abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:06:50 #251
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20672353
quote:
JEP HET GROTE ISLAM BASH TOPIC MET IN DE HOOFDROL SIRBENNIMILES AKA X-RAY EN DORA!!!
Moet je toch eens wat aan begrijpend lezen doen. Misschien kun je dat tijdens je ienboergerinkskoersoes baispaikeren.
***God show me the way because the devil trying to break me down**
pi_20672476
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:03 schreef provo het volgende:
JEP HET GROTE ISLAM BASH TOPIC MET IN DE HOOFDROL SIRBENNIMILES AKA X-RAY EN DORA!!!
.

Je haalt nu drie mensen door elkaar, muzelman.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:21:03 #253
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20672701
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Vanwaar die afkeer voor moslims? Bang dat ze 'jouw' land komen overnemen? Dat ze hier de sharia in willen voeren ofzo?
Met 'Islam is slecht, lees de koran maar' moet je niet aankomen want de Bijbel is geen haar beter en daar wordt niet in honderden topics over gejankt.
Ach, angst komt voort uit onwetendheid he.

Serieuze vragen trouwens, dit keer dus wel discussievoer, sizzler.
Met zo'n openingstopic, erbij zeggen dat het gaat om serieuze vragen

If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_20672744
Waar gaat deze discussie eigelijk over?
Ik heb niet alle berichten gelezen,maar mijn mening is dat westerse en oosterlijke culturen
niet samengaan.
Multiculturele samenleving?BULLSHIT
Je kan geen onbeschaafde cultuur met een beschaafde cultuur vermengen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:24:44 #255
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20672790
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:22 schreef bottleneckbob het volgende:
Waar gaat deze discussie eigelijk over?
Ik heb niet alle berichten gelezen,maar mijn mening is dat westerse en oosterlijke culturen
niet samengaan.
Multiculturele samenleving?BULLSHIT
Je kan geen onbeschaafde cultuur met een beschaafde cultuur vermengen.
Beschaafd <> onbeschaafd. Wat zijn voor jou de kenmerken van een (on)beschaafd cultuur.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:26:51 #256
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20672848
quote:
Ik weet wat je bedoelt. Hoewel ik zelf enkele moslims (die WEL gematigd zijn) ken, ga ik niet graag om met moslims. Hun gedrag, hun accent is over het algemeen wal-ge-lijk.
Ga je niet graag met moslims om, omdat het moslims zijn?

En beoordeel je mensen op hun accent? Het gaat mij erom wat iemand zegt en de manier waarop, of hij/zij het een accentje uitspreekt maakt dat mij weinig uit.
pi_20672895
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:26 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Ga je niet graag met moslims om, omdat het moslims zijn?
Nee, omdat hun gedrag vreselijk is.
quote:
En beoordeel je mensen op hun accent? Het gaat mij erom wat iemand zegt en de manier waarop, of hij/zij het een accentje uitspreekt maakt dat mij weinig uit.
Ik vind het agressieve Marokkaanse accent erg irritant. 'Wat zzzzeg je? Echt, jongen, ik verkrzzzacht je zus, ik maakzzz je koud.'

Klopt, vaak gaat dit accent gepaard met niet al te frisse woorden.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:32:02 #258
94405 Tarak
pi_20672969
Ik werk dagelijks met moslims daarom ben ik ook zo rechts als de tering en geloof ik niet in een multikul samenleving.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:33:18 #259
52214 RDC
Tyf op!
pi_20672992
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:32 schreef Tarak het volgende:
Ik werk dagelijks met moslims daarom ben ik ook zo rechts als de tering en geloof ik niet in een multikul samenleving.
We hebben het nog steeds leuk
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:34:57 #260
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20673029
quote:
'Rechts als de tering' is extreem-rechts neem ik aan? Hoe kan het zijn dat je met iemand moet werken en toch een hekel aan hem/haar hebt?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:42:02 #261
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20673206
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 19:06 schreef Vision het volgende:

[..]

m.a.w. veel in nederland wonende marokkanen zijn achterlijk.

tot die conclusie was ik al enige tijd geleden gekomen.
Veel Marokkanen zijn helemaal niet achterlijk. Ook niet vanwege een gemiddeld lager onderwijsniveau.

Het is meer een achterlijke generalisatie van je.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20673273
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Veel Marokkanen zijn helemaal niet achterlijk. Ook niet vanwege een gemiddeld lager onderwijsniveau.
Hij zegt toch niet dat ALLE Marokkanen achterlijk zijn?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:46:20 #263
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20673322
* SirBenniMiles pakt cola en popcorn. Rellende modjes.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:46:25 #264
94405 Tarak
pi_20673324
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:34 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

'Rechts als de tering' is extreem-rechts neem ik aan? Hoe kan het zijn dat je met iemand moet werken en toch een hekel aan hem/haar hebt?
"Extreem rechts" en "hekel aan hem/haar hebt" zijjn jouw woorden, dat zeg ik toch helemaal niet!!
Ik geloof niet in de natuurlijke goedheid van de mens, geloof in duidelijke, heldere en strenge regels en sancties om mensen in de samenleving te sturen. Ook geloof ik in competitie tussen mensen, een sterke middenklasse, en in een elite die een belangrijke verantwoordelijke rol binnen een samenleving speelt. Allemaal rechtse thema's.

Ik geloof niet in een uitputtende solidariteit, zielige mensen, enorme inkomensherverdelingen en mulitkul (goede voorbeelden van multikul samenlevingen zijn Israel, Rwanda, Kashmir (India), en op dit moment ook Irak. Allemaal samenlevingen waar verschillende normen en waardenstelsels van verschillende groepen enigszins met elkaar conflicteren).

Dat ik een hekel aan iemand zou hebben op basis van religie is je eigen interpretatie. Het is wel zo dat ik mensen die in de multikul samenleving geloven, vreselijk naief vind. Helaas word ik daar keer op keer in bevestigd.

Ik begrijp - SirBenniMiles - dat jij graag de vredelievendheid van Rwanda of Israel hier wil importeren. Zelf ben ik daar niet zo'n voorstander van.
pi_20673560
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, omdat hun gedrag vreselijk is.
Balhaartje, waarschijnlijk schijt jij alle kleuren van de regenboog als je zo'n Marokkaan ziet dat je zo een afkeer tegen ze hebt. Moge 1 van hen je eens lekker inelkaar meppen. Desnoods met zn 10en. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 20:56:58 #266
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20673592
quote:
"Extreem rechts" en "hekel aan hem/haar hebt" zijjn jouw woorden, dat zeg ik toch helemaal niet!!
Ik geloof niet in de natuurlijke goedheid van de mens, geloof in duidelijke, heldere en strenge regels en sancties om mensen in de samenleving te sturen. Ook geloof ik in competitie tussen mensen, een sterke middenklasse, en in een elite die een belangrijke verantwoordelijke rol binnen een samenleving speelt. Allemaal rechtse thema's.

Ik geloof niet in een uitputtende solidariteit, zielige mensen, enorme inkomensherverdelingen en mulitkul (goede voorbeelden van multikul samenlevingen zijn Israel, Rwanda, Kashmir (India), en op dit moment ook Irak. Allemaal samenlevingen waar verschillende normen en waardenstelsels van verschillende groepen enigszins met elkaar conflicteren).
Lijkt verdacht op: 'Een leider, een volk, een land' of iets dergelijks
pi_20673622
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:55 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Balhaartje,
Je moeder heeft een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou zijn.
quote:
waarschijnlijk schijt jij alle kleuren van de regenboog als je zo'n Marokkaan ziet dat je zo een afkeer tegen ze hebt. Moge 1 van hen je eens lekker inelkaar meppen. Desnoods met zn 10en. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Boehoehoe, nou ik ben echt bang voor zo'n pedofielenaanhanger hoor .
pi_20673678
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:56 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Of iets dergelijks inderdaad. Leuke vergelijking trek je, wat deed die snorremans ook al weer met onze Joodse medemens?

Hebben we toch nog iets gemeen met Moslims
Big dick.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:02:45 #269
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20673729
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat ALLE Marokkanen achterlijk zijn?
Nee, maar veel is ook een ongefundeerde uitspraak.

Salon-generalisatie dus.
pi_20673750
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, maar veel is ook een ongefundeerde uitspraak.
Tja, jij kan het ook weten he. Met die 1 moskee in je stad.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:06:03 #271
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20673808
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:00 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Of iets dergelijks inderdaad. Leuke vergelijking trek je, wat deed die snorremans ook al weer met onze Joodse medemens?

Hebben we toch nog iets gemeen met Moslims
IK hou niet van 2 WO vergelijkingen maar ik zie duidelijke parallelen tussen de post van beste Tarak en zijn wereldbeeld en 'snorremans'. Misschien moet Tarak een paar jaartjes in een dictatuur doorbrengen, dat hij het dan afleert.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:08:04 #272
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20673861
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Tja, jij kan het ook weten he. Met die 1 moskee in je stad.
Ik had het niet over moslims. Ik hoop dat jij het verschil ziet.
pi_20673912
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik had het niet over moslims. Ik hoop dat jij het verschil ziet.
De gemiddelde Marokkaan is moslim, dus je hebt het indirect wel over moslims.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:17:16 #274
94405 Tarak
pi_20674090
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:56 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Weer je eigen interpretatie. LEZEN MAN.
Ik geloof in vrijheid van het individu en vrijheid van meningsuiting. Waar is dan gezegd dat ik daar niet in geloof?
Je lijkt Jacques Wallage wel met z'n goedkope populistische opmerkingen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:25:55 #275
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20674300
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De gemiddelde Marokkaan is moslim, dus je hebt het indirect wel over moslims.
Indirect, generaliserend, bijna, misschien. Ja, dan wel ja.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:33:07 #276
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20674458
Ha mijn topic De oorprong van het (islam) heiligdom de ka'aba. is door mod Schorpioen gesloten. Sulletjes konden alleen maar persoonlijk aanvallen. Dat het islamitisch heiligdom de ka'aba van de arabische polytheisten is gejat en Abraham en Ismael (die volgens koran hoofdstuk 2 in opdracht van Allah de ka'aba zouden hebben gebouwd) in eens niet hebben bestaan was te "provocerend".
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_20674510
quote:
Ik zie "ze" ook dagelijks en ik heb daar geen last van
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 16 juli 2004 @ 22:06:42 #278
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20675271
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zie "ze" ook dagelijks en ik heb daar geen last van
Komt omdat jij naïef bent. Pff... domme (s)linkse.

zaterdag 17 juli 2004 @ 01:45:47 #279
96053 provo
Allochtoon
pi_20680717
quote:

Naar mijn weten had het Christendom als enige godsdienst missionarissen om mensen te bekeren en wat zijn we snel de kerstening vergeten mensen. Iemand die roept kankerjoden en kankeramerikanen zonder dat hij daar een reden voor heeft is dom, maar ik kan je verzekeren dat veel allochtone studenten op de KUN de grondbeginselen van de Islam accepteren als de eigen, ongeacht wat er ze van huis uit is bijgebracht. Het is al lang geleden dat je een meisje die een hoofddoek draagt aan kon duiden als dom en onwetend. Veel van die meiden zijn hoog ontwikkeld en zien het belang in van kuisheid en gepaste kleding.
Dat ik de kop van de post in hoofdletters heb gemaakt betekend niet dat je alleen daarop dient te reageren.
Ik vermoedde dat BennieMiles X-Ray was, maar dat bleek dus niet zo te zijn.
Graag een reactie op de rest van mijn post, alvast bedankt!!!
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 01:50:41 #280
96053 provo
Allochtoon
pi_20680769
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:33 schreef Akkersloot het volgende:
Ha mijn topic De oorprong van het (islam) heiligdom de ka'aba. is door mod Schorpioen gesloten. Sulletjes konden alleen maar persoonlijk aanvallen. Dat het islamitisch heiligdom de ka'aba van de arabische polytheisten is gejat en Abraham en Ismael (die volgens koran hoofdstuk 2 in opdracht van Allah de ka'aba zouden hebben gebouwd) in eens niet hebben bestaan was te "provocerend".
Ohw ja, daarom werd in de film die gaat over het ontstaan van de islam ook het omdopen van de Ka'ba getoond!!!
Hoofdstuk 2 van de koran????? Mijn beste man, waar heb je het over??? Het was niet de Ka'ba die werd gebouwd maar de eerste moskee en die staat naar mijn weten niet in Mekka, maar op de plek waar de profeet is gehijreerd (Hijra). Hz. Ibrahim en Hz. Ismail hebben wel degelijk bestaan. Welke anti-islam site lees je al die onzin als ik vragen mag?
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 03:26:04 #281
91271 zemmer
sterf eens
pi_20681340
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 18:53 schreef SirBenniMiles het volgende:

Ik weet hier irritant marokkanen en turken kunnen zijn. Elk knap meisje op straat naroepen. Elk meisje nafluiten. Als je ze aankijkt dan worden ze agressief. WAT KAIK JAI!! Haha ik ken het allemaal. Ben zelf een buitenlander en ga veel met buitenlanders om, hoewel weinig met (jonge) moslims. Met hen kan ik het niet goed vinden, puur cultuurverschil. Laatst ontmoette ik een iraniër. Goede gozer, aardig. Totdat 'joden' ter sprake kwamen... KANKERJODEN! Ze moeten allemaal vergast worden! Kankeramerikanen...

Tja ik ken het allemaal...
nou dan..
de onderstaande zin is waar
de bovenstaande zin is niet waar
  zaterdag 17 juli 2004 @ 06:29:05 #282
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20681643
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 01:50 schreef provo het volgende:
Ohw ja, daarom werd in de film die gaat over het ontstaan van de islam ook het omdopen van de Ka'ba getoond!!!
Hoofdstuk 2 van de koran????? Mijn beste man, waar heb je het over??? Het was niet de Ka'ba die werd gebouwd maar de eerste moskee en die staat naar mijn weten niet in Mekka, maar op de plek waar de profeet is gehijreerd (Hijra). Hz. Ibrahim en Hz. Ismail hebben wel degelijk bestaan. Welke anti-islam site lees je al die onzin als ik vragen mag?
In de Kramers vertaling van de koran staat als toelichting op "het huis" de ka'aba. En wordt ook Mekka genoemd.
quote:
Hz. Ibrahim en Hz. Ismail hebben wel degelijk bestaan. Welke anti-islam site lees je al die onzin als ik vragen mag?
Uitgaande dat de koran een (slechte) copie is van de bijbel hebben Ibrahim (Abraham), Ismael en Isaak natuurlijk niet bestaan. Ze komen immers uit het zelfde boek (Genesis) waar ook Adam, Eva en Noach worden genoemd.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_20681782
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 06:29 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

In de Kramers vertaling van de koran staat als toelichting op "het huis" de ka'aba. En wordt ook Mekka genoemd.
Bedoel je nu te zeggen dat de versie van het verhaal hoe de Ka'aba ontstaan is in de Koran bewust aangepast is van de ware versie dat het polytheïstisch symbool dat het eerst was omgedoopt werd tot een vd heiligste plaatsten binnen de islam? Of begrijp ik dat verkeerd?
Want volgens mij staat er in de Koran toch beschreven hoe dit laatste plaatsvond en is die tempel die door Ibrahim etc. neergezet werd een hele andere.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 17 juli 2004 @ 08:51:13 #284
96053 provo
Allochtoon
pi_20681871
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 08:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Bedoel je nu te zeggen dat de versie van het verhaal hoe de Ka'aba ontstaan is in de Koran bewust aangepast is van de ware versie dat het polytheïstisch symbool dat het eerst was omgedoopt werd tot een vd heiligste plaatsten binnen de islam? Of begrijp ik dat verkeerd?
Want volgens mij staat er in de Koran toch beschreven hoe dit laatste plaatsvond en is die tempel die door Ibrahim etc. neergezet werd een hele andere.
Het heiligdom wat er stond en alle afgodsbeelden werden vernietigd. Ik lees op 7 maart 628 volbracht Mohammed de kleine pelgrimstocht, overeenkomstig het akkoord dat bij het jaar voordien in Hudaybiyya had afgesloten met de Quraiscieten. Met 2000 volgelingen trok hij naar de stad, die door de Mekkanen voor drie dagen half was verlaten. Bilal bn Rabah, de kleurling die de eerste muezzin van de islam was, klom op het dak van de Ka'ba om de gelovigen op te roepen tot het gebed............

Hieruit concludeer ik dat de Ka'ba er al stond. koran 3:90 zegt "Het eerste huis gebouwd voor de mensheid, was in mekka, om alle werelddelen te zegenen en te leiden" Hieruit concludeer jij zelf dat het letterlijk was gebouwd, men heeft het hier over een spirituele huis. Ismail en Ibrahim hebben later de ka'ba gerenoveerd (met behulp van de gamma natuurlijk, dat zeg ik: gamma).
  zaterdag 17 juli 2004 @ 10:23:19 #285
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20682407
quote:
Naar mijn weten had het Christendom als enige godsdienst missionarissen om mensen te bekeren en wat zijn we snel de kerstening vergeten mensen.
Ben je de arabische milities (niet alleen in Sudan) vergeten die de zwarte bevolking islamiseren. En als het niet lukt worden de vrouwen als (sex)slaven verkocht en de mannen vermoord.
quote:
Iemand die roept kankerjoden en kankeramerikanen zonder dat hij daar een reden voor heeft is dom,
Dus als je er een reden voor hebt is het goed...
quote:
maar ik kan je verzekeren dat veel allochtone islamitische studenten op de KUN de grondbeginselen van de Islam accepteren als de eigen, ongeacht wat er ze van huis uit is bijgebracht. Het is al lang geleden dat je een meisje die een hoofddoek draagt aan kon duiden als dom en onwetend. Veel van die meiden zijn hoog ontwikkeld en zien het belang in van kuisheid en gepaste kleding.
Hoofddoek is een symbool van onderdrukking. Niet alleen volgens mezelf, maar ook volgens veel islamitische vrouwen die de islamitische greep ontvlucht zijn en nu durven uit te spreken. Met gevaar voor hun leven.

Als je naar een nieuw land/plaats gaat dan zul je je tot een bepaalde mate aan moeten passen aan de omgeving en je kleding hoort daar ook bij. Als je dat niet doet dan zul je moeten accepteren dat je uitgekotst wordt door de maatschappij. Of zie jij dagelijkse afrikanen in hun zulu-outfit...
pi_20685275
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 20:55 schreef Internationalist het volgende:

[..]
Moge 1 van hen je eens lekker inelkaar meppen. Desnoods met zn 10en. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Kijk, en hiermee geeft jij jezelf bloot. Ze slaan je namelijk ALTIJD met zijn tienen in elkaar.
Jij kent ze blijkbaar niet goed.
pi_20685326
quote:

Naar mijn weten had het Christendom als enige godsdienst missionarissen om mensen te bekeren en wat zijn we snel de kerstening vergeten mensen.
Vanuit Arabie op komen draven en de oorspronkelijke bevolking extra belasting opleggen valt wat mij betreft ook onder ''missie'', hoor. Maar laten we vooral de Kruistochten onthouden, niet wat eraan voorafging of wat er na kwam.
pi_20685494
Ik vindt het Christendom met de Islam vergelijken, appels met peren vergelijken.

Argumenten:
Jezus predikte iets anders als Mohammed, Mohammed was een krijgsheer, Jezus ver-afschuwde geweld.
Alle oorlogshandelingen, wreedheden etc. die worden beschreven in het OT staan in een context van het Joodse volk dat vocht tegen andere volkeren, daarnaast komt in de bijbel vaak naar voren dat mensen die geweldadig zijn etc. daar alleen maar last van ondervinden, 'Zij die het zwaard hanteren worden geslagen door het zwaard'

In de koran daarintegen wordt gewoon direct om geweld opgeroepen in bepaalde situaties, soms dubbelzinnig soms zeer duidelijk.
Daarnaast sprak hier iemand over dat er weinig extremistische moslims in NL wonen, dat kan zo zijn, maar dat staat los van het feit of de gematigde overige moslims willen en in staat zijn om een democratisch/liberale staat te accepteren/op te zetten.

Zelfs in gematige islamitische landen als Turkije en Indonesie wint de politieke islam terrein, er is geen enkel land op turkije na, wat democratisch en islamitisch is. Dat geeft lijkt mij stof tot nadenken...
To be or not to be is not the question, the question is what you want to be.
pi_20687068
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:17 schreef Internationalist het volgende:
Vanwaar die afkeer voor moslims? Bang dat ze 'jouw' land komen overnemen? Dat ze hier de sharia in willen voeren ofzo?
Met 'Islam is slecht, lees de koran maar' moet je niet aankomen want de Bijbel is geen haar beter en daar wordt niet in honderden topics over gejankt.
Ach, angst komt voort uit onwetendheid he.

Serieuze vragen trouwens, dit keer dus wel discussievoer, sizzler.
toch ff reageren op de beginpost. Je had misschien ook kunnen schrijven `vanwaar die afkeer voor fundamentalisten?`. En daarbij bedoel ik niet alleen moslims, maar alle orthodoxen. Ze menen namelijk het alleenrecht te hebben op de waarheid, die niet bestaat imho. En als je dan zo nu en dan over eerwraken ed leest, dan kan de afkeer nog wel es groeien ja. Vind je dat gek?
Nou moet ik ook zeggen dat de islamitische cultuur ( dus de cultuur die heerst in islam. landen) gewelddadig is. Als je als vader in staat bent om je eigen kinderen te vermoorden, dan is het hele doel van het geloof naar de knoppen. En da´s jammer. Want dan is het nergens meer goed voor.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 20:30:35 #290
64288 Bensel
Ladderzat
pi_20692377
ik ben voor geen enkel geloof, nog nooit geweest ook. het is dat ik hier leef in een christelijke omgeving (Nederlad, en ik vloek dus ook (anti)christelijk. Ik zit zelfs op een christelijke muziekvereniging (behalve af en toe bidde (waar ik dus niet echt aan mee doe, maar wel respect toon) niks bijzonders). wel veracht ik de eschiedenis van geloofsoorlogen. Er mag van mij gerust geloof zijn, zolang iemand maar niet het idee komt om uit de naam van het geloof iemand anders kop in te slaan. en dus ben ik anti geloof, want zolang geloof bestaat, zijn er altijd mensen die elkaar's koppen in moeten slaan om hun geloof. Wat ik weer wel me kan indenken is dat als iemand iemand anders z'n kop inslaat vanuit een bewijsbaar geloofsovertuiging.. maar dan is het geen geloof meer
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 18 juli 2004 @ 10:36:15 #291
96053 provo
Allochtoon
pi_20699907
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 10:23 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Ben je de arabische milities (niet alleen in Sudan) vergeten die de zwarte bevolking islamiseren. En als het niet lukt worden de vrouwen als (sex)slaven verkocht en de mannen vermoord.
[..]

Dus als je er een reden voor hebt is het goed...
[..]

Hoofddoek is een symbool van onderdrukking. Niet alleen volgens mezelf, maar ook volgens veel islamitische vrouwen die de islamitische greep ontvlucht zijn en nu durven uit te spreken. Met gevaar voor hun leven.

Als je naar een nieuw land/plaats gaat dan zul je je tot een bepaalde mate aan moeten passen aan de omgeving en je kleding hoort daar ook bij. Als je dat niet doet dan zul je moeten accepteren dat je uitgekotst wordt door de maatschappij. Of zie jij dagelijkse afrikanen in hun zulu-outfit...
Bronnen bronnen bronnen.

Nee dat zeg ik niet, als hij dat soort woorden uitspreekt zonder dat hij, dat met argumenten kan onderbouwen is hij bij voorbaat al dom.

Ik ken een paar Islamitische vrouwen die het ontvlucht zijn, dan hebben we het 1 op de 1.000.000???

Dus jij kunt het niet respecteren dat een vrouw ervoor kiest om een hoofddoek te dragen! Is dat waar de grens van tolerantie ophoudt?? Het zou leuk zijn als mensen zich gingen kleden zoals ze dat zouden willen, maar blijkbaar is Nederland het pad ingeslagen naar een intolerante, stupide samenleving waarin je je maar hebt te houden aan kledingvoorschriften en geloofsbeperkingen.

Je zult je tot een bepaalde mate moeten aanpassen precies, en die grens houdt hier klaarblijkelijk op. Meiden die een hoofddoek dragen en perfect ABN spreken vormen wat mij betreft geen gevaar voor de samenleving en een hoofddoek betekend niet meteen dat je niet functioneel kunt zijn in deze samenleving, wat dat betreft denk je in hokjes en te kortzichtig.
  zondag 18 juli 2004 @ 10:40:31 #292
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20699959
quote:
Dus jij kunt het niet respecteren dat een vrouw ervoor kiest om een hoofddoek te dragen! Is dat waar de grens van tolerantie ophoudt?? Het zou leuk zijn als mensen zich gingen kleden zoals ze dat zouden willen, maar blijkbaar is Nederland het pad ingeslagen naar een intolerante, stupide samenleving waarin je je maar hebt te houden aan kledingvoorschriften en geloofsbeperkingen.
Ja al die vrouwen kiezen een hoofddoek om niet in trek te komen bij de mannen en daarnaast doen ze tien lagen makeup en een strakke broek aan naast het doek.
quote:
Je zult je tot een bepaalde mate moeten aanpassen precies, en die grens houdt hier klaarblijkelijk op. Meiden die een hoofddoek dragen en perfect ABN spreken vormen wat mij betreft geen gevaar voor de samenleving en een hoofddoek betekend niet meteen dat je niet functioneel kunt zijn in deze samenleving, wat dat betreft denk je in hokjes en te kortzichtig.
Het gaat niet om functioneel zijn, het gaat om aanpassen aan het land waarin je NIEUW bent. De taal beheersen is een van de belangrijkste dingen, maar de positieve normen en waarden van het nieuwe land overnemen is twee.
  zondag 18 juli 2004 @ 10:48:30 #293
96053 provo
Allochtoon
pi_20700019
quote:
Op zondag 18 juli 2004 10:40 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Ja al die vrouwen kiezen een hoofddoek om niet in trek te komen bij de mannen en daarnaast doen ze tien lagen makeup en een strakke broek aan naast het doek.
[..]

Het gaat niet om functioneel zijn, het gaat om aanpassen aan het land waarin je NIEUW bent. De taal beheersen is een van de belangrijkste dingen, maar de positieve normen en waarden van het nieuwe land overnemen is twee.
Kijk als je een strakke broek aantrekt en 10 lagen make up opdoet kun je net zo goed je hoofddoek ook afzetten, want dan heeft het geen betekenis meer en sta je er ook niet voor 100% achter.

Maar stel dat je hier bent geboren, je hebt de vwo afgerond en bent ingeloot op de universiteit voor geneeskunde, maar je hebt een hoofddoek op.
Daarnaast beheers je de Nederlandse taal goed en zelfs beter dan de meeste academici. Wat zijn nu de positieve waarden en normen volgens jou???? Moet ze haar hoofddoek afdoen om respect te krijgen? Of vind je het al voldoende dat ze mensenlevens red, een prima sociaal leven heeft en daarnaast een of andere bestuurslid is in een comissie??
  zondag 18 juli 2004 @ 10:49:44 #294
96053 provo
Allochtoon
pi_20700031
By the way, dit is geen fictief persoon.
  zondag 18 juli 2004 @ 11:12:38 #295
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20700181
quote:
Wat zijn nu de positieve waarden en normen volgens jou????
Openheid en vrijheid. In mijn ogen, en in de ogen van vele anderen met mij zowel moslims als niet-moslims staat het hoofddoek voor onderdrukking. Misschien voelen de vrouwen zich niet direct onderdrukt maar het gedachte achter een hoofddoek is wel degelijk discriminerend. De vrouw mag mannen niet verleiden DUS moet ze zich zo vroom mogelijk kleden. Door onder andere een doek op haar hoofd te dragen.

Als je werkelijk deel wilt uitmaken van de Vrije Wereld zul je je waardenstelsel moeten aanpassen. Of je blijft altijd een buitenbeentje, 'het theedoekwijf' (niet beledigend bedoeld). Want zo zullen mensen je zien totdat je aantoont dat je dezelfde denkbeelden hebt als de meerderheid. Want laten we eerlijk zijn, de rechten van minderheden worden hier gerespecteerd, maar het zullen altijd 'minderheden' blijven totdat ze werkelijk moeite doen om erbij te horen. Dat geldt niet alleen voor moslims, maar ook voor gereformeerden bijvoorbeeld.
  zondag 18 juli 2004 @ 11:24:15 #296
96053 provo
Allochtoon
pi_20700311
quote:
Op zondag 18 juli 2004 11:12 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Openheid en vrijheid. In mijn ogen, en in de ogen van vele anderen met mij zowel moslims als niet-moslims staat het hoofddoek voor onderdrukking. Misschien voelen de vrouwen zich niet direct onderdrukt maar het gedachte achter een hoofddoek is wel degelijk discriminerend. De vrouw mag mannen niet verleiden DUS moet ze zich zo vroom mogelijk kleden. Door onder andere een doek op haar hoofd te dragen.

Als je werkelijk deel wilt uitmaken van de Vrije Wereld zul je je waardenstelsel moeten aanpassen. Of je blijft altijd een buitenbeentje, 'het theedoekwijf' (niet beledigend bedoeld). Want zo zullen mensen je zien totdat je aantoont dat je dezelfde denkbeelden hebt als de meerderheid. Want laten we eerlijk zijn, de rechten van minderheden worden hier gerespecteerd, maar het zullen altijd 'minderheden' blijven totdat ze werkelijk moeite doen om erbij te horen. Dat geldt niet alleen voor moslims, maar ook voor gereformeerden bijvoorbeeld.
Maar je hebt geen respect voor de vrouw in mijn vorige post en vind dat ze niet past in het waarden en normen stelsel van Nederland?
  zondag 18 juli 2004 @ 11:28:38 #297
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20700366
quote:
Maar je hebt geen respect voor de vrouw in mijn vorige post en
Dat maak jij ervan.
quote:
vind dat ze niet past in het waarden en normen stelsel van Nederland?
Niet passen is dan weer overdreven, afwijken is het juiste woord. Hoe je dat interpreteert en welke conclusies jij daarbij trekt is aan jou.
  zondag 18 juli 2004 @ 11:34:30 #298
96053 provo
Allochtoon
pi_20700446
quote:
Op zondag 18 juli 2004 11:28 schreef SirBenniMiles het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan.
[..]

Niet passen is dan weer overdreven, afwijken is het juiste woord. Hoe je dat interpreteert en welke conclusies jij daarbij trekt is aan jou.
Ik vind het prima wat deze vrouw doet en ik zie geen enkele reden waarom ze haar hoofddoek af zou moeten doen om beter te passen in haar omgeving of om het respect te krijgen wat ze doet en over heeft voor deze samenleving.

Dus ze wijkt af van de samenleving omdat ze een hoofddoek op heeft en de rest kan je gewoon geen bal schelen??
  zondag 18 juli 2004 @ 11:34:32 #299
36038 Shaman
retro-progressief
pi_20700447
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 08:51 schreef provo het volgende:

[..]

Het heiligdom wat er stond en alle afgodsbeelden werden vernietigd. Ik lees op 7 maart 628 volbracht Mohammed de kleine pelgrimstocht, overeenkomstig het akkoord dat bij het jaar voordien in Hudaybiyya had afgesloten met de Quraiscieten. Met 2000 volgelingen trok hij naar de stad, die door de Mekkanen voor drie dagen half was verlaten. Bilal bn Rabah, de kleurling die de eerste muezzin van de islam was, klom op het dak van de Ka'ba om de gelovigen op te roepen tot het gebed............

Hieruit concludeer ik dat de Ka'ba er al stond. koran 3:90 zegt "Het eerste huis gebouwd voor de mensheid, was in mekka, om alle werelddelen te zegenen en te leiden" Hieruit concludeer jij zelf dat het letterlijk was gebouwd, men heeft het hier over een spirituele huis. Ismail en Ibrahim hebben later de ka'ba gerenoveerd (met behulp van de gamma natuurlijk, dat zeg ik: gamma).
De Ka'aba stond er inderdaad al toen Mohammed in 629 Mekka verroverde. Ismaël & Ibrahim leefden immers veel eerder dan Mohammed volgens de geschriften, ook eerder dan de polytheisten die later in Mekka leefden. Het heiligdom werd niet vernietigd, wel de 350 afgodsbeelden die er door de Mekkanen omheen gebouwd waren, een voor elke dag van het maanjaar. In de Ka'aba trof Mohammed schilderingen van 'heidense' taferelen aan, Mohammed beschermde met zijn handen een schildering die de heilige maagden haar kind verbeeldden en beval de vernietiging van alle andere schilderingen. Het schildering van de heilige maagd ging overigens later bij een brand verloren.
  zondag 18 juli 2004 @ 11:38:28 #300
99216 SirBenniMiles
Love it, or GET OUT!
pi_20700502
quote:
Dus ze wijkt af van de samenleving omdat ze een hoofddoek op heeft en de rest kan je gewoon geen bal schelen??
Wat wou je zeggen dat ze niet afwijkt van de samenleving?

'En de rest kan je geen bal scheren' Waar heb je het over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')