Mijn moeder stierf aan longkanker. Een heel moeilijke tijd.quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:34 schreef milagro het volgende:
moge de tijd die jullie nog rest een mooie tijd worden, ondanks alles
quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:49 schreef Sharkdoggie het volgende:
Wens jou en je broers sterkte de komende tijd.
Whitwin heeft gelijk,quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:22 schreef WhiteTwin het volgende:
Misschien is het volgende iets wat je vooral nu niet zou willen horen, maar toch belangrijk is ook goed met haar te bepraten wat ze van jullie verlangt als het moment van afscheid daar is. Niets is moeilijker dan op het moment erna van alles te moeten bedenken hoe ze e.e.a. gewild zou hebben. Voor haar is zeker ook een hele geruststelling te weten dat ze jullie goed achterlaat en voor jullie neemt het een hoop extra zorgen weg in de tijd van rouw.
Nou, om het heel subtiel te zeggen: mijn bazen lopen niet over van medelevendheid.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 03:03 schreef Boston_Q het volgende:
Ik krijg gewoon kippenvel, ik zou maar een ding doen, bij haar zijn. Neem al je vakantiedagen maar op, dat is het makkelijk waard... Gewoon bij haar zijn.
Als je baas echt zo'n lomperik is dan zou ik mij NU ziekmelden en bij haar zijn.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:17 schreef Eye_of_god het volgende:
[..]
Nou, om het heel subtiel te zeggen: mijn bazen lopen niet over van medelijvendheid.
Dit herken ik -> ben zelf ontslagen omdat mijn broer en ik tegelijk kanker kregen en ik dus niet meer zo vaak aanwezig was. Het enige dat ik tegen je kan zeggen is om je te richten op je moeder en de rest van je familie! Zij zijn veel te belangrijk nu en ik vind dat je werk zich dat best mag realiseren... Werk komt altijd wel op zijn pootjes terecht en achteraf ben ik nu blij dat ik veel tijd met mijn familie door heb gebracht!quote:Op vrijdag 23 juli 2004 09:17 schreef Eye_of_god het volgende:
[..]
Nou, om het heel subtiel te zeggen: mijn bazen lopen niet over van medelevendheid.
TS, zoek eens naar een organisatie die heet Hospice. Wij hebben daar heel veel aan gehad toen mijn moeder ook een hersentumor had welke niet meer te genezen was. De Hospice zijn vrijwilligers die mensen helpen die niet lang meer te leven hebben. Zij koken, maken schoon, baden je moeder, helpen haar naar het toilet enz enz. Mijn broertje en ik hebben heel veel te danken aan hen. Dagelijks kwam zij om ons te helpen zodat wij ook een beetje konden ontspannen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 23:07 schreef Eye_of_god het volgende:
's Nachts komt er altijd iemand die haar verpleegt, voor overdag is er nog geen professionele hulp gevonden (bezuinigingen en vakantietijd).
Kan best zijn dat ze er op een gegeven moment zelf over begint, maar dat hangt er natuurlijk vanaf of haar uberhaupt nog de tijd gegeven is om aan het idee te wennen. Veel sterkte, allemaal!quote:Op woensdag 21 juli 2004 15:03 schreef daydreamy1980 het volgende:
Het is inderdaad verschrikkelijk moeilijk en pijnlijk om hier over te beginnen,
maar geloof me het is een geruststelling voor zowel jullie als jullie moeder als je dat wel doet.
En zo is dat! Mijn moeder ligt nu in bed omdat ze linkszijdig verlamd is, maar verder zie je er niets aan. Je ziet niet, dat er een verwoestende kanker in haar lichaam zit. Ze oogt eigenlijk gewoon gezond. Wat me opvalt is, dat haar gelaatstrekken 'jonger' zijn geworden.quote:Op woensdag 28 juli 2004 00:00 schreef Elocyp het volgende:
... er is altijd hoop.
Dit is precies wat ik mijn eerdere stukje bedoelde. Ergens zijn het dingen die je vooral nu niet wil, maar wel moet weten. Zeker achteraf zal het een opluchting zijn te weten dat je alles wat binnen de mogelijkheden en wensen lag hebt kunnen doen.quote:Op zaterdag 24 juli 2004 23:40 schreef Eye_of_god het volgende:
...omdat ons mam al zaken mbt de begrafenis en de erfenis wilde afhandelen.
<KNIP>
We wisten al dat ze gecremeerd wil worden, maar nieuw voor ons is, dat ze wil dat haar urn op het graf van haar vader en moeder komt te staan.
"Ja," zei ze, "ons pap en ons moe zullen zich wel afvragen wat ik al zo vroeg kom doen."
Voor mezelf heb ik al besloten dat ik een hangertje o.i.d. wil met wat as van haar. We zijn nooit ver van elkaar geweest en dan is ze voortaan altijd dicht bij me.
gelukkig hoeft niet iedereen zo iets naars mee te maken en is het eindigen van een relatie van 1,5 jaar al heel verrot voor hen. geluk voor hun.quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:56 schreef inXs het volgende:
En dan te bedenken dat er hier mensen zijn die zich zorgen maken over een relatie die uit is van 1.5maand.. Succes gast!
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:56 schreef inXs het volgende:
En dan te bedenken dat er hier mensen zijn die zich zorgen maken over een relatie die uit is van 1.5maand.. Succes gast!
Wat mooiquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[afbeelding]
Alsjeblieftquote:Op woensdag 18 augustus 2004 00:05 schreef Eye_of_god het volgende:
Vanavond heeft mijn moeder het sacrament van de zieken ontvangen.
Iedereen was er, haar zussen en broer en wat andere naasten alsmede al haar zoons, inclusief aanhang en kids (gelukkig ook mijn een-na -oudste broer, al was die knap nukkig).
Het was een sobere en emotionele aangelegenheid. Helaas was ze erg moe. Eigenlijk heeft ze sinds dat ze haar hersenbloeding kreeg niet fatsoenlijk geslapen, alle farmacetische hulp ten spijt.
Gelukkig heeft ze de laatste twee nachten, en dagen, erg veel geslapen en het lijkt er op, dat ze de schade nu inhaalt.
Op 1 september wordt ze 69.
(Hee, die afbeelding van zhe-devilll zie ik niet in Firefox, wel in IE.
Mooi plaatje, bedankt)
Dat is ook goed om soms ook grapjes te maken en te lachen. De laatste momenten hoeven niet alleen maar te bestaan uit verdriet. Ondanks het dreigende verlies toch met opgeheven hoofd afscheid van elkaar nemen. En zeggen wat je te zeggen hebt, nu kan het.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 14:38 schreef Eye_of_god het volgende:
Tegen tantes en mijn tweelingbroer heeft ze gezegd, dat ze al de witte poort gezien heeft. "Nou," werd er gezegd, "en je bent nog bij ons. Ze willen je daarboven nog niet hebben!". Jaja, we lachen nog wel hoor. Soms ook met een snikje erbij.
Tol & Tol hebben wij ook bij mijn vader gedraaid, het nummer Eleni. Blijft een indrukwekkend nummer, zeker in een verder helemaal stille kerk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 15:05 schreef Eye_of_god het volgende:
Ja, mijn moeder wil in ieder geval een nummer van Tol & Tol en een Latijns lied, dat "In Paradiso" heet.
Nee, ze heeft geen pijn.quote:Op maandag 13 september 2004 13:43 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Volgens mij word het alleen maar moeilijker om aan te zien dat ze gewoon niks meer kan. Je staat gewoon machteloos toe te kijken hoe ze achteruit gaat.
Wat ik me dan afvraag , heeft jou moeder pijn , of is het puur nou gewoon een soort " verlamming"" ?
want..?quote:Op maandag 13 september 2004 17:12 schreef Eye_of_god het volgende:
We hebben het met de huisarts inderdaad over euthanasie gehad, maar niet met ons mam.
Maar zoals het er nu naar uitziet, is het niet nodig.
Ik hoop het. Voor jullie en jullie moeder.quote:Op maandag 13 september 2004 17:52 schreef Eye_of_god het volgende:
Zoals het er nu naar uit ziet, zal ze langzaam dieper wegglijden en rustig sterven.
Wie verdient wel zoiets?quote:Op donderdag 16 september 2004 12:54 schreef EggsTC het volgende:
Altijd de mensen die het niet verdienen
Ik hoop dat het op een rustige serene manier is gebeurd.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:37 schreef Eye_of_god het volgende:
Om 16.25 uur is mijn moeder in bijzijn van het gros van haar geliefden overleden.
toen mijn zwager die dag was overleden zat ik 's avonds ook even achter de computer. wat is daar mis mee,. even reageren op een topic waar men je steunt is juist fijn, omdat je weet dat die mensen aan je denken.quote:Op donderdag 16 september 2004 22:42 schreef Zwansen het volgende:
Met alle respect maar 12 minuten later zit je weer op fok?
Maar iig gecondoleerd. Sterkte!
Ook apart gevoel he, haar te zien in een vertrouwde omgeving. Hebben wij ook gedaan met m'n vader, dan kan je tenminste ook in je eentje afscheid nemen, er de tijd voor nemen. Ben je niet aan tijden gebonden etc..quote:Op donderdag 16 september 2004 22:00 schreef Eye_of_god het volgende:
Ze ligt nu opgebaard in haar eigen appartement.
En ze is nu zo mooi.
Heerlijk sereen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |