abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20846279
Ik woon al 25 jaar in een buurt met nu ruim 60% allochtonen, waaronder ook veel moslims.
Ook veel criminaliteit en lastige hangjongeren.
Ik was/ ben tegen politieke correctheid die in feite alleen maar onverschilligheid of onmacht bedekt.
De huidige tendens, alles moet maar gezegd kunnen worden, is nog erger.
Er zijn sociale problemen, cultuurverschillen. Er is mogelijk en teroristendreiging.
Je hoeft dit niet te ontkennen. Maar wat er nu gebeurt schiet zijn doel ver voorbij.
pi_20846318
Hoewel hij amusant is, is hij ook het voorbeeldje dat ik bedoelde met deze tekst.
quote:
De voedingsbodem is inderdaad angst en generalisatie voor dat soort partijen. Maar je moet ook kijken waarvoor men bang is. Waarom vinden ze dat er 'teveel' turken en marokkanen hier zijn? Waarom wantrouwt men moslims? Meestal is men bang voor verandering.

Zijn turken/marocs zo anders dan 'de nederlander'? Is dat wel gewenst een totaal andere cultuur op grote schaal binnen de nederlandse 'importeren'? Wat is de aard van die cultuur?

Hoe groot is het percentage 'slapende terroristen' onder de moslimbevolking? Worden ze wel adequaat opgespoord? Is Nederland wel in staat om deze nieuwe vijand te bevechten? Leven we wel in een rechtsstaat, of moeten we zelf actie ondernemen?

En als er genoeg mensen met deze mensen met zulke vragen rondlopen ontstaat er een voedingsbodem voor dat soort partijen. Je kunt beter met eem gematigde partij alles even aanpakken, dan de volgende 10 jaar een bloedige burgeroorlog voeren.
*** In times of war we need to sacrifise the godless pacifist scum first ***
  zondag 25 juli 2004 @ 15:50:07 #53
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_20846363
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:44 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Nouja, veel volkeren dan. Chinezen, Japanners en Indo's uitgesloten. En sommige Oos-Europeanen vind ik ook wel ok, net als de rest van de Europeanen, daar heb je geen gezeik mee. Maar die hele soos uit Afrika,
  zondag 25 juli 2004 @ 15:53:39 #54
93727 kofkof
pi_20846428
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:48 schreef De_Rode_Brigade het volgende:
Hoewel hij amusant is, is hij ook het voorbeeldje dat ik bedoelde met deze tekst.
[..]
Hoewel jij zelf ook amusant bent, kun je van mij tenminste niet zeggen dat ik wegloop voor de feiten. De realiteit is hard, ontwaak en wil wat doen aan de toekomst van dit land, of loop weg en kom jezelf later tegen.
pi_20846461
quote:
En sommige Oos-Europeanen vind ik ook wel ok,
En welke niet? Aan welke criteria moeten ze voldoen om door jou 'ok gevonden' te worden.
quote:
net als de rest van de Europeanen, daar heb je geen gezeik mee
Inderdaad. Er is ook geen criminaliteit in andere europese landen (veroorzaakt door de autochtone bevolking )
quote:
Maar die hele soos uit Afrika, Chinezen, Japanners en Indo's uitgesloten
Je komt wel een beetje dom en bevooroordeeld over wist je dat? Je sluit hele volkeren buiten omdat je ze 'niet ok' vindt? Kansloze... Ik moet toch echt toegeven dat mijn oplossing voor het immigratie 'probleem' beter is dan die van jou.
pi_20846485
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:43 schreef kofkof het volgende:

[..]

Toch is het zo. Kijk naar China, zonder het staats-nationalisme zullen ze geen wereldmacht worden. Patriotisme voor Amerika.

Maar het punt is, wij Nederlanders verliezen de Nationale-trots, dat komt door al die volkeren die ons komen leegzuigen.
Het is een methode van populisten om in principe sociaal-economische problemen toe te schrijven aan culturele verschillen. Een makkelijke methode om macht te verzamelen (zie PF).

Een liberaal denkt dat zoiets als culturele verschillen geen rol spelen. Het publieke domein is pluriform. De behoefte aan "erkenning" (de thymos van Plato) wordt afgevangen door de bevrediging van behoeften en voldoende prikkels voor de rede in de economie. De klassieke reactie van rechts is om te zeggen dat wij in een liberale democratie allemaal slaaf zijn geworden en dat de mens hunkert naar erkenning (in de strijd om het bestaan) en dus het zijn van een meester. Maw de liberale democratie zal leiden tot decadentie, waaruit mensen geneigd zijn los te breken door zomaar hun eigen oorlogjes op te zetten. Ik ben het met die analyse fundamenteel oneens. Ik denk dat een pluriforme publieke ruimte zonder staatsbevoogding van de moraal uiteindelijk beter werkt dan een vrij dirigistische, volks-nationale economie. Afgezien nog van het feit dat zo'n sterke staat ongekende inherente economische zwaktes oplevert. In de eerste plaats al omdat de bevolking beter is opgeleid en kritischer is en dus sowieso niet betutteld wil worden. In de tweede plaats niet, omdat ik uitga van een andere kijk op de geschiedenis. Het hostoricisme dat nl. samenhangt met jouw these onderschrijf ik ten enenmale niet.
I´m back.
  zondag 25 juli 2004 @ 15:57:26 #57
93727 kofkof
pi_20846510
Buitensluiten? Die Afrikanen hebben hier niets te zoeken. Jij klinkt alsof je het maar normaal vindt om alles in ons land toe te laten, da's pas idioot.
pi_20846515
quote:
kun je van mij tenminste niet zeggen dat ik wegloop voor de feiten. De realiteit is hard, ontwaak en wil wat doen aan de toekomst van dit land, of loop weg en kom jezelf later tegen.

Vertel mij dan maar eens. Voor welke 'feiten' (die ook werkelijk onderbouwd kunnen worden) loop ik weg dan?
pi_20846575
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:57 schreef kofkof het volgende:
Buitensluiten? Die Afrikanen hebben hier niets te zoeken. Jij klinkt alsof je het maar normaal vindt om alles in ons land toe te laten, da's pas idioot.
Oh my God... Waar heb ik gezegd dat ik het normaal vind om 'alles' naar dit land toe te laten? Ach... Laat ook maar...
pi_20846580
quote:
Op zondag 25 juli 2004 15:57 schreef kofkof het volgende:
Die Afrikanen zijn er al. Er wordt niet van alles en nog wat in ons land toegelaten zoals jij het stelt.
  zondag 25 juli 2004 @ 16:50:43 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20847560
quote:
Op zondag 25 juli 2004 14:55 schreef kofkof het volgende:
Multikul is een utopie die niet werkt, landen gaan kapot, er zal geen rust zijn in zo'n land. Kijk hoe Nederland 50 jaar geleden was toen er nog geen buitenlanders waren, en kijk hoe het nu is...

Nee, dit is geen flame, dit is de waarheid
50 jaar terug. 1954, toen kwamen hier Italianen, Tsjechen, hongaren, Polen indiers etc etc en woonden hier al eeuwen joden, roma, etc etc

Niets mis mee over het algemeen prima terecht gekomen.

Dus, niet echt waar dat uit je nek gelul van je
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 juli 2004 @ 19:40:54 #62
93727 kofkof
pi_20850960
Zoals ik al zei. Het zijn bepaalde volkeren die de overlast veroorzaken, die moeten we ontwijken, die horen hier al sowieso niet.
pi_20851028
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:40 schreef kofkof het volgende:
Zoals ik al zei. Het zijn bepaalde volkeren die de overlast veroorzaken, die moeten we ontwijken, die horen hier al sowieso niet.
We moeten dus hele volkeren ontwijken volgens jou? Leg mij maar dan eens even uit aan welke eisen een bevolkingsgroep moet voldoen om 'wel ok' gevonden te worden door jou. Ook zou je antwoord kunnen geven op mijn eerdere vragen.
  zondag 25 juli 2004 @ 20:22:45 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20851948
quote:
Op zondag 25 juli 2004 19:40 schreef kofkof het volgende:
Kijk, dit is nu doorgeschoten politiek incorrect. Bepaalde volkeren afschilderen als crimineel, is zelfs racistisch te noemen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 25 juli 2004 @ 21:20:06 #65
93727 kofkof
pi_20853339
quote:
Op zondag 25 juli 2004 20:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kijk, dit is nu doorgeschoten politiek incorrect. Bepaalde volkeren afschilderen als crimineel, is zelfs racistisch te noemen.
Maar het is wel beter voor ons leefklimaat. De waarheid is hard, maar wie hem niet onder ogen durft te zien en hem afschilderd als 'racistisch' weet niet beter. Trouwens, ik heb geen zin in een discussie over de betekenis van 'racisme', maar ik kan je zo wel vertellen dat er niets racistisch is aan het willen behouden van je eigen land. Maar dat neem je natuurlijk niet aan van me, kon ik al zien aan dat gare plaatje onder je naam.
pi_20853408
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:20 schreef kofkof het volgende:

Maar dat neem je natuurlijk niet aan van me, kon ik al zien aan dat gare plaatje onder je naam.
Wat is er mis met die zwarte man van SK ?
Crimineel die nederland teistert ?
  zondag 25 juli 2004 @ 21:29:36 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20853576
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:20 schreef kofkof het volgende:

[..]

Maar het is wel beter voor ons leefklimaat. De waarheid is hard, maar wie hem niet onder ogen durft te zien en hem afschilderd als 'racistisch' weet niet beter. Trouwens, ik heb geen zin in een discussie over de betekenis van 'racisme', maar ik kan je zo wel vertellen dat er niets racistisch is aan het willen behouden van je eigen land. Maar dat neem je natuurlijk niet aan van me, kon ik al zien aan dat gare plaatje onder je naam.
Dit is het voorbeeld van doorgeschoten politiek incorrect. Eerst racisme pleiten, en daarna verontwaardigt doen dat er weer iemand is die racist roept. Als je mij een beetje kent, zal ik dat niet zo snel doen.

Het is typisch voor het huidige politieke klimaat waar mensen denken dat het normaal is om volkeren als crimineel te bestempelen en daardoor deze volkeren willen weren. Natuurlijk overgoten met het sausje "de waarheid is hard" en "behouden van je eigen land".

Tevens snap ik niet wat er mis is met mijn user-ikoon. Is het niet Arisch genoeg voor je?
  zondag 25 juli 2004 @ 21:32:31 #68
93727 kofkof
pi_20853657
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is er mis met die zwarte man van SK ?
Crimineel die nederland teistert ?
Koffieboon Annan is natuurlijk wel intelligenter, maar iemand die al een avatar van een Afrikaan heeft, neemt nooit van me aan dat bepaalde volkeren crimineler zijn dan anderen.

Sommige mensenrassen hebben een andere samenstelling van hormonen waardoor ze agressiever zijn. Dit verklaart ook waarom deze kinderen vaker minder goed presteren op school, de hormonen zorgen ervoor dat ze zich niet kunnen concentreren. In andere gevallen leiden deze hormonen tot crimineel gedrag. (ras, evolutie en gedrag: Professor J. Philippe Rushton)
pi_20853748
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:32 schreef kofkof het volgende:

Koffieboon Annan is natuurlijk wel intelligenter, maar iemand die al een avatar van een Afrikaan heeft, neemt nooit van me aan dat bepaalde volkeren crimineler zijn dan anderen.

Sommige mensenrassen hebben een andere samenstelling van hormonen waardoor ze agressiever zijn. Dit verklaart ook waarom deze kinderen vaker minder goed presteren op school, de hormonen zorgen ervoor dat ze zich niet kunnen concentreren. In andere gevallen leiden deze hormonen tot crimineel gedrag. (ras, evolutie en gedrag: Professor J. Philippe Rushton)
Sidekick had gelijk..je bent een racist...
Zo ken ik er nog een in die stijl: blanken zijn dommer dan oost-aziaten..
  zondag 25 juli 2004 @ 21:38:15 #70
93727 kofkof
pi_20853812
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sidekick had gelijk..je bent een racist...
Zo ken ik er nog een in die stijl: blanken zijn dommer dan oost-aziaten..
Aziaten schijnen een hoger IQ te hebben jah. Good for them
  zondag 25 juli 2004 @ 21:40:10 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20853855
quote:

[..]

Mannen hebben hormonen die leiden tot meer agressief gedrag. Gaan we mannen nu weren uit Nederland?

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van verschillende hormonen bij rassen (zover echte rassen al uberhaupt bestaan). Criminaliteit heeft enkele oorzaken (sociale-economische status, verschil in cultuur, omgeving, ...), maar ras of volk is er geen van..
  zondag 25 juli 2004 @ 22:01:09 #72
93727 kofkof
pi_20854273
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Mannen hebben hormonen die leiden tot meer agressief gedrag. Gaan we mannen nu weren uit Nederland?

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van verschillende hormonen bij rassen (zover echte rassen al uberhaupt bestaan). Criminaliteit heeft enkele oorzaken (sociale-economische status, verschil in cultuur, omgeving, ...), maar ras of volk is er geen van..
Het is toch wel algemeen bekend dat negroïde mannen meer testosteron hebben. Naslagwerk<
pi_20854295
Ok dus bepaalde quota's opstellen voor landen is geen goed idee? Weet je wat jouw probleem is Kofkof, jij ziet 'de afrikaan' die naar Nederland komt op deze manier:

Terwijl de (hoogopgeleide) afrikanen die ik zou toelaten er zo uit zouden zien:

Jij gaat per definitie uit van nature uit bij mensen, terwijl nurture ook voor een groot deel meespeelt. Ik zou zeggen voor het grootste deel. Ik ontken niet dat er problemen zijn bij bepaalde bevolkingsgroepen. Ik zeg dus ook, pak die problemen specefiek gericht aan bij die groep. En terwijl de 'intergratieproblemen' worden 'opgelost' moet er een halt worden toegeroepen aan de aanvoer van nieuwe mensen uit die groepen. Als de groep eenmaal goed ingeburgerd is kan de kleine stroom nieuwkomers makkelijk geassimileerd worden door de al geïntergreerde groep.

Kijk ik ontken niet dat ik weleens neerkijk op negers, maar we moeten onze oerinstinkten opzij zetten. Ik denk dat we het zover hebben geschopt door onze manier van denken/Westerse maatschappij. En dat hield niet in (de laatste decennia niet in ieder geval) dat we raciale verschillen in de weg lieten staan. In de VS is er een grote groep zwarten/latino's/asians die de American Dream hebben waargemaakt. Of wilde je dat ontkennen? In Californië is 'maar' 59% van de bevolking blank en dat terwijl het de 4de economie in de wereld is. (bron:Discovery)

Het is allemaal een kwestie van opvoeding in mijn ogen. Niet de genetische samenstelling.
pi_20854325
quote:

[..]

Dat ligt meer aan de cultuur, lijkt me.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20854330
quote:

[..]

Sommige mensenrassen hebben een andere samenstelling van hormonen waardoor ze agressiever zijn.
Angelsaksen en Duitsers, toevallig?
pi_20854351
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:01 schreef kofkof het volgende:

[..]

Het is toch wel algemeen bekend dat negroïde mannen meer testosteron hebben. Naslagwerk<
Dan zouden vrouwen dus ook intellectueler zijn dan mannen? Dat geloof ik wel graag maar in de praktijk komt er weinig van terecht.

Zijn mannen intellectueel superieur aan vrouwen?
pi_20854368
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat ligt meer aan de cultuur, lijkt me.
Bingo!
  zondag 25 juli 2004 @ 22:07:58 #78
93727 kofkof
pi_20854425
Ik zeg dat Negers een lager IQ hebben, dat wil niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn. Opvoeding is ontzettend belangrijk, net als scholing. Indien je deze 3 factoren bij elkaar optelt dan kun je als Afrikaan ook meedraaien in de westerse wereld. Maar het probleem is, veel Afrikanen zijn gewoon niet intelligent genoeg, ze laten zich leiden door emoties en driften. Ik ben niet zozeer tegen immigratie van hoogopgeleiden, de lager opgeleiden moeten we gewoon niet hebben. Dat is niet goed voor ons leefklimaat, dat is gewoon zo. Als we aan de poort al zeggen dat we ze niet willen dan maken ze ons misschien uit voor racisten, toch liever dat dan ze een jaar hier laten wachten voor een verblijfsvergunning om ze er dan uit te gooien, dat alleen om niet 'racistisch' te worden genoemd.
pi_20854561
quote:
Als we aan de poort al zeggen dat we ze niet willen dan maken ze ons misschien uit voor racisten,
Australië, Canada en de VS zijn allang geen immigratielanden meer die iedereen toelaten. Alleen hoogopgeleiden die in een bepaalde sector nodig zijn komen in aanmerking. En of ze nou blank, zwart of geel zijn maakt weinig uit. Het gaat erom dat ze slim genoeg zijn. En ik heb nog nooit gehoord van iemand die VS van racisme beschuldigde op grond van hun toelatingscriteria.
quote:
Opvoeding is ontzettend belangrijk, net als scholing. Indien je deze 3 factoren bij elkaar optelt dan kun je als Afrikaan ook meedraaien in de westerse wereld. Maar het probleem is, veel Afrikanen zijn gewoon niet intelligent genoeg, ze laten zich leiden door emoties en driften. Ik ben niet zozeer tegen immigratie van hoogopgeleiden, de lager opgeleiden moeten we gewoon niet hebben.
Dit klinkt al heel anders dan 'afrikanen als volk' horen hier niet.
  zondag 25 juli 2004 @ 22:15:09 #80
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20854605
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:07 schreef kofkof het volgende:
Maar het probleem is, veel Afrikanen zijn gewoon niet intelligent genoeg, ze laten zich leiden door emoties en driften.
Wow joh, het zijn net mensen!
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 25 juli 2004 @ 22:17:41 #81
93727 kofkof
pi_20854664
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:13 schreef De_Rode_Brigade het volgende:

[..]

Dit klinkt al heel anders dan 'afrikanen als volk' horen hier niet.
Jah, maar wat ik doe is een volk als groep bekijken. Als blijkt dat een volk erg crimineel is dan komen ze er niet in, als er dan iemand van dat volk is die wel voldoet aan de criteria voor immigratie dan kan je (simpel gezegd) voor hem/haar een uitzondering maken. Dat is al heel wat makkelijker en minder bureaucratischer dan het eeuwige "niet over één kam scheren' a.k.a alles apart behandelen.
pi_20854840
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:17 schreef kofkof het volgende:

[..]

Jah, maar wat ik doe is een volk als groep bekijken. Als blijkt dat een volk erg crimineel is dan komen ze er niet in,
En hoe bepaal je of een volk wel of niet crimineel is? Overigens, iemand met een strafblad kan veel moeilijker een land binnenkomen dan iemand zonder. Dus waarom iemand beoordelen op de daden van mensen met dezelfde uiterlijke eigenschappen. Het zegt immers weinig over wat hij/zij heeft meegemaakt, welke opleiding hij heeft afgerond en dergelijke.
quote:
als er dan iemand van dat volk is die wel voldoet aan de criteria voor immigratie dan kan je (simpel gezegd) voor hem/haar een uitzondering maken. Dat is al heel wat makkelijker en minder bureaucratischer dan het eeuwige "niet over één kam scheren' a.k.a alles apart behandelen.
Jij bekijkt het veel teveel 'per volk' terwijl een en dezelfde volk enorme verschillen kan vertonen 'van binnenuit.' Ik beoordeel mensen op hun intelligentie, een hele goede graadmeter waarmee je meestal kan bepalen of iemand een grote bijdrage kan leveren aan je samenleving. Terwijl je 'per volk' de plank totaal misslaat.
pi_20854852
* De_Rode_Brigade gaat nu slapen. Het is al laat (voor mij).
pi_20855131
Ja, interessant die Rushton. Hij constateerde oplopende IQ differentiatie tussen Afrikanen-Europeanen-Oostaziaten. Daarnaast hebben door klimaatfactoren Afrikanen een r-theory achtergrond - vergelijkbaar met een bepaald type kakkerlakken, die grofweg bestaat uit: vroeg rijp worden, vruchtbaar zijn en weinig aandacht geven aan nageslacht tijdens opvoeding - oplopend naar K-theory bij Oostaziaten, hetgeen staat voor laat rijp worden, minder vruchtbaar en veel aandacht geven aan nageslacht tijdens de opvoeding.

Hoewel Rushton zelf weigerde directe implicaties aan te geven mbt bijv. politieke standpunten, ging een extreemrechtse eugeneticabeweging direct aan de haal met zijn onderzoek, zo ook andere right wing oraganisaties. De enige implicatie die Rushton zelf aangaf was dat bijv. een gelijke behandeling in sociale hulpverlening niet hetzelfde resultaat behaalde bij Afrikanen, Europeanen en Aziaten. Dit werd één van de uitgangspunt bij het afschaffen van veel sociale programma's in de VS onder Reagan.

Probleem met IQ's naar bevolkingsgroepen is natuurlijk dat het gemiddelden zijn en dat die dus niets zeggen over individuen. Of zoals prof. Kalma te Utrecht schreef, het feit dat mannen gemiddeld groter zijn dan vrouwen neemt niet weg dat er veel mannen rondlopen die kleiner zijn dan vrouwen. Opgeteld bij het feit dat de gevonden verschillen in de gemiddelden miniem zijn, kan dit onderzoek nimmer als geldende voorspeller van gedrag gezien worden. Eerder als extra stok om de hond, die toch al geslagen werd, te slaan. Gedrag bij individuen zal dus wrs eerder aangestuurd worden door sociale factoren. Gevaar van Rushton is dus dat iedereen over 1 kam wordt geschoren en dat weldegelijk onwenselijke politieke standpunten op deze manier respectabel lijken.
I´m back.
  zondag 25 juli 2004 @ 22:46:26 #85
93727 kofkof
pi_20855274
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, interessant die Rushton. Hij constateerde oplopende IQ differentiatie tussen Afrikanen-Europeanen-Oostaziaten. Daarnaast hebben door klimaatfactoren Afrikanen een r-theory achtergrond - vergelijkbaar met een bepaald type kakkerlakken, die grofweg bestaat uit: vroeg rijp worden, vruchtbaar zijn en weinig aandacht geven aan nageslacht tijdens opvoeding - oplopend naar K-theory bij Oostaziaten, hetgeen staat voor laat rijp worden, minder vruchtbaar en veel aandacht geven aan nageslacht tijdens de opvoeding.

Hoewel Rushton zelf weigerde directe implicaties aan te geven mbt bijv. politieke standpunten, ging een extreemrechtse eugeneticabeweging direct aan de haal met zijn onderzoek, zo ook andere right wing oraganisaties. De enige implicatie die Rushton zelf aangaf was dat bijv. een gelijke behandeling in sociale hulpverlening niet hetzelfde resultaat behaalde bij Afrikanen, Europeanen en Aziaten. Dit werd één van de uitgangspunt bij het afschaffen van veel sociale programma's in de VS onder Reagan.

Probleem met IQ's naar bevolkingsgroepen is natuurlijk dat het gemiddelden zijn en dat die dus niets zeggen over individuen. Of zoals prof. Kalma te Utrecht schreef, het feit dat mannen gemiddeld groter zijn dan vrouwen neemt niet weg dat er veel mannen rondlopen die kleiner zijn dan vrouwen. Opgeteld bij het feit dat de gevonden verschillen in de gemiddelden miniem zijn, kan dit onderzoek nimmer als geldende voorspeller van gedrag gezien worden. Eerder als extra stok om de hond, die toch al geslagen werd, te slaan. Gedrag bij individuen zal dus wrs eerder aangestuurd worden door sociale factoren. Gevaar van Rushton is dus dat iedereen over 1 kam wordt geschoren en dat weldegelijk onwenselijke politieke standpunten op deze manier respectabel lijken.
Dus met andere woorden wil je zeggen:" Ok, het is wetenschappelijk bewijs, maar ik geloof jou (en de professor) niet, omdat je weet dat je gewoon fout zit en de gevolgen van de waarheid te hard zullen zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door kofkof op 25-07-2004 22:48:06 (edit) ]
  zondag 25 juli 2004 @ 22:53:50 #86
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20855437
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:46 schreef kofkof het volgende:

[..]

Dus met andere woorden wil je zeggen:" Ok, het is wetenschappelijk bewijs, maar ik geloof jou (en de professor) niet, omdat je weet dat je gewoon fout zit en de gevolgen van de waarheid te hard zullen zijn?
Ik gok dat het meer iets in de trant van 'Ok, het is een totaal verkeerd uitgelegde wetenschappelijke vorm van onderzoek, waaruit bepaalde (neo-)racisten erg simplistisch een conclusie kunnen trekken die zowaar aannemelijk lijkt, maar ondanks dat volledig uit verband is gerukt'. Een fenomeen dat vaker voorkomt bij (zgn.) wetenschappelijke feiten.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_20855465
Nee, de verschillen zijn niet relevant, kwestieus (at best) en zijn dus geen voorspellers voor gedrag bij individuen. En ja, mensen die dit toch al in hun bigotte hersentjes hadden, worden hiermee voorzien van zogenaamd wetenschappelijk bewijs voor hun uitlatingen en evt. voorgestelde beleid. Terwijl dit onderzoek geen bewijs is voor hun uitlatingen of voorgestelde beleid.
quote:
Rushton's discussion of the "equalitarian dogma" suggest that brave, politically neutral scientists resisted the attempts of powerful left-wing forces to control their work. However, when the history of postwar racial difference research is examined, the picture is one of a relatively powerful set of well-funded people, most of whom believed in the basic tenets of early 20th century eugenics (7) and were strongly opposed to both integration and intermarriage, fearing "race suicide." They used every scientific and public communication channel available to convince their colleagues and the public of their position. Far from suffering academic censorship, they had access to prestigious scientific journals and meetings, gave court and government testimony, and distributed pamphlets. Their "controversial" work received attention in every textbook. All retained their tenured positions, sometimes funded by the taxes of the very people they declared to be, on average, biologically inferior. They suffered protests and attacks in the popular press, and some deplorable assaults by protesters, with no serious injuries. Their research was often subjected to special scrutiny, and some were asked not to accept money from the Pioneer Fund. None were expelled from the American Psychological Association. Comparison of these events to the Inquisition, Stalin, and Hitler, is inappropriate, to say the least.

The continued criticism and concern over Rushton's work naturally flow from the view that his theory is one of racial superiority, albeit one in which Asian groups come out ahead of others. But Rushton (1996) explicitly disavows the terms "inferior" and "superior." The readers must judge whether Table 1, in which blacks are said to have, on average, smaller brains, lower intelligence, lower cultural achievements, higher aggressiveness, lower law-abidingness, lower marital stability and less sexual restraint than whites, and the differences are attributed partially to heredity, implies that they are "inferior." Readers must also judge whether Rushton's (e.g., 1995a) r vs. K theory in which the climate of Africa is said to have selected for high birth rates and low parental care suggests the "inferiority" of blacks. No one can doubt the uses that will be made of Rushton's research by such groups as David Duke's National Association for the Advancement of White People, whose newsletter advertised IAAEE's publications and Mankind Quarterly, alongside the Protocols of the Learned Elders of Zion (see Tucker 1994, for an extensive discussion of the use of racial research by the far right).

Rushton explicitly disavows any policy implications of his research. In this sense, he cannot be considered a eugenicist, since eugenics always involved social policy. However, Rushton simultaneously argues in this journal that "if all people were treated the same, most average race differences would not disappear" (p. 3), a statement which in no way follows from his research and might be thought to carry policy implications for welfare, compensatory education, and employment equity. In contrast to Rushton's cautious approach Henry Garrett, Roger Pearson, T. Travis Osborne and especially Freiherr von Verschuer, quoted at the outset of this paper, embraced, and campaigned for the implementation of policy based on race difference research.

Philippe Rushton cannot be held responsible for the work of these men, and shares no "guilt by association." But those who maintain that a scientific theory cannot incite people to murder should review the history of scientific racism, the history of German Rassenhygiene, and the contemporary use of racial theory in Bosnia (see Kohn, 1995). Those who maintain that the data of racial research are "politically neutral" and "value-free" should understand the political commitments of those who conducted and promoted much of this research. Those who wish to promote open, honest discussion should contemplate the meaning of a book on worldwide race differences (Rushton, 1995a) in which "apartheid," "poverty," "colonialism," "slavery," and "segregation" do not appear in the index. Only then can an informed judgment about "political correctness" and racial research be made.
I´m back.
pi_20855494
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:53 schreef Ype het volgende:

[..]

Ik gok dat het meer iets in de trant van 'Ok, het is een totaal verkeerd uitgelegde wetenschappelijke vorm van onderzoek, waaruit bepaalde (neo-)racisten erg simplistisch een conclusie kunnen trekken die zowaar aannemelijk lijkt, maar ondanks dat volledig uit verband is gerukt'. Een fenomeen dat vaker voorkomt bij (zgn.) wetenschappelijke feiten.
Jij begrijpt het. .
I´m back.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:01:32 #89
93727 kofkof
pi_20855602
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij begrijpt het. .
Kijk, dat is nou het probleem met mensen zoals jij. Je bent gewoon bang voor de waarheid. Waarom zou je het onderzoek van een gerenomeerd professor gespecialiseerd in de menselijke natuur in twijfel trekken? Enkel omdat je de waarheid niet aankan. Wees dan zo eerlijk om dat te zeggen en ga geen kinderachtige smilies gebruiken, dat staat een stuk volwassener.
pi_20855656
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:01 schreef kofkof het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou het probleem met mensen zoals jij. Je bent gewoon bang voor de waarheid. Waarom zou je het onderzoek van een gerenomeerd professor gespecialiseerd in de menselijke natuur in twijfel trekken? Enkel omdat je de waarheid niet aankan. Wees dan zo eerlijk om dat te zeggen en ga geen kinderachtige smilies gebruiken, dat staat een stuk volwassener.
Ik ben niet bang voor de waarheid. Het probleem met mensen zoals jij is dat ze in een fantasiewereld leven, wat allemaal niet zo erg is dat doen veel rechtse mensen, alleen bij jou heeft het gevaarlijke trekjes. Racisme zoals jij aanhangt is gewoon een mentale ziekte.
I´m back.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:07:48 #91
93727 kofkof
pi_20855753
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor de waarheid. Het probleem met mensen zoals jij is dat ze in een fantasiewereld leven, wat allemaal niet zo erg is dat doen veel rechtse mensen, alleen bij jou heeft het gevaarlijke trekjes. Racisme zoals jij aanhangt is gewoon een mentale ziekte.
Onzinnige verwijten. Je berijkt niets met je eigen instelling, je brengt jezelf ten gronde als je zo simpel marxistisch denkt. Ga dat hele document nou eens aandachtig lezen en kom daarna eens terug. Denk nou eens voor jezelf en laat je niet leiden door wat andere zeggen. Wordt wakker en stap af van je goochelaarsethiek.
pi_20855953
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:07 schreef kofkof het volgende:

[..]

Onzinnige verwijten. Je berijkt niets met je eigen instelling, je brengt jezelf ten gronde als je zo simpel marxistisch denkt. Ga dat hele document nou eens aandachtig lezen en kom daarna eens terug. Denk nou eens voor jezelf en laat je niet leiden door wat andere zeggen. Wordt wakker en stap af van je goochelaarsethiek.
Het is precies zoals ik zeg verschillen zijn miniem, je kunt ogv gemiddelden van een populatie geen voorspelling maken over indiviueel gedrag of zelfs gedrag van groepen, alleen als je door dit onderzoek een extra stok wil hebben om een hond die toch al geslagen wordt nog eens extra op zijn sodemieter te geven. Dit is geen Marxisme wat ik vertel, dit heeft gewoon met verstand te maken. Dat het niet tot je doordringt, geeft aan dat je een kms groot bord voor je harsens hebt. Verder zijn je implicaties voor wat betreft voorgestaan polititek beleid gewoon te waanzinnig voor woorden. Hiervoor krijg je niet alleen geen enkele Marxist voor warm (zo die nog bestaan) maar ook niet politiek rechts. Hier krijg je niemand voor warm behalve de KKK en neo-nazi's.
I´m back.
pi_20856016
Overigens op strormfront worden je ideeën wel goed ontvangen hoor. Ik lees daar regelmatig om die snaken een beetje te begrijpen, maar ik zou zeggen waarom ga je daar niet eens buurten. .
I´m back.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:30:19 #94
93727 kofkof
pi_20856270
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is precies zoals ik zeg verschillen zijn miniem, je kunt ogv gemiddelden van een populatie geen voorspelling maken over indiviueel gedrag of zelfs gedrag van groepen, alleen als je door dit onderzoek een extra stok wil hebben om een hond die toch al geslagen wordt nog eens extra op zijn sodemieter te geven. Dit is geen Marxisme wat ik vertel, dit heeft gewoon met verstand te maken. Dat het niet tot je doordringt, geeft aan dat je een kms groot bord voor je harsens hebt. Verder zijn je implicaties voor wat betreft voorgestaan polititek beleid gewoon te waanzinnig voor woorden. Hiervoor krijg je niet alleen geen enkele Marxist voor warm (zo die nog bestaan) maar ook niet politiek rechts. Hier krijg je niemand voor warm behalve de KKK en neo-nazi's.
Dit wat ik je vertel heeft niets met vraag en aanbod te maken, het zijn gewoon feiten waar een taboe op rust in de westerse wereld. Waarom zou jij alles in het document niet willen aanvaarden? Juist, omdat je dan 'racistisch' zou zijn. En waarom wil jij dat niet? Het uiten van je mening is dan strafbaar volgens de dames en heren in Den haag, en daar komt bij dat anderen je mening meteen afkeuren, kortweg omdat ze niet weten waar je het in godsnaam over hebt. En alles bij elkaar maakt dat jou tot een slaaf van de gedachtenpolitie, een schaap in de kudde, een bestuurbaar apparaat. Want hoe ben jij op het idee gekomen dat je alles wat met rassen te maken heeft meteen afkeurt en verzwijgt? Dat zal toch wel komen door de media, opvoeding en scholing, en dat zijn precies de factoren die belangrijk zijn voor een staat om invloed op uit te kunnen oefenen. Wanneer jij het hebt over 'verstand' dan heb jij het over dingen die je zijn aangeleerd. Want JIJ vindt iets omdat het je is geleerd, iemand die daar van afwijkt heeft een andere mening, en daar komt bij dat je hebt geleerd hebt dat iedereen gelijk zou zijn, je keurt het dus meteen af, en dat is niet bevordelijk voor je eigen ontwikkeling.

En dat is precies het probleem met deze samenleving, alle taboe's komen van hoger hand. Wanneer iets verboden is dan aanvaarden mensen dat en kijken niet waarom iets is verboden. Mensen laten zich leiden als schapen, en dan beginnen de problemen.
pi_20856353
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:30 schreef kofkof het volgende:

Want hoe ben jij op het idee gekomen dat je alles wat met rassen te maken heeft meteen afkeurt en verzwijgt? Dat zal toch wel komen door de media, opvoeding en scholing, en dat zijn precies de factoren die belangrijk zijn voor een staat om invloed op uit te kunnen oefenen. Wanneer jij het hebt over 'verstand' dan heb jij het over dingen die je zijn aangeleerd. Want JIJ vindt iets omdat het je is geleerd, iemand die daar van afwijkt heeft een andere mening, en daar komt bij dat je hebt geleerd hebt dat iedereen gelijk zou zijn, je keurt het dus meteen af, en dat is niet bevordelijk voor je eigen ontwikkeling.
Ja Ryan, het conglomeraat heeft je aardig te pakken, vrind. Media, opvoeding, scholing. Een kartel dat jou tot uitventer van dogma's maakt.
pi_20856385
Laat die extreem-rechtse malloot toch links liggen. Reageer d'r niet meer op dan kan ie zich weer vermaken op de FP met z'n racistische geleuter.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:37:20 #97
93727 kofkof
pi_20856434
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens op strormfront worden je ideeën wel goed ontvangen hoor. Ik lees daar regelmatig om die snaken een beetje te begrijpen, maar ik zou zeggen waarom ga je daar niet eens buurten. .
RASSENLEER

Precies wat ik hier boven beschrijf. Je bent bang om je te verdiepen in de rassenleer. vindt je dat een eng woord 'rassenleer'? Dat komt omdat je zo ontzettend bent geïndoctrineerd dat je vanzelf de stuipen krijgt, precies wat ik bedoel. Moest je ook aan Hitler denken? Tabee, ik kan gedachten lezen.

Je keurt af wat je niet kent, en datgeen wat door anderen is verboden te bestuderen en te verspreiden. Zie je zelf dan niet dat jij je eigen gedachten niet mag vormen.

Voor ik het vergeet te vragen. Hoe ben jij op het idee gekomen dat rassen geen rol spelen in deze wereld?
pi_20856595
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:37 schreef kofkof het volgende:

[..]

RASSENLEER

Precies wat ik hier boven beschrijf. Je bent bang om je te verdiepen in de rassenleer. vindt je dat een eng woord 'rassenleer'? Dat komt omdat je zo ontzettend bent geïndoctrineerd dat je vanzelf de stuipen krijgt, precies wat ik bedoel. Moest je ook aan Hitler denken? Tabee, ik kan gedachten lezen.

Je keurt af wat je niet kent, en datgeen wat door anderen is verboden te bestuderen en te verspreiden. Zie je zelf dan niet dat jij je eigen gedachten niet mag vormen.

Voor ik het vergeet te vragen. Hoe ben jij op het idee gekomen dat rassen geen rol spelen in deze wereld?
Hitler heeft er niets mee van doen, hoor. Rassenleer is ook zonder de Nazi's absurd, en was er ook al voor de NSDAP ontstond. Zonder ooit tot iets fatsoenlijks te leiden.
  zondag 25 juli 2004 @ 23:45:16 #99
93727 kofkof
pi_20856645
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hitler heeft er niets mee van doen, hoor. Rassenleer is ook zonder de Nazi's absurd, en was er ook al voor de NSDAP ontstond. Zonder ooit tot iets fatsoenlijks te leiden.
Waarom vindt je het absurd als ik vragen mag? Het beschrijft alleen maar de verschillen tussen rassen, de goede en slechte kanten.
pi_20856662
quote:
Op zondag 25 juli 2004 23:30 schreef kofkof het volgende:

[..]

Dit wat ik je vertel heeft niets met vraag en aanbod te maken, het zijn gewoon feiten waar een taboe op rust in de westerse wereld. Waarom zou jij alles in het document niet willen aanvaarden? Juist, omdat je dan 'racistisch' zou zijn. En waarom wil jij dat niet? Het uiten van je mening is dan strafbaar volgens de dames en heren in Den haag, en daar komt bij dat anderen je mening meteen afkeuren, kortweg omdat ze niet weten waar je het in godsnaam over hebt. En alles bij elkaar maakt dat jou tot een slaaf van de gedachtenpolitie, een schaap in de kudde, een bestuurbaar apparaat. Want hoe ben jij op het idee gekomen dat je alles wat met rassen te maken heeft meteen afkeurt en verzwijgt? Dat zal toch wel komen door de media, opvoeding en scholing, en dat zijn precies de factoren die belangrijk zijn voor een staat om invloed op uit te kunnen oefenen. Wanneer jij het hebt over 'verstand' dan heb jij het over dingen die je zijn aangeleerd. Want JIJ vindt iets omdat het je is geleerd, iemand die daar van afwijkt heeft een andere mening, en daar komt bij dat je hebt geleerd hebt dat iedereen gelijk zou zijn, je keurt het dus meteen af, en dat is niet bevordelijk voor je eigen ontwikkeling.

En dat is precies het probleem met deze samenleving, alle taboe's komen van hoger hand. Wanneer iets verboden is dan aanvaarden mensen dat en kijken niet waarom iets is verboden. Mensen laten zich leiden als schapen, en dan beginnen de problemen.
Nee, iemand die jouw mening afwijst is niet per se gemanipuleerd door onze communistische welvaartsstaat hoor. . Denk dat dat toch wel je grootste denkfout is. Over gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving wordt elders op het forum uitgebreid gediscussieerd. Tot nu toe is het enig zinnige dat je hierover kunt opmerken dat ook degene die dit argument gebruikt op dezelfde manier gemanipuleerd wordt. Wat ik daarbij nog detecteer bij jou, is wellicht ook een bekend fenomeen. iemand die op jeugdige leeftijd bijv. Das Kapital zou lezen, die raakt snel beïnvloed door de innerlijke logica van de ideeën en raakt overtuigd van het Marxisme. Iemand die Mein Kampf leest wellicht idem. Iemand die iets leert over Aristoteles ziet overal de Aristoteliaanse logica opdoemen. Kortom jonge mensen zonder voldoende theoretische en praktische referentie komen snel onder bekoring van ideologieën, bepaalde ideeën of bepaalde uitgangspunten en zullen die vrij absoluut aanhangen en verdedigen, zeker als ze hierbij denken baat te hebben: omdat dat bijv. stoer is. Niet alle jongeren. Er zijn, ook op dit fora gelukkig, jongeren die zo slim zijn om dit proces niet door te maken. Ouderen die dat soort ideologieën nog aanhangen lijden vaak aan tunnelvrees of hebben zich onvoldoende ontwikkeld of bij racisme: zijn vaak verbitterd en hebben in de zwarte medemens iig een dankbare uitlaatklep.

Overigens als jij een samenleving wilt die echt alle andere rassen elimineert (door ze op een boot te zetten of andere methoden te gebruiken) zul je toch echt een dictatoriale politiestaat moeten opzetten, want vrijwillig zul je hiervoor nooit een meerderheid kunnen krijgen. Je zult van alle kritische, hoogopgeleide mensen in Nederland immers moeten verlangen dat ze akkoord gaan met etnische of racistische zuivering ogv een wetenschappelijk onderzoek dat niet eens zulke beleidspunten voorstaat of rechtvaardigt.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')