Ik heb ook heel lang moeten na denken over alle vragen. Ze spookten wel door m'n hoofd, maar ik kwam er niet op. (en ik had geen fles wijn op, kan je na gaan)quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:07 schreef devzero het volgende:
ik heb vroeger wel eens een paar dingetjes gesoldeerd Het is nu echter te laat voor me (zeker na een fles wijn), dus voornu even tvp, morgen zal ik eens rustig over je vragen nadenken.
Op m'n effect staat +(o- en ik wil dat m'n zelfgemaakt effect ook zo word.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 01:36 schreef NullPointer het volgende:
willekeurige link http://www.kpsec.freeuk.com/symbol.htm
ik denk niet dat het zoveel uitmaakt hoor vershillende torren gebruiken.. maar je kan het proberen.
polariteit kan je op achterkant zien van je pedaal of op adapter, kan je zien of binnenkant van plug de plus of de min is. soort logo.
verschillende versies dus.. moet je ff doorlezen wat het verschil is.
als ik een stukje kabel nodig ben, pak ik meestal een draadje van UTP..
soldeer maakt niet zoveel uit hoor, als je maar geen tin gebruikt wat ze voor kachels etc gebruiken..
welke bypass? (wat bedoel je)
ik zou een doosje kopen, misschien bij de conrad oid.. 1tje zelf maken van metaal is nogal kut.
je hebt een schakelaar die aan en uit kan, en je wilt een ledje die aan en uit kan.. moet wel lukken dacht ik.
suc6 ermee, leuk om te doen heb ook al een paar distortions gemaakt vroeger.. maar die uit de winkel klinken toch nog altijd beter..
Doet me denken aan dat filmpje uit de weblog waarbij lui het pulp fiction opening theme spelen met behulp van een mixer waarmee ze dan speedpickenquote:Op zaterdag 17 juli 2004 02:00 schreef krakkemieke het volgende:
Eh.... iets heel anders, maar het klonk indrukwekkend....
Kruimeldief op de snaren, gaf een mooi motorfiets geluid.
De zanger ging dan met 2 handen gas geven, dat was dan wel jammer....
quote:Op zaterdag 17 juli 2004 03:42 schreef Don_Tom het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat filmpje uit de weblog waarbij lui het pulp fiction opening theme spelen met behulp van een mixer waarmee ze dan speedpicken
Even een tip: ik de electuur staan vaak leuke schema's, ook effecten voor gitaar. Het voordeel hiervan is dat er naast de schema's ook een beetje uitleg staat en tips. De gemiddelde bibliotheek heeft de electuur meestal wel in de schappen staan.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:36 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb geen ervaring met iets dergelijks, daarom heb ik de volgende vragen:
Circuit Symbolsquote:Heeft iemand een leganda voor de tekentjes die ze gebruiken in een schema?
Verschil tussen PNP en NPN: de constructiequote:In de onderdelenlijst staan verschillende types transistors. Mijn idee was om 2 sockets te kopen zodat ik makkelijk kan wisselen van transistors als ik aan het proberen ben welke combinatie ik het beste vind klinken. Kan ik dan ook 2 dezelfde transistors gebruiken? Dan zou ik van iedere dus 2 moeten kopen. Wat houden de verschillende versies op die site in?
Wat is het verschil tussen PNP en NPN transistors? Is er verschil in geluid en moet je ze anders vast zetten?
Voor 20 euro heb je iets van 30 transistorenquote:Het lijkt me een beetje nutteloos om voor 20 euro aan transistors te kopen, als ik er 2 nodig heb...
De plus op de plus en de min op de min aansluitenquote:Ik wil er een aansluiting voor adapter aanzetten en dan wil ik de adapter die ik gebruik voor m'n Boss DS1 (9v en +(o-) spitsen en dan kan ik ze er beide op aansluiten. ('t is een gestabiliseerde adapter met instelbaar voltage en polariteit met 1A) Maar dan wil ik er niet te laat achter komen dat ik de porariteit verkeerd om is. Hoe pak ik dat aan?
Korte kabeltjes, standaard soldeertin en netjes solderen, dus niet "plakken" , zou imo al voldoende moeten zijn. Pas wel op dat transistoren niet zo goed tegen de langdurige hitte van je soldeerbout kunnen.quote:Wat voor kabels en soldeer moet ik gebruiken als ik zo min mogelijk ruis en kwaltietsverlies wil hebben?
Ja hoor, ziet er prima uit. Als je maar alles goed en netjes vast soldeert.quote:Is de bypass van de fuzz face op die site goed, of kan ik beter een andere maken? (mits dat niet te lastig is)
Bij alle 3 de versies op de site staat een "part layout" met en zonder ledje. Iets beter kijken dusquote:Is het erg lastig om er een LEDje in te zetten, die gaat branden als het effect aan is? En hoe doe ik dat dan?
quote:Ik hoop dat mensen me hierbij helpen, want ik heb er bijna geen verstand van, maar wil het wel leren.
Nog even een quote van de site:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb de schema's van de "Negative Ground Version" en de "Positive Ground Version", welke is +(o-?
En de plus van B1 is natuurlijk de + van je adapter.quote:If you have a common power supply to power your pedals, the negative ground version will work with your other pedals on a common power supply.
Ow, moet ik dat nu nog kopen? Waar dient 't voor?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 20:36 schreef Kav het volgende:
etchant = etsmiddel om je printje mee te etsen.
Maar ik kan niet willekeurig een paar transistors kopen. In dat bestand raden ze je aan de transistors van die lijst te kopen en te gaan combineren, maar als ze maar ene hebben in die tent word dat lastig.quote:Qua transistoren moet je zelf maar even verschillende types proberen en zelf naar smaak kiezen welke je het beste vind klinken.
quote:Overigens (volledig off-topic) heeft een _analoog_ gitaareffect toch nix in de Digital Corner te zoeken?
Om je eigen printplaatje mee te etsen. Maak je gebruik van een gaatjes/lijntjes printplaat? Dan heb je het niet nodig, als je je eigen printplaatje maakt dan moet je in een badje je printplaat etsen (=het koper weghalen wat je niet nodig hebt).quote:Ow, moet ik dat nu nog kopen? Waar dient 't voor?
Zoek even de waardes bij die transistoren en kijk in een equivalenten boek naar andere typenummers, verder gewoon proberen met verschillende transistoren van verschillende (niet al te veel) afwijkende waardes. Als je niet teveel afwijkt zit je redelijk safe, maar juist extreme afwijkingen kunnen ook leuke resultaten hebben (wel ff nameten natuurlijk).quote:Maar ik kan niet willekeurig een paar transistors kopen. In dat bestand raden ze je aan de transistors van die lijst te kopen en te gaan combineren, maar als ze maar ene hebben in die tent word dat lastig.
Het plaatje dat ik heb gekocht heeft aan de ene kant allemaal zilvere blokjes met gaatjes erin en andere kant alleen maar gaatjes.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:34 schreef Kav het volgende:
[..]
Om je eigen printplaatje mee te etsen. Maak je gebruik van een gaatjes/lijntjes printplaat? Dan heb je het niet nodig, als je je eigen printplaatje maakt dan moet je in een badje je printplaat etsen (=het koper weghalen wat je niet nodig hebt).
Ik heb iemand met veel ervaring met het maken van effecten ed een mailtje gestuurd en gevraagt welke transistors ik kan gebruiken. En anders kan ik nog altijd het zelf opzoeken.quote:Zoek even de waardes bij die transistoren en kijk in een equivalenten boek naar andere typenummers, verder gewoon proberen met verschillende transistoren van verschillende (niet al te veel) afwijkende waardes. Als je niet teveel afwijkt zit je redelijk safe, maar juist extreme afwijkingen kunnen ook leuke resultaten hebben (wel ff nameten natuurlijk).
idd. Ik noem dat een "experimenteer" board. Daar heb je geen etsvloeistof voor nodig.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 23:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Het plaatje dat ik heb gekocht heeft aan de ene kant allemaal zilvere blokjes met gaatjes erin en andere kant alleen maar gaatjes.![]()
Heb ik het nu niet nodig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |