Ja moeders zijn altijd koosjerquote:Op maandag 19 juli 2004 02:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jep, want over de moeder kan geen twijfel bestaan (en over wie de vader is wel nietwaar?).
Ik denk dat dit nu niet meer geldt. Maar misschien moet je idd wel met je stamboom naar de ambassade.
Of testen ze je genen ofzo.
Achternaam is van papa, en die was niet geldig volgens jouquote:Op maandag 19 juli 2004 02:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja moeders zijn altijd koosjer![]()
maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe ze nou zien bij de ambassade of je echt joods ben als de theorie van overerven van je moeder niet meer geldt. Kijken ze naar je haakneus of achternaam (generalisatie)![]()
Ik zeg niet dat de achternaam niet geldig is. Maar er is een verschil tussen een achternaam en je afkomst. Wat ik weet is dat bij orthodoxen joden het principe geldt van overerving via je moeder. Maar ik wacht de weerlegging van dit feit af met andere feiten.quote:Op maandag 19 juli 2004 02:58 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Achternaam is van papa, en die was niet geldig volgens jouMaar zal waarschijnlijk moeten met stamboom ofzo
Acquisition of Israeli Nationalityquote:The Law of Return (1950) grants every Jew, wherever he or she may be, the right to come to Israel as an oleh (a Jew immigrating to Israel) and become an Israeli citizen.
For the purposes of this Law, "Jew" means a person who was born of a Jewish mother or has converted to Judaism and is not a member of another religion.
Israeli citizenship becomes effective on the day of arrival in the country or of receipt of an oleh's certificate, whichever is later. A person may declare, within three months, that he/she does not wish to become a citizen.
Since 1970 the right to immigrate under this Law has been extended to include the child and the grandchild of a Jew, the spouse of a Jew, the spouse of a child of a Jew and the spouse of a grandchild of a Jew. The purpose of this amendment is to ensure the unity of families where intermarriage had occurred; it does not apply to persons who had been a Jews and had voluntarily changed their religion.
An oleh's certificate may be denied to persons who:
- engage in activity directed against the Jewish people;
- may endanger public health or the security of the state;
- have a criminal past, likely to endanger public welfare.
Of neem een paar stenen, en dan mag je bij de palestijnen, je kunt daar zo integrerenquote:Op maandag 19 juli 2004 03:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Acquisition of Israeli Nationality
Oorspronkelijk dus idd alleen als de moeder joods was, maar dat is later uitgebreid.
Opmerkelijk dat hier dan wel weer staat dat ook niet-joden die zich bekeren tot het jodendom, als joden beschouwd mogen worden. "Ras" en geloof lopen door elkaar blijkbaar.
Ik ben niet lid van enig geloof en heb geen strafblad oid, dus als ik me bekeer tot het jodendom zou ik volgens deze wet recht hebben op een israelisch paspoort.
Je vergeet 1 ding: Israel leeft op anti-semitisme, zonder anti-semitisme immmers geen Israel. Het is geheel in Israels belang dat er zo veel mogelijk anti-semitisme, bedacht of echt, in de wereld is om de slachtoffer rol te kunnen blijven houden. Zonder slachtoffer rol zouden ze wel eens voor ordinaire imperialisten beschouwd kunnen worden en kritiek op hun behandeling van de originele bevolking niet meer de nek om kunnen draaien met het toverwoord anti-semiet.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:50 schreef MrX1982 het volgende:
Daar heb je gelijk in ja. Maar deze oproep lijkt meer op een vlucht oproep. Dat is in mijn ogen niet goed. Zo geef je verkeerde signalen af aan bepaalde groepen die anti-semitische dingen roepen of doen.
Dat is al een aantal jaren niet meer zo, die krijg je nu pas als je daar +1 jaar woont.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:48 schreef NorthernStar het volgende:
Als je aan kunt tonen dat je joods bent kun je zo een paspoort krijgen.
Nou nee dat klopt niet, zo hebben ze een jaar of wat geleden ook toestemming gegeven aan bekeerde inwoners van Peru om naar Israel te komen.quote:Sharon doet de oproep niet aan mensen die zich tot het judaisme bekeert hebben maar tot mensen die tot het joodse volk (wordt door hem idd 'ras' mee bedoeld) behoren.
Nou dat klopt ook niet geheel, men kan nog altijd niet aantonen of er niet een Joodse voorouder bij heeft gezeten.quote:In de jaren tachtig hebben ze bijvoorbeeld 10.000 ethiopische joden met het vliegtuig opgehaald. (operation Mozes). Daar is nu weer een heel gedoe over in Israel want nu blijkt dat het genetisch ws toch geen joden zijn.
Heb je het nu over de Gaza strook? of?quote:Op maandag 19 juli 2004 04:39 schreef MelkKoe het volgende:
[..]
Je vergeet 1 ding: Israel leeft op anti-semitisme, zonder anti-semitisme immmers geen Israel. Het is geheel in Israels belang dat er zo veel mogelijk anti-semitisme, bedacht of echt, in de wereld is om de slachtoffer rol te kunnen blijven houden. Zonder slachtoffer rol zouden ze wel eens voor ordinaire imperialisten beschouwd kunnen worden en kritiek op hun behandeling van de originele bevolking niet meer de nek om kunnen draaien met het toverwoord anti-semiet.
Het is toch belachelijk dat een stel imperialisten de halve wereld wijs hebben kunnen maken dat geimporteerd volk op een een of andere manier meer recht heeft op wonen in Israel dan mensen die er origineel woonde...
Heeft de gemiddelde allochtoon zoiets van 'dat zijn mijn mensen, en ik ben verantwoordelijk voor ze'? Als er extreemrechtse jongeren een AZC aanvallen ga jij dan persoonlijk de straat op om ze op hun gedrag aan te spreken? Of laat je dat aan de politie over?quote:Op maandag 19 juli 2004 01:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dan komt de vraag dus bovendrijven: "Is het werkelijk zo dat de gemiddelde allochtoon het anders wil?" Ik kan hier zelf geen antwoord op geven omdat ik hier niet genoeg kennis van heb, maar soms heb ik inderdaad mijn twijfels, dit vooral als ik weer heb gehoord dat er weer in een of andere moskee nogal opruiende teksten zijn uitgesproken
Ik denk dat het de laatste tijd veiliger is in Israël dan in een willekeurige voorstad van Parijs, ja.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
Alsof men in Israel veilig is? Mischien begrijp ik het niet helemaal maar volgens mij zijn er veel meer Joden omgekomen bij bomaanslagen etc in Israel in de laatste 5 jaar dan in alle andere landen ter wereld bij elkaar.
Oh?quote:Op maandag 19 juli 2004 12:31 schreef tvlxd het volgende:
Ik denk dat het de laatste tijd veiliger is in Israël dan in een willekeurige voorstad van Parijs, ja.
Noem mij nu even de aantallen voor Parijse voorsteden want ik neem aan dat daar dan meer dan 28 doden zijn gevallen in 2004, of niet?quote:March 14, 2004 Ashdod 10 killed, 16 wounded
February 22, 2004 Jerusalem 8 killed, over 60 wounded
January 29, 2004 Jerusalem 10 killed, 50 wounded October 4, 2003 Haifa 19 killed, 60 wounded
De laatste vier maanden is er één dode gevallen bij een bom en ik wist niet dat het slechts ging om in leven blijven. Het lijkt mij inderdaad veiliger om als jood in Israël te lopen dan in Frankrijk.quote:Op maandag 19 juli 2004 13:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh?
Vertel, ik heb de nieuwsberichten zeker gemist over de bomaanslagen of moorden in Parijse voorsteden, wel heb ik deze even snel gevonden:
[..]
Noem mij nu even de aantallen voor Parijse voorsteden want ik neem aan dat daar dan meer dan 28 doden zijn gevallen in 2004, of niet?
Zo niet, lul dan niet meer zo dom.
gelukkig maar dat het woordje WE voor Sharon geen criterium is.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:35 schreef hazelnoot het volgende:
Wat een hypocriete man is die Sharon toch. Roept hij de Franse Joden op om naar Israel te komen om daar de Palestijnen te kunnen discrimineren en van hun land, hun vrijheid, hun bestaansmogelijkheden, hun huizen, hun nationaliteit etc. te kunnen beroven
Nee, zo komen we niet veel verder. Zo komen we van de regen in de drup.
In Israel zijn de Joden geen minderheid , die elke dag met angst naar buiten moeten gaan ,´vanwege de drukende meerheid in het dagelijks leven die hun het leven zuur maakt.quote:Op maandag 19 juli 2004 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
Alsof men in Israel veilig is? Mischien begrijp ik het niet helemaal maar volgens mij zijn er veel meer Joden omgekomen bij bomaanslagen etc in Israel in de laatste 5 jaar dan in alle andere landen ter wereld bij elkaar.
is dat niet al te hard, die reactie? Is er een verzoening mogelijk?quote:172 tt-TV1 172 ma 19 jul 21:40:50
buitenland
CHIRAC WIL SHARON NIET MEER IN PARIJS
De Franse president Chirac heeft
maandag aan de Israëlische premier
Sharon laten weten dat hij niet meer
welkom is in Frankrijk. Tenminste niet
tot hij uitleg heeft gegeven over zijn
recente uitlatingen.
Sharon heeft de joodse gemeenschap in
Frankrijk opgeroepen om zo snel
mogelijk naar Israël te verhuizen,
omdat in Frankrijk een klimaat van
antisemitisme zou heersen.
"Na meerdere weken van contact over het
bezoek aan Parijs blijkt dit bezoek nu
onmogelijk te zijn en bent u niet
langer welkom", schrijft de Franse
president in een brief aan zijn
Israëlische collega.
Rare reactie van Chirac. Als hij nou eens de problemen zou aanpakken waarom Sharon zoiets zegt dat zou pas helpen ipv een sharon niet willen zien. Raar ventje die Chiracquote:Op maandag 19 juli 2004 22:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
is dat niet al te hard, die reactie? Is er een verzoening mogelijk?
Nee voor Sharon niet, die gaat zijn eigen weg, maar of dat zo gelukkig is betwijfel ik toch ernstig.quote:Op maandag 19 juli 2004 13:50 schreef CANARIS het volgende:
gelukkig maar dat het woordje WE voor Sharon geen criterium is.
http://www.standaard.be/n(...)F20072004_006&Snel=1quote:Israël probeert brokken met Frankrijk te lijmen
Oproep Sharon aan Franse joden is ,,cultureel misverstand''
09:21:54
JERUZALEM - Israël probeert de relatie met Frankrijk weer vlot te trekken. De commotie rond de omstreden oproep van Sharon aan de joden in Frankrijk om ogenblikkelijk naar Israël te emigreren, is niet meer dan een ,,cultureel misverstand'', vergoelijkte regeringswoordvoerder Avi Pazner.
Pazner weigert het woord ,,crisis'' te gebruiken als hij het over de wrijvingen tussen Jeruzalem en Parijs heeft. Het is een ,,cultureel misverstand dat uit de weg geruimd moet worden'', zegt hij. En dat moet gebeurden ,,door enige bezinning''.
De oproep van Sharon was, volgens Pazner, gericht aan de gehele joodse diaspora en niet exclusief aan de joden in Frankrijk. Bovendien is de terugkeer naar het Heilige Land ,,een ideologisch fundament'' van de staat Israël. De verklaringen van Sharon - die het onder meer had over een ,,ontketend antisemitisme'' in Frankrijk - schoten Frankrijk in het verkeerde keelgat en Parijs liet gisteren weten dat de Israëlische leider momenteel niet welkom is in Parijs. Frankrijk zal dat standpunt pas herzien nadat Israël met een afdoende verklaring op de proppen is gekomen.
Dat roept hij alleen maar om Chirac en zijn kliek mafiosi te sarren. Die zijn hem iets te pro-palestijns en te pro-arabisch en dan is het leuk om Frankrijk neer te zetten als antisemitisch land, want dat kunnen de chauvinisten rond Chirac slecht hebben.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:35 schreef hazelnoot het volgende:
Wat een hypocriete man is die Sharon toch. Roept hij de Franse Joden op om naar Israel te komen om daar de Palestijnen te kunnen discrimineren en van hun land, hun vrijheid, hun bestaansmogelijkheden, hun huizen, hun nationaliteit etc. te kunnen beroven
Nee, zo komen we niet veel verder. Zo komen we van de regen in de drup.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |