Ze komen niet zo vaak voor, het is maar zelden dat heel nederland ermee te maken krijgt, voor de rest weet ik het niet.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:04 schreef achterop23 het volgende:
Maar komen ze vaak voor?
en waarom zijn ze zo glad (schuin omhoog) en is het helemaal vooraan en bovenaan zo fel, alsof je zo de wolkenloze lucht inkijkt)
quote:Op zondag 18 juli 2004 21:25 schreef N.icka het volgende:
Maar hoe vaak komt zoiets voor en is het te voorspellen?
Zelden niet vaak, ik weet zo niet hoe vaak, en dat dit te voorspellen is, nee dit is niet van te voren te voorspellen.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:24 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
De voorzijde van die shelfcloud ( lijkt op een schelp) gisteren ( van Texel tot aan Zwitserland) werkt als een soort stofzuiger. De meeste mensen zullen gemerkt hebben dat toen de bui kwam er een wind naar de bui toe waaide, alsof je erin gezogen zou worden. Daarom zie je vaak dat de ronde wokenrand naar binnen krult, dit vanwege de sterke opwaarste stroming in de bui. Zodra de bui boven je hoofd zit komen de zware valwinden naar beneden. Dat zijn venijnige windstoten.
Gisteren was het zo speciaal, omdat je nadat de wokenrand gepasseerd was helemaal naar boven in de buienwolk kon kijken, waar een kolkende massa van donkergrijze en groene wolkenformaties te zien was. Dat heet whalesmouth, alsof je in een bek van een walvis zit. ( nooit van binnen gezienmaar zo noemen ze het) ( zoek maar eens op Google naar Shelfcloud en whalesmouth
)
Whalesmouth:]
leuk verhaalquote:Op zondag 18 juli 2004 21:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Misschien wel leuk om even te lezen. Een verslag van het weer gisteren:
http://www.weer.nl/bijzon(...)wateenonweer18072004
dank je!quote:Op zondag 18 juli 2004 21:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Misschien wel leuk om even te lezen. Een verslag van het weer gisteren:
http://www.weer.nl/bijzon(...)wateenonweer18072004
Sta je klaar met een camera?quote:Op zondag 18 juli 2004 21:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
er hangt hier nu een lucht die wek onweer móet opleveren, maar er gebeurt vooralsnog niets./
En je bent niet de eerste die dat riepquote:Op zondag 18 juli 2004 22:18 schreef Brandmeester het volgende:
De weerfoto's van de afgelopen dagen doen me denken aan The Day after Tomorrow....
quote:Hevige regen- en onweersbuien
hebben opnieuw voor overlast gezorgd in
Midden- en Noord-Limburg.Wegen stonden
blank en de bliksem sloeg in huizen in.
Er zouden geen gewonden zijn gevallen.
Ook lekker dan vandaag.quote:Op zondag 18 juli 2004 22:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
NOS TT:
[..]
jij dacht ook dat hier de zon scheen bij mij dus je moet niks zeggenquote:Op zondag 18 juli 2004 23:04 schreef Mindlight het volgende:
Hmm oom_agent, kan je me misschien uitleggen waarom Helga van Leur het gisteren dan ook over rolwolken had??
Of zat ze er gewoon faliekant naast?
:dquote:Op maandag 19 juli 2004 00:14 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
jij dacht ook dat hier de zon scheen bij mij dus je moet niks zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |