quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:48 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Gevaarlijk zo'n (lief?) meisje in de berm. Ik vind het
geen punt plek om langs de kant te staan. (geen plek dus .. niet geen punt ..
![]()
)
Ik weet dat het wel vaker gebeurt, maar straks schrikt er een koekblik van .. of iemand anders.
![]()
Ik weet hoe leuk het kan zijn .. maar ben wel een beetje bezorgd dus.
![]()
Ik denk niet zo zeer dat het gevaarlijk is zolang je een verantwoorde plek uitzoekt en afstand houdt. Gewoon bij ingang bocht staan en dan op een behoorlijke afstand (liefst een meter of 50 zodat er nog reactietijd overblijft om bij een eventueel ongeval jezelf in veiligheid te brengen).
Trouwens, de term moraalridder blijft maar door mijn hoofd zweven...
heb even op Van Dale gezocht, en het volgende gevonden:
mo·raal·rid·der (de ~ (m.))
1 [pej.] moralist
mo·ra·list (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die vanuit morele overwegingen kritiek levert => fatsoensrakker, moraalridder, zedenmeester, zedenprediker
Dus eigenlijk ben ik inderdaad een soort van moraalridder omdat ik gewoon mijn gezonde verstand (tracht te) gebruik(en). Heeft niets met vrienden van Koos Spee oid te maken... want ook ik kots op die vent. En ook niets met verkeerswetten...
Mijn gezonde verstand zegt geen rare dingen te doen, waarmee ik mijzelf en vooral de omgeving in gevaar breng. Als ik daarmee een moraalridder ben, so be it
![]()
Zo vind ik het absoluut niet erg dat mensen klaverblad racen e.d., zolang met zich maar inhoud als er ander verkeer op zit, en men gewoon de schuld bij zichzelf neerlegt als ze onderuit gaan
![]()
Ook zo met maximum snelheden. Nou hou ik me redelijk binnen de wet Mulder snelheden omdat ik geen zin heb om mijn rijbewijs in te mogen leveren, maar in principe maakt het mij echt niet uit of iemand 30 of 300 rijdt, zolang de omgeving het maar toe laat.
* PatrickM is benieuwd naar jullie reacties