Een hand met kleine kiezelsteentjes die in de voortuin lagen gooide hij mee.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:18 schreef _bigmac_ het volgende:
Als ze met stenen gooien gewoon aangifte doen als ze je raken ben je je gewoon dood man!
natuurlijk moet je aangifte doen
Ja maar als die niet bezorgt wordquote:Op zondag 18 juli 2004 22:22 schreef GizartFRL het volgende:
Een bombrief zou wel toepasselijk zijn voor zulke personen ( aangezien je weet waar ze wonen).
Ik was juist best assertief, ik zei altijd wel wat terug, maar achteraf gezien vraag ik me af of ik dat juist net beter niet had kunnen doen. Maar ik kan het neit laten om wat terug te zeggen.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:22 schreef Promethium het volgende:
Tja het heeft ook wat jou houding te maken ws. Ze zien jou als makkelijk doelwit, had je wat assertiever opgesteld had dan waren er ws niet zulke problemen geweest.
Ze hadden mij die wijk gegeven omdat de vorige bezorg(st)ers ook problemen hadden daar, en dachten dat ze bij mij minder ver zouden gaan, omdat ik vrij assertief ben, wat groter, en verder werken er best veel meisjes en die laten ze natuurlijk niet die wijk lopen.quote:Niet dat het jouw schuld is maar je moet een beetje weten om te gaan met dat soort volk. Je staat volledig in je recht om te wijgeren in de wijk te werken.
Maar er wonen ook normale onschuldige mensen in die wijk die er niks aan kunnen doen, en die moeten hun post dan ook op het postkantoor gaan ophalen.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:27 schreef nikky het volgende:
wat misschien ook een optie is .... met je werkgever erover praten. misschien dat jullie daar een mailing heen moeten sturen ( jaja dan moet je nog een keer door de wijk)dat als er nog 1 keer word gedreigd, gescholden, ge-intimideerd word, dat dan resoluut de post niet meer word bezorgt en dat men de post op het postkantoor kan komen afhalen. is heel resoluut maar misschien helpt het wel. leg het eens voor en kijk wat je werkgevers ervan vinden
Ze zijn nu nog maar 14, kun je je voorstellen wat er gebeurd als ze 18 zijn?quote:Op zondag 18 juli 2004 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
het haalt weinig uit kan ik je zowiezo vertellen maar het helpt geen ene flikker. Politie kan ze weinig doen tot er "echt" wat gebeurt. Zulke wijken moeten ze gewoon kei en keihard aanpakken. Het zal de komende jaren alleen nog maar erger worden.
is dan heel erg jammerquote:Op zondag 18 juli 2004 22:30 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar er wonen ook normale onschuldige mensen in die wijk die er niks aan kunnen doen, en die moeten hun post dan ook op het postkantoor gaan ophalen.
Die ouders interesseert het helemaal niet wat hun zoon doet. Zelf hebben ze ook geen opvoeding gehad, en waren ze ook zo.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:33 schreef nikky het volgende:
[..]
is dan heel erg jammer
in dit geval is het dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. en als het effect heeft dan hoeft het helemaal niet te gebeurendan houden pappie en mammie wel eff een gesprekje met zoonlief anders mag zoonlief elke dag naar het postkantoor om de post te gaan halen
Mijn ervaring met dat soort jongeren is dat gewoon een praatje maken meestal het beste is. Als ze beginnen te schelden niet terug schelden maar ook niet zomaar doorlopen.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik was juist best assertief, ik zei altijd wel wat terug, maar achteraf gezien vraag ik me af of ik dat juist net beter niet had kunnen doen. Maar ik kan het neit laten om wat terug te zeggen.
[..]
Ze hadden mij die wijk gegeven omdat de vorige bezorg(st)ers ook problemen hadden daar, en dachten dat ze bij mij minder ver zouden gaan, omdat ik vrij assertief ben, wat groter, en verder werken er best veel meisjes en die laten ze natuurlijk niet die wijk lopen.
wat ik zei dusquote:Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Promethium het volgende:
Lijkt me trouwens best wel effectief als de tpg besluit in zulke wijken geen post meer te bezorgen. Gewoon een laatste keer een brief rond brengen met als inhoud dat er vanwege misdragingen van de jeugd geen post meer word bezorgt.
Als ze wel weer post willen krijgen ipv zelf gaan ophalen, dan moeten ze maar met een voorstel komen hoe deze problemen op te lossen. Een beetje de sociale druk aanwakkeren in zon wijk.
En dat meen ik serieus. Politie duurt weer zo lang en helpt meestal ook geen reet, worden ze uitgenodigd op bureau en dan gaan ze uiteindelijk weg met een 'nooit meer doen he!'quote:Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Bananenman het volgende:
Nee, ga er gewoon langs met vijf vrienden en een honkbalknuppel. Werkt altijd
Of huur de Fok! knokploeg in enzo. Ja.
Ze luisteren helemaal niet naar je, ze snappen je niet eens het heeft geen zin.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:37 schreef Promethium het volgende:
Mijn ervaring met dat soort jongeren is dat gewoon een praatje maken meestal het beste is. Als ze beginnen te schelden niet terug schelden maar ook niet zomaar doorlopen.
Gewoon naar toe lopen en een neutraal praatje maken. Het zijn net honden wat betreft, ze ruiken het als je bang bent, en als je ze mishandeld bijten ze terug. Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.
Op deze manier haal je hun ook hun ritme, je doet namelijk niet wat zij verwachten en hun weten dan ook vaak niet meer wat te doen.
Is wel erg triest. Ik werk de hele dag en heb helemaal geen tijd om naar het postkantoor te gaan binnen redelijke kantoortijden vanwege behoorlijk lange werktijden en enorme woon/werk afstand.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:33 schreef nikky het volgende:
[..]
is dan heel erg jammer
in dit geval is het dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. en als het effect heeft dan hoeft het helemaal niet te gebeurendan houden pappie en mammie wel eff een gesprekje met zoonlief anders mag zoonlief elke dag naar het postkantoor om de post te gaan halen
Nee, ik wil geen strafblad, dan kan ik nooit meer werk vinden, hetzelfde geldt voor die maten, en ik wil niet eens dat die maten hun leven riskeren voor mij.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:42 schreef Bananenman het volgende:
[..]
En dat meen ik serieus. Politie duurt weer zo lang en helpt meestal ook geen reet, worden ze uitgenodigd op bureau en dan gaan ze uiteindelijk weg met een 'nooit meer doen he!'
Je moet gewoon laten merken dat je niet met je laat sollen, dus als als zo'n rotjochie nog eens zoiets doet grijp je hem gewoon eens bij z'n nek en als er dan een grote stoere gozer op afkomt ga je weg en kom je terug met wat maten. Gewoon één keer hard aanpakken dan ben je er voor de rest voor altijd van af.
Tja, dat is op zich wel leuk natuurlijk, maar goed, helemaal naar Heerlen... wat schuift dat?quote:Op zondag 18 juli 2004 22:42 schreef soulfly1983 het volgende:
is het niet eens tijd om wat mensen van fok! te verzamelen en ons samen eens wat harder optestellen tegen dit soort dingen.
je leest het steeds vaker, en zo nu en dan zie je een reactie van ''fok! knokploeg''
bij het lezen van dit soort berichten heb ik echt zoiets van, post waar je moet lopen en laten we met een groepje mee wandelen... gewoon gezellig niet op ruzie te zoeken maar om het te voorkomen.
![]()
En waarom zou je een strafblad krijgen? Denk je dat die knaapjes die zelf gigantisch veel uitvreten de politie zullen bellen? Ze weten het nummer niet eens volgens mijquote:Op zondag 18 juli 2004 22:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, ik wil geen strafblad, dan kan ik nooit meer werk vinden, hetzelfde geldt voor die maten, en ik wil niet eens dat die maten hun leven riskeren voor mij.
1 voor 1 kan ik ze allemaal wel aan, maar ze zijn nooit alleen he.
En dalijk hebben ze nog een grote gevaarlijke broer/vader...
Hoensbroek.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:51 schreef soulfly1983 het volgende:
mag ik vragen in welke stad/dorp je moet bezorgen?
Ik wil geen enkel risico nemen om mn toekomst voor hun op het spel te zetten hoe dan ook. Ik wil later waarschijnlijk bij een rijksinstelling werken namelijk, en als ze dan al zien dat ik op een of andere manier met de politie in aanraking ben geweest gaan ze al aan je twijfelen, van de ene kant ook terecht.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
En waarom zou je een strafblad krijgen? Denk je dat die knaapjes die zelf gigantisch veel uitvreten de politie zullen bellen? Ze weten het nummer niet eens volgens mij
En zelfs al bellen ze de politie, ik denk dat die ze hartelijk uitlachen
Nouja een strafblad is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken hoor.
De parkeerplaats van Heerlen toch?quote:Op zondag 18 juli 2004 22:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoensbroek.
Yeah.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:58 schreef Promethium het volgende:
[..]
De parkeerplaats van Heerlen toch?
dat is 3 uur en 20 min. rijden, beetje jammer.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:52 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoensbroek.
ik denk dat je beter met harde bewijzen kan komen.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:59 schreef Bigs het volgende:
Zeker aangifte doen, ze weten niet eens waar je wootn dus wat maakt het dan uit.
Twee starten verderop van hier is iemand voor z'n huis met een pistool bedreigd (ook door 2 gasten van wie ik de afkomst maar niet vermeld..) en die doet dus niks uit angst dat ze hem nog een keer op komen zoeken.
Dat lijkt me een niet onwaarschijnlijk scenario.quote:Op zondag 18 juli 2004 23:03 schreef soulfly1983 het volgende:
[..]
ik denk dat je beter met harde bewijzen kan komen.
als je geen bewijs hebt worden ze alleen op het gedrag aangesproken,
dan gaat het dus zo: wij hoorden dat jullie de postbode lastig vielen, foei.
dan is oom agent weg en denken die lui.... de postbode![]()
reken er maar op dat je dan weer de L*L bent
Onvoorstelbaar. Dus als iemand bij jou in de straat woont, kan ie alles bij jou doen. Je raam ingooien, je een klap voor je bek geven, je banden lek steken, je vriend-vriendin in elkaar slaan, je dochter of zoon bedreigen.quote:Op zondag 18 juli 2004 23:38 schreef Robin__ het volgende:
woon je daar in de buurt, niets doen. woon je ver weg, doe aangifte.
Zou mooi zijn als dit werkte, maar de post moet al alle mogelijke moeite doen om de klanten te houden.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:33 schreef nikky het volgende:
[..]
is dan heel erg jammer
Het punt alleen is, dat zo'n 14jarig knaapje en zijn vriendjes, als er zo'n fok!knokploeg voor de deur staat misschien grijpt naar een illegaal verkregen geweer. en wat doe je dan? Daar mep je niet tegenop, tegen rondvliegende kogelsquote:Op zondag 18 juli 2004 22:49 schreef Bananenman het volgende:
[..]
En waarom zou je een strafblad krijgen? Denk je dat die knaapjes die zelf gigantisch veel uitvreten de politie zullen bellen? Ze weten het nummer niet eens volgens mij
En zelfs al bellen ze de politie, ik denk dat die ze hartelijk uitlachen
Nouja een strafblad is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken hoor.
Is dat zo? Hebben mensen dan veel keus bij het versturen van post?quote:Op maandag 19 juli 2004 00:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dit werkte, maar de post moet al alle mogelijke moeite doen om de klanten te houden.
waarschijnlijk spreekt die moeder geen woord Nederlands en denkt dat haarquote:Op maandag 19 juli 2004 00:52 schreef koffiegast het volgende:
Ik zou aangifte doen en wellicht voor de zekerheid vragen of de aangifte anoniem kan doen.
In iedergeval een andere wijk zoeken, daarnaast vind ik het zoiezo ronduit belachelijk, 14 jarige in bijzijn van zijn moeder zulke dingen tegen een vreemde zeggen! Je hebt niet eens wat misdaan!
Daarnaast zijn bedreigingen als ik steek je lek, zomaar onbekenden slaan, stenen gooien en met groepen...zijn gewoon strafbaar (naja groepen weet niet zo, maar 1 is heel goed zeker strafbaar: met mes rondlopen.)
gewoon aangifte doen en oprollen die mongooltjes!
Tjah, hun kind zou zoiets natuurlijk nóóóóóít doenquote:Op maandag 19 juli 2004 00:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
waarschijnlijk spreekt die moeder geen woord Nederlands en denkt dat haar
engelachtige zoontje vriendelijk de postbode begroet....
mmhz, fantasierijke beredeneringquote:Op maandag 19 juli 2004 00:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, die moeder was gewoon Nederlands, het zal wel zijn opvoeder zijn, dat hij geadopteerd is ofzo. Of hij is half-Nederlands.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:54 schreef Adelante het volgende:
[..]
Fantasierijk? Zeker weinig ervaring met allochtonen? Die dames met hoofddoeken spreken over het algemeen zelden Nederlands. Dat kun je ze niet zo kwalijk nemen, maar het is absoluut een plausibele verklaring.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:00 schreef koffiegast het volgende:
[..]
mmhz, fantasierijke beredenering![]()
maar meestal heb je het tog wel door aan de klank van de stem? als iemand het op sluwe manier doet... dan weet je wel dat iemand dreigt toch?
Ja hoor je hebt vooral in de stad al meerdere stadsposten, waar jij je post kunt posten.quote:Op maandag 19 juli 2004 00:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Is dat zo? Hebben mensen dan veel keus bij het versturen van post?
Carmageddon ...quote:Op maandag 19 juli 2004 01:07 schreef Metal_Mart het volgende:
Die wijk ingaan en levend Carmageddon spelen.nee gekheid.
Ik weet ook niet wat ik zou doen in zo'n situatie, je voelt je toch geintimideerd. Zoals ik het nu bekijk zou ik wel zeggen, als ik een klap krijg sla ik terug. Maar dat weet je nooit op dat moment. Ik kan me er zelfs nu alleen door het lezen van je verhaal al aan ergeren, kun je nagaan als het je zelf overkomt. Ik denk wel (lees denk: je weet het nooit zeker), dat wanneer ik nadat ik een klap terug zou geven helemaal in elkaar geslagen zou worden, ik later terug zou komen in die wijk met wat vrienden en die mannetjes helemaal de tering in zou slaan.
het zou pas fantasierijk worden als ik zou zeggen dat die jongen jequote:Op maandag 19 juli 2004 01:06 schreef heiden6 het volgende:
Fantasierijk? Zeker weinig ervaring met allochtonen? Die dames met hoofddoeken spreken over het algemeen zelden Nederlands. Dat kun je ze niet zo kwalijk nemen, maar het is absoluut een plausibele verklaring.
Als je een grote groep ziet slaan, ga je niet terugslaan als je weet dat de hele groep in actie gaat komen, en al helemaal als je weet dat er messen tussen kunnen zitten.quote:Op maandag 19 juli 2004 01:07 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik weet ook niet wat ik zou doen in zo'n situatie, je voelt je toch geintimideerd. Zoals ik het nu bekijk zou ik wel zeggen, als ik een klap krijg sla ik terug. Maar dat weet je nooit op dat moment. Ik kan me er zelfs nu alleen door het lezen van je verhaal al aan ergeren, kun je nagaan als het je zelf overkomt. Ik denk wel (lees denk: je weet het nooit zeker), dat wanneer ik nadat ik een klap terug zou geven helemaal in elkaar geslagen zou worden, ik later terug zou komen in die wijk met wat vrienden en die mannetjes helemaal de tering in zou slaan.
En wanneer je in het weekeinde komt om aangifte te doen van inbraak in je auto, zeggen ze doodleuk kom maandag maar terugquote:Op maandag 19 juli 2004 01:34 schreef krakkemieke het volgende:
Over het algemeen is aangifte doen een wassen neus.... Sommige politie bureaus schijten in hun broek om actie te ondernemen.
Hier ben ik gestoppen met lezen.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:17 schreef Ixnay het volgende:
Een straat verder zie ik hem weer, op afstand staan zn vriendjes, dat menneke weet dat zn vriendjes er staan, komt agressief op me afgerend en slaat me redelijk hard op de zijkant van mn kop.
Ik kan wel terugslaan (zou hem makkelijk aankunnen), maar er zijn 2 dingen:
- Ik wil niet dat dat groepje komt, of dat hij met een wapen komt
- Ik wil geen strafblad, want hij is zeker minderjaardig.
Mja zit wat in. Maar dan heb je echt een goeie reden om aangifte te doen en kan je het bewijzen met die schotwondquote:Op maandag 19 juli 2004 00:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het punt alleen is, dat zo'n 14jarig knaapje en zijn vriendjes, als er zo'n fok!knokploeg voor de deur staat misschien grijpt naar een illegaal verkregen geweer. en wat doe je dan? Daar mep je niet tegenop, tegen rondvliegende kogels
quote:Op maandag 19 juli 2004 01:57 schreef WiCKeD_13 het volgende:
Aangeven die flikkers.
Altijd die smerige buitenlanders...
Nouja meestal dan, want 10% 1% is wel oke.
Excuse me?quote:Op zondag 18 juli 2004 22:37 schreef Promethium het volgende:
Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.
En jij terug naar je eigen land is beter voor jou.quote:Op maandag 19 juli 2004 14:44 schreef Ghadir het volgende:
aangifte doen? dan word je goed in elkaar gemept. ik ken dit wel, als ik jou was niet terugslaan of zo, en dat de politie erbij is gehaald, ga je al helemaal dood! misschien niet door hun, maar als je een keer op straat loopt een paar onbekende gasten die je dan helemaal knock out slaan en weer door lopen, weet jij veel wie dat waren. dusseh, als ik jou was, gewoon thuis zitten is beter voor jou.
idd fucking ozin reactiequote:Op maandag 19 juli 2004 14:52 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
En jij terug naar je eigen land is beter voor jou.
neen. natuurlijk niet! ik bedoelde juist dat ik, als ik om de hoek woonde, geen aangifte zou doen omdat ze dan vast ook met de andere kut geintjes (ramen, banden etc.) beginnen en dat moet je al helemaaaal niet hebben. als ze dat eenmaal doen ga ik het er natuurlijk niet bij laten zitten..quote:Op zondag 18 juli 2004 23:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Dus als iemand bij jou in de straat woont, kan ie alles bij jou doen. Je raam ingooien, je een klap voor je bek geven, je banden lek steken, je vriend-vriendin in elkaar slaan, je dochter of zoon bedreigen.
Maar woont ie twee straten verder, dan ga je aangifte doen.
Je ervaring? Schijnbaar heb je er 0 ervaring mee. Ze meppen je gewoon meteen in elkaar als je maar 1 ding terugzegt. Vaak krijg je dan zoiets van: "wat had je dan?" *klap*.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:37 schreef Promethium het volgende:
Mijn ervaring met dat soort jongeren is dat gewoon een praatje maken meestal het beste is. Als ze beginnen te schelden niet terug schelden maar ook niet zomaar doorlopen.
Ja hoor... gewoon ernaar toe lopen en ff gezellig kletsen. Je kunt net zo goed meteen van een flat springen.quote:Gewoon naar toe lopen en een neutraal praatje maken. Het zijn net honden wat betreft, ze ruiken het als je bang bent, en als je ze mishandeld bijten ze terug. Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.
Op deze manier haal je hun ook hun ritme, je doet namelijk niet wat zij verwachten en hun weten dan ook vaak niet meer wat te doen.
Nee, dit is werk voor de politie. Ik wil ook niet dat iemand anders zich er moeite voor doet, zijn ze niet eens waard.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:56 schreef benchMarc het volgende:
Ik kom je wel helpen, mail maar ff. Zal proberen te zorgen dat er wat meer man op de stoep staat bij ze. We zullen wel ff zien wie het laatste lacht.
Dat vind ik altijd zo'n nutteloos antwoord..."zijn ze niet waard"quote:Op maandag 19 juli 2004 23:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, dit is werk voor de politie. Ik wil ook niet dat iemand anders zich er moeite voor doet, zijn ze niet eens waard.
Daar hadden ze vroeger het korps mariniers voor. Ik heb vaak genoeg de verhalen aan moeten horen dat een klein leger (letterlijk) mariniers daar eens het centraal station hebben schoongeveegd. Het wordt tijd dat er weer eens op zo'n wijze wordt opgetreden tegen de 'verharding' van de maatschappij. Geef een peleton landmacht, mariniers van mijn part de luchtmobiele brigade kogelvrije vesten en wat lange wapenstokken dan hebben die jongens ook eens een verzetje. (wel eerst die idiote Wijkerslooth dumpen).quote:Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Bananenman het volgende:
Nee, ga er gewoon langs met vijf vrienden en een honkbalknuppel. Werkt altijd
Of huur de Fok! knokploeg in enzo. Ja.
Nah het zijn wel die buitelanders die "jullie" uit jullie eigen stukje wijk wegjagen.. funny shit.. wil je me daarom zo graag weg hebbenquote:Op maandag 19 juli 2004 14:52 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
En jij terug naar je eigen land is beter voor jou.
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 09:52 schreef MoonBaby het volgende:Er moet maar eens geleerd worden dat ehm... hoe heet het? Dat de put gedempt wordt voordat het schaap verzuipt? Dat er een hek op de dijk wordt neergezet voordat er iemand afflikkert? JA HOE HEET HET NOU?!?!?!
Ja snapt em!!!
Wat is er niet normaal aan de post bezorgen? Waarom hebben die lui er behoefte aan om een postbode verbaal en fysiek te mishandelen?quote:Op zondag 18 juli 2004 22:37 schreef Promethium het volgende:
[..]
Gewoon naar toe lopen en een neutraal praatje maken. Het zijn net honden wat betreft, ze ruiken het als je bang bent, en als je ze mishandeld bijten ze terug. Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.
Schandalig! Vinden zij het normaal om als postbode brieven te openen of zo?quote:Op maandag 19 juli 2004 01:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
het zou pas fantasierijk worden als ik zou zeggen dat die jongen je
helemaal geen mes, maar gewoon een brievenopener wilde aanbieden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |