abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:39:06 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20939647
quote:
De Verenigde Staten erkennen dat Israël afschrikkingswapens nodig heeft. Dat heeft de Israëlische premier Ariel Sharon donderdag gezegd, doelend op de kernwapens waarvan het een publiek geheim is dat Israël ze heeft.

Sharon zei op een partijbijeenkomst in Tel Aviv dat de VS erkennen dat Israël in zijn bestaan wordt bedreigd en "dat het in staat moet zijn zichzelf door zichzelf te verdedigen door behoud van zijn afschrikkingscapaciteit". Hij merkte vervolgens op dat Washington grote druk op Iran uitoefent om te voorkomen dat het land kernwapens zal ontwikkelen en dat Libië zijn kernwapenprogramma heeft stopgezet. Maar de Amerikanen hebben duidelijk gemaakt dat wat hun betreft de Israëlische afschrikkingscapaciteit niet in geding is, aldus Sharon.

Israël weigert formeel te erkennen dat het kernwapens bezit. Sinds de onthullingen van de Israëlische kernfysicus Mordechai Vanunu in 1987 staat echter wel vast dat Israël over honderden kernbommen beschikt. Critici van het Amerikaanse beleid wijzen op de tegenstrijdigheid dat Washington landen als Irak, Iran, Libië en Noord-Korea per se kernwapenvrij wil houden, terwijl op Israël weinig of geen druk wordt uitgeoefend.

De Amerikaanse ambassade in Tel Aviv wilde geen commentaar geven op Sharons uitlatingen.
Niet erg handig van Sharon, om het zacht uit te drukken. Net nu er getracht wordt om Iran te ontmoedigen schopt Sharon even de poten onder de VS vandaan door nog eens keihard de aandacht te vestigen op het arsenaal van Israel.
Dat Israel ze wel heeft is algemeen bekend en wordt ook regelmatig aangevoerd als reden van andere landen om ook kernwapens te ontwikkelen maar om licht sluimerende honden aan de oren te gaan trekken is niet bijster slim.

Volgens mij is er na deze uitspraak best grondig gevloekt in het Witte Huis.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:43:50 #2
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20939727
Tijd om Sharon op te ruimen. Die man schopt alleen maar stennis, al voor zijn aantreden als premier. Dankzij hem en zijn havikken is het alleen maar bergafwaarts gegaan voor iedereen in die regio.
The Internets, I needs it..
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:47:07 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20939784
Volslagen achterlijk natuurlijk.

Het feit dat wie wat mag hebben door een land als de VS bepaald wordt is al te stupide voor woorden, maar ook nog eens gaan zitten pronken van 'wij mogen wel kernwapens van mama, jullie lekker niet' slaat werkelijk alles.

Allemaal in de woestijn dumpen die figuren.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:47:37 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20939794
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:43 schreef Dr_Crouton het volgende:
Tijd om Sharon op te ruimen. Die man schopt alleen maar stennis, al voor zijn aantreden als premier. Dankzij hem en zijn havikken is het alleen maar bergafwaarts gegaan voor iedereen in die regio.
Diplomatiek gezien heeft die man evenveel talent als een olifant voor vliegen inderdaad. Alleen is het jammer dat, hoewel hij misschien niet al te serieus genomen wordt door alle partijen, hij toch steeds weer schade berokkent door nét datgene te roepen wat de positie van zijn tegenstanders internationaal gezien versterkt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 29 juli 2004 @ 22:06:12 #5
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20941501
Opzich heeft ie natuurlijk wel gelijk, hij is alleen gewoon nog altijd een generaal die blijkbaar vergeet dat hij ook nog een politicus is
Maar goed, echt nieuws is het niet toch?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 29 juli 2004 @ 22:22:54 #6
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_20941902
Hmm.. kinderachtig .
Kernwapens verbieden voor alle landen, of anders niet zeuren bij Iran en Syrie.
  donderdag 29 juli 2004 @ 22:23:41 #7
18834 Bridell
and then what..
pi_20941930
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 22:06 schreef HarigeKerel het volgende:

Maar goed, echt nieuws is het niet toch?
Nieuwsdump inderdaad.

Normale usertjes mogen dat niet.
What are you but a blossoming, withering flower?
  donderdag 29 juli 2004 @ 23:02:24 #8
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20942844
Mag ook wel, israel is al drie keer aangevallen door de arabische landen. En de dreiging wordt alsmaar groter. Goed middel om de moslims op afstand te houden
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:06:20 #9
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20943912
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 23:02 schreef sanniejj het volgende:
Mag ook wel, israel is al drie keer aangevallen door de arabische landen. En de dreiging wordt alsmaar groter. Goed middel om de moslims op afstand te houden
Duh. Daar gaat het ook niet om. Feit is dat de VS nu achter landen aan zit die een nuclear programma hebben. En dan komt 'allemansvriend' Sharon op zijn borst kloppend er mee dat hij wèl kernwapens mag hebben van grote broer de VS. Om zijn land te verdedigen natuurlijk, maar diezelfde excuus delen logischerwijs ook die landen die nu achter de ontwikkeling van hun eigen kernwapens zitten. Sharon speelt die landen naar hun hand en omdat ze niet al te beste vrienden zijn met het Westen en Israël, volharden om hun nucleare doel te bereiken.

Sommige mensen zijn nooit geschikt geweest om politicus te worden. El Grande Stupido Sharon is met zijn botheid met provocerende uitspraken op verkeerde momenten het grote voorbeeld van.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:12:40 #10
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20944050
Het is niet slim om te zeggen, maar als er een land kernwapens mag bezitten dan is het Israel wel mrt al dat tuig om hun heen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 00:18:10 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20944151
Volgens Vanunu (diegene die wereldkundig heeft gemaakt dat Israel plutonium produceerde en kernwapens maakte) hebben de Israelies de enige Amerikaanse president die iets aan Israels nucleaire avontuur wilde doen omgelegd.

Vanunu: Israel behind JFK assassination

Is ook geen nieuwe bewering trouwens.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:35:32 #12
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20944462
Ongeacht of het waar is (betwijfel het maar goed) dan is dat een geheim wat alleen bekend is bij een hele kleine cirkel hele hoge mensen, en niet bij Vanunu die toen zelf nog eigenlijk gewoon een kind was in die tijd.
Hij zit om aandacht verlegen blijkbaar
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 00:44:23 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20944616
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 00:35 schreef HarigeKerel het volgende:

Hij zit om aandacht verlegen blijkbaar
Of hij weet wel meer en maakt de regering even duidelijk dat ook hij gevaarlijk kan zijn als ze hem blijven opjagen.

Maar goed, Israel heeft de Amerikaanse regering blijkbaar in de pocket.

Hoor je het ook eens van een ander Sharon.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 00:46:52 #14
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20944674
Is dat zo, of zou je dat graag geloven?
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:23:19 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20945326
Ik denk dat dit een politiek reactie is op Iran...... Die binnenkort (of eigenlijk al is) ook een kernmacht wordt. Maar tact en Sharon gaan niet echt samen....
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 01:34:09 #16
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20945487
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 00:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Is dat zo, of zou je dat graag geloven?
Dat zegt ie toch? Net als dat hij naar Bush gaat en vantevoren al zegt wat zijn eisen zijn. Of Bush daar maar even mee wil instemmen - wat hij daarna ook netjes doet. Of dat Sharon tegen ElBaradei zegt dat ie wel mag komen maar niet over de nukes moet beginnen, maar het over Iran moet hebben en twee keer raden wat ElBaradei doet. Dat heeft weinig met geloof te maken.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:45:19 #17
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20945645
Nou nee, dat zegt hij nergens.
Maar als hij dat wel heeft gedaan dan lees ik graag een quote.

En kom AUB niet met die "We the Jewish people control the US blabla" onzin quote die ook op Stormfront en al die jihad sites staat
  vrijdag 30 juli 2004 @ 01:51:56 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20945734
Eigenlijk best wel anti-semitisch ( ) van de VS, de staat Israel willen ze niet fysiek verdedigen middels conventionele en kernwapens tegen gevaar maar voor Zuid-Korea en Taiwan zeggen ze zo toe desnoods nukes te gebruiken en de Noord-Koreaanse en Chinese nukes op alle grote steden in de VS zijn het dan maar waard
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 01:53:57 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20945758
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 01:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou nee, dat zegt hij nergens.
Maar als hij dat wel heeft gedaan dan lees ik graag een quote.
Waar gaat dit topic nu over?

Sharon zegt gewoon onomwonden:

“we have received here a clear American position that says in other words that Israel must not be touched when it comes to its deterrent capability.”

en

Sharon said the United States backs “Israel’s right to defend itself by itself against threats at any place and to preserve Israel’s deterrent power against all threats.”

-> Sharon Almost Admits Israel has Nuclear Weapons

en er is geen enkele reactie van de Amerikaanse ambassadeur, helemaal niks!

Uit Washington hoef je ook niets te verwachten, kan je nu al voorspellen dat het oorverdovend stil zal blijven.

Hij dicteert hier toch gewoon de Amerikaanse politiek? Hoe wil je dit anders zien dan?
  vrijdag 30 juli 2004 @ 02:00:06 #20
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20945840
Hij dicteerd helemaal niks aan de VS, hij geeft een geheime afspraak vrij aan de pers die de VS vast liever geheim had willen houden.

Steun aan de staat Israel is net zo goed in het belang van de VS als aan Israel zelf.
Jij maakt er zelf wat van en doet je conclusie af als een waarheid, kwalijk.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 02:05:56 #21
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20945907
Hij dicteert (voor een deel) de Amerikaanse buitelnlanse politiek in het Midden Oosten.
De Amerikanen willen meer invloed in het MO (dat is inmiddels een feit). En de Amerikanen zien
Israel als de eerste dominosteen in het MO (al lange tijd zo). Vergeet niet dat israel al redelijke diplomatieke verhoudingen heeft met Egypte en Jordanie.

Sharon weet ongeveer/vrij goed wat zijn speelkaarten zijn in het MO-pokerspel , maar hij legt ze te snel op tafel (terwijl het spel nog in volle gang is). Hij had beter zijn mond kunnen houden en geen slapende honden wakker maken.
In mijn ogen gaan de uitspraken van Sharon averrechts werken, en wekt bij de overige landen tot nog meer argwaan die nu nog meer haast gaan maken met hun eigen (kern)wapenprogramma.

It's a military build up , en dat is iets wat de Amerikanen liever niet willen hebben in het MO, daarom willen ze er liever geen ruchtbaarheid geven. Omdat het dan voor de Amerikanen ook steeds laster wordt om MO politiek te bedrijven

Sharon gooit door zijn opmerkingen zijn eigen ramen in......

[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 30-07-2004 02:11:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 02:17:44 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20946003
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 02:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij dicteerd helemaal niks aan de VS, hij geeft een geheime afspraak vrij aan de pers die de VS vast liever geheim had willen houden.

Steun aan de staat Israel is net zo goed in het belang van de VS als aan Israel zelf.
Jij maakt er zelf wat van en doet je conclusie af als een waarheid, kwalijk.
Mijn conclusie en mijn waarheid basseer ik niet alleen op dit voorvalletje, en pretenderen dat mijn visie de enige juiste is doe ik al helemaal niet.

Ik stel alleen vast dat Sharon hier zegt wat het Amerikaanse standpunt zal zijn zonder dat Bush of wie dan ook daar iets over gezegd heeft.

Dat zijn geen normale verhoudingen en dat is zeker wel dicteren. En dat er geen reactie van de Amerikanen komt (en zal komen!) is al helemaal van de pot gerukt.

Die "geheime afspraak" is een aanname van jouw.

Bush zijn kabinet bestaat voor meer dan de helft uit joden en bij Kerry zal het niet anders zijn. (Kerry is zelf joods?). Tel het bij elkaar op en trek je eigen conclusie.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 02:28:56 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20946082
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 02:17 schreef NorthernStar het volgende:

Ik stel alleen vast dat Sharon hier zegt wat het Amerikaanse standpunt zal zijn zonder dat Bush of wie dan ook daar iets over gezegd heeft.
Er in het publiek niks over gezegd heeft, dat is heel wat anders.
quote:
Dat zijn geen normale verhoudingen en dat is zeker wel dicteren. En dat er geen reactie van de Amerikanen komt (en zal komen!) is al helemaal van de pot gerukt.
Nee dat is niet dicteren, dat is het verklappen van wat vast geheime afspraken zijn die men wellicht al decennia geleden gemaakt heeft, op geheime afspraken zullen ze niet zomaar gaan reageren.
Dat doet Sharon wel vaker en dat stelt men niet zo op prijs.
quote:
Bush zijn kabinet bestaat voor meer dan de helft uit joden en bij Kerry zal het niet anders zijn. (Kerry is zelf joods?). Tel het bij elkaar op en trek je eigen conclusie.
Nou niet voor meer dan de helft voor zover ik weet hoor, Kerry had Joodse (over?)grootouders die zich nog in het oude land bekeerd hebben en katholiek geworden zijn, daar is hij onlangs pas achter gekomen.

Er zal vast wel iets over staan op een site als jewwatch of bv hier:
http://www.whitehouse.gov/government/cabinet.html

[ Bericht 2% gewijzigd door HarigeKerel op 30-07-2004 02:35:23 (typo) ]
  † In Memoriam † vrijdag 30 juli 2004 @ 02:47:47 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20946234
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 02:28 schreef HarigeKerel het volgende:

Nou niet voor meer dan de helft voor zover ik weet hoor, Kerry had Joodse (over?)grootouders die zich nog in het oude land bekeerd hebben en katholiek geworden zijn, daar is hij onlangs pas achter gekomen.

Er zal vast wel iets over staan op een site als jewwatch ofzo.
Wellicht, ik heb het echter gewoon op CNN, BBC en zelfs JerusalemPost ed. gelezen.

Maar om to the point te komen hebben we het eigenlijk over hoe groot de joodse invloed op de Amerikaanse politiek is. Ik denk dat die heeel groot is. Veel groter dan men wil doen geloven. Alleen kunnen we die discussie misschien beter eens een keer in een apart topic voeren. (als men tenminste niet gelijk over anti-semitisme begint )
  vrijdag 30 juli 2004 @ 03:02:58 #25
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20946370
Dat lijkt me niet, als ik even die whitehouse pagina doorkijk (link hier boven) want daar is te zien dat het erg gevarieerd is qua afkomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')