quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:33 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
De Nederlandse regering erkent niet dat een multi etnische samenleving heeft gecreeert, de overheid verkiest de label multicultureel. Daarom gebruik ik voor de duidelijkheid in korte en oppervlakkige reacties de term die de overheid hanteert: multicultureel
De term klopt niet want ieder is geacht zich aan de nederlandse wet te houden. Deze is geenszins multicultureel interpretabel.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:33 schreef Tyrhraustur het volgende:
[..]
De Nederlandse regering erkent niet dat een multi etnische samenleving heeft gecreeert, de overheid verkiest de label multicultureel. Daarom gebruik ik voor de duidelijkheid in korte en oppervlakkige reacties de term die de overheid hanteert: multicultureel
Maar Sjun, is de wet de samenleving?quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:38 schreef sjun het volgende:
[..]
De term klopt niet want ieder is geacht zich aan de nederlandse wet te houden. Deze is geenszins multicultureel interpretabel.
Wat versta je onder de samenleving.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar Sjun, is de wet de samenleving?
dat lijkt me wel een heel benauwde benadering.
Ik zeg slechts dat de wet een onderdeel is van de samenleving en niet de kern. de kern bestaat eerder uit een set normen en waarden. Deze is echter te diffuus om eenvoudig te kunnen omschrijven.quote:Op maandag 16 augustus 2004 21:46 schreef sjun het volgende:
[..]
Wat versta je onder de samenleving.
Het openbare gedeelte waarin mensen elkaar tegenkomen?
Het privégedeelte waarin mensen ook als buren volkomen langs elkaar heen kunnen leven?
Het verkeer?
Momenteel leeft ieder in privékring volgens eigen leefregels niet te ver afwijkend van de nederlandse wet. Wat mag dan wel de multicultuur zijn?
Och waarom? Mijn discussie met Sjun is nog niet helemaal klaarquote:Op maandag 16 augustus 2004 22:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Sidekick zou maar eens een streep onder de discussie moeten zetten. Dit kan natuurlijk niet zo langer.
Wat is dan precies multi aan het gaan naar een gebedshuis, een school, een handelspost en en medische post? Het enige verschil lijkt de etniciteit van de handelende entiteit te te zijn vandaar ook mijn suggestie van een multi etnische samenleving.quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zeg slechts dat de wet een onderdeel is van de samenleving en niet de kern. de kern bestaat eerder uit een set normen en waarden. Deze is echter te diffuus om eenvoudig te kunnen omschrijven.
Ook wanneer men grotendeels langs elkaar heen leeft maakt men deel uit van de zelfde samenleving. Iedereen gaat naar het zelfde consultatiebureau en winkels. Een kerk, een moskee en het voetbalveld op de zondagochtend zijn in weze het zelfde. Slechts de uitvoering is anders. Dat zou je een multicultuur kunnen noemen.
Daar heb je een aardig punt, echter je ziet dat verschillende culturen prima naast elkaar kunnen leven maar ook steeds meer vermengen. ik vind dan ook dat de 'multicultuur' ten onrechte zo in het verdomhoekje gezet is.quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:06 schreef sjun het volgende:
[..]
Wat is dan precies multi aan het gaan naar een gebedshuis, een school, een handelspost en en medische post? Het enige verschil lijkt de etniciteit van de handelende entiteit te te zijn vandaar ook mijn suggestie van een multi etnische samenleving.
Oke, Feedback:quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:16 schreef Sidekick het volgende:
En nu stoppen graag. Resterende posts worden dat niet feedback-gerelateerd is, worden verwijderd.
Prima, jij je zin, maar enige uitleg stel ik erg op prijs:quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 08:51 schreef Sidekick het volgende:
Het gebruik van zwaai- en gaap-smileys maakt deze discussie niet beter, dus gelieve daarmee te stoppen.
Natuurlijk mag je smileys gebruiken, alleen constant zwaai- en/of gaapsmileys in een discussie gebruiken is gewoon sfeerverziekend.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 09:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Prima, jij je zin, maar enige uitleg stel ik erg op prijs:
Het gebruik van smiley's accentueert het gevoel eromheen en voegt dus wel degelijk wat toe aan de discussie (Anders moet je me toch eens uitleggen waarom het uberhaupt mogelijk is om op Fok! smilies te gebruiken??)
Verder heb ik nergens gelezen dat het verboden zou zijn smilies te gebruiken en is het nou niet bepaald het geval dat er alleen maar smilies en geen inhoud staat.
Ah, da's wat anders dan dat het niets zou toevoegenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je smileys gebruiken, alleen constant zwaai- en/of gaapsmileys in een discussie gebruiken is gewoon sfeerverziekend.
Het onderwerp zou goed in POL passen ja, maar ook in PTA staat ie niet echt verkeerd denk ik.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:24 schreef Posdnous het volgende:
Afschaffing grijze kentekens
Dit topic heb ik geopend, maar er schijnt er al 1 te zijn in PTA.
Toch vind ik dit een duidelijk POL-onderwerp, ook vanwege de uitleg in de openingspost.
Nee, ik wil kunnen discussieren over de openheid van politici. Daar gaat dit om. Bos is niet echt open, Fortuyn was dat wel. Maar het wordt hier in de taboesfeer getrokken. Het priveleven is op zich niet relevant, maar de manier waarop politici ermee omgaan wel. Kijk maar naar Oudkerk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 15:46 schreef SCH het volgende:
Jammer dat die topics over Bos altijd weer ontaarden in van die ordinaire scheldpartijen en verdachtmakingen en one-liners. Blijkbaar raakt die man iets bij sommigen waardoor ze iedere nuance kwijt raken. Je kan toch gewoon inhoudelijk over die man praten?
Maar zomaar een geruchtje in de wereld brengen heeft niks met openheid te maken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 15:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, ik wil kunnen discussieren over de openheid van politici. Daar gaat dit om. Bos is niet echt open, Fortuyn was dat wel. Maar het wordt hier in de taboesfeer getrokken. Het priveleven is op zich niet relevant, maar de manier waarop politici ermee omgaan wel. Kijk maar naar Oudkerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |