Niet erg handig van Sharon, om het zacht uit te drukken. Net nu er getracht wordt om Iran te ontmoedigen schopt Sharon even de poten onder de VS vandaan door nog eens keihard de aandacht te vestigen op het arsenaal van Israel.quote:De Verenigde Staten erkennen dat Israël afschrikkingswapens nodig heeft. Dat heeft de Israëlische premier Ariel Sharon donderdag gezegd, doelend op de kernwapens waarvan het een publiek geheim is dat Israël ze heeft.
Sharon zei op een partijbijeenkomst in Tel Aviv dat de VS erkennen dat Israël in zijn bestaan wordt bedreigd en "dat het in staat moet zijn zichzelf door zichzelf te verdedigen door behoud van zijn afschrikkingscapaciteit". Hij merkte vervolgens op dat Washington grote druk op Iran uitoefent om te voorkomen dat het land kernwapens zal ontwikkelen en dat Libië zijn kernwapenprogramma heeft stopgezet. Maar de Amerikanen hebben duidelijk gemaakt dat wat hun betreft de Israëlische afschrikkingscapaciteit niet in geding is, aldus Sharon.
Israël weigert formeel te erkennen dat het kernwapens bezit. Sinds de onthullingen van de Israëlische kernfysicus Mordechai Vanunu in 1987 staat echter wel vast dat Israël over honderden kernbommen beschikt. Critici van het Amerikaanse beleid wijzen op de tegenstrijdigheid dat Washington landen als Irak, Iran, Libië en Noord-Korea per se kernwapenvrij wil houden, terwijl op Israël weinig of geen druk wordt uitgeoefend.
De Amerikaanse ambassade in Tel Aviv wilde geen commentaar geven op Sharons uitlatingen.
Diplomatiek gezien heeft die man evenveel talent als een olifant voor vliegen inderdaad. Alleen is het jammer dat, hoewel hij misschien niet al te serieus genomen wordt door alle partijen, hij toch steeds weer schade berokkent door nét datgene te roepen wat de positie van zijn tegenstanders internationaal gezien versterkt.quote:Op donderdag 29 juli 2004 20:43 schreef Dr_Crouton het volgende:
Tijd om Sharon op te ruimen. Die man schopt alleen maar stennis, al voor zijn aantreden als premier. Dankzij hem en zijn havikken is het alleen maar bergafwaarts gegaan voor iedereen in die regio.
Nieuwsdump inderdaad.quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:06 schreef HarigeKerel het volgende:
Maar goed, echt nieuws is het niet toch?![]()
Duh. Daar gaat het ook niet om. Feit is dat de VS nu achter landen aan zit die een nuclear programma hebben. En dan komt 'allemansvriend' Sharon op zijn borst kloppend er mee dat hij wèl kernwapens mag hebben van grote broer de VS. Om zijn land te verdedigen natuurlijk, maar diezelfde excuus delen logischerwijs ook die landen die nu achter de ontwikkeling van hun eigen kernwapens zitten. Sharon speelt die landen naar hun hand en omdat ze niet al te beste vrienden zijn met het Westen en Israël, volharden om hun nucleare doel te bereiken.quote:Op donderdag 29 juli 2004 23:02 schreef sanniejj het volgende:
Mag ook wel, israel is al drie keer aangevallen door de arabische landen. En de dreiging wordt alsmaar groter. Goed middel om de moslims op afstand te houden
Of hij weet wel meer en maakt de regering even duidelijk dat ook hij gevaarlijk kan zijn als ze hem blijven opjagen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:35 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij zit om aandacht verlegen blijkbaar![]()
Dat zegt ie toch? Net als dat hij naar Bush gaat en vantevoren al zegt wat zijn eisen zijn. Of Bush daar maar even mee wil instemmen - wat hij daarna ook netjes doet. Of dat Sharon tegen ElBaradei zegt dat ie wel mag komen maar niet over de nukes moet beginnen, maar het over Iran moet hebben en twee keer raden wat ElBaradei doet. Dat heeft weinig met geloof te maken.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Is dat zo, of zou je dat graag geloven?
Waar gaat dit topic nu over?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou nee, dat zegt hij nergens.
Maar als hij dat wel heeft gedaan dan lees ik graag een quote.
Mijn conclusie en mijn waarheid basseer ik niet alleen op dit voorvalletje, en pretenderen dat mijn visie de enige juiste is doe ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Hij dicteerd helemaal niks aan de VS, hij geeft een geheime afspraak vrij aan de pers die de VS vast liever geheim had willen houden.![]()
Steun aan de staat Israel is net zo goed in het belang van de VS als aan Israel zelf.
Jij maakt er zelf wat van en doet je conclusie af als een waarheid, kwalijk.
Er in het publiek niks over gezegd heeft, dat is heel wat anders.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:17 schreef NorthernStar het volgende:
Ik stel alleen vast dat Sharon hier zegt wat het Amerikaanse standpunt zal zijn zonder dat Bush of wie dan ook daar iets over gezegd heeft.
Nee dat is niet dicteren, dat is het verklappen van wat vast geheime afspraken zijn die men wellicht al decennia geleden gemaakt heeft, op geheime afspraken zullen ze niet zomaar gaan reageren.quote:Dat zijn geen normale verhoudingen en dat is zeker wel dicteren. En dat er geen reactie van de Amerikanen komt (en zal komen!) is al helemaal van de pot gerukt.
Nou niet voor meer dan de helft voor zover ik weet hoor, Kerry had Joodse (over?)grootouders die zich nog in het oude land bekeerd hebben en katholiek geworden zijn, daar is hij onlangs pas achter gekomen.quote:Bush zijn kabinet bestaat voor meer dan de helft uit joden en bij Kerry zal het niet anders zijn. (Kerry is zelf joods?). Tel het bij elkaar op en trek je eigen conclusie.
Wellicht, ik heb het echter gewoon op CNN, BBC en zelfs JerusalemPost ed. gelezen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 02:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Nou niet voor meer dan de helft voor zover ik weet hoor, Kerry had Joodse (over?)grootouders die zich nog in het oude land bekeerd hebben en katholiek geworden zijn, daar is hij onlangs pas achter gekomen.
Er zal vast wel iets over staan op een site als jewwatch ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |