waar denk je dat het om gaat?quote:op dinsdag 20 juli 2004 07:54 schreef teknomist het volgende:
overigens ben ik het ook eens met megumi dat geen mens gelijk is - zelfs niet gelijkwaardig. de één draagt bij aan de maatschappij, de ander ligt te verrotten onder een brug. we leven niet in teletubbyland ofzo.
waar baseer je dat op dan? als iedereen even waardevol is... hoe definieer je hun waarde dan? bij gebrek aan beter neem ik maar de economische waarde.quote:op dinsdag 20 juli 2004 07:57 schreef yoriz het volgende:
toch is ieder mens gelijkwaardig omdat iedereen mens is. hoe ze als persoon zijn doet er niet toe. een zwerver is net zo gelijkwaardig als de koningin.
mijn wat? kan het nog cryptischer vandaag?quote:op dinsdag 20 juli 2004 07:56 schreef baajguardian het volgende:
je jp-stokje
niet mee eens figuren zoals een dutroux bijvoorbeeld zijn het leven niet waard.quote:op dinsdag 20 juli 2004 07:57 schreef yoriz het volgende:
toch is ieder mens gelijkwaardig omdat iedereen mens is. hoe ze als persoon zijn doet er niet toe. een zwerver is net zo gelijkwaardig als de koningin.
kun je net zo goed de maatschappij uitzetten , stopzetten , verwijderren ....quote:op dinsdag 20 juli 2004 08:51 schreef deetch het volgende:
er zijn genoeg uitvreters die niets toevoegen en (belangrijk!) niets toe willen voegen aan deze maatschappij. dit soort volk mag wat mij betreft wel harder aangepakt worden. denk hierbij aan uitzetting, stopzetten uitkering, ter werk stelling, uit de maatschappij verwijderen.
sommigen mensen zijn minder waard dan andere omdat zij van hun medemens misbruik maken en daarik op.
hahahahahaha vrije wereld orde?quote:op dinsdag 20 juli 2004 08:55 schreef baajguardian het volgende:
[..]
idealistisch geneuzel
dat is niet de ware aard van de mens.quote:een mens wil bezitten, het liefst meer dan de buurman en er niets voor te hoeven doen.
de mens wil wel leren maar de maatschappij niet. elke zoveel jaar komt er wel weer een conflict. combineer een slechte economie met een bepaald groepsgevoel dat ontstaat doordat mensen zich afzijdig houden van de overige landgenoten en een demagoog (volksmenner) en het wordt tijd voor ww3.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:00 schreef iampain het volgende:
we gaan langzaam weer de kant op van adolf h ,iedereen loopt elkaar maar af te zeiken,ik dacht dat we nu wel wat geleerd hadden van het verleden!!!![]()
![]()
![]()
wat een ondoordachte uitspraak. de maatschappij is een product van de mens....quote:de mens wil wel leren maar de maatschappij niet.
dit vind ik wel een hele simpele beredenering tussen ww1 en ww2 zat maar 22 jaar ,dus als ik jou goed begrijp deetch dan vind jij het onderhand wel tijd voor ww3 ??quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:08 schreef deetch het volgende:
[..]
de mens wil wel leren maar de maatschappij niet. elke zoveel jaar komt er wel weer een conflict. combineer een slechte economie met een bepaald groepsgevoel dat ontstaat doordat mensen zich afzijdig houden van de overige landgenoten en een demagoog (volksmenner) en het wordt tijd voor ww3.
tussen de eerste en tweede zat trouwens maar 22 jaar dus ik vind dat we het al lang vol houden. misschien zijn we toch beschaafd aan het worden?
dus begrijpen is in jouw boekje hetzelfde als eens zijn met jou. tijd om uit je kraakpand te komen en de wereld in te kijken, "she is not a pretty place".quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:06 schreef baajguardian het volgende:
ik geloof dat iampain het begrijpt , als een van de weinigen hier.
en nu weer terug naar de topic.
voor wie het vergeten is , lees de openings post maar opnieuw.
dat laatste klopt maar daarom hoeft de maatschappij niet net zo leren als een mens. groepen laten zich door heel andere dingen leiden dan individuen. hierdoor zal een maatschappij (zoals is gebleken) veel minder leren van gebeurtenissen (holocaust, genocide) dan een individu.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:11 schreef yoriz het volgende:
[..]
wat een ondoordachte uitspraak. de maatschappij is een product van de mens....
kun je niet met iets beter komen dan dat?quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:17 schreef deetch het volgende:
[..]
dus begrijpen is in jouw boekje hetzelfde als eens zijn met jou. tijd om uit je kraakpand te komen en de wereld in te kijken, "she is not a pretty place".
haat jegens groepen mensen ontstaat omdat mensen graag bij een groep willen horen en dan automatisch die andere groep niet willen leren kennen. denk maar eens aan de middelbare school, toen had je (afhankelijk van je leeftijd): kakkers, gabbers, hippies, rockers, punkers, altos, nerds en die gingen niet met elkaar om want dan lag je zo uit "de groep".
zo is de natuur nu eenmaal en de mens is (jammer genoeg) niet sterker dan zijn natuur.
nog iets toe te voegen aan het gesprek?quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:25 schreef flierp het volgende:
[..]
volgens mij is een maatschappij toch echt opgebouwd uit meerdere individuen, dus dan zou een maatschappij er ook van moeten leren. en als je stelling klopt bewijst dat alleen maar dat de meeste mensen schapen zijn en niet voor zichzelf denken en blindelings de "leiders" van de maatschappij volgen. en dat zou weer uitsluiten dat de meesten er individueel wel van leren, want dan zou men wel in opstand komen... of zie ik het nou helemaal foutquote:dat laatste klopt maar daarom hoeft de maatschappij niet net zo leren als een mens. groepen laten zich door heel andere dingen leiden dan individuen. hierdoor zal een maatschappij (zoals is gebleken) veel minder leren van gebeurtenissen (holocaust, genocide) dan een individu.
dat is het em nu juist , en dat veranderren is wat wij zelf moeten doen!!quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:24 schreef deetch het volgende:
[..]
dat laatste klopt maar daarom hoeft de maatschappij niet net zo leren als een mens. groepen laten zich door heel andere dingen leiden dan individuen. hierdoor zal een maatschappij (zoals is gebleken) veel minder leren van gebeurtenissen (holocaust, genocide) dan een individu.
ik ziet niet te wachten op een wo3 maar die komt nog in de komende vijftig jaar voorbij tenzij er iets grondig gaat veranderen op deze aarde.
zolang de politiek?quote:denk maar eens aan waar over 20 jaar de olie vandaan moet komen en wie dat moet gaan halen want dat gaat gebeuren. zolang de politiek niet het lef heeft om visie tentoon te spreiden en stug door te racen op een weg die met een betonnen muur eindigt zie ik geen verandering in de toekomst.
ja hoor, de oorzaak is de wil van de mens om te overleven. in de huidige situatie is de kans het grootst om te overleven als je macht of bezittingen hebt en bij een sterke groep hoort.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:27 schreef baajguardian het volgende:
[..]
kun je niet met iets beter komen dan dat?
natuur...
nog nooit gehoord van oorzaak en gevolg in betrekking tot situatie?
quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:29 schreef nappel het volgende:
als de kabouters 's nachts komen, is 's morgens alles netjes opgeruimd en zijn je kapotte apparaten gemaakt..
als de asielzoekers 's nachts komen, ligt 's morgens alles overhoop en heb je alleen je kapotte apparaten nog..
generalisatiegrapje (kabouters ruimen helemaal niet op..)
maar dat zijn individuen , als je alle nederlandse jongerren zo zou generaliseren zou je nog erger uitkomen dan de marrokanen , of de turken of antillianen , trust me.quote:de mensen kankeren gewoon op de vreemdelingen omdat het economisch slecht gaat.. net als voor de 2e wo idd..
er wordt werklozen verweten de lasten zo hoog te jagen; dat dit vooral vreemdelingen zijn...
bovendien is de economie niet de enige reden op vreemdelingen te mopperen;
het gedrag van de vreemdelingen stuit de meesten ook tegen de borst, 'kansloos' of niet;
je moet je toch kunnen blijven gedragen!?
quote:en omdat het economisch zo slecht gaat is men in sommige bedrijfstakken genoodzaakt goedkopere arbeid te zoeken om te kunnen concurreren met het buitenland. slecht idd, maar zoals eerder gezegd; iedereen komt toch eerst op voor zijn eigen hachje..
of ik gelijk heb komt niet voort uit mijn mening , maar uit mijn ervaring , en wat ik zie gebeuren , in letterlijke zin , niet doorgekoppeld aan hoe ik iets zou zien ,quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:34 schreef wadgem het volgende:
baajguardian, was het ook al bij je opgekomen dat je mogelijk níet gelijk had?
ik val je argumentatie niet aan, maar meer je houding tegenover de meningen van anderen.
je hebt mij inderdaad nog niet helemaal begrepen. de maatschappij (lekker vaag trouwens) bestaat fyiek wel uit individuen. echter de maatschappij reageert niet zoals een individu op verschillende gebeurtenissen. het reageert heftiger maar vergeet ook sneller en in andere gevallen is het veel trager in aanpassing. zeker in het geval van oorlog is het zo dat in landen die niet bezet zijn geweest in de oorlog (engeland, amerika) de tweede wereld oorlog veel minder bekend is dan bijvoorbeeld in nl terwijl het hier ook al aan het slijten is.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:33 schreef yoriz het volgende:
[..]
volgens mij is een maatschappij toch echt opgebouwd uit meerdere individuen, dus dan zou een maatschappij er ook van moeten leren. en als je stelling klopt bewijst dat alleen maar dat de meeste mensen schapen zijn en niet voor zichzelf denken en blindelings de "leiders" van de maatschappij volgen. en dat zou weer uitsluiten dat de meesten er individueel wel van leren, want dan zou men wel in opstand komen... of zie ik het nou helemaal fout?
ga even fijn naar het niets te doen forum ,quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:49 schreef dezzl het volgende:
semi-diepe crap
dank je wel. het enige dat ik de hele tijd al wil aangeven is dat er ook andere standpunten mogelijk zijn. als baajguardian een tolerante wereld wil moet hij het op de koop toe nemen dat er mensen zijn met een andere mening die niet de hele tijd linkse retoriek vermengd met engelse woorden willen aanhoren.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:34 schreef wadgem het volgende:
baajguardian, was het ook al bij je opgekomen dat je mogelijk níet gelijk had?
ik val je argumentatie niet aan, maar meer je houding tegenover de meningen van anderen.
precies wat ik bedoel. jij hebt gelijk en niet iemand anders.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:43 schreef baajguardian het volgende:
[..]
of ik gelijk heb komt niet voort uit mijn mening , maar uit mijn ervaring , en wat ik zie gebeuren , in letterlijke zin , niet doorgekoppeld aan hoe ik iets zou zien ,
neem het maar als observatie.
iemand moet het doen.
dat kan in jouw ogen dan wel niet logisch zijn, het is wel de realiteit. leg mij anders eens uit waarom er in bosnie moslims werden vermoord door hun buren. dat gaat mij de pet te boven en daarom ben ik overtuigd van de kracht van groepsgedrag boven dat van het individu.quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:52 schreef yoriz het volgende:
toch slaat het ergens nergens op, deetch. individuen leren wel maar zodra ze in groep zijn leren ze er als groep minder van..... dus alle personen in de groep leren er individueel van maar als groep niet????is niet logisch imo.
ik weet waar ik over praat , dus op dit gebied wel ja , is daar iets mis mee?quote:op dinsdag 20 juli 2004 09:56 schreef wadgem het volgende:
[..]
precies wat ik bedoel. jij hebt gelijk en niet iemand anders.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |