quote:Geen speculaties meer, Rockstar Games heeft haar deuren geopend… voor de PU want wij waren in ’t grootste geheim uitgenodigd voor een exclusief kijkje naar GTA San Andreas!
San Andreas is geen stad… het is een staat. Een fictieve staat aan de westkust van een fictief Amerika. Een staat bestaande uit drie steden, Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Fransisco) en Las Ventura (Las Vegas) voorzien van een snufje Nevada maar ook een stuk ‘country side’, iets dat in nog geen andere GTA game is gestopt. Hiermee is San Andreas meteen een stuk groter dan GTA Vice City. Vijf keer groter dan Vice City, zo vertelde Dan Houser mij.
Er zit ook een berg in San Andreas; het ziet er niet alleen tof uit maar biedt ook extra gameplay-mogelijkheden, denk bijvoorbeeld aan een autoachtervolging bergop of bergaf. Maar ook los van de missies is het tof om bijvoorbeeld met je quad bike de berg op te scheuren terwijl de muziek door je boxen schettert.JAREN NEGENTIG
San Andreas is dus een staat en PU mocht als enige in de Benelux een kijkje nemen in Los Santos, een fictief L.A.
“What you are about to see is a only a part of ten to fifteen procent of the entire game”, Aldus Dan Houser (één van de creatieve breinen achter de serie) en hij loog niet. Ik kreeg een map onder ogen van San Andreas en alleen de rechterhoek onderin (Los Santos) was ingekleurd, het overgrote nog in te vullen deel, was grijs.
GTA San Andreas speelt zich af begin jaren negentig, een uitermate belangrijke periode voor met name zwart Amerika. Maar ook op het gebied van muziek was dit een levendige periode en die speelt natuurlijk weer een belangrijke rol want, het zal bekend zijn; de kracht van GTA zit ‘m niet in één enkel aspect, maar het is de hele verpakking. Van de posters tot de televisiespotjes, van het logo tot de gebruiksaanwijzing; alles draagt bij aan het geloof dat die wereld in je console echt bestaat.
Het is die beleving die de serie zo speciaal maakt. Beleving die er ook is bij het team achter GTA San Andreas. Dan Houser: “they live for this.”VERBETERINGEN
Er is veel verbeterd in Grand Theft Auto San Andreas in vergelijking met de vorige delen. Zo schuift dit PS2 spel meet polygonen over het scherm, weet het een gedetailleerdere speelwereld voor te schotelen en is het vooral méér wat de klok slaat; meer mensen op straat, meer auto’s op de wegen etc.
Een van de meest verassende veranderingen in het GTA universum is echter niet het verhoogde detail van de graphics of het vergroten van het blikveld of het inbrengen van nieuwe wapens, auto’s of motoragenten. Nee, voor mij was dat toch het feit dat je jouw karakter kunt ontwikkelen. Hoe het precies allemaal gaat werken, is nog een beetje gissen. Wel kunnen we je het één en ander melden naar aanleiding van Dan Houser en het daadwerkelijk zien van de gameplay in GTA San Andreas (GTA SA).ETEN
In GTA SA heeft de hoofdpersoon eten nodig. De grap is echter; je bent wat je eet. Dus veel fast food resulteert in het alsmaar dikker worden van je personage. Niet eten betekent dat je vermagert.
Dit alles heeft niet alleen gevolgen voor je uiterlijk of de reacties van de omgeving (je zult na worden geroepen door omstanders, ‘Fat Bastard’) maar het zal vooral op gameplay gebied de nodige gevolgen hebben. Zo zul je als dikzak snelheid verliezen waardoor sommige missies in het spel onmogelijk worden. Wat je dan moet doen is met je overgewicht omgaan zoals je dat ook in het echte leven zou doen. Dus ga je naar de sportschool om daar aan de gewichten te hangen. Hier zal je vet verbranden en omzetten in spieren. Op deze manier word je dus sneller en sterker.
Een andere manier van karakterontwikkeling is te vinden in het gegeven dat je beter wordt op bepaalde gebieden. Zo kun je door het oefenen van bijvoorbeeld schieten, jezelf verbeteren, Hoe dit gaat werken, is nog niet helemaal helder maar het heeft duidelijk iets weg van een RPG.
Er zijn heel veel verschillende gebieden waarin je jezelf kunt specialiseren. Wat dacht je van, inbreken, mensen beroven of zelfs zwemmen (voor het eerst mogelijk in een GTA game).
Persoonlijk vond ik die ontwikkeling van je karakter een van de interessantste veranderingen in de GTA wereld. Er zijn weliswaar verder genoeg extra’s in San Andreas gestopt die richten zich voornamelijk op uiterlijkheden of extra’s in de vorm van de BMX-fiets op politie op motoren.GO SIT IN FRONT
Oké, ik kan nu verder de pagina’s volschrijven met details over de game maar die zwerven momenteel ook rond op internet en zijn te lezen in enkele buitenlandse tijdschriften. Ik denk dan ook dat jullie het leuker vinden als ik omschrijf wat ik daadwerkelijk gezien heb tijdens mijn eerste echte kennismaking met de nieuwe GTA.
“Go sit in front,” zegt Dan Houser me en wijst met de zwartlederen bank aan die voor een plasma televisie staat.
Om in de ‘mood’ te komen werd eerst een compilatiefilm getoond. Beelden uit films zoals ‘Menice II Society’, ‘Boyz N the Hood’, ‘Casino’ en wat beelden van TV shows zoals, ‘Cops’ en ‘Worlds Wildest Police Chases’ en veel sfeerbeelden van East Los Angeles. Dit om mij een idee te geven van waar San Andreas naar toe wil, wat algehele ‘vibe’ betreft.
Wat ik daarna te zien kreeg overtrof mijn stoutste verwachtingen. Doormiddel van een viertal missies liet men mij de nieuw spelelementen in vogelvlucht zien.BMX
Zo zag ik als eerste een BMX-fiets in actie. Het besturen van de fiets werkt hetzelfde als de motor of scooter die we kennen uit Vice City. Wil je echter harder fietsen dan zul je de X-knop herhaaldelijk in moeten drukken. Je gaat dan op de pedalen staan om zo meer snelheid te genereren. Het geheel ziet er allemaal zeer vloeiend uit en het moet gezegd worden; je hebt echt het idee dat je aan het fietsen bent. Tijdens het ritje door de straten van Los Santos viel meteen de hoeveelheid details op. Kleinigheden als roestplekken op auto’s, bakstenen muurtjes (waarbij de stenen te tellen zijn), maar ook de hoeveelheid mensen en auto’s om nog maar te zwijgen van de drawdistence (een duur woord voor hoe ver je kunt kijken in een game) die echt imposant was.RYDER
In mijn tweede missie maak ik kennis met een van de vrienden van CJ (da’s dus de gast die je speelt), Ryder genaamd. Deze Eazy E look-a-like, heeft het voorzien op een lokale pizzatent die geen respect heeft voor de Orange Grove Families (de bende van CJ).
In het getoonde tussenfilmpje (dat geheel volgens de GTA traditie in-game is) maakte ik meteen kennis met de dialogen die, hoewel nog niet definitied, perfect in het stadsbeeld passen. Er is dus veel ‘slang’ te horen en Dan Houser vertrouwde mij toe dat de stemmen daadwerkelijk een Los Angeles accent zullen hebben. Het is dus niet zo dat je in L.A. iemand met een New York’s accent tegen zult komen, tenzij dit binnen de verhaallijn past.
Tijdens de rit in een oude pick-up naast de pizzatent vallen wederom de details op. Naast de roestplekken zien we reflecties in de spiegels en koplampen. Het draagt bij aan de algehele sfeer die men met namen San Andreas neerzet.
Bovendien zijn de radiozenders weer van de partij. Wat ze allemaal uitzenden aan muziek is nog koffiedik kijken. Hoewel we ervan uit kunnen gaan dat naast de jaren 90 rapmuziek ook andere belangrijke stromingen voorbij zullen komen (country?).KAPPER
Voordat CJ de pizzatent binnengaat, besluit het team mij een ander nieuwtje uit San Andreas te tonen, namelijk de kapper. In GTA SA is het mogelijk om jezelf een nieuwe coupe aan te meten. Het laat ook meteen zien dat er binnen een missie ruimte is om zaken te doen die los van de missie staan, waardoor het verhaal, de missies en vrije tijd nog meer met elkaat verweven zijn. Als CJ de kapperszaak binnenstapt, zien we zijn reflectie in de spiegel terwijl hij gaat zitten. De kapper laat dan diverse coupes zien, ieder met een ander prijskaartje.
Na de kapper lopen we de pizzatent binnen… opnieuw details all over the place. De vloer glimt en weerspiegelt alles in realtime. Dit bezoekje aan het Italiaanse eethuis stelt Rockstar meteen in staat mij een voorproefje van het eten te geven. De bediende laat zien wat we allemaal kunnen bestellen. Van een simpele Cola met pizza slice tot the ‘full rack’, een hele pizza met alles erop en eraan.
We besluiten af te rekenen. Zoals gezegd heeft eten een uitwerking op je gesteldheid, dus te veel vet is niet goed voor je. Zit er toch nog een wijze les in een GTA game.DRIVE-BY
We maken een sprongetje in het verhaal en ontmoeten enkele oude bekenden (je vriend Smoke en je broer Sweet).
Met deze missie wil Rockstar North mij een nieuw spelelement laten zien, de zogenaamde ‘Drive-By’. Ryder en vrienden vinden dat er wraak genomen moet worden. Ze besluiten een buurt van een rivaliserende bende binnen te vallen. CJ neemt plaats achter het stuur terwijl ook z’n vrienden, gewapend en wel, in de auto gaan zitten.
Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen zien we diverse groepjes van de rivaliserende bendes. CJ rijdt langzaam op het doel af en de vrienden gaan buiten de auto hangen terwijl ze hun schietijzers helemaal legen op de onfortuinlijke dudes.
Wat opvalt bij deze Drive By is dat ieder karakter zich individueel beweegt. Ze hebben ieder een doel en richten zich daarop. Ook tijdens het keren van de wagens zullen de karakters op een hele andere (logische) manier uit de auto hangen.SCRIPTED EVENTS
Met een nog grotere sprong in de game wil het GTA SA team mij de zogenaamde scripted events en het nieuwe richtsysteem tonen.
Een ontmoeting met enkele gangmembers loopt helemaal uit de hand doordat iemand van een rivaliderende bende de politie heeft ingelicht. Op ’t moment dat je broer (Sweet) het motel binnengaat, besluit de politie top een inval.
Bewapend met een geweer stormt CJ het hotel in. Eenmaal binnen zie je dat politiemensen van alle kanten op je afstormen. Deze missie laat duidelijk het nieuwe richtsysteem zien. Het speelt veel mee als een third-person shooter dan als GTA III of Vice City; het doet denken aan de controles uit Manhunt.
Uiteindelijk vind je Sweet en ontsnap je via het dak, op de hielen gezeten door helikopters (compleet met politiemensen die via touwen op het dak landen).
Eenmaal beneden word je opgepikt door je vrienden, ditmaal neem je niet het rijden voor je rekening maar vervul je de rol van boordschutter. Gewapend met een AK 47 moet je de vele politiewagens en motoren tot schroot omtoveren.
De auto volgt een vaststaande route en veel van die dingen die gebeuren zijn scripted. Zo zie ik dat één van de politiemensen wordt aangereden en op de motorkap belandt, versuft. We rijden een steeg in en zien de man bijkomen. We proberen hem neer te schieten maar het geweer zit vast en reageert niet.
In de verte komt een helikopter op ons af. Eerst vliegt hij normaal maar later gaat hij schuin hangen waardoor zijn rotorbladen als een soort snijmachine fungeren. De agent op de motorkap wordt langzaam wakker terwijl we achter hem rotorbladen schuttingen zien verbrijzelen.
De agent staat inmiddels, maar de rotorbladen komen in rap tempo dichterbij tot we niets meer zien dan bloed.
De laatste scène is die van de auto die we door de billboard heen zien vliegen en een tankwagen op de lager gelegen snelweg ramt. Een explosie is het gevolg, waarna de camera terugkeert naar het billboard, alwaar ons viertal zonder kleerscheuren staat.
Het beeld wordt zwart.
“What’ do you think dude?”, vraagt Dan Houser me. “I thought it was great,” stamel ik.ZOVEEL MEER
Ik zou de hele PU wel vol kunnen kalken met info over de nieuwe Grand Theft Auto maar dat kan ik jullie niet aandoen. Ik heb de coverview al van vier naar zes pagina’s moeten tillen omdat ik zoveel informatie heb gekregen tijdens mijn geheime E3 afspraak, maar meer pagina’s zou echt te gek worden.
Toch is er nog veel meer te vertellen over deze game. Rockstar heeft zoveel nieuwe zaken in GTA SA gestopt dat het werkelijk te veel is om op te noemen, laat staan om te beschrijven.DOUBLE LAYERED DVD
Zo zullen er geen laadtijden meer zijn (alleen wanneer je huizen binnengaat) omdat alles van een double layered DVD wordt gestreamed.
De engine waar GTA op loopt is vernieuwd waardoor het er niet alleen beter uitziet maar er ook nieuwe spelelementen toepasbaar zijn.
Lampen bijvoorbeeld werpen in realtime licht waardoor schaduwen ontstaan, en het is dus mogelijk om daarin te schuilen (Manhunt stijl). Verder moet je het beseffen dat hetgeen ik gezien heb, slechts een deel is van de game. Zo zal iedere stad zijn eigen vibe hebben en zul je op vele diverse locaties komen (woestijn, country site).
De animatie is verbeterd waardoor er bijvoorbeeld verschillende manieren zijn om een auto te stelen.
Kortom, er is zoveel meer dan wat ik hier op papier heb kunnen zetten, toch hoop ik dat ik jullie een beetje idee heb kunnen geven van wat je kunt verwachten.
En dat Grand Theft Auto San Andreas een game is om in de gaten te houden, had je natuulijk sowieso al begrepen.
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nummer 07
quote:CARL JOHNSON
Het verhaal draait om hoofdpersoon Carl Johnson (iedereen noemt 'm CJ). Hij woonde de afgelopen vijf jaar in Libert City omdat, zo gaan de geruchten, hij uit Los Santos wilde ontsnappen. De werkelijke reden is dat hij niet om kon gaan met de dood van zijn tien jaar oude broertje.
De reden waarom hij terugkomt naar Los Santos is de moord op zijn moeder. Na zijn terugkomst liet hij dat zijn familie er slecht aan toe is en uit elkaar dreigt te vallen en dat zijn jeugdvrienden in de goot dreigen te belanden.
Ondanks dat CJ niet naar zijn oude leven wil terugkeren, zorgt het lot ervoor dat dit wel gebeurt. De politie beschuldigt CJ van moord en hij werd gedwongen een reis door San Andreas te ondernemen om zijn familie te redden en weer controle te krijgen over de straten van San Andreas.
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - bladzijde 12 (kader)
This Topic Is Created And Designed By : NFSUndergroundIIquote:INTERVIEW MET DAN HOUSERVlak voordat ik een verduisterde kamer met mijn snufferd voor een plasma televisie werd geplaatst, had ik een gesprek met Dan Houser, één van de creatieve breinen achter de GTA-serie. De man spreekt met zoveel passie over zijn 'kindje' dat je niet anders kan dan luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Toch stelde ik 'm wat vragen.
PU: Je spreekt met zoveel passie over de game, is het hele team zo gedreven?
"ja. Als ik naar Schotland ga om tijd door te brengen met het hoofdteam, als ik met ze ga eten of wat drinken is het enige waar ze over praten het spel..
Je voelt gewoon de energie van het team. De mensen jutten elkaar op om dat extra stapje te doen, in dezelfde richting. Dit komt natuurlijk door het feil dat het allemaal vrienden zijn die aan de game werken maar ook omdat ze allemaal Brits zijn en Amerika vanuit hetzelfde Britse perspectief bekijken. Dat zie je aan alles af in de game."
PU: Waar komt die passie vandaan?
"Ik denk dat we gewoon eenzame zielige mensen zijn. Nee, ik zou het eigenlijk niet weten. Je hecht waarde aan datgene wat je doet. We zijn gedreven om dingen te doen die nog nooit iemand heeft gedaan en om iets te creëren op interactief gebied wat interessanter is dan op non-interactief vlak.
Dat is iets waar het hele team hard mee bezig is. Ze willen juist van dat kleine deel, of het nu het verhaal of de karakters of dat kleine stukje van de kaart is, het beste van het beste maken zodat ze niemand anders in de steek laten. Iedereen voelt zich even belangrijk in het team waardoor het uiteindelijke product zal aanvoelen als een geheel, terwijl iedereen met een klein onderdeel bezig is geweest."
PU: Je sprak over de karakteropbouw, maar nog meer over het feit dat je dingen kunt doen en ook dingen kunt laten. Ooit gedacht aan morele keuzes?
"Er zit natuurlijk een moraal in de missies maar buiten de missies... ja en nee eigenlijk, als je goede dingen wilt doen kun je de goede gast uithangen en andersom. Het zijn je eigen keuzes. Het is niet zozeer moreel of immoreel, het is gewoon zo dat je kunt doen wat je wilt doen."
PU: Iedereen schreeuwt oom een GTA online?
"San Andreas is niet online. We zouden daarvoor te veel moeten opgeven. Aan GTA werken scriptschrijvers die het verhaal opbouwen, we hebben allerlei scenario's die het verhaal voortstuwen. Dat kun je niet in online games verwerken omdat mensen dat probleem niet op kunnen lossen.
We denken er wel over na, maar kunnen die dingen die we in een game willen stoppen, gewoon beter in singleplayer kwijt. Ik zeg niet dat online games niet leuk zijn maar online spellen zijn nog niet klaar voor de soort immersive gameplay die GTA je op dit moment in singleplayer biedt.
Als we een GTA game online zouden gooien dan zou dat zoveel van het publiek vragen wat betreft dialogen en het uizoeken van de karakters. Ik vind de pick up and play eigenschap van de GTA serie op dit moment een stuk leuker."
PU: Wat doe de concurrentie verkeerd? Als je kijkt naar soortgelijke spellen dan zoen ze nu zo'n beetje wat GTA III deed.
["Ik denk dat ze fundamentele fouten maken in de manier waarop ze de techniesche gegevens van de consoles gebruiken. Hierdoor lijken die games zich af te spelen in speelgoed steden. Ze begrijpen het niet, of ze hebben de juiste mensen niet op de juiste plek zitten.
Nogmaals, wij kunnen GTA alleen zo maken omdat we een heel getalenteerd team achter de schermen hebben werken. Als ze me nu een zak geld zouden geven om een team bij elkaar te zoeken dat drie keer zo groot is als het oorspronkelijke team dan zou het voor mij niet werken, omdat ik dan bepaalde mensen van mijn team er niet bij heb zitten.
Kijk, we maken geen bedrijfssoftware, je kunt geen technicus inhuren en ervan uitgaan dat je hetzelfde resultaat haalt met dezelfde mensen. Aan GTA SA werken mensen die geven om het spel en datgene wat ze doen. Ze hebben al jaren over de zaken nagedacht die ze graag in het spel zouden willen verwerken en dat zie je nu ook terug.
Ik denk dat ze (de concurrentie -red) op dit moment niet eens dingen doen die wij in GTA III hebben gedaan, laat staan de dingen die we op dit moment doen."
PU: Waar wil je naar toe met de GTA serie?
"We zijn nog niet echt bezig met een vervolg. Momenteel is het van belang dat iedereen gefocust is op datgene wat ze moeten doen. Ik denk dat het afmaken van San Andreas en een welverdiende vakantie een stuk belangrijker is dan een nieuwe game.
Als we in wat rustiger vaarwater komen dan kunnen we even nadenken over wat we in de toekomst gaan doen, op welk platform dan ook. Maar op dit moment werken we aan San Andreas alsof het 't laatste is dat wat ooit maken."
Bron: Power Unlimited - Juli 2004 - Nr 07 - Bladzijde 15 (kader)
Toch hoop ik dat er wel water in zal voorkomen, al is dat inderdaad erg onwaarschijnlijk, gezien de woestijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:13 schreef MrSkyline het volgende:
die laatste maps van de vorrige toppic zijn ook nep. sinds wanneer ligt Las Vegas op een eiland? bullshit dus.
Voor liberty city was het nog wel te begrijpen want dat moets NYC voorstellen, Miamy ligt ook aan het water.
maar Las Vegas niet, in de pu hadden ze het ook over een lange strook. die gasten hebben de map al deels gezien toen ze een previewversie van de game speelden bij rockstar.
Neequote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:10 schreef livEliveD het volgende:
Iemand al nieuwe screenshots?
tvp, I know
Hahahaha grappigquote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:25 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Er moet heus wel water zijn hoor -Mzraki-
Anders hadden ze de optie zwemmen weggelaten
Truequote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:25 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Er moet heus wel water zijn hoor -Mzraki-
Anders hadden ze de optie zwemmen weggelaten
En dat als de game nog helemaal nog niet is verschenenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 19:40 schreef Georges het volgende:
Deeltje V alweer.
Ik vind dat ze hem eerst voor de PC uit moeten brengen, daar liggen immers de roots!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:42 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
En dat als de game nog helemaal nog niet is verschenen
In oktober 2004 pas op de PS2 en in mei 2005 voor de PC
Truequote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik vind dat ze hem eerst voor de PC uit moeten brengen, daar liggen immers de roots!
Ja ok. Maar helaas is het niet mogelijkquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik vind dat ze hem eerst voor de PC uit moeten brengen, daar liggen immers de roots!
Ja, jammer danquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:58 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ja ok. Maar helaas is het niet mogelijk
Omdat Sony samen met Rockstar samenwerken. Dus Sony geeft Rockstar de muziek licenties...
En daar verdienen ze veel te weinig mee.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:49 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ik vind dat ze hem eerst voor de PC uit moeten brengen, daar liggen immers de roots!
Dat is helaas een principekwestiequote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:07 schreef Chris_Redfield het volgende:
Koop toch een PS2, die dingen kosten bijna niks meer.
Ik heb hem weggedaan! En koop nu NOOIT meer een console!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:07 schreef Chris_Redfield het volgende:
Koop toch een PS2, die dingen kosten bijna niks meer.
Blijven hopen! Voor de PS2 is ie er al bijnaquote:Op dinsdag 27 juli 2004 23:19 schreef menesis het volgende:
tvp...
ow ja: en komen er ooit nog eens officiële screens!?!
das onzin, het gaat niet om de console het gaat om de game, ik heb een pc, ps2 en een ngc om gewoon simpelweg (bijna alles) te kunnen spelen, ja ok geen pgr of ninja gaiden, maar die boeide me toch niet zo, misschien dak voor forza motorsport een box ga kopen, kweenognie.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:08 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat is helaas een principekwestie
gelukkig hoef je niet te douchen zoals in the simsquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:25 schreef Flat-Eric het volgende:
Ik hoop dat het eten/conditie aspect van het spel niet teveel gaat overheersen. Ik vind het een leuk onderdeel en maakt het spel wat uitdagender maar het moet ondergeschikt zijn aan het uitvoeren van missies. Ik hoop dat het niet zo is dat je dagelijks minimaal tweemaal/driemaal moet eten en daarnaast nog bezig moet zijn om in vorm te blijven. Dan gaat het toch echt te veel op The Sims lijken.
Je kan ook editenquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:34 schreef Mister_T het volgende:
Wow capslock stond aan
Helemaal mee eens. Af en toe is het leuk om je met je uiterlijk bezig te houden maar je moet het idd ook grotendeels kunnen negeren. Anders is je vrijheid pleite (en das voor mij waar GTA voor staat)quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:25 schreef Flat-Eric het volgende:
Ik hoop dat het eten/conditie aspect van het spel niet teveel gaat overheersen. Ik vind het een leuk onderdeel en maakt het spel wat uitdagender maar het moet ondergeschikt zijn aan het uitvoeren van missies. Ik hoop dat het niet zo is dat je dagelijks minimaal tweemaal/driemaal moet eten en daarnaast nog bezig moet zijn om in vorm te blijven. Dan gaat het toch echt te veel op The Sims lijken.
Ok nice.quote:Op donderdag 29 juli 2004 08:02 schreef Chris_Redfield het volgende:
-Other towns in San Andreas include: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge, and Red County
Dat jij niet in mijn principes kan komen wil nog niet zeggen dat het meteen onzin is. Ik ga gewoon geen PS2 kopen, punt uit.quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:39 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
das onzin, het gaat niet om de console het gaat om de game, ik heb een pc, ps2 en een ngc om gewoon simpelweg (bijna alles) te kunnen spelen, ja ok geen pgr of ninja gaiden, maar die boeide me toch niet zo, misschien dak voor forza motorsport een box ga kopen, kweenognie.
maar uit "princiepes" geen ps2 willen kopen voor de beste game (samen met metal gear 3 en gt4) van 2004 is een beetje onzin.
dan vind ik geen geld zelfs nog een betere smoes.
Zou ik ook niet doen, en lekker nog een half jaar langer wachten tot je SA kan spelen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:03 schreef -Mzraki- het volgende:
Ik ga gewoon geen PS2 kopen, punt uit.
Tja, jammer dan.quote:Op donderdag 29 juli 2004 11:24 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen, en lekker nog een half jaar langer wachten tot je SA kan spelen.![]()
quote:Op donderdag 29 juli 2004 08:02 schreef Chris_Redfield het volgende:
-Each city will have it's own airport, with an accessible Dodo
Postaantal boostquote:Op woensdag 28 juli 2004 17:06 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Je kan ook editen
http://www.gtasanandreas.net/news/quote:New details about San Andreas emerge, as Australian magazine GamesTM publish a twelve-page preview.
The article focuses on the linking of cities, and the areas between those cities, i.e the countryside and the twelve small towns.
So if you follow a pedestrian, say in the morning he gets up, goes out of his house, you'll see that they have a destination to go to, they go to work, go to the store, meet up with a girl..
- Jeff Castenada, Rockstar Games
The change between city and countryside is gradual.
The air in Los Santos has a bright, gritty feel, and occasional bursts of rain; San Fierro is foggy; Las Venturas has clear air and harsh lights; the countryside has a warmer, more natural vibe to it.
The game has an improved use of partical effects. Exhaust smoke, tyres kicking up dirt, clouds of smoke when you stand on the brakes, and sparks flying from bullets.
Carjacking animations have improved. Rather than pulling the driver out of the vehicle, CJ opens the door, wacks him in the face, and throws him onto the road.
Kendall is angry with CJ because he wasn't around to help the family.
The number of recorded stats has increased. There will be a stat for just about everything you do; driving motorcycles, driving cars, swimming, running, sprinting and so on.
Pedestrians call obese Carl a 'fat ba*tard'. Even your own gang members say "dude, you need to lose some weight".
The pedestrian AI has improved greatly. You may see two pedestrians walking down a street, holding hands. If you break them apart, they'll react, and hold hands again.
Each pedestrian lives a different life. You can literally 'stalk' a pedestrian, watch he/she get out of their house, goto a shop, meet up with a girl, and go home again (for example).
Mt. Chilliad casts a massive shadow. All shadows are drawn by radiosity lighting, which covers the entire map.
OMG!!! It's getting better and better!!!quote:Op donderdag 29 juli 2004 15:44 schreef Chris_Redfield het volgende:
En iedere keer wordt het weer beter en beter!
[..]
http://www.gtasanandreas.net/news/
Vet man, pedestrians stalken!![]()
Mooie preview, ty Chrisquote:Op donderdag 29 juli 2004 16:02 schreef Chris_Redfield het volgende:
En hier de scans van een Australisch blad:
-knip-
http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=141412&st=0
Aye, dat had ik ook met Splinter Cell: Pandora Tomorrow, dat multiplayer was gewoonweg kut.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:30 schreef Mikkie het volgende:
Het probleem is dat het spel nu helemaal de hemel in geprezen wordt... het moet dadelijk wel zó geweldig zijn om te voorkomen dat het een domper wordt, na al die goede verwachtingen.
Ben zelf ook erg nieuwsgierig, maar wil er niet teveel van verwachten.
Dit spel zal echt geen domper worden hoor. Dit zie je toch zelf ook welquote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:30 schreef Mikkie het volgende:
Het probleem is dat het spel nu helemaal de hemel in geprezen wordt... het moet dadelijk wel zó geweldig zijn om te voorkomen dat het een domper wordt, na al die goede verwachtingen.
Ben zelf ook erg nieuwsgierig, maar wil er niet teveel van verwachten.
Nou, voor GTA 3 en Vice City ging het precies zo, en die stelde totaal niet teleur. Deze denk ik ook niet.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 01:30 schreef Mikkie het volgende:
Het probleem is dat het spel nu helemaal de hemel in geprezen wordt... het moet dadelijk wel zó geweldig zijn om te voorkomen dat het een domper wordt, na al die goede verwachtingen.
Ben zelf ook erg nieuwsgierig, maar wil er niet teveel van verwachten.
Cool!quote:- Carjacking has gotten a whole lot tougher. No longer will civilians just give up their wheels to a wandering thug.
- In response to this, CJ has a variety of ways to pursuade drivers into surrendering their vehicle.
- The most interesting method so far? Smashing the guy's head off of the dashboard. It seems to work quite well.
http://www.gtagaming.com/quote:-- Carjacking will be much more difficult this time. However, Carl will have a wealth of moves at his disposal, including pistol whips, kicks, punches and banging heads off the dash to ensure he can 'borrow' a new set of wheels.
-- Stunts/Tricks are possible on the game's bicycles, including endos, wheelies, hops, 180's and 360's.
-- St. Brutus Motel isn't just part of one mission, it'll operate as a general meeting place throughout the game.
-- Carl can learn new fighting moves as his stat levels for each physical ability increase.
-- San Fierro's gym will be in the 'Dojo' style and will allow a totally different set of fighting techniques to be learned than in Los Santos's gym or the gym in Las Venturas.
-- CJ can defend himself from incoming hits, likely using his arms, legs etc.
-- The police helicopter's light affects the view of the action, looking into it will produce a 'blinding' effect.
-- Police will duck for cover and reappear during a fight.
-- Cops on motorbikes will fire their weapons while chasing.
-- Environments will contain a greater degree of interactivity, with trees swaying in the wind, heat haze and billboards which players can drive their cars through, of course destroying them in the process.
cheats zullen uitkomst bieden in zulke gevallen, neem ik aanquote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:28 schreef HansvanOchten het volgende:
Sommige dingen klinken allemaal leuk en aardig terwijl ik andere dingen juist echt slecht vind klinken.
Vecht je veel wordt je sterker, ren je veel wordt je conditie beter enz.
Moet ik dit dan ook nog gaan bijhouden zodat ze niet afzwakken?
Kan ik niet in een ferrari rijden als ik eerst niet 100 uur erop heb zitten in een trage auto?
Moet ik een keuze maken of ik een magier of een zwaardvechter wordt?
Dit soort "character building" spreekt me dus helemaal niet aan.
Ik wil gewoon meteen alles normaal kunnen doen en niet eerst trainen of what so ever.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:57 schreef Pun het volgende:
Hans, Vice city gespeeld?
Daar was het ook al een beetje in met kleding en met het rennen (hoe meer je rende hoe langer je kon sprinten zonder moe te worden), verwacht dat deze nieuwe dingen hetzelfde karakter gaan krijgen.
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:58 schreef Rahl het volgende:
[..]
is me nooit opgevallen
Ik kan je geruststellen, ik heb namelijk gelezen (al weet ik niet meer waar, zal nog even kijken of ik het kan vinden) dat Rockstar bekend gemaakt heeft dat het dus niet nadrukkelijk aanwezig is maar meer een soort van extra. Ik zou het je duidelijker uit kunnen leggen als ik de precieze quote had, maargoed die moet ik dus nog zoeken.quote:Op zondag 1 augustus 2004 02:33 schreef HansvanOchten het volgende:
Maar ik hoop gewoon dat dit aspect niet nadrukkelijk aanwezig is. Straks moet je nog 2x per dag eten, tandenpoetsen, kleren wassen, naar de wc, je haar kammen, douchen enz.
Ik wil gewoon lekker doen en laten wat ik wil zonder dat dat invloed heeft op de speelwijze of de eigenschappen mijn digitale SA mannetje.
Geen idee !quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:11 schreef gamecube_master het volgende:
Wanneer komt de PC versie?
heb geen zin om het topic door te lezen
quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:08 schreef Chocobo het volgende:
Ik zag dat er al een topic was.....![]()
Het kan zijn dat je het uit je hoofd ong weetquote:Op zondag 1 augustus 2004 10:12 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Geen idee !
Geen zin om het voor je op te zoeken
Het gaat niet om de textures aan de buitenkant, we hebben allemaal dezelfde polygonen van binnenquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:10 schreef BMH het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er alleen maar donkere screenshots?
Dat hoef je niet te verwachten. Ze spreken alleen over CJ.quote:Op zondag 1 augustus 2004 14:20 schreef HansvanOchten het volgende:
Is er trouwens ook de mogelijkheid om met een blanke persoon te spelen?
Mei 2005quote:Op zondag 1 augustus 2004 10:11 schreef gamecube_master het volgende:
Wanneer komt de PC versie?
heb geen zin om het topic door te lezen
Kijk naar GTA 3, kijk naar GTA VC: 6 MAANDEN NA DE PS2 RELEASE.quote:Op zondag 1 augustus 2004 16:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan pas? Een vriend van me had het gisteravond over januari? Mei is wel héél veel later
quote:Op zondag 1 augustus 2004 11:10 schreef BMH het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er alleen maar donkere screenshots?
Er zijn wel degelijk laadtijden buiten de gebouwen om hoorquote:Op zondag 1 augustus 2004 18:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb sinds kort een PS2... In-game is er geen probleem... alleen bij het betreden van gebouwen is er een laadtijd... de rest wordt allemaal voordat de game begint geladen. Dat duurt dan ook ff, maar dan ben je er daarna tenminste vanaf.
Rockstar promises that GTA: San Andreas will include no discernible loading times whatsoever for when you're traveling around, so you'll theoretically be able to cruise cross-state without any interruptions. Brief loading times will only be present when entering and exiting all the different buildings in the game.quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:48 schreef Mikkie het volgende:
Bij San Andreas zal dat moeilijker worden, aangezien de stad veel groter is. Dan is in één keer laden en daarna free play iets te ambitieus misschien... ben wel benieuwd.
Er zitten heel veel nieuwtjes in San Andreas,... van nieuwe auto's, fietsen, tot openbaar vervoerquote:Op zondag 1 augustus 2004 16:52 schreef Gstyles het volgende:
Ik verwacht veel van het nieuwe GTA spel. Zoals de eerdere versies al bewezen hebben zal dit ook een topper worden... hoop dan ook dat de grafics idd echt zo mooi zijn als wordt gezegd! Het zou zonde zijn als het daardoor allemaal wat minder wordt.. Verder vind ik het leuk dat er veel extra opties zijn en ik hoop dat ze ook deze keer weer keuze in nieuwe auto's is.. Een ding is zeker de screenshots maakt het veel belovend!
steden bedoel je zekersquote:Op zondag 1 augustus 2004 19:01 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Er zitten heel veel nieuwtjes in San Andreas,... van nieuwe auto's, fietsen, tot openbaar vervoerEet sessies bij pizzahut tot trainen in de gym
En dat allemaal in drie Staten ipv 1 stad !
Nee en ja,... 1 staat met 3 stedenquote:Op zondag 1 augustus 2004 20:12 schreef kepler het volgende:
[..]
steden bedoel je zekers
Wie zegt dat de hele stado ook meteen ingeladen moet zijn? Misschien werken ze wel met bepaalde drawing distances, alleen dan niet voor wat je kunt zien, maar voor wat er 'is' in het spel.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:12 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik weet wel zeker dat niet alles vanaf het begin open is, zo blijven ze mensen motiveren om de storyline te volgen. Waarschijnlijk zal er wel één of andere ramp, inzakking, aardscheur, orkaan of wat dan ook verhinderen dat je verder komt.
En over de grootte van de stad en de laadtijden. Technisch gezien lijkt het me onmogelijk dat elke stad even groot is als Vice city en dat er daarnaast nog eens allemaal dorpjes, een berg en platteland zijn. de steden zijn denk ik 3 kwart van vice city en met 'no discernible loading times' kunnen ze vanalles bedoelen wat dat is subjectief.
Dat doen ze iig in de countryside waardoor ze dus in 't gedeelte waar jij bent bewegende bomen, gras, en planten kunt zien e.d. Dus 't zou goed kunnen dat dat voor 't hele spel geldt.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:26 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Wie zegt dat de hele stado ook meteen ingeladen moet zijn? Misschien werken ze wel met bepaalde drawing distances, alleen dan niet voor wat je kunt zien, maar voor wat er 'is' in het spel.
Daar zie ik Rockstar nog wel voor aan, zeg maar
Rockstar heeft bevestigd dat SA 5 keer zo groot is als Vice City (in z'n totaliteit) dus dat van jou klopt niet.quote:Op zondag 1 augustus 2004 23:50 schreef HansvanOchten het volgende:
Kom op zeg, die vorige delen waren de steden onderverdeeld in 3 (gta3) en 2 (VC) subdelen als het waren, en nu zou ineens 1 stad evengroot zijn als heel VC wat in 2 delen was. Lijkt me wel heel sterk. Ik hou het er dan ook op dat 1 stad even groot is als een eiland in VC en dat de tussenwegen en dropen vergelijkbaar zijn met de tussenstukken tussen de 2 VC eilanden maar dan iets groter.
Wat rockstar zegt moet je wel met een korreltje zout nemen, er waren ook dingetjes in gta 3 en VC die niet helemaalw aren zoals beloofd..quote:Op maandag 2 augustus 2004 00:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Rockstar heeft bevestigd dat SA 5 keer zo groot is als Vice City (in z'n totaliteit) dus dat van jou klopt niet.
Afwachten, afwachten, afwachtenquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:04 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Rockstar heeft bevestigd dat SA 5 keer zo groot is als Vice City (in z'n totaliteit) dus dat van jou klopt niet.
Kom niet vaak buiten mijn fok bookmarksquote:Op zondag 1 augustus 2004 11:02 schreef Hare het volgende:
[..]
We zitten al in deeltje 5 en je hebt er gewoon niks van meegekregen
Voor mij hoeft ook niet meteen alles open, maar er moeten wel nog steeds missie's te doen zijn in die gedeeltes die je al un-locked heb.quote:Op zondag 1 augustus 2004 22:25 schreef Mikkie het volgende:
Ik denk (en meen het ergens gelezen te hebben?) dat je weer in één stadsdeel begint en de rest moet vrijspelen. Ze zullen wel weer met bruggen of tunnels ofzo werken... of voor mijn part met afgesloten snelwegen
Correctquote:Op maandag 2 augustus 2004 00:07 schreef HansvanOchten het volgende:
Eerst zien dan geloven. Marketing praatjes kennen we natuurlijk allemaal wel. En als die countryside (naar verwachting een woestijn, las vegas) ook mee is gerekend stelt het weer minder voor.
Ik gok op een weg die kapot is over een scheur/berg oid en een storm.quote:Op maandag 2 augustus 2004 09:38 schreef Chris_Redfield het volgende:
Maar ik zit te bedenken hoe ze je ervan weerhouden om het gebied te verlaten omdat de steden niet op eilanden liggen. (en als ze al op eilanden zouden liggen kon je naar een ander eiland zwemmen) De steden lopen langzaam over in het platteland zo konden we lezen in verschillende bladen en op website's.
Dan rij ik naar het vliegveld pak een helicopter of vliegtuig en vlieg eroverheen. Of je krijgt pas later vliegend matrieel, dat zou wel sucken.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:04 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ik gok op een weg die kapot is over een scheur/berg oid en een storm.![]()
Gebookmarkedquote:Op maandag 2 augustus 2004 11:41 schreef Chocobo het volgende:
Serieus,.... lees dit artikel
http://ps2.ign.com/articles/534/534690p1.html
Nee niet de eerste, in de vorige topic staan er nog meer. Het Grote Grand Theft Auto: San Andreas Topic - Deel IVquote:Op maandag 2 augustus 2004 20:29 schreef HansvanOchten het volgende:
Wow de eerste beelden van de countryside. .
quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:06 schreef SailingAce het volgende:
Kwil m op de box
Compleet niet gezien, was in me stage periode nog, druk daarquote:Op maandag 2 augustus 2004 20:48 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Nee niet de eerste, in de vorige topic staan er nog meer. Het Grote Grand Theft Auto: San Andreas Topic - Deel IV
Hordes boeren met hooivorken en jachtgewerenquote:Op maandag 2 augustus 2004 09:38 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Voor mij hoeft ook niet meteen alles open, maar er moeten wel nog steeds missie's te doen zijn in die gedeeltes die je al un-locked heb.
Maar ik zit te bedenken hoe ze je ervan weerhouden om het gebied te verlaten omdat de steden niet op eilanden liggen. (en als ze al op eilanden zouden liggen kon je naar een ander eiland zwemmen) De steden lopen langzaam over in het platteland zo konden we lezen in verschillende bladen en op website's.
whehehehehequote:Op maandag 2 augustus 2004 22:54 schreef Pun het volgende:
[..]
Hordes boeren met hooivorken en jachtgeweren![]()
![]()
![]()
Wat gaaaaaf zegquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:15 schreef Chris_Redfield het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar krijgt de crew een kantoor heb ik gehoordquote:
Ik weet het niet met GTA multiplayer.... de helel GTA gameplay klopt dan niet meer. Spel dit soort games liever singleplayer offlinequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:47 schreef Fathom het volgende:
[..]
Daar krijgt de crew een kantoor heb ik gehoord![]()
Toch vind ik het jammer dat het geen multiplayer is... Desnoods verplicht in 1 scherm samen lopen.
preciesquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 11:52 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik weet het niet met GTA multiplayer.... de helel GTA gameplay klopt dan niet meer. Spel dit soort games liever singleplayer offline
Lijkt me heerlijk om die afstanden af te leggen. Achtervolgt worden over een plattelandsweg.... dan kan je niet zo makkelijk wegquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 12:24 schreef livEliveD het volgende:
Die natuur om die steden heen is wel cool. Ik zie u al een paar missie's voor me. Zullen ook wel weer een hoop easter eggs inzitten
Daar zeg je watquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:15 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk om die afstanden af te leggen. Achtervolgt worden over een plattelandsweg.... dan kan je niet zo makkelijk wegOf je auto ontploft..... mag je gaan lopen !
![]()
Even "Load game" en klaar.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 14:25 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
Daar zeg je wat
Dat vond ik bij de voorgaande delen best iritant dat je lange stukken soms moet gaan lopen/rennen, ik hoop dat ze daar een oplossing voor hebben
Hmm jummie, iemand achter op je motor meenemen, die lekker kan schietenquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:15 schreef Chris_Redfield het volgende:
[afbeelding]
Dukes of Hazzard style achtervolgingquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:15 schreef Chocobo het volgende:
Lijkt me heerlijk om die afstanden af te leggen. Achtervolgt worden over een plattelandsweg.... dan kan je niet zo makkelijk wegOf je auto ontploft..... mag je gaan lopen !
![]()
WOWquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:01 schreef Chris_Redfield het volgende:
En stukje Los Santos skyline
[afbeelding]
Ah hierquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:09 schreef Chris_Redfield het volgende:
En hieronder vindt je (bijna) alle screens (97 stuks) op een rij die er nu vrijgegeven zijn.
http://gtadomain.gtagaming.com/screens.html
whehe, dan jat toch een tractorquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:15 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk om die afstanden af te leggen. Achtervolgt worden over een plattelandsweg.... dan kan je niet zo makkelijk wegOf je auto ontploft..... mag je gaan lopen !
![]()
psst dat kan in Fable ookquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:40 schreef SailingAce het volgende:
http://gamesradar.msn.co.(...)85&subsectionid=1635
Dammit.. zelfs tattoos zetten.
Holy shit. Dit wordt goedquote:Op woensdag 4 augustus 2004 08:01 schreef Chris_Redfield het volgende:
En stukje Los Santos skyline
[afbeelding]
pfew.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:42 schreef kepler het volgende:
[..]
psst dat kan in Fable ook
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:19 schreef SailingAce het volgende:
[..]
pfew.
Ja,... daar heb ik ze ook vandaan,.... sterker nog... dat was mijn post van 2 pages terug.... wel erbij blijven he. Kan toch zijn dat iemand dat over het hoofd gezien heeftquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die staan op de vorige pagina ook al 2 keer, blijf erbij mensen.
Ga je nu op iedere nieuwe pagina alles weer opnieuw posten? Laat dat, als iemand iets mist is het zijn eigen schuld, een hoop dingen dubbel posten is irritant.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:06 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ja,... daar heb ik ze ook vandaan,.... sterker nog... dat was mijn post van 2 pages terug.... wel erbij blijven he. Kan toch zijn dat iemand dat over het hoofd gezien heeftDaarom post ik ze nog een keer voor hem. Niet zo zeiken he.
Ook zo'n mierenneuker.... ik post wat ik wil,... iemand vraagt iets over tattoos dan kan die ze krijgen. Doe is ff normaal man....quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:57 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Ga je nu op iedere nieuwe pagina alles weer opnieuw posten? Laat dat, als iemand iets mist is het zijn eigen schuld, een hoop dingen dubbel posten is irritant.
Sommigequote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:02 schreef SailingAce het volgende:
Joh stel je ff aan.. alsof hele pagina vol staat met herhaling ofzoiets.. Doe toch normaal.
Laat ik maar niks zeggen, anders word het net zon slowchat als in sommige XBOX topic.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:06 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Sommige![]()
Ik ook.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:05 schreef Chocobo het volgende:
[..]
.... ik post wat ik wil,...
Ik niet 10...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:34 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Ik ook.
En dat alles in 10fps. Ik kan niet wachten.quote:Op maandag 2 augustus 2004 11:39 schreef Chocobo het volgende:
GODVERIGN !
And let's not forget about the huge list of improvements that Rockstar has already made in terms of technology. In one example, there's anywhere from 30-50% more polygons on the screen at one time in addition to a longer draw distance and the inclusion of real-time reflections. Targeting enemies with your weapons is a lot smarter too, with a Manhunt-like presentation and rag-doll physics for fallen opponents.
Other such advancements, like more detailed textures, better animations, and the most important fix -- enhanced AI, are already strong enough to get us excited about what's to come. Not to mention the laundry list of other cool things that we've already mentioned ten-fold in articles previous.
While we can always read about what the team has planned and hear about the game's numerous features recycled through various sources, nothing beats the experience of seeing it live. Luckily for us, we had just that opportunity when we visited Rockstar's brand new offices in New York City this past June. And though we've seen and played through the previous Grand Theft Auto games time and time again, we can't recall an instance when we left Rockstar's lair so excited about one of its upcoming games.
As not only is everything we mentioned above is indeed being implemented to an impressive degree, but so are an armada of other goodies too. Be they the bike riding, casino gambling, four-person drive-bys, and so on.
Jij zal wel moetenquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:26 schreef Opie het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten.
10 fpsquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:26 schreef Opie het volgende:
[..]
En dat alles in 10fps. Ik kan niet wachten.
Hij denkt dat de PS2 het niet aankan, hij heeft kennelijk nooit GTA 3 of Vice city op de PS2 gezien.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 22:43 schreef kepler het volgende:
[..]
10 fps
Ik denk dat hij het over zijn pc heeft die niet meer aankan.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hij denkt dat de PS2 het niet aankan, hij heeft kennelijk nooit GTA 3 of Vice city op de PS2 gezien.
whehehehehequote:Op zaterdag 7 augustus 2004 00:23 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over zijn pc heeft die niet meer aankan.
dit is ook zo'n spel wat je relaxed op bank moet spelenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 07:42 schreef Chocobo het volgende:
Ja ik begrijp dat pc gamers het spel mooier vinden op pc maar ik ben een 100% consolegamer![]()
Nee man, dit is echt zo'n spel waar je helemaal ingezogen moet worden, dus lekker dicht achter je pc schermpjequote:Op zaterdag 7 augustus 2004 10:59 schreef kepler het volgende:
[..]
dit is ook zo'n spel wat je relaxed op bank moet spelen
Oh jawel hoor, ik heb notabene zelf een PS2 met GTA3.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Hij denkt dat de PS2 het niet aankan, hij heeft kennelijk nooit GTA 3 of Vice city op de PS2 gezien.
GTA3 is een aantal jaar geleden ontwikkeld. Tegenwoordig kunnen veel meer gebruik maken van de mogelijkheden van de PS2. Dus ik geloof best dat ze het grafisch aankunnenquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 13:59 schreef Opie het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, ik heb notabene zelf een PS2 met GTA3.
Alleen in GTA3 al is de framerate érg tegen het randje aan van irritatie. Vooral als je in een auto rijdt en je ziet de omgeving van de straten gewoon haperig aan je voorbij gaan.
Dan kunnen ze wel blijven opscheppen over allerlei grafische verbeteringen, maar ik moet het nog zien.
Het was hetzelfde geval met Driver op de PSX. Geweldige game, maar de framerate was op het randje. Vervolgens kwam Driver 2 met allerlei zogenaamd spectaculaire verbeteringen, maar dat spel draaide zo traag als dikke stront.
maar dan is er geen verhaal meerquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
iedereen heeft het altijd over de vrijheid in gta maar je was verplicht om missies te doen om verder te komen in het spel.. en daarom heb ik vice city nooit uitgespeeld ik was bij een paar missies vastgelopen waaronder iets met een klein helikoptertje enzo..
dus als ze echt vrijheid willen geven moeten ze zorgen dat je niet persee missies hoeft te volgen om verder te komen in het spel
ja maar heb je ook minder het risico dat je vastloopt in het spelquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:15 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
maar dan is er geen verhaal meer!
Logisch toch,.. je moet toch op een bepaalde manier verder komen. Met een beetje rondrijden kom je er niet....quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
iedereen heeft het altijd over de vrijheid in gta maar je was verplicht om missies te doen om verder te komen in het spel.. en daarom heb ik vice city nooit uitgespeeld ik was bij een paar missies vastgelopen waaronder iets met een klein helikoptertje enzo..
dus als ze echt vrijheid willen geven moeten ze zorgen dat je niet persee missies hoeft te volgen om verder te komen in het spel
Sodeju, als je die paar missies om de boel te unlocken nog niet eens kunt volbrengen moet je ook niet zeuren. Verreweg het grootste deel van het verhaal speelt zich af na dat alles vrij is. En om in een verhaal verder te komen moet je nou eenmaal missies uitspelen, vrij logisch.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:13 schreef BaggerUser het volgende:
iedereen heeft het altijd over de vrijheid in gta maar je was verplicht om missies te doen om verder te komen in het spel.. en daarom heb ik vice city nooit uitgespeeld ik was bij een paar missies vastgelopen waaronder iets met een klein helikoptertje enzo..
dus als ze echt vrijheid willen geven moeten ze zorgen dat je niet persee missies hoeft te volgen om verder te komen in het spel
lekker lijp met je schoenen aan gaan zwemmenquote:Op zondag 8 augustus 2004 10:19 schreef Chocobo het volgende:
Water is geen blockade meer
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:22 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
lekker lijp met je schoenen aan gaan zwemmen
onderkoeling?quote:Op zondag 8 augustus 2004 10:19 schreef Chocobo het volgende:
Water is geen blockade meer
*knip*
ik heb de eerste paar uur van de game geen boot kunnen vinden hoor....quote:Op zondag 8 augustus 2004 14:44 schreef BaggerUser het volgende:
nu vraag ik me ook af of je dan nog blijft leven als je met je auto het water in rijd(wat mij regelmatig is overkomen hehe)
trouwensje hoefde helemaal niks te unlocken in vice city om op het 2e eiland te komen gewoon een bootje jatten
Laten we hopen dat ze de Jak and Daxter load methode gebruikt hebbenquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:39 schreef livEliveD het volgende:
Coole screenshots. Ze beweren dat er geen echt merkbare laadtijden inzitten maar dat moet ik nog zien
Geweldig ditquote:Op zondag 8 augustus 2004 10:19 schreef Chocobo het volgende:
Water is geen blockade meer
hoe werkt dat danquote:Op zondag 8 augustus 2004 21:59 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze de Jak and Daxter load methode gebruikt hebben
Idd, merkbaar is een rekbaar begrip.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:39 schreef livEliveD het volgende:
Coole screenshots. Ze beweren dat er geen echt merkbare laadtijden inzitten maar dat moet ik nog zien
ik denk dat ik ze alleen maar toevallig tegen komquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:53 schreef HansvanOchten het volgende:
Het ergste wordt straks denk ik de Hidden Package's zoeken. Vind het in VC als erg moeilijk.
En met 3 steden, 12 dorpjes/kamper-parken, uitgestrekte natuurgebieden, een berg en de mogelijkheid om onderwater te zwemmen
Zal vast wel weer prachtig licht vanaf komenquote:Op zondag 8 augustus 2004 23:00 schreef kepler het volgende:
[..]
ik denk dat ik ze alleen maar toevallig tegen kom
zoeken in z'n groot gebied
Als je de ambulance missie hebt dan moet je mss wel gokken welke weg je moet hebbenquote:Op zondag 8 augustus 2004 19:35 schreef Seal_force het volgende:
Er zijn weer treinen net als in gta 3![]()
[afbeelding]
Dit woord moeilijk met missie's.
ow paleeeasequote:Op maandag 9 augustus 2004 00:57 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor het zwemmen en verkeer mogen ze best wel naar Driv3r kijken, die hebben dat goed geregeld. AI bestuurders zijn daarin een stuk sneller en minder irritant, maar missen wel een beetje afwisseling in hun gedrag.
Ja dat doe je, je kan dan uitstappen zeg maarquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:44 schreef BaggerUser het volgende:
nu vraag ik me ook af of je dan nog blijft leven als je met je auto het water in rijd(wat mij regelmatig is overkomen hehe)
ff een / toevoegen aan de laatste imgquote:Op maandag 9 augustus 2004 02:02 schreef MrSkyline het volgende:
[img]http://image.com.com/gamespot/images/2004/screen0/914983_20040807_screen008.jpg[img]
wacht eens even, kijk eens goed naar die bomen, die zijn echt zwaar verbeterd tov. vice.
Omg, daar zeg je me wat.. vet!quote:Op maandag 9 augustus 2004 12:02 schreef HansvanOchten het volgende:
Als die snelwegen ook allemaal met elkaar verbonden zijn wordt dat de meest brute checkpoint race ooit. Gewoon door de hele staat racen.
idd ik zat te slapenquote:Op maandag 9 augustus 2004 07:07 schreef Hare het volgende:
[..]
ff een / toevoegen aan de laatste img
quote:
Waar de lettercombinatie GTA bij veel ouders spontaan voor een onprettig gevoel in de maag zorgt, is de term voor gamers, zeker sinds de serie in 2001 in 3D verscheen, gelijk aan de stad Mekka geworden: heilig. De free-roaming, doe-waar-je-zin-in-hebt gameplay spreekt veel gamers aan en is door Rockstar ook nog eens op sublieme wijze uitgewerkt.
Inmiddels werkt de beruchte ontwikkelaar aan het derde 3D deel in de serie, dat traditiegetrouw de naam van een stad uit het originele Grand Theft Auto gekregen: San Andreas. Hoewel we nog niet alle puzzelstukjes in elkaar kunnen zetten, krijgen we door de hoekpunten alvast neer te leggen al een aardig beeld van het volledige plaatje. Gamer.nl dan ook trots de mega lange, (bijna) allesomvattende preview van GTA: San Andreas.
Boys in da hood
Na GTA3’s Liberty City uit 2001 en GTA: Vice City’s Vice City uit 1986 heeft Rockstar er voor gekozen om San Andreas precies tussen deze games af te laten spelen. Het begin van de jaren ’90 beidt uds de achtergrond en voedingsbodem, welke ons ook met een nieuwe hoofdpersoon kennis laat maken: Carl Johnson, ofwel CJ. CJ is in het verleden lid geweest van de Orange Glove Families (een van de gangs uit zijn geboorteplaats Los Santos), een gang waarmee je in de game veelvuldig mee in in aanraking zal komen.
Wat is namelijk het geval: CJ as ooit lid van de OGF (Orange Glove Familie), maar is na de ietwat mysterieuze dood van zijn broer uit de gang gestapt en gevlucht naar een veiliger oord. Maar wanneer zijn moeder in Los Santos vermoord wordt zit er voor CJ niets anders op dan terug te keren naar de stad waar veel van zijn donkere jeugdherinneringen vandaan komen en de moord aan een stevig onder te onderwerpen.
In Los Santos aangekomen wordt de moord op zijn moeder echter door twee corrupte agenten in zijn schoenen geschoven en moet hij niet alleen voor de verschillende gangs oppassen, maar ook de blauwen van Los Santos niet uit het verliezen. Genoeg onrust om een fikse game op te baseren dus.
Getransformeerde steden
In de vorige alinea schoof de term Los Santos al een keer ongemerkt voorbij. Met een beetje inzicht had je al kunnen raden dat het hier om een van de steden uit San Andreas gaat. In totaal zijn er drie steden terug te vinden, die ieder gebaseerd zijn op een van de grote steden van de Amerikaanse westkust (San Andreas is een fictieve naam voor het Californië van de jaren ’90).Allereerst is er dus Los Santos, gebaseerd op Los Angeles. Bekend is dat het eerste deel van de game zich hier af zal spelen en de stad een broeinest van conflicten is. Dit komt niet alleen door de gangs die er huishouden, maar ook door alle sterren die er woonachtig zijn en met hun riante huizen, mooie auto’s en natuurlijk vette salarissen. De naam Hollywood is vervangen door het fictieve Vinewood, maar de inhoud en glamour van de termen is gelijk gebleven. Voor een uitgebreide blik op de structuur van Los Santos en een gedetailleerde beschrijving van de structuur van de stad, raad ik je aan deze overview te lezen. Na een tijdje in Los Santos vertoefd te hebben verschuift het décor naar San Fierro, natuurlijk geïnspireerd door San Fransisco, the City by the Bay. San Fierro is nauwer opgezet dan Los Santos, waardoor je wat ‘compactere’ gameplay kunt verwachten, wat in de praktijk meer reactiesnelheidgevoelige achtervolgingen betekent. Ten slotte is er dan Las Venturas, wat op het knipperlichtende Las Vegas gebaseerd is. In deze stad heb je als speler onder andere de mogelijkheid om je eigen casino te openen en zo, als het geluk aan je zijde is, wat extra cash te vergaren. Daarnaast is het ook mogelijk random een casino binnen te waggelen en een gokje te wagen.
quote:BMX en quad
Countryside en grootte
Tussen de verschillende steden zal een uitgestrekte countryside te vinden zijn, waarin zich onder andere een gigantische berg (Mount Chilliad genoemd) bevindt. Deze berg toont ook gelijk de grootte van San Andreas aan: je doet er met een helikopter meer dan een minuut over om van de grond tot de top van de berg te komen. Ook biedt deze reusachtige rotsformatie natuurlijk legio nieuwe gameplay mogelijkheden, zoals een extreem snelle afdaalachtervolging of een op slakkengang gaande klimrace.
Terugkomend op de grootte van GTA: San Andreas, producer Dan Houser heeft in statements laten weten dat de game zo’n vier tot zes keer groter is dan Vice City en het spel om deze reden ook op een dual-layer DVD uitgegeven zal worden.
Voertuigen
Met zo’n grote speelruimte tot je beschikking zou het natuurlijk van de zotte zijn om CJ alleen te voet te kunnen besturen. Gelukkig hoef je je hier in de GTA games geen seconde zorgen over te maken, aangezien de voertuigen tot nu toe altijd picco bello in orde waren. In San Andreas biedt Rockstar naast het al niet bescheiden arsenaal aan transportmiddelen ook enkele nieuwe voertuigen, die naadloos aansluiten bij de ‘thugging’ sfeer van de game.
Na de toevoeging van de motor in Vice City wordt in San Andreas de tweede tweewieler geïntroduceerd: de BMX. Voor ieder die niet bekend is met de 'sport': de BMX is een soort verlaagde, kleine fiets waarmee de gekste trucs uitgehaald kunnen worden en vooral onder hiphoppend Amerika populair is. De BMX wordt in San Andreas aangedreven door veelvuldig op de x-knop te drukken. Des te sneller je drukt, des te sneller gaat CJ. Het is nog niet bekend of je tijdens het fietsen ook je geweer kunt gebruiken of dat je ook daadwerkelijk met het ding kunt gaan stunten.
Naast de BMX is er vervolgens de quad. Ja inderdaad, zo’n heel klein, maar dodelijk opgevoerd autootje dat ze wel eens als een gevaar op de weg langs ziet razen. In SA komt de quad vooral op de countryside van pas, aangezien hier modderige gebieden en heuvelachtige wegen getrotseerd moeten worden.
Het laatste nieuwe ‘transportmiddel’ zijn je armen en benen. Armen en benen? Ja, je kunt namelijk voor het eerst in de GTA serie zwemmen! Een groot deel van de gameplay zal de feature niet opslokken, maar er zijn toch een aantal nieuwe nifty moves die je uit kunt proberen. Zo kun je van de politie ontkomen door het water in de springen en met je hoofd onder water te gaan. Je kunt ook stukken onder water zwemmen, al zul je natuurlijk wel rekening moeten houden met de beperkte hap adem die CJ kan nemen. Boven water staan er een tweetal zwemslagen tot je beschikking: een langzame variant met de linker analoge stick en een wat rappere zwembeweging met de x-knop. Ook van zwemmen boven water word je moe, de snelheid waarmee je moe wordt is afhankelijk van de move die je gebruikt, dus eeuwenlange water achtervolgingen zitten er niet in. Slimmer is dan om een boot te kapen, wat zowel met varende als stilstaande boten kan. Varende boten vereisen wel een flinke precisie om gekaapt te worden, makkelijker is het om een stilliggend schip te enteren.
Niet zo echt idd. Dan wordt het weer TE carmageddon achtigquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is volgens mij niet echt realistisch.het verliezen van enkele ledenmaten wellicht. Maar splatten?
splatten zou echt té zonde zijn, geef mij maar goede ragdoll effectsquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:03 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Niet zo echt idd. Dan wordt het weer TE carmageddon achtig
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:47 schreef livEliveD het volgende:
Hopelijk splatten ze mooi als ik erover heen scheur
quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:31 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Juist ja, jij hebt teminste oog voor de werkelijk belangrijke dingen!
![]()
In GTA3 kon je er juist nog armen afschieten, maar dat kon in Voce City niet meer. DFe poppetjes van GTA3 bestaan namelijk uit losse onderdelen (arm, lijf, hoofd etc) terwijl die van Vice City uit één skin bestaan. Alleen het hoofd is los (dus die kun je er in vice nog wel afschieten). Dus ik denk dat er geen armen af kunnen vallen in SA, aangezien dit ook skins zijn. Blijft natuurlijk wel staan dat ze heel realistisch door de lucht kunnen gaan vliegen en realistisch neerkomen....quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is volgens mij niet echt realistisch.het verliezen van enkele ledenmaten wellicht. Maar splatten?
je bedoelt water?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:57 schreef poehej het volgende:
zitten dr ook nog weer vliegtuigen in? ik vond van vice city wel jammer dat je alleen van land op kon stijgen.. ik wil wel graag een normale dodo in et spel..
Er zit toch een water vliegtuig in Vice City.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:57 schreef poehej het volgende:
zitten dr ook nog weer vliegtuigen in? ik vond van vice city wel jammer dat je alleen van land op kon stijgen.. ik wil wel graag een normale dodo in et spel..
Kun je vergeten, dat zou teveel van de engine vergen. Een ballon zou nog kunnen maar dat is vrij saai.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:43 schreef Flying het volgende:
Ik hoop dat er idd degelijke vliegtuigen inzitten deze keer.
GTA3 Vliegtuig was niks, Vice City vliegtuig was beter, maar zoog nog steeds.
Ik wil graag een vliegtuig waarmee je hoog in de lucht kan, en snel kan vliegen. Of zo'n jumbojet 8).. of een luchtballon
Vliegtuig in Vice City? Ik heb alleen helicopters kunnen vinden, heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:43 schreef Flying het volgende:
Ik hoop dat er idd degelijke vliegtuigen inzitten deze keer.
GTA3 Vliegtuig was niks, Vice City vliegtuig was beter, maar zoog nog steeds.
Ik wil graag een vliegtuig waarmee je hoog in de lucht kan, en snel kan vliegen. Of zo'n jumbojet 8).. of een luchtballon
Aan de achterkant van de filmstudio's (als je de filmstudiomissie's heb gehaald) ligt een watervliegtuig. Mooi ding man, check it out!quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:29 schreef TheGame het volgende:
[..]
Vliegtuig in Vice City? Ik heb alleen helicopters kunnen vinden, heb ik iets gemist?
met een beetje oeffenen kan je prima vliegen met de dodo uit gta 3quote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:43 schreef Flying het volgende:
Ik hoop dat er idd degelijke vliegtuigen inzitten deze keer.
GTA3 Vliegtuig was niks, Vice City vliegtuig was beter, maar zoog nog steeds.
Ik wil graag een vliegtuig waarmee je hoog in de lucht kan, en snel kan vliegen. Of zo'n jumbojet 8).. of een luchtballon
OK snel, vliegen zou teveel vergen (dan moet de PS2 te snel alles loaden en unloaden. Maar hoog vliegen kan wel met SA: remember de berg waarbij het minuten duurt voordat je de top hebt bereikt?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Kun je vergeten, dat zou teveel van de engine vergen. Een ballon zou nog kunnen maar dat is vrij saai.
Zonder de PCG 600 ben ik niet van de partijquote:Op woensdag 11 augustus 2004 20:26 schreef Vassili_Z het volgende:
Als er maar choppers (de motorfietsen hae) inzitten, net als in Vice City ben ik tevreden
ook niet om te kopen met een sjopper met zwaailampjes en een tatuu dr op?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:38 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Zonder de PCG 600 ben ik niet van de partij![]()
Mss verzinnen ze wel iets betersquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:38 schreef HansvanOchten het volgende:
Zonder de PCG 600 ben ik niet van de partij![]()
die komt zeker wel weer terug hoorquote:Op woensdag 11 augustus 2004 22:38 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Zonder de PCG 600 ben ik niet van de partij![]()
uiteraard, eentje naar het model van 1990'squote:Op donderdag 12 augustus 2004 00:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Alleen een iets nieuwer model waarschijnlijk.
Nog sneller, nog beter.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 00:54 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
uiteraard, eentje naar het model van 1990's
hiphop en countryquote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:08 schreef HansvanOchten het volgende:
Is er trouwens al wat bekend over de muziek.
Er was al is een kleine lijst gepost! Ik zoek hem even voor je op!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 10:08 schreef HansvanOchten het volgende:
Is er trouwens al wat bekend over de muziek.
Ik kan hem niet 1-2-3 vindenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:52 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Er was al is een kleine lijst gepost! Ik zoek hem even voor je op!
Staat volgens mij in het vorige deel toch?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:13 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Ik kan hem niet 1-2-3 vinden
Heeft iemand anders misschien die lijst nog?
Are you sure?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:17 schreef Georges het volgende:
[..]
Staat volgens mij in het vorige deel toch?
En dat was puur onbevestigd gerucht trouwens.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:20 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
Are you sure?
Owww Dan ga ik het ook niet meer terugzoekenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En dat was puur onbevestigd gerucht trouwens.
V-Rock is geweldigquote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:33 schreef Pun het volgende:
Lekker weer een rock zendertje op zetten, kan niet missen
Je meent hetquote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:44 schreef DeRCT14 het volgende:
die lijst is harrtsikke fake
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:54 schreef NFSUndergroundII het volgende:
[..]
V-Rock is geweldig
Ik vind Wildstyle ook gaafquote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:15 schreef menesis het volgende:
[..]
idd!!
Nee toch zeker.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:48 schreef NFSUndergroundII het volgende:
Wat mij ook is leuk lijkt is dat je alles moet doen die je nu ook in je echte leven doet.
Dus tanken
quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:01 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Nee toch zeker.
Is er dan niemand anders die meer house op de radio wil horen![]()
Of snel een andere auto jattenquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:00 schreef Pun het volgende:
Tanken heeft geen zin voor mij, tegen de tijd dat die tank leeg zou zijn, zou die wagen toch al in de berm liggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |