abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juli 2004 @ 22:17:00 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20709921
Zo als ik al verteld had in dit inmiddels gesloten topic. " Asociaal tuig " moet ik op zaterdag post bezorgen in een ghetto. Het wordt steeds erger, eerst waren het woorden, ik lachte er gewoon om alsof het me niks boeide. Toen werden het stenen gooien, wel ontwijken steeds. Duwen en dan hopen ze dat je wat terugdoet zodat ze een reden hebben om met de hele groep op je af te komen. Steeds bedreigen. Allemaal van die dingen.
En als ze alleen zijn, zijn ze meteen een stuk minder, en lopen ze voor je weg, want ze zijn jonger kleiner en minder sterk.

Nu kom ik zo'n ventje tegen in die wijk, jaar of 14, over de afkomst mag ik niks zeggen, die daar ook wekelijks rondhangt, zich verveelt, op zoek is naar spanning en de postbode lastigvalt. Zie voor meer info de laatste post van bovenstaande topic wat ik eerder met hem heb meegemaakt.
Ik moet aan het huis van dat ventje de post bezorgen, dat ventje en zijn moeder/opvoeder staan in de deuropening, ik geef de post aan die vrouw en zeg vriendelijk alsjeblieft. Dat menneke begint meteen zo van: "Huhu, schooier, kom hier dan sla ik je op je bek" (grappig, hij is juist de schooier en is 2 koppen kleiner) Ik doe alsof ik niks hoor.
Een straat verder zie ik hem weer, op afstand staan zn vriendjes, dat menneke weet dat zn vriendjes er staan, komt agressief op me afgerend en slaat me redelijk hard op de zijkant van mn kop.
Ik kan wel terugslaan (zou hem makkelijk aankunnen), maar er zijn 2 dingen:
- Ik wil niet dat dat groepje komt, of dat hij met een wapen komt
- Ik wil geen strafblad, want hij is zeker minderjaardig.

Nog een straat verder, bij zo'n voetbalpleintje waar nog meer van dat tuig hangt, komt 1 van die vriendjes naar me toe, ik wilde me verdedigen, en ineens komen er nog een stuk of 5/6/7/8 van die jongens bij (tussen de 14 en de 18 jaar ongeveer), dan ren ik natuurlijk hard weg.
Een straat verder zie ik tijdens het rennen dat die ene jongen die me 10 minuten geleden geslagen had een mes in zn handen heeft en achter me aanzit, ik ren hard door.
Dan is hij blijkbaar uitgeput en roept ie: "wacht maar ik steek je lek". Ik loop wat verder tot ik in een veilige buurt ben.

Vergeet niet, ik heb die gasten nooit wat gedaan, en ik kom er alleen om de post te bezorgen.

In die veilige buurt waar ik dus naartoe gerend/gelopen ben, bel ik ff de politie en vertel het verhaal.
M'n fiets staat nog in die wijk met wat post en pakketjes erin.
15 minuten later kwam de politie, ze weten genoeg, want er zijn vrijwel dagelijks problemen in die wijk. Ik wijs dat ventje aan, en ze gaan ernaartoe. Ik kan vervolgens mijn laatste bundels post bezorgen, en ga vervolgens naar huis.
Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik nooit meer in die wijk ga werken.

Maar zou ik aangifte doen bij de politie, of wordt het dan alleen nog maar erger, want ik kan ze ook nog ergens anders tegenkomen.
Mijn collegas hebben ook wel eens problemen gehad in die wijk. En ook andere onschuldige mensen worden lastig gevallen.

Ik heb het maar in KLB gezet, omdat een soortgelijk topic al eens gesloten was in GC, als iemand hem wil verplaatsen, mag dat.
pi_20709930
nee
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20709932
ja
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20709950
Als ze met stenen gooien gewoon aangifte doen als ze je raken ben je je gewoon dood man!
natuurlijk moet je aangifte doen
pi_20709983
Aangifte doen of een keer met alle postbodes aanpakken, dat laatste helpt het beste
pi_20710008
mmm, de politie is er al bij geweest dus...?

dus mocht je ze nog een keer tegenkomen vinden ze dat al niet fijn denk ik!

Verder, zouden ze je herkennen als je ze nog een keer buiten die buurt tegenkomt?
  zondag 18 juli 2004 @ 22:22:19 #7
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710022
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:18 schreef _bigmac_ het volgende:
Als ze met stenen gooien gewoon aangifte doen als ze je raken ben je je gewoon dood man!
natuurlijk moet je aangifte doen
Een hand met kleine kiezelsteentjes die in de voortuin lagen gooide hij mee.
Maar dat was nog niet zo erg, lees de rest maar eens
pi_20710023
Tja het heeft ook wat jou houding te maken ws. Ze zien jou als makkelijk doelwit, had je wat assertiever opgesteld had dan waren er ws niet zulke problemen geweest.

Niet dat het jouw schuld is maar je moet een beetje weten om te gaan met dat soort volk. Je staat volledig in je recht om te wijgeren in de wijk te werken.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:22:23 #9
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_20710024
Een bombrief zou wel toepasselijk zijn voor zulke personen ( aangezien je weet waar ze wonen).

Maar tis helaas triest dat zoiets gebeurd.
Erg triest
Heel erg triest
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_20710084
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:22 schreef GizartFRL het volgende:
Een bombrief zou wel toepasselijk zijn voor zulke personen ( aangezien je weet waar ze wonen).
Ja maar als die niet bezorgt word
  Milf zondag 18 juli 2004 @ 22:27:14 #11
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_20710119
ik zou zeker kijken wat de politie voor je kan doen

wat misschien ook een optie is .... met je werkgever erover praten. misschien dat jullie daar een mailing heen moeten sturen ( jaja dan moet je nog een keer door de wijk )dat als er nog 1 keer word gedreigd, gescholden, ge-intimideerd word, dat dan resoluut de post niet meer word bezorgt en dat men de post op het postkantoor kan komen afhalen. is heel resoluut maar misschien helpt het wel. leg het eens voor en kijk wat je werkgevers ervan vinden

misschien dat dan dat tuig eerste klas hun kinderen eens wat beter gaan opvoeden cq aanpakken

dit is toch te erg voor woorden gewoon
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:28:22 #12
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710150
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:22 schreef Promethium het volgende:
Tja het heeft ook wat jou houding te maken ws. Ze zien jou als makkelijk doelwit, had je wat assertiever opgesteld had dan waren er ws niet zulke problemen geweest.
Ik was juist best assertief, ik zei altijd wel wat terug, maar achteraf gezien vraag ik me af of ik dat juist net beter niet had kunnen doen. Maar ik kan het neit laten om wat terug te zeggen.
quote:
Niet dat het jouw schuld is maar je moet een beetje weten om te gaan met dat soort volk. Je staat volledig in je recht om te wijgeren in de wijk te werken.
Ze hadden mij die wijk gegeven omdat de vorige bezorg(st)ers ook problemen hadden daar, en dachten dat ze bij mij minder ver zouden gaan, omdat ik vrij assertief ben, wat groter, en verder werken er best veel meisjes en die laten ze natuurlijk niet die wijk lopen.
pi_20710162
Ik zou er echt werk van maken, ik heb een hekel aan politie die niets onderneemt omdat het een lastige bevolkingsgroep is.
Alle ruiten ingooien gewoon met het zelfde respect behandelen als ze jou doen
  zondag 18 juli 2004 @ 22:30:23 #14
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710199
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:27 schreef nikky het volgende:
wat misschien ook een optie is .... met je werkgever erover praten. misschien dat jullie daar een mailing heen moeten sturen ( jaja dan moet je nog een keer door de wijk )dat als er nog 1 keer word gedreigd, gescholden, ge-intimideerd word, dat dan resoluut de post niet meer word bezorgt en dat men de post op het postkantoor kan komen afhalen. is heel resoluut maar misschien helpt het wel. leg het eens voor en kijk wat je werkgevers ervan vinden
Maar er wonen ook normale onschuldige mensen in die wijk die er niks aan kunnen doen, en die moeten hun post dan ook op het postkantoor gaan ophalen.
pi_20710222
het haalt weinig uit kan ik je zowiezo vertellen maar het helpt geen ene flikker. Politie kan ze weinig doen tot er "echt" wat gebeurt. Zulke wijken moeten ze gewoon kei en keihard aanpakken. Het zal de komende jaren alleen nog maar erger worden.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:32:36 #16
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710249
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:31 schreef Underdoggy het volgende:
het haalt weinig uit kan ik je zowiezo vertellen maar het helpt geen ene flikker. Politie kan ze weinig doen tot er "echt" wat gebeurt. Zulke wijken moeten ze gewoon kei en keihard aanpakken. Het zal de komende jaren alleen nog maar erger worden.
Ze zijn nu nog maar 14, kun je je voorstellen wat er gebeurd als ze 18 zijn?
Dat worden criminelen.
  Milf zondag 18 juli 2004 @ 22:33:48 #17
16000 nikky
pi_20710278
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar er wonen ook normale onschuldige mensen in die wijk die er niks aan kunnen doen, en die moeten hun post dan ook op het postkantoor gaan ophalen.
is dan heel erg jammer

in dit geval is het dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. en als het effect heeft dan hoeft het helemaal niet te gebeuren dan houden pappie en mammie wel eff een gesprekje met zoonlief anders mag zoonlief elke dag naar het postkantoor om de post te gaan halen
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:35:58 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710329
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:33 schreef nikky het volgende:

[..]

is dan heel erg jammer

in dit geval is het dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. en als het effect heeft dan hoeft het helemaal niet te gebeuren dan houden pappie en mammie wel eff een gesprekje met zoonlief anders mag zoonlief elke dag naar het postkantoor om de post te gaan halen
Die ouders interesseert het helemaal niet wat hun zoon doet. Zelf hebben ze ook geen opvoeding gehad, en waren ze ook zo.
pi_20710374
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:28 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik was juist best assertief, ik zei altijd wel wat terug, maar achteraf gezien vraag ik me af of ik dat juist net beter niet had kunnen doen. Maar ik kan het neit laten om wat terug te zeggen.
[..]

Ze hadden mij die wijk gegeven omdat de vorige bezorg(st)ers ook problemen hadden daar, en dachten dat ze bij mij minder ver zouden gaan, omdat ik vrij assertief ben, wat groter, en verder werken er best veel meisjes en die laten ze natuurlijk niet die wijk lopen.
Mijn ervaring met dat soort jongeren is dat gewoon een praatje maken meestal het beste is. Als ze beginnen te schelden niet terug schelden maar ook niet zomaar doorlopen.

Gewoon naar toe lopen en een neutraal praatje maken. Het zijn net honden wat betreft, ze ruiken het als je bang bent, en als je ze mishandeld bijten ze terug. Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.

Op deze manier haal je hun ook hun ritme, je doet namelijk niet wat zij verwachten en hun weten dan ook vaak niet meer wat te doen.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:40:14 #20
57586 Bananenman
-----------
pi_20710428
Nee, ga er gewoon langs met vijf vrienden en een honkbalknuppel. Werkt altijd

Of huur de Fok! knokploeg in enzo. Ja.
pi_20710430
Ik ken dit soort taferelen wel een beetje, aangezien ik ruim 12 jaar in Crooswijk heb gewoond.

Met ontwijkend gedrag bereik je over het algemeen niet zoveel, al was dat meestal wat ik ook deed (was nog jong enzo). Wat vaak beter helpt is gewoon duideljik maken dat je het niet pikt, dat wil zeggen, eventueel een paar klappen uitdelen. Uiteraard gaat dat niet op bij bewapende groepjes, maar goed, je moet wat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_20710437
Lijkt me trouwens best wel effectief als de tpg besluit in zulke wijken geen post meer te bezorgen. Gewoon een laatste keer een brief rond brengen met als inhoud dat er vanwege misdragingen van de jeugd geen post meer word bezorgt.

Als ze wel weer post willen krijgen ipv zelf gaan ophalen, dan moeten ze maar met een voorstel komen hoe deze problemen op te lossen. Een beetje de sociale druk aanwakkeren in zon wijk.
  Milf zondag 18 juli 2004 @ 22:42:19 #23
16000 nikky
pi_20710481
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Promethium het volgende:
Lijkt me trouwens best wel effectief als de tpg besluit in zulke wijken geen post meer te bezorgen. Gewoon een laatste keer een brief rond brengen met als inhoud dat er vanwege misdragingen van de jeugd geen post meer word bezorgt.

Als ze wel weer post willen krijgen ipv zelf gaan ophalen, dan moeten ze maar met een voorstel komen hoe deze problemen op te lossen. Een beetje de sociale druk aanwakkeren in zon wijk.
wat ik zei dus
  zondag 18 juli 2004 @ 22:42:43 #24
57586 Bananenman
-----------
pi_20710490
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Bananenman het volgende:

En dat meen ik serieus. Politie duurt weer zo lang en helpt meestal ook geen reet, worden ze uitgenodigd op bureau en dan gaan ze uiteindelijk weg met een 'nooit meer doen he!'

Je moet gewoon laten merken dat je niet met je laat sollen, dus als als zo'n rotjochie nog eens zoiets doet grijp je hem gewoon eens bij z'n nek en als er dan een grote stoere gozer op afkomt ga je weg en kom je terug met wat maten. Gewoon één keer hard aanpakken dan ben je er voor de rest voor altijd van af.
pi_20710491
is het niet eens tijd om wat mensen van fok! te verzamelen en ons samen eens wat harder optestellen tegen dit soort dingen.
je leest het steeds vaker, en zo nu en dan zie je een reactie van ''fok! knokploeg''
bij het lezen van dit soort berichten heb ik echt zoiets van, post waar je moet lopen en laten we met een groepje mee wandelen... gewoon gezellig niet op ruzie te zoeken maar om het te voorkomen.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  zondag 18 juli 2004 @ 22:42:46 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710493
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:37 schreef Promethium het volgende:
Mijn ervaring met dat soort jongeren is dat gewoon een praatje maken meestal het beste is. Als ze beginnen te schelden niet terug schelden maar ook niet zomaar doorlopen.

Gewoon naar toe lopen en een neutraal praatje maken. Het zijn net honden wat betreft, ze ruiken het als je bang bent, en als je ze mishandeld bijten ze terug. Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.

Op deze manier haal je hun ook hun ritme, je doet namelijk niet wat zij verwachten en hun weten dan ook vaak niet meer wat te doen.
Ze luisteren helemaal niet naar je, ze snappen je niet eens het heeft geen zin.
Ze zien aan me dat ik niet bang ben, totdat er groepjes en/of wapens zijn, dan ben ik weg, ik hoef geen mes in mn rug.
pi_20710561
quote:

[..]

is dan heel erg jammer

Is wel erg triest. Ik werk de hele dag en heb helemaal geen tijd om naar het postkantoor te gaan binnen redelijke kantoortijden vanwege behoorlijk lange werktijden en enorme woon/werk afstand.

Ik vind wat 'stillen' die er even flink op los slaan bij terreur een betere oplossing.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:47:16 #28
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710580
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:42 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En dat meen ik serieus. Politie duurt weer zo lang en helpt meestal ook geen reet, worden ze uitgenodigd op bureau en dan gaan ze uiteindelijk weg met een 'nooit meer doen he!'

Je moet gewoon laten merken dat je niet met je laat sollen, dus als als zo'n rotjochie nog eens zoiets doet grijp je hem gewoon eens bij z'n nek en als er dan een grote stoere gozer op afkomt ga je weg en kom je terug met wat maten. Gewoon één keer hard aanpakken dan ben je er voor de rest voor altijd van af.
Nee, ik wil geen strafblad, dan kan ik nooit meer werk vinden, hetzelfde geldt voor die maten, en ik wil niet eens dat die maten hun leven riskeren voor mij.
1 voor 1 kan ik ze allemaal wel aan, maar ze zijn nooit alleen he.
En dalijk hebben ze nog een grote gevaarlijke broer/vader...
pi_20710607
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:42 schreef soulfly1983 het volgende:
is het niet eens tijd om wat mensen van fok! te verzamelen en ons samen eens wat harder optestellen tegen dit soort dingen.
je leest het steeds vaker, en zo nu en dan zie je een reactie van ''fok! knokploeg''
bij het lezen van dit soort berichten heb ik echt zoiets van, post waar je moet lopen en laten we met een groepje mee wandelen... gewoon gezellig niet op ruzie te zoeken maar om het te voorkomen.
Tja, dat is op zich wel leuk natuurlijk, maar goed, helemaal naar Heerlen... wat schuift dat?
  zondag 18 juli 2004 @ 22:49:37 #30
57586 Bananenman
-----------
pi_20710635
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:47 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee, ik wil geen strafblad, dan kan ik nooit meer werk vinden, hetzelfde geldt voor die maten, en ik wil niet eens dat die maten hun leven riskeren voor mij.
1 voor 1 kan ik ze allemaal wel aan, maar ze zijn nooit alleen he.
En dalijk hebben ze nog een grote gevaarlijke broer/vader...
En waarom zou je een strafblad krijgen? Denk je dat die knaapjes die zelf gigantisch veel uitvreten de politie zullen bellen? Ze weten het nummer niet eens volgens mij

En zelfs al bellen ze de politie, ik denk dat die ze hartelijk uitlachen

Nouja een strafblad is wel het laatste waar ik me zorgen over zou maken hoor.
pi_20710689
mag ik vragen in welke stad/dorp je moet bezorgen?
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
  zondag 18 juli 2004 @ 22:52:13 #32
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710699
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:51 schreef soulfly1983 het volgende:
mag ik vragen in welke stad/dorp je moet bezorgen?
Hoensbroek.
  zondag 18 juli 2004 @ 22:54:35 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710749
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En waarom zou je een strafblad krijgen? Denk je dat die knaapjes die zelf gigantisch veel uitvreten de politie zullen bellen? Ze weten het nummer niet eens volgens mij

Ik wil geen enkel risico nemen om mn toekomst voor hun op het spel te zetten hoe dan ook. Ik wil later waarschijnlijk bij een rijksinstelling werken namelijk, en als ze dan al zien dat ik op een of andere manier met de politie in aanraking ben geweest gaan ze al aan je twijfelen, van de ene kant ook terecht.
pi_20710826
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoensbroek.
De parkeerplaats van Heerlen toch?
  zondag 18 juli 2004 @ 22:59:16 #35
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20710852
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:58 schreef Promethium het volgende:

[..]

De parkeerplaats van Heerlen toch?
Yeah.
pi_20710861
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:52 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoensbroek.
dat is 3 uur en 20 min. rijden, beetje jammer.
als ik jou was zou ik vragen of een vriend van je wil mee lopen, laat hem een digicam meenemen.
en op het moment dat jij lastig gevallen wordt, dan maakt hij foto's.
dan zet je het maar weer op een lopen, maar dan wel naar de politie.
je hebt dan een getuige bij je een foto's.
genoeg om de politie actie te laten ondernemen.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_20710867
Zeker aangifte doen, ze weten niet eens waar je wootn dus wat maakt het dan uit.
Twee starten verderop van hier is iemand voor z'n huis met een pistool bedreigd (ook door 2 gasten van wie ik de afkomst maar niet vermeld..) en die doet dus niks uit angst dat ze hem nog een keer op komen zoeken.
pi_20710937
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:59 schreef Bigs het volgende:
Zeker aangifte doen, ze weten niet eens waar je wootn dus wat maakt het dan uit.
Twee starten verderop van hier is iemand voor z'n huis met een pistool bedreigd (ook door 2 gasten van wie ik de afkomst maar niet vermeld..) en die doet dus niks uit angst dat ze hem nog een keer op komen zoeken.
ik denk dat je beter met harde bewijzen kan komen.
als je geen bewijs hebt worden ze alleen op het gedrag aangesproken,
dan gaat het dus zo: wij hoorden dat jullie de postbode lastig vielen, foei.
dan is oom agent weg en denken die lui.... de postbode
reken er maar op dat je dan weer de L*L bent
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_20710973
jeetje.
Wat een gelul weer :|
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_20710986
Sameshit everywhere.

Aangifte doen, dan weten ze iig voor de statistiek dat er een probleem wijk is. Zelf heb ik ook altijd dingen bezorgd, nooit echt problemen gehad maar als er van die kutjochies irritant waren dan reed ik gewoon over ze heen met mijn steekkarretje, helemaal wanneer ik ze gewaarschuwd heb.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_20711020
Mwa... als die mensen steeds hun post moeten gaan halen dan worden ze daar op een gegeven moment ook zat van en dan gaat het balletje vanzelf rollen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_20711035
quote:
Op zondag 18 juli 2004 23:03 schreef soulfly1983 het volgende:

[..]

ik denk dat je beter met harde bewijzen kan komen.
als je geen bewijs hebt worden ze alleen op het gedrag aangesproken,
dan gaat het dus zo: wij hoorden dat jullie de postbode lastig vielen, foei.
dan is oom agent weg en denken die lui.... de postbode
reken er maar op dat je dan weer de L*L bent
Dat lijkt me een niet onwaarschijnlijk scenario.
pi_20711086
Aangifte doen! Zoals hier in dit topic is gezegd, dan kunnen ze er wat aan doen.
Ik vind het trouwens erg knap van je dat je weg gerend bent en je niet hebt uit laten dagen.
De klap die je hebt gehad in je gezicht gaat te ver. Als het nou een keer in de kroeg gebeurd, soi. Maar als jij je werk doet en je krijgt een dreun...dat gaat te ver. Echt, meteen aangifte doen. En anders op zijn minst een gesprek aangaan met je baas en de wijkagent. En er ook zeker niet te lang over twijfelen, maar stappen nemen.
Ik zou er geen moment over twijfelen.
  zondag 18 juli 2004 @ 23:38:55 #44
87694 Robin__
letitredno
pi_20711384
woon je daar in de buurt, niets doen. woon je ver weg, doe aangifte.
pi_20711742
quote:
Op zondag 18 juli 2004 23:38 schreef Robin__ het volgende:
woon je daar in de buurt, niets doen. woon je ver weg, doe aangifte.
Onvoorstelbaar. Dus als iemand bij jou in de straat woont, kan ie alles bij jou doen. Je raam ingooien, je een klap voor je bek geven, je banden lek steken, je vriend-vriendin in elkaar slaan, je dochter of zoon bedreigen.
Maar woont ie twee straten verder, dan ga je aangifte doen.
pi_20711882
Dat soort groepjes heb je in Geleen (beetje verderop, naast Sittard) heel veel.

Het leuke is dat wanneer je de 'leider' van het groepje, aka degene met de grootste mond en de meeste nep evisu kleding, op z'n bek mept; ze allemaal ineens afdruipen.

Wil niet zeggen dat dat altijd zo gebeurt, heb het ook pas een keer meegemaakt, maar wel merk ik constant dat ze behoorlijk hoog van de toren afblazen terwijl d'r niet echt veel gedaan word zo.
if($person=='noob'){header('location:http://www.w3schools.com' );}
pi_20711963
quote:

[..]

is dan heel erg jammer

Zou mooi zijn als dit werkte, maar de post moet al alle mogelijke moeite doen om de klanten te houden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_20712165
Triest klotevolk is het, de ondergang van de maatschappij
Do what you love, love what you do!
  maandag 19 juli 2004 @ 00:37:38 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_20712630
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:49 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Het punt alleen is, dat zo'n 14jarig knaapje en zijn vriendjes, als er zo'n fok!knokploeg voor de deur staat misschien grijpt naar een illegaal verkregen geweer. en wat doe je dan? Daar mep je niet tegenop, tegen rondvliegende kogels
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 juli 2004 @ 00:40:26 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_20712692
quote:
Op maandag 19 juli 2004 00:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als dit werkte, maar de post moet al alle mogelijke moeite doen om de klanten te houden.
Is dat zo? Hebben mensen dan veel keus bij het versturen van post?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_20712899
idd zoals eerder gezegd die wijk laten boycotten door TPG. Die ouders laten die schurtige kutgastjes hun gang gaan dus laat hun dan ook maar merken dat het echt niet kan. Je weet waar dat ventje woont, de politie neem ik aan ook, waarom gaan ze dan niet even daar bij de ouders langs?

Alhoewel ik hier nog nooit mee te maken heb gehad lijkt het alsof die gastjes denken dat ze de baas zijn in hun eigen vrijstaat. Niks ervan. Die gastjes zijn niet voor rede vatbaar, dan maar met de harde hand (lees: gummiknuppel).

Dat halfzachte gedoe werkt in sommige gevallen niet, wees dan ook bereid om het met geweld op te lossen, aangezien je anders toch die problemen blijft houden.
pi_20712952
Ik zou aangifte doen en wellicht voor de zekerheid vragen of de aangifte anoniem kan doen.
In iedergeval een andere wijk zoeken, daarnaast vind ik het zoiezo ronduit belachelijk, 14 jarige in bijzijn van zijn moeder zulke dingen tegen een vreemde zeggen! Je hebt niet eens wat misdaan!
Daarnaast zijn bedreigingen als ik steek je lek, zomaar onbekenden slaan, stenen gooien en met groepen...zijn gewoon strafbaar (naja groepen weet niet zo, maar 1 is heel goed zeker strafbaar: met mes rondlopen.)

gewoon aangifte doen en oprollen die mongooltjes!
  maandag 19 juli 2004 @ 00:54:03 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_20712975
quote:
Op maandag 19 juli 2004 00:52 schreef koffiegast het volgende:
Ik zou aangifte doen en wellicht voor de zekerheid vragen of de aangifte anoniem kan doen.
In iedergeval een andere wijk zoeken, daarnaast vind ik het zoiezo ronduit belachelijk, 14 jarige in bijzijn van zijn moeder zulke dingen tegen een vreemde zeggen! Je hebt niet eens wat misdaan!
Daarnaast zijn bedreigingen als ik steek je lek, zomaar onbekenden slaan, stenen gooien en met groepen...zijn gewoon strafbaar (naja groepen weet niet zo, maar 1 is heel goed zeker strafbaar: met mes rondlopen.)

gewoon aangifte doen en oprollen die mongooltjes!
waarschijnlijk spreekt die moeder geen woord Nederlands en denkt dat haar
engelachtige zoontje vriendelijk de postbode begroet....
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_20713022
quote:
Op maandag 19 juli 2004 00:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

Tjah, hun kind zou zoiets natuurlijk nóóóóóít doen
pi_20713097
quote:

[..]

mmhz, fantasierijke beredenering

maar meestal heb je het tog wel door aan de klank van de stem? als iemand het op sluwe manier doet... dan weet je wel dat iemand dreigt toch?
  maandag 19 juli 2004 @ 01:06:26 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20713252
quote:

[..]

Nee, die moeder was gewoon Nederlands, het zal wel zijn opvoeder zijn, dat hij geadopteerd is ofzo. Of hij is half-Nederlands.
Die vrouw kwam een beetje flodder achtig over, het enige wat ontbrak was de fles Whiskey.
pi_20713259
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:00 schreef koffiegast het volgende:

[..]

mmhz, fantasierijke beredenering

maar meestal heb je het tog wel door aan de klank van de stem? als iemand het op sluwe manier doet... dan weet je wel dat iemand dreigt toch?
Fantasierijk? Zeker weinig ervaring met allochtonen? Die dames met hoofddoeken spreken over het algemeen zelden Nederlands. Dat kun je ze niet zo kwalijk nemen, maar het is absoluut een plausibele verklaring.
pi_20713285
Die wijk ingaan en levend Carmageddon spelen. nee gekheid.

Ik weet ook niet wat ik zou doen in zo'n situatie, je voelt je toch geintimideerd. Zoals ik het nu bekijk zou ik wel zeggen, als ik een klap krijg sla ik terug. Maar dat weet je nooit op dat moment. Ik kan me er zelfs nu alleen door het lezen van je verhaal al aan ergeren, kun je nagaan als het je zelf overkomt. Ik denk wel (lees denk: je weet het nooit zeker), dat wanneer ik nadat ik een klap terug zou geven helemaal in elkaar geslagen zou worden, ik later terug zou komen in die wijk met wat vrienden en die mannetjes helemaal de tering in zou slaan.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_20713360
quote:
Op maandag 19 juli 2004 00:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is dat zo? Hebben mensen dan veel keus bij het versturen van post?
Ja hoor je hebt vooral in de stad al meerdere stadsposten, waar jij je post kunt posten.
Wordt vaak gedaan door mensen die arbeids ongeschikt zijn, en kunnen dus met een bepaalde subsidie aan de slag.
De TPG heeft mensen in dienst zonder hiervoor een bepaalde subsidie te krijgen.
Ik weet niet of er onderhand weer iets veranderd is, maar zo was het tot ongeveer 2 jaar geleden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_20713364
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:07 schreef Metal_Mart het volgende:
Die wijk ingaan en levend Carmageddon spelen. nee gekheid.

Ik weet ook niet wat ik zou doen in zo'n situatie, je voelt je toch geintimideerd. Zoals ik het nu bekijk zou ik wel zeggen, als ik een klap krijg sla ik terug. Maar dat weet je nooit op dat moment. Ik kan me er zelfs nu alleen door het lezen van je verhaal al aan ergeren, kun je nagaan als het je zelf overkomt. Ik denk wel (lees denk: je weet het nooit zeker), dat wanneer ik nadat ik een klap terug zou geven helemaal in elkaar geslagen zou worden, ik later terug zou komen in die wijk met wat vrienden en die mannetjes helemaal de tering in zou slaan.
Carmageddon ... nostalgie enzo
  maandag 19 juli 2004 @ 01:12:42 #61
3185 Adelante
To let it go now
pi_20713374
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:06 schreef heiden6 het volgende:

Fantasierijk? Zeker weinig ervaring met allochtonen? Die dames met hoofddoeken spreken over het algemeen zelden Nederlands. Dat kun je ze niet zo kwalijk nemen, maar het is absoluut een plausibele verklaring.
het zou pas fantasierijk worden als ik zou zeggen dat die jongen je
helemaal geen mes, maar gewoon een brievenopener wilde aanbieden

maar goed, ik denk dat aangifte zeker wel hebt ook t.o.v. de betrekking
naar jouw werkgever toe. dan is er toch formeel vastgesteld dat het niet zo
maar om een wissewasje handelde. misschien makkelijk als er straks in
hoensbroek geen fatsoelijke wijken meer over zijn en je dan onverhoopt
zonder werk kun komen te zitten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 19 juli 2004 @ 01:13:06 #62
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20713385
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:07 schreef Metal_Mart het volgende:
Als je een grote groep ziet slaan, ga je niet terugslaan als je weet dat de hele groep in actie gaat komen, en al helemaal als je weet dat er messen tussen kunnen zitten.

Je kunt dan wel terugkomen met een groep, maar wat heb jij daar dan aan?
Jij hebt alleen klappen gehad, en je krijgt niks ervoor terug als je die groep terugpakt.
En je bent net zo slecht bezig als hun.
pi_20713427
Mmhz, waren er maar allowed to kill licenses in nederland :')

carmageddon?? een nieuwe innovatieve geniale geweldig plan!
gewoon carmageddon game creeren waar in je zelf kunt kiezen watvoor mensen er rond lopen en eventueel een scenario om heen bouwen ! :')
Er zullen miljoenen over de toonbank gaan! :'(

P.s. *registreert zijn bedrijf*
P.s.2. dit is als een soort grap bedoeld, geen enkel aanvallende berichten worden vermeld of oerduidelijke aanzetting tot haat of soortgelijke situaties komen in dit bericht voor. Dank U.
pi_20713732
Over het algemeen is aangifte doen een wassen neus.... Sommige politie bureaus schijten in hun broek om actie te ondernemen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_20713885
pi_20713918
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:34 schreef krakkemieke het volgende:
Over het algemeen is aangifte doen een wassen neus.... Sommige politie bureaus schijten in hun broek om actie te ondernemen.
En wanneer je in het weekeinde komt om aangifte te doen van inbraak in je auto, zeggen ze doodleuk kom maandag maar terug
Ik zou toch aangifte gaan doen het is tenslotte geen incident meer.
  maandag 19 juli 2004 @ 01:57:36 #67
99873 WiCKeD_13
The Killer Case
pi_20714084
Aangeven die flikkers.
Altijd die smerige buitenlanders...
Nouja meestal dan, want 10% is wel oke.
pi_20714098
Natuurlijk van die TUK (ff omdraaien) allochtone niksnuttige rot schooiertjes!
Aangifte doen man, en gewoon niet meer die wijk ingaan! Tjezus... Wat een land!
  maandag 19 juli 2004 @ 02:01:52 #69
99873 WiCKeD_13
The Killer Case
pi_20714152
''allochtone niksnuttige rot schooiertjes''...
Mooi zinsdeel.
pi_20714226
Idd aangifte doen en eisen dat je werkgever met de politie onderhandelt.
Als burger kan je er aangifte van doen. Ik dacht dat je werkgever nog iets moet zorgen dat je veilig je werk kan doen enzo?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 19 juli 2004 @ 02:10:47 #71
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20714269
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:17 schreef Ixnay het volgende:
Een straat verder zie ik hem weer, op afstand staan zn vriendjes, dat menneke weet dat zn vriendjes er staan, komt agressief op me afgerend en slaat me redelijk hard op de zijkant van mn kop.
Ik kan wel terugslaan (zou hem makkelijk aankunnen), maar er zijn 2 dingen:
- Ik wil niet dat dat groepje komt, of dat hij met een wapen komt
- Ik wil geen strafblad, want hij is zeker minderjaardig.
Hier ben ik gestoppen met lezen.

Je heb t 2 opties:
1. Sla m gewoon hard terug, dan stoppen ze wel of ze doen aangifte maar dan sta je toch sterk
2. Doe aangifte sta je ook sterk
pi_20714315
Wat Plae zegt.... Vaak is veel aangifte van veel mensen een goed idee
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 19 juli 2004 @ 02:15:31 #73
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20714326
Maar alhoewel, eigenlijk hoor je dit iemand niet aan te raden, maar het heft in eigen handen nemen is eigenlijk een beter plan tegenwoordig.

Kan je niet overgeplaatst worden?
pi_20715751
Tijdje hadden we ooit last van ongenodigde gasten in de koffiecorner van een winkel, tering troep maken en achterbaks doen. Wat was de oplossing ? De grootste een dreun geven en bij zijn arm pakken en naar buiten nemen en dan gaat de rest van de hondenroedel wel mee.
En hiervoor waren tig keer de stadswachten / wijkagenten langs geweest, ze bleven gewoon irritant en steeds terug komen. Collega van me had er zelfs 1 van de trap geduwd die zagen we nooit meer terug.

Ik kom nog wel es bij me collega's langs en als er dan weer "geinteresseerde" jochies zijn, dan hou ik ze wel in de gaten. Vaak zijn die jochies langs geweest en waren er opeens maar 2 speakers van een dvdsetje over
Wel leuk dat ze je voor rascist uitmaken omdat je hun verdenkt.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_20716061
Kutmarokkanen.. het land uitschoppen zeg ik.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_20716280
Doe idd aangifte, al is het maar voor de misdaadstatistieken. Ook vind ik dat je werkgever hieraan mee moet werken door aan te geven dat het probleem structureel is én door de andere postbezorgers die er last hebben gehad mee te sturen voor nog meer aangiftes.
Als er niks wordt gedaan, dan zijn op een gegeven moment de postbodes op die er kunnen werken (het is al van de zotte dat er geen vrouwen kunnen werken). En dan? Dan heeft dat kliekje "gewonnen" en het signaal gekregen dat ze dit zomaar kunnen maken. Nu weet ik dat de kans dat de pliesie het op kan/wil lossen minimaal is, maar het is iig beter dan niks!
Sterkte!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20716364
Helaas heb ik er ervaring mee, niet op deze manier maar wel met mensen die bij de politie bekend staan. Ze doen niks totdat er 'echt' wat gebeurd.. en dan is het dus eigenlijk te laat.

Denk dat je dit het beste kunt oplossen met je baas, en er inderdaad eens zo'n mailing heen sturen ofzo.
  maandag 19 juli 2004 @ 10:18:14 #78
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20716518
De politie hoef je inderdaad niet altijd op te rekenen. "Die mensen kunnen we weinig tegen doen, die schieten net zo makkelijk politie-agenten dood." krijg je dan te horen. Ik was gerustgesteld, zowel over de betrokken personen, als het feit dat de politie zoveel doet.
pi_20720532
quote:
Op maandag 19 juli 2004 00:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het punt alleen is, dat zo'n 14jarig knaapje en zijn vriendjes, als er zo'n fok!knokploeg voor de deur staat misschien grijpt naar een illegaal verkregen geweer. en wat doe je dan? Daar mep je niet tegenop, tegen rondvliegende kogels
Mja zit wat in. Maar dan heb je echt een goeie reden om aangifte te doen en kan je het bewijzen met die schotwond
pi_20720567
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:57 schreef WiCKeD_13 het volgende:
Aangeven die flikkers.
Altijd die smerige buitenlanders...
Nouja meestal dan, want 10% 1% is wel oke.
  maandag 19 juli 2004 @ 13:47:56 #81
56951 Najra
---------------
pi_20720744
quote:
Maar als je gewoon rustig op hun afgaat vanaf het begin af aan en hun normaal behandeld dan behandelen ze jou ook normaal.
Excuse me?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  maandag 19 juli 2004 @ 14:42:20 #82
42913 ThaStinger
^^ ben gewoon al gek genoeg ^^
pi_20721760
krijg je wel opslag voor zon gevaarlijke wijk? zo nee dan
zou ik toch wel even gevarentoeslag vragen.

als je nou al de huizen van die kids is opschrijft en dan overlegt
met je werkgever om er geen post meer te bezorgen.

zo lijden de goeden ook niet onder de kwaden
Met een camera rondlopen en filmen is wel een goed idee
zo verzamel je hard bewijs en kun je teminste goed aangifte doen.
-=)Anime Addicted(=- More is never ENOUGH
pi_20721792
aangifte doen? dan word je goed in elkaar gemept. ik ken dit wel, als ik jou was niet terugslaan of zo, en dat de politie erbij is gehaald, ga je al helemaal dood! misschien niet door hun, maar als je een keer op straat loopt een paar onbekende gasten die je dan helemaal knock out slaan en weer door lopen, weet jij veel wie dat waren. dusseh, als ik jou was, gewoon thuis zitten is beter voor jou.
Obstacles are things a person sees when he takes his eyes off his goal..
pi_20721946
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:44 schreef Ghadir het volgende:
aangifte doen? dan word je goed in elkaar gemept. ik ken dit wel, als ik jou was niet terugslaan of zo, en dat de politie erbij is gehaald, ga je al helemaal dood! misschien niet door hun, maar als je een keer op straat loopt een paar onbekende gasten die je dan helemaal knock out slaan en weer door lopen, weet jij veel wie dat waren. dusseh, als ik jou was, gewoon thuis zitten is beter voor jou.
En jij terug naar je eigen land is beter voor jou.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  maandag 19 juli 2004 @ 15:13:37 #85
42913 ThaStinger
^^ ben gewoon al gek genoeg ^^
pi_20722376
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:52 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

idd fucking ozin reactie beter iets doen dan niets.
kun je geen undercover agentje voor een dagje je werk laten overnemen
en dan een rapport laten maken misschien dat ze op basis daarvan iets gaan
doen
-=)Anime Addicted(=- More is never ENOUGH
pi_20722899
Ik zou gewoon aangifte doen, en idd tegen m'n baas zeggen dat je die wijk nooit meer loopt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_20723895
Teringjantje zeg!! Dit is ongehoord en als ik jou was had ik dat kind echt keihard gehoekt zeg!! Maar ja, ieder zijn eigen oplossing natuurlijk.
En als antwoord op je vraag. Natuurlijk aangifte doen, wat denk jij dan!

Bij mij in de straat is een vriendin/collega van me (werk zelf ook bij de post) eens geschopt door een kutmarokkaantje tijdens haar ronde. En je kunt zeggen wat je wilt, maar ik merk het zelf ook en het komt meestal op uit dat dit toch de kinderen zijn met de grootste bek die je echt eens voor eens en voor altijd dicht moet rammen!
  maandag 19 juli 2004 @ 17:48:29 #88
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_20725746
Ja, aangifte

ben zelf ook postbode.. sterkte!
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_20729055
Waar moet je die post bezorgen? In de wijk Passart/Tuindorp zeker? Vorige week stond er nog een groot artikel over de Passart in het LD. Ik dacht vroege altijd dat Meezenbroek zo erg was, maar daar blijkt het toch reuze mee te vallen in vergelijking hiermee......

Ik zou in ieder geval minimaal aangifte doen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Agent_Orange op 19-07-2004 21:02:23 ]
  maandag 19 juli 2004 @ 20:19:03 #90
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_20729079
Ow.. en voor het algemene TPG-er steuntopic zie mijn ondertitel
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_20729800
hard aanpakken die kutkinderen. Gwn aangifte doen, het is tog belachelijk dat ze je zo bedreigen, je slaan, je willen neersteken. Ik zou het egt niet pikken, ik zou ook wegrennen, maar vervolgens wel gwn aangifte doen en hopelijk worden die kukinderen hard aangepakt.
"She had a beautiful face, a wonderful ass and some respectable boobies!"
  maandag 19 juli 2004 @ 20:53:13 #92
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_20729898
Altijd aangifte doen. Niet dat ze dan echt wat gaan doen maar voor jezelf is het ook een soort van closure.
En het spekt de statistieken en volgens mij als die eenmaal hoog genoeg zijn opgelopen moeten ze wel wat doen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_20732257
Met een groep van 30 man terug komen, alles wat er op je af komt kort en klein slaan en weggaan
BlaBlaBla
pi_20732546
Ik kom je wel helpen, mail maar ff. Zal proberen te zorgen dat er wat meer man op de stoep staat bij ze. We zullen wel ff zien wie het laatste lacht.
  maandag 19 juli 2004 @ 22:57:35 #95
87694 Robin__
letitredno
pi_20732579
quote:
Op zondag 18 juli 2004 23:58 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar. Dus als iemand bij jou in de straat woont, kan ie alles bij jou doen. Je raam ingooien, je een klap voor je bek geven, je banden lek steken, je vriend-vriendin in elkaar slaan, je dochter of zoon bedreigen.
Maar woont ie twee straten verder, dan ga je aangifte doen.
neen. natuurlijk niet! ik bedoelde juist dat ik, als ik om de hoek woonde, geen aangifte zou doen omdat ze dan vast ook met de andere kut geintjes (ramen, banden etc.) beginnen en dat moet je al helemaaaal niet hebben. als ze dat eenmaal doen ga ik het er natuurlijk niet bij laten zitten..
pi_20732757
quote:
Je ervaring? Schijnbaar heb je er 0 ervaring mee. Ze meppen je gewoon meteen in elkaar als je maar 1 ding terugzegt. Vaak krijg je dan zoiets van: "wat had je dan?" *klap*.
quote:

Ja hoor... gewoon ernaar toe lopen en ff gezellig kletsen. Je kunt net zo goed meteen van een flat springen.

Maw... zet je roze bril eens af. Je weet totaal niet waar je over praat man.
pi_20732924
ja idd. Normaal praten zodat hun ons ook normaal behandelen? Dienen wij ons aan te passen aan hun? Ik dacht het toch echt ff van niet. Hun moeten beter weten wat wel en niet aanvaardbaar is! En het kan blijkbaar niet met de softe aanpak wat maar al te vaak blijkt. Ik word echt ziek van al die lui en ook dat hun t voor de 'goede' verzieken, want daar ken ik er ook genoeg van..gelukkig maar!. Maar die zijn toch jammerlijk echt in de minderheid!

Ik word ook ziek van die kutblagen hier in mijn buurt en mijn flat die echt doen alsof ze alles zijn en je af en toe belachelijk proberen te maken. Optiefen!

Ok, ontopic maar weer ....
  maandag 19 juli 2004 @ 23:19:41 #98
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_20733008
quote:
Op maandag 19 juli 2004 22:56 schreef benchMarc het volgende:
Ik kom je wel helpen, mail maar ff. Zal proberen te zorgen dat er wat meer man op de stoep staat bij ze. We zullen wel ff zien wie het laatste lacht.
Nee, dit is werk voor de politie. Ik wil ook niet dat iemand anders zich er moeite voor doet, zijn ze niet eens waard.
pi_20733102
Wat kan de politie nu eigenlijk doen?
BlaBlaBla
pi_20733110
De politie? Die schijten in hun broek en gaan fijn wildplassers en scooterjeugd bekeuren. Ze doen nix, totdat jij met een kogel in je buik daar komt aangelopen. Dan gaan ze ermee praten, zetten ze niet vast omdat ze minderjarig zijn, en je bent geen stap verder.

Aanpakken bij de wortel, reageren op hun niveau, dat zeg ik. Kom niet aan met "ja dan verlaag je jezelf tot hun niveau". Als dat de enige manier is om met ze te kunnen 'communiceren' dan doen we dat. Sowieso... wij zijn dan niet even slecht als zij. Wij beschermen de brave inwoners tegen hen. Wij zijn dan misschien 1x geweldadig, maar zij stoppen nooit!
pi_20733159
quote:
Op maandag 19 juli 2004 23:19 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee, dit is werk voor de politie. Ik wil ook niet dat iemand anders zich er moeite voor doet, zijn ze niet eens waard.
Dat vind ik altijd zo'n nutteloos antwoord..."zijn ze niet waard"
pi_20733180
Nee, de brave burger is het waard om te worden geteisterd door ze? Kapot ermee :|
pi_20735258
quote:
Op zondag 18 juli 2004 22:40 schreef Bananenman het volgende:

Daar hadden ze vroeger het korps mariniers voor. Ik heb vaak genoeg de verhalen aan moeten horen dat een klein leger (letterlijk) mariniers daar eens het centraal station hebben schoongeveegd. Het wordt tijd dat er weer eens op zo'n wijze wordt opgetreden tegen de 'verharding' van de maatschappij. Geef een peleton landmacht, mariniers van mijn part de luchtmobiele brigade kogelvrije vesten en wat lange wapenstokken dan hebben die jongens ook eens een verzetje. (wel eerst die idiote Wijkerslooth dumpen).

Ik ben blij dat de HTM tegenwoordig zelf maar orde schept in de trams en bussen. Die huren tegenwoordig een particulier beveiliginsbedrijf in voor controles. Dat zijn beroepshagenezen, van die types die je eerst een ros op je smoel verkopen en als er dan ook maar aan denkt om een klacht in te dienen je er nog een krijgt. Als de politie nu ook eens zo te werk ging om respect af te dwingen.

ontopic: Uiteraard een aanklacht indienen. We hebben het hier over intimidatie, fysiek geweld en een serieuze doosbedreiging.
pi_20735279
quote:
Op maandag 19 juli 2004 14:52 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Nah het zijn wel die buitelanders die "jullie" uit jullie eigen stukje wijk wegjagen.. funny shit.. wil je me daarom zo graag weg hebben
Ik blijf lekker hier, spelen met me mes en postbodes achterna rennen en uit wijken wegjagen! leuk hoor.. want doet toch elke allochtoon joh..
Obstacles are things a person sees when he takes his eyes off his goal..
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:41:21 #105
75040 Smilie
...whatever...
pi_20735723
Nou, hoe politie serious bezig is als je aangifte via internet kan doen

Ben zelf buitenlander, maar ik val onder die 1% goede procent (student + werken voor KPN (ok voor werken voor KPN ben ik schuldig )). Anyhow, vroeger bij mij op school ging het zo (niet echt on topic, maar wel aansluitend):

Meisje (18 jaar, supergeil ding) komt tegen een 16 jarige en zegt: zou je met mij willen neuken?!
16 jarige: tuurlijk zou ik dat willen doen!
meisje: hey jongens, die gast denkt dat ik hoer ben!
bum, bum, klapen vallen als regen!

dag daarna, dezelfde meisje en nu blauw 16 jarige jongen:
meisje: zou je mij willen neuken?
jongen: nee, dat zou ik niet willen doen!
meisje: wat, ben ik te lelijk voor jou?! Hey jongens... etc

Dus, het is een lastige situatie hoe je het ook bekijkt. Zij zoeken ruzie en maakt niet uit wat je doet zal het eindelijk als ruzie eindigen. In politie heb ik geen vetrouw (vind ik dat ze te slap zijn). Aangezien je wilt zelf geen ruzie (vechten), dan zou ik je echt sterk adviseren om je werkgever voor een andere locatie te vragen. Want, anders kan je weinig doen.

Een paar goede klepen aan de juiste personen zou het misschien kunnen helpen, maar dat wil je dus niet?
My favorite site is: http://localhost
Don't take life too seriously, nobody gets alive anyway!
Onmogelijke doe ik per direct. Voor wonderen heb ik wat meer tijd nodig...
Don't fuck with me - i fuck back!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 09:52:42 #106
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20737631
Wat een klotesituatie man, ik zou ook wel aangifte doen (met wel in m'n achterhoofd "heeft 't zin?" maar ok...), en zeker weigeren die wijk verder te doen. Wat zegt je baas ervan, is nu niet eens de maat vol met die wijk? Ben jij het niet, is straks een collega van je de lul, het houdt blijkbaar niet op.

Heengaan met een knokploeg zal wel heerlijk opluchten, ik zou er 2.5 uur voor in de auto moeten zitten, maar waar kan ik me aanmelden?

Maar serieus, dit is echt niet normaal. Ik zou zeker proberen iig je baas ervan te overtuigen dat de post die wijk niet meer ingaat. Klote dat er dan ook een hoop goede mensen de dupe zijn, maar als de politie niks doet, niks kan doen, niks wil doen, het zij zo! Het is het probleem van die wijk, en de politie is de ordehandhaving, als de mensen uit die wijk zelf of de politie geen actie ondenemen draait de post dan voor het risico op? Fuck that man, je lijkt wel gek!

Er moet maar eens geleerd worden dat ehm... hoe heet het? Dat de put gedempt wordt voordat het schaap verzuipt? Dat er een hek op de dijk wordt neergezet voordat er iemand afflikkert? JA HOE HEET HET NOU?!?!?!

Ja snapt em!!!
"... she kidnapped herself."
pi_20737841
Laat je baas inderdaad maar eens gaan praten met de politie en gemeente over die wijk.
pi_20737943
Ik zou wel aangifte doen...

Ik had ook een keer zo'n situatie, in Six Flags, lekker met de klas op schoolreisje, komen een paar van die kutkoters aan en die beginnen te schelden van "Hej bleekscheet, op$%$% anders krijg je een klap, maar die medewerkers doen er ook niets aan... hard aanpakken is de goeie oplossing
Yesterday I dared to struggle, today I dare to win.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 10:27:45 #109
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_20738093
Zoek de grootste van de groep uit en sla die zo hard mogelijk in elkaar.
Ik heb al een boek.
pi_20739859
De postbodes moeten gewoon weigeren om die wijk in te gaan.

Het is gewoon een wijkprobleem.
TPG, gemeente en politie moeten gewoon in overleg hoe dit moet worden aangepakt voordat er straks gewonden of erger gaan vallen.

Met net doen of er niets aan de hand is, los je dit echt niet op, er is al met een mes gezwaaid, het is dus een ernstig probleem/
pi_20742749
Of gooi wat brieven met bluspoeder bij die teringlijers naar binnen.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 09:52 schreef MoonBaby het volgende:Er moet maar eens geleerd worden dat ehm... hoe heet het? Dat de put gedempt wordt voordat het schaap verzuipt? Dat er een hek op de dijk wordt neergezet voordat er iemand afflikkert? JA HOE HEET HET NOU?!?!?!

Ja snapt em!!!
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:26:09 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20743048
Eigenlijk had die turk in dit topic best gelijk die zei dat je ze met respect en normaal moet behandelen.

Daarmee bedoelde die natuurlijk net zoals het bij ze thuis gaat, en in hun thuisland.

Keihard aanpakken dus. Jatten ze wat uit je fietstas, huplakee vinger eraf enz. enz.

Prima plan
  dinsdag 20 juli 2004 @ 22:13:51 #113
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20752633
tja, hier in pekel (je weet wel, rellen, moorden, brandstichting ed) gebeurt het wel vaker dat een postbode bedreigd word. (ik hb het zelf ook gehad) meestal negeer ik ze gwoon, dan is er na een tijdje geen lol meer aan voor die jongens. Maar aangezien ze bij jou al verder zijn gegaan, zou ik eens gaan pratn met je werkgever. die weet vast en zeker wel een passende oplossing. Wat ik ook zou doen is om met zoveel mogelijk lege tassen aan te komen, zodat je tenminste vlot kan vertrekken, en alijd je mobiel bij je hebben. Mocht er iets zijn, kun je altijd bellen, of naar de politie, of naar je werkgever (om bijv te zeggen dat jij het niet vertouwd, en dat je daar dus geen post gaat bezorgen), of je eigen persoonlijke knokploeg. laatste alleen als je echt niet weg kan.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_20752873
quote:

[..]

Wat is er niet normaal aan de post bezorgen? Waarom hebben die lui er behoefte aan om een postbode verbaal en fysiek te mishandelen?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20752938
quote:
Op maandag 19 juli 2004 01:12 schreef Adelante het volgende:

[..]

het zou pas fantasierijk worden als ik zou zeggen dat die jongen je
helemaal geen mes, maar gewoon een brievenopener wilde aanbieden
Schandalig! Vinden zij het normaal om als postbode brieven te openen of zo? .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')