Je onderwerp, de boot dus. Ligt veel te centraal in de foto. Probeer hem eens wat verder naar links of rechts in de foto te nemen in het vervolg. Dus niet precies middenin, daardoor oogt de foto erg saai.quote:Op maandag 16 augustus 2004 00:11 schreef Biene het volgende:
[afbeelding]
Ollie is leuk krap gekaderd en de staart zwiept mooi het beeld uit. Geinige foto.quote:Op maandag 16 augustus 2004 17:35 schreef dubbellu het volgende:
[afbeelding]
Erg grappig gedaanquote:Op maandag 16 augustus 2004 17:35 schreef dubbellu het volgende:
[afbeelding]
Sfeervolle foto!quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alvast dank voor de reacties
[afbeelding]
Eend is onder tussen donkerder, ik hoor het commentaar wel van de update. Nu ga ik die barbapappa met witte vogel bewerken. Doortekening van vogelpoep ga ik proberen met het contrast.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:17 schreef the-O het volgende:
Dromenvanger, voor mij is die laatste foto onscherp en overbelicht. Ik neem aan dat de witte vlek een vogel is? Ook zie ik weinig doortekening in de vogelpoep. (mocht ik dat willen). Hier zou een klein diafragma en wat telebereik op zijn plaats zijn.
Thanks!!! Ik zal die eend zo donkerder maken, dat lukt met de kodak software makkelijk, gewoon brightness aanpassen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:23 schreef the-O het volgende:
De eend heeft ook teveel wit, hij staat er verder wel leuk op maar het wordt zo een uitgebeten witte vlek. (m-nikki heeft trouwens een prima topic voor je foto's) Deze mag dus echt wel donkerder en wat minder contrast.
En de 6490 is een behoorlijk veelzijdige camera dacht ik, er moet meer uit te halen zijn.
Dat is de skyline van Utrecht, ca. 20-25 min. voor zonsondergang. Geschoten uit het raam van mijn flatje op de Uithof, 13 hoog. Ik heb er 10 gemaakt, en dit vond ik de beste, vandaar. Shutter 1/400, F5,6 Powershot A60, 3 x optische zoom + 2,4 x teleconverter (wat voor brandpuntsafstand levert dat op????quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:17 schreef the-O het volgende:
Dr_Flash mooie kleur! Waar heb je deze gemaakt?
Droomvanger, ik begrijp best dat je blij bent met je nieuwe dx6490 maar jou foto's doen de camera geen eer aan.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Eend is onder tussen donkerder, ik hoor het commentaar wel van de update. Nu ga ik die barbapappa met witte vogel bewerken. Doortekening van vogelpoep ga ik proberen met het contrast.
Heyquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:03 schreef dubbellu het volgende:
[..]
Droomvanger, ik begrijp best dat je blij bent met je nieuwe dx6490 maar jou foto's doen de camera geen eer aan.
Kijk nog eens naar mijn fotosite, hier zie je wat qua scherpte en belichting mogelijk is met de 6490: http://www.pbase.com/dubbellu en dan vooral bij de vakantie en dierentuinfoto's...
het is wel goed om je foto's te posten maar doe dit dan in [CENTRAAL]Help me mijn foto verbeteren!
Hier kunnen mensen je helpen met het verbeteren van je foto's.
Er zitten een heleboel mogelijkheden op de camera die je nog niet gebruikt, maar dat komt in de toekomst wel![]()
quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hey
Ik ben pas sinds vandaag begonnen, moet ik meteen een straaljager kunnen bestuderen? Ik experimenteer dus, door te leren leer je, niet door meteen alles perfect te willen doen. Ik fotografeer uit gevoel, niet puur uit verstand, straks is mijn gevoel, verstand en krijg je betere foto's.
Ik ben niet iemand die eerst de handleiding leest 100 keer, ik wil eerst experimenteren. Alles dat ik nu fout doe, wordt straks beter, van fouten leert men toch?
Nou dan schiet ik nu 150 foto's waar ik er 149 van weg kan gooien, en over 1 jaar maak ik 150 goede foto's.
Ik vind dat het leuk moet blijven. En op deze manier is het hobby, en heb ik langer plezier van mijn hobby.
Dat is ook niet erg maar dit topic is bedoelt voor foto's die helemaal af zijn. Doordat je nog aan het experimenteren bent zijn je foto's op dit moment beter op zijn plaats in het andere topic.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Hey
Ik ben pas sinds vandaag begonnen, moet ik meteen een straaljager kunnen bestuderen? Ik experimenteer dus, door te leren leer je, niet door meteen alles perfect te willen doen. Ik fotografeer uit gevoel, niet puur uit verstand, straks is mijn gevoel, verstand en krijg je betere foto's.
Ik ben niet iemand die eerst de handleiding leest 100 keer, ik wil eerst experimenteren. Alles dat ik nu fout doe, wordt straks beter, van fouten leert men toch?
Nou dan schiet ik nu 150 foto's waar ik er 149 van weg kan gooien, en over 1 jaar maak ik 150 goede foto's.
Ik vind dat het leuk moet blijven. En op deze manier is het hobby, en heb ik langer plezier van mijn hobby.
Hoewel het kader wel erg groot en opvallend is, vind ik hem bij deze foto eigenlijk wel passenquote:Op maandag 16 augustus 2004 20:50 schreef Golden-Fingers het volgende:
Begin een klein beetje in de gaten te krijgen wat de bedoeling is van dit topic.
De volgende foto is gemaakt met een Nikon5700 Techn. gegevens... volledig automatisch.
Ik fotografeer sinds 2003 en heb nog een hoop te leren.
[afbeelding]
G.F.
Nou, als we al zo gaan beginnen....quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:31 schreef Golden-Fingers het volgende:
Deze is zeker ook niet goed genoeg he?
[afbeelding]
Ik vind het een hele mooie fotoquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:31 schreef Golden-Fingers het volgende:
Deze is zeker ook niet goed genoeg he?
[afbeelding]
Als de achtergrond minder donker was geweest, was de foto beter geworden denk ik.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:42 schreef Takkesteeg het volgende:
Ik vond deze wel aardig.
Wel een beetje donker maar dat wordt weer aardig gecompenseerd door de snorharen.
Geschoten met een Sony V1 trouwens.
Commentaar welkom!![]()
[afbeelding]
Mooie zon, geen erge felle zon!!! Mooie lucht, mooi gefotografeerd, maar ik kan niet erg kritisch zijn, omdat ik details nog niet goed op het vizier krijg over dingen die beter kunnen.quote:Op maandag 16 augustus 2004 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Alvast dank voor de reacties
[afbeelding]
er mist een stukje maar voor de rest mooi gedaanquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:27 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]
Zomercarnaval 2004, Rotterdam
Nee hoor, heb ik geen moeite mee hoor dat je Poes in een beter daglicht geplaatst hebt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:06 schreef Golden-Fingers het volgende:
"Takkesteeg"...
Het bewerken van bijna goede foto`s en dan vooral van een ander past niet bij mij.
Toch hoop ik dat jij er geen moeite mee hebt dat ik jouw poes in een beter daglicht heb geplaatst.
[afbeelding]
Op welke manier bedoel je? Belichting?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:42 schreef Golden-Fingers het volgende:
Is het niet zo dat elke digitale camera een bepaalde standaard hanteert die zogenaamd het beste bij de consument past?
Dat kan je wel stellen ja!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:42 schreef Golden-Fingers het volgende:
[..]
Ja, onderandere maar volgens mij heb ik dit ergens gelezen... Test wijzen uit dat er veel verschil waarneembaar is tussen de "automatisch" genomen foto`s. De camera bepaald in veel gevallen hoe de foto er uiteindelijk uit moet komen te zien. En dat wil wel eens afwijken met dat wat wij willen zien!
Gewoon elk knopje en instelling proberen, vergelijken enz...quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:55 schreef Golden-Fingers het volgende:
[..]
Toegeven... Ik heb alleen de centerspot ingesteld. Ik zou graag willen weten welke stap ik verder zou kunnen nemen. Diafragmavoorkeuze? Sluitertijd?
Technisch aspect, de foto is te wazig (onscherp) en de het contrast tussen de gebouwde omgeving en de lucht trekt mij persoonlijk niet zo aanquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:25 schreef DragonFire het volgende:
Jammer genoeg geen reacties op mijn eerder geplaatste foto's maar goed, nu dan een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe toesten s7000heb voor deze gewoon setting P genomen.
[afbeelding]
op vind de combinatie flits+lange sluiterstijd JUIST mooi...quote:Op donderdag 19 augustus 2004 15:45 schreef Offy het volgende:
Ik denk dat hij mooier was geweest als je niet had geflits (lange sluitertijd misschien?), maar zo krijgt het wel een surrealistisch effect![]()
Waarom heb je trouwens de zonnebloem er niet helemaal opstaan?
Volgens mij is deze niet met een lange sluitertijd genomen....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 16:08 schreef capibar het volgende:
[..]
op vind de combinatie flits+lange sluiterstijd JUIST mooi...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |