quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:51 schreef phileine het volgende:
Nee even serieus, bij mijn geneeskunde studie moesten bij de practica gynaecologie ook alle mannen verplicht in hun blote togus in zo'n stoel gaan liggen. En dan demonstreerde zo'n docent hoe het voelde als je die stoel bijvoorbeeld zo neerzette dat je met je kruis recht de deuropening in "keek". Mijn mannelijke medestudenten vonden dat stuk voor stuk héél erg leerzaam en verduidelijkend.
quote:Op donderdag 29 juli 2004 22:51 schreef phileine het volgende:
een hens verkopen? Bij hèm eens een inwendige echo doen!
Nee even serieus, bij mijn geneeskunde studie moesten bij de practica gynaecologie ook alle mannen verplicht in hun blote togus in zo'n stoel gaan liggen. En dan demonstreerde zo'n docent hoe het voelde als je die stoel bijvoorbeeld zo neerzette dat je met je kruis recht de deuropening in "keek". Mijn mannelijke medestudenten vonden dat stuk voor stuk héél erg leerzaam en verduidelijkend.
E.T., de bevruchting is steeds wel goed geweest aldus de gyne; alleen een aantal eitjes waren bevrucht door 2 zaadjes, die gingen niet goed. Maar inderdaad, misschien maken we meer kans met ICSI op allemaal goeie bevruchtingen. Ik zal er toch nog eens over bellen. Ik zit trouwens in Utrecht. Ik moet inderdaad pregnyl spuiten, na de terugplaatsing. Heb al eens gevraagd of progestan misschien beter voor mij zou kunnen zijn, maar volgens de gyn. geeft progestan minder goede resultaten en wordt alleen toegepast als er kans is op overstimulatie (geloof ik) en er was nog een reden...maar die weet ik niet meer.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 12:11 schreef E.T. het volgende:
Katinka, ik weet dat ze hier in het Dijkzigt na 2 mislukte ivf pogingen overgaan op icsi. (weet niet de exacte voorwaarden ervoor). Ben er een beetje 'uit' de regelgevingen enzo, misschien eens de moeite om na te zoeken of dat (positieve) gevolgen kan hebben voor het innestelen? En of dat dan wellicht een optie is.?
succes! Kan me heel goed voorstellen dat je vandaag weinig nieuws te horen zult krijgen.. Zeker als de behandeling net als vorige keer in prinipe goed is verlopen.
(moest jij nou vorige keer na de punctie pregnyl spuiten of progestan tabletten inbrengen? Misschien dat daar nog wat in te varieren valt, dat je op het een beter reageert dan op het ander ofzo....)
Tja, het valt me ook echt wel zwaar hoor, maar ik probeer het zoveel mogelijk te relativeren en niet altijd te laten zien...Anders is er echt geen lol meer aan. En als ik het niet een beetje luchtig hou, haken er ook nog eens een hoop mensen af. Men heeft er nou eenmaal op een gegeven moment genoeg van en ze hebben dan zoiets van 'nu moet het maar eens over zijn'. En van altijd somberen wordt je ook niet blijer...Dankjewel in iedergeval, hopelijk 3x=scheepsrecht ofzoietsquote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:03 schreef phileine het volgende:
ach katinka.... je zegt het allemaal zo luchtig, maar wat moet het zwaar zijn om voor die derde poging te gaan. Dat is toch wel zo'n magische grens. Mens, ik hoop met hart en ziel voor je dat het de laatste (want geslaagde) poging is.
Het was zoals ik verwachte, eigenlijk geen nieuws; we hebben gewoon een beetje pech zei ze. het zag er mooi genoeg uit. Je moet ook een beetje geluk hebben he. Over de toekomst; nou niet de verre in iedergeval, of we nog een poging wilden doen. Daar was ik al uit; JA.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 00:35 schreef Merisse het volgende:
Hoi Katink, hoe was het gesprek vandaag? Hebben jullie het ook over de toekomst gehad of laat je dat nog even rusten?
Dat klinkt goed. Heel veel succes ermee, en een fijne vakantie !quote:Op zaterdag 31 juli 2004 09:58 schreef katinka het volgende:
Het was zoals ik verwachte, eigenlijk geen nieuws; we hebben gewoon een beetje pech zei ze. het zag er mooi genoeg uit.
-knip-
Ach meisje tochquote:Op maandag 2 augustus 2004 19:33 schreef mallemeid het volgende:
Eigenlijk kon het wel beter, lief dat je het vraagt.
Ik heb het gevoel of kan ik het geen plekje geven. Donderdag was ik er zo 'klaar' mee, het ging lekker en ik had het afgesloten (voor mijn gevoel dan). Nu valt het me steeds zwaarder, ik heb er nu langer over na kunnen denken etc., vooral als ik bedenk van ik had nu net zo ver als zij kunnen zijn, ik had misschien nu mn kindje kunnen voelen....allemaal onzinnige dingen die nergens voor nodig zijn omdat ik mezelf er alleen maar gek mee maak.
Merissequote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:02 schreef Merisse het volgende:
Het is nog helemaal niet tof. Ben somber ondanks het weer. Zie het niet gebeuren dat ik nog een kind krijg gezien de vorige miskramen in combi met mijn leeftijd. Heel moeilijk om me nu een toekomst voor te stellen. Moet proberen meer met de dag te leven. Carpe diem, maar dat lukt me niet echt.
gossie zaten wij ff heel erg dicht bij elkaar in de buurt meisquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 09:58 schreef justy_the_chipmunk het volgende:
HOewel ik het grootste deel een plek heb kunnen geven, vind ik het soms heel erg moeilijk en denk ik ook nog regelmatig: " verdorie, als het goed was gegaan hadden we nu een kinderkamer gehad, en hadden we bijna een kleine. "
EN de uitgerekende datum zit erg in mn hoofd, dat zou 21 september zijn.
Das idd toevallig!!!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:26 schreef Martineke het volgende:
[..]
gossie zaten wij ff heel erg dicht bij elkaar in de buurt meisik denk dat nu ook nog steeds hoor, ondanks dat ik opnieuw zwanger ben. ik zou nu ook 7 maanden zwanger zijn geweest, net zoals jij
ik was 3 dagen na jou uitgerekend. en heb ook die dingen in me hoofd
het slijt wel, de scherpe kantjes gaan eraf, en leert ermee leven <-- nah ja leert, het zal wel moeten helaas
maar leuk is en blijft anders. jouw tijd komt ook nog, ik denk echt dat het wat makkelijker zal worden als je opnieuw zwanger bent, en er voor kunt gaan, en die 12 weken gepasseerd bent
knuf
je leest het steeds vaker tegenwoordig! het is zeker mogelijk, met die dames van tegenwoordig die nog zo jong zijn, ook al zijn ze niet meer piep. En dat geldt zeker ook voor jou, Merisse!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 18:16 schreef Spindizzy het volgende:
Trouwens Merisse: de actrice Geena Davis is een paar maanden geleden bevallen van een tweeling. Ze is 47 jaar. Vergeleken met haar kom jij pas net kijken qua leeftijd joh
quote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:39 schreef Spindizzy het volgende:
Ik droom al eeuwen over kindjes die allemaal bij mij willen wonen. Donkere kindjes, blanke kindjes, grote kindjes, kleine kindjes, zieke kindjes en gezonde kindjes. Zowat elke nacht belt er een bij me aan. En dan wordt je wakker en... Niks, helemaal niks. Nog 5 jaar niks.
Spindizzy, je maakt me aan het huilenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:39 schreef Spindizzy het volgende:
Miss SlyIk ken het gevoel wel. Ik droom al eeuwen over kindjes die allemaal bij mij willen wonen. Donkere kindjes, blanke kindjes, grote kindjes, kleine kindjes, zieke kindjes en gezonde kindjes. Zowat elke nacht belt er een bij me aan. En dan wordt je wakker en... Niks, helemaal niks. Nog 5 jaar niks.
Dikkeook al is het een beetje warm voor dikke vette knuffels
Bah, alsof het allemaal al niet verdrietig genoeg is gaat je brein ook nog 's tegen je liegenquote:Op woensdag 4 augustus 2004 10:14 schreef miss_sly het volgende:
Het feit dat mijn lichaam maar niets wil doen, maakt me ook weer erg verdrietig. Het confronteert me er weer mee dat mijn lichaam niet doet wat een vrouwenlichaam hoort te doen (volgens de boekjes dan).
Spindizzy, dikke vette knuffels zijn altijd welkom! Beetje zweterig misschien, maar ach, da's een detail. Als ik je berichtje zo lees, kun jij ook wel een flinkequote:Op woensdag 4 augustus 2004 09:39 schreef Spindizzy het volgende:
Miss SlyIk ken het gevoel wel. Ik droom al eeuwen over kindjes die allemaal bij mij willen wonen. Donkere kindjes, blanke kindjes, grote kindjes, kleine kindjes, zieke kindjes en gezonde kindjes. Zowat elke nacht belt er een bij me aan. En dan wordt je wakker en... Niks, helemaal niks. Nog 5 jaar niks.
Dikkeook al is het een beetje warm voor dikke vette knuffels
Geen idee!quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 23:39 schreef Spindizzy het volgende:
Waar ga je heen Katinka?
Dat was een grapje...quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:25 schreef katinka het volgende:
[..]
Geen idee!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |