Alexxxxx | woensdag 28 juli 2004 @ 19:13 |
Ik heb gezocht naar een topic waar ik mn ambulance foto's kwijt kon.. maar niet gevonden. Dus ik start er zelf maar eentje ![]() Altijd leuk, de afdeling tweedehands van Visser Leeuwarden ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Alexxxxx op 28-07-2004 19:46:14 (typo) ] | |
Virus.NL | woensdag 28 juli 2004 @ 19:21 |
Waar blijft Farao.....? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 28 juli 2004 @ 19:25 |
Geen idee, maar om te achterhalen of dit topic al bestond hoefde ik alleen zijn AT maar na te pluizen ![]() | |
Youp | woensdag 28 juli 2004 @ 19:25 |
quote:ik wou net zeggen ![]() | |
StephanL | woensdag 28 juli 2004 @ 19:34 |
quote:Laat hem effe niet komen, wordt het een topic van 500 mb ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 28 juli 2004 @ 19:35 |
quote:Word het ook zonder Farao wel hoor ![]() | |
StephanL | woensdag 28 juli 2004 @ 19:38 |
quote:Neeh hoor ![]() | |
Lucille | woensdag 28 juli 2004 @ 19:38 |
Voor mij is de ecto-1 wel de leukste![]() | |
Alexxxxx | woensdag 28 juli 2004 @ 19:45 |
Piketwagens mogen ook ![]() | |
renkie | woensdag 28 juli 2004 @ 20:30 |
quote:Wat kosten die ? | |
Alexxxxx | woensdag 28 juli 2004 @ 20:34 |
Geen idee... Er hing geen kaartje achter het raam.... Maar je mag toch niet als particulier rijden met een als ambulance herkenbaar voertuig... Alhoewel zo'n E-klasse me erg gaaf lijkt als koeriersbusje ![]() ![]() | |
DABAMaster | woensdag 28 juli 2004 @ 21:39 |
mag wel... alleen zonder zwaailicht | |
Farao | woensdag 28 juli 2004 @ 21:50 |
quote:Dan had je beter moeten zoeken, 'k heb toch redelijk wat foto's gepost hier in de loop der tijd. En inderdaad leuk, die 2e hands wagens van visser, die linker (de 23) is namelijk een oude wagen van ons. quote:Hier ![]() quote:Zwaailicht en sirene moeten gedemonteerd worden en alle belettering, de de strepen en de text moeten verwijderd worden. Maar daarnaast mogen dergelijk bedrijven ook niet aan particulieren verkopen, alleen aan ambulancediensten. | |
Farao | woensdag 28 juli 2004 @ 22:01 |
Maar goed, het was een fototopic...![]() 4x4 aandrijving, voor op de wadden-eilanden. ![]() Wagen van onze OVDG (maastricht) Wagen van de OVDG Heerlen Onze oude 27, zelfde model + opbouw als de 23, die nu bij visser staat. Rechts de oude 21, hieronder een plaatje zoiets ie er nu uit ziet En zo zien de nieuwe wagens (21, 22, 23 en 27) uit. in maastricht zit ik hier achterin Onze oude 12 van Geleen, vlak nadat 't goed mis ging Piketauto'tje ernaast Mijn werkplek en van de andere kant | |
Virus.NL | woensdag 28 juli 2004 @ 22:03 |
quote:Gordel niet om? Of iets geraakt dat naar binnen kwam? | |
Farao | woensdag 28 juli 2004 @ 22:10 |
quote:Materiaal/object dat door de ruit vloog. Betreffende ambulance was met hoge spoed onderweg van het ziekenhuis in Sittard naar het ziekenhuis in Maastrict, achter lag 'n pasgeborene die met hoge spoed naar Maastricht moest en de moeder zat voorin naast de chauffeur. Vanwege de grote spoed reed de ambulance met zwaailicht en sirene, en er reed een politie motor met zwaailicht en sirene voor de ambulance uit om alle kruispunten vrij te houden. Echter op 1 kruispunt gaat 't mis, een moeder + kind in 'n klein rood auto'tje let niet op, ziet en hoord zowel de politie motor als de ambulance met zwaailicht en sirene niet, en raakt de ambulance in de flank. De ambulance raakt uit koers, en schept hierbij 10 fietsers die net uit school kwamen en langs dat kruispunt bij 'n stoplicht stonden te wachten. Een heel grote chaos met veel slachtoffers dus, reden voor de inzet van bijna een dozijn andere ambulance's, 2 traumateams (per helicopter), veel politie en brandweer. Gelukkig kwamen er bji het incident geen onschuldige slachtoffers om en bleken de verwondingen achteraf redeljik mee te vallen | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 juli 2004 @ 22:21 |
quote:shit man.. dat had heel anders kunnen aflopen.. maar euh.. geen onschuldige slachtoffers.. wel schuldig(e aan het ongeluk) dan? | |
Alexxxxx | zaterdag 31 juli 2004 @ 16:55 |
Foto's op Vlieland gemaakt: | |
B_BOY | zaterdag 31 juli 2004 @ 23:05 |
quote:op waddeneilanden hebben ze tog hogere ambulance's inverband met het over het strand crossen? en zoja hebben ze dat dan ook in andere kustregio's? | |
DABAMaster | zondag 1 augustus 2004 @ 00:02 |
quote:Heel vervelend, is de schuldige van het ongeluk dodelijk gewond geraakt, of later nog vervolgd? Of is alles goed gekomen? | |
E.r.w.i.n | zondag 1 augustus 2004 @ 09:31 |
quote: ![]() staat in het rijtje foto's van Farao | |
B_BOY | zondag 1 augustus 2004 @ 10:19 |
maar is die hoger? en is dat in andere kustregio's ook? ik lees wel dat hij 4x4 is. maar andere info ontbreekt nog [roep mode aan] FARAO!!![roep mode uit] | |
MikeyMan | zondag 1 augustus 2004 @ 11:22 |
Nouja, zo te zien istie wel ietsje hoger ja.. vrij grote ground clearance als ik het zo zie... | |
Farao | dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:04 |
quote:Er zijn geen dodeljike slachtoffers gevallen, en wat de verdere vervolging van de vrouw die niet oplette betreft weet ik niet, vaak krijgen wij niet te horen hoe het afloopt. quote:Ja die wagen is inderdaad hoger, vergelijk onderstaande foto's maar eens dan zie je dat de 2e wagen steeds hoger op de wielen staat: ![]() ![]() En deze 2 : ![]() ![]() De 2e auto staat steeds hoger op de wielen, en heeft daarnaast 4x4 aandrijving. Voor zo ver ik weet hebben alleen de wadden eilanden ambulance's met 4x4 aandrijving, op de overige kustregio's (bijv. scheveningen) word het transport over het strand gedaan door mensen en voertuigen van de reddingsbrigade. Overigens wel maar tot aan de pier/promenade, vanaf daar neemt de gewone ambulance het weer over. Word er dus iemand onwel op het strand dan zal een wagen van de reddingsbrigade uitrukken, de patient behandelen en daarna vervoeren over het strand tot waar de verharde weg begint, daar staat dan een gewone ambulance te wachten die de patient overneemt en deze met spoed (dus met zwaailicht en sirene) over de weg kan/mag vervoeren. De reddingsbrigade heeft die bevoegdheid niet. Wagentje van Vlieland : ![]() En wordt het terrein echt moeilijk begaanbaar dan beschikken enkele waddeneilanden ook nog over een mercedes G-klasse ambulance : ![]() ![]() ![]() | |
BlueEyed | dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:14 |
Ik reed laatst op de Kennedybrug, werd gepaseerd door zo'n Maastrichtse Chrysler? ambu, die met een A1 op weg was. Man, wat was dat ding zowel vrij slecht zichtbaar (optische signalering) alsmede bedroevend slecht hoorbaar. Ofwel een defect aan de treafoon, ofwel gewoon een veel te zacht ingesteld geluidsvolume. Je zag gewoon verkeersgevaarlijke situaties ontstaan doordat automobilisten de ambu te laat opmerkten. Ik weet niet of Maastricht 1 of meerdere van dit type ambu's kent, anders wellicht een aandachtspunt om eens door te geven, Farao? | |
Farao | dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:53 |
Chrysler's hebben we niet in Maastricht, we hebben hier wel 2 Chevy's (600 GMT). Met een kapotte treafoon word niet gereden daar elke ochtend alle wagens getest worden (lichten, geluid, oliepeil e.d.) voordat ze de weg op gaan. Nu rij ik al jaren (als bijrijder en achterin) in die chevy's hier in Maastricht en in mijn ogen hebben ze absoluut geen gebreken. Ze zijn heel goed zichtbaar (beter nog als de sprinters, mede vanwege de brede fliters aan de zijkant) en dat 't sirene geluid niet goed hoorbaar is heb ik ook nog nooit iets van gemerkt. Wel hebben de wagens een nachtstand voor de sirene, het zou kunnen dat die toen ingeschakeld was en het geluid daarom iets minder hard was, maar zelfs in nachtstand is het prima te horen, tot op grote afstand. Misschien had jij je muziek te hard aan ofzo ? Wij rijden dagelijks meerdere malen met A1 uit met die Chevy's en tot op heden gaat dat altijd prima. Er zijn met de chevy's ook nog nooit aanrijdingen/bijna-aanrijdingen geweest doordat ze niet zicht- en hoorbaar zouden zijn, met de sprinters wel vaker. En dat de mensen de ambu niet op tijd opmerken hoeft niet perse aan de ambulance te liggen, die rijdt met zwaailichten, flitsters in de grille, wigwag (om en om knipperend grootlicht), flitsers opzij en van achter, en met een treafoon van 140 decibell aan sirenegeluid door het verkeer. Dat mensen de radio steeds harder hebben, gewoon niet opletten (niet spiegelen) of gewoon geen zin meer hebben om andere (ook voorrangsvoertuigen) voor te laten omdat ze zelf naar huis willen, ligt niet aan ons. | |
SvenThaMan | dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:12 |
Volvo ambulances ![]() ![]() | |
Farao | dinsdag 3 augustus 2004 @ 22:43 |
Ik vind het nieuwe model mooier :![]() ![]() Je ziet ze (uiteraard) ook veel in Zweden : ![]() ![]() ![]() | |
B_BOY | dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:12 |
![]() wenne sul! | |
Babbelzz | dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:37 |
in Hsum en omstreken heten de ambu's allemaal Broeder de vries... wrom is dat en hebben alle ambu's namen? | |
MikeyMan | dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:37 |
Waarom zitten er XM Break achterlichten op die volvo's ![]() | |
BlueEyed | woensdag 4 augustus 2004 @ 00:23 |
quote:Nope, had de radio niet aanstaan ![]() Wellicht stond de treafoon idd in de nachtstand, zoals jij aangeeft (was zelf niet op de hoogte van het betsaan van deze stand) maar het was gewoon erg opvallend. Het geluid was gevoelsmatig echt de helft van het normale volume. T was ook geenzins een verwijt naar jou cq. ambulancepersoneel, het was gewoon een constatering ![]() En wat betreft het bewust geen voorang geven aan voorangsvoertuigen met optische en/of geluids signalen, dit beschouw ik persoonlijk gewoon als ronduit associaal. Goed dat deze mensen in de regel keihard aangepakt worden. | |
Alexxxxx | woensdag 4 augustus 2004 @ 14:02 |
Die G-klasse ambulances zijn gaaf! Officieel heten ze trouwens Mercedes-Benz Wolf, omdat het de legerversie is. ![]() ![]() | |
R-AdIoAcTiVe | woensdag 4 augustus 2004 @ 14:34 |
Wat is de OVDG? Oja Farao. Als ik de 33 zie rondrijden zwaai ik wel ff ![]() ![]() | |
Farao | woensdag 4 augustus 2004 @ 16:37 |
quote:Broeder de vries is een "ambulance-builder" bedrijf, zij maken dus van gewone sprinters en E klasse's (voor een lage ambulance worden 2 hele mercedes E klasses door midden gezaagd) ambulance's. Er zijn in Nederland eigenlijk maar 'n paar grote bedrijven die dat doen, en dat zijn (Broeder) de Vries, Miesen, Vasa, en Visser. En daarom zie je op de zijkant van de ambulance meestal in het klein de naam van het bedrjif staan die betreffende ambulance heeft gemaakt. Wij hebben voornamelijk auto's van Visser en Miesen. quote:OVDG staat voor "Officier Van Dienst Geneeskunde". Dit is (meestal) een ex-ambulanceverpleegkundige (met genoeg jaar ervaring) die een coordinerende functie heeft. Bij grote ongevallen word er dus een OVDG ingeschakeld en deze neemt terplaatse de leiding over het van eerste team dat plaatse was. Bij een groot ongeval waar meerdere ambulance nodig zijn heeft de ambulancebemanning die als 1e ter plaatse was de leiding, zij dragen dan een groen hesje over de kleding en hun ambulance heeft een groen zwaailicht aan. Zij zullen niet overgaan tot vervoer, en houden zich voornamelijk bezig met triage (kijken wie als eerst behandeld moet worden) en met behandeling. De ambulance's die daarna arriveren zullen behandelen en vervoeren. Dat 1e team heeft de leiding totdat de OVDG ter plaatse komt, eenmaal daar neemt hij/zij de leiding over. Een OVDG draagt alleen een geel hesje met de letters OVDG op de rug, en zal zich niet bezig houden met de medische behandeling, alleen met de coordinatie. Ook voert hij overleg met bijv. een officier van de brandweer of van de politie, en zal hij de SEH van het ziekenhuis op de hoogte stellen en houden. Een OVDG rijdt in een gewone personenauto in ambulance uitvoering en heeft hiervoor ook een apparte rijopleiding voor gehad. Deze Toyota word gebruikt door de OVDG van de GGD in Heerlen : In Geleen rijdt eenzelfde wagen rond, en de OVDG van Maastricht heeft een passat stationwagen: De 3 OVDG's van de RAV (Regionale Ambulance Voorziening) Limburg Zuid (Heerlen, Geleen en Maastricht) hebben om toerbeurt 3 weken dienst als OVDG. 's avonds gaat de auto mee naar huis zodat er op elk moment naar een melding gegaan kan worden. Overdag werkt een OVDG meestal op het kantoor van een GGD, waar hij bijv. een manangement functie heeft, zoals bij ons als waarnemend hoofd ambulancehulpverlening. Op de frontpage stond pas geleden een plaatje van een OVDG, onder z'n hesje kan je z'n gewone blauwe overhemd nog zien. ![]() quote:Als ik iemand zie zwaaien zal ik wel terug zwaaien, maar aangezien ik op de posten Heerlen (wagennummers 21-29), Geleen (wagennummers 11-16), en Maastricht (wagennummers 32-39) werk en we bijna elke dienst in een andere wagen zitten zal ik dus niet elke keer in de 33 zien. Dus wie weet zwaait een van m'n collega's wel terug ![]() ![]() Overigens moet je wel alleen letten op de laatste 2 cijfers, dat is het voertuig nummer. 24133 is het officiele wagennummer, waarbji 24 voor Zuid Limburg staat, 1 voor ambulance, en 33 is dan het wagennummer. [ Bericht 1% gewijzigd door Farao op 04-08-2004 16:44:11 ] | |
Alexxxxx | woensdag 4 augustus 2004 @ 17:28 |
![]() op dit moment de enige ambulance in mn modellencolectie.... nog wat leuke ambu's: ![]() ![]() ![]() Van het Chinese rode kruis ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MaartenGrendel | woensdag 4 augustus 2004 @ 20:33 |
quote:Volgens mij zijn dat gewoon S70 lichtunits. ![]() | |
MutZ | woensdag 4 augustus 2004 @ 20:35 |
Omdat het hier vooral om de plaatjes gaat, heb ik de titel ff aangepast... Zijn mensen tenminste gewaarschuwd als ze dit topic openen... Er mag natuurlijk ook gewoon over ambulances gepraat worden... | |
MikeyMan | donderdag 5 augustus 2004 @ 00:42 |
quote:Nah, vooruit, voor deze ene keer dan... | |
ChicaneBT | zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:57 |
Tatra ambulance![]() ook te koop T.613-SV (1994) complete facilities, very good cond., limited series, only 23 pieces. Price 10.000,- Euros. | |
ChicaneBT | zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:12 |
Denemarken![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hier zijn er nog veel meer te vinden ![]() http://www.beredskabsinfo.dk/baggrund/billeder/ | |
Babbelzz | zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:14 |
quote:harde schop! | |
ChicaneBT | zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:20 |
quote:Schop heb net nog gepost ![]() | |
ChicaneBT | zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:21 |
![]() Je zou er maar in liggen ![]() | |
Farao | zaterdag 7 augustus 2004 @ 01:50 |
quote:Er was toch nog net gepost... ![]() En als je antwoord op je vraag wilt moet je mijn laatste post maar eens goed lezen ![]() | |
blup | zaterdag 7 augustus 2004 @ 09:36 |
quote:Zo eentje heeft heelang bij ons in de wijk gestaan.. Die gozer was m aan het opknappen.. ![]() (lees; laten weg roest) | |
Babbelzz | zaterdag 7 augustus 2004 @ 10:08 |
owwwww door alle foto's overheen gelezen.... sollieeeee | |
PeuRac | zaterdag 7 augustus 2004 @ 20:08 |
quote:Ik hoop niet dat ik hier naar het Ziekenhuis moet, want deze foto is genomen waar ik nu ben (Wroclaw -Breslau-, Polen) | |
Alexxxxx | zaterdag 7 augustus 2004 @ 20:13 |
In ons dorp zat vroeger een FSO dealer ![]() | |
PeuRac | zaterdag 7 augustus 2004 @ 20:16 |
quote:FSO Polonez ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 15 september 2004 @ 22:03 |
Alexxxxx | dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:08 |
Sander | dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:17 |
Ik vind die bobbel sirenes echt mooi ![]() Als ik ooit vervoerd moet worden wil ik er zo een ![]() | |
DABAMaster | dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:00 |
bobbelsirene? | |
LinuxCultVapor | zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:09 |
quote:Hey was niet zo een zelfde ongeluk ergens op de Scharnerweg (M'tricht) gebeurd? Was ook een ambu een groep fietsers ingereden. :'( [ Bericht 1% gewijzigd door LinuxCultVapor op 16-10-2004 11:15:03 ] | |
Mischa | zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:48 |
quote:En toch vind ik de variatie van Amerikaanse sirenes fijner ![]() (zie filmpje; gemaakt in NY) http://home.student.utwente.nl/c.lam/mischa/ny/med.avi (4.3mb) | |
Farao | zaterdag 16 oktober 2004 @ 14:53 |
quote:Dat is dat incident in Maastricht waar ik het over had, gebeurde trouwens aan het koningsplein. | |
Alexxxxx | zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:01 |
quote:Ik zag in een ander topic trouwens veel bekende wagens in je vitrinekast staan ![]() ![]() | |
Farao | zaterdag 16 oktober 2004 @ 15:09 |
quote:Voor dat geluid hoef je trouwens echt niet helemaal naar Amerika hoor, ik rij ook af en toe bij een dienst hier vlak over de Belgische Grens, en daar hebben ze ook dat geluid (wail, yelp, pier en hilo, eventueel nog met airhorn). En de wagens waar wij in rijden in Maasmechelen hebben precies dat geluid als die in dat filmpje, da's de 733 serie van Whelen : ![]() | |
Divel | woensdag 10 november 2004 @ 18:52 |
In ambu regio 8 (?) schijnt er ook een ambu Volvo rond te rijden. Iemand plaatjes er van? | |
Divel | woensdag 10 november 2004 @ 19:10 |
quote:Ho maar, geen commentaar, GEVONDEN! ![]() ![]() | |
Divel | maandag 15 november 2004 @ 21:06 |
Een beetje Rotterdams geel en rood;![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Farao | maandag 15 november 2004 @ 21:28 |
Wat doen die lelijke rode dingen tussen al die mooie gele wagens ? ![]() | |
Divel | maandag 15 november 2004 @ 21:32 |
JOU uit je tent lokken! ![]() ![]() | |
Farao | maandag 15 november 2004 @ 21:33 |
is goed gelukt dan he ![]() | |
Divel | maandag 15 november 2004 @ 21:38 |
Ik hag ff geen zin om een BRW topic te zoeken of te openen, vandaar. En eigenlijk ben ik op ´t verkeerde pad, want mijn passie is niet geel of rood, maar blauw. Maar ieder mens maakt wel eens een misstap nietwaar? ![]() ![]() | |
Divel | dinsdag 16 november 2004 @ 20:20 |
Avondopname van de ZHZ 972![]() | |
Divel | dinsdag 16 november 2004 @ 21:20 |
Wat plaatjes van de Ambubeurs in Apeldoorn, 4 november jl.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
A-W-E-S-O-M-O | dinsdag 16 november 2004 @ 21:40 |
Waarom maken ze die velgen niet in een of andere velle kleur? Ok, staat voor geen meter, maar ze worden dan wel meteen een stuk opvallender. | |
Divel | dinsdag 16 november 2004 @ 22:03 |
quote:Ik denk dat als je zo´n geel gevaarte nú al niet ![]() ![]() | |
A-W-E-S-O-M-O | dinsdag 16 november 2004 @ 23:09 |
quote:Ik merk ze altijd op. De meeste mensen merken ze meestal op! Alleen als je alles op alles wil zetten vindt ik fel oranje wieldoppen een gemiste kans, ipv, het neutrale grijs. [ Bericht 0% gewijzigd door A-W-E-S-O-M-O op 16-11-2004 23:10:10 (Aargh, vel moet met een F) ] | |
Farao | dinsdag 16 november 2004 @ 23:49 |
Als 'n ambulance je achterop komt met spoed zal je die wieldoppen toch niet zien.... Beetje onnodig dus. Leuke foto's trouwens Devil, ik ben 's vrijdags ook in Apeldoorn geweest. Ik ging in 1e instantie voor 't Symposium van de BVA (Beroeps Vereniging Ambulancezorg) maar ik heb uiteraard ook even over de beurs gewandeld. Daar stonden wat mooie wagentje's bij elkaar he. | |
nexcro | woensdag 17 november 2004 @ 00:53 |
Zo hier een deel van de foto's die ik van Ambu's nog bij de hand had:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Killer_Mom | woensdag 17 november 2004 @ 01:00 |
mooie fotos's, morgen aan mijn buurman laten zien, | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:07 |
* krakkemieke vind het erg mooie plaatjes.... me zus verongelukte ooit op de snelweg en mensen gingen vragen of ze wel hulp kreeg, omdat ze motorreed..... dat weet ik wel zeker, iedereen krijgt hulp...... pharao, ik ben blij dat je me zus niet ahd.... | |
Farao | woensdag 17 november 2004 @ 01:12 |
Onduidelijk berichtje hoor krakkemieke. | |
MikeyMan | woensdag 17 november 2004 @ 01:29 |
Inderdaad, doe mij ook een biertje... | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:31 |
OK..... me zus deed altijd motorrijden, dat was haar leven. Sommige mensen hadden niks met motorrijden en vonden het zo risicovol. Die vroegen zich af of de ambulance wel snel zou komen tering! tuurlijk! | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:32 |
Eh, ze is dus verongelukt | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:33 |
Ik werd niet lekker van sommige mensen... Die zeiden van: de ambulance selecteert ECHTE ongelukken....... enzo.... | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:34 |
MEN! er was zelfs een traumahelicopter, maar ze was op slag dood. | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:43 |
Eh, omdat veel mensen denken: als je gaat motorrijden, dikke bult. | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:44 |
En e had een codicil.... | |
krakkemieke | woensdag 17 november 2004 @ 01:49 |
Ze had dus een codicil omdat ze wist dat ze kon verongelukken. En ze was dus al dood en geen hersendood. daarom kon ze nit doneren | |
Farao | woensdag 17 november 2004 @ 02:07 |
![]() quote:*schenkt alsnog 2 bier is* | |
MikeyMan | woensdag 17 november 2004 @ 02:28 |
Jah, dankje... haddik hard nodig... ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 november 2004 @ 20:43 |
![]() | |
Alexxxxx | woensdag 17 november 2004 @ 20:48 |
![]() | |
StephanL | woensdag 17 november 2004 @ 21:05 |
Bij ons rijd er nu dagelijks een ambulance Opel Corsa C, volgens mij reed die zelfde meneer eerst in een Opel Corsa van de brandweer ![]() | |
yup | woensdag 17 november 2004 @ 21:14 |
Vraagje aan de experts. Wat is de snelste ambulance van NL? Kan ook bijv. dat eentje snelste is in 0-100 en de ander heel hoog top ofzo... | |
Farao | woensdag 17 november 2004 @ 21:34 |
quote:Corsa ![]() ![]() quote: Ik heb geen idee wat de snelste is, dan zou ik al precies moeten weten waar wat voor wagens alle ambulancediensten in heel Nederland gebruiken. Ik kan wel vertellen dat ze allemaal heel snel zijn in de 0-100 en dat de hoogste top uiteraard in de laagbouw ambulance's (merecedes E en volvo) gehaald wordt. Wat de snelste hoogbouw is weet ik niet, daar zijn nogal veel verschillende merken, en weer verschillende uitvoeringen van die merken. Ik weet wel dat onze Chevy's sneller zijn als de sprinters. Maar er zijn ook diensten die rijden in 'n Ford F350 met container opbouw (5.7 liter V8) en diensten met een VW LT-nogwat die ook best rap is. | |
Alexxxxx | woensdag 17 november 2004 @ 21:52 |
VW LT is toch gewoon een in licentie gebouwde Sprinter? | |
nexcro | woensdag 17 november 2004 @ 22:02 |
quote:Ik weet wel dat de meeste wagen zeer snel optrekken omdat het allemaal automaten zijn met een snelle kickoff of hoe dat ook maar heten mag. De AS van de brandweer hier is ook zeer snel weg bij kruisingen en andere dingen waar die moet optrekken omdat dit ook dat erop hebt. Daarin tegen is de HV hier gewoon langzamer omdat deze handgeschakeld is. | |
Alexxxxx | woensdag 17 november 2004 @ 22:10 |
Captain_Chaos | woensdag 17 november 2004 @ 22:12 |
Messerschmidt Bölkow en Blohm knutselden de MBB BO105 MU-heli in elkaar ![]() | |
Captain_Chaos | woensdag 17 november 2004 @ 22:19 |
Een goed concept dus: De Bell UH1 'Huey' Vernoemd naar de plaats waar de UH1 voor het eerst grootschalig door de 1st Air Cav werd ingezet. Ook alweer bijna 40 jaar geleden ( ! ) ![]() | |
yup | woensdag 17 november 2004 @ 22:24 |
quote:Interessant. Was wel logisch dat die laagbouw dingen hogere top hebben dan die hoogbouw dingen (aerodynamica enzo ![]() quote:OMG. Je bedoelt automaat met kickdown. Volgens mij is dat bijna standaard zelfs in ouwe auto's, dat is gewoon iets wat automatisch naar een lager versnelling terugschakelt als jij gaat planken. Met andere woorden, dat is iets wat elke mafketel kan... Als je gaat knallen moet je altijd naar een zo laag mogelijk versnelling schakelen... | |
MikeyMan | woensdag 17 november 2004 @ 23:29 |
En automaten zijn over het algemeen vrijwel altijd langzamer dan handbakken... Afgezien van de DSG bak van vw... Dat de LT een sprinterkloon is lijkt mij eerlijk gezegd niet trouwens, maar ik ben wel benieuwd naar wie hier uitsluitsel over kan geven... | |
nexcro | woensdag 17 november 2004 @ 23:30 |
quote:Dat je in de 2 rapper weg bent dan in de 3 snap ik. Dat gebruik ik wel es als ik ergens snel moet wezen. Maar ik rij nooit automaat dus wist ik veel dat alle dat hebben. | |
Light | donderdag 18 november 2004 @ 00:18 |
quote:Je suggereert dat ze dat in nieuwe auto's niet meer hebben, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Kickdown heb je gewoon nodig in een automaat. | |
Farao | donderdag 18 november 2004 @ 01:06 |
Volgens mij bedoeld ie dat niet hoor. Hij zegt, "dat is bijna standaard, (komma) zelfs in oude auto's. Alleen die komma ontbreekt. | |
Light | donderdag 18 november 2004 @ 08:36 |
Dan moet'ie duidelijker schrijven ![]() | |
Klonk | donderdag 18 november 2004 @ 09:05 |
![]() ![]() ![]() In de VS hebben ze ook erg mooie en grootte ambulances ![]() een erg ouwe ambulance, jaartal onbekend, lijkt me ergens rond de tijd van WO 1 ![]() Franse ambulance van het het merk Acmat ![]() Een Australische ambulance op volle vaart Een ambulance op de Philipijnen. ![]() Een Landrover ambulance van het engelse leger ![]() Een klassieke amerikaan ![]() Een mooie Bedford ![]() Een Engelse Volvo S80 ![]() Een Australische Toyota Landcruiser, een prive voertuig in gebruik bij een mijn bedrijf | |
yup | donderdag 18 november 2004 @ 12:17 |
quote:STFU ![]() ![]() ![]() En die Volvo ambulance is ook wel vet, wanneer krijgen we die in NL ![]() | |
nexcro | donderdag 18 november 2004 @ 12:50 |
quote:Volgens mij rijden ze wel in Nederland, wel in België dat weet ik cker. Hier in nederland zie je meer Mercedes E-klasse. | |
Farao | donderdag 18 november 2004 @ 12:55 |
De enige dienst die in Nederland met die Volvo's rijdt is Nijmegen (Gelderland-zuid).![]() | |
Klonk | donderdag 18 november 2004 @ 15:16 |
het is gewoon een mooie auto ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 18 november 2004 @ 15:49 |
quote:Toch wel... Ik heb laatst een stapel bedrijfswagenmagazines gekocht, en daardoor heb ik de hele geschiedenis kunnenvolgen. VW werkte eerst samen met MAN voor de LT, maar die samenwerking stopte, en MAN had geen interesse in nieuwe samenwerking omdat ze net Steyr hadden gekocht, dus ondertussen de kennis voor bouw van relatief lichte bedrijfswagens zelf in huis hadden. Daarop is VW met Mercedes gaan praten, die druk bezig waren met de vervanging van hun toenmalige busje, de ecovan. Dat is dus de sprinter geworden. En VW mag de Sprinter in licentie bouwen, met een iets gewijzigd front in interieur. In ruil daarvoor levert ze motoren en platdelen aan mercedes. Mercedes is nu druk bezig met de opvolger van de sprinter, en VW gaat die ook weer in licentie bouwen VW LT MB Sprinter ontopic: Die Acmat is ![]() | |
Farao | donderdag 18 november 2004 @ 15:55 |
LT ambulance![]() | |
Catch22- | donderdag 18 november 2004 @ 17:49 |
Dus vandaag reed ik in een suubje forrester en kwam er een ambulance aangeknalt. Maar hij kon nergens langs, dus ging tussen de 2 rijstroken door was ik ff blij dat ik in een SUV zat, kon mooi de berm in ! | |
Divel | donderdag 18 november 2004 @ 21:16 |
Lifeliner 4 op R´dam, 24 september 2003.![]() | |
Divel | donderdag 18 november 2004 @ 21:27 |
Nog ff 2 dan van ´n Astraatje:![]() ![]() Rotterdam, 17 november 2004. ![]() | |
Boschjesman | zaterdag 20 november 2004 @ 01:38 |
Dit vind ik ook wel een mooie foto van bij die ambulancevakbeurs in Apeldoorn van pas geleden. (dat was ook best leuk/interessant)![]() | |
Divel | zondag 21 november 2004 @ 20:59 |
Ambu Beurs Apeldoorn, 04 november jl.![]() ![]() (Achteraf een beetje té veel gerisized ![]() | |
Farao | zondag 21 november 2004 @ 21:11 |
Die heb ik ook zien staan ja, heb je onze piketwagens niet ook toevallig op de foto ? Wij waren met 'n Totoyta Landcruiser en 'n vw passat stationwagen gekomen. psst, klein detail, de naam die je dat plaatje gegeven heb "SeatGGDAmbubeurs04.jpg" is niet helemaal correct. 't is namelijk 'n ovd-g wagen van Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond, en da's een prive ambulancedienst, en dus niet van de overheid (geen GGD dus) ![]() | |
Boschjesman | zondag 21 november 2004 @ 21:17 |
quote:Wanneer ben je op die beurs geweest dan? Misschien heb ik er wel een foto van ergens. ![]() | |
_Denker | zondag 21 november 2004 @ 21:17 |
![]() Ik heb nog weinig SIGMA-busjes gezien, logisch in een ambu-topic. Dit is er eentje van Twente. ![]() Twee Sprinters van Twente. ![]() 't is niet de ambulance die in de fik staat trouwens ![]() ![]() Ovd-G. ![]() Een Ford-Ka als piketauto, geweldig toch! ![]() Nog een piketauto, vind deze wat toffer. ![]() Boete voor fout parkeren? ![]() ![]() Als laatste het coordinatievoertuig. | |
Farao | zondag 21 november 2004 @ 21:26 |
quote:Wij zijn vrijdag geweest. We hadden eerst 't symposium van de BVA (BeroepsVereniging Ambulancezorg) en hebben daarna uiteraard nog 'n rondje over de beurs zelf gelopen. | |
Boschjesman | zondag 21 november 2004 @ 21:35 |
quote:Ik was er ook vrijdag met een oom van me die foto's heeft gemaakt, eens kijken of daar foto's van jullie auto's tussen zitten. ![]() | |
MaartenGrendel | vrijdag 26 november 2004 @ 15:55 |
quote:Ik kwam op nu.nl deze foto tegen: Blijkbaar zijn er dus wel ambulancediensten in NL die dat idee toegepast hebben. | |
Drietel | vrijdag 26 november 2004 @ 16:04 |
iemand een fotootje van die amerikaans ogende ambulances met die vierkante bak, die vind ik nl. nog steeds de mooiste. Lijken op de modellen die Klonk heeft gepost. In Twente hebben ze er een paar (gehad), van die witte modellen. Tegenwoordig heb je alleen nog maar gele modellen. | |
Boschjesman | vrijdag 26 november 2004 @ 16:22 |
![]() ![]() ![]() Zoiets? | |
Farao | vrijdag 26 november 2004 @ 16:38 |
Da's geen gewone ambulance maar 'n MICU (Mobile Intensive Care Unit), ik denk dat drieltel deze modellen bedoeld : Als enige dienst in Nederland rijdt Nijmegen (RAV Gelderland-Zuid) met die "vierkante" bakken, de Ford F350 ![]() ![]() Ik rij in Belgie af 'n toe bij 'n dienst die ook van die containeropbouw modellen heeft en dat werkt wel heel prettig, je heb 'n zee van ruimte achterin en je kan de brancard naar links en rechts schuiven, zodat er je ook met 'n heel team omheen kan staan. Wij rijden hierin : ![]() | |
Peter | vrijdag 26 november 2004 @ 18:04 |
tvp, mooie wagens ![]() | |
Klonk | vrijdag 26 november 2004 @ 19:02 |
wat is de functie van een piketwagen ? | |
Farao | vrijdag 26 november 2004 @ 19:10 |
quote:Die gewone personenauto's (piketwagens) worden voor 3 doeleinden gebruikt. Ze worden gebruikt als piketauto voor een ambulancedienst, als OVDG-auto of bij een Huisartsenpost (spoeddienst). In plaats van dat de ambulancebemanning 's nachts op de post zit, slapen ze gewoon thuis, waarbij de chauffeur de echte ambulance voor z'n huis heeft staan, en de verpleegkundige zo'n piketauto. Komt er een melding binnen rijden ze beide op af en stapt de verpleegkundige onderweg ergens, of op 't plaats ongeval bij de chauffeur in de ambulance. De piketauto blijft dan gewoon staan en word later weer opgehaald. Een OVD-G auto (Officier Van Dienst - Geneeskundig) word gebruikt door een OVD-G, dit is een ervaren ambulance verpleegkundige die bij grote ongevallen en rampen terplaatse komt en de boel gaat coördineren. Zijn taak is dus om alles in goede banen te leiden. Een OVD-G word ingezet bij ongevallen waar meer als 3 ambulance's naar toe moeten en bij hele zware ongevallen (waar bijv. ook een traumahelicopter heen moet). Omdat de OVD-G de boel coordineerd, overlegd met brandweer- en politie officieren en contact onderhoudt met meldkamers en het ziekenhuis kan de ambulancebemanning zich helemaal concenteren op de medische behandeling. En ook bij de HAP (Huisartsenpost) gebruiken ze dergelijke auto's. Zo'n spoeddienst is open als de reguliere huisarts gesloten is (na 17:00 uur, 's nachts en in het weekend) en je zit met klachten die echt niet tot de volgende dag 8:00 (als je eigen huisarts weer open is) kunnen wachten. Als de klachten gegrond zijn en je bent niet in staat te komen zal de arts, met chauffeur, naar jou toe komen. Bij ernstige klachten zoals 'n dreigend infarct, hersenenbloeding (CVA) en dergelijke dingen word zwaailicht en sirene gevoerd. Dit gaat altijd in overleg met de meldkamer van de ambulancedienst (CPA). | |
Klonk | vrijdag 26 november 2004 @ 19:40 |
weer wat geleerd, dank je voor de superuitleg ![]() | |
Flyingdutchman | vrijdag 26 november 2004 @ 19:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peter | vrijdag 26 november 2004 @ 20:47 |
leuk, een aanhangwagen ![]() ![]() en een ambulance-boot (klikke, hij is te breed voor hier ) http://www.ghornet.nl/uploads/photos/114.jpg | |
_Denker | zondag 28 november 2004 @ 13:24 |
quote:Dat is de aanhangwagen achter de bus waar de SIGMA-tent in wordt vervoerd. Bij een groot ongeval komt de SIGMA (Snel Inzetbare Groep ter Medische Assistentie) te plaatse met een heel team om slachtoffers te helpen. Daarbij kunnen ze heel snel zo'n tent opzetten die standaard in de aanhanger ligt. | |
Mattt | zondag 28 november 2004 @ 13:36 |
Mooie wagens ![]() | |
Mattt | zondag 28 november 2004 @ 13:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben van plan om mischien ook deze richting op te gaan, farao, hoe lang heb je over de opleiding eigenlijk gedaan ? ![]() | |
Divel | zondag 28 november 2004 @ 16:18 |
quote:Hi Farao, ik heb jullie wagens niet zien staan, helaas. En wat betreft die Seat; tja ik ben niet zo goed op de hoogte in de "gele" en "rode" wereld. Voor mij heeft blauw een "Prio 1" ![]() ![]() Ambu voor RAI Amsterdam, 25 november 2004. Groet, Divel. | |
nexcro | zondag 28 november 2004 @ 16:50 |
Hier nog enkel foto's van een SIGMA tent wagen en aanhangers, en van militaire ambu's.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ennu farao als pleeg krijg je dan ook die training die de chauffeur krijg om met blauw blauw te rijden in de piket? Want hier rijden de pleegs ook wel in de ambu, ook met A1 ritjes heb ik het wel eens gezien. [ Bericht 4% gewijzigd door nexcro op 28-11-2004 23:29:05 ] | |
_Denker | zondag 28 november 2004 @ 19:50 |
quote:Pleeg? En je plaatjes doen het niet. [img]url[/img] is de syntax. | |
Farao | zondag 28 november 2004 @ 23:26 |
quote:Als je van 0 begint kan je toch op 'n jaar of 8-10 rekenen voor je echt op de wagen rijdt. De verpleegkundige opleiding is 4 jaar, dan moet je eerst ervaring opdoen op 'n gewone verpleegkundige afdeling voordat je kan specialiseren. Je specialisatie's die nodig zijn (seh of ic/ccu of anesthesie) duren ook 2 jaar, dan willen de meeste diensten dat je ook minstens een paar jaar ervaring heb op de afdeling van je specialistatie (dus op de 1e hulp of op een intensive care) en als je dan gaat solliciteren en aangenomen word moet je ook nog de SOSA (Stichting Opleiding en Scholing Ambulancehulpverleners ) ambulance-verpleegkundige opleiding doen van 2 jaar. En dan ben je volleerd ambulance-verpleegkundige, en kan je beginnen met 't opdoen van ervaring. Als je arts wilt worden ben je dus eerder klaar ![]() Ik heb eerst ongeveer 15 jaar in het ziekenhuis gewerkt (op de seh en de ic) voordat ik de wagen op ging. quote:Ja alle ambulanceverpleegkundige (die piketdiensten draaien, niet alle regio's doen dat) en alle OVD-G's krijgen ook een speciale rijopleiding om met zwaailicht en sirene te rijden. Die trainigen worden ongeveer elke 6-8 maanden herhaald. Overigens komt het maar heel zelden voor dat een vpk in een ambulance rijdt, en zeker met A1. Verzekerings-technisch zou het niet eens mogen. Behalve als ze eerst als ambulance-chauffeur hebben gewerkt. Ik heb bijvoorbeeld, toen ik nog als verpleegkundige op de intensive care werkte een poosje als ambulance-chauffeur op oproepbasis gewerkt (en ben zo ook verliefd op 't vak geworden). Maar daarvoor heb ik dus wel eerst de opleiding tot ambu-chauffeur gehad, met bijbehorende rijtrainingen in een ambulance zelf. Een ambulance-verpleegkundige die dat niet heeft gehad zou dus eigenlijk niet achter 't stuur van de wagen mogen. quote:Pleeg, vpk, avp ==> (ambulance)verpleegkundige. | |
nexcro | zondag 28 november 2004 @ 23:34 |
quote:Hier draaien ze wel met een piket dienst 's nachts en weekends reden is dat ik in een dorpje woon en de post redelijk oud is. Komt ook een nieuwe omdat ie niet meer voldoet aan arbo. Op het hoofdkantoor 20 km verderop draaien ze af en toe piket alleen weekends maar wel met altijd een 1e auto op de post. En ik zal die pleeg wel eens vragen als ik hem zie of ie chauffeur is geweest of die opleiding heeft gehad. Laatst reden ze hier met 2 ambu's piket dienst ![]() ![]() | |
Koenz0r | woensdag 1 december 2004 @ 14:51 |
quote:Ik ook ![]() ![]() lijkt me geweldig om met zo een auto mensen te helpen. | |
Peter | woensdag 1 december 2004 @ 16:09 |
farao, wlke opleidingen moet je hebben om als chauffer aan de slag te kunnen? ik neem aan de rijvaardigheidsopleiding voor ambulancechaufeurs. maar verder ook nog een medische opleiding? (EHBO lijkt me zowieso logisch) | |
Steijn | woensdag 1 december 2004 @ 20:34 |
Het lijkt wel alsof de heren en dames medici er een sport van maken om zoveel mogelijk verschillende merken/types in ambulance uitvoering te krijgen. ![]() | |
Boschjesman | woensdag 1 december 2004 @ 23:00 |
quote: Ik ben dan geen Farao, maar ehm: quote: quote: quote: [sub]Bron: www.gobnet.nl | |
Farao | donderdag 2 december 2004 @ 00:10 |
Als je als ambulancechauffeur aan de slag wilt moet je inderdaad in bezit zijn van : - EHBO + aantekening reanimatie - rijbewijs BC (veel diensten vragen C) - affiniteit met de zorgsector hebben Daarnaast stellen veel diensten een minimale leeftijdseis van 25 jaar. Overigens is het heel moeilijk er er tussen te komen als ambulance-chauffeur, er is heeel veel vraag naar vacatures (iedereen lijkt 't wel leuk) maar er worden er maar heel weinig ook daadwerkelijk gekozen en de eissen en de beoordeling daarvan zijn vrij streng. Je moet echt 'n beetje "in 't wereldje" zitten wil je er zomaar tussen kunnen komen, veelal zijn 't toch mensen die bijv. lange ervaring hebben bij 't rode kruis (ehbo bij evenementen), mensen van de SIGMA (Snel Inzetbare Groep ter Medische Assistentie), dat is die lange ambulance met aanhanger die hierboven ergens gepost staat, dat zijn ook mensen van 't rode kruis. En er zijn steeds meer en meer ambulancechauffeurs die eerst 'n paar jaar op een centrale huisartsenpost (zo'n spoeddienst) gewerkt hebben. Als je dan na een paar verschillende gesprekken (met o.a. teamleading, manangement, en 'n ambu chauf en vpk) mag beginnen kom je eerst in 'n beoordelingsfase waarin gekeken word of je inderdaad geschikt bent voor 't werk (en hier vallen er best veel af). Ben je na die fase geschikt bevonden krijg je een vast contract en moet je binnen 1 jaar met de SOSA (Stichting Opleiding & Scholing Ambulancehulpverleners) opleiding tot ambulance-chauffeur. In deze pittige opleiding (van ruim 9000 euro, die overigens door de dienst betaald word) krijg je veel theorie en praktijk lessen en oefeningen en uiteraard de bijbehorende examens. Als je daar, en voor de herexamens niet weet te slagen kan je alsnog je biezen pakken. Kortom, ambulance-chauffeur wordt je niet even zomaar. Het is een hele investering voor de ambulancedienst en die zijn daarom uiteraard voorzichting met wie ze aannemen. Iedereen lijkt 't wel leuk om in zo'n groot geel gevaarte lekker door 't verkeer te scheuren met zwaailicht en sirene, maar veel mensen weten helemaal niet wat 't beroep echt inhoudt. Het is een fysiek en vooral mentaal zeer zwaar beroep en daar moet je echt gewoon tegen kunnen en mee om kunnen gaan anders ga je er zelf heel snel aan onderdoor. Een ambulance rukt niet uit bij leuke en goeie dingen, maar juist bij het tegenovergestelde. Ik heb deze avond nog 'n kindje van 3 jaar moeten reanimeren omdat ie geelectrocuteerd was in de badkamer. En als je het dan, na bijna een uur keihard werken op z'n kindje, met ouders die gillend om je heen dansen moet opgeven en die mensen moet zeggen dat hun enigste kindje dood is en dat je echt helaas helemaal niets meer kan doen dat is dat echt zwaar, heel zwaar. De pijn van die mensen, die moeder die hysterisch in elkaar zakt en de vader die uit huilend uitschreeuwd, die pijn die voel je zelf ook enorm, en dat is echt enorm zwaar, zowel voor de verpleegkundige, maar evenveel voor de ambulance-chauffeur, want je bent een team, en je doet 't samen. En je bent er ook samen helemaal kapot van op zo'n moment. En veel mensen beseffen niet goed dat dat de andere kant is van "tataatuu iedereen moet lekker voor mij op zij en ik mag lekker hard rijden".... | |
Koenz0r | donderdag 2 december 2004 @ 12:42 |
quote: Inderdaad... denk daarbij maar eens aan auto ongelukken, die minder goed aflopen... Toch is het een ding dat al sinds kleins af aan door mijn hoofd speelt.. Ambulance Chauffeur... | |
nexcro | donderdag 2 december 2004 @ 16:04 |
quote: was dat in brussel? Las dit net op nu.nl: quote: | |
Farao | donderdag 2 december 2004 @ 16:23 |
Dat is inderdaad dat stukje ja. En 't was niet in Brussel maar in Lanaken (ligt net over de belgische grens, tegen Maastricht aan). | |
Boschjesman | donderdag 2 december 2004 @ 17:31 |
Dat zijn iid de minder leuke kanten aan dat vak, en hoewel het me toch een leuk vak lijkt, lijken me zo'n situaties toch (vooral in het begin) moeilijk. Maar als je wél iemand kunt redden, dat lijkt me dan wel heel fijn ![]() | |
Koenz0r | donderdag 2 december 2004 @ 18:19 |
ja, okee, maar je moet niet alleen de leuke kanten van het vak nemen... je zult denk ik mentaal behoorlijk sterk in je schoenen moeten staan. En ja.. de mensen helpen waar het kan.. was zoals ik al zei van kindsaf aan een droom voor mij. | |
Peter | donderdag 2 december 2004 @ 19:02 |
Belgische peuter geëlektrocuteerd | |
Philosocles | donderdag 2 december 2004 @ 19:30 |
quote: Dat is inderdaad hartverscheurend.. ![]() Hoelang deden jullie erover om ter plaatse te komen? En stel dat één van de ouders had kunnen re-animeren, had dat kind dan nog een kans gehad of is zo'n schok gewoon teveel voor zo'n klein kind? (Die ouders zullen zich dat waarschijnlijk de rest van hun leven vertwijfeld afvragen..). (Een ex-vriendin van me die arts is vertelde me eens dat bijna alle reanimatiepogingen mislukken.) En sorry als dit wat off-topic is. | |
NoBody122 | donderdag 2 december 2004 @ 20:45 |
om even ontopic te reageren: ik vind met name de SUV- en vrachtwagen modellen erg mooi om naar te kijken en zou er maar wat graag eens een stukje in willen rijden, maar dat wordt hem niet vrees ik ![]() ![]() Dit door nexcro gepostte plaatje deed me erg denken aan de auto van de ghost busters ![]() En tsja, als ik dan zo'n reactie van Farao lees over die situatie met dat geëlektrocuteerde kind, krijg ik alleen maar diepe respectgevoelens voor Farao en alle collega's op deze planeet, jullie verrichten goed werk ![]() ![]() | |
JaJoah | donderdag 2 december 2004 @ 20:59 |
Ik meen me te herinneren dat ik in de buurt van afslag Elsloo (Lb) toen ik naar mijn werk reed, dat ik daar een audi A2 zag (waarschijnlijk van de HAP) in 't geel. Machtig mooi ![]() Iemand van zoiets foto's ? | |
Farao | donderdag 2 december 2004 @ 22:45 |
quote: Offtopic is even niet erg. Wij waren binnen 4 minuten terplaatse, het was gelukkig vrij dicht bij onze standplaats. De ouders konden niet reanimeren en de moeder was alleen met de kleine thuis, wel is ze direct na het gebeurde hysterisch naar de buren gerend waarop haar buurman, die werkzaam is bij de politie, mee is gekomen en gestart is met de reanimatie. Wij hebben het toen overgenomen en zijn doorgegaan met de ALS (Advanced Life support) reanimatie (dus met monitor, defibrilleren, intubatie, en medicatie) en zijn daar meer als een uur mee bezig geweest, ik heb echt alles geprobeerd wat mogelijk is maar helaas heeft niets mogen baten. En dan moet je 't nog aan de ouders vertellen, de vader was van z'n werk gehaald en was net 10 minuten binnen, en de moeder stond er natuurlijk nog steeds omheen. Het geschreeuw en het verdriet van die mensen, dat gaat echt door merg en been, daar word je gewoon misselijk van. Het was 'n vrij klein, tenger jongetje, en hij was nog nat van de douche, en dan de volle stroomlading door dat kleine natte (geleid goed) lichaam, dat kan zo'n klein hartje echt niet aan. Het was overigens een Nederlandse gezin dat nog maar vrij recent naar Lanaken (belgie) was verhuisd en het (oude) huis dat ze pas gekocht hadden waren ze nog aan't opknappen. Maar toch zal je nooit verwachten dat je geelectrocuteerd kan worden door een douchekraan. Wij stonden dan ook perplex toen we het hoorden. Het was ook nog 's hun enigste kind, en 't hele huis lag vol speelgoed. VERDOMME dit had gewoon niet mogen gebeuren! :'( | |
TiNRiB | donderdag 2 december 2004 @ 23:39 |
[offtopic] Wow Farao, Nu ik jou verhaal lees ..krijg ik toch echt even het kippevel. Veel sterkte toegewenst ... dat zul jij denk ik ook wel nodig hebben, zoiets is wel heel ingrijpend .. [/offtopic] | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 3 december 2004 @ 00:44 |
quote: Ik ben zelf leerkracht elektriciteit , en je mag van mij aannemen, je mag nog een volwassen man zijn, als je een dergelijke stroomstoot krijgt terwijl je in een bad zit , dan maak je ook quasi geen kans om te overleven. Iets wat jij als ambulancier wellicht niet kon zien is dat door zo'n stroomstoot naast de hartaanval (die je in theorie nog zou kunnen reanimeren) ook zowat alle inwendige organen héél zwaar verbrand en dus onherroepelijk beschadigd zijn. En het zal je misschien verbazen , maar bij héél héél veel huizen zit elektriciteit op de douchekraan hoor. Vaak in oudere huizen waar de isolatie van de elektriciteitskabels het heeft laten afweten en die heel vaak in aanraking komen met de waterleiding , die vaak in dezelfde holtes in de muren ligt. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn , mits er in de badkamer een aarding voorzien is aan de badkuip. Of de badkuip er eentje in een non-ferro ( geen ijzersoort) materiaal is én er een verliesstroomschakelaar aangebracht is. Een voor de badkamer én een voor het hele huis. (vandaar ook mijn vraag aan je , was het toevallig ook geen metalen badkuip ?) Nu zijn dat 2 dingen die vroeger (we spreken van tientallen jaren terug) niet verplicht waren (of in het geval van een verliesstroomschakelaar gewoon nog niet uitgevonden waren) waardoor dus in héél veel huizen die zich nog niet bevinden. Officieel ben je VERPLICHT om die dingen te laten installeren als eigenaar van een woning. Maar omdat het onbegonnen werk is voor de overheid om alle elektrische installaties continu te laten controleren doet uiteraard niemand dit. (met fatale gevolgen als deze) | |
Steijn | vrijdag 3 december 2004 @ 00:52 |
quote:Is een verliesstroomschakelaar een aardlekschakelaar? | |
MikeyMan | vrijdag 3 december 2004 @ 00:52 |
quote: Kop op joh... Ik ga ervanuit dat je je best gedaan hebt... Meer kun je niet doen toch? Zal niet helpen, maargoed, een hart onder de riem kan af en toe geen kwaad... Blijft natuurlijk wel een kutverhaal... Maar zonder mensen als jij zouden ervast nog veel meer mensen overlijden | |
Joost-mag-het-weten | vrijdag 3 december 2004 @ 00:55 |
quote: verliesstroomschakelaar = diffirentieelschakelaar = aardlekschakelaar ( 3 frequent gebruikte woorden voor hetzelfde apparaat ) Ik zie dat de fabrikanten meestal "verliesstroomschakelaar" of "diffirentieel" op dat ding zetten , eigenlijk. | |
Creative1972 | vrijdag 3 december 2004 @ 01:13 |
quote: Jeps. Op een aardlekschakelaar mogen maximaal 4 16A groepen worden aangesloten. Tegenwoordig hebben veel zekeringen een ingebouwde aardlekschakelaar (te herkennen aan de test-knop). | |
depax | vrijdag 3 december 2004 @ 07:34 |
hey farao rij je nog steeds op de 11-16 bij de ggd geleen want dan ben jij een van de personen die mij altijd wakker maakt. ( woon in de jan willenstraat ( kruising oranjelaan, oftwel jullie gaslaan ![]() Vind altijd nog machtig als er zo een ambulance langs komt gescheurd ( ook al ben ik 21 ) En ja dat kind zielig hoor van morge in krant gelezen. [ Bericht 17% gewijzigd door depax op 03-12-2004 07:49:32 ] | |
amvanwel | vrijdag 3 december 2004 @ 11:47 |
Verschrikkelijk. Jouw beschrijving brengt het drama toch een stukje dichterbij... | |
dolle_hond | vrijdag 3 december 2004 @ 12:50 |
jee, farao ik zit echt met tranen in de ogen te lezen sterkte ook al word je geregeld met ongelukken geconfronteerd, ik kan me voorstellen dat je hier ook kapot van bent. | |
Farao | vrijdag 3 december 2004 @ 14:19 |
quote: 'k rij inderdaad af en toe nog in Geleen, maar 'k zit toch voornamelijk in Heerlen en Maastricht. | |
Koenz0r | zaterdag 4 december 2004 @ 11:22 |
Een Ambulance straalt macht uit... | |
Farao | zondag 5 december 2004 @ 02:28 |
quote:Dat zijn inderdaad de auto's van de HAP WMS (Westelijke MijnStreek). Ik heb foto's van die wagens thuis maar ff geen zin om die te uploaden. Heb wel foto's uit andere regio's die ook met audi's (A2) rijden. | |
Divel | zondag 19 december 2004 @ 20:15 |
![]() Nieuwe Lifeliner van Nijmegen, gepresenteerd op Rotterdam. 18-12-´04. ![]() | |
AmbulanceOffDuty | zaterdag 25 december 2004 @ 11:49 |
Mooi hee!, dat er nog van zulke ambu's rond rijden ![]() Ook een perfect voorbeeld voor het oprichten toen voor mijn web-log ![]() Ik vraag iedereen even of jullie weten waar er nog meer zo rond rijden, en of jullie er foto's van hebben ![]() Alex.. heb jij trouwens nog wat foto's van deze ambulance? ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door AmbulanceOffDuty op 25-12-2004 20:02:54 ] | |
Klonk | zaterdag 25 december 2004 @ 12:29 |
ik word alleen bij het openen van dit topic gevraagd om een paswoord en gebruikersnaam voor een lycossite, er gaat iets niet helemaal lekker | |
Estate | zaterdag 25 december 2004 @ 12:48 |
quote:Ik denk dat Farao een foto in een beveiligde Dir gezet heeft. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 25 december 2004 @ 14:49 |
Ze hadden bij Visser het hek open laten staan... Zo'n kans laat ik natuurlijk niet aan me voorbijgaan. | |
AmbulanceOffDuty | zaterdag 25 december 2004 @ 20:06 |
Ik heb hier nog foto's van een W114 Mercedes Ambulance uit 71 gok ik. Deze staat vaak bij ons achter de supermarkt. ![]() ![]() ![]() Voor meer foto's zul je even ,Hier moeten kijken ![]() Vragen of/en tips zijn welkom Groeten, Rutger | |
Farao | zondag 26 december 2004 @ 00:28 |
Voor degene die zich afvragen wat dit rare ding zonder wielen voor moet stellen, dat ding word vaak mee genomen naar de open dag van 'n hulpverleningsregio. Je gaat erin zitten, krijgt instructies wat je moet doen als je auto op de kop terecht komt (voeten op dashboard, kin op de borst, en dan je gordel losmaken) en dan word de auto opgedraaid. Je kan zo dus naspelen hoe het is om uit je auto (en uit je gordel) te moeten komen als je auto op de kop ligt. Hier 2 foto's van een gelijke simulatie waar 'n gewoon peugeotje voor gebruikt word : ![]() ![]() copyright foto's brandweer parkstad limburg | |
Klonk | zondag 26 december 2004 @ 08:27 |
die op de kop simulatoren zijn best wel eng, heb er ooit ingezeten en ondanks dat je weet wat er gaat gebeuren schrik je je kapot. ding dong nogmaals de vraag aan iedereen die plaatjes of avatars bij lycos heeft staan, ff controleren of die allemaal goed staan, krijg hier telkens een erg irri popup ding ik denk trouwens dat dit de boosdoener is: ht*p://members.lycos.nl/egyptianguy/Prive/AudiA2(2).JPG enige rooie kruisje in een bericht van farao onder de foto van de a2 | |
Alexxxxx | maandag 27 december 2004 @ 17:19 |
quote:Nee, maar ik ga binnenkort weer naar de locatie waar ik hem destijds heb gespot, en als ie er dan weer /nog is, maak ik wat mooiere foto's ![]() | |
Catch22- | maandag 27 december 2004 @ 22:03 |
Vet, A2 als piketwagens ![]() wat wel sux is.. als er een ambu rijdt en er weinig licht is, lijkt het net een politiewagen door de striping, ik schrik elke keer weer ![]() | |
NoBody122 | woensdag 5 januari 2005 @ 06:15 |
Onderstaande foto is (in onze eigen achtertuin) gemaakt door iemand van WâldNet. Het nieuwsbericht hieromtrend staat hier. ![]() Ook op Damwâldnet.nl staat het nieuws, alleen staan daar ook nog een tweetal foto's op van de binnenkant ![]() Ook omroep Fryslân en NieuwsTV hadden het nieuws (en natuurlijk een aantal foto's) online staan, die van NieuwsTV vond ik zelf heel erg mooi, maar beide hebben hem volgens mij niet meer online staan (beetje jammer dat ze allebei geen online archief hebben) ![]() Zelf heb ik, nadat alle pers weg was, ook nog 2 bescheiden foto's gemaakt met mijn telefoon, maar die moet ik er nog steeds vanaf halen, wat ik thuis niet kan doen (heb de IrDA poort nog niet aan de praat op mijn laptop @ Linux) ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door NoBody122 op 05-01-2005 06:27:30 ] | |
nexcro | woensdag 5 januari 2005 @ 18:22 |
Sinds enkele dagen hebben we hier de nieuwe visser type 4 rijden, zojuist toen ik terug kwam van een ABM bij de post even wat foto's gemaakt. Maar omdat het donker is wou het niet echt goed. Kijlstra de eigenaar van de ambu's heeft er intotaal vier besteld. Meer info hier.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:06 |
![]() Dit kwam ik op Googel tegen toen ik wat plaatjes zocht voor het busfoto topic ![]() | |
alsem | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:21 |
zulke mercedessen rijden allemaal in zutphen rond, zijn wel vette bakken! het mooiste nog vond ik de ambulances in roemenie, dat waren van die afgerachte dacia's waarvan ze een pickup hebben gemaakt en een plaat als dak erop, en natuurlijk de omgekeerde knipperende tl buis op het dak! whehe zou liever niet daarmee naar het ziekenhuis vervoerd worden. | |
Alexxxxx | zondag 26 maart 2006 @ 17:40 |
![]() Merk en type: Bedford Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Joure Datum: 6-8-00 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: ambulance Goede Kick ![]() | |
Knoekie | zondag 26 maart 2006 @ 23:19 |
![]() Ook tof ![]() | |
Knoekie | zondag 26 maart 2006 @ 23:24 |
![]() |