abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20744709
uppy - btw ik ben op dit moment al 2 maanden niet verzekerd - niet zo slim - he he
maar ik heb geen zin om particulier verzekerd te zijn - ik ben werkloos, heb geen zin om uitkering aan te vragen (dus ook niet automatisch verzekerd)

en helemaal geen zin om 110 euro per maand op te hoesten

dus wat kan ik bv doen om toch ziekenfonds verzekerd te zijn?

een baan van X uur per maand -
een kranten baantje ofzo (zou wel relaxed zijn)
een uitkering aanvragen etc. (kan je ook uitkering aanvragen op basis dat je maar 4uur of 8 uur per week wilt werken? - en dat daar je uitkering ook op gebaseerd is?)

dank u allen
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:00:14 #2
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_20745005
Goede optie: Een vaste baan voor minimaal (geloof ik) 8 uur per maand
Bizar.. (bit dyslectische)
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:02:50 #3
56951 Najra
---------------
pi_20745052
Particulier minimum is iets van 50 euro zag ik net. En normaal 78,-
Maar goed, dat is voor een gemiddelde flapdrol natuurlijk nog te veel.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20745157
Je moet gewoon gaan werken luie uitvreter. Ga maar lekker onverzekerd door het leven dan hebben wij tenminste geen last van je.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_20745171
En vergeet niet dat als je je later ziekenfonds verzekerd dat de maatschappij gerechtigd is om de premie met terugwerkende kracht te vragen. Dus ben je 7 maanden niet verzekerd geweest is de eerste betaling die over 8 maanden. Dus of je je nu wel of niet verzekerd doet daar niets aan af.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 16:08:05 #6
56951 Najra
---------------
pi_20745181
haha ja dat klopt
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_20745188
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 16:06 schreef Deetch het volgende:
Je moet gewoon gaan werken luie uitvreter. Ga maar lekker onverzekerd door het leven dan hebben wij tenminste geen last van je.
Bullshit, als er iets ergs gebeurd dan hebben ziekenhuizen en artsen de verplichting om te helpen. En raad eens wie dat mag betalen?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_20747072
Alsjeblieft. De google-search is misschien niet ideaal, maar zeker niet onbruikbaar:

Weinig werken en verzekeringen
I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
pi_20747194
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 16:06 schreef Deetch het volgende:
luie uitvreter?!? - waarom denk jij dat?
ik vind dit een misselijke opmerking van je btw - ik leef van de wind en dat is mijn goed recht -
zal ook even kijken of een modje voor jou opmerking sancties jegens jou kan opleggen
dat ik niet een baan wil en dat ik best wel prima zonder kan leven is mijn zorg - ik probeer gewoon een kosten plaatje omlaag te brengen van 1.200 per jaar naar 350 ofzo (en als ik daar nou 8 uur per maand ff voor moet werken dat is ok!)

- iemand trouwens leuke ideetjes? - zoek een baan van ongeveer 8/12 uur per maand en gelieve in de tijd dat het mij uitkomt lol (of tijds bestek van 72 uur) ben namelijk al druk genoeg in het echte leven ha ha! en vaak weg -
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 16:07 schreef wonko het volgende:
En vergeet niet dat als je je later ziekenfonds verzekerd dat de maatschappij gerechtigd is om de premie met terugwerkende kracht te vragen. Dus ben je 7 maanden niet verzekerd geweest is de eerste betaling die over 8 maanden. Dus of je je nu wel of niet verzekerd doet daar niets aan af.
btw - waarom zou een verzekeraar over afgelopen 2 maanden geld willen hebben? - dat lijkt mij bizar eerlijk waar -
pi_20747238
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 16:07 schreef wonko het volgende:
Hoe kom je aan die onzin?
I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:42:44 #11
10888 Kayuk
Home away from home
pi_20750732
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 17:45 schreef Superwhimpy het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die onzin?
Dat is géén onzin. Je bent verplicht je te verzekeren tegen ziekenkosten. De premie wordt eventueel met terugwerkende kracht geind. Dus als je 7 maanden onverzekerdwas, zul je sowieso de ontbrekende maanden moeten "terugbetalen".

Alle verzekeraars moeten ook een ebwijs van uitschrijving hebben van je vorige verzekeraar om dit te kunnen berekenen; ik weet dat een aantal zorgverzekeraars het hier niet heel erg nauw mee neemt, maar dat is een (belangrijke) bijzaak.

Punt blijft: Je bent verplicht je tegen ziektekosten te verzekeren.
pi_20751635
Gewoon werk zoeken voor een dag in de week .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_20753940
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:42 schreef Kayuk het volgende:

[..]

Dat is géén onzin. Je bent verplicht je te verzekeren tegen ziekenkosten. De premie wordt eventueel met terugwerkende kracht geind. Dus als je 7 maanden onverzekerdwas, zul je sowieso de ontbrekende maanden moeten "terugbetalen".

Alle verzekeraars moeten ook een ebwijs van uitschrijving hebben van je vorige verzekeraar om dit te kunnen berekenen; ik weet dat een aantal zorgverzekeraars het hier niet heel erg nauw mee neemt, maar dat is een (belangrijke) bijzaak.

Punt blijft: Je bent verplicht je tegen ziektekosten te verzekeren.
De enige verzekering die in Nederland verplicht is, is de WA-verzekering. Als jij mij een wetsartikel kunt tonen waarin staat dat iemand verplicht verzekerd moet zijn tegen ziektekosten, dan heb je de primeur.
pi_20754004
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 21:21 schreef du_ke het volgende:
Gewoon werk zoeken voor een dag in de week .
dag in de maand eerder
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:17 schreef Superwhimpy het volgende:

De enige verzekering die in Nederland verplicht is, is de WA-verzekering. Als jij mij een wetsartikel kunt tonen waarin staat dat iemand verplicht verzekerd moet zijn tegen ziektekosten, dan heb je de primeur.
ja dat dacht ik ook ha ha - misschien als je naar de zelfde verzekeraar gaat lol
  dinsdag 20 juli 2004 @ 23:29:26 #15
56951 Najra
---------------
pi_20754158
- edit: zo kan ie wel weer -

[ Bericht 92% gewijzigd door ElisaB op 20-07-2004 23:36:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')