Georges | donderdag 15 juli 2004 @ 09:28 |
![]() ![]() Deel 9 als ik me niet vergis. ![]() Heb sinds kort Rush Hour dus ga maar eens kijken of dat wat is. Hier de vorige delen: http://forum.fok.nl/showtopic.php/254183 http://forum.fok.nl/showtopic.php/256816 http://forum.fok.nl/showtopic.php/260371 http://forum.fok.nl/showtopic.php/264258 http://forum.fok.nl/showtopic.php/280979 http://forum.fok.nl/showtopic.php/386048 http://forum.fok.nl/showtopic.php/403257 http://forum.fok.nl/topic/433343 [ Bericht 0% gewijzigd door Georges op 15-07-2004 09:45:13 ] | |
Georges | donderdag 15 juli 2004 @ 09:32 |
Die url's zijn niet helemaal goed gegaan. Misschien dat een mod dat even kan aanpassen. ![]() Ik weet namelijk niet hoe je de naam erbij krijgt. Heeft iemand toevallig de tutorial voor beginners die in een van de eerdere topics werd genoemd? Die link werkt niet meer. | |
BMWM3 | donderdag 15 juli 2004 @ 09:35 |
Je moet [ .php/ ] weghalen ![]() Maar ik speel het spelleke nog steeds ![]() | |
Atreidez | donderdag 15 juli 2004 @ 10:02 |
Ik heb t wel installed staan maar niet meer gespeelt voor een lange tijd. Ben ook bang dat ik mijn resultaat niet meer kan overtreffen ![]() ![]() ![]() | |
Georges | donderdag 15 juli 2004 @ 10:21 |
quote:Geweldige metropool/regio. Volgens mij had je die al eens gepost toch? Sommige namen ook van steden ![]() Zijn er eigenlijk dingen wezenlijk veranderd sinds Rush Hour? Er zijn wat nieuwe manieren van transport bijgekomen zag ik al. Maar moet je je strategie wijzigen door Rush Hour? | |
Atreidez | donderdag 15 juli 2004 @ 11:01 |
De pathfinding is wat aangepast waardoor ik merkte dat het nut heeft je woongebieden niet met gewone wegen te verbinden met commercieele en industrieele gebieden. Hier gebruikte ik alleen snelwegen voor en OV (trein, metro, monorail) en dat vermindert het risico op verkeers dichtslipping ![]() Ik had m idd eerder gepost, maar t blijft m'n paradepaardje natuurlijk ![]() | |
Georges | zaterdag 17 juli 2004 @ 18:08 |
Zo, heb nu een stad van 70k, nog niet echt veel, maar mijn map is al voor de helft vol. Ben bezig om de industrie zoveel mogelijk naar buursteden te krijgen, lukt vrij aardig. Alleen de hi-tech industrie wil ik over houden. Als ik zo doorga krijg ik nooit een stad van 250k (dat is wel het doel). Is het nou zo dat je eerst moet wachten totdat de bestaande huizen vol zijn of blijven zonen? | |
BMWM3 | zaterdag 17 juli 2004 @ 18:35 |
Ik krijg weer trek in sim city ![]() | |
Georges | zaterdag 17 juli 2004 @ 22:34 |
Heb nu een 100k stad. ![]() Wat ik me nou afvraag is of een stad nog veel kan groeien als de buursteden niet groeien. Iemand een antwoord? | |
Atreidez | zaterdag 17 juli 2004 @ 22:42 |
Als je het afwisseld met 2 steden gaat de groei sneller heb ik gemerkt. Met die regio met 2m sims kan ik een nieuwe stad maken, hd zonen en binnen 30 min. op 30k inwoners zitten. Hoe meer steden, hoe harder alles gaat groeien ![]() | |
Drakul | zaterdag 17 juli 2004 @ 23:42 |
Ik krijg constant commentaar van m'n bewoners over ziekenhuizen en scholen. Ik kan dan wel constant nieuwe klinieken en kleine schooltjes bouwen, maar die raken snel vol. En grotere scholen en ziekenhuizen kosten veel geld per maand. Iemand enig idee hoe je effectief te werk kan gaan om deze problemen op te lossen, zonder al teveel kosten? | |
Scylla | dinsdag 20 juli 2004 @ 01:19 |
Ik ben ook weer begonnen, heerlijk verslavend spel. het is alweer bijna half twee, ik bedoel maar. Op mijn oude computer hield ik er mee op toen er hoogbouw begon te verschijnen, mijn arme pentium 450 trok dat niet zo goed. Nu kan ik weer naar hartelust bouwen, ondersteund door mijn Radeon 9600. Ik ben zelfs aan een metrosysteem begonnen in het centrumstad van mijn regio, want echt infrastructureel verantwoord bezig was ik neit geweest, in het wilde weg allemaal straten bouwen enzo...maar die metro's werpen ng hun vruchten af ook! beter dan die rotbushokjes, die alleen maar voor gapende gaten zorgen, en 0% gebruikt worden... | |
ElmarO | dinsdag 20 juli 2004 @ 12:07 |
quote:Ik bouw nooit klinieken. Ik bouw altijd gelijk ziekenhuizen. Als je een kliniek $201 funding geeft kunnen er 334 patiënten in. Als je een ziekenhuis $200 funding geeft kunnen er 599 patiënten worden behandeld. Dit geldt ook voor de basisscholen. Als je beide $165 funding geeft is er bij de kleine basisschool plaats voor 275 leerlingen. Bij de grote basisschool is er dan plaats voor 329 leerlingen. Dus als ik eenmaal de grote basisschool tot mijn beschikking heb verwijder ik de kleine en zet er de grote voor in de plaats. Bij de grote basisschool moet je wel de busfunding aanpassen. Deze zet ik bijna nooit hoger dan $140. Soms ook lager ligt er maar net aan hoe groot je stad is. Ik hoop dat ik je hier iets mee heb geholpen. | |
Mxyzptlk | vrijdag 23 juli 2004 @ 13:39 |
Een taalvraagje: Al het verkeer in mijn stad rijdt links. Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat ik bij de installatie voor UK English heb gekozen. (sc4 deluxe edition) Klopt het dat als ik nederlands of amerikaans engels had gekozen, dat ze dan gewoon rechts rijden? Is er een manier om de taal te wijzigen, zonder te uninstallen/reinstallen? En als ik moet uninstallen (of op een andere manier de taal wijzigen), blijven de huidige steden die ik gebouwd heb in tact? Als iemand me hiermee kan helpen maak je me heel blij. ![]() briljant spel overigens, ik zit er al enkele avonden aan gekluisterd. Wel erg jammer dat ie er bij een lange avond spelen telkens wel 1 of enkele keren helemaal uitklapt of vastloopt. | |
Atreidez | vrijdag 23 juli 2004 @ 14:04 |
Ja, dat klopt wel dat ze links rijden bij UK english. Zo realistisch is het spel wel gemaakt ![]() Je steden blijven wel werken, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zou ze wel even backuppen, voor het geval het programma ze overschrijft tijdens de installatie. | |
Mxyzptlk | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:05 |
quote:Okay, backuppen en re-installen dus dit weekend. Dat links rijden is toch irritant, vooral bij de rush hour missies. Wel een hoop werk voor de kleine wegwerkertjes natuurlijk, om razendsnel de verkeersborden en stoplichten aan te passen aan de nieuwe situatie. ![]() | |
Mxyzptlk | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:08 |
Speel je trouwens nog steeds regelmatig, atreidez? Ik zie dat je al aardig wat topic-deeltjes meebabbelt? ![]() | |
Fantus | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:14 |
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit spel heb gespeeld (volgens mij heb ik in deel 1 van dit topic nog een aantal keer gepost). Eigenlijk heb ik weer zin om overnieuw te spelen, maar er was één ding waar ik me hard aan begon te ergeren. Het om de 2 minuten checken of je politie, scholen en ziekenhuizen wel op hun grens zitten. Als een school 200 leerlingen had stop je er geld in wat 210 leerlingen aan kan bij wijze van spreken. Maar aangezien dit variabel is blijf je constant checken. Toendertijd hoopte ik dat hier verandering in kwam, of een tooltje die dat voor je bijhoudt (nee, ik zie dat nie als cheaten. Meer een stukje gemak). Is daar iets in verandert? | |
Kondros | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:20 |
waar is de tijd van Simcity Classic en Simcity 2000 netwerk editie (l) | |
Mxyzptlk | vrijdag 23 juli 2004 @ 17:29 |
Simcity op de SNES was gaaf! Als je een half mijoen inwonmers zou halen, zou je een Mario-standbeeld kunnen krijgen. Maar toen ik eenmaal op 400.000 zat raakte het systeem zo overbelast dat een simcity-jaar wel 2 a 3 avonden duurde, kortom: ik had nog maanden naar die gare stad kunnen kijken voordat ik ooit aan de 500.000 zou komen. ![]() | |
Atreidez | vrijdag 23 juli 2004 @ 22:11 |
Ik heb m helemaal installed staan, maar probeerde me regio met een backup weer te laden maar lukt niet helemaal. Ik zie nog maar de helft van me steden en sommige zijn niet af.. De bestandsnamen zijn er wel allemaal, maar het was toen beetje demotiverend en nu zijn we al weer een paar weekjes verder. Voor mij was de lifespan dus tot ik een nieuwe windows kreeg ![]() | |
Fantus | woensdag 28 juli 2004 @ 16:48 |
Gister weer opnieuw begonnen, en rush hour samen met de patch brengt wel een betere balans. Het lijkt ook iets makkelijker geworden. Binnen 3 uur had ik 5000 inwoners, 3500 inkomsten en 3000 uitgave. De boeren nemen wel 2/3 van het gebouwde oppervlakte in, maar er is vraag naar, dus blijven bouwen ![]() Ik heb een marktplaats erbij, gevangenis en een high school. Prima allemaal. Het enige is dat er geen vraag naar wat dan ook is. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen. Het eerder genoemde probleem zit er nog steeds in, dat is wel jammer. Maar het spel blijft gewoon erg tof en indrukwekkend. Er zijn maar weinig spellen die dat voor elkaar krijgen. | |
NFSUndergroundII | woensdag 28 juli 2004 @ 16:57 |
quote:Echt een mega mooie Regio Atreidez ![]() * NFSUndergroundII jaloers is! | |
Atreidez | woensdag 28 juli 2004 @ 16:57 |
quote:Dat er geen demand is kan zijn omdat je stadje tevreden is. Je kan denk ik het beste nu een buurstadje maken die een andere opzet heeft (bv. zonder boeren en met dirty industrie), dan zal je zien dat de demand van je eerste stad ook weer omhoog gaat ![]() | |
Atreidez | woensdag 28 juli 2004 @ 16:58 |
quote:Thnx ![]() ![]() | |
NFSUndergroundII | woensdag 28 juli 2004 @ 17:05 |
quote:Verwijderd? ![]() | |
Atreidez | woensdag 28 juli 2004 @ 17:08 |
quote:Nouja.. Nee, ik heb m nog.. Maar de overzichtskaart laat maar de helft van me stadjes zien, en sommige zijn dan nog maar half af. Beetje weird. Ik heb nog wel alle bestandsnamen ![]() | |
NFSUndergroundII | woensdag 28 juli 2004 @ 20:25 |
quote:mag ik je op MSN toevoegen? heb je even nodig ![]() | |
Atreidez | woensdag 28 juli 2004 @ 20:33 |
IRC op irc.fok.nl - channel #ftr ![]() | |
NFSUndergroundII | woensdag 28 juli 2004 @ 21:33 |
Ik wil/kan niet op IRC :') | |
Fantus | donderdag 29 juli 2004 @ 15:53 |
quote:Logische verklaring, dat ga ik eens proberen. Voorheen speelde ik altijd 1 stad 'uit' totdat het land op was. Nu ga ik eens proberen om meerdere steden met elkaar te laten werken. Die 2 miljoen inwoners van jou is echt bizar, daar was je wel een tijdje mee bezig zeker ![]() | |
Quintony | donderdag 29 juli 2004 @ 15:59 |
*wil ook weer SC4 installeren* *maar moet eventjes wachten* | |
Fantus | vrijdag 30 juli 2004 @ 13:29 |
Toch maar even met m'n stad verder gegaan, voordat ik een nieuwe begin. Ik had voor 1 jaar een hele vreemde piek in uitgave, deze werd plots 5 keer zo hoog maar ging het jaar daarop even snel weer terug. Ik hoorde ook dat je de commute time per aparte inwoner kan bekijken. Dus ook de route die ze afleggen. Waar kan ik dit vinden? Het enige wat ik zie is of de commute short, medium of long is. Een snelweg die ik had gebouwd werd ook niet gebruikt. Het lijkt erop alsof de inwoners niet de snelste weg kiezen, maar de kortste. Ongeacht de drukte. Erg vervelend aangezien 1 woonwijk het moet afzien. Ik heb er een sim geplaatst en zoals verwacht klaagt hij het meest over het geluids overlast. | |
Atreidez | vrijdag 30 juli 2004 @ 13:44 |
quote:Onder het vraagtekentje zit een ander knopje, ook met een vraagtekentje. Die kan je op een huis of weg of bedrijf klikken en dan zie je hoe de mensen naar en vanaf dat punt reizen. Voor je andere probleem is dus de gouden regel dat je nooit woonwijken met werkgebieden via kleine wegen moet verbinden. Als de snelweg ze naar hun werk kan brengen moet je die kleine wegen gewoon weg breken. Dan moeten ze wel via de snelweg ![]() | |
Fantus | vrijdag 30 juli 2004 @ 15:04 |
quote:Ze op een snelweg dwingen is eigenlijk wel handig ja, niet over nagedacht ![]() Een snelweg of trein kan nu wel handig worden. Ik zal vanavond of morgen wat screenshots posten. Ben je nog verder gegaan met jou stad eigenlijk? | |
Atreidez | vrijdag 30 juli 2004 @ 15:50 |
quote:Ik probeer het elke keer, maar t lukt niet echt om de tijd en wilskracht te vinden. Ik kwam trouwens een plaatje tegen van Konstructika van toen ik net was begonnen met die regio.. Als je op de grote foto zoekt naar hetzelfde stadje is ie aardig veranderd. Maargoed, dat was januari 2003, toen ben ik dus ws. begonnen.. ![]() | |
Mister_T | vrijdag 30 juli 2004 @ 15:53 |
Misschien maar weer eens installeren! Maar dan moet het wel weer kut weer worden! Nu gaat ik weer lekker in de tuin zitten ![]() | |
Gamedemon | vrijdag 30 juli 2004 @ 15:59 |
quote:Anders maak je er een woestijn bij met sandwormen en spice dune fan ![]() | |
Brasco125 | vrijdag 30 juli 2004 @ 16:42 |
Ben een maandje niet mee bezig geweest. Maar ik heb nu een regio met 3 grote steden een aantal kleineren en een zooi dorpjes. Ik heb ff geen plaatje van de regio, maar ik zal voorlopig ff een wat plaatjes posten van de grootste stad Port Valley: ![]() Financial District (balkenende wijk :S) ![]() De stad loopt aan alle kanten uit in andere steden.. maar als ik mijn regio heb dan zullen jullie dat wel. Deze stad heeft 250k volgens mij. Meurwijk en Meukhoven zijn reeds behoorlijk kleiner geworden ten behoeve van woongebieden. ![]() | |
Atreidez | vrijdag 30 juli 2004 @ 23:16 |
Gaaf man. Ook dat je die namen er bij hebt gezet ![]() | |
blieblie | vrijdag 30 juli 2004 @ 23:20 |
Ik wordt helemaal iebel van die pissims. Het duurt allemaal te lang voor ze op hun werk zijn. Ga dan verdomme ook niet aan de andere kant van de stad werken ![]() | |
blieblie | vrijdag 30 juli 2004 @ 23:26 |
ff plaatjes van mijn stad: Ik heb ook elke keer geen geduld om een hele regio vol te bouwen, want na een tijdje loopt mijn stad in het 100 (allerlei zeikende sims) en dan flikker ik de stad weg om opnieuw te beginnen. | |
Atreidez | zaterdag 31 juli 2004 @ 01:47 |
Zie ik dat goed? Grachten? ![]() | |
Quintony | zaterdag 31 juli 2004 @ 01:54 |
blergh, ik krijg hem niet geinstalleerd. probleem is dat mijn sc4 is een europeese en mijn rush hour is amerikaans. Er staat nergens op de doos dat er een specifieke taal of regio nodig is. Als ik nu rush hour installeer krijg ik bij het starten de melding dat ik de cd erin moet leggen, terwijl die erin lag. zucht... | |
NFSUndergroundII | zaterdag 31 juli 2004 @ 02:44 |
quote:Ja idd. ![]() ![]() Wil ik ook... Woei, weer is screenshots naar een paar maanden. | |
blieblie | zaterdag 31 juli 2004 @ 09:13 |
Hier kan je oppie's canalset downloaden ![]() http://www.simcitycentral.net/files/index.php?category=6 | |
Fantus | zaterdag 31 juli 2004 @ 16:34 |
Zo, hier mijn prutswerk ![]() Overzichtje ![]() Smallville ![]() Townsville ![]() De niet echt indrukwekkende binnenstad van Townsville ![]() Lucht vervuiling is nu het grootste probleem. Verkeer komt op de tweede plaats maar dat wil nog best aardig lukken. Hoewel er 1 tolhuisje is die op 523% stond van zijn capaciteit ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Fantus op 31-07-2004 16:38:38 (fout linkje) ] | |
Brasco125 | zondag 1 augustus 2004 @ 01:51 |
Hee Fantus! ook op fok forum??? (ja dus ![]() | |
Fantus | maandag 2 augustus 2004 @ 09:10 |
quote:Yup, zoals je ziet ![]() En de update van SimCity: Ik ga overnieuw beginnen, m'n stad is nu al een onoplosbare chaos dus binnenkort screens van m'n nieuwe stad ![]() | |
Rag | vrijdag 6 augustus 2004 @ 00:07 |
leuk dat er nog een topic over sc4 is, heb na aanleiding hiervan 't weer eens een paar uur lopen spelen... En ben weer op een syndroom gestuit, pcies waardoor ik vorige keer ben gestopt. Al m'n stadjes beginnen op een of andere manier steeds op elkaar te lijken =/ | |
Atreidez | vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:36 |
quote:Wat ik bij het begin meteen instel is de optie om alle stylen te bouwen. Standaard staat het op 1 style die om de 5 jaar wisselt.. Na aanpassing zou je meer verschillende gebouwen moeten krijgen ![]() | |
NFSUndergroundII | vrijdag 6 augustus 2004 @ 13:58 |
quote:Gaaf, bedankt. | |
Rag | maandag 9 augustus 2004 @ 13:44 |
quote:Had 'm meestal bij mij altijd op Europese en Houston bouwstijl staan. Maar ben nu gestopt met 't bouwen van eindeloze grote steden... Ik probeer nu de meest idealistische dorpjes te maken, en op een of andere manier... is dat een stuk leuker om't te doen ![]() | |
BLADEZZ | dinsdag 10 augustus 2004 @ 16:26 |
Zo zijn nog aardig wat mensen die dit spel spelen. Ik heb het al heel lang maar nooit echt gespeeld. Laatst Rush Hour aangeschaft en nu ben ik begonnen met spelen. Ik heb een vraagje: Hoe kan je contracten sluiten met buursteden? Het land naast mijn huidige stad is ook al bebouwd maar hoe kan ik nu met mijn huidige stad bijv. een elektriciteits contact sluiten met de buurstad? Alvast bedankt ![]() | |
Atreidez | woensdag 11 augustus 2004 @ 02:38 |
quote:De electriciteit moet je in stad a doortrekken naar de grens met stad b. Daarna ga je naar stad b en sluit je deze aansluiting aan op je net. Nu kan je als stad b energie gaan kopen van stad a (of andersom), mits stad a genoeg energie over heeft natuurlijk ![]() Energie is trouwens iets wat je mooi met contracten kan doen, maar ik raad aan ook meteen je afval verwerking goed met buurcontracten te regelen. Een energiestadje met een waste2nrg plant kan bv alle afval verwerken en meteen nrg terugleveren en zo krijg je ook nergens hoopjes afval die er verplicht 30 jaar moeten liggen. Wel altijd een gewone elec. centrale erbij hebben voor als er te weinig afval is ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:52 |
quote:hehe, heb ik ook gehad.. doe je nix aan.. toch maar orineel kopen ![]() | |
SwiffMeister | dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:00 |
mss bied een crack een oplossing? post dit anders ff op Tweakers ![]() | |
trigt013 | zaterdag 28 augustus 2004 @ 18:04 |
hoe wissel je de bouwstijlen, waar staat die optie | |
Kleibintje | zondag 29 augustus 2004 @ 19:23 |
quote:Volgens mij kan dat niet? Om in te stellen hoe lang het duurt voordat ze wisselen of allemaal tegelijk bouwen: Dat zit in het menu bij die 6 blauwe knoppen onderin, waar je ook naar je grafieken enzo kunt kijken. Het knopje met de hijskraan en de driehoek er op moet je hebben. Ik ga met een nieuwe regio beginnen, degene waar ik mee bezig was is gaan flippen en nu is de halve regio verneukt :'( Eens kijken of ik zo nu en dan ook een plaatje hier neer kan zetten. | |
Kleibintje | zondag 29 augustus 2004 @ 21:53 |
Hier dan het prille begin van mijn nieuwe regio(tje):![]() Ik heb expres een kleine regio genomen zodat ik het overzicht niet kwijt ga raken. Het is 1 grote stad, en dan allemaal medium er omheen. ![]() ![]() De eerste stad: Baja, het is nu nog slechts een klein dorpje, maar op een dag zal het een trotse grote stad worden ![]() Ohja: De mods en de regio komen allemaal van Simtropolis of Simcitycentral. | |
Atreidez | maandag 30 augustus 2004 @ 12:16 |
Ben erg benieuwd naar je resultaat, maar ik zie alleen kruisjes. edit: na posten van bericht staan ze er wel ![]() Mooie regio ook trouwens. Heb alleen het middelste plaatje nog niet gezien. Hou ons op de hoogte ![]() | |
shinoda | maandag 30 augustus 2004 @ 13:45 |
k heb simscity 4 al best lang , en iedere keer gooi k het na een paar dagen weer van me computer af. het is me nog nooit gelukt om echt een goeie stad te bouwen , en me regio stukjes lopen ook nooit zo mooi in elkaar over vink ook altijd jammer. maar k gah het zo maar weer eens proberen denk k | |
shinoda | dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:31 |
is er een manier om makkelijker zo'n hele regio te maken? k heb net op internet gezocht naar een of andere terrein tool ofzo , maar kan nergens iets vinden..... | |
Atreidez | dinsdag 31 augustus 2004 @ 16:47 |
quote:Ik dacht dat er wel een tutorial van was. De grijstinten bepalen de hoogte, als je dus met de goeie kleurtjes grijs tekent kan je iets maken wat je zou willen hebben ![]() Hier staat er 1 tussen waarbij je gebruik kan maken van satelietfoto's, maar de basisprincipen staan daar ook tussen. Zoiezo zijn dit een hoop handige weetjes over SC4 - http://www.simtropolis.com/omnibus.cfm | |
Frollo | dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:21 |
quote:Vermoedelijk bedoel je deze: http://www.sc4ever.com/kn(...)cid.45,cid.49,cid.47 | |
Atreidez | dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:57 |
quote:Het is m niet, maar die is ook ok. Frollo ![]() | |
Conflict | dinsdag 31 augustus 2004 @ 19:01 |
![]() Ik heb Helmond gebouwd ![]() | |
Conflict | dinsdag 31 augustus 2004 @ 19:58 |
Hee Atreidez , mede simcity koning... Vertel eens hoe jij dat doet, de ene keer een Nederlandstalige en de andere keer een Engelse versie gebruiken.... Dat wil ik ook!!! | |
shinoda | dinsdag 31 augustus 2004 @ 21:32 |
quote:jah , hey frollo , dank je wel voor deze link. ![]() ![]() ff kijken hoe k dat allemaal moet maken. | |
Kleibintje | dinsdag 31 augustus 2004 @ 23:47 |
Even een kleine update:![]() 16k voorbij ![]() | |
Atreidez | woensdag 1 september 2004 @ 09:06 |
quote:Mijn SimCity kan ik in wel 10 talen installeren, waaronder Nederlands. Ik kies meestal zelf Engels maar dat zal net een andere install zijn geweest waarvan die screens zijn gemaakt. Me Rush Hour heb ik gewoon gekocht hier en is Nederlands, toch behoudt SC4 de engelse setting na installeren.. quote:Ehhh, gele bussen? ![]() | |
Frollo | woensdag 1 september 2004 @ 11:33 |
quote:Atreidez ![]() Het is 'm dus niet? Ach ja, maar wel een mooie reden om hier te posten hè ![]() Helaas is mijn SC-luwe periode nog steeds niet afgelopen. Als ik al die screenies zie, begint het heus wel te weer kriebelen, maar ik wéét gewoon dat het toch snel gaat vervelen ![]() | |
Atreidez | woensdag 1 september 2004 @ 11:54 |
Ze hebben weleens Rollercoaster Tycoon tournaments.. Valt zoiets met SC niet te doen? Ik bedoel zeg maar iedereen een zelfde grote map, gewoon vlak, geen water.. En dan wie de mooiste stad bouwt. Deskundige jury kunnen we later altijd nog wel vinden. Zou wel een motivatieboost zijn als dit gerealiseerd kan worden ![]() | |
Kleibintje | woensdag 1 september 2004 @ 23:13 |
quote:Neen, maar bekijk de gebouwen eens goed. quote:SimCity gaat voor mijn gevoel wel wat meer tijd in zitten, ik kan best vlot een stadje bouwen dat winstgevend is, maar voordat ie echt mooi is, zijn we wel heel wat tijd verder, zeker omdat ik de tijd er meestal niet voor heb. Ook interessant: Wil je een hele regio bouwen of gewoon 1 stad? Laatste lijkt me wel het haalbaarst. Maar als het zo ver is, ben ik zeker van de partij! | |
NFSUndergroundII | woensdag 1 september 2004 @ 23:53 |
quote:Uhm... dat ene gebouw in het midden? [..] quote:Zal ik je wat vertellen? Ik heb al 4 maanden geen SC4 meer gespeeld ![]() | |
Conflict | donderdag 2 september 2004 @ 03:17 |
quote:Ik doe mee ![]() | |
NFSUndergroundII | donderdag 2 september 2004 @ 10:50 |
quote: ![]() | |
Sjaak-Banaan | donderdag 2 september 2004 @ 11:24 |
Ik denk dat ik het ook maar eens weer installeer ![]() Ik zat altijd met die opstoppingen in het verkeer, totdat ik met rotondes ging werken en met veel 1richtingsverkeer, dat scheelde al een heel wat files en opstoppingen. | |
SuperSiem | donderdag 2 september 2004 @ 15:05 |
Ik heb ook wel interesse in die SC4-contest. Ik weet alleen bij voorbaat al dat ik kansloos ben: iedere keer neem ik me voor een mooie en realistische stad te gaan aanleggen, maar meestal verval ik al vrij snel in mijn oude routine van efficiënte steden te bouwen, dus lange rechte wegen, met saaie huizenblokken. ![]() Maar ik kan natuurlijk een poging wagen. ![]() | |
Rag | donderdag 2 september 2004 @ 15:06 |
quote:Mee-doet-enzo ![]() | |
Atreidez | donderdag 2 september 2004 @ 15:57 |
De animo zit er goed in ![]() Ik ga vanavond even testen of ik een regio kan maken met maar 1 map. Wordt vervolgd! | |
Quintony | donderdag 2 september 2004 @ 16:14 |
Ik kan helaas neit meedoen, omdat sc4 op me huidig PC niet draait.. Ik biedt me aan als jurylid. ![]() | |
Dezz | donderdag 2 september 2004 @ 17:22 |
Ik doe ook mee met de contest, zal straks ook nog wat screens posten van mijn regio waar ik toch al wel 3 kwart jaar mee bezig ben, maar door een fout in de pc was ik de helft van de regio kwijt geraakt ![]() Nou ziet het er wel realistischer uit ![]() | |
Conflict | vrijdag 3 september 2004 @ 00:55 |
Het is het leukste om een region te maken zonder water. Dat kan je dan altijd zelf nog toevoegen ![]() | |
NFSUndergroundII | vrijdag 3 september 2004 @ 10:48 |
Ik wil nu een nieuw regio zelf creeren. Hoe doe ik dat ook al weer?? | |
Frollo | vrijdag 3 september 2004 @ 10:57 |
quote:Check de link in deze post | |
NFSUndergroundII | vrijdag 3 september 2004 @ 11:27 |
quote:Bdankt! ![]() | |
NFSUndergroundII | vrijdag 3 september 2004 @ 12:11 |
Zal ik dan (als er genoeg animo is voor een contest.) een nieuwe SC4 & SC4RH Contest topic maken? | |
Sjaak-Banaan | vrijdag 3 september 2004 @ 13:34 |
Mijn stadje begint al aardig te vlotten ![]() Wat ik de vorige keer altijd verkeerd deed, was dat ik mijn 1e stad meteen zo groot mogelijk wou hebben zonder andere steden te maken in de regio. Dit keer heb ik he wel gedaan en mijn steden groeien nu veel harder ![]() | |
SuperSiem | vrijdag 3 september 2004 @ 13:35 |
quote:Kan toch ook wel in dit topic? Dan blijft dit topic tenminste een beetje hoog in de lijst staan. Anders heb je twee topics die de helft van de tijd onvindbaar zijn . ![]() | |
NFSUndergroundII | vrijdag 3 september 2004 @ 13:49 |
quote:Maar dan krijg je wel een rommeltje met posten in 1 topic. Nu kan je zien dat je (als ik een contest topic maak) zien waar je moet zijn ![]() | |
shinoda | vrijdag 3 september 2004 @ 13:52 |
t lijkt me cool zo'n contest , k zou wel mee doen ookal kan k er nog niet veel van. k gah zo eens proberen om een kleine industrie stad te maken zoals k op de screens van Atreidez heb gezien | |
Rag | vrijdag 3 september 2004 @ 17:50 |
Nah, één vaag plaatje, (ging even wat fout =/)![]() Kleine wijkjes met zo'n rontonde aan't eind zijn schattig ![]() | |
Kleibintje | vrijdag 3 september 2004 @ 22:15 |
quote:Jawohl, onze eigenste beste Appie Heijn, zie tekentje op dak. Ik vind het zelf een topmod. Opzich is ie niet zo uniek, maar ik vind em gewoon heftig. quote:Schattig! Zeker, ik keek naar het plaatje en dacht precies wat je er onder schreef. Maar, rode wegen? Hoe werkt dat? Je jachthaven is trouwens ook erg goed. | |
NFSUndergroundII | vrijdag 3 september 2004 @ 23:21 |
quote:Ziet er zeker gaaf uit! ![]() Ik zag de AH logo helemaal niet eens ![]() Maar super uitgewerkt!!! ![]() | |
Rag | zondag 5 september 2004 @ 20:42 |
quote:Jup, dat klopt. Het is een speciale MOD die ervoor zorgt dat de wegen veranderen bij de welvaart van de omliggende bewoners. $$$-huizen krijgen rode wegen, terwijl $-huizen soms modderwegen krijgen. Het is een leuke Mod, deze komt overigens ook weer van simtropolis.com. ![]() Found!: ![]() urban brick streets Got erover Simtropolis erover Als je nou geen genoeg info hebt, weet ik 't ook niet meer :') Enfin, hier nog wat (modemkillende) pics van m'n Phong-town stadje =). ![]() ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Rag op 05-09-2004 23:46:41 (blaat!) ] | |
The_Emotion | zondag 5 september 2004 @ 23:58 |
Ik heb het spel laatst weer eens uit de kast gehaald. Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om een stad uit de grond te stampen ![]() Hier ben ik vanavond mee bezig geweest. ![]() | |
Dezz | maandag 6 september 2004 @ 12:58 |
Ik ben de laatste tijd ook weer bezig geweest met SimCity 4. Ik ben al langer met een regio bezig en het resultaat wordt steeds beter moet ik zeggen ![]() Hier komen wat pics met uitleg erbij: ![]() Dit is de regio. ![]() De infrastructuur van m'n regio ![]() Dit is het Internationale vliegveld van mijn regio, het ligt in de gemeente Larcesdale Nou we het toch over Larcesdale hebben, hier een paar pics van deze stad: ![]() Dit is het oude centrum van Larcesdale, inclusief wat aangrenzende wijken. Aan het nieuwe centrum wordt nog hard gewerkt. ![]() Zomaar een villawijk in Larcesdale Als je vanuit Larcesdale de brug naar het Westen neemt, is de eerste plaats die je tegenkomt Fredericksdale. Waar je nog echte arbeiderswijken kunt vinden. Hieronder een plaatje van een wijk die typerend is voor Fredericksdale. ![]() Vanuit Fredericksdale kun je de drukke snelweg, of de trein naar Fairpoint nemen. Dit is een rustig, gezellig stadje aan de kust. ![]() Als je vanuit Larcesdale naar het noorden rijd, kom je in Woods uit, een deelgemeente van Jasperson. ![]() ![]() Vanuit Woods kom je in Jasperson uit, het economische centrum van de oostkust. ![]() Hierboven zie je de snelweg richting het centrum van Jasperson ![]() Dit is het centrum van Jasperson, waar grote projecten op stapel liggen om er een écht centrum van te maken. ![]() Als je vanuit het centrum naar het noorden gaat, kom je in deze rustige wijk van de stad uit. Maar als je de snelweg blijft volgen vanuit Jasperson kom je in Bay Head uit, ook een deelgemeente van Jasperson. ![]() ![]() | |
Rag | maandag 6 september 2004 @ 13:12 |
Remqo en Dezz, Onwijs stoere pics zeg! Hoe meer hoe beter =) ![]() | |
Sjaak-Banaan | maandag 6 september 2004 @ 14:05 |
Ik heb nog een hele lang weg te gaan als ik die screens zo zie ![]() | |
shinoda | maandag 6 september 2004 @ 16:45 |
quote:jah , echt zelfde reactie van mij. de screens zijn echt mooi. alleen als mijn steden wat groter worden krijgt me Athlon T-birt 1400Mhz het niet meer voor elkaar dat is wel erg vervelend want als k dan uit zoem zie k een stuk minder huisjes in het totaalbeeld en aan me videokaart kan het niet liggen. dus k kan eigenlijk nooit een goeie screen maken | |
Georges | maandag 6 september 2004 @ 18:58 |
Ik zie trouwens in sommige screens van die zwarte lelijke afgedankte gebouwen. Ik sloop die altijd, is dat nodig eigenlijk of worden ze vanzelf weer beter? Ander vraagje: als je de infrastructuur van een stad neerlegt moet je dan ook meteen het spoor alvast aanleggen of alleen ruimte vrijhouden en dit later doen? | |
Rag | maandag 6 september 2004 @ 19:18 |
quote:Misschien een standaard vraag, maar heb je de patch al geinstalleerd en/of laat je het spel via de Software of Hardware renderen? Dit kan enorm schelen (zoals bij mij ![]() quote:Volgens mij worden die gebouwen niet weer automatisch beter (bug volgens mij). Echt op letten doe ik niet, aangezien ze vaak snel genoeg vervangen worden quote:Gebeurt meestal pas te laat achteraf, kijk maar een paar reacties terug naar m'n pics. Een complete chaos, dus als je een über-planner wilt zijn ofzo raad ik je vooraf aanleggen aan ![]() | |
The_Emotion | maandag 6 september 2004 @ 19:49 |
quote:Ik begin meteen met het bouwen van een spoorlijn, meestal in vierkant(en) door het gebied heen en het bij de buren aansluiten.Het gemak is dat je er om heen kan bouwen ipv huizen slopen om een spoorlijn aan te leggen. ![]() | |
Sjaak-Banaan | maandag 6 september 2004 @ 22:30 |
Ik zet het spel altijd op pauze en leg eerst alles tot in de puntjes aan, dat scheelt een hoop gedoe later ![]() | |
marky_mark | dinsdag 7 september 2004 @ 23:32 |
Even een vraagje: Aangezien ik graag een stad wil maken volgens m'n eigen inzicht heb ik een mod gedownload zodat je in het Landmarksmenu alle beschikbare gebouwen te zien krijgt. Nu heb ik alleen één probleem. Na een tijdje zijn de huizen verwaarloosd vanwege de lange reisafstand (commute-time). Als ik echter met de knop route-informatie wil achterhalen hoe de sims op hun werk komen, blijkt dat er geen werknemers in het huis zijn (terwijl het wel volledig bewoond is). Als ik op dezelfde plek een huis laten bouwen d.m.v. het toewijzen van een zone dan is de reisafstand opeens maar kort of gemiddeld. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Weet iemand hier een oplossing voor? | |
Rag | woensdag 8 september 2004 @ 20:23 |
quote:Bedoel je zoiets als dit? quote:http://www.simtropolis.co(...)5003&PageNo=1#359718 | |
marky_mark | donderdag 9 september 2004 @ 11:28 |
quote:Dit is inderdaad wat ik bedoel. Van alles gevonden via forums van o.a. Simtropolis en Maxis over commute times, maar niet specifiek over dit probleem. | |
Rag | donderdag 9 september 2004 @ 17:14 |
quote:Hmmz, vreemd. Welke mod heb je eigenlijk ervoor gebruikt om elk gebouw te 'activeren'? Btw, ik heb voor de grap eens de recorder cheat gebruikt (cntl-x, recorder). De juiste frame snelheid heb ik er nog niet voor gevonden, maar een eerste nietszeggende en redelijk schokkende (qua beeld dan) filmpje mag er toch wel zijn ![]() Den Hartog, test filmpje ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Rag op 09-09-2004 17:18:34 (^^) ] | |
SuperSiem | donderdag 9 september 2004 @ 17:48 |
quote:Hehe cool. ![]() ![]() | |
Rag | donderdag 9 september 2004 @ 19:01 |
quote:Mijn pc, 't is wel nacht, maar door de lage resolutie wordt donker extra donker. Tis gewoon nog even rommelen aan de resolutie in movie maker vermoed ik ![]() | |
marky_mark | donderdag 9 september 2004 @ 19:36 |
quote: | |
Rag | donderdag 9 september 2004 @ 21:38 |
Ty ![]() Heb een klein trailertje gemaakt, zie onder voor de link ![]() ![]() Eradish Island Trailer Of is 't te overdone :') ? ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Rag op 10-09-2004 03:29:44 (Nieuwe Trailer!) ] | |
The_Emotion | donderdag 9 september 2004 @ 22:21 |
Die koploper is oogt een stuk leuker dan zo'n gewone duffe trein ![]() ![]() Zouden ze in SimCity ook vertragingen oplopen? ![]() http://www.simcitycentral.net/files/ | |
Sjaak-Banaan | donderdag 9 september 2004 @ 22:33 |
Die koplopers zien er mooi uit ja en die beach mod trouwens ook ![]() ![]() Close up: ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 09-09-2004 22:46:36 ] | |
Rag | vrijdag 10 september 2004 @ 13:30 |
quote:Die parkeer/bus/metro-ding is riant hè (die twee blauwe halve bollen)? Meestal gooi ik er zo eentje aan 't eind van een woonwijjk, waar dat ding massaal wordt gebruikt! ![]() | |
Sjaak-Banaan | vrijdag 10 september 2004 @ 14:03 |
Ideaal die dingen ja, weinig ruimte en een ondergrondse parkeerruimte. | |
Georges | vrijdag 10 september 2004 @ 14:13 |
Wel leuk gedaan die trailer Rag. Ik vind die Nederlandse treinen geweldig. ![]() Die beachmod ook trouwens. | |
Sjaak-Banaan | vrijdag 10 september 2004 @ 14:20 |
Bij die trailer wordt daar gebruikt gemaakt van die realistic water mod? | |
Rag | vrijdag 10 september 2004 @ 15:19 |
Jup in combinatie met een andere mod, dat zorgt ervoor dat je van die heerlijke Curaçaose foto shots kan maken ![]() ![]() Keb 'm op m'n server gezet, je kan ze hier downloaden | |
Sjaak-Banaan | vrijdag 10 september 2004 @ 15:39 |
Je bent een schat ![]() | |
Rag | vrijdag 10 september 2004 @ 23:42 |
quote:Post maar wat screens als bedankje ![]() | |
BlaZ | donderdag 16 september 2004 @ 16:22 |
Ben ook weer eens begonnen met spelen ![]() Enorme verkeersproblemen! Mja ik leg ook nooit subway of treinen aan ![]() Zal binnenkort wat pics uploaden +/- 80.000 inwoners over 2 buursteden verspreid | |
Sjaak-Banaan | donderdag 16 september 2004 @ 17:43 |
Hmm speel het spel eigenlijk niet meer zoveel sinds ik de sims 2 heb ![]() | |
Rag | donderdag 16 september 2004 @ 17:55 |
Mwaw, moet ook toegeven dat 't een beetje aan 't wegzakken was. Totdat ik gestopt ben met geld verdienende steden, gewoon een cheatboompje heb gebruikt, en nu m'n steden tot creaties maak naar mijn smaak (zonder per se in 't achterhoofd te houden dat je moet bezuinigen enzo). Dat is eigenlijk veel leuker ![]() | |
The_Emotion | donderdag 16 september 2004 @ 21:45 |
Hoe los ik dit op?![]() Ik heb al een metrolijn aangelegd met hier en daar een metrostation en verbonden met de buren, er staan bushaltes genoeg in de buurt, maar toch gaan ze liever met z'n achtentwintigduizendvijfenzestigen in de trein zitten ![]() | |
Atreidez | donderdag 16 september 2004 @ 23:47 |
Check waar die treinen heen gaan en bouw op beide plekken vliegvelden ![]() | |
Rag | vrijdag 17 september 2004 @ 12:32 |
Of je download gewoon de Transit Supermod v2.0 mod. Die de pathfinding van je bewoners 'boost'. Ipv dat ze de snelste weg nemen, nemen ze dan de korste weg (of vice versa) | |
Dezz | vrijdag 17 september 2004 @ 15:53 |
Ik zal dadelijk nog eens wat nieuwe screens van m'n steden online gooien ![]() | |
BlaZ | vrijdag 17 september 2004 @ 22:34 |
Hier een plaatje van een van de twee steden in mijn regio; Tot nu toe 130.000 inwoners in regio. Geen openbaar vervoer, enkel snelwegen:) [afbeelding] | |
BlaZ | vrijdag 17 september 2004 @ 22:39 |
quote:Sorry, je hebt niet de rechten om dit bericht te wijzigen. < Fix nu als het goed is; | |
Rag | zaterdag 18 september 2004 @ 00:06 |
Die bovenste link, linkt direct door naar de Microsoft site, gaar ![]() | |
BlaZ | zaterdag 18 september 2004 @ 02:08 |
quote:ja kan best dat ik dat heb. Mijn regio map is trouwens die van Lyon ik gebruik aantal MODS ook ![]() detail laag zag ff checken | |
BlaZ | zaterdag 18 september 2004 @ 16:25 |
weet iemand trouwens hoe je city borders in een regio map kan veranderen als je er al steden in hebt gebouwd? Mijn regio map heeft namelijk enkel medium mappen en wil paar grote erin | |
Rag | dinsdag 21 september 2004 @ 00:23 |
quote:Volgens mij kan dat niet... Al op simtropolis.com gekeken? Anyway... Mijn CJ op ST.com Eradish Islands, klik! ![]() | |
Dezz | woensdag 22 september 2004 @ 22:57 |
Oke, op de vorige pagina had ik al een aantal pics laten zien, hier komen er weer wat, sit back and enjoy ![]() ![]() Een spoorwegknooppunt aan de rand van Larcesdale, het is overal erg druk in de stad, dus was een spoorverbreding noodzakelijk. ![]() Een wijk aan de rand van Larcesdale, het gebouw links van de kerk is de nieuwe bibliotheek van de wijk. ![]() Een pic van het oude centrum van Larcesdale, let vooral op de oude gebouwen uit de 18e en 19e eeuw die er nog staan ![]() ![]() Het nieuwe centrum van Larcesdale. ![]() De stad is al aardig groot met zo'n 140.000 inwoners. Daarom kon ook niet heel de stad op het plaatje komen, links ligt nog het vliegveld en een aantal arbeiders- en villa wijken. Op deze pic is duidelijk het nieuwe centrum aan de kust te zien. Ook het oude centrum iets rechtsboven van het nieuwe is duidelijk te zien. Tot de volgende update ![]() | |
Rag | donderdag 23 september 2004 @ 17:13 |
leuke pics ![]() | |
Cerbie | donderdag 23 september 2004 @ 20:28 |
Mooie steden ![]() Ik heb hem zojuist de deluxe edition besteld op bartsmit.com, nu maar even afwachten totdat ie er is ![]() | |
BlaZ | zaterdag 25 september 2004 @ 01:55 |
quote:Het kon wel ! Simtropolis stond het op! Nieuwe regio maken met andere index bmp dan de oude steden weer erin laden. hier wat pics van mijn regio ; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de Nederlandse molen ![]() | |
Passione | zaterdag 25 september 2004 @ 21:48 |
Kleine vraag, hoe fix ik dat ik in de regio ook de gebouwen zien?![]() Ik zie nu alleen een grove schets, maar ik wil ook de gebouwen zelf zien. | |
The_Emotion | zaterdag 25 september 2004 @ 23:41 |
quote:De knop linksboven, het regiomenu. Daar staat vervoerskaart (dat is wat je nu aan heb staan) en sattelietbeeld (dan zie je de gebouwen) ![]() Amsterdam CS en Connexxion bussen ![]() Mooie screenies, Blaz | |
BlaZ | zondag 26 september 2004 @ 12:23 |
quote:Cool station : die heb ik zelf ook gedownload > maar aangezien ik helemaal geen trainrails heb in mijn steden gebruik ik hem niet Connexxion bussen ![]() ik heb nederlandse brandweer/politie auto's en franse tgv treinen maar die zie ik dus ook nooit | |
NFSUndergroundII | zondag 26 september 2004 @ 12:26 |
quote:Ik speel hem al 5 maanden niet meer ![]() | |
NFSUndergroundII | zondag 26 september 2004 @ 12:30 |
Ik denk dat ik SC4 en RH weer is ga installeren ![]() Man ik wil wel weer na 5 maanden ![]() Waar kan ik de connexxion bussen downen? | |
Cerbie | zondag 26 september 2004 @ 13:41 |
Gistermorgen de Deluxe edition ontvangen, leuk spel, maar wel moeilijk. Wat doen jullie, een hele nieuwe eigen regio maken of vooral een bestaande gebruiken? Ik gebruik een bestaande (San Francisco). Het zou wel makkelijk zijn geweest als je de God tools al in de regio had, zodat je een zee, rivier en alles aan kon leggen zonder dat je dat gebied voor gebied moet doen | |
BlaZ | zondag 26 september 2004 @ 14:05 |
quote:Ik speel met de regio Lyon. Je moet ff account make op simtropolis.com dan kan je tientallen mappen downloaden. | |
The_Emotion | zondag 26 september 2004 @ 15:00 |
quote:http://www.simcitycentral.net/files/ Ik heb daar de connexxions, nederlandse treinen, ambulance, politie en helicopters vandaan | |
Cerbie | zondag 26 september 2004 @ 15:25 |
quote:Ik krijg op simtropolis bijna overal interne server errors ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Cerbie op 26-09-2004 15:32:27 ] | |
NFSUndergroundII | zondag 26 september 2004 @ 19:34 |
quote:Tnx ![]() | |
Cerbie | zondag 26 september 2004 @ 21:15 |
![]() Mijn eerste stad, ik heb net een kleine twee uur serieus gespeeld en heb nog een beetje verlies. Vind het niet slecht ![]() Nu nog de hoogte in met de gebouwen, hoe kan ik dat het beste doen? Goed opgeleide sims en dan dichtbebouwd? | |
Kleibintje | zondag 26 september 2004 @ 22:32 |
Dat is een kwestie van geduld. 30.000 CO jobs, dan begint dat pas wat betreft de kantoren. Verder idd proberen veel rijke mensen naar de stad te krijgen. Goedkope kantoren worden nooit hoog. | |
BlaZ | dinsdag 28 september 2004 @ 02:15 |
Randsteden helpen je stad snel groeien. Hoewel je hoogbouw nogal verspreid raakt vind ik. Dus paar landmarks ertussen ![]() lyon map >>> http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/lyon.jpg http://members.chello.nl/j.kleine-staarman/config.bmp die 2 ff downloaden voor map. Je kan config file zelf veranderen. Deze config is enkel middelmatig mappen. | |
Atreidez | dinsdag 28 september 2004 @ 09:13 |
quote:Low, medium en high density gebieden he. Als je alles high density doet raken je hoge gebouwen idd verspreid, maar er is een manier hoe je dit dus kan sturen ![]() | |
NFSUndergroundII | dinsdag 28 september 2004 @ 10:30 |
quote:Mooie map ![]() Vanavond even downloadne! | |
Cerbie | dinsdag 28 september 2004 @ 17:59 |
Bedankt voor de map, ik heb wat geoefend in San Fransisco en ga het vanavond in die proberen. Ik weet iig dat meteen een spoor en een of meerdere hoofdstraten (of ruimte overlaten) aanleggen het beste is, mijn stad is een gigantische verkeerschaos ![]() Editje: Simtropolis doet het weer, staan leuke mappen tussen ![]() Dat berekenen van een regio duurt erg lang trouwens, bijna 10 minuten op een 2400+ ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Cerbie op 28-09-2004 19:28:32 ] | |
BlaZ | donderdag 30 september 2004 @ 18:52 |
quote:je kan traffic mods downloaden, zodat wegen wat meer verkeer kunnen verdragen enzo. | |
Cerbie | donderdag 30 september 2004 @ 22:22 |
Geen slecht idee, de wegen kunnen standaard bijna niets hebben. * Cerbie gaat op zoek.. Ik heb ook de NStreinen, en Nederlandse voertuigen mod, zijn er nog meer aanraders? editje: Ik ga nu de Transit Supermod proberen. Ik zag ook op één van de screenshots in dit topic een soort blauwe bollen voor het openbaar vervoer, is dat ook een bepaalde mod of kun je die later in het spel krijgen? [ Bericht 35% gewijzigd door Cerbie op 30-09-2004 22:27:28 ] | |
Dezz | vrijdag 1 oktober 2004 @ 09:07 |
quote:Dat zijn geen mods maar BATS ![]() ![]() | |
Cerbie | vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:58 |
quote:Lijkt op elkaar, 4 letters en eindigt op een s ![]() | |
De_Ananas | vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:17 |
Zou er iemand misschieen een screenie kunnen maken van een snelweg in het begin als er nog alleen maar grond is waar ze op kunnen bouwen maar nog geen huizen staan. Dat is toch het beste? Maar ik weet niet precies hoe ik dan moet beginnen. bvd | |
Cerbie | vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:47 |
Een snelweg is erg duur en werkt met op- en afritten enzo. Ik begin meestal met een netwerk van hoofdwegen en treinsporen, laat ruimte over voor een snelweg en leg de bebouwing gewoon ergens in de map aan. Heel irritant is trouwens dat treinsporen niet over/onder een onverhoogde snelweg kunnen ![]() | |
De_Ananas | vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:49 |
quote:screenietje van het begin? ![]() Ik zag btw dat iemand 160.000 had in het begin. Hoe kan dat? (screenie van die 16.000 inwoners) | |
De_Ananas | vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:59 |
Ik download die Nederlandse bussen enzo. In welke map moet ik die dan uitpakken? | |
Rag | vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:36 |
quote:Snelwegen doe ik meestal in een soort langwerpig kuiltje, je kijkt op die manier er makkelijk overheen en het is goed bereikbaar, om er een treinspoor en/of aveneu overheen te laten maak ik gewoon een klein tunneltje. Effecient en mooi voor 't oog. Overigens, probeer dit eens voor je treinverkeer: Elevated Rail Embankment, Ground Rail 2 Elevated Rail Transition,, Marrast EyeCandy Underpasses AS IS (er is een betere versie, alleen ben ik die japanse site kwijt ![]() ![]() ![]() Zoiets bedoel ik (niet mijn stad overigens ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Rag op 01-10-2004 18:43:16 ] | |
Rag | vrijdag 1 oktober 2004 @ 18:37 |
quote:C:\Documents and Settings\Vul hier je naam in\My Documents\SimCity 4\Plugins of C:\Program Files\Maxis\SimCity 4\Plugins ![]() | |
blieblie | vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:27 |
quote:Zou je die allemaal kunnen zippen in 1 map en ergens kunnen uploaden?? ![]() Trouwens, hoe maak je die snelwegen in een kuil zoals hierboven staat? Ik kan alleen een "vallei" maken. Niet zo een mooie rechte kuil. En die op/afritten ken ik ook niet ![]() | |
De_Ananas | vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:39 |
quote:Ik zal is proberen ![]() | |
De_Ananas | vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:41 |
Ik heb het gedaan maar hij sluit nu het spel af als ik een stad geladen heb ![]() | |
blieblie | vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:55 |
wie weet hoe ik ook een highway in een gat gooi? En hoe ik dan die afritten bouw?![]() Zo een snelweg dus ![]() | |
Dezz | zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:06 |
quote:Het is bij elkaar meer dan 120mb, dus dat zippen zie ik nog niet zo zitten ![]() Voor die kuil te maken is er (uiteraard) ook een mod. Die op/afritten zitten in een Essential Mod, dus zoals de naam al zegt, moet je deze gewoon hebben ![]() http://www.simtropolis.co(...)ssentials&detail=380 Let op: je moet hiervoor wel de SC Rush Hour update hebben gedownload van www.simcity.com | |
Rag | zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:09 |
![]() ![]() ![]() Kortom de benodigheden zijn te vinden bij de genoemde links hiervoor(als iemand überhaupt die aanklikt). Owjah, voor zo'n kuil moet je even op 'G' drukken, krijg je een Grid te zien, dan is 't wat makkelijker om dat 'kuiltje' te maken. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Rag op 02-10-2004 20:51:07 ] | |
Rag | zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:18 |
quote:Welke versie van SC4 heb je? Heb je de patch al gebruikt? | |
blieblie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:43 |
quote:Hmmm bij mij begint de plugin map ook die maat aan te nemen ![]() ![]() | |
blieblie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 09:47 |
quote:Ziet er wel super mooi uit met die tunnels enzo ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 2 oktober 2004 @ 11:01 |
quote:Ik heb de gewone versie zonder enkele update ![]() Ik had al die dingen eraf gegooid en alleen de bussen uitgepakt en dat deed ie wel. Kan het zijn dat ie dan steeds het readme bestand overschrijft waardoor het niet werkt? | |
Dezz | zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:27 |
quote:Het readme bestand maakt niets uit, je moet gewoon de updates installeren ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:02 |
quote:En waar kan ik die halen? ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:12 |
quote:Ik kan nergens een update vinden. Niet op simtropolis niet op simcity.ea.com en op sim city central files ![]() | |
Rag | zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:21 |
quote:http://simcity.ea.com/update/index_update.php Zoiets ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 2 oktober 2004 @ 15:56 |
Danke ![]() | |
Rag | zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:52 |
quote:Werkt 't spel nu wel? Btw, nog een aanraadtopic Massively Gigantic Japanese BAT Gallery ![]() ![]() En nog meer mooi Oosters 'gebat' spul! Hopelijk gooit Peg z'n spul weer eens open, ben zo stom geweest om z'n map te deleten, die gast kan er echt wat van. Peg Forums | |
De_Ananas | zaterdag 2 oktober 2004 @ 18:44 |
quote:Ik heb de update geinstalleerd maar hij zei dat er geen vorige updates waren. Hij installeerde wel verder en was klaar. Maar nu loopt mijn computer steeds vast als ik sim city wil opstarten. ![]() Help me ![]() | |
Rag | zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:45 |
quote:Whaa, dat is best eng. Ik zou herinstalleren meteen zeggen, maar wellicht dat mensen hier nog betere ideën hebben. Vreemd in ieder geval. ![]() | |
blieblie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 20:39 |
Waarom heeft die Peg al zijn files van internet af getrokken ![]() Die "zee"mod ziet er wel erg handig uit ![]() | |
Rag | zaterdag 2 oktober 2004 @ 21:02 |
quote:Bedoel je zoiets als dit: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9, het is een combinatie van twee mod's, je kan ze nog downloaden op m'n server, de link ervan staat daar. ![]() Peg is gewoon een vent van 30 die niet tegen kritiek kan. Je hebt twee website's, Simcitycentral.net en Simtropolis.com. Eerst was Peg actief op scc.net, maar door zijn arrogante en minachtende houding tegenover andere users heeft die een ban gekregen daar. Daarna is hij naar ST.com gegaan en heeft idd wat prachtig werk geleverd. 'T punt was dat Peg in z'n 'copyright' verklaringen had geschreven, dat niemand van scc.net ooit zijn werk nog mocht gebruiken. Niemand had dit ooit gelezen, en zoals te verwachten was, gebruikte ook die gasten zijn spul. Op een of andere manier is hij zo boos geworden dat Peg al zijn bestanden heeft teruggetrokken en een excuus eiste van iedereen. Kortom, een soort zielige houding van 'Ik ben alles, en als jullie mij geen aandacht geven, dan.. ajuus". Enfin, iedereen was verontwaardigt ect. en zowel scc.net als st.com hebben die gast laten vallen als een baksteen (gelijk hadden ze, 't was extreem kinderachtig van Peg). Peg heeft nu idd een eigen websitetje gemaakt waar die z'n kunstwerken laat zien, zoals die prachtige waterfallen, clives, season-mods enz enz. Maar ze worden niet vrijgegeven door hem ![]() (damn'd, ik draai echt al veel te lang mee op die website's ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Rag op 02-10-2004 21:11:12 (Biaatch!) ] | |
De_Ananas | zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:38 |
quote:Leuk verhaaltje maar zou je me kunnen helpen met mijn probleem? ![]() | |
SuperSiem | zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:48 |
quote:Het lijkt mij het beste om gewoon alles wat je tot nu toe aan SimCityspullen hebt geïnstalleerd eraf te gooien en weer opnieuw te installeren. En dan eerst SC4, dan Rush Hour, dan de patch hiervoor, en dan alle plug-ins enzo. ![]() Waarschijnlijk heb je in je huidige installatie wat verkeerde versies door elkaar staan. | |
Markster | zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:50 |
ben ik nou echtde enige die dit spel niet kan ![]() Ik krijg nooit mooie gebouwen ![]() | |
Cerbie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:09 |
Ik heb nu gewoon een aparte stad voor de stroom (totdat ik de grote kernfusiereactor heb) en het afval van de andere steden, werkt goed ![]() Is ook een mooie manier om van het afval af te komen, want zolang je niet met die stad speelt zal de vuilnisbelt niet groeien. Ik heb nu een klein probleempje met mijn hoofdstraat. Ze zeuren steeds om het kruispunt terwijl er maar 16149 auto's en 6122 bussen overgaan :') Misschien toch maar eens tijd om naast het spoor, de bus en de auto een andere manier van vervoer te zoeken ![]() Ik speel nu in een grote map, maar mijn pc heeft wel eens moeite om het bij te houden, wordt hem iets teveel om te laden ![]() [ Bericht 44% gewijzigd door Cerbie op 02-10-2004 23:24:57 ] | |
blieblie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:30 |
quote:Wat een trieste dude ![]() Maar hij maakt wel super mooie dingen ![]() quote:Veel tips lezen ![]() Er zijn echt heel erg veel voor de handliggende dingen die je zelf niet bedacht krijgt. Niet te snel dit, niet te snel dat, parkjes stimuleren woonwijken, plaza's stimuleren commercial dingen, buursteden hebben een grote invloed op je stad, etc. etc. | |
De_Ananas | zondag 3 oktober 2004 @ 01:05 |
quote:Rush Hour heb ik niet ![]() ![]() | |
Cerbie | zondag 3 oktober 2004 @ 01:57 |
quote:Origineel kost Rush Hour ¤5 en de Deluxe Edition ¤20 | |
De_Ananas | zondag 3 oktober 2004 @ 10:46 |
quote:Wat is er anders aan de Deluxe Edition? (kun je ze bij Free Record kopen?) | |
blieblie | zondag 3 oktober 2004 @ 11:42 |
quote:Deluxe is Rushhour + SC4 in één pak ![]() | |
De_Ananas | zondag 3 oktober 2004 @ 12:48 |
quote:Dan zal ik die is kopen want ik heb een gedownloade versie ![]() | |
Rag | zondag 3 oktober 2004 @ 12:57 |
quote:Jij....!! ![]() | |
Cerbie | zondag 3 oktober 2004 @ 14:05 |
Deluxe Edition heeft ![]() Ik heb nu een grote map halfvol, maar ze willen maar niet bouwen in nieuwe gebieden, terwijl er industrie, commercieel en woningen in de buurt liggen en als vervoer wegen, spoor, bus en metro. Verder ook alle andere benodigdheden maar ze bouwen maar niet, terwijl er wel vraag is, want ze blijven zeuren om kantoorruimte ![]() Kun je trouwens de config.bmp nog veranderen als er al een paar steden staan, of gaat dat niet meer? (de vakjes van die steden hetzelfde laten) want mijn pc trekt die grote gebieden niet | |
Stressbal | zondag 3 oktober 2004 @ 15:55 |
quote:Ik denk niet dat dat kan. Maar je zou het volgende met een backup kunnen proberen: Maak de aanpassing die jij wil maar zorg ervoor dat de steden die je al gebouwd hebt op dezelfde plaats in rangorde staan en ook hetzelfde formaat hebben. Dit zal ongetwijfeld gepaard gaan met wat gekloot. Overigens kun je volgens mij ook steden importeren uit andere regio's, dus als je gewoon een nieuwe regio maakt die voldoet aan jou eisen dan kun je de steden die je wil bewaren importeren. [ Bericht 20% gewijzigd door Stressbal op 03-10-2004 16:00:44 (Fout gelezen) ] | |
Rag | zondag 3 oktober 2004 @ 16:07 |
quote:Volgens mij waren 't een paar gasten van Simtropolis gelukt, anyway, je moet gewoon even daar kijken ![]() Enfin, hier wat pics van m'n stad Saroni. Hier werk ik op dit moment aan ![]() ![]() Stad's overview ![]() Gewoon een deel vanuit m'n stad ![]() ![]() Hier 't zelfde, de snelweg heeft een berm gekregen ![]() ![]() De snelweg loopt voornamelijk onder de stad door, dit om ruimte te besparen (en ook omdat de snelweg zo afschuwelijk lelijk eruit ziet ![]() ![]() Jaaaj, nieuwe mensen! ![]() random stad pic, niet echt bijzonder ![]() Wederom een random (aargh!, iets te veel random's) ![]() En om af te sluiten, 't industrie terrein, check 't station ![]() Het is niet een echt bijster swingende stad nog, hopelijk komt dat als er een betere 'downtown' word gecreërd ('t lijkt of elk batgebouw hier niet wilt komen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Rag op 03-10-2004 16:08:55 (aaaargh :0) ] | |
Stressbal | zondag 3 oktober 2004 @ 16:14 |
quote:Ik had verkeerd gelezen. Zolang je de vakjes van de steden die je al gebouwd hebt niet van afmeting verandert moet het kunnen. Mooie screenschots trouwens ![]() | |
Rag | zondag 3 oktober 2004 @ 16:22 |
quote:Ik bedoelde eigenlijk wat cerbie bedoelde, aargh ![]() Anyway, kzal wel weer eens even kijken of ik een Sc4 filmpje in elkaar kan pluggen van m'n stad ![]() ![]() | |
Cerbie | zondag 3 oktober 2004 @ 16:23 |
Ik zal het straks eens proberen ![]() Mooie screenshots, en erg veel bomen ![]() | |
De_Ananas | zondag 3 oktober 2004 @ 16:24 |
Ik had niet eens 10000 inwoners ![]() ![]() | |
blieblie | zondag 3 oktober 2004 @ 17:22 |
is er trouwens een oplossing voor die bomen die je in grote getalen ergens plant die vervolgens na een jaar of 10? opeens verdwijnen? | |
Rag | zondag 3 oktober 2004 @ 18:28 |
quote:Er wonen op dit moment rond de 170.000 mensen in m'n stadje ![]() quote:Da's best eng en vreemd, ik heb er hier geen last van. Wat heb je ingesteld bij resolutie e.d. bij 't SC4 menu. Aangezien als je een lager 'citydetail' hebt ingesteld, 't wel zo kan zijn dat bomen worden weggefiltert.... [ Bericht 34% gewijzigd door Rag op 03-10-2004 18:30:27 (* blijft verbeteren) ] | |
blieblie | zondag 3 oktober 2004 @ 22:13 |
quote:Het lijkt me niet dat het daar aan ligt ![]() In ieder geval niet iets grafisch. Meer dat de bomen na een tijdje doodgaan ofzo? Je ziet na verloop van tijd bossen steeds "dunner bevolkt" worden waarna naar een tijdje er weer een kale vlakte is. Heel irritant als je als berm van een snelweg bomen plant om luchtvervuiling tegen te gaan. Ik speel overigens bijna alles op high. Ik laat alleen niet alle auto's rijden, want dat trekt zelfs mijn pc niet ![]() | |
Cerbie | zondag 3 oktober 2004 @ 22:30 |
Ik plant helemaal nooit bomen ![]() Die bomen die verdwijnen, misschien dat ze niet tegen vervuild water kunnen. Duurt het bij jullie trouwens ook zo lang als je uitzoomt, dat hij alle gebouwen weer neer moet zetten | |
blieblie | zondag 3 oktober 2004 @ 22:47 |
quote:Watervervuiling.... Volgens mij is dat het niet, want ik heb bijna nooit watervervuiling doordat ik van die waterdingen neerzet die de boel schoonmaken. | |
Rag | maandag 4 oktober 2004 @ 00:31 |
Enorm vaag zeg, misschien dat deze topics je helpen check, check en check (laatste heeft geen reactie). Btw, dit had je zelf ook op kunnen zoeken ![]() Regio view ![]() ![]() Stad's view in donker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Rag op 04-10-2004 15:05:42 (meer pics enzo) ] | |
Cerbie | maandag 4 oktober 2004 @ 16:25 |
Op die screenshots zie je echt diepte in het water, is dat een bepaalde mod of hoe doe je dat? | |
De_Ananas | maandag 4 oktober 2004 @ 16:59 |
YES IK HEB DE DELUXE EDITION ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Black-Hole | maandag 4 oktober 2004 @ 17:07 |
@ Rag: lopen je highways nu 2 keer door de bergen heen? Erg mooie regio overigens ![]() | |
De_Ananas | maandag 4 oktober 2004 @ 17:11 |
GVD als ik op 74.20% van de installatie ben komt er de volgende foutmelding. Er is een probleem opgetreden tijdens het oversturen van bestand 'F:\EP1.dat' vanaf de speler. Wil je het bestand opnieuw kopieren of de installatie annuleren? Nogmaals Aunnuleren Weet iemand wat het is? ![]() | |
Rag | maandag 4 oktober 2004 @ 18:03 |
quote:Jup, twee pagina's ervoor staat ook al uitgelegt hoe en wat. Anyway, hier valt tie te downen: fokwaterpack.zip ![]() quote:Jup jup, 1 x zou mooier zijn naar mijn mening, maar gemiddeld ligt de commutetijd in al m'n steden rond de 80 minuten ![]() quote:Whaa! Maar uhm, geen idee eigenlijk ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Rag op 04-10-2004 18:14:01 (w00t00w) ] | |
Cerbie | maandag 4 oktober 2004 @ 18:50 |
quote:Ik had hem voor ¤20 + ¤2,50 verzendkosten bij bartsmit.com ![]() | |
blieblie | maandag 4 oktober 2004 @ 19:27 |
Ik krijg niet gevonden waar jullie Rush Hour hebben gezien voor 5 euro... ![]() Waar wasda? | |
De_Ananas | maandag 4 oktober 2004 @ 19:39 |
quote:Ik had hem voor 22.50 bij de bart smit ![]() Btw hij doet het ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik had een bestand van mijn gedownloade versie van sim city niet verwijderd (deed ie niet op een of andere manier ![]() ![]() ![]() | |
De_Ananas | maandag 4 oktober 2004 @ 19:40 |
quote:Ik had de Deluxe (sim city 4000+ Rush Hour) voor 22.50 bij bart smit. Voor Rush Hour heb ik niet gekeken maar zou daar niet duur zijn volgens mij. | |
blieblie | maandag 4 oktober 2004 @ 19:49 |
quote:Rush Hour hadden ze er niet ![]() Online niet, en hier in Eindhoven ook niet.... | |
Cerbie | maandag 4 oktober 2004 @ 20:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pc heeft moeite met het grote gebieden, en in die stad gebruikte het spel alleen al 340MB, wat het totaal op 800 bracht, en daar nog een keer saven bovenop pakte ie blijkbaar niet ![]() Dit is de stad waar ik nu mee bezig ben (een deel ervan) ![]() | |
Rag | dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:37 |
quote:Dude, it's huge ![]() ![]() ![]() | |
De_Ananas | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:19 |
Wat doen jullie trouwens steeds met die misssies? Is dat slim om die steeds te doen? | |
Cerbie | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:49 |
quote:Dit valt nog wel mee, ik had veel meer wolkenkrabbers en bebouwing maar hij savede niet ![]() 3 vliegvelden trouwens ![]() Van die missies: ik doe altijd de missies waarmee je er wat bij krijgt, in het boekje staat wat je krijgt als je een bepaalde missie doet. Ik probeer nu Area 5.1 te krijgen ![]() *editje: of je telt de brandweervliegvelden ook mee, heb er daar 4 van. Heel irritant trouwens dat je de melding krijgt dat de artsen met stakingen gaan dreigen, maar je niet kan zien waar ze willen gaan staken. Je hebt gewoon achterlijk veel ziekenhuizen en scholen nodig. Ik geef nu 100000 per maand uit en krijg 120000, het meeste gaat aan onderwijs en gezondheid op | |
Black-Hole | dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:01 |
quote:Ik heb die nog nooit gespeeld terwijl ik het spel vanaf de launch heb ![]() | |
De_Ananas | dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:47 |
GVD had ik net een leuk beginstadje loopt ie vast als ik wil saven ![]() | |
Black-Hole | dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:05 |
Hier ben ik nu mee bezig: | |
Cerbie | dinsdag 5 oktober 2004 @ 20:20 |
quote:Herkenbaar ![]() | |
Rag | woensdag 6 oktober 2004 @ 01:25 |
quote:Netjes, zo te zien maak je duidelijke scheidingen tussen R, C en I. Maar heb je dan niet last van een hoge 'commute tijd' ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Rag op 06-10-2004 01:26:17 (tis-al-laat-aargh) ] | |
Black-Hole | woensdag 6 oktober 2004 @ 10:06 |
quote:Dat valt wel mee, zal vanavond eens kijken hoeveel het nu precies is. Deze opzet is meer een experiment, normaal bouw ik R en C door elkaar heen, nu zijn alle zones gescheiden. Wat wel vaag is is het gebruik van het OV; trein, bus en verhoogde spoorbaan worden bijna niet gebruikt terwijl alles wel goed bereikbaar is. Ook het aantal werklozen blijft hoog terwijl ik hier normaal geen last van heb, zal misschien toch met de commute tijd te maken hebben. | |
Arjan | woensdag 6 oktober 2004 @ 10:30 |
@rag:![]() Wat is dat voor mod die je gebruikt om onder het spoor door te kunnen met de weg (links op de foto)? | |
Rag | woensdag 6 oktober 2004 @ 16:17 |
quote:Blader eens een pagina terug, of klik hier om direct naar m'n reactie toe te gaan: klik, die twee sporige mod zal ik vanavond even op m'n server zetten (aangezien die niet meer te vinden is) ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Rag op 06-10-2004 16:23:59 ] | |
Rag | woensdag 6 oktober 2004 @ 16:21 |
quote:Volgens mij herken ik 't werkloos probleem. 't aantal banen in je stad voor de industrie e.d. zijn door de makers onrealistisch laag afgesteld, misschien dat Industry Quadrupler helpt, 't verdubbelt 't aantal banen in de industrie ![]() | |
De_Ananas | woensdag 6 oktober 2004 @ 16:29 |
Waar moet ik al die mods enzo zetten? Ik heb bijv 2 mappen gedownload en in regions gezet maar dan vindt hij ze niet als ik ze wil openen ![]() | |
blieblie | woensdag 6 oktober 2004 @ 16:32 |
quote:Mods moet je gewoon in de map "plugins" dumpen ![]() | |
Cerbie | woensdag 6 oktober 2004 @ 17:03 |
quote:Program Files\Maxis\Simcity 4 Deluxe\Regions. Daar een map aanmaken en de config en jpg in plaatsen. Vervolgens het spel starten, de regio openen en je krijgt een vlakte te zien. CTRL+SHIFT+ALT+R, jpg selecteren en tien minuten wachten. Niet alt-tab oid en verdergaan met iets anders op je pc, want dan maakt hij maar 1 deel van de stad aan en kun je hem opnieuw laten beginnen. | |
Black-Hole | woensdag 6 oktober 2004 @ 17:24 |
quote:Welke je kan vinden in: mijn documenten\simcity 4\Plugins ![]() Nog een vraagje: wat is nou de beste manier om aan veel C$$$ te komen. Ik heb al aardig wat steden gebouwd maar heb nog nooit een stage 8 gebouw gezien in mijn stad. Ik heb gezondheid en onderwijs altijd helemaal vol dus daar kan het niet aan liggen. Ook zorg ik ervoor de regio een hoge value heeft (veel parken, geen vervuiling, geen criminaliteit) en dat de stad verbonden is met de steden om zich heen. Ook het vervoer probeer ik zo optimaal te krijgen dmv metro, bus enz. En toch lukt het me niet om al die supergrote gebouwen in mijn stad te krijgen ![]() Iemand nog tips? [ Bericht 42% gewijzigd door Black-Hole op 06-10-2004 17:32:54 ] | |
Cerbie | woensdag 6 oktober 2004 @ 18:49 |
quote:Ik heb volgens mij nog nooit zo'n gebouw gezien, maar even op internet gezocht en zonder de patch schijnt er een bug te zijn die een aantal gebouwen verhindert te verschijnen, waaronder een aantal C$$$ gebouwen *editje: http://www.ussdragonstar.com/simcity4/special/stage8/missing/ | |
De_Ananas | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:41 |
Hoe kan ik snel high tech industrie krijgen? Ik heb nu 40000 inwoners en een middelbare en gewone school. Ook een museum. En als ik nieuwe dingen download zoals nederlandse politie enzo moet ik dan mijn stad resetten of niet? | |
Cerbie | woensdag 6 oktober 2004 @ 19:55 |
Kijk welke gebieden voor hun aantrekkelijk zijn. Zorg dat ze goed opgeleid zijn, pak het aantrekkelijkheidsoverzicht erbij, en leg een klein dichtbebouwd industriegebied in zo'n groengekleurd gebied. Het maakt niet veel uit of er huizen in de buurt staan, sloop gewoon alle niet hightech bedrijven ertussen uit ![]() | |
Black-Hole | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:00 |
Zorg ook voor water ![]() | |
ElmarO | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:10 |
quote:Nee je kan dan gewoon verder gaan met je stad. En om high tech industrie te krijgen moet je in een gebied met geen of lage vervuiling bouwen. Soms helpt het ook om een medium park in zo'n gebied neer te zetten. | |
Black-Hole | woensdag 6 oktober 2004 @ 20:50 |
Net nog even gekeken naar mijn commute time: 50 minuten en nog steeds dalende. | |
Rag | donderdag 7 oktober 2004 @ 00:01 |
't wilt ook helpen om wat ordinance's aan te klikken om High-Tech te krijgenquote: ![]() Paar pics van m'n stadje Lisan ![]() Stad's overview in 't donker ![]() Dit bijelkaar zorgt al voor bijna 100.000 inwoners ![]() ![]() Dit is gewoon zo'n lief wijkje in 't donker ![]() ![]() Tunnels onderwater zijn stoer ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 00:02:20 (aargh, alweer een fout :/) ] | |
savelkoul | donderdag 7 oktober 2004 @ 02:08 |
misschien een beetje voorbarig, maar is er al iets bekend omtrent sim city 5? ik heb es gelezen op simtropolis gelezen dat ze er wel mee bezig zijn en dat het spel minder complex wordt (verdomme). die verdiepte snelwegen zien er vet uit trouwens. | |
SuperSiem | donderdag 7 oktober 2004 @ 09:26 |
quote:Waarom moeten alle sequels altijd 'minder complex' zijn? ![]() ![]() | |
Brasco125 | donderdag 7 oktober 2004 @ 11:57 |
Misschien herrineren jullie mijn region nog van het begin, ook als dat niet het geval is. Mijn hoofdstad is nu 342.000 inwoners en zo ziet de overview er uit:![]() Ten eerste excuses voor de lompe wijknamen.. ik kan nogal melig te keer gaan als alles naampjes ga geven. Ik ga de stad grondig renoveren. De west-over wordt hoog bouw en de kakkerwijk gaat waarschijnlijk ook plat.. die gaan het maar zoeken een van de suburbs.. je kan geen villa wijk hebben midden in de stad (de stad die er boven ligt is ook nog steeds hoogbouw) de Suburbs Londstedham en Portvalley Noord (eigenlijk oost ![]() Ik heb intussen een nog een aardig bergstadje ontwikkeld (73.000 inwoners) waar ik een soort miniatuur Amsterdam (of delft)-achtig gebeuren heb gemaakt. Daarvan zal ik binnenkort een screen maken. Dat heb ik nog niet gedaan. Dat probleem met die bomen, komt omdat de grond niet vruchtbaar is (vooral hoger gelegen delen. Hoe groener het gras, hoe langer je bomen blijven staan. [ Bericht 6% gewijzigd door Brasco125 op 07-10-2004 12:03:03 ] | |
Rag | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:08 |
@ Brasco125: Ziet er goed uit ![]() quote:Misschien bedoelen ze met minder complex, minder troep zoals 't importeren van je sims ![]() (die plugin zuigt je snelheid weg, maar jammer genoeg fixt maxis die bekende bugs gewoonweg niet ![]() Btw, is dit een uitbreiding van de 'canalset'? ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 13:12:16 (0000 en 1) ] | |
Arjan | donderdag 7 oktober 2004 @ 15:24 |
quote:Ik zag op SCC dat Oppie een extended oid versie had uitgebracht, oa ook met sluizen, zodat je nu ook met hoogteverschil kan werken. Ander vraagje, heel basic: kan ik parken etc ook roteren als ik ze neerzet (liefst met toetscombinaties)? Dat zou namelijk ook erg handig zijn bij de Canal-set. | |
Arjan | donderdag 7 oktober 2004 @ 15:29 |
quote:Highway in een gat is een populaire mod op simtropolis (heb me daar gisteren eindelijk maar eens geregged). Alleen zo mooi als op dat plaatje heb ik ze nog niet gezien. | |
Black-Hole | donderdag 7 oktober 2004 @ 16:10 |
quote:Met Home kan je ze roteren ![]() | |
foksuk1981 | donderdag 7 oktober 2004 @ 16:53 |
Ik krijg opeens zin om SC4 te gaan spelen, vanavond maar weer es installeren ![]() | |
blieblie | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:10 |
Ik ook ![]() SC4 & Rush Hour liggen alleen bij mijn ouders ![]() Maar ik ga em dadelijk ff snel halen bij de Bart Smit denk ik ![]() | |
Rag | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:11 |
Topic is bijna vol volgens mij, wie gaat er een nieuwe aanmaken met een betere OP ![]() quote:Gaten maak je door de NAM te gebruiken:NAM oei, verkeerd gelezen, nah, k laat 't bericht wel zo staan ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 17:13:06 (fautje) ] | |
Cerbie | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:14 |
quote:Heb je een link naar de mod, ik heb alle mods bekeken en er een aantal gedownload, maar ben die niet tegengekomen ![]() | |
Rag | donderdag 7 oktober 2004 @ 17:16 |
quote:1 reactie boven je... snik... je antwoord... ![]() (zit geen verschil in qua mappen) | |
Cerbie | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:11 |
quote:Toen ik op reageren drukte stond ie er niet ![]() | |
Rag | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:18 |
quote:Twee pagina's terug was ie ook al langsgekomen: reactie van Dezz * Eist pics van je stad! [ Bericht 11% gewijzigd door Rag op 07-10-2004 18:19:21 (raah) ] | |
blieblie | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:24 |
Ik heb maar ff snel Deluxe gehaald. Weer genoeg in EA geinvesteerd voor de komende jaren ![]() (Verdimme 2 keer een SimCity4 licentie betaald ![]() En nu is het tijd om de mods en gebouwen weer bij elkaar te vinden ![]() | |
Cerbie | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:37 |
quote: ![]() editje: ![]() ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Cerbie op 07-10-2004 19:17:32 ] | |
Brasco125 | donderdag 7 oktober 2004 @ 19:31 |
Hier een plaatje (ahum, verkleind naar 1024x768 ![]() ![]() Hier wat plaatjes van Prairy City. een stad die aan een rivier ligt in de vlakte voor dat het gebergte begint in mijn regio. Ik heb voor de verandering eens gekozen voor een rastervorm met 1-richting verkeer. Later naar het zuiden toe uitgebreid. ![]() De wijk ten zuiden heb ik in ouderwetse style laten bouwen, daardoor krijgt het een klein beetje een 'Amsterdam'-look. maar op de een of andere manier is er in die wijk een enorme werkeloosheid. Ik heb er link van een industriegebied gebouw en aan de rechterkant een commercieel gebied. Ook staan er redelijk veel overheidsgebouwen (ziekenhuisen, stockmarket en onderzoekscentra) maar heeft niet echt veel zin. ![]() ![]() | |
Cerbie | donderdag 7 oktober 2004 @ 20:28 |
Die strepen zijn inderdaad nogal raar ![]() Ziet er wel mooi uit, je water is alleen een beetje vervuild op het onderste plaatje ![]() Maar doe ik dan iets fout ofzo met die NAM mod, die essential? Ik heb alle extra dingen erbij, maar kan die kuilsnelweg nergens vinden, onder welk menu hoort ie dan te staan? (screenshot misschien) | |
Rag | donderdag 7 oktober 2004 @ 20:35 |
Die moet je zelf maken ![]() Druk eerst op G om 't grid actief te laten worden. Maak een langwerpige kuil van 2 blokjes breed tot bijv 10 lang (dit is wel even oefenen!). Leg je weg weg aan in de kuil, zoek dan de onramps (1tje, niet zo'n twee ding). Onramp is een vervelend karweitje af en toe omdat ze niet goed willen staan (je moet even kloten met tap, shift, en end). Voor een tunnel, maak je gewoon een langere kuil van 2 breed en 30 lang bijv. 't Midden sloop je dan, maak je weer vlak tot te normale hoogte. Dan is 't gewoon en kewestie van de highway doortrekken. 'T klinkt nogal vaag hierboven, maar als je 't nog niet snapt zal ik 't wel even met wat pics ondersteunen. En nogmaals, volgens mij is 't handig als iemand (of ik) een startpost maakt met al dit soort problemen ![]() | |
Cerbie | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:09 |
quote: ![]() | |
Arjan | donderdag 7 oktober 2004 @ 21:43 |
quote:Er was vroeger ook een RushHour topic (tot dl 5 geloof ik) die had altijd wel mooie OP's. Maar ik ben niet meer zo actief op Fok! dat ik OP's ga maken. Dat is iets voor CUB-ers ![]() | |
Barbaaf | donderdag 7 oktober 2004 @ 23:44 |
Mmm.. Na dit topic gelezen te hebben kreeg ik er ook weer zin in, heb een projektje dat ik nog had liggen afgemaakt: de regio Haarlem-Amsterdam ![]() De echte kaart met de indeling: ![]() De hoogtemap: ![]() Deze bestanden werken niet in het spel, de goede zitten in dit bestand, slechts 134 kb maar pakt uit tot 6,2 MB. Ik ga er nu zelf mee spelen, als iemand er ook wat moois op zet wil ik dat wel zien ![]() | |
Rag | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:45 |
Netjes Barbaaf ![]() Anyway, hier is mijn regio Klik! (1.50 mb) Erm... Arjan.... wat's een CUB ![]() | |
blieblie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:48 |
CUb is een slowchatreeks van een aantal jaar geleden "Coyote Ugly Bar" ![]() | |
blieblie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:13 |
Iemand eeeeenig idee waar "stations" onder vallen op Simtropolis? Ik zoek me wezenloos naar dat gebouwtje met die twee blauwe bollen waar auto's en metro's doorheen gaan. | |
blieblie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:21 |
Ah... gevonden ![]() | |
Arjan | vrijdag 8 oktober 2004 @ 21:51 |
Die zoekfunctie op SimTropolis zuigt overigens zwaar. Ik ben nu op zoek naar rail-to-subway converter en heb hem al eens voorbij zien komen, maar ik weet dus niet meer waar ik hem kan vinden. Omdat ST zo ongelooflijk langzaam is heb ik geen zin om en bij de lots en bij de bat te gaan zoeken bij utility, misc en wat nog meer... | |
Cerbie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 22:25 |
quote:Ik heb hem pas ook nog gezien, zal het even opzoeken.. De downloadsnelheid zuigt trouwens ook zwaar, de FP is nog sneller *editje: Het Grote [SimCity IV] topic, deeltje 9 <-- daar staan ze ![]() Ik zie op screenshots ook vaak van die halve bollen waar bussen en metro's stoppen, heeft iemand een downloadlink voor die? | |
blieblie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:32 |
quote: ![]() ![]() Ik zal em ff zoeken tussen mijn plugins. Ik heb in 2 uurtjes een klein veld helemaal stikvol gebouwd ![]() Het begon als een boerengat en na een tijdje paste er niets meer op, en er was overal vraag naar. Vooral naar Agrarische grond. Maar goed, een mooi opstapje ![]() Ff snel ruimte gemaakt voor een vuilnisbelt en hupz naar de volgende. | |
blieblie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:35 |
www.treedee.net/muk/SubBusPark.zip Dit is trouwens wel de versie waar ook auto's in kunnen parkeren. Of zocht je specifiek die ene zonder parking? | |
Cerbie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:36 |
Als je ze upload, graag ![]() Agrarische gebieden doe ik niet aan, veel te veel vervuiling. Heb ook de industry quadripler gedownload, medium velden is het hoogste dat mijn pc wil pakken en saven, maar dat staat zo snel vol met industrie. Doe jij trouwens bij elke stad een vuilnisbelt enzo? Ik bouw gewoon een stad speciaal voor vuilnis en eventueel stroom ![]() ![]() | |
blieblie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:39 |
quote:Ik gebruik nu dit stadje voor vuilnis. Ik voorzie steden wel gewoon van eigen stroom. Ik heb een keer gehad dat ik door een foutje low power had in één van de steden en dat de rest ook down ging. Wasnie fijn. Ik heb trouwens ook de Farm quadrupler en een mod om de capaciteit van de straten te verhogen gedownload ![]() ![]() Normaal doe ik overigens ook zonder farms, maar ik dacht, ik maak een lekker rustiek dorpje ![]() ![]() Ik snap trouwens nog steeds niet hoe mensen die rechte muren/gaten bouwen in de grond.... Hoe kanda? | |
Cerbie | vrijdag 8 oktober 2004 @ 23:49 |
Die gaten kun je met de grondtool maken, maar recht is mij ook niet gelukt. Stratending heb ik ook, en een pathfinder zodat ze tenminste realistisch gaan, en logisch, de capaciteit van die straten is nogal raar vind ik, zo'n verdubbelaar maakt het wat realistischer imo | |
Cerbie | zaterdag 9 oktober 2004 @ 00:16 |
quote:Bedankt, deze versie gaat ook wel lukken denk ik ![]() Mijn plugin map begint al aardig richting de 100MB te gaan trouwens | |
blieblie | zaterdag 9 oktober 2004 @ 00:32 |
De mijne zit nu op 91mb ![]() Na 2 avondjes plugins verzamelen. Ik vind het alleen wel erg jammer dat de plugins van Peg deraf zijn. Want die mogelijkheid om kades te maken is wel erg mooi. Ik heb overigens wel het probleem dat sommige lots over een verkeerde oude lot geschreven wordt ![]() En de keuzemenuutjes worden een zooi door alle ploppable gebouwen die er bij komen. | |
Cerbie | zaterdag 9 oktober 2004 @ 11:43 |
Ik zet alleen growables erin, geen ploppables. Iirritant is trouwens dat die nieuwe gebouwen allemaal een Engelse omschrijving hebben, terwijl de rest Nederlands is | |
Rag | zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:14 |
quote:Ik denk niet dat de makers van die gebouwen Nederlands kennen ![]() ![]() | |
Brasco125 | zaterdag 9 oktober 2004 @ 12:41 |
IK heb gisteren ff mijn huidige regio onspeelbaar gemaakt met plugins! Als ik een grote stad opende dan crashde Simcity. Ik heb de waarschijnlijk verantwoordelijke plugins weggegooid, maar dat hielp in eerste instantie niet.. Dus ben ik maar met een nieuwe regio begonnen. Hopelijk gaat simcity niet vreemd doen als mijn steden groter worden anders heb ik ook dit alles voor niks gedaan. Bij mij wordt ook simcity instabiel, traag en lelijk van de update. Zelfs een keer gehad dat na een videodriver update en de simcity update, heel simcity niet meer wilde werken. Daar kan ik flink frustie van worden. | |
Cerbie | zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:14 |
Sommige plugins, zoals de Opera House fix, vereisen inderdaad eerst dat je het gebouw waar het effect op heeft eerst sloopt. Met die patch heb ik nergens last van ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:22 |
Hoe post ik hier plaatjes van mijn stad? ![]() | |
operator82 | zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:31 |
Ik heb Simcity 4 ook aangeschaft. En ik zit met een probleem. ![]() Wie herkent dit probleem? | |
operator82 | zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:32 |
quote:[img] Het volledige URL van de plaatje. [/url], en dat zonder spaties uiteraard. | |
De_Ananas | zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:50 |
quote:Ik kan alleen de plaatjes niet online zetten ![]() | |
Rag | zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:22 |
quote:* Zwaait! Ik ken 't probleem, het is uiteindelijk opgelost toen ik een hele zooi drivers heb geinstalleerd en gedeinstalleerd, oppeens werkte 't.... 'T spel werkt hier op een crappy ATI radeon IGP 320 ('t schijnt dat ATI videokaarten een hoop problemen opleveren bij SC4). Maar 't blijft vreemd, patch heb je btw geprobeerd? ![]() ( | |
The_Emotion | zaterdag 9 oktober 2004 @ 16:35 |
quote:ik gebruik www.photobucket.com als uploadsite (wel even registreren) Screeny van mijn nieuwe stad: ![]() | |
De_Ananas | zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:54 |
In welke map komen die foto's te staan? ![]() | |
Black-Hole | zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:39 |
quote:Printscreen en copy-paste doe ik altijd ![]() | |
blieblie | zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:57 |
Ik heb nu een redelijke chaostown ![]() Volgende stad iets beter mijn best doen. | |
Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 17:08 |
Ik begin mijn steden met het aanleggen van een vervoersnetwerk en de zones, ziehier het resultaat:![]() | |
Sjaak-Banaan | zondag 10 oktober 2004 @ 18:49 |
quote:Zo begin ik ook altijd ![]() | |
blieblie | zondag 10 oktober 2004 @ 19:23 |
Dan krijg je altijd van die saaie geordende steden ![]() Die lijken nooit echt. | |
Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 19:32 |
quote:Dat deed ik in het begin en werkte goed, totdat er een gigantische verkeerschaos ontstond ![]() Ik doe trouwens niet aan veerboten, ik wil ze graag neerleggen maar dat gaat gewoon niet, zelfs als ik het helemaal egaliseer en niet te hoog maak aan de kust lukt het niet om er eentje te plaatsen ![]() | |
operator82 | zondag 10 oktober 2004 @ 20:53 |
quote: | |
Rag | zondag 10 oktober 2004 @ 21:08 |
quote:M'n reactie terug was dus waardeloos neem ik aan ![]() | |
Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 22:47 |
Ik ken het probleem ook niet, heb het ook nog nooit eerder gehoord. Je hebt de originele?![]() Die stad van een paar posts terug ![]() | |
Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 22:50 |
3 | |
Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 22:51 |
2 | |
Cerbie | zondag 10 oktober 2004 @ 22:51 |
1 |