abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22200210
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:19 schreef 1337Wolf het volgende:
Met eBay heb ik alleen maar goede ervaringen. Door feedback ben ik nooit opgelicht. Nadeel is dat ik zelf wat negatieve feedback krijg, maar daar heb je alleen last van als je wat verkoopt. Ik vertrouw het meer als Marktplaats, waar alles gejat is.
heb net pas een zeer slechte ervaring met zeer goeie ebayer, hij had 193 positieve 2 negatieve , toen ik 2 mnd geleden een nokia 7610 kocht bij hem, betaald en nooit wat gezien
sindsdien zijn er 25 negatieve feedbacks bijgekomen...
pi_25129160
Even een flinke trap voor het volgende: eBay Best Offer.

Waar het in het kort op neer komt, als koper geef je een bod en als de verkoper dat accepteert wordt de veiling omgezet in een "buy it now" voor dat bedrag. Ik heb nog een beetje mijn twijfels over deze services: je hoeft niet meer te wachten tot het eind van de veiling, maar dat betekent ook dat je niet meer rustig kunt nadenken over iets want iemand anders kan je voor zijn. Eigenlijk krijg je een soort van martkplaats effect: de verkoper kan een bod accepteren en direct verkopen.

Heeft iemand al ervaringen met best offer (is het eigenlijk al beschikbaar op de nederlandse ebay?)
pi_25146398
Volgens mij heeft Nederland dat nog niet, maar het zal er ongetwijfed aankomen. Wel interessant. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aanslaan. Maar je hebt ergens overheen gelezen. Er staat: available for fixed price and store inventory items. Het kan dus alleen bij vaste prijs objecten. Dan is er natuurlijk niks mis mee.
religion is the source of all evil
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:25:17 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_25158976
Mijn ervaringen met eBay zijn goed. Weinig transacties tot nog toe, 7 stuks positief (100 %), maar wel 1 probleem met een verkoper die z'n eerste aanbieding deed: hij vond de prijs (een notebook) uiteindelijk te laag, na aandringen wou-ie hem wel leveren, maar zei-ie dat de harddisk kapot was en opeens mankeerde er van alles aan... dus hij wou er op die manier alsnog onderuit. Heeft neg.feedback van me gekregen, ik heb niks meer van hem gehoord.
Paypal is HEEL MAKKELIJK: alleen zou eigenlijk iedereen het moeten hebben!
Nadeel van Paypal is weer dat er ooit iemand uit Engeland mij met creditcard wou betalen; daarvoor moest ik Paypal upgraden, en sindsdien betaal ik voor *alle* ontvangsten rond de 5 % provisie. Het was leuker geweest als dat alleen bij CC-betalingen zou zijn; 5 % (iets meer voor buiten-de-euro) is toch wel veel, eBay-kosten er bij zit je op 10 %...
censuur :O
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:34:27 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25159088
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Nadeel van Paypal is weer dat er ooit iemand uit Engeland mij met creditcard wou betalen; daarvoor moest ik Paypal upgraden, en sindsdien betaal ik voor *alle* ontvangsten rond de 5 % provisie.
Meteen weer downgraden dus. Dat is namelijk ook mogelijk bij paypal. Die 5% is idd belachelijk. Wat je ook kunt doen is bij je advertentie zetten dat je 5% extra rekent indien er met paypal wordt betaald. Dat wordt heel vaak gedaan en is dus vrij normaal!
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:38:56 #66
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25159159
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:46 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

heb net pas een zeer slechte ervaring met zeer goeie ebayer, hij had 193 positieve 2 negatieve , toen ik 2 mnd geleden een nokia 7610 kocht bij hem, betaald en nooit wat gezien
sindsdien zijn er 25 negatieve feedbacks bijgekomen...
Ik heb ook zoiets gehad. De verkoper bleek en soort van winkel te hebben en die ging net failliet toen ik betaald had. Indien een gekocht artikel niet geleverd is kun je van ebay maximaal 200 euro terug krijgen trouwens! Heb ik ook gekregen, hoewel het wel een maand of 2 heeft geduurd.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:26:08 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_25160588
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:34 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Meteen weer downgraden dus. Dat is namelijk ook mogelijk bij paypal. Die 5% is idd belachelijk. Wat je ook kunt doen is bij je advertentie zetten dat je 5% extra rekent indien er met paypal wordt betaald. Dat wordt heel vaak gedaan en is dus vrij normaal!
Is downgraden gratis? Dan moet ik dat zeker doen ja!
  zaterdag 19 februari 2005 @ 17:25:28 #68
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25163977
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Is downgraden gratis? Dan moet ik dat zeker doen ja!
Ja.. dat kun je één keer doen. De volgende keer dat je je account upgrade om een creditcard betaling te kunnen ontvangen is het definitief.

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_help-ext&leafid=1405&answer_id=1944917

[ Bericht 19% gewijzigd door scanman01 op 19-02-2005 17:37:11 ]
pi_25263297
Zijn verkopers trouwens verplicht ook echt te verkopen? Ik zie regelmatig dingen verkocht (dus echt 'this auction has ended') worden voor $5, die eigenlijk een nieuwwaarde hebben van $5000...

Kan een verkoper dan niet zeggen "bekijk het maar, voor zo weinig doe ik het niet"? Of heeft de bieder dan heel veel geluk en heeft hij zijn artikel 1000x goedkoper?

-- oh en werkt dat snipemonkey alleen met ebay.com, of ook met .nl, .de, etc.?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_25263527
Beste aankoop uit mijn ebay geschiedenis sinds november 2004:

100 ML Burberry London Au de cologne for men, nieuw in seal.

18 euro inclusief verzendkosten uit de UK.

In NL is deze rond de 45 euro dacht ik.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:58:50 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25263788
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:20 schreef m021 het volgende:
Zijn verkopers trouwens verplicht ook echt te verkopen? Ik zie regelmatig dingen verkocht (dus echt 'this auction has ended') worden voor $5, die eigenlijk een nieuwwaarde hebben van $5000...

Kan een verkoper dan niet zeggen "bekijk het maar, voor zo weinig doe ik het niet"? Of heeft de bieder dan heel veel geluk en heeft hij zijn artikel 1000x goedkoper?

-- oh en werkt dat snipemonkey alleen met ebay.com, of ook met .nl, .de, etc.?
De verkoper kan een veiling ook voortijdig beeindigen (bijvoorbeeld omdat er volgens hem niet genoeg op wordt geboden) Dan krijg je volgens mij ook gewoon de melding "this auction has ended".
Officieel moet de verkoper inderdaad het artikel gewoon leveren, ook al heb je het voor een spotprijsje. Daar zijn natuurlijk wel weer allemaal (niet zo keurige) oplossingen voor te vinden, zoals het emailen van de koper dat het artikel beschadigd is ofo. Is mij al wel eens overkomen. De verkoper loopt dan wel de kans negatieve feedback te krijgen.
Wat je ook kunt doen is de koper gewoon laten betalen, zeggen dat je het artikel hebt verstuurd.... en als de koper dan een week later pissed is dat het nog niet is bezorgd geef je hem zijn geld terug onder het mom van dat het pakje misschien wel is zoekgeraakt bij tpg post. De koper vindt dat op zich prettig en zal je misschien nog positieve feedback geven ook.
pi_25274127
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:38 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets gehad. De verkoper bleek en soort van winkel te hebben en die ging net failliet toen ik betaald had. Indien een gekocht artikel niet geleverd is kun je van ebay maximaal 200 euro terug krijgen trouwens! Heb ik ook gekregen, hoewel het wel een maand of 2 heeft geduurd.
half december kreeg ik eindelijk claimnummer toegewezen na 2 maanden eerder claim opgestuurd te hebben....

ik wacht nog steeds heb ze gemaild ze zeggen op de site binnen 48 uur antwoord te geven maar nog steeds niets sinds 1,5 week
  zondag 27 februari 2005 @ 00:56:10 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25275005
quote:
Op zondag 27 februari 2005 00:12 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

half december kreeg ik eindelijk claimnummer toegewezen na 2 maanden eerder claim opgestuurd te hebben....

ik wacht nog steeds heb ze gemaild ze zeggen op de site binnen 48 uur antwoord te geven maar nog steeds niets sinds 1,5 week
Voordat het op je rekening staat kan ook wel 2 maand duren volgens de email. En dat duurde ook onegeveer 2 maand. Al met al ben je dus 4 maand verder ofzo
pi_25278213
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:58 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De verkoper kan een veiling ook voortijdig beeindigen (bijvoorbeeld omdat er volgens hem niet genoeg op wordt geboden) Dan krijg je volgens mij ook gewoon de melding "this auction has ended".
Officieel moet de verkoper inderdaad het artikel gewoon leveren, ook al heb je het voor een spotprijsje. Daar zijn natuurlijk wel weer allemaal (niet zo keurige) oplossingen voor te vinden, zoals het emailen van de koper dat het artikel beschadigd is ofo. Is mij al wel eens overkomen. De verkoper loopt dan wel de kans negatieve feedback te krijgen.
Wat je ook kunt doen is de koper gewoon laten betalen, zeggen dat je het artikel hebt verstuurd.... en als de koper dan een week later pissed is dat het nog niet is bezorgd geef je hem zijn geld terug onder het mom van dat het pakje misschien wel is zoekgeraakt bij tpg post. De koper vindt dat op zich prettig en zal je misschien nog positieve feedback geven ook.
Wat ook veel gedaan wordt is gewoon een 2e of zelfs meerdere accounts aanmaken en dan gaan bieden op eigen artikelen.
  zondag 27 februari 2005 @ 08:06:33 #75
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25278218
leuke om af en toe wat te kopen via ebay word alleen dood en doodziek van al die gastjes die liggen te snipen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:38:20 #76
232 Ouwie
«NickName»
pi_25473911
Heb er zelf weinig problemen mee... maar verkoop veel meer dan dat ik koop
grtz NN
pi_25493535
quote:
Op zondag 27 februari 2005 08:06 schreef Klonk het volgende:
leuke om af en toe wat te kopen via ebay word alleen dood en doodziek van al die gastjes die liggen te snipen
Niet zeuren, moet je maar niet zo gierig zijn. Als je gewoon het hoogste bedrag biedt win je, zo simpel is dat!

Moet je maar niet een bod uitbrengen dat 1 euro hoger ligt dan de huidige waarde.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 23:03:01 #78
16701 scanman01
Today's a good day
pi_25497030
Als je het goed aanpakt kun je een maandsalaris met ebay verdienen, zonder twijfel. Het is alleen wel veel werk. Koop nu bijvoorbeeld een zooitje "24 season 3" exemplaren in Engeland voor 24 euro...en je maakt geheid dikke winst. En zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen. Ebay is
pi_25497416
Ik koop regelmatig wat op ebay vooral dvd's en film merchandise, zit er een klein jaartje op
pi_26353615
Ik heb een leuke fiets gezien op ebay, wat voor kosten komen daar nou bij als ik deze vanuit amerika naar nederland laat komen?
Als die fiets $ 150,= kost, wat zou het dan kosten in totaal??

[ Bericht 41% gewijzigd door Barcelona op 19-04-2005 18:29:30 ]
pi_26356788
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 18:07 schreef Barcelona het volgende:
Ik heb een leuke fiets gezien op ebay, wat voor kosten komen daar nou bij als ik deze vanuit amerika naar nederland laat komen?
Als die fiets $ 150,= kost, wat zou het dan kosten in totaal??
Moet je de verkoper even vragen , of kijk eens op www.usps.com of www.ups.com of www.fedex.com of www.dhl.com
pi_26357479
Ja, ik heb inderdaad even op usps gekeken, bedankt! Als ik er van uit ga dat die fiets 10 kilo weegt dan kost het ongeveer $ 33,= om het naar nl te laten verschepen, estimated delivery time 4-6 weeks. Waarschijnlijk zal de verkoper nog wel extra kosten berekenen voor het inpakken.
Die $ 33,= valt nog wel mee, maar volgens mij versturen de meeste verkopers niet zo graag van u.s. naar Europa, meestal staat er U.S.-only helaas.
pi_26357531
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:38 schreef Barcelona het volgende:
Ja, ik heb inderdaad even op usps gekeken, bedankt! Als ik er van uit ga dat die fiets 10 kilo weegt dan kost het ongeveer $ 33,= om het naar nl te laten verschepen, estimated delivery time 4-6 weeks. Waarschijnlijk zal de verkoper nog wel extra kosten berekenen voor het inpakken.
Die $ 33,= valt nog wel mee, maar volgens mij versturen de meeste verkopers niet zo graag van u.s. naar Europa, meestal staat er U.S.-only helaas.
Je moet het gewoon even vragen.

Verder rekening houden met: -invoerrechten - btw.

De verzendtijd kan veel sneller hoor, kost je wel iets meer, zal vast ook op usps.com staan. Verder is UPS volgens mij goedkoper als het gaat om grotere pakken.
pi_26357868
Invoerrechten, btw??
Wat kost dat dan?
Die fiets weegt trouwens geen 10 maar 15 kilo, dus dat is al $ 45,- in plaats van $ 33,-..
Als daar dan nog invoerrechten, btw en verpakking bijkomen dan word het dus ineens wel een beetje..
duur
De verzendtijd kan inderdaad sneller maar dan is het ook meteen 2x zo duur helaas. Ik vind het niet zo erg om er een maand op te wachten.

Dit staat overigens op ebay: Shipping Charge is $39.00 For Lower 48 States.

[ Bericht 8% gewijzigd door Barcelona op 19-04-2005 21:09:22 ]
pi_26367990
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:57 schreef Barcelona het volgende:
Invoerrechten, btw??
Wat kost dat dan?
Die fiets weegt trouwens geen 10 maar 15 kilo, dus dat is al $ 45,- in plaats van $ 33,-..
Als daar dan nog invoerrechten, btw en verpakking bijkomen dan word het dus ineens wel een beetje..
duur
De verzendtijd kan inderdaad sneller maar dan is het ook meteen 2x zo duur helaas. Ik vind het niet zo erg om er een maand op te wachten.

Dit staat overigens op ebay: Shipping Charge is $39.00 For Lower 48 States.
Dan zou ik maar uitgaan van een hoger bedrag dan $45,-, maar zoals ik zei, vraag het even...

Ik zou uitgaan van 5-10% op het aankoopbedrag + verzendkosten en daarop 19% BTW.
Het is niet zeker dat je het moet betalen, maar net als ze je fietsje er uit halen, zoals ze bij mijn ipod deden. Kwam +-¤50,- extra bij.
pi_26368080
Ik heb het gevraagd, het kost $100,- om het te laten verzenden.
Voor een fiets van $145,-
pi_26368871
Dan kost het je ongeveer ¤250,- als de douane je fietsje er uit haalt.
pi_26859869
Hoe is dat eigenlijk, alleen de VERkoper hoeft toch commissie aan eBay af te dragen voor een verkoop, de koper niet?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_26860129
ik heb de ebay broncode binnengehaald via bittorrent
pi_26860157
Mag je hier ook schaamteloos je aanbiedingen pluggen ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_26873392
quote:
Op woensdag 20 april 2005 09:32 schreef Barcelona het volgende:
Ik heb het gevraagd, het kost $100,- om het te laten verzenden.
Voor een fiets van $145,-
Ik heb het ook ooit opgezocht hoeveel het zou kosten en ik kwam ook rond de $100 uit. Je hebt dan vervoer per boot en een speciale fiets verpakking. Hoeveel je aan invoerbelasting moet betalen kun je op de belastingdienst/douane website opzoeken, met een beetje ongeluk betaal je iets als 6% invoer en 19% btw, en dat is over zowel de prijs als de verzendkosten (klopt dit nog?)

Voor een fiets van $145 is dat wel erg veel, ook aangezien je voor dat bedrag een redelijke ATB fiets bij de walmart of de target kunt komen.
pi_26873401
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:43 schreef Roi het volgende:
Mag je hier ook schaamteloos je aanbiedingen pluggen ?
Ja hoor, en met een beetje geluk wordt hier je aanbieding (of je naam) herhaald.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:54:33 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_26876886
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:33 schreef m021 het volgende:
Hoe is dat eigenlijk, alleen de VERkoper hoeft toch commissie aan eBay af te dragen voor een verkoop, de koper niet?
Klopt... Maar de verkoper doet meestal nog een paar procenten boven de uiteindelijke prijs op om zo die kosten te verrekenen aan de koper. Voor dvd's wordt bijvoorbeeld vaak 2 euro of 2.50 euro aan verzendkosten berekend. Daar zitten dus die andere kosten bij in
pi_27005405
waar kan je naartoe mailen bij ebay voor informatie over een fraudeclaim die je hebt ingediend?
heb t fraudeclaim nummer maar nog niets gehoord voor 2 maanden nl...

die customersupport werkt niet krijg net automatisch mailtje dat t te lang geleden is om een claim in te dienen toen ik om informatie vroeg
pi_27419775
iemand enig idee hoe je ebay kan bereiken anders dan hun vragen selecteer ding?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:38:10 #96
232 Ouwie
«NickName»
pi_27505601
contact@ebay.nl ?
grtz NN
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:13:25 #97
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_27510682

ebay = god

ik heb echt heel wat geld gespendeerd via ebay.. voornamelijk om mijn Orbital cd en vinyl collectie zo groot mogenlijk te maken

Feedbackscore: 55
Positieve feedback: 100%
Leden die positieve feedback hebben gegeven: 55
Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 0
Alle ontvangen positieve feedback: 71

ik vind het vooral erg prettig dat je ook makkelijk geld over kan maken naar eurolanden.. stuk beter..
jammer alleen dat er heel veel spullen in engeland en amerika zijn die ik graag wil hebben, maar ik heb geen creditcard.

nou heb ik regelmatig gewoon maar geld in een envlopje geplempt.. maar das ook zo'n gedoe..
paypall is dan wel handig.. maar daar moet je ook maar geld op zien te krijgen..

jammer dat er geen optie is om te sorteren op euro zegmaar, bij een zoekactie. je kan wel sorteren op prijs, tijd enzo. maar niet op valuta. dat je netjes eerst alle eurolanden krijgt, en daarna de ponden, en dan de dollars en dan de yen bijvoorbeeld

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_27522196
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:13 schreef timbob het volgende:

ebay = god

ik heb echt heel wat geld gespendeerd via ebay.. voornamelijk om mijn Orbital cd en vinyl collectie zo groot mogenlijk te maken

Feedbackscore: 55
Positieve feedback: 100%
Leden die positieve feedback hebben gegeven: 55
Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 0
Alle ontvangen positieve feedback: 71

ik vind het vooral erg prettig dat je ook makkelijk geld over kan maken naar eurolanden.. stuk beter..
jammer alleen dat er heel veel spullen in engeland en amerika zijn die ik graag wil hebben, maar ik heb geen creditcard.

nou heb ik regelmatig gewoon maar geld in een envlopje geplempt.. maar das ook zo'n gedoe..
paypall is dan wel handig.. maar daar moet je ook maar geld op zien te krijgen..

jammer dat er geen optie is om te sorteren op euro zegmaar, bij een zoekactie. je kan wel sorteren op prijs, tijd enzo. maar niet op valuta. dat je netjes eerst alle eurolanden krijgt, en daarna de ponden, en dan de dollars en dan de yen bijvoorbeeld
Betreft Paypal, daar hoef je geen CC voor te hebben, kun je gewoon naar de Wells Fargo bank in Amsterdam (als ik de naam goed heb) storten. CC is een optie, maar niet de enige.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 19:36:55 #99
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_27522505
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:27 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Betreft Paypal, daar hoef je geen CC voor te hebben, kun je gewoon naar de Wells Fargo bank in Amsterdam (als ik de naam goed heb) storten. CC is een optie, maar niet de enige.
Sshht! zeg dat nou niet!
nu ga ik nog meer geld uitgeven

ik neem aan dat ik op de website van paypal daar meer info over kan vinden
ik ga zoeken

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 5 juni 2005 @ 15:03:22 #100
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_27645454
Ik heb een jasje gewonnen op ebay (adidas) en als ze dat bij de douane eruit pikken hoe duur zal dat dat dan worden?
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:17:47 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27733966
Vraagje: zijn er ook mensen hier met een Ebay-winkel? Ik denk erover om er een op te zetten met een vriend (hij verzorgt de handelswaar). Maar ik vraag me af of de belastingdienst hier nog iets van moet weten. Of gaat dit allemaal zwart?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:00:56 #103
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29951285
Ik heb ook een vraagje over ebay...

[knip]

sorry, maar ik heb hier het bericht ook geplaatst. Het bericht heb ik hier dus maar verwijderd om irritaties zoveel mogelijk te voorkomen...

[ Bericht 75% gewijzigd door Ejorne op 25-08-2005 13:24:03 ]
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
pi_29958892
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:17 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: zijn er ook mensen hier met een Ebay-winkel? Ik denk erover om er een op te zetten met een vriend (hij verzorgt de handelswaar). Maar ik vraag me af of de belastingdienst hier nog iets van moet weten. Of gaat dit allemaal zwart?
Nee dat gaat op de legale wijze niet zwart, als je handelswaar verkoopt moet je een belastingnummer hebben en ingeschreven staan bij de KvK.
pi_31358794
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:17 schreef Aventura het volgende:
Ik heb sinds 3 jaar een eigen bedrijf als Ebay verkoper en betaal gewoon belasting en andere onzin....

Op Ebay Duitsland (enorm veel groter dan Nederland) kijkt de fiscus mee en spoort "Powersellers" actief op...weet niet of de NL fiscus zich hier ook mee bezig houdt maar lijkt me wel...

Als je voor een paar honderd Euro per maand op Ebay verkoopt zou ik me geen zorgen maken maar als het echt serieus wordt zou ik toch maar naar het KvK en de Belastingdienst gaan...naheffingen en boetes zijn niet echt iets om naar uit te kijken!

Succes met je Ebay zaak!
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Donald Duck held dinsdag 27 december 2005 @ 14:10:54 #106
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33438840
Ik heb net een object gekocht op eBay. Het te betalen bedrag is in dollars.
Ook als op betalen klik, blijft het op dollars staan.
Kan ik ergens zien welke wisselkoers ebay hanteert?
voor 15 dollar extra kan ik kiezen voor global express mail, dat is veel snellere bezorging. maar ik wil graag weten hoeveel dat in euro's me gaat kosten.
is er via die bezorgoptie ook minder kans dat de douane het controleert?

[ Bericht 10% gewijzigd door __Saviour__ op 27-12-2005 14:54:38 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 20 februari 2006 @ 11:57:31 #107
232 Ouwie
«NickName»
pi_35283018
Heerlijk dat eBay! Net mn skischoenen binnen, helemaal origineel en nieuw en toch 150 euro goedkoper als in de winkel.

grtz NN
pi_35812230
kan iemand mij uitleggen hoe het princiepe werkt?
ik heb ergens 20 op geboden dat zou dan mijn maximumbod zijn. echter er staat 18,75?
  Donald Duck held dinsdag 7 maart 2006 @ 16:07:31 #109
46149 __Saviour__
pi_35812557
eBay biedt automatisch tot aan je hoogste bod, maar niet hoger dan nodig is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_35812588
aah oke, maar stel er wordt niet meer verder geboden betaal ik dan juist 20 of juist 18,75?
  Donald Duck held dinsdag 7 maart 2006 @ 16:09:42 #111
46149 __Saviour__
pi_35812634
Als jij op dit moment de hoogste bieder bent, en niemand gaat erover heen tot aan het einde van de veiling, dan heb je het object voor 18.75 (+verzendkosten uiteraard)
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_35812697
aaah oke Thnx weer wat geleerd
  dinsdag 7 maart 2006 @ 19:54:03 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_35819662
dj_ko ==> Ik zou zeggen, lees de voorwaarden van eBay even door! Dan zou je dit weten. En: dan weet je ook de rest van je rechten en plichten op eBay! Niets zo vervelend als 0-feedback-kopers die de regels niet kennen namelijk.
pi_35981169
なんだっけ
  maandag 13 maart 2006 @ 03:08:54 #115
67643 iDex
opdondertje
pi_35981204
quote:
Op maandag 13 maart 2006 03:01 schreef Crashcat het volgende:
1 Miljoen Dollar Suprise

Vaag...
Wtf? zeer vaag inderdaad
  zondag 2 april 2006 @ 01:47:06 #116
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_36567654
*Kick*

Wat doe je als koper, wacht je tot de bieder het product naar je toe stuurt of betaal je direct?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 01:49:29 #117
46149 __Saviour__
pi_36567707
Direct na afloop van de veiling kun je met paypal betalen. Je betaalt dus onmiddellijk. Pas daarna verstuurt de verkoper het.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 2 april 2006 @ 02:09:51 #118
111172 Noax
pi_36568113
Maar je kan heel makkelijk even wachten met betalen als koper of druist dat totaal in tegen de regels?
Ik overweeg dit namelijk aangezien ik de verkoper niet vertrouw na het te laat lezen van zijn nogal negatieve feedback.

Of handel je het in zo'n geval maar op goed geluk zo netjes mogelijk af?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  Donald Duck held zondag 2 april 2006 @ 02:12:08 #119
46149 __Saviour__
pi_36568155
veel verkopers eisen betaling binnen een x aantal dagen, anders geven ze je negatieve feedback en dienen ze een niet-betaald klacht in.
je kunt uiteraard proberen te wachten met betalen, maar dan zal de verkoper het ook nog niet willen versturen. bij te veel negatieve feedback zou ik af zien van de koop, en iemand zoeken met betere feedback
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  zondag 2 april 2006 @ 02:16:08 #120
111172 Noax
pi_36568219
Ik heb helaas al een bod lopen... *dumb*

Bedankt voor je uitleg!
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')