Als je om je heen kijkt zijn er helaas genoeg voorbeelden te vinden die er op lijken te wijzen dat mensen vaker geneigd zijn dingen niet te willen weten dan alleen in extreme gevallen.quote:Op donderdag 15 juli 2004 18:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is doorgaans echter alleen wanneer men zich bedreigd voelt, of de informatie die men krijgt gevaarlijk is voor het fundament waarop men denkbeelden baseert, dit gebeurt echter niet zo universeel. Het gebeurt wanneer men iets groots verliest (Het sterven van een naaste, of iets wat daarbij in de buurt komt), wanneer men informatie krijgt waarmee je hele wereldbeeld omver gegooid zal worden (Een racist zal trachten elke positieve bijdrage t.a.v. iemand met een ander kleurtje dan blank naast zich neer te leggen). In het algemeen komt dit echter niet voor, omdat de mens van nature een nieuwsgierig wezentje is, dat graagt onderzoekt hoe iets in elkaar steekt, en er van houdt om zichzelf te blijven overtreffen.
[..]
blijven nadenken zeg ik toch ... maar wat vind je van dit danquote:Op donderdag 15 juli 2004 12:55 schreef Davitamon het volgende:
Blijven nadenken, ook als je het zoveelste conspiracy websiteje leest, coz...
het is niet dat de conspiracy mensen samenzwerenquote:com·plot·the·o·rie (de ~ (v.))
1 theorie of idee dat een ongewenste situatie of gebeurtenis het gevolg is van een samenzwering => samenzweringstheorie
dit komt uit een FBI documentquote:Infamous Quote from George Herbert Walker Bush
"[The war in Iraq is] a rare opportunity to move toward an historic period of cooperation. Out of these troubled times...a new world order can emerge."
dat is wat er boven de index staatquote:The attached analysis, entitled PROJECT MEGIDDO, is an FBI strategic assessment of the potential for domestic terrorism in the United States undertaken in anticipation of or response to the arrival of the new millennium.
quote:Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO
samengevat .. ze zeggen we gaan naar een nwo toe...als je het over een nwo hebt of denkt ben je bezig met conspiracy's (let op quote van bush sr) ..en als je bezig bent met complottheorien probeer je niet te bewijzen dat er meer gebeurd maar zou je de gevestigde orde onderuit willen halen. je mag niet eens denken over een nwo en toch zou alles een kans zijn om tot een nwo te komenquote:and as such it will present challenges to law enforcement at many levels. The significance is based primarily upon either religious beliefs relating to the Apocalypse or political beliefs relating to the New World Order (NWO) conspiracy theory. The challenge is how well law enforcement will prepare and respond.
Het lijkt me eerder geschreven door iemand uit de VS die bang is voor invloed van de VN. Zo is diegene bang dat hij geen vuurwapen meer mag houden, en is hij banger van de VN (Welke nauwelijks druk uitoefent waar dan ook) dan voor zijn eigen president, welke wel heeft bewezen eigenhandig te doen waar hij zin in heeft..quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:34 schreef coz het volgende:
(quote):
Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO
Ik zie het nu ja.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:02 schreef coz het volgende:
de FBI heeft het geschreven dus
http://permanent.access.g(...)/megiddo/megiddo.pdf
Bush heeft deze term een aantal keer laten vallen.quote:de president zegt we gaan naar een nwo toe
De FBI had het meer over conspiracy theory aanhangers, en waar die vanuit gingen.quote:de fbi zegt als je het hebt over een nwo doe je aan conspiracy
die theoristen gaan ervan uit dat Bush dit ook gaat uitvoeren zoals die het zegt (de hypothese feitelijk dus)quote:Bush heeft deze term een aantal keer laten vallen.
De FBI had het meer over conspiracy theory aanhangers, en waar die vanuit gingen.
Dat is dus iets heel anders, want in de hypothese wordt uitgegaan dat de VN de boel overneemt. Ik zal er echter voor het gemak van uitgaan dat de VS een wereld-regering willen oprichten.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:21 schreef coz het volgende:
[..]
die theoristen gaan ervan uit dat Bush dit ook gaat uitvoeren zoals die het zegt (de hypothese feitelijk dus)
Een WW III, een bloedige oorlog die miljoenen levens kost, aan het einde zegt iedereen "Dit nooit meer", en dezelfde eeuw zal WW IV plaatsvinden.quote:maar denk eens aan de gevolgen dan ..
Zeer zeker niet.quote:en is het dan erg dat er mensen zijn in je maatschappij die over dingen nadenken
Hiermee beredeneer je dat wat je hebt bedacht, 100% klopt, en dat anderen niet nadenken. Denk hier nog eens wat meer over na, dan kun je misschien uiteindelijk ook discussies aangaan over wat je bedenkt.quote:nee, tenzij ze gelijk hebben en datgene waarin ze gelijk hebben niet voor het publiek bedoeld is
zoals ook aan het einde van WW2 "dit nooit meer" .. en we zijn al bezig met een WW3 tegen terrorismequote:Een WW III, een bloedige oorlog die miljoenen levens kost, aan het einde zegt iedereen "Dit nooit meer".
Er is niet echt een WW3 tegen terrorisme. Ik denk zelf wel dat terrorisme een grote rol zal spelen in het tot stand komen van WW3.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 15:53 schreef coz het volgende:
[..]
zoals ook aan het einde van WW2 "dit nooit meer" .. en we zijn al bezig met een WW3 tegen terrorisme
Je impliceerde dit wel door te stellen dat men jouw idee verwerpt, omdat men het niet wil erkennen, waarbij je de logische stap of er misschien iets met het idee zelf is, passeert.quote:ik heb nooit gezegd dat wat ik zeg 100% klopt
en wat doet amerika om hun democratie(?) in te voeren in dat landquote:ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
Dit zullen ze echter niet globaal kunnen doen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 16:29 schreef coz het volgende:
terrorisme
[..]
en wat doet amerika om hun democratie(?) in te voeren in dat land
vanuit die maatschappij word die ontwricht
Lijkt het jou aannemelijk dat de VS over de gehele wereld het beleid wat nu gevoerd wordt zal gaan voeren?quote:Op vrijdag 16 juli 2004 19:41 schreef coz het volgende:
zonder argument iets verwerpen in dit topic is niet echt handig
graag wil ik op dit stukje ff commentaar geven omdat ik denk dat wij mensen voor de bepaling van de gedragingen van het menselijk ras, de gedragingen v/h dierenrijk in ons huidige maatschappij compleet verkeerd interpreteren:quote:Op zaterdag 17 juli 2004 02:37 schreef coz het volgende:
goed, in een ander topic
maar zo heb je in het dierenrijk dus ook moord en verkrachting, waarop ik niet zeg dat natuur niet zijn kwade kant heeft....
waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet, tenzij iedereen rustig bezig is met rondrennen en denkt ach maar je moet toch meedoen en dan kan je nog het beste het onderkennen en meedoen. en vooral dat meedoen staat haaks op dat de mens kan denken. niet dat meedoen slecht is maar dan ligt het er ook maar eens aan waaraan je meedoet, maar er niet over nadenken is wel onhandig. dan ben je er niet eensquote:I think therefore I am
...Meer energie wil ik voorlopig niet in dit draadje stekenquote:Ignorance is Bliss Lyrics
Artist: Living Colour
Living with myself is hard enough
So I get away when things get rough
Fammon, strife, and thoughts of war
Matter less than the dress she wore
Ignorance is bliss
Problem sloved with just one kiss
Ignorance is bliss
I'm just trying to survive
Pay my bills and stay alive
All the world's problems ain't my fault
I take it all with a grain of salt
Ignorance is bliss
Ignorance is bliss
Ignorance..
Ignorance is no excuse
Your problem's solved but what's the use
Ignorance is no excuse
The problem's solved then what's the use
I try to tell them everyday
But nobody listens to a word I say
Look out my window, what do you see?
Sometimes it's worse than that stupid TV
Ignorance is bliss
Ignorance
Ignorance is bliss
Ignorance
Ignorance is bliss
Ignorance
Well, ignorance is bliss
Ignorance
quote:Ignorance is no excuse
The problem's solved then what's the use
I try to tell them everyday
But nobody listens to a word I say
helemaal mee eens. En op jou vraag "waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet?" kun je verschillende antwoorden bedenken. Ik denk dat 1 daarvan ligt in het feit dat de westerse maaschappij druk bezig gehouden wordt met geloofsovertuigingen als :quote:Op zaterdag 17 juli 2004 11:40 schreef coz het volgende:
waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet, tenzij iedereen rustig bezig is met rondrennen en denkt ach maar je moet toch meedoen en dan kan je nog het beste het onderkennen en meedoen. en vooral dat meedoen staat haaks op dat de mens kan denken. niet dat meedoen slecht is maar dan ligt het er ook maar eens aan waaraan je meedoet, maar er niet over nadenken is wel onhandig. dan ben je er niet eens
quote:MouseOver
Maargoed, heb eindelijk eens tijd gehad om me erdoorheen te worstelen en sinds je OP blijft er toch iets door m'n hoofd spelen.
leuk he vragen stellen als je het antwoord al weetquote:Oo-blackgirl-oO
die ver van je bed liggen
quote:de mainstream media die laten we nou even die ufo case nemen he .. dat is een mooi voorbeeld van een event die nauwelijks in het nieuws komt en vol staat van halve waarheden en iig niet het vertellen van het hele verhaal .. die mainstream media IS toch ook puur gericht op sensatie .. ik snap het niet .. echt zo veel moeite om dat te downloaden is het niet .. lekker pulp kijken .. veel plezier .. het zou eens waar zijn ...we zitten toch allemaal in de matrix en het toch allemaal maar film en het is niet boeiend en we gaan allemaal dood en daarom is het niet belangrijk dus wil ik het niet weten ...vandaar het handje...nou welterusten
quote:Slaap lekker, met jou praat ik niet meer, je bent al te ver heen. Niet meer te redden. Aapje!
die film was The road to tyrannyquote:maar je wil niet eens kijken naar die film .. wie is dan het aapje ?
verder wat ik vind of denk van die ufo case staat er los van
en matrix bedoel ik idd niet zo als de film
(het is niet een film die je echt wil zien idd .. iig wel MG12+)quote:JIJ bent het AAPJE! Ik heb je al uitgelegd dat ik niet mijn tijd ga verdoen 2 uur kijken naar een flim die onzin bevat. De film van MM was al niet spectaculair en die had nog wel enige amusementswaarde. Alleen al dat hitler te zien was in de de intro is schandalig.
Dan zal Europa eerst een moeten worden. Europa klinkt mooi als geheel, maar in de praktijk zijn het nog steeds een stel lidstaatjes die elk een eigen mening hebben over alles.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:10 schreef BaajGuardian het volgende:
alicey , het is niet amerika itself , maar door middel van europa , die het zal doen
tis al 10 minuten stil daarquote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:48 schreef MoonBaby het volgende:
off topic again sorry, maar zij kunnen het ook niet hebben, ook last word freaks!
[POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .quote:Op zaterdag 17 juli 2004 14:43 schreef MoonBaby het volgende:
fsdgdf.... wijzij fsd...fsda.... wijzij..adfsd..a.df..wijzij...fasdfsdf
Klopt, maar als ik in elke post moet zeggen "de conspiracy theorists en de skeptici" en mezelf op die manier op de vlakte moet houden is dat niet leesbaar meer.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:21 schreef MouseOver het volgende:
[..]
8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .
Daarnaast staan "jullie" ook niet echt open voor het idee dat die hele conspiracy wel eens niet waar zou kunnen zijn.
Doei![]()
En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:32 schreef Nynex het volgende:
Meeste mensen interesseerd het gewoon geen ene reet... Zolang ze elke dag lekker na hun werk hun soaps kunnen kijken en hun biertje kunnen drinkenn, niks aan de hand.
Ik wil absoluut geenzins impliceren dat hier ook maar iets mis mee is hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik denk ook allang niet meer aan die onzin en hou me gewoon met m'n eigen leven bezigquote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:37 schreef IceHeat het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.
sorry ik had het ook over de mensen die al ignorant zijn, de mensen die het wel willen weten kijken af en toe blijkbaar al een keer in de alternatieve mediaquote:Op zaterdag 17 juli 2004 17:52 schreef IceHeat het volgende:
Wie zegt dat ze het niet willen willen weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |