartje maar vast.
    pi_20987180
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 09:32 schreef sanniejj het volgende:
    Try me.
    A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
    pi_20987532
    quote:
    Op zaterdag 31 juli 2004 15:36 schreef xFriendx het volgende:

AQ is niet in oorlog met Europa. AQ is ook geen natie dus van oorlog kan uberhaupt geen sprake zijn. AQ is gewoon een ongewenste verboden criminele organisatie. Die organisatie bestrijden we met politie, justitie en de hulp van inlichtingendiensten. Net zoals we een drugkartel bestrijden of een pedofiel aan pakken.

Verder is AQ de moeite niet waard om er verder veel aandacht aan te besteden. Het feit alleen al dat meneer Bin Laden serieus denkt dat de Eu in gaat om een voorstel van AQ is al te lachwekkend voor woorden. Negeren is bij dit soort figuren de enige oplossing. En ga ze vooral niet groter maken dan ze zijn.
      zondag 1 augustus 2004 @ 11:27:27 #111
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_20987570
    negeren en totaal vernietigen is ook een optie. zou leuk zijn als we eens wat steun krijgen uit de landen waar de terroristen nu nog de hand boven het hoofd gehouden worden. dat islamitische landen/groepen niet inzien dat alqeada vooral voor hen bedreigend is zet me echt aan het denken.
      zondag 1 augustus 2004 @ 11:34:59 #112
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_20987650
    Ah gezellig

Zeker weer zo'n moslim, die Abu Hafs al-Masri?
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_20999078
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2004 11:34 schreef Lemmeb het volgende:
    Ah gezellig

Zeker weer zo'n moslim, die Abu Hafs al-Masri?
    Mohammed Atef, daar is het naar vernoemd.
    pi_21038692
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2004 10:54 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Try me.
    Beetje loos hè aangezien je helemaal niets over jezelf hebt vermeld in je profiel.
    pi_21038936
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2004 11:23 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

AQ is niet in oorlog met Europa. AQ is ook geen natie dus van oorlog kan uberhaupt geen sprake zijn. AQ is gewoon een ongewenste verboden criminele organisatie. Die organisatie bestrijden we met politie, justitie en de hulp van inlichtingendiensten. Net zoals we een drugkartel bestrijden of een pedofiel aan pakken.

Verder is AQ de moeite niet waard om er verder veel aandacht aan te besteden. Het feit alleen al dat meneer Bin Laden serieus denkt dat de Eu in gaat om een voorstel van AQ is al te lachwekkend voor woorden. Negeren is bij dit soort figuren de enige oplossing. En ga ze vooral niet groter maken dan ze zijn.
    Dat is juist het trucje. Al-Qaeda is misschien een 'terroristische' organisatie (( als we de vs definitie gebruiken)) maar in elk geval geen criminele organisatie.
    Zulke organisaties bestrijd jen iet met politie enzovoort. Maar met goed te kijken waarom mensen van verschillende werelddelen, verschillende afkomsten, huisdkleur, financiele situaties, opleidingen én leeftijden samenwerken en zich opofferen voor hun zaak. Wat maakt hun zaak zo heilig en zo belangrijk, nog belangrijk dan hun levens?
    Het is een trucje, omdat de vs en europa zullen reageren op de islamistische landen, op moslims dus. Aan de andere kant moeten de amerikanen en de europeanen een deel van hun 'vrijheden' en democratie vergeten als ze deze 'vijand' willen verslaan.
    pi_21038991
    Het is inmiddels al weer een paar dagen later en we hebben niets gehoord van de "Abu Hafs al-Masri Brigade". Waar blijft de bloederige oorlog? Of hebben we weer te maken met wat - door een imam - opgefokte jongeren. Nu ik het laatste begin te vermoeden, vraag ik me sterk af wat de regeringen doen van landen met de islamitische leer als uitgangspunt, het is bekend dat fundementalisten eerst hun eigen "thuisbasis" veiligstellen door alle gematigde elementen te verdrijven en extreme diep in de overheidsstructuur te wortelen. Ik vraag me echt af of dit nog moet gebeuren of dit al gebeurd ís. In de Koran staat dat alle middelen zijn toegestaan om een islamitische staat op te richten (dat wil zeggen: moorden, bedreigen, chantage, etc ...). Ik denk overigens wel dat we als burgers in het ongewisse worden gelaten door de inlichtingendiensten, als ze dit al weten. Als deze bedreigingen waar zijn en door een heuse terreurorganisatie zijn geuit is na de eerste aanslag wat mij betreft Syrië doelwit nr. 1.
    pi_21039041
    jij liegt.
    niet alle middelen zijn toegestaan.
    het doel heiligt niet de middelen. Raadpleeg islamistische bronnen!
    pi_21039087
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Als deze bedreigingen waar zijn en door een heuse terreurorganisatie zijn geuit is na de eerste aanslag wat mij betreft Syrië doelwit nr. 1.
    Je vindt het hoop ik niet erg als ik jou doodschiet wanneer hier iemand mijn huis met eieren besmeurt?
    pi_21039088
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:30 schreef 1000miles het volgende:
    Raadpleeg islamistische bronnen!
    Daarin vind ik slechts een bevestiging van mijn betoog.
    pi_21039119
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:31 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Daarin vind ik slechts een bevestiging van mijn betoog.
    Op welke pagina kan ik dit betoog lezen?
    pi_21039130
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je vindt het hoop ik niet erg als ik jou doodschiet wanneer hier iemand mijn huis met eieren besmeurt?
    Iets met eieren besmeuren is van een hele andere orde dan een -al dan niet democratische- premier opblazen. Zoek eens een vergelijking die klopt.
    pi_21039153
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:33 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Iets met eieren besmeuren is van een hele andere orde dan een -al dan niet democratische- premier opblazen. Zoek eens een vergelijking die klopt.
    Wacht even, ik lees: terroristen bedriegen Europa, dús we moeten Syrië aanvallen. Dat is precies eenzelfde situatie. Tenzij het over een ánder dreigement gaat, natuurlijk.
    pi_21039325
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:35 schreef Monidique het volgende:
    Wacht even, ik lees: terroristen bedriegen Europa, dús we moeten Syrië aanvallen. Dat is precies eenzelfde situatie. Tenzij het over een ánder dreigement gaat, natuurlijk.
    Je conclusie is verkeert, ik zei na een aanslag. Dat is wat anders dan een preventieve oorlog tegen een land. De steun van de Europese bevolking voor een preventieve oorlog tegen een land in het Midden-Oosten is minimaal dus deze zal niet komen. Maar als de heren terroristen hun “bloedige oorlog” tegen europa lanceren, waarvan ik overigens wel hoop dat het een loos dreigement is, zal het sentiment omslaan.
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:33 schreef Monidique het volgende:
    Op welke pagina kan ik dit betoog lezen?
    Nou ja, betoog, eerder een constatering.
    pi_21039376
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Je conclusie is verkeert, ik zei na een aanslag. Dat is wat anders dan een preventieve oorlog tegen een land.
    Nou goed, na een aanslag, na het ei tegen het raam. Nu, wat heeft Syrië er in godsnaam mee te maken?
    pi_21039495
    In ieder geval, volgens mij wil jij sowieso dat Syrië wordt aangevallen, ook al heeft het neits met deze terreurdreiging te maken. Kijk, dat het een verachtelijk regime is, is bekend, dat we het beter kwijt dan rijk kunnen zijn, is een waarheid als een koe. Een oorlog zou echter niet al te verstandig zijn, tevens wordt het seculiere Syrië ook aangevallen door islamitische extremisten.
    pi_21039508
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:46 schreef Monidique het volgende:
    Nou goed, na een aanslag, na het ei tegen het raam. Nu, wat heeft Syrië er in godsnaam mee te maken?
    Slechts een voorbeeld. Ik had ook een ander land kunnen nemen, zoals libanon e.d., ik had iig wel iets duidelijker kunnen zijn. Het ging over de infiltratie van extremisten in de overheden van die landen uit die regio (het Midden-Oosten), vergeet niet dat in een normale situatie de regering / parlement de rest van de overheid slechts aanstuurd en niet totaal controleerd, overheidssteun voor het "internationale terrorisme" is niet geheel ondenkbaar, integendeel.
    pi_21039579
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
    Slechts een voorbeeld. Ik had ook een ander land kunnen nemen, zoals libanon e.d., ik had iig wel iets duidelijker kunnen zijn.
    Zomaar een willekeurig land aanvallen omdat wij een terreuraanval mee hebben gemaakt, noem ik nogal geweldig. Fascistisch klinkt wel wat beter, maar is natuurlijk niet helemaal correct. En hier blijkt maar weer es dat mijn vergelijking correct was: zomaar iemand of iets aandoen omdat jou iets is aangedaan. Een soort hooliganisme.
    pi_21039692
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 20:57 schreef Monidique het volgende:
    Zomaar een willekeurig land aanvallen omdat wij een terreuraanval mee hebben gemaakt, noem ik nogal geweldig. Fascistisch klinkt wel wat beter, maar is natuurlijk niet helemaal correct. En hier blijkt maar weer es dat mijn vergelijking correct was: zomaar iemand of iets aandoen omdat jou iets is aangedaan. Een soort hooliganisme.
    Ik vind "vergelding" beter op zijn plaats. Dat deze tacktiek werkt heeft Sharon wel bewezen.
    pi_21039809
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 21:01 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik vind "vergelding" beter op zijn plaats. Dat deze tacktiek werkt heeft Sharon wel bewezen.
    Vergelding heeft niet gewerkt. Wel het aanpakken van terroristen, wat Sharon doet. Syrië, of een ander willekeurig Arabisch land aanvallen is heel wat anders dan wat Sharon doet.
      dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:21:32 #130
    91072 Amando
    pi_21041397
    Drwolfenstein denkt waarschijnlijk dat alle moslims met elkaar samenzweren, en dat extremisten worden vereerd. Ik zal je uit de droom helpen, extremisten worden uitgekotst door de dagelijkse moslim.

Zet die gekleurde bril eens af waarmee je naar de wereld kijkt, het zal je zeker helpen in je geloofwaardigheid in discussies.
      dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:25:04 #131
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_21042731
    waarom zie ik daar in mijn dagelijkse leven zo weinig van terug? amando? en als ik pleit voor een algehele uitkotsing krijg/kreeg ik zowel van de users als van de mods een grote bek. wat is er mis met de angel uit het grootste gevaar van de moslims trekken, de extremisten. als de moslim daar openlijk afstand van neemt weten we tenminste wie er wel en niet goed is. nu is het een blurrie bende. met een draagvlak voor terrorisme vanwege de laffe houding van de moslims en hun eigen kwaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 03-08-2004 23:43:07 ]
    pi_21044544
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 22:21 schreef Amando het volgende:
    Ik zal je uit de droom helpen, extremisten worden uitgekotst door de dagelijkse moslim.
    Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt maar waar blijkt dat uit? Ik hoor moslims in het nieuws alleen maar over hun broeders blablabla. Het zou goed zijn als er een duidelijk geluid van de gewone moslims komt dat ze tegen extremisten zijn maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
      woensdag 4 augustus 2004 @ 00:50:13 #133
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_21044621
    quote:
    Op woensdag 4 augustus 2004 00:45 schreef AllesIsZinloos het volgende:

[..]

Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt maar waar blijkt dat uit? Ik hoor moslims in het nieuws alleen maar over hun broeders blablabla. Het zou goed zijn als er een duidelijk geluid van de gewone moslims komt dat ze tegen extremisten zijn maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.
    en waarom moet er een duidelijk geluid komen?, beetje cognitieve resonantie is blijkbaar al genoeg voor je
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      woensdag 4 augustus 2004 @ 02:22:33 #134
    89730 Drugshond
    pi_21046119
    quote:
    Op woensdag 4 augustus 2004 00:50 schreef Re het volgende:
    en waarom moet er een duidelijk geluid komen?, beetje cognitieve resonantie is blijkbaar al genoeg voor je
    Er is ooit een enquete uitgevoerd in SA.. over de invloed van OBL.
    quote:
    Bron : CNN.COM
    Poll of Saudis shows wide support for bin Laden's views
    By Henry Schuster

(CNN) -- Almost half of all Saudis said in a poll conducted last year that they have a favorable view of Osama bin Laden's sermons and rhetoric, but fewer than 5 percent thought it was a good idea for bin Laden to rule the Arabian Peninsula.

The poll involved interviews with more than 15,000 Saudis and was overseen by Nawaf Obaid, a Saudi national security consultant.

It was conducted between August and November 2003, after simultaneous suicide attacks in May 2003 when 36 people were killed in Riyadh.

Obaid said he only recently decided to reveal the poll results because he felt the public needed to know about them.

"I was surprised [at the results], especially after the bombings," Obaid told CNN. The question put to Saudi citizens was "What is your opinion of Osama bin Laden's sermons and rhetoric?"

"They like what he said about what's going on in Iraq and Afghanistan. Or about America and the Zionist conspiracy. But what he does, that's where you see the huge drop," said Obaid, referring to the bombings that had already begun taking place inside Saudi Arabia at the time the poll was conducted.

He also said he would like to update the poll numbers in the wake of the recent series of terrorist attacks that have taken place in Saudi Arabia.

Forty-one percent said they favored strong and close relations with America, while only 39 percent said they had a favorable opinion of the Saudi armed forces, both results that Obaid also termed "surprising."

"They don't trust their army," said Obaid, who noted that the security forces fared far better.

He noted that less than a third of Saudis polled had a positive opinion of militant clerics, although government-appointed religious figures did better.

The poll showed strong support for political reforms and allowing women to play a greater role in society. Almost two-thirds said they favored allowing women to drive, something they are currently banned from doing.

While support for political reforms, particularly elections, was high, few Saudis viewed liberal reformers with much favor.

Obaid said he shared the poll results -- some of which were published today in The Washington Post -- with members of the Interior and Foreign ministries, as well as the royal court.

Some were "a bit wary" about the questions, Obaid said, particularly the ones relating to bin Laden, but he received support from the government when he conducted the poll.

The margin of error was plus or minus three percentage points.
    Of deze enquete representatief is voor de situatie in Nederland is weet ik niet.
    Maar ik zou er niet verbaasd van staan dat onze Nederlandse cijfers vergelijkbaar zijn.
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:33:03 #135
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_21133687
    quote:
    Op donderdag 29 juli 2004 10:59 schreef pomtiedom het volgende:
    De Abu Hafs al-Masri Brigade, die claimt verbonden te zijn met het terroristennetwerk Al-Qaida, heeft vandaag een verklaring uitgegeven waarin staat dat Europa een 'bloedige oorlog' kan verwachten. Volgens de groep had Europa het 'vredesaanbod' van Osama Bin Laden niet af moeten slaan.
    Veel geschreeuw weinig wol

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:34:29 #136
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_21133718
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Veel geschreeuw weinig wol

veel geschreeuw laatst nog in madrid
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:36:59 #137
    13462 BansheeBoy
    pi_21133775
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 16:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

veel geschreeuw laatst nog in madrid
    Dat kwam niet van hun toch ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:56:20 #138
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_21134195
    maakt het veel uit welke imbicile naam er aan een beweging hangt die hetzelfde allahloze doel nastreeft?
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:56:22 #139
    38549 dewd
    100% pure
    pi_21134196
    quote:
    Op zondag 1 augustus 2004 10:54 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Try me.
    Goed man achter een pc stoer lopen doen.
      zondag 8 augustus 2004 @ 16:58:03 #140
    13462 BansheeBoy
    pi_21134223
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 16:56 schreef zoalshetis het volgende:
    maakt het veel uit welke imbicile naam er aan een beweging hangt die hetzelfde allahloze doel nastreeft?
    Maakt niet uit inderdaad, klopt inderdaad dat het veel geschreeuw weinig wol is, ben ik met je eens. Die gasten roepen al jaren dat we niet veilig zijn enzo, maar we merken er nog steeds niks van

zondag 8 augustus 2004 @ 17:00:50 #141
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_21134269
    ja dus wel. madrid, verschillende aanhoudingen en zo'n pvda 'knuffelboefje' van 17 met verregaande plannen en plattegronden van nl bedrijfsgebouwen. en god mag weten hoeveel meer nog. het is idd veel geschreeuw, alleen mij iets teveel wol de laatste tijd.
      zondag 8 augustus 2004 @ 17:03:43 #142
    13462 BansheeBoy
    pi_21134322
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 17:00 schreef zoalshetis het volgende:
    ja dus wel. madrid, verschillende aanhoudingen en zo'n pvda 'knuffelboefje' van 17 met verregaande plannen en plattegronden van nl bedrijfsgebouwen. en god mag weten hoeveel meer nog. het is idd veel geschreeuw, alleen mij iets teveel wol de laatste tijd.
    Die wol vind ik wel meevallen eerlijk gezegd. Afgezien van Madrid hebben we de laatste 5/6 jaar niets gezien in de wereld dat indruk op ons kan maken of ons ontevreden stelt wat sociale terrorisme betreft

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')