abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70115251
Thanks Maisnon
Huh?
pi_70115385
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:51 schreef tong80 het volgende:
Mooi onkjoe.

PingPong begon ooit met dit geweldige topic.

Helaas al jaren niks meer van hem vernomen

Dankje Tong.
Ik kon het niet laten. Lees de eerste posts eens door in dit topic. Wie weet, leest hij af en toe nog mee.
  Trouwste user 2022 woensdag 17 juni 2009 @ 23:21:40 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_70116112
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:01 schreef onkjoe het volgende:

[..]

Dankje Tong.
Ik kon het niet laten. Lees de eerste posts eens door in dit topic. Wie weet, leest hij af en toe nog mee.
Het was op een gegeven moment een Fokvriendje. We deelden dezelfdeer interesses.

Hij was journalist in het grootste wielerblad van Nederland. Onzin was nog intiem en we lulden daar over de dagelijkse dingen.

Toen ging ie een wereldreis maken en verbrak het contact met Fok en zijn werkgever.

Kreeg en half jaar lang nog up dates van zijn reis.

Daarna werd het stil

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 17 juni 2009 @ 23:27:55 #179
7889 tong80
Spleenheup
pi_70116315
quote:
Op maandag 18 december 2006 00:53 schreef PingPong het volgende:
Wat fijn dat mijn topic nog bestaat!

Giacometti, beangstigend mooi zelfportret.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70117113
An Old Irish (Wedding) Blessing

May the road rise up to meet you
May the wind be always at your back
May the warm rays of sun fall upon your home
And may the hand of a friend always be near.

May green be the grass you walk on,
May blue be the skies above you,
May pure be the joys that surround you,
May true be the hearts that love you.
pi_70462926

Mark Rothko
Black on Maroon 1959
pi_71445087

Het springzaad knapt, de brempeulen
knallen open en jij ligt er in je wieg
als een popelend boontje bij.

Alles mag je worden van mij: zeeman,
boswachter, archeoloog. Of -
als je leven ingewikkelder loopt -

gesponsord ontdekker van aangroei
werende stoffen voor scheepsverf,
alleenstaand paddenstoelenfotograaf,

pacht- en beestenlijstenonderzoeker
van verdwenen Drentse keuterijen...
Behalve ongelukkig. Beloofd?

E.Menkveld

[ Bericht 6% gewijzigd door onkjoe op 31-07-2009 17:29:29 ]
pi_91963765
In het kader van de Nationale Gedichtendag:

Eigenlijk
zijn we
een fijne
schommeling

van liefde,
een en-
zovoort
van

beweging
en tegen-

beweging
tot ‘t

hoogste
punt van rust.

Hans Andreus
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2011 @ 00:29:02 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_91972459
Paul van Ostaijen
(1896-1928)

Ik ben geboren. Dit moet worden aangenomen, alhoewel een absoluut-objektief bewijs niet is voor te brengen. Axioom is het domein van de subjektieve ervaring. Objektief is het slechts gissen. Dus: zijn wij geboren? Zien. Tasten. Maar lachen om het weinig overtuigende van dit bewijs. Ik vraag; Wie is wel degelijk geboren?
Op tweejarige leeftijd: spoorwegramp. Schrik zonder kennis daargelaten, geen boze gevolgen. In de zware struggle for life met bitterheid daarover gemediteerd. Mijn leven begon met ontsporing. Zó begrijpelijk dat ik het leven steeds van deze zijde beschouw; hoe ontspoor ik op de voordeligste wijze. Want dat een mens dáár is in te ontsporen, daaraan kan ik, vroeg ontpoorde, niet twijfelen. Was deze spoorwegramp wel werkelijkheid? Is zij misschien enkel lokalisatie van een vroegrijpe wil tot ontsporen? Of nog: onduidelijke herinnering van een zeer vroege 'Alpdruck'?

Mijn bloedverwanten droomden: muzikale wonderknaap. Evenwel geen talent. -- Maar toestanden uiterst gunstig. Slechts eenmaal voetbal gespeeld. Voldoende om een 10 x 2 centimeter lang op breed litteken te behouden. Ik speel geen voetbal meer. Mijnheren, ik ben een slachtoffer van de sport.

Na zorgeloos leven kamp voor het bestaan te Berlijn, Potsdam en Spandau. Niet romantisch. Fantasie is de vertelling dat ik het van liftboy tot eigenaar van een nachtlokaal zou hebben gebracht. Ben veel te primitief om vooraanstaande plaats in de samenleving te bekleden. Spijts zeer verlangend het niveau der vlaamse dekadenten te berieken, begrijp ik mijn 'Unfähigkeit'. Op het punt leraar voor ritmisch-typografische poëzie te worden benoemd, moest ik bedanken daar niet in het bezit van een geklede jas. In de tang van de struggle f.l. sigaretteventer, oppikker (Schlepper) in dienst van een nachtlokaal alwaar naaktdansen. Eindelijk fatsoenlijke plaats door voorspraak van een vooraanstaande kunstcriticus: verkoper in een schoenmagazijn, afdeling dames. Vandaar sterke beïnvloeding. Zie: 'sikkelbeen', 'siderische slinger' = invloed schoenmagazijn afdeling D.

Zeer gelukkig om deze goede situatie, alhoewel met weemoed naar het Westen starend. Le bonheur est fait d'un je-ne-sais-quoi mélancolique. Brussel. O deze luxestad nog éénmaal zien. Sterven met de weelde van een Brusselse bar in perspektief. O Wonne.

Drie boeken uitgegeven: 'Music-Hall', 'het Sienjaal', 'Bezette Stad'. Misschien is ook dit slechts massahypnose. Wie kan dit bewijzen dat hij deze boeken heeft gelezen? Laat staan: begrepen. God beware: begrepen: Ik zelf heb ze niet begrepen.

(Zelfportret)

:P
pi_92011759
Geur van honing,
en jonge melk
van een nestdiertje
dat slaapt,
Een ademhalen van dons.
En speurbaar
aan de neusvleugels
de geur van wat gebeurd is:
geboorte,
geheim.

I. Gerhardt