abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20893881
quote:
Volgens diverse instanties worden in Turkije nog steeds christelijke minderheden gediscrimineerd. De IGFM (Internationale Organisatie voor Mensenrechten) en deskundigen van het Instituut voor Islamvragen van de Duitse Evangelische Alliantie, delen die mening. De IGFM roept de Europese Unie op strak de hand te houden aan de toetredingscriteria voor Turkije, waartoe onder andere gelijke rechten voor alle burgers behoren.

Het aantal christenen dat in Turkije leeft is in de loop van de vorige eeuw als gevolg van volkerenmoord, verbanning en vervolging gedaald van 20% tot 0,3%. De overgebleven circa 80.000 Armeense en rond de 15.000 Syrisch-orthodoxe christenen hebben volgens de IGFM tot op heden niet dezelfde rechten als de moslims. De IGFM haalt bijvoorbeeld de moord aan op de christelijke burgemeester Gevriye Aslan, op 17 juli, in het Turkse dorp Dayro Du Slibo. Deze aanslag bewijst volgens de organisatie dat christenen die op uitnodiging van de Turkse regering terugkeren naar hun dorpen, hun leven en eigendommen niet zeker zijn.

Ook het Instituut voor Islamvragen van de Duitse Evangelische Alliantie signaleert dat christenen in Turkije nog immer achtergesteld worden. Nog steeds komt onteigening van kerkelijke bezittingen voor. Met name Armeense stichtingen zijn daarvan het slachtoffer. Ambtenaren verhinderen verder met gecompliceerde en bijna onmogelijke richtlijnen de bouw van nieuwe kerken. Het opleiden van andere dan moslimgeestelijken is al sinds 1970 verboden.

Hier komt nog bij dat de Turkse overheid de moord op 1,5 miljoen Armeniërs en zo?n 500.000 Assyrische christenen tijdens de Eerste Wereldoorlog blijft ontkennen, of beter gezegd doodzwijgen. Alleen al het noemen ervan wordt strafrechtelijk vervolgd.

Fel tegen
Ondertussen blijft de eurofractie ChristenUnie-SGP fel tegen toetreding van Turkije. ''Onder de vleugels van het Presidium voor Religieuze Aangelegenheden verschaft de Turkse Republiek de soennitische hoofdrichting van de islam ruime maatschappelijke ontplooiingsmogelijkheden. Kom daar eens om bij de christelijke kerken in Turkije!'', aldus europarlementariër drs. B. Belder.

Vorige week zei premier Balkenende dat angst voor de islam geen rol mag spelen bij een eventuele toetreding van Turkije tot de EU.
''Turkije stelt christenen achter''

Tijd voor politiek incorrect?
*** In times of war we need to sacrifise the godless pacifist scum first ***
  dinsdag 27 juli 2004 @ 18:45:12 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20893890
Goede mening. Goed beargumenteerd. Prima uitgewerkt. Helder. Niets op aan te merken. Je krijgt van mij een 7+
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_20893900
Overal waar de moslims de meerderheid hebben worden christenen vervolgd , gedood of gewongen tot het heidens geloof.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 27 juli 2004 @ 18:47:03 #4
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20893918
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Overal waar de moslims de meerderheid hebben worden christenen vervolgd , gedood of gewongen tot het heidens geloof.
Ja, alle moslims doen dat, net zoals alle moslims hier gediscrimineerd worden door alle Nederlanders omdat het een minderheid is.
pi_20893925
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:47 schreef Ype het volgende:

[..]

Ja, alle moslims doen dat, net zoals alle moslims hier gediscrimineerd worden door alle Nederlanders omdat het een minderheid is.
ROFL

@ Lionsguy. Sad but true.
pi_20893961
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:45 schreef Ype het volgende:
Goede mening. Goed beargumenteerd. Prima uitgewerkt. Helder. Niets op aan te merken. Je krijgt van mij een 7+
laat maar
  dinsdag 27 juli 2004 @ 18:51:29 #7
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20893970
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:50 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

laat maar
Wat dacht je van een stukje eigen inbreng ipv. twee linkjes en twee kotssmileys?
pi_20893988
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:51 schreef Ype het volgende:

[..]

Wat dacht je van een stukje eigen inbreng ipv. twee linkjes en twee kotssmileys?
Wat moet ik anders denken? Van 20% naar 0.3%... En de Nederlandse politieke correctheid die islamitische schooltjes maar promoten.
pi_20894287
Je bent zelf christen?
pi_20894342
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:47 schreef Ype het volgende:

[..]

oldschool-style:

-10 generalisatie.

Sukkels als jij drukken elke gezonde discussie over integratie en segregatie direct de kop in met die achterlijke uitspraken.
pi_20894345
Boeiuhh
GIRO 800800
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:29:05 #12
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20894522
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:18 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

oldschool-style:

-10 generalisatie.

Sukkels als jij drukken elke gezonde discussie over integratie en segregatie direct de kop in met die achterlijke uitspraken.
quote:
Sukkels als jij
Ah okay.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:31:21 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20894566
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 18:52 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Wat moet ik anders denken? Van 20% naar 0.3%... En de Nederlandse politieke correctheid die islamitische schooltjes maar promoten.
In hoeveel tijd dan?
Een eeuw? 2 eeuwen? 3?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:32:46 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20894596
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:18 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]
Kap eens met dat persoonlijk gedoe? Je reageert op een sarcastische reactie op Lionsguy18
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_20894642
Hoeveel procent is het Christendom in Nederland gedaald de afgelopen eeuw?

En men spreekt hier over de 20e eeuw. Begin 20e eeuw was Turkije nog geen republiek maar een wereldrijk dat ook veel Christelijke onderdanen had, zoals Armenen, Grieken etc. Is hier ook rekening mee gehouden? Met de val van het Osmaanse Rijk?
pi_20894653
Eerlijkheidshalve moet er natuurlijk wel vermeld worden dat een groot deel van die oorspronkelijke 20% aan christenen daar gekomen is doordat paus Urbanus II in 1095 mensen uit Europa aanspoorde om richting Anatolia te gaan om er de Seltsjoeken te verjagen. In Antakya, een stad die door de Egyptenaren werden gecontroleerd, werd na de overwinning uitgemoord.
Tja, dat later de moslims weer het idee hadden gekregen om de christenen te verjagen is natuurlijk niet zo gek. Nu zijn alleen de rollen omgedraaid.

En nee, ik keur de acties van de Turken niet goed, ik geef alleen aan dat de christenen er dezelfde methodes op na hebben gehouden in een eerder tijdperk.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:38:35 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20894712
Het land wat nou net de brug zou kunnen vormen tussen de islam en de westerse cultuur. Daarnaast zijn christenen niet altijd even aardig geweest voor de islam. Denk en bestudeer de kruistochten maar eens. Het is een kans die we niet mogen missen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20894818
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:38 schreef Megumi het volgende:
Het land wat nou net de brug zou kunnen vormen tussen de islam en de westerse cultuur. Daarnaast zijn christenen niet altijd even aardig geweest voor de islam. Denk en bestudeer de kruistochten maar eens. Het is een kans die we niet mogen missen.
De gruweldaden die gepleegd zijn in naam van God en Jezus Christus waren idd niet mals....
pi_20894904
Overigens komt bijna de gehele daling van 20% naar 0.3% voor rekening van protestantse christenen die in de periode van de eerste wereldoorlog tot de jaren 20 naar Griekenland, Cyprus, Libanon zijn verbannen. De OP geeft geen precieze tijd weer wanneer dit gebeurde en insinueerd eigenlijk dat die daling ook redelijk recent nog aan de gang was. Dat vind ik zelf een beetje fout aan die post.
pi_20894983
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:48 schreef Lucille het volgende:
Overigens komt bijna de gehele daling van 20% naar 0.3% voor rekening van protestantse christenen die in de periode van de eerste wereldoorlog tot de jaren 20 naar Griekenland, Cyprus, Libanon zijn verbannen. De OP geeft geen precieze tijd weer wanneer dit gebeurde en insinueerd eigenlijk dat die daling ook redelijk recent nog aan de gang was. Dat vind ik zelf een beetje fout aan die post.
dat bedoel ik dus. De val van het Osmaanse Rijk heeft heel wat op gang gebracht. Dit geeft alles wel een vertekend beeld natuurlijk.

Je zegt toch ook niet "europa heeft al die miljoenen joden verjaagd of vermoord" zonder er bij te vertellen dat er een holocaust was halverwege de 20e eeuw.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:53:43 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20894999
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:43 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

De gruweldaden die gepleegd zijn in naam van God en Jezus Christus waren idd niet mals....
Maar zo bedoel ik het dus niet er zijn ook belangrijke momenten in de wereldgeschiedenis geweest dat moslims en christenen wel met elkaar samen werkte met name tijdens het osmaanse rijk, Daarnaast komt de oudste bijbel ter wereld uit de moslim universieit van Cairo. Want zoals moslims het zeggen. Moslims, Joden en christenen zijn volkeren van het boek. Maar dat vergeten we helaas.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20895023
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar zo bedoel ik het dus niet er zijn ook belangrijke momenten in de wereldgeschiedenis geweest dat moslims en christenen wel met elkaar samen werkte met name tijdens het osmaanse rijk, Daarnaast komt de oudste bijbel ter wereld uit de moslim universitiet van Cairo. Want zoals moslims het zeggen. Moslims, Joden en christenen zijn volkeren van het boek. Maar dat vergeten we helaas.
Dat weet ik, maar veel mensen praten over de barbaren die moslims zijn maar vergeten de Christelijke geschiedenis maar even voor het gemak, maar da's een beetje offtopic
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:57:19 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20895072
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:52 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus. De val van het Osmaanse Rijk heeft heel wat op gang gebracht. Dit geeft alles wel een vertekend beeld natuurlijk.

Je zegt toch ook niet "europa heeft al die miljoenen joden verjaagd of vermoord" zonder er bij te vertellen dat er een holocaust was halverwege de 20e eeuw.
De joden moord is begonnen sinds dat de kerk van de paus de joden verantwoordelijk hielden voor de dood van jezus.
pi_20895110
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

De joden moord is begonnen sinds dat de kerk van de paus de joden verantwoordelijk hielden voor de dood van jezus.
Waar het om gaat dat is om cijfermateriaal te geven in de juiste context. Anders geeft het een vertekend beeld.
pi_20895134
En zo kan je de kruisvaarders 10 eeuwen lang als excuus aanvoeren voor het vermoorden en islamiseren van christenen.
pi_20895141
quote:
ga dan een kruistocht voeren!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:01:21 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20895152
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:54 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar veel mensen praten over de barbaren die moslims zijn maar vergeten de Christelijke geschiedenis maar even voor het gemak, maar da's een beetje offtopic
Denk maar eens aan de Inak's, Azteken. Voorlopig hebben de moslim terroristen nog wat uit te moorden voordat ze dat hebben ingehaald op de westerse cultuur.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:05:19 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20895241
International Religious Freedom Report 2003: Turkey

Een rapport van de US State Department waaruit blijkt dat het op zich allemaal meevalt.
pi_20895291
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:00 schreef lionsguy18 het volgende:
En zo kan je de kruisvaarders 10 eeuwen lang als excuus aanvoeren voor het vermoorden en islamiseren van christenen.
Zat ik net ook al aan te denken. Ze halen steeds maar de vreselijke kruistochten aan maar dat in het grootste deel van islamitische landen christenen (lees: westerlingen en native's met dezelfde cultuur als westerlingen) onderdrukt, verjaagd en vermoord worden doet er zeker niet toe.

Zelfs in Sudan worden christenen door arabische moslims vermoord en verjaagd maar ook dat wordt gewoon genegeerd. Want de kruistochten (met een politiek motief overigens) waren zo vreselijk...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:09:55 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20895346
quote:
Lijkt verekt veel op het christendom. Hele contineten zijn uitgemoord en afgeslacht uit naam van het christendom. De overeenkomst gevonden. Nee niet ben in bang.
pi_20895360
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Het waren toch ook Christenen die Joden vergasten en verbrandden? Negers ophingen in de VS? En dat is niet eens zo gek lang geleden.
pi_20895370
De turken hebben wat dat betreft een spoor van vernietiging getrokken.
Eens was de Balkan geheel orthodox chrhistelijk maar men heeft dat door massamoorden en gedwongen islamisering de bevolking tot op de huisige dag voorgoed uit elkaar gedreven.
En Constantinopel was een byzantijns christelijke stad.
Ik heb al vaker aangegeven dat een volk met een dergelijk barbaarse mentaliteit niet in de europese gemeenschap thuishoort.
Ze hebben het Christendom in eigen land vernietigd!!!!!!
pi_20895376
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lijkt verekt veel op het christendom. Hele contineten zijn uitgemoord en afgeslacht uit naam van het christendom. De overeenkomst gevonden. Nee niet ben in bang.
Bla Bla. Middeleeuwen vergelijkingen zijn zo passé. Ze zijn nog erger dan de 2 WO vergelijkingen
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:11:54 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20895391
100 jaar is trouwens wel extreem lang om zo'n tendens te gaan waarnemen, zeker in zo'n roerige periode als de 20e eeuw.

Ik zou de cijfers van de afgelopen 50 jaar bijvoorbeeld wel eens willen weten.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:13:29 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20895421
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Eens was de Balkan geheel orthodox chrhistelijk maar men heeft dat door massamoorden en gedwongen islamisering de bevolking tot op de huisige dag voorgoed uit elkaar gedreven.
Ik heb al vaker aangegeven dat een volk met een dergelijk barbaarse mentaliteit niet in de europese gemeenschap thuishoort.

Je wéét dat er dus nu iemand met Nazi duitsland op de proppen gaat komen.
Of de Engelsen die meer dan 2 eeuwen lang de Joden de toegang tot hun land ontzegden. De Inquisitie. Enz enz enz.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:14:53 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20895459
Een belangrijke Sogun uit de japanse geschiedens zijn eens. Tegen een van zijn onderdanen. Als de paus langs komt nu. Denk jij dat hij of zelfs een zij onze cultuur kan respecteren? Nee was het antwoord. Dan hakken wij zijn of haar kop er af. En kunnen dat soort personen beter ver van onze kusten vandaan blijven.
pi_20895460
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Zo kun je nog verder teruggaan naar de Romijnen die het heidense geloof in Noord Europa hebben verdreven, of iets recenter Amerika (noord en zuid). Waar trek je de grens? En trouwens, de Balkan is altijd overwegend Christen gebleven naar mijn weten.
pi_20895494
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:13 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je wéét dat er dus nu iemand met Nazi duitsland op de proppen gaat komen.
Of de Engelsen die meer dan 2 eeuwen lang de Joden de toegang tot hun land ontzegden. De Inquisitie. Enz enz enz.
euh, ja

maar het ís wel zo!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:17:01 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20895520
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:11 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Bla Bla. Middeleeuwen vergelijkingen zijn zo passé. Ze zijn nog erger dan de 2 WO vergelijkingen
Helaas toch wel wat recent. De VS volgt hetzelfde beleid.
pi_20895552
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:11 schreef Dagonet het volgende:
100 jaar is trouwens wel extreem lang om zo'n tendens te gaan waarnemen, zeker in zo'n roerige periode als de 20e eeuw.

Ik zou de cijfers van de afgelopen 50 jaar bijvoorbeeld wel eens willen weten.
Zoals vermeld, die daling van 20% naar 0.3% komt bijna volledig uit de periode 1e wereldoorlog tot jaren 20. De afgelopen 50 jaar is er dus vrijwel geen daling geweest.
pi_20895559
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:14 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

......naar de Romijnen
De HBO opleidingen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
pi_20895580
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:19 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

De HBO opleidingen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn
Werktuigbouw, dus ik hoef alleen maar moertjes aan te draaien
pi_20895591
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:19 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Werktuigbouw, dus ik hoef alleen maar moertjes aan te draaien
oh I see
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:20:55 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20895597
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:16 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

euh, ja

maar het ís wel zo!
Ja, maar het voegt ook niks toe. Dan blijft het een over en weer spelletje 'Moslims deden dit' "ja, maar de christenen deden dat!", 'jaha, maar de moslims zeggen ook nog zus en zo in de Koran'

En voor je het weet vliegen de Bijbelversen en Koran soera's weer over en weer.

En dat vind ik jammer, daar lopen al veel topics over in WFL en C&H bijv.

Ik zou persoonlijk veel liever in dit topic zien hoe het momenteel is in Turkije, of het werkelijk zo ernstig is als de organisaties genoemd in de bron het stellen.
Vooral dus omdat dit een ander geluid laat horen.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:27:31 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20895751
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, maar het voegt ook niks toe. Dan blijft het een over en weer spelletje 'Moslims deden dit' "ja, maar de christenen deden dat!", 'jaha, maar de moslims zeggen ook nog zus en zo in de Koran'

En voor je het weet vliegen de Bijbelversen en Koran soera's weer over en weer.

En dat vind ik jammer, daar lopen al veel topics over in WFL en C&H bijv.

Ik zou persoonlijk veel liever in dit topic zien hoe het momenteel is in Turkije, of het werkelijk zo ernstig is als de organisaties genoemd in de bron het stellen.
Vooral dus omdat dit een ander geluid laat horen.
In elk geval als je het aantal doden telt door de eeuwen heen telt en je kijkt welk geloof top nummer is dan komt het christedom op plaats nummer uno. Ga nu pitten.
pi_20895902
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:00 schreef carautotje het volgende:

[..]

ga dan een kruistocht voeren!
Jullie voeren toch al een kruistocht?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:35:15 #47
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20895934
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jullie voeren toch al een kruistocht?
Islamofielen, united we stand!

For land and islam!
pi_20896214
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:47:29 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20896256
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:45 schreef lionsguy18 het volgende:
De tolerantie van de Islam

http://www.zending.org/landen/turkije/turkije.htm
Vind je het heel erg als ik het US state department net een tikje onpartijdiger vind dan een christelijke zendelingen organisatie?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:48:54 #50
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20896287
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vind je het heel erg als ik het US state department net een tikje onpartijdiger vind dan een christelijke zendelingen organisatie?
Dat zeg je alleen maar omdat dat beter in je straatje past!
pi_20896340
quote:

[..]

Nee dat vind ik niet erg.
Het is normaal op FOK dat als je een bron noemt deze onmiddellijk als niet betrouwbaar wordt afgedaan omdat ie niet in je straatje past.
Zelfs modjes kunnen de waarheid niet verdragen, zo concludeer ik nu.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 20:57:20 #52
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20896536
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Het is normaal op FOK dat als je een bron noemt deze onmiddellijk als niet betrouwbaar wordt afgedaan omdat ie niet in je straatje past.
Typisch, want precies het omgekeerde kan tegen jou gezegd worden in deze context.

Sterker nog, de organisatie die het onderzoek in jouw link heeft uitgevoerd heeft belangen bij de uitkomst, een onafhankelijke organisatie nooit.
pi_20896941
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 19:35 schreef HeyFreak het volgende:
Hoeveel procent is het Christendom in Nederland gedaald de afgelopen eeuw?

En men spreekt hier over de 20e eeuw. Begin 20e eeuw was Turkije nog geen republiek maar een wereldrijk dat ook veel Christelijke onderdanen had, zoals Armenen, Grieken etc. Is hier ook rekening mee gehouden? Met de val van het Osmaanse Rijk?
Het Christendom is hier afgenomen door maatschappelijke ontwikkelingen, niet door massamoorden (Grieken) en genocide (Armeniers.) .
pi_20896952
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:57 schreef Ype het volgende:

[..]

Typisch, want precies het omgekeerde kan tegen jou gezegd worden in deze context.

Sterker nog, de organisatie die het onderzoek in jouw link heeft uitgevoerd heeft belangen bij de uitkomst, een onafhankelijke organisatie nooit.
beoordeel de inhoud zou ik zo zeggen, het is een neutrale tekst.
pi_20897029
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:11 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

beoordeel de inhoud zou ik zo zeggen, het is een neutrale tekst.
Vanaf hier is die site niet te bereiken.
pi_20897034
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Denk maar eens aan de Inak's, Azteken. Voorlopig hebben de moslim terroristen nog wat uit te moorden voordat ze dat hebben ingehaald op de westerse cultuur.
Voor iemand die zoveel over Japan weet, ben je verrekt slecht vertrouwd met de geschiedenis van India en omstreken.
pi_20897068
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Het Christendom is hier afgenomen door maatschappelijke ontwikkelingen, niet door massamoorden (Grieken) en genocide (Armeniers.) .
Massamoord onder de Grieken? Vertel?

en dat van de Armeniers is ook niet helemaal zeker (althans het aantal). Zeer veel tegenstrijdige berichten daarover...
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:20:17 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897115
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik heb daarna de hele pagina gelezen hoor, ook verder op die site rondgekeken; toen ik op zoek ging naar andere bronnen dan de OP kwam ik als eerste uit op een pagina die vele malen partijdiger was dan degene die jij aanbracht.
Ik bedoelde het niet als een compleet invalideren van jouw bron; meer een caveat.
Ik heb ook sites gezien waarin het geheel tegengestelde werd beweerd, hoe alles koek en ei was en hoe het christendom met open armen werd ontvangen, die kwam gewoon lachwekkend over.
pi_20897116
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:18 schreef Lucille het volgende:

[..]

Zoals vermeld, die daling van 20% naar 0.3% komt bijna volledig uit de periode 1e wereldoorlog tot jaren 20. De afgelopen 50 jaar is er dus vrijwel geen daling geweest.
Ja, nogal wiedes. Het merendeel van de Armeniers is vermoord, en dat was toch altijd al een kleine minderheid die nu een eigen staat heeft. Daarna waren er bar weinig Christenen over om uit te moorden.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:21:19 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897140
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:17 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en dat van de Armeniers is ook niet helemaal zeker (althans het aantal). Zeer veel tegenstrijdige berichten daarover...
Laten we het niet hier over de Armeense genocide gaan hebben, dan zitten we zo op deel 2 en gooit iedereen meteen z'n hakken in het zand
pi_20897175
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:20 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, nogal wiedes. Het merendeel van de Armeniers is vermoord, en dat was toch altijd al een kleine minderheid die nu een eigen staat heeft. Daarna waren er bar weinig Christenen over om uit te moorden.
nogmaals, de Armeense kwestie heeft veel tegensprekende verhalen...
pi_20897220
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:17 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Pontische Genocide:

http://www.ahiworld.com/051503.html

De enige tegenstrijdige berichten zijn afkomstig van de Turkse overheid en infame stromannen.

http://www.gendercide.org/case_armenia.html

Genocide: a critical bibbliographic review
Edited by Israel W. Charny

Deutscland und Armenien 1914-1918
Onder redactie van Dr. Johannes Lepsius
pi_20897294
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:14 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Zo kun je nog verder teruggaan naar de Romijnen die het heidense geloof in Noord Europa hebben verdreven
Welke Romijnen (sic) hebben dit dan gedaan?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:28:45 #64
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20897325
Weet je toch met die moslims.. alles wat anders is moet kapot.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_20897353
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:28 schreef sanniejj het volgende:
Weet je toch met die moslims.. alles wat anders is moet kapot.
Dit is dan weer erg spijtig.
pi_20897465
quote:

[..]

De Verenigde Staten zijn niet helemaal neutraal. Amerika probeert turken ( ) positief af te schilderen zodat ze in onze gemeenschap worden opgenomen.
pi_20897505
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:35 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

turken ( )
En anders dit wel.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:37:29 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897512
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:35 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

De Verenigde Staten zijn niet helemaal neutraal. Amerika probeert turken ( ) positief af te schilderen zodat ze in onze gemeenschap worden opgenomen.
Je hebt de link gevolgd die ik gaf?
pi_20897585
Heyfreak... Ieder land waar turken zijn worden ze gehaat door de lokale bevolking. Waarom? Hebben: Georgiërs, Armenen, Oekraïners, Moldaviërs, Roemenen, Bulgaren, Grieken, Nederlanders, Duitsers, etc etc het allemaal mis en zijn het allemaal 'RACISTEN' of zit er misschien een kern van waarheid in? Kijk, ik ben geen racist. Ik beoordeel mensen niet op hun huidskleur. Wel of wat er binnenin hun hoofd afspeelt, hun cultuur, hun idealen, hun waarden, hun normen. Overal waar turken zijn wordt er op ze neergekeken. Overal waar ze zijn veroorzaken ze problemen. Waarom kun je dat van andere volkeren niet zeggen?
pi_20897674
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je hebt de link gevolgd die ik gaf?
Nee. Ik ging af op je commentaar.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:46:28 #71
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20897722
Moet Nederland de genocide op de Armeniers erkennen?

Dit kan hier natuurlijk niet ontbreken, de Turken hebben een afschuwelijke geschiedenis op dit gebied en zelfs nu maken ze zich nog ernstig schuldig aan het onderdrukken van Christenen volgens een artikel in Het Parool van afgelopen Zaterdag.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:46:51 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897728
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:41 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Heyfreak... Ieder land waar turken zijn worden ze gehaat door de lokale bevolking. Waarom? Hebben: Georgiërs, Armenen, Oekraïners, Moldaviërs, Roemenen, Bulgaren, Grieken, Nederlanders, Duitsers, etc etc het allemaal mis en zijn het allemaal 'RACISTEN' of zit er misschien een kern van waarheid in? Kijk, ik ben geen racist. Ik beoordeel mensen niet op hun huidskleur. Wel of wat er binnenin hun hoofd afspeelt, hun cultuur, hun idealen, hun waarden, hun normen. Overal waar turken zijn wordt er op ze neergekeken. Overal waar ze zijn veroorzaken ze problemen. Waarom kun je dat van andere volkeren niet zeggen?
Ctrl+F, alles vervangen
Turken voor:
joden, amerikanen, fransen etc
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:47:18 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897738
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:44 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Nee. Ik ging af op je commentaar.
Lees het dan maar even
pi_20897801
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ctrl+F, alles vervangen
Turken voor:
joden, amerikanen, fransen etc
Lol? Amerikanen/joden/fransen dragen gemiddeld juist bij aan de economie van het land waar ze verblijven. En zorgen zelden voor problemen. Hoeveel amerikanen hebben nou een nederlands meisje verkracht? Percentage will do. Ik noem die landen op uit eigen ervaring, niet puur uit mediaberichten.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:51:17 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897840
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Lol? Amerikanen/joden/fransen dragen gemiddeld juist bij aan de economie van het land waar ze verblijven. En zorgen zelden voor problemen. Hoeveel amerikanen hebben nou een nederlands meisje verkracht? Percentage will do. Ik noem die landen op uit eigen ervaring, niet puur uit mediaberichten.
En in hoeveel landen word er wel niet stelselmatig neergekeken op amerikanen, fransen of wat voor minderheid dan ook
pi_20897922
De waarheid over vaststaande feiten moet worden ontkend om de islamitiese turken de hand boven het hoofd te houden, terwijl ze volkeren hebben gedcimeerd en christenen hebben vervolgd.
Ik schijn hier geen zinnige discussie te kunnen voeren.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:56:20 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_20897973
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:54 schreef lionsguy18 het volgende:
De waarheid over vaststaande feiten moet worden ontkend om de islamitiese turken de hand boven het hoofd te houden, terwijl ze volkeren hebben gedcimeerd en christenen hebben vervolgd.
Ik schijn hier geen zinnige discussie te kunnen voeren.
Ik zeg niet dat ze het niet hebben gedaan en verder zie ik vooral mensen roepen dat een christelijke organisatie die roept dat de moslims hun onderdrukken behoorlijke boter op het hoofd het aangezien de christenen net zo erg, zoniet erger waren.
pi_20897980
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En in hoeveel landen word er wel niet stelselmatig neergekeken op amerikanen, fransen of wat voor minderheid dan ook
Mediahype. Niet zo lang geleden hadden de amerikanen de meeste sympathie van de wereld. In 'le monde' stond 'we are all americans' vlak na de aanslagen in de VS. Ik bedoel puur gebaseerd op slechte ervaringen. Overal waar turken een 'minderheid' vormen ontstaan er problemen. Kijk, mijn turkse buren, daar is niks mis mee. Gewoon moderne mensen. Zij draagt geen doek, hij werkt elke dag. Zij zorgt voor de kinderen, praat goed nederlands. Etc. etc. Maar waarom geldt dat niet voor de overige turken in mijn straat? De irritante kutapen die zonder begeleiding of wat dan ook op straat los worden gelaten en alles wat loszit slopen. Hun moeders die de hele dag zonnebloempitten zitten te vreten op de stoep. De illegale turk bij de pizzeria die geen woord nederlands spreekt. De turken die tussen de 12-25 zitten begin ik niet eens over.
pi_20898010
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze het niet hebben gedaan en verder zie ik vooral mensen roepen dat een christelijke organisatie die roept dat de moslims hun onderdrukken behoorlijke boter op het hoofd het aangezien de christenen net zo erg, zoniet erger waren.
Dus we mogen alle 'moffen' vergassen? Ze waren immers erger! Non-argument.
pi_20898263
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:56 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wat natuurlijk onzin is. Bovendien moet ik het eerste monument voor de Armeniers nog zien, of voor de slachtoffers van de Japanners (731).
pi_20898319
Dagoner je moet wel ONTOPIC blijven!!!!!
Turken discrimineren Christenen.
Er is onnoemelijk veel gemoord in de naam van God of Christus, maar het is ondoendlijk om de hele wereldgeschiednis er bij te halen.
Je opmerkelingen slaan dus als kut op dirk.
pi_20899193
quote:
Denk je niet dat Turken die problemen veroorzaken OMDAT er op ze neer wordt gekeken?

Ik ben dan half turk, maar ik spreek geen turks, voel me niet turks en ze er niet turks uit. Alleen mijn voornaam is een hint voor mijn achtergrond. Ik ga mijn hele leven eigenlijk alleen maar met Nederlanders om, en je wil niet weten hoe vaak ik de therm vieze turk heb gehoord. Turken horen dat zelf ook wel neem ik aan.

Bij mij in de buurt stonden vroeger veel flats met veel turken. Nu zijn de flats afgebroken en zijn er (best grote) vrijstaande woningen in de plaats gekomen met daarin.....Turken.... En dan moet je weer aanhoren "Ik vertrouw dat niet, Turken in zo'n huis, daar moet iets mee aan de hand zijn" en dat soort praat.

Jarenlang waren Turken in Nederland het volk dat de mensen "loved to hate", net zoals de Marokkanen dat nu zijn. Turken veroorzaken nagenoeg geen overlast en doen vaak goed mee met de samenleving (althans zover ik het kan zien) en toch hebben vele Nederlanders liever dat ze weg gaan naar hun eigen land.

Grieken, Armenen etc hebben een hekel aan de Turken, simpelweg omdat ze vroeger overheerst waren door door die Turken. Logisch dat men zich (nog steeds) afzet tegen de voormalige bezetter en oude rekeningen willen vereffenen ofzo. Het komt vaker voor en niet alleen bij Turken. Tsjechen mogen Duitsers ook niet zo dacht ik. Dat de Turken hier zo onpopulair zijn heeft denk ik voornamelijk te maken met de hoeveelheid Turken die hier in korte tijd kwamen en omdat Turken van zich lieten horen, in tegenstelling tot Chinezen die je alleen maar in een chinees restaurant of achter een gokkast ziet. En afgunst. De Turken kwamen hier om werk te doen wat Nederlanders niet wilden en toen het moeilijk werd waren het de Turken die alle banen inpikten.
pi_20899261
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Dagoner je moet wel ONTOPIC blijven!!!!!
Turken discrimineren Christenen.
Er is onnoemelijk veel gemoord in de naam van God of Christus, maar het is ondoendlijk om de hele wereldgeschiednis er bij te halen.
Je opmerkelingen slaan dus als kut op dirk.
Ontopic, ik vertrouw die cijfers niet zo. De eerste wereldoorlog heeft die regio zo gigantisch veranderd, dan vind ik het vreemd om één land daar de schuld van te geven. Hoeveel moslims waren er in Griekenland en hoeveel zijn er nu? Minder dan toen het Osmaanse Rijk daar heerste neem ik aan, houdt dat in dat Grieken discrimineren?
pi_20899332
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:49 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Denk je niet dat Turken die problemen veroorzaken OMDAT er op ze neer wordt gekeken?

[...]

Turken veroorzaken nagenoeg geen overlast
Hmm...?

Natuurlijk is het schandalig dat Turken die zich normaal gedragen worden uitgemaakt voor 'vieze turk'. Dat moet gereserveerd blijven voor de criminele varianten.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20899401
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 22:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hmm...?

Natuurlijk is het schandalig dat Turken die zich normaal gedragen worden uitgemaakt voor 'vieze turk'. Dat moet gereserveerd blijven voor de criminele varianten.
Eensch!

Maar toch gebeurt het niet.
pi_20900642
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:57 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Dus we mogen alle 'moffen' vergassen? Ze waren immers erger! Non-argument.
Nee, waar het om gaat dat is dat niet iedereen elke bron van informatie als volledig beschouwd. Let wel, ik zeg niet dat de bron onjuist is, maar je mag van bron die partij is in een conflict niet verwachten volledig onafhankelijk te zijn.

Zet in een voetbalstadion in 1 vak Feyenoord aanhangers en in de andere Ajax supporters. En op het veld wordt aan beide kanten flinke overtredingen begaan. Wat hoor je dan? Alleen commentaar op de tegenpartij. Wat je dus moet hebben is een onafhankelijke bron (de scheids) die gaat bepalen hoe het nu duidelijk zit. En wedden dat de partij die de wedstrijd verliest automatisch de scheids dan verkeerd vindt fluiten?
pi_20904567
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Hoeveel Turken hebben Japanse minderjarige meisjes verkracht
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:25:42 #89
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_20906354
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 09:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turken
Ken je die mop van de Nederlander, Belg, Fransman, en Turk die bovenop de Eiffeltoren staan?

Die stonden er niet!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:50:49 #90
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20906920
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:45 schreef lionsguy18 het volgende:
De tolerantie van de Islam

http://www.zending.org/landen/turkije/turkije.htm
Geweldige link

Even een paar citaten:
quote:
Prijs God voor de opkomst van de Turkse Protestantse Kerk in Turkije. Vanaf 1960 is er een nieuw begin gemaakt en nu zijn er ongeveer 34 protestantse gemeenten met naar schatting 2000 gelovigen. Bid voor de gelovigen en hun leiders.

Er is veel behoefte aan goede leiding. In İstanbul en İzmir zijn er bijbelscholen. Bid voor een goede voortgang van dit werk en het vormingswerk in gemeenten.

Bid voor een juist gebruik van radio en televisie, video en film. Veel is er al tot stand gekomen, maar veel mogelijkheden liggen nog open. Bid ook voor het werk van de bijbelcorrespondentie cursus.
Krekker is de bom!
  woensdag 28 juli 2004 @ 11:54:24 #91
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20906996
quote:
Heyfreak... Ieder land waar turken zijn worden ze gehaat door de lokale bevolking.
Owja

Spreek jij eens even voor jezelf ja.
Krekker is de bom!
pi_20907281
Wat een onzin, er is geen enkel continent uitgemoord uit naam van het christendom.
pi_20907697
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 20:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou, hoeveel Inca's en Azteken zijn er dan uitgemoord? Ver in de miljoenen kom je in ieder geval niet. Daarnaast is het natuurlijk nogal twijfelachtig om te stellen dat dit uit naam van het Christendom gebeurde. Spanjaarden waren het in ieder geval wel, en streng-christelijk waren ze ook. Hoewel je je natuurlijk kan afvragen hoe zulke barbaren strem-christelijk kunnen zijn.

De Indianen in Midden-Amerika waren overigens in het begin maar al te blij dat de Spanjaarden kwamen.
pi_20907986
Maar goed, ik zie niet helemaal in waarom er nu bijgehaald moet worden dat in het verre verleden christenen ook wel es fout zijn geweest. Het is nogal irrelevant, het gaat immers om onschuldige christenen in Turkije van de twintigste eeuw en daar heeft geen ridder Richard mee te maken.
pi_20908046
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:43 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, ik zie niet helemaal in waarom er nu bijgehaald moet worden dat in het verre verleden christenen ook wel es fout zijn geweest. Het is nogal irrelevant, het gaat immers om onschuldige christenen in Turkije van de twintigste eeuw en daar heeft geen ridder Richard mee te maken.
En dan nog speciaal overleveringen over een shogun erbij halen, of er op het schuldgevoel van Japan niets valt aan te merken. (Om even net zo irrationeel te doen.)
pi_20908389
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:07 schreef Monidique het volgende:
Wat een onzin, er is geen enkel continent uitgemoord uit naam van het christendom.
Niet het moorden an sich nee. Het veroveren van gebieden en de kerstening van de wereld had op z'n minst wel een religieuze tint.
pi_20908535
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Niet het moorden an sich nee. Het veroveren van gebieden en de kerstening van de wereld had op z'n minst wel een religieuze tint.
Nou ja, kerstening zal ongetwijfeld een religieus tintje hebben gehad, ja. Het veroveren van landen en goud en het plaatsen van plantages is echter puur economisch en politiek. Uiteraard waren diegenen die dat uitvoerden wel religieus en hadden ze ongetwijfeld ergens een religieuze verantwoording gevonden.
pi_20908625
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, kerstening zal ongetwijfeld een religieus tintje hebben gehad, ja. Het veroveren van landen en goud en het plaatsen van plantages is echter puur economisch en politiek. Uiteraard waren diegenen die dat uitvoerden wel religieus en hadden ze ongetwijfeld ergens een religieuze verantwoording gevonden.
Je zult me niet horen zeggen dat de religie de directe drijfveer is geweest voor het stichten van kolonies ed. Maar een motivator en rechtvaardiging werd er wel in gezocht.
pi_20908699
Hebben we het hier over de Christenen in Turkije, of gaan we verhalen houwen hoe het allemaal elders in de wereld is gelopen met de kerstening van de heidenen????

Het heeft bij mij meer weg van een discussie van "zie je wel hoe slechts wij zijn geweest" om het probleem van uitgemoorde en weggejaagde christenen in barbaars Turkije te vergoeilijken en als niet relevant weg te wuiven.

Ik vind dit hinderlijk.
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:17:08 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20909920
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 13:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Hebben we het hier over de Christenen in Turkije, of gaan we verhalen houwen hoe het allemaal elders in de wereld is gelopen met de kerstening van de heidenen????

Het heeft bij mij meer weg van een discussie van "zie je wel hoe slechts wij zijn geweest" om het probleem van uitgemoorde en weggejaagde christenen in barbaars Turkije te vergoeilijken en als niet relevant weg te wuiven.
Het ingaan op de verschillende factoren die eventueel van invloed kunnen zijn geweest op de verhoudingen tussen Christenen en Moslims in Turkije kunnen wel degelijk relevant zijn voor een beter begrip van ontwikkelingen in de loop v/d vorige eeuw.

Het enige wat jij lijkt te willen horen is: "zie je wel, Moslims zijn evil".

Een analyse naar vermeende oorzaken en gevolgen betekent niet per definitie dat de situatie wordt goed gepraat.
quote:
Het grappige is dat JIJ degene bent die begon over de situtatie elders in de wereld.
quote:
Krekker is de bom!
pi_20910135
Ja maar ik heb niet de hele wereldpoliek vanaf het jaar 1000 er bij gehaald.
Gewoon aangegeven hoe de moslims alleen uit zijn op totale overheersing.
Iets wat zich kennelijk niet beperkt tot Turkije maar alle landen die binnen hun invloedssfeer zijn gevallen.
Iets wat Europa waarschijnlijk in de toekomst te wachten staat.
pi_20910414
quote:

Ik vind dit hinderlijk.
Maar je negeert wel de quote van die site van je dat er sinds 1960 weer meer gristenen zijn gekomen in Turkije aangezien dat kennelijk niet in je gedachtenwereldje past.

In het begin van de vorige eeuw waren het de Joden op wie hier werd neergekeken (waarom denk je dat bij ons het grootste percentage Joden is afgevoerd, en alle spullen die achterbleven door toekomstige VVD stemmers werd gejat?), nu zijn het Moslims (en vooral Turken en Marokkanen). Mensen zoeken nou eenmaal iemand om op neer te kunnen kijken.

Als alle allochtonen het land uit zouden gaan zou het waarschijnlijk weer gaan over wie er wel of niet blond haar en blauwe ogen heeft. Afgeven op iemand die 'anders' is is namelijk veel makkelijker dan afgeven op iemand uit de eigen groep, aangezien dat betekend dat de groep waar jij bij zit niet perfect is. Welke achtergrond had Dutroux bijvoorbeeld? Wil de gemiddelde blanke Belg uit de middenklasse erop gewezen worden dat hij of zij uit hetzelfde milieu komt als Dutroux?
pi_20910508
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:40 schreef Skyclad het volgende:
In het begin van de vorige eeuw waren het de Joden op wie hier werd neergekeken (waarom denk je dat bij ons het grootste percentage Joden is afgevoerd, en alle spullen die achterbleven door toekomstige VVD stemmers werd gejat?), nu zijn het Moslims (en vooral Turken en Marokkanen). Mensen zoeken nou eenmaal iemand om op neer te kunnen kijken.
Ja, op de joden werd er zonder reden neergekeken. Dat is nu niet het geval, moslims veroorzaken 80 tot 90 procent vd criminaliteit en zaaien haat in hun moskeeen. Geheel terecht dus, dat er op extremistische en criminele muzelmannen wordt neergekeken.
pi_20910520
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:40 schreef Skyclad het volgende:
(waarom denk je dat bij ons het grootste percentage Joden is afgevoerd, en alle spullen die achterbleven door toekomstige VVD stemmers werd gejat?)
Omdat het bij ons allemaal mooi opgeschreven stond en je opmerking over VVD-ers is niet kuis.

pi_20910554
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat is nu niet het geval, moslims veroorzaken 80 tot 90 procent vd criminaliteit
bron
pi_20910571
quote:

[..]

Ja, op de joden werd er zonder reden neergekeken. Dat is nu niet het geval, moslims veroorzaken 80 tot 90 procent vd criminaliteit en zaaien haat in hun moskeeen. Geheel terecht dus, dat er op extremistische en criminele muzelmannen wordt neergekeken.
Rijg er maar weer een laatst ontwijkend zinnetje aan, ja, schaduwloper. Hij heeft het over moslims, niet over criminele moslims. En wort tegenwoordig ook de religie opgeschreven bij een proces-verbaal?
pi_20910590
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Rijg er maar weer een laatst ontwijkend zinnetje aan, ja, schaduwloper. Hij heeft het over moslims, niet over criminele moslims. En wort tegenwoordig ook de religie opgeschreven bij een proces-verbaal?
99% vd Marokkanen en Turken is moslim, dus ja.
pi_20910602
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoeveel % is belijdend?
pi_20910613
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:48 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hoeveel % is belijdend?
Resp. 77 (Marokkanen) en 73 procent (Turken). Bron: Vrij Nederland.
pi_20910618
quote:

[..]

Ik wist niet dat alle antillianen en surinamers moslim waren Maar bedankt voor dit nieuwtje.
pi_20910636
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Resp. 77 (Marokkanen) en 73 procent (Turken). Bron: Vrij Nederland.
Daarom
pi_20910668
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Kortom, je hebt geen cijfers dat deze misdaden door moslims worden begaan?
pi_20910735
quote:

[..]

Er zijn grote verschillen tussen de moskeeen. Tuurlijk heb je die arabische langbaardapen die preken dat je homo's van gebouwen moet smijten en Nederlanders varkens zijn, maar het grootste deel van de moskeeen zijn niet meer extreem dan de gemiddelde kerk.

Turkse moskeeen, heb ik begrepen, staan onder toezicht van de Turkse staat, hebben een Turkse imam die zich aan de door Turkije bepaalde regels moeten houden.
pi_20910794
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kortom, je hebt geen cijfers dat deze misdaden door moslims worden begaan?
Logisch nadenken brengt je tot de cijfers.
pi_20910842
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Maar logisch nadenken maakt iets niet tot een feit maar een conclusie.
pi_20910850
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:53 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Er zijn grote verschillen tussen de moskeeen. Tuurlijk heb je die arabische langbaardapen die preken dat je homo's van gebouwen moet smijten en Nederlanders varkens zijn, maar het grootste deel van de moskeeen zijn niet meer extreem dan de gemiddelde kerk.
Dat lijkt me onzin. Moslims zijn nou eenmaal gemiddeld conservatiever, geloviger, gewelddadiger en extremistischer dan andere gelovigen. Er zijn vast wel uitzonderingen, maar ik heb het over het gemiddelde.
quote:
Turkse moskeeen, heb ik begrepen, staan onder toezicht van de Turkse staat, hebben een Turkse mam die zich aan de door Turkije bepaalde regels moeten houden.
Ik vind het geen goede zaak dat de Turkse staat bepaalt wat hier gepreekt wordt. Zeker niet met die Erdogan als mp.
pi_20910867
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:57 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Maar logisch nadenken maakt iets niet tot een feit maar een conclusie.
Beweerde ik dan dat het een feit is? Een conclusie kan trouwens ook een feit zijn, voor als je het nog niet wist.
pi_20910946
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Beweerde ik dan dat het een feit is? Een conclusie kan trouwens ook een feit zijn, voor als je het nog niet wist.
Je beweerde dat 99% van de marokanen en turken moslim was. En dan ontkracht je het meteen erna? Je presenteert alles wat je zegt nu eenmaal als feit. Misschien moet je een tag gaan gebruiken of zo
pi_20911028
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:02 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je beweerde dat 99% van de marokanen en turken moslim was. En dan ontkracht je het meteen erna?
Nah. Voor die 77 en 73 procent was geloof het belangrijkste in hun leven, dus ik denk dat dat de echt belijdende moslims zijn. Dat neemt niet weg dat de rest ook islamitisch kan zijn.
quote:
Je presenteert alles wat je zegt nu eenmaal als feit. Misschien moet je een tag gaan gebruiken of zo
Tja, ik kan er ook weinig aan doen dat ik altijd de waarheid spreek.
pi_20911086
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Moslims zijn nou eenmaal gemiddeld conservatiever, geloviger, gewelddadiger en extremistischer dan andere gelovigen. Er zijn vast wel uitzonderingen, maar ik heb het over het gemiddelde.
Dat verschilt ook per land. Nederland is totaal niet conservatief, da's duidelijk, maar in landen als de VS zijn Christen weer heel wat conservatiever dan hier. Zelfde geldt in oost europa. Misschien wel net zo conservatief als in Turkije. Het ligt ook een beetje aan de welvaartsniveau van het land. Iemand die alles heeft zal zich minder snel naar god of allah wenden dan iemand die amper wat te eten heeft, en je weet dat de meeste moslimlanden 3e wereldlanden zijn.

In bepaalde landen zijn ze idd nog zo conservatief dat ze zich beter thuis zouden voelen in de middeleeuwen, en immigranten uit die landen zullen dat ook meenemen hier heen. Maar de generaties daarna die hier opgroeien zullen ook steeds meer verwesteren en minder conservatief worden denk ik.
quote:
[..]

Ik vind het geen goede zaak dat de Turkse staat bepaalt wat hier gepreekt wordt. Zeker niet met die Erdogan als mp.
Ik weet het ook niet zeker of dat zo is, ik heb het ook maar gehoord. En ze bepalen ook niet precies wat er gepreekt wordt. Turkse imams zijn in Turkije opgeleid en daardoor kan met het zo regelen dat er geen extremisten gaan prediken zoals bij sommige arabieren. Als dit allemaal zo is dan heb ik er niets op tegen.

Trouwens, die Erdogan lijkt mij niets meer gelovig dan Balkenende en de AKP lijkt me niets anders dan de CDA (misschien iets meer conservatief, ik weet het niet). En dan hoef je niet weer op ctrl-v te drukken en dat artikel van een paar jaar geleden quoten (dat gedicht dat hij voorlas als burgemeester).
pi_20911094
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, hoor, het blijft speculatie.
pi_20911159
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:06 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Tja, ik kan er ook weinig aan doen dat ik altijd de waarheid spreek.

Ok ok laat maar. Door deze opmerking komt je ware aard naar boven.

Succes.
pi_20911232
Mijn protestants-turkse kennissen voelen zich wel achtergesteld, en ze zijn wel heel erg nadrukkelijk in de minderheid. Maar actieve discriminatie is de laatste tijd echt wel afgenomen.

Overigens is er ook nog wel wat af te doen aan de bewering dat 97% van de Turken moslim zijn.
pi_20911298
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:13 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ok ok laat maar. Door deze opmerking komt je ware aard naar boven.
Je ziet eindelijk in dat mijn posts superieur zijn aan jouw geblaat?
pi_20911344
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

en ook zo bescheiden he
pi_20911823
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 14:53 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Turkse moskeeen, heb ik begrepen, staan onder toezicht van de Turkse staat, hebben een Turkse imam die zich aan de door Turkije bepaalde regels moeten houden.
Nou de kalief van Keulen is het anders verboden om in Turkije te preken, maar in Duitsland zet hij mensen aan tot terrorisme.
En in Nederland kennen we ook van die voorbeelden vooral onder de marokkanse imams.
En vergeet de Grijze Wolven niet of Mili Gurus.
Allemaal ongure organisaties die er op uit zijn om de democratie omver te werpen, maar met de mond wat anders beleiden.
pi_20911845
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Zelfs aan de mijne zijn ze superieur.
Dora is een wonderkind.
pi_20911857
Grijze Wolven en Milli Görüs staan niet op lijsten met criminelen of terroristen. Ik denk dat dat vooral de reden is. Kalifaatstaat was en is dat wel.
pi_20911877
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:50 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zelfs aan de mijne zijn ze superieur.
Dora is een wonderkind.
.
pi_20911914
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:51 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.
Hey Dora, er kleeft iets aan je reet.
pi_20915633
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 15:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Grijze Wolven en Milli Görüs staan niet op lijsten met criminelen of terroristen. Ik denk dat dat vooral de reden is. Kalifaatstaat was en is dat wel.
Het wordt eens tijd dat alle grijze wolven uitgeroeid worden. Ik zag laatst een auto op de snelweg met een afbeelding van een 'huilende wolf' op een maansikkel. Daarbovenop stond nog eens mohammat nogwat. Drie keer raden 'wie' er achter de stuur zat.

Het is toch te gek voor worden dat dit zomaar toegelaten wordt.
pi_20915721
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:50 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Het wordt eens tijd dat alle grijze wolven uitgeroeid worden. Ik zag laatst een auto op de snelweg met een afbeelding van een 'huilende wolf' op een maansikkel. Daarbovenop stond nog eens mohammat nogwat. Drie keer raden 'wie' er achter de stuur zat.
Ik prefereer de Israelische aanpak. Niet voor niets werd Hamasleider Al-Rantissi gedood toen hij in zijn auto zat .
pi_20915815
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik prefereer de Israelische aanpak. Niet voor niets werd Hamasleider Al-Rantissi gedood toen hij in zijn auto zat .
Helaas lijden ook 'de goeien' onder de slechten bij hun aanpak. (de muur...) Laatst heb ik een reportage gezien van een hoogopgeleide arabier die zijn kinderen EXPRESS naar een gemengde school stuurt zodat ze in contact komen met joden. (bron: CNN) Voor dat soort mensen moet er een uitzondering worden gemaakt.
pi_20915891
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:57 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Helaas lijden ook 'de goeien' onder de slechten bij hun aanpak. (de muur...) Laatst heb ik een reportage gezien van een hoogopgeleide arabier die zijn kinderen EXPRESS naar een gemengde school stuurt zodat ze in contact komen met joden. (bron: CNN) Voor dat soort mensen moet er een uitzondering worden gemaakt.
Als dat praktisch is, jazeker.
pi_20915933
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 19:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als dat praktisch is, jazeker.
Ik denk het niet, helaas. Het percentage zal vast zodanig klein zijn...
  woensdag 28 juli 2004 @ 20:08:44 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20917482
quote:

US state department klinkt eigenlijk ook niet zo onpartijdig ik zie het verschil nietzo.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')