heb net pas een zeer slechte ervaring met zeer goeie ebayer, hij had 193 positieve 2 negatieve , toen ik 2 mnd geleden een nokia 7610 kocht bij hem, betaald en nooit wat gezienquote:Op zondag 1 augustus 2004 20:19 schreef 1337Wolf het volgende:
Met eBay heb ik alleen maar goede ervaringen. Door feedback ben ik nooit opgelicht. Nadeel is dat ik zelf wat negatieve feedback krijg, maar daar heb je alleen last van als je wat verkoopt. Ik vertrouw het meer als Marktplaats, waar alles gejat is.
Meteen weer downgraden dus. Dat is namelijk ook mogelijk bij paypal. Die 5% is idd belachelijk. Wat je ook kunt doen is bij je advertentie zetten dat je 5% extra rekent indien er met paypal wordt betaald. Dat wordt heel vaak gedaan en is dus vrij normaal!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Nadeel van Paypal is weer dat er ooit iemand uit Engeland mij met creditcard wou betalen; daarvoor moest ik Paypal upgraden, en sindsdien betaal ik voor *alle* ontvangsten rond de 5 % provisie.
Ik heb ook zoiets gehad. De verkoper bleek en soort van winkel te hebben en die ging net failliet toen ik betaald had. Indien een gekocht artikel niet geleverd is kun je van ebay maximaal 200 euro terug krijgen trouwens! Heb ik ook gekregen, hoewel het wel een maand of 2 heeft geduurd.quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:46 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
heb net pas een zeer slechte ervaring met zeer goeie ebayer, hij had 193 positieve 2 negatieve , toen ik 2 mnd geleden een nokia 7610 kocht bij hem, betaald en nooit wat gezien
sindsdien zijn er 25 negatieve feedbacks bijgekomen...
Is downgraden gratis? Dan moet ik dat zeker doen ja!quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Meteen weer downgraden dus. Dat is namelijk ook mogelijk bij paypal. Die 5% is idd belachelijk. Wat je ook kunt doen is bij je advertentie zetten dat je 5% extra rekent indien er met paypal wordt betaald. Dat wordt heel vaak gedaan en is dus vrij normaal!
Ja.. dat kun je één keer doen. De volgende keer dat je je account upgrade om een creditcard betaling te kunnen ontvangen is het definitief.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Is downgraden gratis? Dan moet ik dat zeker doen ja!
De verkoper kan een veiling ook voortijdig beeindigen (bijvoorbeeld omdat er volgens hem niet genoeg op wordt geboden) Dan krijg je volgens mij ook gewoon de melding "this auction has ended".quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:20 schreef m021 het volgende:
Zijn verkopers trouwens verplicht ook echt te verkopen? Ik zie regelmatig dingen verkocht (dus echt 'this auction has ended') worden voor $5, die eigenlijk een nieuwwaarde hebben van $5000...
Kan een verkoper dan niet zeggen "bekijk het maar, voor zo weinig doe ik het niet"? Of heeft de bieder dan heel veel geluk en heeft hij zijn artikel 1000x goedkoper?
-- oh en werkt dat snipemonkey alleen met ebay.com, of ook met .nl, .de, etc.?
half december kreeg ik eindelijk claimnummer toegewezen na 2 maanden eerder claim opgestuurd te hebben....quote:Op zaterdag 19 februari 2005 11:38 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb ook zoiets gehad. De verkoper bleek en soort van winkel te hebben en die ging net failliet toen ik betaald had. Indien een gekocht artikel niet geleverd is kun je van ebay maximaal 200 euro terug krijgen trouwens! Heb ik ook gekregen, hoewel het wel een maand of 2 heeft geduurd.
Voordat het op je rekening staat kan ook wel 2 maand duren volgens de email. En dat duurde ook onegeveer 2 maand. Al met al ben je dus 4 maand verder ofzoquote:Op zondag 27 februari 2005 00:12 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
half december kreeg ik eindelijk claimnummer toegewezen na 2 maanden eerder claim opgestuurd te hebben....
ik wacht nog steeds heb ze gemaild ze zeggen op de site binnen 48 uur antwoord te geven maar nog steeds niets sinds 1,5 week
Wat ook veel gedaan wordt is gewoon een 2e of zelfs meerdere accounts aanmaken en dan gaan bieden op eigen artikelen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:58 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De verkoper kan een veiling ook voortijdig beeindigen (bijvoorbeeld omdat er volgens hem niet genoeg op wordt geboden) Dan krijg je volgens mij ook gewoon de melding "this auction has ended".
Officieel moet de verkoper inderdaad het artikel gewoon leveren, ook al heb je het voor een spotprijsje. Daar zijn natuurlijk wel weer allemaal (niet zo keurige) oplossingen voor te vinden, zoals het emailen van de koper dat het artikel beschadigd is ofo. Is mij al wel eens overkomen. De verkoper loopt dan wel de kans negatieve feedback te krijgen.
Wat je ook kunt doen is de koper gewoon laten betalen, zeggen dat je het artikel hebt verstuurd.... en als de koper dan een week later pissed is dat het nog niet is bezorgd geef je hem zijn geld terug onder het mom van dat het pakje misschien wel is zoekgeraakt bij tpg post. De koper vindt dat op zich prettig en zal je misschien nog positieve feedback geven ook.
Niet zeuren, moet je maar niet zo gierig zijn. Als je gewoon het hoogste bedrag biedt win je, zo simpel is dat!quote:Op zondag 27 februari 2005 08:06 schreef Klonk het volgende:
leuke om af en toe wat te kopen via ebay word alleen dood en doodziek van al die gastjes die liggen te snipen
Moet je de verkoper even vragenquote:Op dinsdag 19 april 2005 18:07 schreef Barcelona het volgende:
Ik heb een leuke fiets gezien op ebay, wat voor kosten komen daar nou bij als ik deze vanuit amerika naar nederland laat komen?![]()
Als die fiets $ 150,= kost, wat zou het dan kosten in totaal??![]()
Je moet het gewoon even vragen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:38 schreef Barcelona het volgende:
Ja, ik heb inderdaad even op usps gekeken, bedankt! Als ik er van uit ga dat die fiets 10 kilo weegt dan kost het ongeveer $ 33,= om het naar nl te laten verschepen, estimated delivery time 4-6 weeks. Waarschijnlijk zal de verkoper nog wel extra kosten berekenen voor het inpakken.
Die $ 33,= valt nog wel mee, maar volgens mij versturen de meeste verkopers niet zo graag van u.s. naar Europa, meestal staat er U.S.-only helaas.
Dan zou ik maar uitgaan van een hoger bedrag dan $45,-, maar zoals ik zei, vraag het even...quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:57 schreef Barcelona het volgende:
Invoerrechten, btw??![]()
Wat kost dat dan?![]()
Die fiets weegt trouwens geen 10 maar 15 kilo, dus dat is al $ 45,- in plaats van $ 33,-..![]()
Als daar dan nog invoerrechten, btw en verpakking bijkomen dan word het dus ineens wel een beetje..
duur![]()
De verzendtijd kan inderdaad sneller maar dan is het ook meteen 2x zo duur helaas. Ik vind het niet zo erg om er een maand op te wachten.
Dit staat overigens op ebay: Shipping Charge is $39.00 For Lower 48 States.
Ik heb het ook ooit opgezocht hoeveel het zou kosten en ik kwam ook rond de $100 uit. Je hebt dan vervoer per boot en een speciale fiets verpakking. Hoeveel je aan invoerbelasting moet betalen kun je op de belastingdienst/douane website opzoeken, met een beetje ongeluk betaal je iets als 6% invoer en 19% btw, en dat is over zowel de prijs als de verzendkostenquote:Op woensdag 20 april 2005 09:32 schreef Barcelona het volgende:
Ik heb het gevraagd, het kost $100,- om het te laten verzenden.![]()
Voor een fiets van $145,-![]()
Ja hoor, en met een beetje geluk wordt hier je aanbieding (of je naam) herhaald.quote:Op maandag 9 mei 2005 18:43 schreef Roi het volgende:
Mag je hier ook schaamteloos je aanbiedingen pluggen ?
Klopt... Maar de verkoper doet meestal nog een paar procenten boven de uiteindelijke prijs op om zo die kosten te verrekenen aan de koper. Voor dvd's wordt bijvoorbeeld vaak 2 euro of 2.50 euro aan verzendkosten berekend. Daar zitten dus die andere kosten bij inquote:Op maandag 9 mei 2005 18:33 schreef m021 het volgende:
Hoe is dat eigenlijk, alleen de VERkoper hoeft toch commissie aan eBay af te dragen voor een verkoop, de koper niet?
Betreft Paypal, daar hoef je geen CC voor te hebben, kun je gewoon naar de Wells Fargo bank in Amsterdam (als ik de naam goed heb) storten. CC is een optie, maar niet de enige.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:13 schreef timbob het volgende:
ebay = god
ik heb echt heel wat geld gespendeerd via ebay.. voornamelijk om mijn Orbital cd en vinyl collectie zo groot mogenlijk te maken
Feedbackscore: 55
Positieve feedback: 100%
Leden die positieve feedback hebben gegeven: 55
Leden die negatieve feedback hebben gegeven: 0
Alle ontvangen positieve feedback: 71
ik vind het vooral erg prettig dat je ook makkelijk geld over kan maken naar eurolanden.. stuk beter..
jammer alleen dat er heel veel spullen in engeland en amerika zijn die ik graag wil hebben, maar ik heb geen creditcard.
nou heb ik regelmatig gewoon maar geld in een envlopje geplempt.. maar das ook zo'n gedoe..
paypall is dan wel handig.. maar daar moet je ook maar geld op zien te krijgen..
jammer dat er geen optie is om te sorteren op euro zegmaar, bij een zoekactie. je kan wel sorteren op prijs, tijd enzo. maar niet op valuta. dat je netjes eerst alle eurolanden krijgt, en daarna de ponden, en dan de dollars en dan de yen bijvoorbeeld
Sshht! zeg dat nou niet!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:27 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Betreft Paypal, daar hoef je geen CC voor te hebben, kun je gewoon naar de Wells Fargo bank in Amsterdam (als ik de naam goed heb) storten. CC is een optie, maar niet de enige.
Nee dat gaat op de legale wijze niet zwart, als je handelswaar verkoopt moet je een belastingnummer hebben en ingeschreven staan bij de KvK.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:17 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: zijn er ook mensen hier met een Ebay-winkel? Ik denk erover om er een op te zetten met een vriend (hij verzorgt de handelswaar). Maar ik vraag me af of de belastingdienst hier nog iets van moet weten. Of gaat dit allemaal zwart?
Ik heb sinds 3 jaar een eigen bedrijf als Ebay verkoper en betaal gewoon belasting en andere onzin....quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:17 schreef Aventura het volgende:
Vraagje: zijn er ook mensen hier met een Ebay-winkel? Ik denk erover om er een op te zetten met een vriend (hij verzorgt de handelswaar). Maar ik vraag me af of de belastingdienst hier nog iets van moet weten. Of gaat dit allemaal zwart?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |