vaak wel .. wat vind je van deze danquote:op dinsdag 27 juli 2004 10:29 schreef dmace het volgende:
. film zijn altijd onduidelijk
ik kan dus wat dingen doorstrepen ... veel detail .. ondanks dat de 'schepen' niet zichtbaar zijn .. deze is nog niet 'fake'. oh btw het heeft zelfs cnn gehaald .. 2 journaals in nl...en idd geen enkele krantquote:die het nieuws wel halen (of soms ook niet) die wel enig detail hebben, blijken tot dusver inderdaad altijd fake te zijn.
niet altijd .. deze case bijvoorbeeld is na 3 weken 'onderzoek' vrijgegeven als 'onbekend' (of wij weten het lekker wel maar stiekem nietquote:aan de andere kant is de uitleg van overheden e.d. altijd zo luizig,
een kritische blik is zeker goed, maar kortzichtigheid is niet altijd te weiten aan de wetenschappers (mag ik hopen) .. zie hiervoor de 2e en 5e url hieronder .. dit zijn stellingen die het nieuws halen als feiten .. mss zelfs wel kortzichtige stellingen ,maar dat laat ik er even buitenquote:op dinsdag 27 juli 2004 19:53 schreef haushofer het volgende:
ik denk dan ook dat die " kortzichtigheid " uit de topictitel niet bij de wetenschap hoort. daar noemt men zoiets een kritsiche blik.
quote:ja hoor daar gaan we weer....
quote:en niemand dacht "we openen het vuur"![]()
quote:het waren gewoon vuurvliegjes...![]()
quote:duidelijk interplanetaire drugsmokkelaars
quote:take me yo your dealer! 8)
volgend topic dan maarquote:en die netjes in formatie blijven vliegen. duidelijk is dat de vs eindelijk een manier heeft gevonden om weerbalonnen perfect te dresseren. met zo'n geheim wapen is de vs onoverwinnelijk!
nou ja ik begin een beetje moe te worden .. lees alle topics maar eens door .. let goed op de data van de eerste en de laatste ..quote:ufo's zijn gewoon verzonnen net zoals disney films zoals lion king en alladin, ik snap in godsnaam niet waarom iedereen gelijk gelooft dat het ufo's zijn.
ufo's bestaan niet, aliens met grote zwarte ogen bestaan niet
nog eenmaal, voor iedereen die twijfelt aan enige vorm van slim leven in het heelalquote:als je in aliens gelooft ben je dom.
dat is juist het probleem bij mensen, eerst zien dan geloven. het is logisch dat mensen zo denken, zo word je opgevoed. maar ik vind dat gewoon bullshit. je kan mensen ook vertrouwen, ookal heb je het zelf niet gezien...en waar haal jij het vandaan dat het altijd goed is geweest?quote:nee ik zeg alleen dat de kans, absoluut en relatief, astronomisch groot is dat de huidge verklaring niet goed is en dat tot nu toe de benadering van eerst zien/bewijzen, dan geloven altijd goed is geweest.
maar natuurlijk, dit is the one final exception waarvoor die benadering niet gekozen hoeft te worden.
vraagje savage, ben je gelovig?
wie zegt dat ze er voor ons zijn? en ze zijn merkbaar. maar alle sightings worden toch als fake afgedaan door de meeste mensen. daar hoeven ze dus niet bang voor te zijn.quote:wat betreft het niets doen, of kennelijk niets doen. als ze er wel zijn, maar niet of nauwelijks voor ons merkbaar aanwezig, wa's dan de relevantie van hun aanwezigheid? niet erg groot.
wat zei ik nou in mijn vorige post? alleen omdat jij ze niets ziet doen, of niets ervan hoort zegt niet dat ze niets doen. zie ik jou naar bed gaan? nee, dus doe je niets?quote:ik wil alleen maar aangeven dat als het intelligente wezens zijn, die een hoop moeite doen om hier te komen, dat ze dan bijzonder weinig doen.
dat is idd gemeten naar onze maatstaven, maar je moet toch iets.
maar de meeste wetenschappers sluiten aliens ook uit, dus daar vertrouw ik al helemaal niet meer op. en trust me, als jij sommige cases leest, video's ziet, dan mag jij mij vertellen welke rationele verklaring jij er voor gevonden hebt. of je mag zoeken naar verklaringen van 'wetenschappers'.quote:ik sluit het dus niet volledig uit, maar afgaande op wat ik weet, wat de wetenschap weet, is in het grootste deel van de gevallen aliens niet de meest waarschijnlijke gevallen. er blijven een aantal over die van alles kunnen zijn, of waarvan we simpelweg niet weten wat het is, maar om dan acuut al te concluderen dat het dus wel aliens moeten zijn gaat wat ver.
veel is ook speculatie, maar wel met indicaties. er stond ook een '?' na het interdimentionaal reizen btw.quote:als je aan iemand in de middeleeuwen een werkende tv laat zien, roep 'ie ook "hekserij". volgens zijn denkbeelden en stand van wetenschap een volstrekt logische verklaring, maar achteraf gezien pure speculatie.
als jij nu zegt dat die aliens veel verder zijn in hun ontwikkeling, dan is dat nog wel logisch, maar het interdimensionaal reizen, of over hoe andere intelligenties beslissingen afwegen, da's ook maar pure speculatie, lijkt me.
aliens zijn andere intelligente levensvormen. ufo's die complexe bewegingen uitvoeren, zijn of zelf intelligent, of worden bestuurd door een intelligent wezen. en ik zoch, opnieuw, niet dat alle ufo's buitenaards zijn. ik geloof zeker dat er natuurlijk fenomenen zijn die wij niet begrijpen, zoals earthlights en bolbliksem.quote:maar dat is al op voorhand redeneren dat het aliens zijn. je hebt aangenomen dat het aliens zijn (zonder echt bewijs) en redeneert nu dat omdat het aliens zijn, ze niet als zodanig herkenbaar hoeven te zijn. dat is gewoon een cirkelredenering
idd. veel hangt af hoe je bent opgebracht, gelovig of niet. alleen speelt dat bij mij geen rol. mijn vader geloof net zo min in aliens als de meeste hier.quote:kortzichtigheid vind je niet alleen bij ufo-gerelateerd nieuws. ook als het gaat om mogelijke tumoren of psychoses, zullen sommigen nog roepen dat het een geschenk van god is of dat doegene in contact staat met een overledene.
het irriteerd me dat je doet alsof dit een feit is, maargoed, zal me niet laten afleiden. er zijn zat verhalen waarin mensen een object (ufo) zagen die complexe bewegingen uitvoerde. waarin mensen een ufo laag over hun heen zagen vliegen, zonder geluid en met het bijbehorende oz-effect (kort: het gevoel dat ze uit de realiteit werden getrokken, en dat de ufo en de persoon alleen waren, dit ervaren meerdere mensen die een ufo zagen, dit kan je gewoon niet ontkennen). tenzij de wetenschap opeens een enorme stap voorwaards is gegaan, kan ik toch niet zoveel anders bedenken dat dit niet aards is.quote:beste natalie, het bestaan van ufo's zal niet snel ontkend worden, een ufo is slechts iets wat niet geidentificeerd is. maar daar kunnen talloze verklaringen voor zijn, en dan komen aliens ergens helemaal achteraan op het waarschijnlijkheidslijstje, nog net voor engelen en demonen.
ik ben alles behalve kortzichtig. ik geef meerdere keren aan dat ik niet alles als buitenaards bestempel. in tegenstelling tot anderen die alles als 'aards' bestempelen, dat noem ik kortzichtig.quote:de ts is zelf kortzichtig
ik wist al van gouden beeldjes , ik zal nu even naar je link kijken of er wat interresants staat.quote:op dinsdag 27 juli 2004 22:51 schreef #ANONIEM het volgende:
ey baajguardian trouwens ik weet niet of je dit al een keer hebt gelezen maar dat is een beschrijving van vliegtuigen 3.000 jaar geleden en het staat aan de basis van het hindoeisme... hoop dat je dat ook interessant vind
ik weet wat je bedoeld , en nee ik heb niks tegen je gekregen , ik reageer ook felquote:wil trouwens even zeggen dat ik hoop dat je niet door andere topics iets tegen me hebt gekregen ofzo want dat heb ik zeker niet tegen jou. maar in topics discussieer ik meestal beetje fel en das niet altijd goed maar hoop dat je dat niet bij andere topics blijft denken. zeg het maar even want voel me misschien zelfs beetje schuldigwant zo gek zijn je ideeen niet.
quote:op dinsdag 27 juli 2004 22:54 schreef coz het volgende:
vind dit uit het artikel wel behoorlijk speciaal. daarnaast zal de luchtmacht niet voor de grap dit soort zaken openbaar maken want ze zijn er zelf ook niet overdreven blij mee als hun eigen piloten hun eigen luchtruim niet kan verklaren... is wel heel wat anders dan ooggetuigen van de gewone burgers (niet dat ik daarmee stel dat hun altijd ongelijk hebben) maar heb voor mezelf wel het gevoel dat dit erg veel extra waarde eraan geeft... moet zeggen dat het er erg goed uitziet.quote:think about this. infrared picked them up, but they were not visible to the naked eye, even though they were there.
het argument " de mens moet de technologie ergens vandaan halen" gaat nergens over. waarom kunnen we die niet zelf ontwikkelen? de wetenschap heeft de afgelopen 400 jaar een flinke zet gekregen, en is nu bezig met een rotgang de wereld te verklaren. hitler had de technologie al....ja, weet je hoeveel briljante wetenschappers hij tot zn beschikking had? ( en vele ervan heeft weggewerkt....) ik noem maar es heisenberg, hahn, etc.quote:op dinsdag 27 juli 2004 22:18 schreef baajguardian het volgende:
====
thx leen b. (btw
====
ik kan nu wel zeggen dat ik *weet , van ufo's in de vorm van menselijk , ja ik weet het dan klopt de afkorting niet maar goed.
in plaats van geloof , dat er ufo's gebouwd zijn is geen mischien meer maar feit , ik heb ze ook met eigen ogen gezien.
of daarnaast geloof ik ook wel in buitenaardse ufo's , de mens moet toch ergens de technologie weg halen , en hitler had ze al , dus is dit al helemaal reden om te gaan afvragen , wat is hier aan de hand , waarom krijgen we nooit iets te horen , het zou toch normaal zijn , zou je denken , dat bij een sighting als in mexico , er een wereld aan intresse zou zijn , maar wat hoor je ervan? , mexico ziet ze vliegen , maar dan letterlijk........(slaps own head) dit is dus het toppunt van ignorance
het is geen mening of dergelijke meer , maar ht belachelijk maken van iets dat wel degelijk aanwezig is , en daarmee mensen weerhouden om verder te kijken , vooral de mainstream.
zonde , echt.
want dat er meer is , is allang geen vraag meer.
men zou hun tijd eens kunnen besteden , zoek en gij zult vinden
jij bent niet de enige mens op aarde wij zijn vast niet de enige levende planeet in het universum.quote:op dinsdag 27 juli 2004 01:33 schreef nitespeed het volgende:
[..]
zijn er al zaken dan waarin het 100% zeker is dat het een vliegend marsmannetje in een vliegend ruimteschip? nee, die zijn er totaal niet.
er zijn wel enorm veel zaken die altijd iets anders laten zien.
oftewel, blijf geloven, je zal nooit wat echts vinden.
einstein nummer 2quote:op woensdag 28 juli 2004 12:13 schreef coz het volgende:
bestaan aliens ?
ik heb enkele leuke gesprekken gehad toen .. deze vond ik geheel briljant
het antwoord was neen, aliens bestaan niet .. toen ben ik dus gaan doordrammen maar waarom niet dan , en wat zijn wij dan , enfin .. uiteindelijk ok aliens kunnen bestaan , maar als aliens bestaan dan zouden er wel zo veel zijn dat ze hier zouden rondvliegen, maar dan zouden ze ook wel eens gefilmd worden , ik zeg joh, tis laatst op het journaal geweesd hoor. reactie ; ja maar die heb ik niet gezien .. ok maar ik vertellen dus weer van voren af aan, reactie, dat kunnen nooit aliens zijn, want die bestaan niet
even terug naar die mexican ufo case hequote:waar zijn de keiharde videobeelden, met gedetailleerde opnames, contacten enzovoort? zoals ik al zei: heel veel beelden zijn naderhand prima te verklaren als natuurverschijnsel of militair object. die overige paar procent van het materiaal blijft een raadsel. totdat de wetenschap weer een stapje verder is.
of je negeert , of je weet nog niets over wat de elite al bezit.quote:op woensdag 28 juli 2004 12:05 schreef haushofer het volgende:
[..]
het argument " de mens moet de technologie ergens vandaan halen" gaat nergens over. waarom kunnen we die niet zelf ontwikkelen? de wetenschap heeft de afgelopen 400 jaar een flinke zet gekregen, en is nu bezig met een rotgang de wereld te verklaren. hitler had de technologie al....ja, weet je hoeveel briljante wetenschappers hij tot zn beschikking had? ( en vele ervan heeft weggewerkt....) ik noem maar es heisenberg, hahn, etc.
het voorval in mexico heeft wel degelijk wereldwijde interesse gekregen, nooit es al die programmas bekeken, kranten gelezen, wetenschappelijk artikelen enzo? wat het voorval was is nog steeds onduidelijk, misschien wel iets buitenaards, maar dat is net zo waarschijnlijk als dat het ging om een militair geheim voorval. er wordt dan ook niets belachelijk gemaakt, maar in de doofpot gestouwd, dat ben ik dan wel met je eens. er wordt ook echt wel verder gekeken naar ufo's, alleen het vreemde is: waar zijn de keiharde videobeelden, met gedetailleerde opnames, contacten enzovoort? zoals ik al zei: heel veel beelden zijn naderhand prima te verklaren als natuurverschijnsel of militair object. die overige paar procent van het materiaal blijft een raadsel. totdat de wetenschap weer een stapje verder is.
het topic hangt voor de helft in relaties en psychologiequote:op dinsdag 27 juli 2004 16:42 schreef #ANONIEM het volgende:
ben het trouwens wel met je eens savage (om even echt ontopic te gaan). mensen sluiten voor zichzelf veelte snel bepaalde zaken uit en accepteren andere zaken juist weer te snel omdat het beter past bij hetgeen waarin ze geloven. ik denk ook niet dat alle ufo opnamen waar zijn maar dat is geen reden om alle ufo opnamen als niet waar te bestempelen. met dergelijke uitspraken die jij al aangaf bereiken ze inderdaad niets, geeft alleen aan (vanuit mijn idee) dat ze dusdanig in een eigen systeem vastzitten dat ze automatisch informatie belemmeren die hen extra kennis zouden geven waardoor ze meer inzicht krijgen. je krijgt ze daar ook niet gemakkelijk uit en ik verspil mijn moeite ook niet om die mensen eruit te halen, ze zitten in hun eigen gedachtegang vast.
nee, ik negeer nix. in tegendeel, ik vind het ontzettend interessant. maar ik bekijk het wel kritisch. en tot nu toe heb ik nog nooit echt overtuigend bewijs gezien. dat zet je toch tot nadenken. mens gemaakte ufo's noemde ik zelf ook al. oa de f-117 en de b-2 zijn vaak aangezien voor ufo's.quote:op woensdag 28 juli 2004 18:19 schreef baajguardian het volgende:
[..]
of je negeert , of je weet nog niets over wat de elite al bezit.
er zijn al mens gemaakte ufo's , het heeft niks met de wetenschap zelf te maken.
kijk bijv. even hier , wat naar beneden scrollen wel.
(site is wat shabby , niet op letten) :
http://thebiggestsecretpict.online.fr/ufo_et.htm
en wat vind jij van die mexican ufo case danquote:op woensdag 28 juli 2004 19:09 schreef haushofer het volgende:
[..]
nee, ik negeer nix. in tegendeel, ik vind het ontzettend interessant. maar ik bekijk het wel kritisch. en tot nu toe heb ik nog nooit echt overtuigend bewijs gezien. dat zet je toch tot nadenken. mens gemaakte ufo's noemde ik zelf ook al. oa de f-117 en de b-2 zijn vaak aangezien voor ufo's.
dat het niets met wetenschap heeft te maken vind ik een erg vreemde uitspraak. het heeft alles met wetenschap te maken. als je iets onverklaarbaars ziet, ga je toch oa na wat het weer was omtrend die tijd, hoe het beweegt, versneld, wat voor materiaal kan het zijn geweest etc?
mee eens, en na die criteria zijn er nog steeds een hoop zaken niet te verklaren. wat grappig is, is dat mensen vaak in wetenschappelijk makkelijk weerlegbare 'verklaringen' blijven geloven, om maar niet toe te hoeven geven dat hun wereldbeeld niet klopt.quote:op woensdag 28 juli 2004 19:09 schreef haushofer het volgende:
[...]
het heeft alles met wetenschap te maken. als je iets onverklaarbaars ziet, ga je toch oa na wat het weer was omtrend die tijd, hoe het beweegt, versneld, wat voor materiaal kan het zijn geweest etc?
ze maken contact, alleen niet met jou...quote:op woensdag 28 juli 2004 18:41 schreef releaze het volgende:
[..]
het topic hangt voor de helft in relaties en psychologie
ik ben het hier helemaal mee eens.
maar nu over het onderwerp ufo,
en hierbij dan het alien gedeelte..
ik heb moeite met geloven dat er daadwerkelijk voertuigen rondvliegen. waarom?
omdat het teveel vragen oproept.
de eerste is,
waarom wel langs vliegen, maar geen contact maken?
waarom wel langs vliegen, desnoods ter observatie, maar je schip niet afschermen van de wereld?
waren ze niet zo technologisch vooruit dat waarschijnlijk ten eeste sneller konden gaan dan het licht (wat de meeste wetenschappers als onmogelijk verklaren) dus waarom kan je je schip niet van onze radars afhouden? waarom kan je niet van een paar miljoen/jard kilometer verderop observeren?
ik geloof absoluut helemaal 100% in buitenaards leven, en ondanks dat ik geen wetenschappelijke kennis heb weet ik ook zeker dat ooit, wanneer dan ook, men een manier van reizen vindt waarmee je een belachelijk aantal kilometers per paar seconden kan overbruggen, en ik wil zelfs niet uitsluiten dat er al intelligent leven is die dat al wel kan. maar dan, als je al die wetenschap hebt, krijg je dr bij mij heel moeilijk in dat je dan maar ruimtescheepje boven aarde gaat flaunten.
kun je wat meer over dat contact vertellen? (een linkje volstaat ook) ben ik wel nieuwsgierig naar, met wie maken ze contact en hoe? ik heb begrepen dat we vanaf aarde berichten de ruimte insturen, zouden ze die nog steeds niet kunnen of willen ontvangen, ontcijferen en beantwoorden? ons dus compleet negeren en toch af en toe even over de aarde scheren (en straaljagers afschudden) om ons te pesten?quote:op donderdag 29 juli 2004 18:16 schreef savage86 het volgende:
[..]
ze maken contact, alleen niet met jou...
je mag geloven wat je wil, maar wat je hebt gezien, is ofwel een alien voertuig, of niet. en dat heeft niks te maken met wat jij gelooft.quote:op donderdag 29 juli 2004 18:36 schreef dromenvanger het volgende:
maar het gaat erom dat je het zelf gelooft, wat anderen denken/geloven/vinden mag weinig uitmaken.
tja, dat is idd erg wazig.....maar ik heb wel vaker wazige dingen gezien in de trend van onverklaarbaar, waar later toch een aardige verklaring voor is te vinden.quote:op woensdag 28 juli 2004 22:15 schreef coz het volgende:
[..]
en wat vind jij van die mexican ufo case dan![]()
kennis verkrijgen heeft ook veel met je houding te maken. je zegt zelf ook al dat je passief bent omdat je het niet weet en ook niet zeker kan weten, dus waarom zou je dan een benadering van de waarheid voor jezelf willen maken zeg je dan voor jezelf. kan je wel zeggen dat de rest zo zeker doet terwijl ze dat niet zijn maar ze krijgen daardoor wel meer zekerheid dat ze in de goede richting denken dan jij doet. jij zegt eigenlijk: "we hebben wetenschappers die dat weten dus hoef ik het niet te weten en ga ook geen gok doen want ik kan het niet 100% zeker weten". met zo'n houding kom je dus niets verder qua kennis en als iemand anders een andere houding heeft dan valt dat natuurlijk anders bij jou... dat ze zo discussieren heeft er ook mee te maken dat ze het leuk vinden en er graag meer over willen weten...quote:op vrijdag 30 juli 2004 11:49 schreef blue-eagle het volgende:
altijd vaag.altijd vaag.
ik val in herhaling. maar ik zie schimmen, witte bollen, shaduwen, flitsen. je hebt realistische mensen, passieve mensen, arrogante mensen, kortzichtige mensen, you name it.
wat ik wil zeggen, iedereen heeft een mening. als jij wilt dat die witte bollen aliens zijn, best. als jij wilt dat het een nieuwe reclame stunt is van nike, best. als jij denkt dat het een geheim project is van de usa, best.
het probleem is: niemand heeft het antwoord hier op fok!
doe dus ook maar niet alsof je zo zeker bent dat het aliens zijn.
en ufo's? unidentified zeker. flying, niet zeker. object, ook niet zeker. wie heeft beweerd dat het een solide object is? wie heeft gezegd dat het vliegt? zou het een hardware probleem kunnen zijn op hun radar? software probleem? of, natuurlijk, het zijn aliens.
nobody knows.
mijn mening? ik blijf lekker passief, ik zie het wel. i don't even care. moest ik toch een antwoord geven, dan zijn het experimentele projectjes van een of andere organisatie of een land.
je hebt met een software probleem alsnog een object (op het beeldscherm) dat lijkt te vliegen. men mag daarom ook aannemen dat het het geval is totdat het tegendeel bewezen is. op die manier die jij nu toepast kan je ook stellen dat de zon geen object is. wie is er immers dichtbij genoeg geweest? nu ga je zeggen dat van de zon genoeg eigenschappen bekend zijn... maar bij de objecten die men ziet geeft men ook meestal de eigenschap dat het beweegt. je mag daarbij niet dezelfde eigenschappen verwachten als bij de zon bijvoorbeeld. het is een ufo in ons taalgebruik (met flying en object) zolang men denkt dat het een object is dat vliegt en niet geidentificeert is.quote:en ufo's? unidentified zeker. flying, niet zeker. object, ook niet zeker. wie heeft beweerd dat het een solide object is? wie heeft gezegd dat het vliegt? zou het een hardware probleem kunnen zijn op hun radar? software probleem? of, natuurlijk, het zijn aliens.
ze ontvoeren, aangaande de abductees zelf, mensen. mensen hebben verloren tijd (ze weten niet waar ze zijn als ze bijkomen en het is een paar uur later, zonder dat ze het hebben gemerkt). kijk maar eens op ufoplaza.nl, daar vindt je veel info.quote:op donderdag 29 juli 2004 18:44 schreef yakult het volgende:
[..]
kun je wat meer over dat contact vertellen? (een linkje volstaat ook) ben ik wel nieuwsgierig naar, met wie maken ze contact en hoe? ik heb begrepen dat we vanaf aarde berichten de ruimte insturen, zouden ze die nog steeds niet kunnen of willen ontvangen, ontcijferen en beantwoorden? ons dus compleet negeren en toch af en toe even over de aarde scheren (en straaljagers afschudden) om ons te pesten?
zoals ik al zei, altijd zwart wit, allemaal nep, allemaal echt. niet alle graancirkels zijn echt. het merendeel is nep. natuurlijk is deze nep!quote:door avw1982 - vrijdag 30 juli 2004 @ 14:41
en nu maar wachten op de mensen die blijven beweren dat craancirkels niet door mensen worden gemaakt.
en is daar ooit meer bewijs voor gevonden dan de beweringen van de mensen zelf? iemand die een ander heeft zien ontvoeren? liefst op film vastgelegd?quote:op vrijdag 30 juli 2004 18:35 schreef savage86 het volgende:
ze ontvoeren, aangaande de abductees zelf, mensen. mensen hebben verloren tijd (ze weten niet waar ze zijn als ze bijkomen en het is een paar uur later, zonder dat ze het hebben gemerkt). kijk maar eens op ufoplaza.nl, daar vindt je veel info.
natuurlijk is deze nep! waarom is deze dan nep en mooiere cirkels niet? ook die kunnen gewoon gemaakt worden, beetje voorbereiding en wat ervaring en je hebt zo een mooie cirkel voor mekaar:quote:over feijenoord graancircel, weer leuke reacties...
[..]
zoals ik al zei, altijd zwart wit, allemaal nep, allemaal echt. niet alle graancirkels zijn echt. het merendeel is nep. natuurlijk is deze nep!
maarach, sommige mensen leren het nooit.
heb jij bewijs gezien dat de titanic tegen een ijsberg is opgevaren en niet tegen een ander iets? heb jij op film gezien dat saddam chemische wapens in zijn bezit had tijdens de voorbereiding op go2? waarom nemen mensen dat soort dingen dan wel voor waarheid aan?quote:op vrijdag 30 juli 2004 18:50 schreef rasing het volgende:
en is daar ooit meer bewijs voor gevonden dan de beweringen van de mensen zelf? iemand die een ander heeft zien ontvoeren? liefst op film vastgelegd?
natuurlijk kunnen die dingen ook door mensen gemaakt worden! niemand heeft ooit beweerd dat het niet door mensen gemaakt kan worden. wat wel nagetrokken is, is dat in de tijd dat sommige cirkels gemaakt zijn, mensen het niet zo snel hadden kunnen doen, en nee, dat hebben ze echt wel geprobeerd!quote:natuurlijk is deze nep! waarom is deze dan nep en mooiere cirkels niet? ook die kunnen gewoon gemaakt worden, beetje voorbereiding en wat ervaring en je hebt zo een mooie cirkel voor mekaar: [afbeelding]
misschien wel, ik weet ook niet alles. en er is een verband met magnetische velden (van elektrischetijdspalen bv) die mensen soortgelijke ervaringen geven. zo is het vaak mogelijk gevallen van ontvoeringen onwaarschijnlijk te verklaren. maar dit verklaard niet alle cases. zo hebben sommige mensen na de ontvoering implants, meestal kleine metaalachtige stukjes. anderen hebben marks op hun lichaam gekregen, zoals deze (en kom aub niet aan met iets van, "jah, dat kunnen ze makkelijk zelf hebben gedaan"):quote:en is daar ooit meer bewijs voor gevonden dan de beweringen van de mensen zelf? iemand die een ander heeft zien ontvoeren? liefst op film vastgelegd?
zeg nou zelf, een feijenoord graancircel? er zijn meerdere aanwijzingen dat graancirkels nep of authentiek zijn. de manier hoe de stengels zijn verbogen, de complexiteit van een circel, zoals deze (btw, hoe kan jij nou in gods naam weten hoe makkelijk of niet het is een goede graancirkel te maken?):quote:natuurlijk is deze nep! waarom is deze dan nep en mooiere cirkels niet? ook die kunnen gewoon gemaakt worden, beetje voorbereiding en wat ervaring en je hebt zo een mooie cirkel voor mekaar:
dat ufo's bestaan is een feit, nog een keer, ufo's zijn niet automatisch buitenaardse objecten! en het is zeker dat niet alle meldingen echt zijn. sommige verzinnen zelf iets (maken zelf foto van een munt in de lucht etc.), andere zien een vliegtuig ed...de meeste zijn volgens mij zelfs geen echte ufo's, maar ifo's (identified flyinf objects)quote:
er bestaan ijsbergen, er bestond een titanic, als dan beweerd wordt dat die titanic tegen zo'n ijsberg aan is gebotst, dan is dat erg aannemelijk, want ik kan zo 1-2-3 niks anders bedenken waardoor zo'n schip zinkt. het bestaan van ijsbergen is niet aan veel twijfel onderhevig, het bestaan van buitenaardse vliegende toestellen wel.quote:op vrijdag 30 juli 2004 19:58 schreef freud het volgende:
heb jij bewijs gezien dat de titanic tegen een ijsberg is opgevaren en niet tegen een ander iets? heb jij op film gezien dat saddam chemische wapens in zijn bezit had tijdens de voorbereiding op go2? waarom nemen mensen dat soort dingen dan wel voor waarheid aan?
eigenlijk geloof ik dat niet. my guess is dat dat gewoon verzonnen is, met die geïmplodeerde, niet geknakte stengels. flauw, misschien, en ik heb er geen bron voor, maar ik wil wel eens zelf in zo'n graancirkel staan met een kompas. tien tegen 1 dat er niks aan de hand is.quote:natuurlijk kunnen die dingen ook door mensen gemaakt worden! niemand heeft ooit beweerd dat het niet door mensen gemaakt kan worden. wat wel nagetrokken is, is dat in de tijd dat sommige cirkels gemaakt zijn, mensen het niet zo snel hadden kunnen doen, en nee, dat hebben ze echt wel geprobeerd!
daarnaast zijn de stengels geknakt als de mens ze maakt, en bij de onverklaarde cirkels zijn de cellen geimplodeerd alsof ze aan microgolven of korte hitte zijn blootgesteld. maar goed, ik zou me er even in verdiepen, de basis waarop je je mening gevormd hebt is nogal summier.
waarom zouden ze het verzinnen? om een extra argument te hebben dat het niet door mensen is gemaakt? dat is natuurlijk niet slim, anderen kunnen makkelijk nagaan of ze de waarheid vertellen, er achterkomen dat het bogus is, en het alleen maar ongeloofwaardiger maken.quote:op zaterdag 31 juli 2004 14:19 schreef rasing het volgende:
eigenlijk geloof ik dat niet. my guess is dat dat gewoon verzonnen is, met die geïmplodeerde, niet geknakte stengels. flauw, misschien, en ik heb er geen bron voor, maar ik wil wel eens zelf in zo'n graancirkel staan met een kompas. tien tegen 1 dat er niks aan de hand is.
voor een extra argument ja. wie controleert zoiets nou? ik verdoe mijn tijd niet door zo'n ding grondig te gaan bestuderen om te zien of het misschien wel alien is. mooie plaatjes kieke doe ik wel, want dat zijn het:quote:op zaterdag 31 juli 2004 16:01 schreef savage86 het volgende:
waarom zouden ze het verzinnen? om een extra argument te hebben dat het niet door mensen is gemaakt? dat is natuurlijk niet slim, anderen kunnen makkelijk nagaan of ze de waarheid vertellen, er achterkomen dat het bogus is, en het alleen maar ongeloofwaardiger maken.
kompassen slaan er toch op hol, zo wordt beweerd? meende ik tenminste.quote:wat wou je met een kompas dan (niet) aantonen? ik heb er niet genoeg verstand van om te beweren dat er iets, of niets gebeurd, maar ik zie geen relatie met de stengels...
er zijn vast wel mensen die erop uitgaan om andere hun ongelijk te bewijzen hoor, geloof me.quote:op zaterdag 31 juli 2004 16:17 schreef rasing het volgende:
[..]
voor een extra argument ja. wie controleert zoiets nou? ik verdoe mijn tijd niet door zo'n ding grondig te gaan bestuderen om te zien of het misschien wel alien is. mooie plaatjes kieke doe ik wel, want dat zijn het:
[afbeelding]
[..]
kompassen slaan er toch op hol, zo wordt beweerd? meende ik tenminste.
dat is wel een fabeltje?quote:op zaterdag 31 juli 2004 16:44 schreef savage86 het volgende:
er zijn vast wel mensen die erop uitgaan om andere hun ongelijk te bewijzen hoor, geloof me.
of kompassen er op hol slaan? geen idee, vind ik meer zo'n ufo(graancirkel)-fabeltje...
reactie was te verwachte..quote:op zaterdag 31 juli 2004 16:49 schreef rasing het volgende:
[..]
dat is wel een fabeltje?
dan zou ik wel eens willen weten hoe ze die hoge straling hebben veroorzaakt...quote:op zaterdag 31 juli 2004 21:30 schreef haushofer het volgende:
ik heb nog een leuk verhaaltje.
8 jaar geleden hadden ze bij ons een dorpsfeest, maar 1 maand daarvoor hadden we opeens een graancirkel bij een boer. het zag er indrukwekkend uit, en ja hoor: 2 dagen later kwam er een onafhankelijke onderzoeksgroep uit groningen. het resultaat was: de oorzaak was niet bekend, maar er werd een significante dosis straling gemeten, en het was niet aannemelijk dat het door amateurs was gemaakt.
en toen kwam het dorpsfeest, met een prachtig versierde kar. met een ufo erop. wat bleek: de graancirkel was door dorpelingen gemaakt, die notabene met de onderzoekers nog een pilsje in de kroeg hadden gedronken, en "oprecht geinteresseerd was", onnodig om te zeggen dat de onderzoeksgroep in kwestie geen commentaar heeft geleverd.
mooi ej?
wat voor straling, in welke context? als ik hier een lichtsensor neer zet, dan slaat dat ding uit als de sodemieter, hoe dichter ik bij mijn halogeenlamp kom.... oeiiiiquote:op zaterdag 31 juli 2004 22:47 schreef savage86 het volgende:
[..]
dan zou ik wel eens willen weten hoe ze die hoge straling hebben veroorzaakt...
dit was een reactie op haushofer. hij had het erover dat een door mensen gemaakte graancirkel een hogestralingswaarde had, wat voor soort straling weet ik niet. zal wel magnetisch zijn...en ik vroeg hoe die personen dat dan voor elkaar hadden gekregen...quote:op zaterdag 31 juli 2004 22:58 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
wat voor straling, in welke context? als ik hier een lichtsensor neer zet, dan slaat dat ding uit als de sodemieter, hoe dichter ik bij mijn halogeenlamp kom.... oeiiii
sorry... ik loop te kutten eigenlijk. mag niet eigenlijk. dit soort discussie zijn altijd lekker eindeloosquote:op zondag 1 augustus 2004 00:56 schreef savage86 het volgende:
[..]
dit was een reactie op haushofer. hij had het erover dat een door mensen gemaakte graancirkel een hogestralingswaarde had, wat voor soort straling weet ik niet. zal wel magnetisch zijn...en ik vroeg hoe die personen dat dan voor elkaar hadden gekregen...
mjah, inderdaad. ik begin er ook meestal niet meer aan, maar naar aanleiding van reacties op ufo-nieuwtjes kon ik de drang mijn mening te verkondigen niet meer onderdrukken. maar het is zo moeilijk om goed uit te legge hoe het in elkaar zit. en ik kan me goed voorstellen dat veel mensen er niet zo mee bezig zijn, het staat immers erg ver van ons bed. ook ik had een vele malen oppervlakkigere blik tov van ufo's e.d.. pas nadat ik ufoplaza vond, ben ik er steeds meer het fijne van geweten gekomen. zo dacht ik ook eerst dat, eenmaal het bekend was dat een paar engelse gasten graancirkels maakte, alle graancirkels door mensen werden gemaakt. ik nam alles veel sneller aan, zoals het roswell accident, na een tijdje up te hebben gevolgt, ga je er steeds meer over uitvinden, en kan je zelf een goed oordeel vormen. wat voor een mens je bent is zo erg van invloed op de mate waarop dit onderwerp je aanspreekt. sta je open voor andere mogelijkheden, die niet algemeen worden aangenomen door de wetenschap. heb je er angst voor. of interesseert je het gewoonweg niet. maar wat ik ervaar, is dat ik zoveel nieuwe informatie krijg, dat het allemaal teveel wordt. er komen veel theorieen op me af, zoveel meningen die mij beïnvloeden. ik heb soms ook zoiets van, wat nou als dit gewoon allemaal bullshit is? maar dat denk ik alleen doordat de informatiestroom zo breed wordt, tegensprekende theorieën, het fijne er niet van weten. maar dan denk ik weer aan de argumenten die ik altijd geef, bijvoorbeeld de hoeveelheid van overeenkomstige (gelijktijdige) waarnemingen, andere grote cases met technisch bewijs, menselijke waarnemingen. maar ik geef toe, ook ik laat mij soms verleiden tot het naast me neerleggen van dit alles omdat het zo exotisch is...quote:op zondag 1 augustus 2004 00:57 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
sorry... ik loop te kutten eigenlijk. mag niet eigenlijk. dit soort discussie zijn altijd lekker eindeloos
nee, dat had die onderzoeksgroep daar gemeten ( die verhoogde straling, met zo' n beqcuerel metertje) wat achteraf dus kolder bleek te zijn. dan vraag ik me dus af wanneer men iets significant noemt bij zulke zaken, en hoe kritisch men er tegenover staat.quote:op zondag 1 augustus 2004 00:56 schreef savage86 het volgende:
[..]
dit was een reactie op haushofer. hij had het erover dat een door mensen gemaakte graancirkel een hogestralingswaarde had, wat voor soort straling weet ik niet. zal wel magnetisch zijn...en ik vroeg hoe die personen dat dan voor elkaar hadden gekregen...
radio-actieve straling dus. sorry, wat is kolder? maar dan staat mijn vraag nogsteeds, hoe hebben die gasten dat gedaan? als er een hoge stralingswaarde werd gemeten, neem ik aan dat die straling hoger was dan in de omliggende omgeving. of die onderzoeksgroep heeft hun werk niet goed gedaan...quote:op zondag 1 augustus 2004 21:53 schreef haushofer het volgende:
[..]
nee, dat had die onderzoeksgroep daar gemeten ( die verhoogde straling, met zo' n beqcuerel metertje) wat achteraf dus kolder bleek te zijn. dan vraag ik me dus af wanneer men iets significant noemt bij zulke zaken, en hoe kritisch men er tegenover staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |