Gevoel is toch het enige waardoor je je laat leiden bij een film?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 00:24 schreef Hare het volgende:
Maar heb me toch maar laten lijden door mijn gevoel, en niet zozeer door het goed zijn van een film.
Ja, ok, ik zeer zeker, maar als je echt kwijt naar hoe de film is gemaakt, vernieuwend, cinematography etc etc, moet je gewoon voor Rashomon gaan. Simpel as that.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 00:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Gevoel is toch het enige waardoor je je laat leiden bij een film?
Ik vind het niet zo merkwaardig. Ik zelf hou gewoon niet zo van "oude" films. Weet niet waarom, maar het doet mij gewoon weinig. Soms is het verhaal erg goed, maar dan mis ik toch de visuele aspecten. Zoals bijvoorbeeld Amelie, met al die kleuren. Hero met de drie kleuren die elk iets voorstelde.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 09:57 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Zeven recente films bij de laatste 16 in dit toernooi........erg merkwaardig.
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit verre van nieuwe ideëen zijn?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:32 schreef Omega het volgende:
Zoals bijvoorbeeld Amelie, met al die kleuren. Hero met de drie kleuren die elk iets voorstelde.
Ja dat weet ik maar de uitvoering is gewoon erg mooi.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:40 schreef pazuzu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit verre van nieuwe ideëen zijn?
Lijkt me toch een vooroordeel. Tokyo Drifter (volgens mij 1966) maakt ook al gebruik van verschillende kleurdecors. Kwaidan (1964) is ook al vreselijk mooi qua kleur, zo ook Fellini's Satyricon........quote:Soms is het verhaal erg goed, maar dan mis ik toch de visuele aspecten. Zoals bijvoorbeeld Amelie, met al die kleuren. Hero met de drie kleuren die elk iets voorstelde.
quote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:36 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Bovendien zijn er vele oude zwart/wit films die visueel beter zijn dan vele kleurige 'pareltjes' van nu........
Dat zal misschien best, maar een mooe kleurenfilm wordt over het algemeen beter gevonden dan een mooie zwart/wit film. En ja misschien is het een vooroordeel maar mij kan een z/w film toch vaak minder boeien. Smaken verschillenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 20:36 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Bovendien zijn er vele oude zwart/wit films die visueel beter zijn dan vele kleurige 'pareltjes' van nu........
follow the threadquote:Op woensdag 28 juli 2004 15:11 schreef foktrot het volgende:
4. Fucking Åmål (1998-ZWE) [Show Me Love] - Rashomon (1950-JAP)
5. La Passion de Jeanne d'Arc (1928-FRA) [The Passion of Joan of Arc] - Ran (1985-JAP)
6. Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain (2001-FRA) [Amelie] - Metropolis (1927-DUI)
8. Stalker (1979-RUS) - Ying xiong (2002-HKO) [Hero]
Waar is Ichii The Killer?
![]()
ik wil juist ivm vakantieperiode elke ronde een stuk week en een stuk weekend meegeven, dus zaterdagavond, maar ik weet nog niet hoelaat.quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wanneer sluit deze ronde? Ga morgen namelijk op vakantie.
voertaal engels is uitgesloten in dit tournamentquote:Op zaterdag 31 juli 2004 11:56 schreef googoodoll het volgende:
4. Fucking Åmål (1998-ZWE) [Show Me Love] - Rashomon (1950-JAP)
6. Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain (2001-FRA) [Amelie] - Metropolis (1927-DUI)
engelstalige films horen er dus niet bij, maar hoe zit het dan met films (vb. Bears Kiss, zelfde actrice als Fucking Amal vandaar deze vraag) die gemaakt zijn in 1 of meer europese landen, maar waarin de voertaal engels is? deze films zouden nooit succesvol worden in amerika. het zijn toch echt wel foreign films
Volgens mij vooral omdat veel mensen die goed vinden. En terecht imo.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 22:44 schreef ranja het volgende:
Waarom blijven er zoveel aziatische films over? Omdat zo weinig die gezien hebben ofzo?
Dat blijkt niet echt de uitslagen 6-5 en twee keer 4-4...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 23:12 schreef Gorro het volgende:
[..]
Volgens mij vooral omdat veel mensen die goed vinden. En terecht imo.
Ik had het niet over alleen hier op Fok!. De 5 Aziatische films die nu nog over zijn, zijn alom gerespecteerde films. Maar is het misschien niet een goed idee om in plaats van elke ronde van elk tournament te "zeuren" over die kleine uitslagen eens die films te gaan bekijken, zodat je ook weet waar je het over hebt? Ze komen egt niet voor niets zo ver...quote:Op zondag 1 augustus 2004 00:27 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat blijkt niet echt de uitslagen 6-5 en twee keer 4-4...
Kan je niet kiezen tussen Oldboy en Ameliequote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:56 schreef dolle_hond het volgende:
EIGEN STEMMEN
* Halve finale
succes
1. Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain (2001-FRA) [Amelie] - Oldboy (2003-ZKO)
2. M (1931-DUI) - Shichinin No Samurai (1954-JAP) [Seven Samurai]
ik heb oldboy niet gezienquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:32 schreef GFP het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen tussen Oldboy en Amelie
Niet dat Amelie je stem nodig zal hebben...
Dat was een optie waar ik op deze vrijdag zelf niet op zou zijn gekomen...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:40 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb oldboy niet gezien
Ik hou er ook mee op, vanwege ook alleen Amélie gezien. Da's al een paar rondes zo trouwens.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:28 schreef ranja het volgende:
Ik ga het opgeven
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:54 schreef Frollo het volgende:
Dolle_hond, bedankt voor deze vernederende ervaring
Kijk nou toch eens verder dan je neus lang is...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 10:28 schreef ranja het volgende:
...mocht een film als Seven samurai op tv komen zou ik 'm echt niet gaan kijken, omdat het niet mijn genre is...
quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:48 schreef pazuzu het volgende:
Kijk nou toch eens verder dan je neus lang is...
Soms kan je mooiere dingen zien dan je had verwacht, ook al is het je genre niet, denk ik...quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Pazuzu (of wie dan ook) wel alle films die op tv komen kijkt... je gaat toch kijken waar het over gaat en welk genre het is en dan beslis je wel of niet te kijken... tenminste ik wel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:52 schreef GFP het volgende:
[..]
Soms kan je mooiere dingen zien dan je had verwacht, ook al is het je genre niet, denk ik...
Tuurlijk, als je moet kiezen wel, maar om nou voor de 5e keer je favoriete film te gaan kijken of je eens wagen aan iets onbekends wat dan misschien weer leuk kan uitpakken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 13:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Pazuzu (of wie dan ook) wel alle films die op tv komen kijkt... je gaat toch kijken waar het over gaat en welk genre het is en dan beslis je wel of niet te kijken... tenminste ik wel.
Dan is er nog altijd Fok of een video/dvdquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:05 schreef GFP het volgende:
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet uit mezelf voor een franse film kies, of er moet echt niets anders op tv zijn...
Zou dat dan de reden zijn dat ik zo weinig franse films heb gezienquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan is er nog altijd Fok of een video/dvd![]()
Seven samurai is geen franse film hoorquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 14:05 schreef GFP het volgende:
[..]
Tuurlijk, als je moet kiezen wel, maar om nou voor de 5e keer je favoriete film te gaan kijken of je eens wagen aan iets onbekends wat dan misschien weer leuk kan uitpakken.
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet uit mezelf voor een franse film kies, of er moet echt niets anders op tv zijn...
Je zou kunnen concluderen dat Kurosawa de echte winnaar van dit toernooi is.quote:Op maandag 2 augustus 2004 14:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Wow, 3 films van Kurosawa bij de laatste 8. Netjes.
Dat vraag ik me ook al af... Ontzettend vervelend en met zichzelf ingenomen frans "joi de vivre" filmpje met de bekende artsyfartsy toetsjes.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:31 schreef placebeau het volgende:
wat vindt iedereen hier toch zo geniaal aan Amélie Poulin?
Na twee keer was ik die al grondig beu gezien. Pulp is het, en dat voor een Franse film.
Juist niet, ik houd enorm van Franse films. Maar deze is een karikatuur, die zichzelf ernstig neemt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:40 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Hoezo 'met zichzelf ingenomen'? Enkel omdat het een Franse film is? Amelie is ontroerend en humorvol plus kleurvol en fleurig vormgegeven. Beste feel-good-movie van deze tijd. Tuurlijk vind ik het onzin dat deze film bij de laatste 4 eindigt, maar een prachtige film is het zeker.
Wat bedoel je daar in godsnaam mee? Is dat slecht? Een ontroerend serieuze boodschap in een feel-good jasje?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:57 schreef placebeau het volgende:
[..]
Juist niet, ik houd enorm van Franse films. Maar deze is een karikatuur, die zichzelf ernstig neemt.
Dat doe ik dus ook.quote:Op zondag 8 augustus 2004 19:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Je zou kunnen concluderen dat Kurosawa de echte winnaar van dit toernooi is.
Ik vind het juist van een opgelegd feelgood niveau dat mij tracht te doordringen van de simpele dingen des levens, zonder dat er ook maar iets oprecht aan is. Geforceerd is het goede woord zou ik zelfs zeggen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:40 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Hoezo 'met zichzelf ingenomen'? Enkel omdat het een Franse film is? Amelie is ontroerend en humorvol plus kleurvol en fleurig vormgegeven. Beste feel-good-movie van deze tijd. Tuurlijk vind ik het onzin dat deze film bij de laatste 4 eindigt, maar een prachtige film is het zeker.
OK okquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 18:37 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Lol. Ik vind Tilsammans een goede film, maar juist die film zal nimmer mijn hoogste waardering krijgen vanwege zijn opgelegde smeuige sentiment.Zo zie je maar weer......
je weet iig niet hoe de loting verloopt. verder gaf de 1e ronde nog niet zo aanleiding SNS in de finale te verwachten.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 21:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit was eigenlijk de finale die ik een maand geleden al had verwacht.
Klopt allemaal. Maar ik had het toch verwachtquote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:00 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
je weet iig niet hoe de loting verloopt. verder gaf de 1e ronde nog niet zo aanleiding SNS in de finale te verwachten.
en wie moet ze daar voor meenemenquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Franse trutje zal zich mogen reppen als ze de Japanse losers nog wil kloppen.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:40 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
en wie moet ze daar voor meenemeneen tuinkabouter
Ik ookquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 19:28 schreef kinky_queen het volgende:
ik weet het lekker al...
![]()
Ik denk dat jouw stem beslissend is geweestquote:Op maandag 16 augustus 2004 14:29 schreef dolle_hond het volgende:
zou ik deze finale net zolang open laten totdat audrey gewonnen heeft
Mooie winnaar.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:54 schreef dolle_hond het volgende:
het moge duidelijk zijn dat dit tournament is gewonnen door:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iedereen bedankt voor het stemmen