Tsja in ieder geval weten ze nu dat die mensen nooit meer terugkomen. Lekker slim!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Tja, de vraag is alleen hoeveel volwassenen daadwerkelijk een kindermenu willen of bestellen. Ik denk persoonlijk dat dat aantal wel mee valt. Ik vind het dus nogal een rare reactei en slechte klantenbinding. Als ie dit keer wel het kindermenuutje had gegeven en ze komt volgende keer uitgebreid dineren met haar grote vriend verdient ie er uiteindelijk juist een stuk meer op dan nu.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Petit Restaurant L'Escalier
Ja met zo'n naam....
Inderdaad, klant is koning.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:44 schreef Posdnous het volgende:
In Nederland is het begrip 'de klant is koning' sowieso nog niet zo ver doorgedrongen als in de rest van Europa, uitzonderingen daargelaten.
België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:06 schreef jtjbrw het volgende:
In Nederland weten ze niet wat eten is. Kom naar Belgie, daar kan alles.....
Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart
Mijn ex deed dat altijd. En dan mocht ik altijd de speeltjes hebben. Waren we allebei blij...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef Unneoetech het volgende:
Bij de macdonalds kun je gewoon altijd een Happymeal bestellen. Niet dat je dat wil ofzo...
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:19 schreef Croga het volgende:
Wat een onzin.... In restaurants wordt het geld überhaupt niet verdient met het eten. De marges op het eten vallen absoluut in het niet bij de marges op de drank....
Wat een onzin, bij de Mac wordt er echt niet gevraagd naar je leeftijd en kun je je hele leven lang gewoon een happy meal bestellen hoor!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:43 schreef killer_mac het volgende:
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,
Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
Wat denk je dat de inkoop prijs van die friet met kipnuggets is? En wat denk je dan dat de inkoopprijs van die Tournedos is ? En als je daar vervolgens bij opteld de tijd die er in gestoken wordt om het klaar te maken, zit je aan een marge van nagenoeg nul.....quote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:04 schreef Cheese het volgende:
Hij bedoelt de rest van de kaart (eten waarschijnlijk, geen drank kaart), lees ff.
Op die 4 euro van het kindermenu verdienen inderdaad waarschijnlijk geen zak, op de Tournedos Rossini meer.
( Ff tournedotje bakken, 3.5 minuut, plaatje ganzelever erop en Bob's your uncle! (klaar is kees). )quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:48 schreef Croga het volgende:
Wat denk je dat de inkoop prijs van die friet met kipnuggets is? En wat denk je dan dat de inkoopprijs van die Tournedos is ? En als je daar vervolgens bij opteld de tijd die er in gestoken wordt om het klaar te maken, zit je aan een marge van nagenoeg nul.....
Daarentegen is de inkoopprijs van frisdrank enige centen per glas, en wordt vervolgens rustig voor een euro of 2 verkocht......
Een beetje dommig (komt van die kermismuziek de hele dag) en alsof er net iemand keihard tegen zijn bumper aangeknald isquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Guidoweb5 het volgende:
--offtopic--
Hoe kijkt een botsauto>
In Frankrijk moet je sowieso vechten om friet te krijgen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:35 schreef shiNinG_staR het volgende:
In Frankrijk wilden we frietjes bestellen, maar dat mocht niet, daarvoor moest je kind zijn.. Na lang zeuren hebben we uiteindelijk wel de frietjes gekregen
Maar toch belachelijk, het gaat toch om de klant, wat die wil?
Eh, krijgen kinderen ook een kleinere portie pretpark??quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:49 schreef RedWind het volgende:
Ehhh, kennen we ook niet allemaal kinder tarieven bij de dierentuin en de Efteling en zo? Daar geldt dat toch ook niet. Of wil je eisen, dat je een kinderkaartje krijgt?
Tuurlijk wel! Heb het in m'n studententijd geregeld gedaan als er een leuk speeltje bij zat (Smurfen ofzo), ze keken ons wel een beetje raar aan, maar we kregen die zooi gewoon mee.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:35 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dus een (bijna) volwassene mag ook geen Happy Meal kopen bij de Mac?
Hier noemen ze dat 'een kleintje'. MMMMmmmmmmmmmmmmmmmm Belgische frietjes MMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmmquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:09 schreef Miwe het volgende:
[..]
België en kinderfrietjes? Ik weet het niet hoor.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 10:31 schreef SilverGold het volgende:
Ik weet niet of dit in strijd is met de wet gelijke behandeling, gezien het feit dat het om objectieve criteria gaat die goed onderbouwd kunnen worden. Het lijkt me echter wel duidelijk in strijd met de klantvriendelijkheid.
quote:...dat is zuigerig, daar ga ik geen uitzonderingen voor maken.
quote:neem maar een tosti of een broodje ofzo.
quote:Van die geiten van 14...
...
Mooi niet dus. Daar had een tafel met 4 volwassenen met drie-gangen-menu's kunnen zitten. Op die 14-jarigen verdien je geen fuck... daar verkoop ik geen kindermenu aan.
...
Dan weiger ik een kindermenu... ze nemen maar mooi een standaardgerecht.
quote:...we geven een vinger, maar de rest van de klanten wil meteen je hele hand.
En dit is nou een voorbeeld van gebrek aan klantvriendelijkheidquote:Het is jóuw regel, de gasten hebben dat maar te accepteren.
...
Als je als restauranthouders regels instelt hebben de gasten zich daaraan te conformeren... zijn ze daar niet toe bereid... dan niet.
Ik vind wel dat je gelijk hebt. Bij ons hebben we geen regels voor een kindermenu maar word ook nooit gekozen voor andere mensen. Af en toe een kind van een jaar of 16. Daar doen wij niet moeilijk over. Misschien komt het omdat wij genoeg andere keuzes hebben. Bijvoorbeeld 2 frikandellen met frietjes, die kan altijd 1 frikandel met frietjes worden. Natuurlijk word dit (automatisch) verrekend. Voor extreme dingen, moeten we wel de volle prijs tellen. Verder nooit klachten hierover gehad..quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan me goed voorstellen wat ze doen bij die tent. Ik werk zelf ook in de horeca, wij verkopen ook
FF VERKORT
zich daaraan te conformeren... zijn ze daar niet toe bereid... dan niet.
Als je altijd toestaat dat volwassen mensen een kindermenu nemen ook nietquote:Op woensdag 28 juli 2004 12:42 schreef rameijer het volgende:
Als je bij voorbaat al zo over je klanten denkt dan krijg je toch nooit een goed draaiende tent waar de klanten tevreden naar huis gaan en waar jij nog wat geld aan overhoudt?![]()
![]()
Als ik dit soort verhalen hoor snap ik het echt niet. Wees eens wat assertiever tegen het personeel, dit is echt belachelijk. Als ik in die groep zou zitten zou ik mezelf niet kunnen beheersen, wat een asociaal gebeuren zeg.quote:Op woensdag 28 juli 2004 13:36 schreef dafjedaf het volgende:
Bij restaurants waar ze dingen als frietjes hebben neem ik nooit een kindermenu, maar soms moet
...
genoeg om zo'n klein winstverliesje te counteren.
Dit is dus het moment dat ik opgestaan was om naar je concurrent te verkassen.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
- Het is vaak zo dat -en nu gaat eigenlijk alleen om volwassenen- mensen best genoeg kunnen eten, maar puur een kinderfrietje willen om net ff die ene euro uit te sparen... dat is zuigerig, daar ga ik geen uitzonderingen voor maken. Het kindermenu is er voor kinderen, voor hen is het speciaal. Voor volwassenen is er nog genoeg keus als ze twee kroketten met friet teveel vinden, neem maar een tosti of een broodje ofzo.
yup 100 liter siroop ofzoquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:19 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Wat een onzin, bij de Mac wordt er echt niet gevraagd naar je leeftijd en kun je je hele leven lang gewoon een happy meal bestellen hoor!
Marges zitten inderdaad op de dranken, en dan met name de frisdrank. Wordt in grote zakken aangeleverd als siroop, wat water en koolzuur erbij en je kunt er weer weet ik hoeveel voor vragen.
Hier kan ik me dus helemaal in vinden. Ik werk zelf ook in de horeca en ben ze ook al zo vaak tegengekomen, mensen die voor een prikkie op de voorste rij gaan zitten.quote:Op woensdag 28 juli 2004 11:30 schreef Mikkie het volgende:
Er staat nergens dat het bij de MacD was.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:43 schreef killer_mac het volgende:
Met zijn allen MacD boycotten, oh daar at ik al nooit.
Ze moeten maar een voorbeeld nemen aan de Kinder merk (van die eieren en zo)
en natuurlijk van haribo,
Haribo macht Kinder froh und Erwachsen eben SO
Stel je voor zeg, komt er een klant binnen, wil hij ook nog eens zelf bepalen wat hij eet?quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef Chielus het volgende:
Hier kan ik me dus helemaal in vinden. Ik werk zelf ook in de horeca en ben ze ook al zo vaak tegengekomen, mensen die voor een prikkie op de voorste rij gaan zitten.
Precies!! En ik mag toch verwachten dat ik alles kan krijgen wat op de kaart staat?quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:21 schreef sillyzappa het volgende:
Maar dat kindermenu staat op de kaart!
In een restaurant met slechte service is het:quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:28 schreef rameijer het volgende:
En hier in Griekenland hebben ze vaak de helft niet van wat er op de kaart staatMaar ja, dan mag je zelf in de keuken iets uitzoeken en dat zie ik in Nederland niet gauw gebeuren
![]()
Verbaast me niks.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:37 schreef Pinjata het volgende:
het was trouwens hier voor wie het weten wil ;-)
http://www.heuvelgalerie.(...)rie=7&ondernemer=108
Daar heb ik ook wel eens gegeten.. het was goedkoop, maar het was ook niet echt lekker..quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:44 schreef biawa het volgende:
[..]
Verbaast me niks.Overbetaald, overgewaardeerd...
Hee, daar ben ik wel eens geweestquote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:37 schreef Pinjata het volgende:
het was trouwens hier voor wie het weten wil ;-)
http://www.heuvelgalerie.(...)rie=7&ondernemer=108
Goedkoop? *krabt over hoofd* Hmm, dan zal het wel vooral aan kwaliteit (of een gebrek daaraan) hebben gelegen dat hij voor ons op "de zwarte lijst" is beland.quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:13 schreef rashudo het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel eens gegeten.. het was goedkoop, maar het was ook niet echt lekker..
En tien grietjes van 11?quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, als er een gezin met vijf man is, en het kind van 16 of 18 wil ook een kindermenu, no problem. Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
Ok hier kan ik me wel iets bij voorstellen ja.. en als er gewoon op de menukaart word vermeld:quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:
Kijk, als er een gezin met vijf man is, en het kind van 16 of 18 wil ook een kindermenu, no problem. Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
Bij de Mac mag je toch ook gewoon Happy meal bestellen.... is toch ook geen leeftijd aan verbondenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Pinjata het volgende:
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.
Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!
Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Een stukje terug schreef je nog dat je graag zag dat ze allemaal een eigen kindermenu namen, als ze met z'n tweeen zijn? Komen er tien en nemen ze allemaal een eigen kindermenu, is het nog niet goed..quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:40 schreef Mikkie het volgende:
Maar als er 10 grietjes van 14 binnenkomen die allemaal een kindermenu willen, ja dáág.
Typisch Hollands verschijnsel dit. Hollanders zijn nou eenmaal niet het meest gastvrije volkje op deze aardkloot. Ander typisch Hollands verschijnsel: we vinden zelf dat we wel heel erg gastvrij zijn!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:30 schreef Pinjata het volgende:
Het volgende gebeurde mij afgelopen zaterdag op een terrasje in Eindhoven.
Aan het tafeltje naast ons zaten een moeder en dochter (ongeveer 17) Moeder bestelt een kopje koffie met gebak en de dochter wil graag een kleine fortie kipnuggets met friet. Laat het kindemenu nou precies zijn wat ze wil!
Helaas mag ze van de oberin geen kindermenu bestellen omdat ze niet onder de 12 is. Er wordt nog even een andere ober bij gehaald wiens letterlijke tekst was:"Ja, dan kan iedereen wel een kindermenu bestellen!". Na het vragen van de rekening en cancelen van de rest van de bestelling vertrekken de klanten.
Ik kijk het nog even na op de kaart, maar er staat echt bij dat het kindermenu alleen voor klanten van onder de 12 jaar is!
Kan iemand met verstand van europese wetgeving zijn professionele licht hier eens over laten schijnen? Ik denk namelijk dat dit in strijd is met wet gelijke behandeling. Dit is gewoon leeftijdsdiscriminatie.
Of ze komen gewoon lekker niet. Net als alle andere klanten die de horeca al weggejaagd heeft.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee... ik heb geschreven dat 14-jarigen überhaupt geen kindermenu mogen, die moeten maar lekker een normaal gerecht bestellen. Ook als ze met z'n tienen zijn...
Dus het zou voor jullie eigenlijk gewoon makkelijker zijn en beter binnen je concept passen als mensen die liever een kleinere portie willen gewoon simpelweg een kindermenu bestellen?quote:Op woensdag 28 juli 2004 22:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En kleinere porties van een hoofdgerecht zit er door ons concept niet in. Ik werk bij een soort snelrestaurant. Niet uitgebreid tafelen, maar meer lunchgerechten en ook wel de mogelijkheid van een hoofdgerecht... schnitzel, biefstuk enzo...maar dat gaat er in een hoger tempo doorheen dan bij een rustiger restaurant. Gevolg is dat als je heel veel verschillende portie-mogelijkheden hebt, je teveel wisselingen krijgt en teveel aandacht moet besteden aan aparte bonnen... waardoor je snel-concept in de problemen komt. Elke bon vraagt meer aandacht doordat er veel meer variatie mogelijk is, en dus maak je het jezelf moeilijker. Dáárom zal het zijn. Denk ik. Ik maak de menukaart niet... ik ben geen eigenaar
Daarom eet ik ook bij de griek.. het water loopt me nu al in de mond..quote:Op donderdag 29 juli 2004 13:44 schreef huggy_bear het volgende:
[..]
Typisch Hollands verschijnsel dit. Hollanders zijn nou eenmaal niet het meest gastvrije volkje op deze aardkloot. Ander typisch Hollands verschijnsel: we vinden zelf dat we wel heel erg gastvrij zijn!
En de horeca in Nederland zich maar afvragen waarom het zo slecht gaat. We mogen immers blij zijn dat er uberhaupt een kindermenu bestaat. Anders moet het hele gezin aan een bord afbakfriet met een diepvriesgehaktschnitzel voor zegge en schrijve 12,95 pleuros (FL 28,53!!!)
wat een achterlijkequote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:55 schreef Samcali het volgende:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik bestel bij de friettent altijd een kinderfrietje omdat ik zo'n grote friet niet op kan en het zonde vind dat ik de helft weg moet gooien. Toen ik op een dag naar een andere friet tent ging, kreeg ik daar te horen dat een kinderfrietje alleen maar verkocht werd aan kinderen. Dus ik zei tegen die vent:"dus alleen beren mogen hier een berehap bestellen, en als ik geen zigeuner ben dan mag ik zeker ook geen zigeunerstick bestellen, wat een onzin". Hij keek me als een botsauto aan en stond met de mond vol tanden. Maar mijn kinderfrietje kreeg ik niet.
Dus vanaf nu neem ik de frieten mee naar huis en als dan een kinderfrietje bestel -en ik krijg de vraag is het voor een kind?-dan zeg ik gewoon dat ik thuis een kind heb zitten die een kinderfrietje wil.......
Wat maakt het uit wat de marge is, dit soort dingen zou er bij obers gewoon uitgeslagen moeten worden. Als mensen gewoon krijgen wat ze verwachten, vertellen ze niets aan vrienden enzo. Pas op het moment dat de ervaring slecht of juist ERG goed is, gaan ze dit doorvertellen aan anderen. Als die ober iets had gezegd van "Nou, dan maken we voor deze keer een uitzondering *wink*" had hij EN omzet gemaakt op die mensen, EN nog eens de kans gehad dat de ervaring zo positief is dat ze terugkomen EN de ervaring delen met vrienden.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 12:39 schreef Cybersailor het volgende:
Op een kindermenu zit vaak een kleinere marge dan op de rest van de kaart, omdat kinderen toch nooit alleen komen eten, maar altijd een papa en een mama meenemen die wel dik betalen voor de rest van de kaart. Op het moment dat je dus iedereen kindermenu's zou verkopen zou je marge verkleind worden en je bij hetzelfde aantal klanten minder winst draaien. Op zich dus wel logisch. Klantvriendelijk is het niet, maar dan nog kan je je afvragen hoe ver je moet gaan in je klantvriendelijkheid. Of het wettig is weet ik niet.
Slaat natuurlijk nergens op, de meeste volwassenen nemen gewone menu's, kindermenus zijn gewoon te klein. Je verliest veel meer door te weigeren, juist omdat die mensen nooit terugkomen. Klantervaring is ontzettend belangrijk, en er wordt veel te weinig op gelet.quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:52 schreef calvobbes het volgende:
Als je altijd toestaat dat volwassen mensen een kindermenu nemen ook niet
Wat een domme vergelijking. Je betaalt niet om te roken, maar om te eten. Als ik daarvoor betaal, eet ik wat ik wil. Als jullie dat niet aan mij willen verkopen, zien jullie mij nooit meer terug, en weet IEDEREEN die ik ken wat voor een kuttent jullie hebben. Denk je dat dat het waard is, dat ene kindermenu, dat ik bestel omdat ik juist de ene keer niet zo veel trek heb?quote:Op woensdag 28 juli 2004 15:15 schreef Chielus het volgende:
Het weigeren van een kindermenu voor volwassen heeft niets met klantvriendelijkheid te maken. Het zijn de regels die een restaurant stelt endaar heb je je aan te houden. (het klinkt een beetje krom maar vergelijk het met een restaurant dat rookvrij is. Als je daar gaat zitten roken en de bediening zegt dat dat niet mag dan roep je toch ook niet dat dat niet klantvriendelijkheid is)
Gebrek aan assertiviteit. Als ik m'n keuze had gemaakt, en m'n cola of whatever staat al op tafel, ik heb er eventueel al van gedronken, en mensen weigeren me dan een kindermenu te geven, dan ben ik pleite. Ik ben een betalende klant. Als jullie me niet als klant willen, prima, genoeg toko's die me graag zien komen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:40 schreef Mikkie het volgende:
Gevolg: als ze het niet mogen, nemen ze óf iets anders, óf toch het 'grote' gerecht. En dan is uiteindelijk het doel van de baas bereikt. Schijnbaar
Tuurlijk, en ik ben heel redelijk wat dat betreft. Als verwacht wordt dat je je jas aan de kapstok hangt, prima, dat soort dingen vind ik normaal. Maar als je moeilijk gaat doen over dergelijke kinderachtige dingen (want dat is het gewoon, als iemand graag een kindermenu wil krijgt 'ie dat, je komt daar om te eten) ben ik pleite, en ik denk dat het de restauranteigenaar meer schaadt dan mijzelf.quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:43 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind dat je te ver doorschiet. Natuurlijk is het restaurant er voor zijn gasten, maar jij denkt écht dat je koning bent daar. Natuurlijk kun je dingen vragen en proberen naar eigen wens alles in te vullen, vergeet echter niet er beperkingen zijn... het restaurant kan ook niet alles en heeft zelf zijn regels, die de eigenaar heeft ingesteld.
Ik krijg bij jou de hele tijd het gevoel dat we uberhaupt blij mogen zijn dat we bij je mogen komen eten. Over te ver doorschieten gesproken...quote:Op donderdag 29 juli 2004 17:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik vind dat je te ver doorschiet. Natuurlijk is het restaurant er voor zijn gasten, maar jij denkt écht dat je koning bent daar. Natuurlijk kun je dingen vragen en proberen naar eigen wens alles in te vullen, vergeet echter niet er beperkingen zijn... het restaurant kan ook niet alles en heeft zelf zijn regels, die de eigenaar heeft ingesteld.
Ook al zijn we 'afhankelijk' van jou als gast, dan nog blijft het zo dat er huisregels zijn. Wens jij je daar niet aan te houden, dan gaat het over. Jij kunt dingen vragen, maar het is niet zo dat jij als gast alles kan bepalen. Als gastheer zijnde mag je ook regels instellen en verwachten dat de gasten zich daar aan houden. Of dat nou met roken, drank, eten of de kapstok te maken heeft, is niet ter zake doende. In dit geval gaat het om het kindermenu. Wens jij je niet aan die ingestelde regel(s) te houden - wat de gedachte of beargumentering erachter ook is - dan kun je in het vervolg inderdaad beter een andere tent opzoeken.
Regels en wensen komen van twee kanten, niet alleen van de gasten...
om met een variant te spreken: de klant is koning, maar ik ben keizer
en jawel! toch leeftijdsdicriminatie en dus in strijd met de wet gelijke behandelingquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:44 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En tien grietjes van 11?
Wat snap jij niet aan het woord klantvriendelijkheid?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:06 schreef martax het volgende:
Wat snappen jullie niet aan het woord kindermenu ?
Volwassenen mogen bij jullie ook geen kipnuggets bestellen?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:07 schreef Mikkie het volgende:
en als je zo doorgaat krijg je weer kip en ei verhaal.
Het is juist heel klantvriendelijk dat ze aan kinderen een speciaal kindermenuutje , vaak met een verrassingsijsje aanbieden.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan het woord klantvriendelijkheid?
Het gaat er niet om dat ze het aanbieden, het gaat erom dat ze weigeren het te verkopen.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:34 schreef N.icka het volgende:
Het is juist heel klantvriendelijk dat ze aan kinderen een speciaal kindermenuutje , vaak met een verrassingsijsje aanbieden.
Stel je niet zo aan.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:34 schreef N.icka het volgende:
Mis je dat soms , je ijsje?
Nogmaals:quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:36 schreef N.icka het volgende:
Wie stelt hier zich nu aan , kleuter
Tuurlijk hebben ze het recht, heeft iemand dat ooit anders beweerd? Maar ik heb ook het recht dan weg te gaan en nooit weer terug te komen toch?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:47 schreef N.icka het volgende:
Ze hebben alle recht om je dat te weigeren , ik snap werkelijk niet waarom je daar zo over door blijft zeuren, hun restaurant , hun regels, klaar
Omdat het een *kuch* forum *kuch* is? Je weet wel, met discussies enzo?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 14:50 schreef N.icka het volgende:
Ja hoor , geen probleem. maar waarom zeur je er zolang over door dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |