Ik kan me best voorstellen dat die titel maar heel vreemd overkomt, maar hier komt de uitleg dan maar
![]()
Eerst en vooral: voor de mensen die me hier nog helemaal niet kenen:
Pa weg... zo is het allemaal begonnen. Iets meer dan een jaar terug is mijn pa het huis uitgetrokken. Op een laffe manier dat je zelfs je hond nog niet aandoet, maar hij heeft het toch maar gedaan.
Een jaar verder is de situatie nog altijd hetzelfde: mijn ma alleen en aan het treuren, heeft niet onmiddellijk een mooi vooruitzicht voor ogen en wil maar één iets: mijn pa hier terug in huis. Maar laten we daar duidelijk over zijn, dat zal nooit gebeuren. Hij heeft er 15 jaar over gedaan om zijn beslissing te nemen en wist waar hij aan begon toen hij de deur achter zich heeft dichtgedaan.
Nu gaat het leven natuurlijk nog altijd verder en zijn mijn vriend en ik ondertussen een jaar verder in onze relatie en laat ik eerlijk zijn: dat gaat nog altijd heel goed
![]()
Met de nodige ups & downs zijn we nog altijd erg gelukkig samen en beseffen we dat we heel veel steun aan elkaar hebben en ons gewoon goed voelen samen
ook al zijn we in de ogen van veel mensen nog maar 14 maanden samenOnze werksituatie is ook nogal veranderd: mijn vriend is afgestudeerd en zal hoogstwaarschijnlijk in Anderlecht gaan werken en ik ben op zoek naar een andere job (nu in het onderwijs) omdat het op mijn huidig werk echt niet meer ging. Aangezien ik nu werkzoekend ben, is het ook het moment om eens goed te gaan nadenken over de plaats waar ik ga werken. Mijn vriend en ik wonen namelijk 100km van elkaar weg en nu hebben we de kans om daar iets van verandering in te brengen. En om eerlijk te zijn heb ik het er wat moeilijk mee om nu werk te zoeken en misschien volgend jaar hetzelfde probleem te hebben omdat ik dan wil verhuizen. De logische stap? Nu in de buurt van mijn vriend werk zoeken
Maar hier begint het probleem dus: dat zou namelijk betekenen dat mijn ma tijdens de week alleen zou zitten en dat mijn vriend en ik enkel hier zouden zijn in het weekend. En daar heeft niet enkel zij het moeilijk mee, ook ik vind het een vervelende situatie. Ik wil verder gaan met mijn leven en een nieuwe stap zetten in mijn relatie, maar dan laat ik wel mijn ma alleen...
Ik heb het haar vandaag verteld over mijn plannen, maar ze heeft het echt niet zo goed opgenomen. En nu ben ik een beetje radeloos en kom ik hier aankloppen om jullie mening te horen. Hoe zouden jullie reageren in mijn situatie? Voor jezelf kiezen? Of toch nog een jaartje langer blijven thuiswonen om jouw moeder iets gelukkiger te houden? Iemand die hier misschien ooit dezelfde situatie heeft gehad en nuttige tips kan geven? Of.. nou ja.. wie dan ook
Ah ja, misschien nog interessant: we zouden inderdaad voorlopig nog bij mijn vriend thuis gaan wonen omdat we het financieel nog niet echt aankunnen om alleen te gaan wonen in een huisje/flat. Dus in de week bij mijn vriend, in het weekend bij mijn ma zodat ze aan het idee kan wennen dat ik er opeens niet meer zal zijn als ik een eigen huishouden heb.