Fu Manchu - In search of...quote:Call It whatever you like - stoner rock, desert rock, doom rock, just plain old rock and you come up with the best rock and roll created by the best bands currently busting their ass to bring you their sounds. This music is a blend of the best of 70's rock and roll with modern experimental riffs and beats. This is what makes 'stoner/doom rock' the best underground music scene since the 'Seattle' scene hit.
Discovery Channelquote:Op maandag 26 juli 2004 16:08 schreef nipeng het volgende:
Clip van Fu Manchu in de discovery show "monster garage".
http://www.fu-manchu.com/videos/fumonster2.avi
yeah Nebula zit ook in die showquote:Op maandag 26 juli 2004 18:58 schreef od0bo het volgende:
[..]
Discovery Channel![]()
*bump*quote:Op maandag 26 juli 2004 17:42 schreef TimoBasso het volgende:
Yeah hoe zit dat nou? BB in Oss?
Sorryquote:Op dinsdag 27 juli 2004 08:13 schreef nipeng het volgende:
Ok![]()
damn..quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Sorry![]()
Het was al zwaar uitverkocht en het was eigenlijk gewoon pure mazzel dat ik er nog bij kon. Dat m'n vrouw meekon wisten we was pas om een uurtje of 6. Zij vond het trouwens ook waanzig aardige gasten, en dat zijn het ook. Jammer dat ze weer naar huis gaan. Eerstvolgende concert van ze is 5 augustus in Spaceland (in LA), samen met de band van Molly en Dave (Yellow #5) die ook met Brant op drums drie nummers samen deden. Ik zal m'n schoonzusje op het hart drukken dat ze daar bij moet zijn. Muzikaal was gister zo waanzinnig spaced-out dat zelf stoner-die-hards als Bidi en Walter met open mond keken
Goatsnake - I + Dog Days 2CDquote:Op dinsdag 27 juli 2004 08:13 schreef nipeng het volgende:
Ok![]()
![]()
Zeg wat staat er allemaal aan te komen qua albums?
- Goatsnake
- Unida
- 35007
?
waar ergens?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:52 schreef od0bo het volgende:
Vrijdag 20 augustus:
Desert Session met Orquesta Del Desierto met Pete Stahl (Wool/Sream/earthlings?/Goatsnake), Mario Lalli (Fatso Jestson/Desert Sessions), Dandy Brown (Hermano), Adam Maples (earthlings?)
Coolquote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:37 schreef od0bo het volgende:
[..]
Goatsnake - I + Dog Days 2CD
Melvins / Lustmord - Pigs of the Roman Empire
Hmm "remix cd" klinkt niet echt geweldig.quote:Earth - Remix CD met Mogwai, Russell Haswell, Sunn, Jim O'Rourke, Justin Broedrick, Autechre en meer.
Asva ken ik niet.quote:Asva / Burning Witch - split 12" (Asva = ex-leden BW met Dylan Carlson van Earth)
Borisquote:Boris - Dronevil 2LP en 2CD
die melvins cd klinkt interessant, maar ik heb wel gemerkt dat sommige van hun albums erg onbeluisterbaar zijn. Prick kan mij niet echt boeien, maar stoner witch en the maggot wel weer.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 18:37 schreef od0bo het volgende:
[..]
Goatsnake - I + Dog Days 2CD
Melvins / Lustmord - Pigs of the Roman Empire
Earth - Remix CD met Mogwai, Russell Haswell, Sunn, Jim O'Rourke, Justin Broedrick, Autechre en meer.
Asva / Burning Witch - split 12" (Asva = ex-leden BW met Dylan Carlson van Earth)
Boris - Dronevil 2LP en 2CD
Pelicanquote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:12 schreef GrooveRock het volgende:
neh, kom gewoon langs zondag, reserveren is niet noodzakelijk. enneh, aanstaande zaterdag ga ik met Pelican Amsterdam onveilig maken
recht achter de 013quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:49 schreef nipeng het volgende:
Dat cafe zou ergens in de buurt van de 013 moeten liggen.
Die website van hun is wat vaag... ach we zien wel.
quote:Rock 'n' roll ain't noise pollution
Rock 'n' roll ain't gonna die
Rock 'n' roll ain't noise pollution
Rock 'n' roll it will survive
Ik luister nu naar BiblicalProof of UFO's waar John Garcia op twee nummers vocale bijstand verleent. Heel heel aardig. Jammer dat de reguliere zanger wat minder is anders zou het een geweldige band band zijn. Nu zijn zijn ze gewoon goed. Ik moet de eerste CD eens beluisteren aangezien die instrumentaal is. Hun derde zou de drummer de zang doen. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:31 schreef Summoner het volgende:
Een zanger... op zich kan ik wel, maar dan gaat het resultaat wel meer als Bongzilla klinken dan Kyuss.![]()
![]()
Muziekaal richting Wallrus of anders?quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:31 schreef Summoner het volgende:
Liefhebbers van wat bluesy getinte stoner moeten Half Man - Red Herring maar eens checken. Stemgeluid doet af en toe wat denken aan Magnus Ekwall van The Quill (en dus ook Chris Cornell). Staat ook een Zappa-cover op (Willy the Pimp), dus wellicht extra interessant voor nipeng.
Dat is toch een oude progrock band? Ik heb het nooit gehoord moet ik zeggen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:43 schreef Doc het volgende:
Muziekaal richting Wallrus of anders?
NLs. Stoner met Blues invloeden. Zie ook www.wallrus.nl. Het CDtje "the wind blows witches from the sky" is wel aardig (maar niet 100% mijn ding, maargoed te pruimen)quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:41 schreef Summoner het volgende:
[..]
Dat is toch een oude progrock band? Ik heb het nooit gehoord moet ik zeggen.
Vorige week had ik al gevonden waar jouw icon vandaan kwam.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:31 schreef Summoner het volgende:
[afbeelding]
Ik kan dan helaas niet ...quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:50 schreef nipeng het volgende:
Hoeveel stoners komen er eigenlijk naar Pelican (ik las net het nieuwe aanschaf topic)?
Via een berg linkjes kwam ik bij deze band uit, dat instrumentale spreekt me wel aan. Het is dus wel een aanrader?quote:Ik luister nu naar BiblicalProof of UFO's waar John Garcia op twee nummers vocale bijstand verleent. Heel heel aardig. Jammer dat de reguliere zanger wat minder is anders zou het een geweldige band band zijn. Nu zijn zijn ze gewoon goed. Ik moet de eerste CD eens beluisteren aangezien die instrumentaal is. Hun derde zou de drummer de zang doen. Ben benieuwd.
Ah leuk, ik zal er eens naar kijken. Ik zat aan het Britse Walrus te denken, daar zitten ook blues invloeden in.quote:Op donderdag 29 juli 2004 16:45 schreef Doc het volgende:
NLs. Stoner met Blues invloeden. Zie ook www.wallrus.nl. Het CDtje "the wind blows witches from the sky" is wel aardig (maar niet 100% mijn ding, maargoed te pruimen)
Ik ken alleen hun tweede CD. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hun eerste die dus volledig instrumentaal is. Ik zou zeggen luister en oordeel zelf: een aantal nummers zijn te vinden op de jukebox van www.stonerrock.com en ook op hun eigen site (ik geloof www.bpufo.com ) staan drie nummers.quote:Op donderdag 29 juli 2004 20:26 schreef Seborik het volgende:
[..]
Via een berg linkjes kwam ik bij deze band uit, dat instrumentale spreekt me wel aan. Het is dus wel een aanrader?
Bedankt.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 09:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik ken alleen hun tweede CD. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hun eerste die dus volledig instrumentaal is. Ik zou zeggen luister en oordeel zelf: een aantal nummers zijn te vinden op de jukebox van www.stonerrock.com en ook op hun eigen site (ik geloof www.bpufo.com ) staan drie nummers.
Jeetje, zou dat dezelfde Bidi zijn waarmee ik pas nog naar Death Angel heb staan kijken??quote:Op dinsdag 27 juli 2004 01:39 schreef Doc het volgende:
Bidi
In de Effenaar zeker? Dat lijkt me niet onwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 30 juli 2004 10:56 schreef Mark het volgende:
[..]
Jeetje, zou dat dezelfde Bidi zijn waarmee ik pas nog naar Death Angel heb staan kijken??
I'm there..quote:Op donderdag 29 juli 2004 18:50 schreef nipeng het volgende:
Hoeveel stoners komen er eigenlijk naar Pelican (ik las net het nieuwe aanschaf topic)?
Walter is Walter van de Roadburn-site. Z'n achternaam ken ik niet, maar het is een goede vriend van een collega van me. Of die H. klopt zal ik 'm eens vragenquote:Op vrijdag 30 juli 2004 11:38 schreef Mark het volgende:
Dan is het wederom een klein wereldjeEn die Walter is dat Walter H.?
me2.. ik "ken" Bidi door Supernatural, af en toe een biertje pakken tijdens een concertquote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Walter is Walter van de Roadburn-site. Z'n achternaam ken ik niet, maar het is een goede vriend van een collega van me. Of die H. klopt zal ik 'm eens vragen
Hoe goed ken jij Bidi? (ik ken 'm echt heel oppervlakkig, genoeg om elkaar aan te spreken zeg maar)
Ik kom ook wel ff een kijkje nemen iigquote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:04 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
I'm there..
Om de wereld nog kleiner te maken: op de terugweg van Oss naar huis zat ik maandag in de trein met drie gasten die jou ook kende (waren gasten van dat bandje waar je broer ooit een plaat mee heeft opgenomen).quote:Op vrijdag 30 juli 2004 13:32 schreef Mark het volgende:
Bidi ken ik ook niet zo goed, maar we kennen een hoop dezelfde mensen uit de "(oud-)Osse metalscene". Wel relaxede gast waarmee het goed ouwehoeren is over ouwe bandjes!
Grappig, net even op de Roadburn site gekeken en inderdaad: Walter is degene die ik dacht. Hij heeft vroeger voor een metalblaadje hier uit Nijmegen geschreven en ik heb hem wel eens een paar keer gesproken. Hij zal mij wel niet kennen.
Op die website zag ik trouwens ook dat de oude gitarist van de band van mijn broer betrokken is bij het hele gebeuren.
* Doc zet Mickey Mouse nog eens op: "It's a small world after all"
Is dat wel stoner?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:00 schreef Seborik het volgende:
Mark, ken jij de band Excel? Ergens uit de '80s.
Nee, maar hij post hier en niet in metalheads en ik heb deze tip gehad, maar niemand lijkt het te kennen. Ken jij het Doc?quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:03 schreef Doc het volgende:
[..]
Is dat wel stoner?![]()
Maar ... maar ... maar.... MAAR DA's OFF-TOPICquote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:07 schreef Seborik het volgende:
[..]
Nee, maar hij post hier en niet in metalheads en ik heb deze tip gehad, maar niemand lijkt het te kennen.
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:07 schreef Seborik het volgende:
Ken jij het Doc?
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:07 schreef Seborik het volgende:
Wel net even een shitload Doom-cd's gekocht via Ebay.![]()
Ja, offtopic ga je dood van.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:20 schreef Doc het volgende:
Maar ... maar ... maar.... MAAR DA's OFF-TOPIC![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als we jou toch niet hadden.quote:Nee. Ik zou zeggen vraag het even aan Mark. Hij post niet in Metalheads dus je kan het wellicht hier even vragen ...
Nee.quote:Ga je trouwens nog naar Pelican?
Dat gelukkig niet, maar je krijgt er wel rare huiduitslag van en als je er te lang mee blijft lopen is er kans op onvruchtbaarheid.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:21 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ja, offtopic ga je dood van.
Waarom? Dan vraag ik me dus echt af: WAAROM?!quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:27 schreef Seborik het volgende:
Ik wil het de komende tijd een beetje rustig aan doen wat betreft vrijetijdesbesteding en me alvast inlezen in wat het komende jaar gaat brengen.
Ik wil ook een Doc worden, ooit.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:29 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom? Dan vraag ik me dus echt af: WAAROM?!
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:35 schreef Seborik het volgende:
[..]
BIBLICAL PROOF OF UFOs s/t CD
Als je echt geen kinderen wil is het uiteindelijk best een ve8ilige manier van anti-conceptiequote:Op vrijdag 30 juli 2004 22:35 schreef Seborik het volgende:
Die Totimoshi is geen stoner. Weer offtopic. Het begint alweer te jeuken.
Geen idee. Het album komt uit op Misanthropic Agenda. Maar die staat al vanaf mei in de planning.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 08:56 schreef nipeng het volgende:
Wanneer komt die Boris - Dronedevil uit?![]()
![]()
![]()
Ik ga binnenkort wat van hun ablums bestellen via internet
Kijk op hun website onder contact / route, hier staat de ligging duidelijk op.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 22:49 schreef nipeng het volgende:
Dat cafe zou ergens in de buurt van de 013 moeten liggen.
Die website van hun is wat vaag... ach we zien wel.
Die nummers komen van een album?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 14:26 schreef nipeng het volgende:
M.b.t. Negative Reaction, op een Doom verzamel cd hebben ze ook een aantal sterke nummers staan als ik me niet vergis.. De titel is iets in de trand van "He's nog good to me dead".
* Mark kent heel veel jaren 80 metalquote:Op vrijdag 30 juli 2004 20:00 schreef Seborik het volgende:
Mark, ken jij de band Excel? Ergens uit de '80s.
Leuk dat je het kent.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 16:59 schreef Mark het volgende:
[..]
* Seborik kent heel veel jaren 80 metal
Excel? Ja hoor! "The Joke is on you" is volgens mij hun bekendste album, al heb ik er zelf geen albums van. Wel aardig, maar niet van doorslaggevend belang in de grote vaart der metal-volkeren
Ik heb er denk ik (ook) zo'n 3 draaibeurten nodig gehad om m'n op waarde te schatten.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:17 schreef nipeng het volgende:
Ik heb 'm onlangs nog een paar keer geluisterd en ben wat positiever gaan oordelen over Local Angel.
Chicoquote:Op donderdag 5 augustus 2004 15:29 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik heb er denk ik (ook) zo'n 3 draaibeurten nodig gehad om m'n op waarde te schatten.
Nu, na minstens 30 (wsl meer) draaibeurten, vind ik het echt zoooooo'n heerlijke CD ...
dunno.. ik zie ze trouwens d8 ik in oktober in de Effenaar,met Gas erop ofzoietsquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:39 schreef nipeng het volgende:
Hoe is het laatste album van Spoiler?
Had ik ook gezien. Deels (niet helemaal) kende ik het al van de bonus DVD die bij de engelse uitgave van Songs for the Deaf zat. Daar zaten ook nog wat andere live opnamen bij.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:15 schreef TimoBasso het volgende:
Gistere was echt trouwens een leuk concertje van Queens op MTV Live ,Goh wat vind ik toch jammer dat die band deels uit elkaar is ..
Ik ken Pelican nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:22 schreef Seborik het volgende:
Hallo Doc.
Die instrumentale cd van Biblical Proof for UFOs is zwaar ok. Ik vind alleen Pelican wat beter.
Die nieuwste van bpUFOs heb jij weer niet toch? 1+1=...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:34 schreef Seborik het volgende:
Aha, zeker de moeite waard. Tip van Nipeng, dus dat moet je wel serieus nemen.
Mocht het moeilijk zijn om aan die Biblical te komen, laat het dan even weten, dan regelen we wat.
Kut, wat doe ik, dit is warez en offtopic.
Leuke albums hebben ze.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:53 schreef Seborik het volgende:
Ik heb m'n cd'tjes via de ebay-shop van deze site: http://www.crucialblast.net/
Yeah..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:28 schreef nipeng het volgende:
Brant begint aardig populair te worden.
Tof. Is de EP ook zonder zang?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 14:31 schreef nipeng het volgende:
Enfin, luister nu naar Pelican - Australasia maar ik vind de EP wel beter.
Mijn favoriete Pelican nummer = Mammoth![]()
Meisjes van 6 mag toch welquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:33 schreef TimoBasso het volgende:
ik zie dadelijk al een dude van 16 met een brant shirtje rond walken![]()
cool topic, Stoner muziek spreekt me wel aanquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 11:39 schreef nipeng het volgende:
Hoe is het laatste album van Spoiler?
Dit is het stoerste muzak topic op Fok.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 23:17 schreef ransbal het volgende:
[..]
cool topic, Stoner muziek spreekt me wel aan
Hmm zeker niet blind kopen dus. Vreemde gewaarwording, Spoiler die naar Alice in Chains of The Cure klinkt.quote:Ik ben nav het eerste album Mud and Glitter naar de cd presentatie geweest in de Helling (Utrecht) en dat viel erg tegen. Daar waar Mud and Glitter echt een stijl had was dit een samenraapsel van alles en heel veel gejat werk naar mijn idee. De ene keer dacht je dat je naar Alice in Chains aan het luisteren was, om in een volgend nummer je bij een concert van The Cure te wanen.
Ik heb de cd dus niet gekocht en ook niet beluisterd.
yeah okeyquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 23:05 schreef Doc het volgende:
[..]
Meisjes van 6 mag toch wel
(wat mij betreft mogen er best meer mensen fan worden hoor, ook leuk voor Brant)
Lijkt me wel cool , iedereen met een "chico"-ringtonequote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:06 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
yeah okey![]()
..maar het moet niet te veel worden.. stel je voor
"en dan nu op nr.15 Brant Bjork - chico"
The torturequote:Op woensdag 11 augustus 2004 12:13 schreef Doc het volgende:
[..]
Lijkt me wel cool , iedereen met een "chico"-ringtone
Uiteindelijk is het toch beter dan alle andere ringtones, zoveel is wel zekerquote:Op woensdag 11 augustus 2004 14:34 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
The torture![]()
Had ie een beetje toevallig rood haar?quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:08 schreef Doc het volgende:
Het aantal LocalAngel draaibeurten begint hier aardig de 100 de halen zo langzamerhand
Van het weekend naar een klein gratis festivalletje geweest. Myrthe had LocalAngel mee, en gaf het aan een van de DJs die eerst wilde horen of dat niet stiekem de nieuwste K3 was of zo.Toen dat niet het geval bleek draaide hij het halve album. De andere DJ die even weg was kwam terug en knipperde 20 keer met z'n ogen. Toen de eerste DJ het kleine meisje aanwees dat hem de CD te draaien had gegeven sloeg-ie stijl achterover: het bleek een BrantBjork fan te zijn die alles van BB had maar de nieuwste nog niet en dat een 6 jarige daarmee aankwam blew his mind
Heb van die DJ van het weekend het CDtje van Yellow#5 (bandje van MollyMcGuire en DaveCatching) te leen gekregen, die ik nog niet had.
Heb ik ook begrepen.quote:Op zondag 15 augustus 2004 19:12 schreef nipeng het volgende:
Italie heeft een aardig levendige stonerscene naar wat ik begrijp van diverse sites.
En die heb jij dus ...quote:Op maandag 16 augustus 2004 20:32 schreef bartrid het volgende:
nog maar even een schopje om te zeggen dat die video van kyuss op het Bizarre festival toch wel erg ok is
die heeft hier een tijdje geleden de ronde gedaanquote:Op maandag 16 augustus 2004 21:29 schreef Doc het volgende:
[..]
En die heb jij dus ...
Ik heb nog een MonsterMagnet op Bizarre video (ook leuk. Kyuss helaas niet ...
O ja joh? Vertel daar eens wat meer over?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:39 schreef Jassie het volgende:
Monster Magnet echt live zien was ook erg leuk.![]()
klinkt lekkerquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:27 schreef nipeng het volgende:
Pharaoh Overlord, een soort dronende psy rock.
Ik vind het best gaaf.
http://www.stonerrock.com(...)rd-Transatlantic.mp3
Ja, op het intrigerende Last Visible Dog label, dat net de overstap van cd-r naar cd heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 18:27 schreef nipeng het volgende:
Pharaoh Overlord, een soort dronende psy rock.
Ik vind het best gaaf.
Mega albumquote:Op donderdag 19 augustus 2004 12:57 schreef nipeng het volgende:
Die is![]()
Het hele heavy rocks album is![]()
Zojuist voor het eerst beluisterd.
Deze heb ik ook met exact hetzelfde commentaar. Deze klinkt wel behoorlijk Ozzy-achtig overigens.quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:38 schreef nipeng het volgende:
Ik heb deze twee:
[afbeelding]
Best ok, geen favorieten van me maar ze weten wel altijd weer positief te verrassen.
Veel garagepunk heeft dat ook (zie Hellacopters). Veel van die bands brengen gelimiteerde split elpees uit. Vaak meer nog dan hele albums.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:06 schreef Seborik het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met al die split-cd's? Eigenlijk is dat alleen maar bij dit genre... of tenminste... meer dan bij andere...
Split cd's komt ook veel voor bij hardcore en extreme metal.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:21 schreef nipeng het volgende:
Och het valt toch wel mee.
Klassiek dat heeft pas veel split cd's.
*Meld zich weer voor dienstquote:Op donderdag 26 augustus 2004 14:14 schreef nipeng het volgende:
Zaterdag 4 december - Hermano + Spoiler WII Den Bosch
![]()
Ah tof, ik zou er ook heengaan, maar na de voetbal van vandaag leek me dat geen strak plan meerquote:Op zondag 29 augustus 2004 13:16 schreef nipeng het volgende:
Leuk
Heb (nog) geen platenspeler
Ga straks naar een doomfestival in 013.
Die van OX had ik ook al gezien.quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:00 schreef od0bo het volgende:
Als Boris fanaat (zoals ik) ben je bijna verplicht om een platenspeler te kopen![]()
Die plaat van OX (ook bij het Kult Nihilow) is ook aan te raden, echte guitardrone van Ken, de gitarist van Otis, om van in trance te raken![]()
*heerlijk*.. beetje aan het strand hangen.. Brant bjork op mijn mp3 speler..quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:49 schreef Summoner het volgende:
Hoe was je vakantie trouwens, Timo?
Kreeg jij ook de opdracht om de poet in een envelop op te sturen?quote:Op zondag 29 augustus 2004 17:00 schreef od0bo het volgende:
Als Boris fanaat (zoals ik) ben je bijna verplicht om een platenspeler te kopen![]()
Die plaat van OX (ook bij het Kult Nihilow) is ook aan te raden, echte guitardrone van Ken, de gitarist van Otis, om van in trance te raken![]()
quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:09 schreef TimoBasso het volgende:
maarja de vrouwen maakte veel goed
![]()
Ja, betaling via PayPal gaat niet. Je kunt het geld cash opsturen (muntgeld in enveloppe is niet aan te raden, mist goed verpakt), heb dit in het verleden vaak gedaan en is maar 1 keer fout gegaan. Kan voor meer zekerheid ook aangetekend, maar kost 6 euro.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:26 schreef nipeng het volgende:
[..]
Kreeg jij ook de opdracht om de poet in een envelop op te sturen?![]()
Valt wel mee toch? Informatief verslag hoor.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:31 schreef nipeng het volgende:
Het kost me enorm veel moeite om e.e.a onder woorden te brengen.
...
Bunkur was mijn favoriet die avond.
Ufomammut toert binnenkort door Nederland, verder vrij weinig geloofquote:Op vrijdag 3 september 2004 19:58 schreef od0bo het volgende:
Liggen er nog interessante optredens in het verschiet? (doom)
yeah dat gaat echt Rockenquote:Op zondag 5 september 2004 19:45 schreef Doc het volgende:
Dat Hermano concert klinkt interessant. Zaterdag 4 december is alleen een dag dat ik mogelijk met m'n gezin Sinterklaas vier (dochtertjes, 5 en 6 jaar - Sinterklaas is dan nog mega belangrijk ... )
Kijken hoe een en ander te plannen valt ...
godver... waarom mis ik dit topic weer als zoiets bekend is...quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:53 schreef od0bo het volgende:
Hmm... geduld hebben.
Vanacht op Rockpalast een documentaire over QOTSA van 3:20 tot 4:20. Daarna ook Five Horse Johnson.
Yep. Jij nog interesse in eentje met zang? Mail me maarquote:Op maandag 13 september 2004 12:56 schreef Seborik het volgende:
He Doc, nog interesse in die Biblical Proof for UFO's instrumentale cd?
Check, als doc@fok.nl nog werkt.quote:Op maandag 13 september 2004 12:59 schreef Doc het volgende:
[..]
Yep. Jij nog interesse in eentje met zang? Mail me maar
Ontvangen en mail terug gestuurdquote:Op maandag 13 september 2004 23:35 schreef Seborik het volgende:
[..]
Check, als xxxdocxxx@fok.nl nog werkt.
jup Start the machine!quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:48 schreef wc-eend het volgende:
Is er een nieuwe fu??
En kan iemand wat stoner bands noemen.. die lekker snel spelen..
De meeste aan Kyuss gerelateerde bands hebben wel wat van Unida.quote:Op donderdag 16 september 2004 11:36 schreef Haanibal het volgende:
Hey ik lees altijd met veel plezier deze thread en heeft me ook al aan vele goede (nieuwe) muziek geholpen,
Ik weet niet echt of ik het hier moet plaatsen of 'ik zoek een nummer' maar ik dacht dat hier wat meer de 'stoner'kenners zaten.
Heeft iemand beetje een idee wat er op 'Unida' lijkt?
aanraders van Unida
Wet pussycat
If only two
thou wish
dwarf it (bijna punk)
Ben ik in zoverre met je eens in hoeverre je open staat voor wat ze uitbrengen. Ik vind het knap dat ze al 20 jaar bestaan en elke keer met een album komen dat anders is. Al is misschien Collossus of Destiny en Prick misschien wel zinloos. Hoewel ik Prick toen het een paar jaar geleden voor het eerst draaide zonde van mijn geld vond, maar nu pas kan ik het album wel waarderen.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:48 schreef bartrid het volgende:
melvins vind ik nogal `hit and miss'. Soms erg goed maar vaak ook zinloze herrie.
ik heb prick, the maggot en stoner witch van ze en prick draai ik het minste. MIsschien vind ik hem over een paar jaar ook wel okquote:Op woensdag 22 september 2004 19:27 schreef od0bo het volgende:
[..]
Ben ik in zoverre met je eens in hoeverre je open staat voor wat ze uitbrengen. Ik vind het knap dat ze al 20 jaar bestaan en elke keer met een album komen dat anders is. Al is misschien Collossus of Destiny en Prick misschien wel zinloos. Hoewel ik Prick toen het een paar jaar geleden voor het eerst draaide zonde van mijn geld vond, maar nu pas kan ik het album wel waarderen.
Al bevalt me hun eerdere werk t/m Lysol mij beter.
Maar over smaak valt niet te twisten![]()
Ja? hoe dat zo, ik ga vanavondquote:Op donderdag 23 september 2004 00:48 schreef TimoBasso het volgende:
Ufomammut ... wowik ben onder den indruk!
Ik zou zeggen probeer Bullhead en Eggnog (en ook Ozma & Glue Porch Treatments) eens!!!quote:Op donderdag 23 september 2004 09:10 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik heb prick, the maggot en stoner witch van ze en prick draai ik het minste. MIsschien vind ik hem over een paar jaar ook wel okBen het wel met je eens dat ze elke keer wat anders doen en dat is natuurlijk alleen maar positief. Het woord zinloos was wat ongelukkig gekozen
gaan we doen!quote:Op donderdag 23 september 2004 10:30 schreef od0bo het volgende:
[..]
Ik zou zeggen probeer Bullhead en Eggnog (en ook Ozma & Glue Porch Treatments) eens!!!
Jammer dat het optreden voor mij een flink eindje rijden is. ATP kan vind ik niet meer zo, anders was ik wel gaan kijken voor Blutch.quote:Op donderdag 23 september 2004 12:18 schreef Doc het volgende:
Vanavond Alabama Thunder Pussy + Blutch
Laten weten wat je ervan vindt he?quote:Op donderdag 23 september 2004 12:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
gaan we doen!
tuurlijkquote:Op donderdag 23 september 2004 13:46 schreef od0bo het volgende:
[..]
Laten weten wat je ervan vindt he?
klinkt wel aardig, tenminste als het niet te veel een kloon is en genoeg orginaliteit heeft ...quote:Op donderdag 23 september 2004 15:06 schreef Summoner het volgende:
Iemand bekend met de Britse band Hangnail op Rise Above Records?
Ze spelen wat standaard maar wel fraaie stonerrock met invloeden van Kyuss en Trouble. Ze hebben een goede zanger en hun gitaargeluid is lekker helder en krachtig, althans op de plaat die ik heb:
[afbeelding]
SuperJunkhead.. dat laatste nummer was echt geniaal..quote:Op donderdag 23 september 2004 10:36 schreef od0bo het volgende:
Jammer dat Ufomammut te kampen had met nogal wat geluidsproblemen (bijna geen bas in het begin, 'zang' was bijna niet te horen, probleempje met gitaarversterker). Het gebruik van de synthesizer met al de effecten is heel goed.
Sommige nummers deden me denken aan Otis en Wizard. Ik ga zeker nog eens kijken als ze weer in de buurt optreden.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:26 schreef Doc het volgende:
Alabama Thunderpussy was leuk. Beetje leeg alleen. De promotie voor het optreden was ook veel te mager geweest. Maar Nipeng & LizardTattoo waren er wel![]()
Dat meen je niet. Ik heb ze vorig jaar gezien in 013, Doornroosje en de Frontline (samen met Bongzilla). Ik was echt onder de indruk van vooral het optreden in 013, ook omdat ik nog niet bekend was met de band en het geluid was toen prima. Daarom ben ik ook naar de andere twee optredens gaan kijken en heb daar beide cd's gekocht. In de Frontline was het geluid bagger en kwam het ook niet tot z'n recht. Af en toe wat invoeden van Melvins, Boris en Sunn.quote:Op vrijdag 24 september 2004 09:26 schreef Doc het volgende:
Het voorprogramma Blutch vond ik driemaal niets.
Dus de DJ was Walter? Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 23 september 2004 19:34 schreef TimoBasso het volgende:
Walter had weer een mooie roadburn![]()
Ik hoorde ook de opmerking van iemand naast me tegen een vriend van hem "als je nu ga roepen om een toegift sla ik je neer". Het kwam niet echt over. Wat opzich jammer was, want -zoals ik al schreef- het leken me het aardige gasten die ook echt in hun muziek geloofden, maar wat ik beschrijf is hoe de muziek bij mij over kwam. Het was voor het eerst sinds tijden dat ik het idee had "hier loop ik bij weg, want dit is niets". Ik ben zelf ook niet zo'n liefhebber van "traag"of van "doom" dus dat scheelt ook in mijn lage waardering voor die band.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:24 schreef od0bo het volgende:
Je doet de band zeker tekort doet door te zeggen dat ze alleen herrie op een laag niveau maken.
Agreed, ik heb Blutch vorig jaar ook gezien met Bongzilla en het was een verrassend goed optreden.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:24 schreef od0bo het volgende:
Je doet de band zeker tekort doet door te zeggen dat ze alleen herrie op een laag niveau maken.
Damn, dan moet ik hem ook maar snel gaan halen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:32 schreef od0bo het volgende:
p.s. Ik krijg die 2 cd's van Ufomammut niet meer uit mijn cd-speler. is voor mij tot nu toe echt het album van het jaar!
Je moet inderdaad van die muziekstijl houden. Ze nemen hun muziek ook serieus, aangezien de zanger/gitarist al zo'n 10 jaar (als ik het goed heb) met deze band bezig is.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:41 schreef Doc het volgende:
ben zelf ook niet zo'n liefhebber van "traag"of van "doom" dus dat scheelt ook in mijn lage waardering voor die band.
Godlike Snake heeft tot nu toe mijn persoonlijke voorkeur boven Snailkingquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:52 schreef Summoner het volgende:
Damn, dan moet ik hem ook maar snel gaan halen.
En misschien moet ik het ook positiever opvatten dat ik maar weer eens basgitaar met een bandje moet gaan spelenquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:51 schreef od0bo het volgende:
[..]
Je moet inderdaad van die muziekstijl houden. Ze nemen hun muziek ook serieus, aangezien de zanger/gitarist al zo'n 10 jaar (als ik het goed heb) met deze band bezig is.
Is inderdaad balen ja. Van wie heb je gehoord dat je niet veel gemist hebt? Ik vond Ufomammut zeker de moeite van het bezoeken waard.quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:44 schreef mr_cucumber het volgende:
heb ik Ufomammut niet kunnen zien. Maar wat ik ervan gehoord heb vandaag heb ik niet veel gemist.
jupquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:32 schreef od0bo het volgende:
[..]
Dus de DJ was Walter? Dat wist ik niet.
p.s. Ik krijg die 2 cd's van Ufomammut niet meer uit mijn cd-speler. is voor mij tot nu toe echt het album van het jaar!
quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:59 schreef nipeng het volgende:
Het was erg leuk om Reverend Bizarre te zien. En ja ze zijn goed.![]()
Van de mensen met wie ik was en die niet vroeg naar huis hoefdenquote:Op vrijdag 24 september 2004 18:24 schreef od0bo het volgende:
[..]
Is inderdaad balen ja. Van wie heb je gehoord dat je niet veel gemist hebt? Ik vond Ufomammut zeker de moeite van het bezoeken waard.
jup same here...quote:
Nice review.quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:59 schreef nipeng het volgende:
Zo dat was een leuk weekje.
Naar beide ben ik van plan om te gaan.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:50 schreef od0bo het volgende:
Nog wat data:
Negative Reaction - 3 okt. Baroeg R'doom
Place of Skulls - 15 okt Hedon Zwolle
Ken ik niet.quote:Monkey3 - 28 okt. Cul de Sac Tilburg
Hmm ben bang om Tussler shit aan te moeten horen of nog erger hun poppy crap.quote:Motorpsycho - Tivoli Utrecht
Ik heb ook redelijk wat van hun albums.quote:Motorpsycho 03/11/02 013
Motorpsycho 12/04/02 Nighttown
Motorpsycho 29/05/98 Effenaar
Motorpsycho 14/11/97 Noorderligt
Motorpsycho 23/08/97 Walibi Flevo/Lowlands
Motorpsycho presents International Tussler Society 8 oktober Vera Groningen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:50 schreef od0bo het volgende:
Motorpsycho - Tivoli Utrecht
sinds 1998 (tivoli utrecht, a K9 suitequote:Op zondag 26 september 2004 12:29 schreef nipeng het volgende:
Motorpsycho heb ik diverse malen gezien:
[..]
Ik heb ook redelijk wat van hun albums.
Die smaakt inderdaad naar meer. Jammer dat ik 3 van de 5 nummers al op cd had.quote:Op zondag 26 september 2004 14:24 schreef nipeng het volgende:
Die EP van Goatsnake, Trampled under hoof, is erg lekker.
Heheh, te laat..quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:33 schreef TimoBasso het volgende:
Yeah..
ik hoop ECHT niet dat Brant opeens ook cool wordt bij het mainstream volk
Persoonlijk vind ik alles wat Brant Bjork gedaan heeft leuk. Het lijkt me dat jij ook het meeste wel aardig zou vinden. Het is allemaal redelijke gevarieerd. Die CD BB&theOperators is de meest poppy CDvan zijn solo dingen. Jalamanta is de meest heavy (deels instrumentaal; heerlijke grooves). Keep Your Cool zit daar een beetje tussen in en Local Angel is ultiem relaxed - enigszins singer/songwriterachtig maar zeker niet op een neuzilige manier: meer stoned in het zomergras:)quote:Op maandag 27 september 2004 00:11 schreef Zander het volgende:
Ik hoort net een leuk instrumentaal nummertje van Brant Bjork & the Operators op m'n Audioscrobbler-zender. Zou van deze cd moeten komen:
[afbeelding]
Is dat verder nog een goede cd? 't klonk eigenlijk niet echt 'Stoner' of zo, maar wel okee.
quote:Op woensdag 11 augustus 2004 15:08 schreef Doc het volgende:
Van het weekend naar een klein gratis festivalletje geweest. Myrthe had LocalAngel mee, en gaf het aan een van de DJs die eerst wilde horen of dat niet stiekem de nieuwste K3 was of zo.Toen dat niet het geval bleek draaide hij het halve album. De andere DJ die even weg was kwam terug en knipperde 20 keer met z'n ogen. Toen de eerste DJ het kleine meisje aanwees dat hem de CD te draaien had gegeven sloeg-ie stijl achterover: het bleek een BrantBjork fan te zijn die alles van BB had maar de nieuwste nog niet en dat een 6 jarige daarmee aankwam blew his mind
Dit topic aan het bijlezen om het antwoord op de trivia quiz tevindenquote:Op woensdag 29 september 2004 16:00 schreef Mark het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Zijn twee verschillende bands. Ik denk vrij zeker te weten dat ze ook geen overlap in bandleden, maar om het zeker te weten dat moet ik het nakijken op de CDs thuis. Wel beiden uit Eindhoven.quote:Op donderdag 30 september 2004 21:32 schreef TimoBasso het volgende:
is Candybar Planet nou 7zuma7.. of zit ik nou zo verkeerd?
That sounds like my cup of teaquote:Op maandag 4 oktober 2004 16:08 schreef nipeng het volgende:
Josiah = erg lekkere '70ish rock.
Lekker veel energie, goede sound.
http://www.stonerrock.com/jukebox/Josiah-Malpaso.mp3
http://www.stonerrock.com/jukebox/Josiah-The_Scarlatti_Tilt.mp3
Kijk zelf maar eens:quote:Op maandag 4 oktober 2004 18:51 schreef Summoner het volgende:
Leek die zanger van Negative Reaction toevallig ook op
[afbeelding] ?
Hmmm, totaal niet. Wat doet die foto toch op de site van Mourning Beloveth?quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:11 schreef nipeng het volgende:
Kijk zelf maar eens:
http://www.mourningbeloveth.com/mourn/doompics/CLTF000053.JPG
quote:The saga of Sleep's Dopesmoker was already almost ten years in the making by the time of its belated release in 2003. Originally slated to follow closely behind their second album of a decade earlier, the landmark Sleep's Holy Mountain, it lingered in unreleased limbo instead -- the subject of a vicious legal dispute between the Northern California trio and their record company, London, which refused to release Dopesmoker as delivered by the band -- that is, a single, 60-minute-long song! The impasse eventually led to the stubborn band's ignominious dissolution circa 1997 rather than conform to the label's demands, leaving fans waiting for an album that most assumed would never be heard. But come 1999, an incomplete, disjointed version of the recordings was cobbled together and released by Rise Above Records with the title Jerusalem. Unfortunately, this version sounded oddly ragged in places, with senseless digital song divisions and an abrupt, obviously chopped-off ending; so for all intents and purposes, the ideal work as envisioned by Sleep clearly remained unrealized. Thankfully, all these glitches were finally corrected for the definitive, band-sanctioned 2003 edition of Dopesmoker, which bears a top-notch production job courtesy of Billy Anderson (Helios Creed, Natas, etc.) to boot. Revealed here at last, in all of its colossal glory, Dopesmoker is at once an instant doom metal classic -- some might even say a masterpiece -- as well as an impossibly dense, nearly impenetrable listening experience for unprepared fans (just to give you an idea, the first vocals only arrive 16 minutes in). Meticulously composed in the style of Gregorian chants as interpreted through the ears of Black Sabbath, "Dopesmoker" esoterically describes -- get this -- the "Weedian" people's pilgrimage to the "riff-filled land." But lyrics aside -- and there are precious few here to justify stressing over them -- what skeptical listeners must take into account here is that "Dopesmoker" is in fact a single song, not a series of song snippets stitched together progressive rock style. As such, this initially daunting edifice of snarling riffage requires quite a bit more patience and dedicated sampling before its secrets are unlocked and its riddles unraveled, but therein lies the crux of what is ultimately a very rewarding experience. And for Jerusalem owners still reticent to part with their hard-earned cash for this new and improved edition, Tee Pee Records has added a bonus treat in the form of a live recording of unreleased track "Sonic Titan."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |