abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20659418
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 18:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is doorgaans echter alleen wanneer men zich bedreigd voelt, of de informatie die men krijgt gevaarlijk is voor het fundament waarop men denkbeelden baseert, dit gebeurt echter niet zo universeel. Het gebeurt wanneer men iets groots verliest (Het sterven van een naaste, of iets wat daarbij in de buurt komt), wanneer men informatie krijgt waarmee je hele wereldbeeld omver gegooid zal worden (Een racist zal trachten elke positieve bijdrage t.a.v. iemand met een ander kleurtje dan blank naast zich neer te leggen). In het algemeen komt dit echter niet voor, omdat de mens van nature een nieuwsgierig wezentje is, dat graagt onderzoekt hoe iets in elkaar steekt, en er van houdt om zichzelf te blijven overtreffen.
[..]
Als je om je heen kijkt zijn er helaas genoeg voorbeelden te vinden die er op lijken te wijzen dat mensen vaker geneigd zijn dingen niet te willen weten dan alleen in extreme gevallen.
Onze westerse cultuur was een uitzondering wbt die nieuwschierigheid(moderne wetenschap), in de meeste andere culturen wordt kennis verkregen door een authoriteit raad te plegen, en zelfs in onze cultuur denk ik dat die neiging bij de meeste mensen nog overheersend is.

denk bijvoorbeeld aan moslims, deze mensen wordt van jongs af aan bijgebracht dat de imam het weet. En deze imam ontleend zijn authoriteit weer aan uitleggingen die ook al weer honderden jaren oud zijn.
Ditzelfde geld denk ik ook voor de katolieke kerk met als autoriteit de paus
In nederland mag het dan gebruikelijk zijn om lekker te schelden op de politiek maar kijk bijvoorbeeld naar de VS.De meeste amerikanen geeft het een veilig gevoel dat de president ze precies verteld hoe het zit.

In alle 3 deze voorbeelden wordt het afgestraft om zelf een mening te hebben die afwijkt.
si non confectus non reficiat
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:34:58 #52
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20663878
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 12:55 schreef Davitamon het volgende:
Blijven nadenken, ook als je het zoveelste conspiracy websiteje leest, coz...
blijven nadenken zeg ik toch ... maar wat vind je van dit dan
quote:
com·plot·the·o·rie (de ~ (v.))
1 theorie of idee dat een ongewenste situatie of gebeurtenis het gevolg is van een samenzwering => samenzweringstheorie
het is niet dat de conspiracy mensen samenzweren het is dat de mensen van die wat je zo toepasselijk in dit topic zoveelste conspiracy siteje noemt van de gevestigde orde bewijzen naarbuiten proberen te brengen dat er meer gebeurd dan dat men wil zien....

laat ik het zo zeggen
quote:
Infamous Quote from George Herbert Walker Bush

"[The war in Iraq is] a rare opportunity to move toward an historic period of cooperation. Out of these troubled times...a new world order can emerge."
dit komt uit een FBI document
quote:
The attached analysis, entitled PROJECT MEGIDDO, is an FBI strategic assessment of the potential for domestic terrorism in the United States undertaken in anticipation of or response to the arrival of the new millennium.
dat is wat er boven de index staat

dit is over de nwo in dat document
quote:
Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO
quote:
and as such it will present challenges to law enforcement at many levels. The significance is based primarily upon either religious beliefs relating to the Apocalypse or political beliefs relating to the New World Order (NWO) conspiracy theory. The challenge is how well law enforcement will prepare and respond.
samengevat .. ze zeggen we gaan naar een nwo toe...als je het over een nwo hebt of denkt ben je bezig met conspiracy's (let op quote van bush sr) ..en als je bezig bent met complottheorien probeer je niet te bewijzen dat er meer gebeurd maar zou je de gevestigde orde onderuit willen halen. je mag niet eens denken over een nwo en toch zou alles een kans zijn om tot een nwo te komen

binnenkort komt er dus een film uit over nwo, illuminatie, bildenberg. rennes le chateau, de tempelieren en de "bill of rights".. en het gaat over een schat die verstopt zou zijn en blabla .. men ziet nu al door de bomen het bos niet meer (de leek die enkel meedraaid in de maatschappij) laat staan na die film, dan is het ook nog eens echt, "ja maar het is toch allemaal film " :x

hierzo heb je nog wat meer films .. http://www.lastingnetworks.com/alex/ alleen deze komen niet uit het "heilige bos" (vrij naar hollywood) ..
liever natuurlijk dat je ze koopt en bekijkt via www.infowars.com

[ Bericht 1% gewijzigd door coz op 16-07-2004 15:10:34 ]
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:40:41 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20664021
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 14:34 schreef coz het volgende:

(quote):

Under this hypothetical NWO/One World Government, the following events are to takeplace: 1) private property rights and private gun ownership will be abolished; 2) all national, state and local elections will become meaningless, since they will be controlled by the UN; 3) the U.S. Constitution will be supplanted by the UN charter; 4) only approved churches and other places of worship will be permitted to operate and will become appendages of the One World Religion, which will be the only legitimate doctrine of religious beliefs and ethical values; 5) home schooling will be outlawed and all school curriculum will need to be approved by the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO); and 6) American military bases and other federal facilities will be used as concentration camps by the UN to confine those patriots, including the militias, who defy the NWO
Het lijkt me eerder geschreven door iemand uit de VS die bang is voor invloed van de VN. Zo is diegene bang dat hij geen vuurwapen meer mag houden, en is hij banger van de VN (Welke nauwelijks druk uitoefent waar dan ook) dan voor zijn eigen president, welke wel heeft bewezen eigenhandig te doen waar hij zin in heeft..
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:02:41 #54
90061 coz
pi_20664537
de FBI heeft het geschreven dus
http://permanent.access.g(...)/megiddo/megiddo.pdf

de president zegt we gaan naar een nwo toe
de fbi zegt als je het hebt over een nwo doe je aan conspiracy (en dan dus wel samenzweren ipv bewijzen)
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:14:27 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20664824
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:02 schreef coz het volgende:
de FBI heeft het geschreven dus
http://permanent.access.g(...)/megiddo/megiddo.pdf
Ik zie het nu ja.
Onder het kopje Conspiracy Theories. Het document gaat blijkbaar over voorbereidingen voor eventueel terrorisme met het millenium, waarbij rekening werd gehouden met groeperingen die geloven in conspiracy theories.
quote:
de president zegt we gaan naar een nwo toe
Bush heeft deze term een aantal keer laten vallen.
quote:
de fbi zegt als je het hebt over een nwo doe je aan conspiracy
De FBI had het meer over conspiracy theory aanhangers, en waar die vanuit gingen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:16:16 #56
90061 coz
pi_20664864
.. en nu mag je denken over je eerste reactie
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:21:15 #57
90061 coz
pi_20664979
quote:
Bush heeft deze term een aantal keer laten vallen.
De FBI had het meer over conspiracy theory aanhangers, en waar die vanuit gingen.
die theoristen gaan ervan uit dat Bush dit ook gaat uitvoeren zoals die het zegt (de hypothese feitelijk dus)
maar denk eens aan de gevolgen dan ..
en is het dan erg dat er mensen zijn in je maatschappij die over dingen nadenken
nee, tenzij ze gelijk hebben en datgene waarin ze gelijk hebben niet voor het publiek bedoeld is
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:27:08 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20665103
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:21 schreef coz het volgende:

[..]

die theoristen gaan ervan uit dat Bush dit ook gaat uitvoeren zoals die het zegt (de hypothese feitelijk dus)
Dat is dus iets heel anders, want in de hypothese wordt uitgegaan dat de VN de boel overneemt. Ik zal er echter voor het gemak van uitgaan dat de VS een wereld-regering willen oprichten.
quote:
maar denk eens aan de gevolgen dan ..
Een WW III, een bloedige oorlog die miljoenen levens kost, aan het einde zegt iedereen "Dit nooit meer", en dezelfde eeuw zal WW IV plaatsvinden.
quote:
en is het dan erg dat er mensen zijn in je maatschappij die over dingen nadenken
Zeer zeker niet.
quote:
nee, tenzij ze gelijk hebben en datgene waarin ze gelijk hebben niet voor het publiek bedoeld is
Hiermee beredeneer je dat wat je hebt bedacht, 100% klopt, en dat anderen niet nadenken. Denk hier nog eens wat meer over na, dan kun je misschien uiteindelijk ook discussies aangaan over wat je bedenkt.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:53:52 #59
90061 coz
pi_20665815
quote:
Een WW III, een bloedige oorlog die miljoenen levens kost, aan het einde zegt iedereen "Dit nooit meer".
zoals ook aan het einde van WW2 "dit nooit meer" .. en we zijn al bezig met een WW3 tegen terrorisme

ik heb nooit gezegd dat wat ik zeg 100% klopt
  vrijdag 16 juli 2004 @ 15:57:16 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20665913
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 15:53 schreef coz het volgende:

[..]

zoals ook aan het einde van WW2 "dit nooit meer" .. en we zijn al bezig met een WW3 tegen terrorisme
Er is niet echt een WW3 tegen terrorisme. Ik denk zelf wel dat terrorisme een grote rol zal spelen in het tot stand komen van WW3.
quote:
ik heb nooit gezegd dat wat ik zeg 100% klopt
Je impliceerde dit wel door te stellen dat men jouw idee verwerpt, omdat men het niet wil erkennen, waarbij je de logische stap of er misschien iets met het idee zelf is, passeert.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:29:06 #61
90061 coz
pi_20666825
terrorisme
quote:
ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk
en wat doet amerika om hun democratie(?) in te voeren in dat land
vanuit die maatschappij word die ontwricht
  vrijdag 16 juli 2004 @ 16:51:21 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20667486
vergeet FEMA , onder DARPA niet met hun patriotic act 2 effect.
lees dat maar eens door , officieel document , wat je echt moet weten om een begrip te krijgen van waar de zogenaamde con. theoristen bang vor zijn , en waarom ze mensen willen wakker schudden.

ik heb even geen link maar het is via google na even zoeken wel te vinden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 18:15:49 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20669638
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 16:29 schreef coz het volgende:
terrorisme
[..]

en wat doet amerika om hun democratie(?) in te voeren in dat land
vanuit die maatschappij word die ontwricht
Dit zullen ze echter niet globaal kunnen doen.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 19:41:01 #64
90061 coz
pi_20671632
zonder argument iets verwerpen in dit topic is niet echt handig
  vrijdag 16 juli 2004 @ 19:46:26 #65
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20671798
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 19:41 schreef coz het volgende:
zonder argument iets verwerpen in dit topic is niet echt handig
Lijkt het jou aannemelijk dat de VS over de gehele wereld het beleid wat nu gevoerd wordt zal gaan voeren?
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:09:58 #66
90061 coz
pi_20673904
je bent een schat
mag ik nou nog tegenbewijs van de stelling
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:10:25 #67
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20673915
alicey , het is niet amerika itself , maar door middel van europa , die het zal doen
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 02:37:56 #68
90061 coz
pi_20681140
in een kroeg tijdens serieus gesprek

stel je hebt nou als mens energie
en volgens het ene is het chi en voor de ander weer wat anders en volgens wetenschappers bij sommige diersoorten het aantal hartslagen, in all cases mens heeft de energie om iets te doen, (zo ook om deze meuk te lezen ),en als je aan energie denkt kom je tegenwoordig vaak op elektriciteit uit. stroom kiest de weg van de minste weerstand

goed, in een ander topic
maar zo heb je in het dierenrijk dus ook moord en verkrachting, waarop ik niet zeg dat natuur niet zijn kwade kant heeft, en verkrachting in de natuur is onvrijwillige inseminatie omdat het ene diertje het andere diertje beter acht dan welk ander diertje om zijn nakomelingen mee te maken. ok het kwam er dus op neer dat er een groepje apen is die deze trekjes zou tonen. en dat werd als argument gebruikt dat een utopia niet zou kunnen.

stel nou he dat we allemaal een groepje bonobo apen zijn. en er een aapje zegt dat hij DENKT dat de macht achter het hoofd bonobo aapje. de rest van de bonobo aapjes laat rondrennen in een systeem dat neigt naar dat het hoofdbonobo aapje al een luizenleventje heeft en de macht gebruikt om alleen maar meer macht te krijgen. zal die ene bonobo aap dan zeggen dat hij ijlt, mhaw. maar als hij er nou ook bij zegt dat de macht van het hoofd bonobo aapje zegt dat het ene aapje niet naar het andere aapje mag fluisteren dat het een beetje vreemd is........
pi_20681864
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 02:37 schreef coz het volgende:

goed, in een ander topic
maar zo heb je in het dierenrijk dus ook moord en verkrachting, waarop ik niet zeg dat natuur niet zijn kwade kant heeft....
graag wil ik op dit stukje ff commentaar geven omdat ik denk dat wij mensen voor de bepaling van de gedragingen van het menselijk ras, de gedragingen v/h dierenrijk in ons huidige maatschappij compleet verkeerd interpreteren:
heden ten dage: we maken een blauwdruk v.d. menselijke gedragingen en een blauwdruk v.d. dierlijke gedragingen en als we dan overeenkomsten vinden zeggen we: kijk, kijk, zij doen het ook dus het is doodnormaal in de natuur. De natuur is in wezen ook doodnormaal (wat je zaait, oogst je).

Maar met zulks een stelling gaan we helemaal voorbij aan het onstaan v.d. gedragingen in de first place:

m.i. leefde er eeuwen lang op deze aarde enkel de drie-eenheid van het materiele leven, dieren-, het planeten-, en het mineralebrijk. In die tijd leefden deze rijken in harmonie met elkaar op Aarde geleid door (hogere) wezens zoals de Titanen < ze waren een combo v/h aardse nivo met de hogere nivo's v/h leven.

-
ik geloof voorts in:
dat een wezen zich ontwikkelt in het lichaam v/e ander wezen. Wij ontwikkelen in het lichaam v/d Godin (Moeder Aarde) die zich op haar beurt weer ontwikkelt in het lichaam v/h wezen dat wij God noemen, wiens fysieke vorm het planetenstelsel is zoals wij die kennen. Het was dit wezen dat de ziel v/d mens op de aarde plaatste. En de opoffering v/d Godin om de mensheid op haar wezen toe te laten, om de mensheid een kans te geven zich te ontwikkelen volgens een eigen evolutionaire cyclus. Hierbij had de mensheid in tegenstelling tot de Titanen het geschenk van "100 % vrije keuze" gekregen.
-

Omdat de mens de aard v/h pad dat zij bewandelt zelf compleet kan beinvloeden, gebruikte we dit om meester te worden over het dierenrijk, waarop de Titanen zich terugtrokken. De mensheid gebruikte ook op dat moment haar vermogens om naar eigen beeld te scheppen (en niet de alg. evolutionaire cyclus te volgen die daarvoor op Aarde gold.) De mensheid streefde ernaar om bezittingen voor zichzelf te verwerven en had geen oog voor de universele samenhang in alles om haar heen < de mensheid erkende niet langer de waarheid, dat alles toebehoorde aan de schepper en zijn dienares, de Godin. De dieren volgde deze leiding en het daaraan gekoppelde voorbeeld van de mensheid. Ook zij vervielen tot 'zonden' >>> Toen de mensheid begon te jagen en te doden, te wedijveren en te vechten en materiele zaken alleen voor zichzelf begonnen te houden zonder te letten op de behoeften en de opofferingen van kleinere wezens, deed het dierenrijk tot op zekere hoogte hetzelfde.

tot slot:
Zoals wij dieren misbruiken en exploiteren zo doen wij dat ook met onze medemens. Zijn de dieren geen spiegel v/h evolutionaire pad van de mensheid op het nivo v.d. aarde??

*'zonden' vind ik overigens een te beladen woord in een Universum waar je geen goed/slecht hebt maar licht/donker*
  zaterdag 17 juli 2004 @ 11:40:46 #70
90061 coz
pi_20683347
mooi stukje, veel brainfood

Laten we eens doordraven, ff kijken hoe ver dit loopt. Vannacht maak ik de vergelijking met dat de mensheid zich gedraagd als een stel bonobo apen, wie van beide wie nadoet maakt niet uit maar de mens heeft nog iets extra's,
quote:
I think therefore I am
waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet, tenzij iedereen rustig bezig is met rondrennen en denkt ach maar je moet toch meedoen en dan kan je nog het beste het onderkennen en meedoen. en vooral dat meedoen staat haaks op dat de mens kan denken. niet dat meedoen slecht is maar dan ligt het er ook maar eens aan waaraan je meedoet, maar er niet over nadenken is wel onhandig. dan ben je er niet eens
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:03:16 #71
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20683654
quote:
Ignorance is Bliss Lyrics
Artist: Living Colour

Living with myself is hard enough
So I get away when things get rough
Fammon, strife, and thoughts of war
Matter less than the dress she wore

Ignorance is bliss
Problem sloved with just one kiss
Ignorance is bliss

I'm just trying to survive
Pay my bills and stay alive
All the world's problems ain't my fault
I take it all with a grain of salt

Ignorance is bliss
Ignorance is bliss

Ignorance..

Ignorance is no excuse
Your problem's solved but what's the use
Ignorance is no excuse
The problem's solved then what's the use

I try to tell them everyday
But nobody listens to a word I say
Look out my window, what do you see?
Sometimes it's worse than that stupid TV

Ignorance is bliss
Ignorance
Ignorance is bliss
Ignorance
Ignorance is bliss
Ignorance
Well, ignorance is bliss
Ignorance
...Meer energie wil ik voorlopig niet in dit draadje steken
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:21:37 #72
90061 coz
pi_20683961
quote:
Ignorance is no excuse
The problem's solved then what's the use

I try to tell them everyday
But nobody listens to a word I say
  zaterdag 17 juli 2004 @ 12:54:04 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20684375
Waar gaat het heen met de wereld..
en met dit draadje

Maargoed, heb eindelijk eens tijd gehad om me erdoorheen te worstelen en sinds je OP blijft er toch iets door m'n hoofd spelen.

Mensen die kritisch zijn hoeven ondanks hun kritische houding niet altijd gelijk te hebben. De nazi's zagen zichzelf aan het begin van de jaren dertig als de kritische factor in de maatschappij die als enigen het gevaar van de Joden zagen wat de ignorant massa niet zag. Ojectief kritisch bestaat niet, de uitkomst van je eigen kritsch denken hangt sterk van je referentiekader af.

Met dit in het achterhoofd kun je voor sommige dingen tot de conclusie komen dat je eigenlijk gewoon niet genoeg kennis hebt om kritisch over een bepaald onderwerp te zijn en dat je dat dus beter gewoon kunt negeren omdat je 1) je maar een beperkte hoeveelheid energie hebt en die dus beter voor iets anders kunt gebruiken en 2) je er deels van kunt uitgaan dat de uitkomst van je eigen kritisch denken door gebrek aan kennis/achtergrondinfo bij voorbaat al onbetrouwbaar zal zijn.

Geen rekening houden met #2 is iets wat je bij het oppervlakkigere deel van het TRU publiek vaak ziet. Nog een slag erger dan ignorance want men gaat dan in z'n eigen waarheden geloven.

Ik zeg dus niet dat je alles maar voor zoete koek moet slikken. Wat ik wel beweer is dat je selectief kritisch moet zijn.
Vampire Romance O+
pi_20684621
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 11:40 schreef coz het volgende:

waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet, tenzij iedereen rustig bezig is met rondrennen en denkt ach maar je moet toch meedoen en dan kan je nog het beste het onderkennen en meedoen. en vooral dat meedoen staat haaks op dat de mens kan denken. niet dat meedoen slecht is maar dan ligt het er ook maar eens aan waaraan je meedoet, maar er niet over nadenken is wel onhandig. dan ben je er niet eens
helemaal mee eens. En op jou vraag "waarom jeukt en kriebelt dat nou gewoon niet?" kun je verschillende antwoorden bedenken. Ik denk dat 1 daarvan ligt in het feit dat de westerse maaschappij druk bezig gehouden wordt met geloofsovertuigingen als :

- je moet een bul halen
- je moet carriere maken
- je moet huisje boompje beestje stichten
- je moet je financieel zwaar binden
zijn er mensen die geloven dat bovengenoemde geloofsovertuigingen niet constant en overal wordt gepredikt?

En daar heeft de gemiddelde burger het dus indeed echt druk mee, waarom? als ze stoppen met werken worden ze underdog, dus blijft men aan genoemde geloofsovertuigingen voldoen en is er dus weinig tijd om je echt te verdiepen in matters, die ver van je bed liggen, terwijl je je kind moet voeden en moet bedenken hoe je volgende maand je hypotheek gaat betalen
  zaterdag 17 juli 2004 @ 13:22:25 #75
90061 coz
pi_20684814
quote:
MouseOver
Maargoed, heb eindelijk eens tijd gehad om me erdoorheen te worstelen en sinds je OP blijft er toch iets door m'n hoofd spelen.
.. 1 down . 6 bilion to go
toppie men, ben blij
quote:
Oo-blackgirl-oO
die ver van je bed liggen
leuk he vragen stellen als je het antwoord al weet
even @massa .. het is dus " een ver * IN je bed show
ieders bed staat op deze planeet, en als de hele planeet je al niets kan schelen dan ben je redelijk aan het slapen
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:34:52 #76
90061 coz
pi_20685719
n.a.v. dit topic kan het in dat topic wel eens leuk zijn hoe daar een discussie plaatsvind vanaf De Leugens van 11 September

ik werd uiteindelijk zelfs nog voor aapje uitgemaakt
quote:
de mainstream media die laten we nou even die ufo case nemen he .. dat is een mooi voorbeeld van een event die nauwelijks in het nieuws komt en vol staat van halve waarheden en iig niet het vertellen van het hele verhaal .. die mainstream media IS toch ook puur gericht op sensatie .. ik snap het niet .. echt zo veel moeite om dat te downloaden is het niet .. lekker pulp kijken .. veel plezier .. het zou eens waar zijn ...we zitten toch allemaal in de matrix en het toch allemaal maar film en het is niet boeiend en we gaan allemaal dood en daarom is het niet belangrijk dus wil ik het niet weten ...vandaar het handje...nou welterusten
quote:
Slaap lekker, met jou praat ik niet meer, je bent al te ver heen. Niet meer te redden. Aapje!
quote:
maar je wil niet eens kijken naar die film .. wie is dan het aapje ?
verder wat ik vind of denk van die ufo case staat er los van
en matrix bedoel ik idd niet zo als de film
die film was The road to tyranny
http://100777.com/media/911theroadtotyranny.asf
quote:
JIJ bent het AAPJE! Ik heb je al uitgelegd dat ik niet mijn tijd ga verdoen 2 uur kijken naar een flim die onzin bevat. De film van MM was al niet spectaculair en die had nog wel enige amusementswaarde. Alleen al dat hitler te zien was in de de intro is schandalig.
(het is niet een film die je echt wil zien idd .. iig wel MG12+)

[ Bericht 82% gewijzigd door coz op 17-07-2004 14:40:45 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:42:08 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_20685805
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:10 schreef BaajGuardian het volgende:
alicey , het is niet amerika itself , maar door middel van europa , die het zal doen
Dan zal Europa eerst een moeten worden. Europa klinkt mooi als geheel, maar in de praktijk zijn het nog steeds een stel lidstaatjes die elk een eigen mening hebben over alles.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:43:54 #78
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20685832
Ik dacht wel dat je het er niet bij zou laten zitten coz!
Maar zoals je al zei, we hebben het geprobeerd. Als zij zich niet verder willen verdiepen, en Alex Jones zijn films niet willen gaan kijken omdat de film van MM hun niet aanstond waar hebben we het dan nog over?

Het is gewoon duidelijk dat ze NIET open staan voor de conspiracy op zich, waar het precies over gaat en waarom. Ik bedoel, een oordeel vellen over road to tyranny terwijl je de film nog geeneens gezien hebt! Ik heb er spijt van dat ik zo lang met die figuren in discussie ben gegaan, en moeite heb genomen om in mijn post uit te leggen hoe "onze" denkwijze in mekaar zit en hoe hun denkwijze hen ervan weerhoudt om zich verder te verdiepen.
Het wil gewoon niet, je confronteerd ze met hun gedrag, en dan toch stug volhouden heh? Vooral NIET kijken maar WEL oordelen. Ik denk dat ik mijn handen er niet meer aan vuil maak, je staat open of je staat niet open, en sommige mensen willen gewoon echt niet iets anders horen.
Leuk trouwens hoe het eindigde, schelden en tieren, grote letters hier en daar... typerend en erg jammer.
"... she kidnapped herself."
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:48:05 #79
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20685895
off topic again sorry, maar zij kunnen het ook niet hebben, ook last word freaks!

[POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 14:58:04 #80
90061 coz
pi_20686022
kijk en nou komen we pas echt op een goed punt
de mensen die zich er mee bezig houden, of laat ik iig zeggen open staan ervoor worden dus zo behandeld.. is het ethisch verantwoord om te denken de wereld kan in dit tempo naar de klote gaan en jullie willen het niet inzien. maak je ze er op attent dan word het genegeerd en ontkend.dus laat ze toch allemaal .... ?

blijft leuk vragen stellen waarop je het antwoord al weet

[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 17-07-2004 15:07:56 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:13:47 #81
90061 coz
pi_20686247
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:48 schreef MoonBaby het volgende:
off topic again sorry, maar zij kunnen het ook niet hebben, ook last word freaks!

[POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
tis al 10 minuten stil daar [POL Borrelpraat #384]Lief zijn!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:21:13 #82
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20686380
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 14:43 schreef MoonBaby het volgende:
fsdgdf.... wijzij fsd...fsda.... wijzij..adfsd..a.df..wijzij...fasdfsdf
8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .

Daarnaast staan "jullie" ook niet echt open voor het idee dat die hele conspiracy wel eens niet waar zou kunnen zijn.

Doei
Vampire Romance O+
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:32:01 #83
90061 coz
pi_20686559
tuurlijk staan "we" er voor open dat ook juist dat weleens niet waar kan zijn...
maar zeg nou zelf als je de theorie ontleed en het komt erop neer dat de supermacht in de wereld enkel meer macht wil dan is dat toch reeel .. het word tegen je gebruikt als je zegt maar kunnen we dan niet in een utopie leven en het wordt ontkent als je aankomt met de theorie in die laatste film

[ Bericht 0% gewijzigd door coz op 17-07-2004 15:37:34 ]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:49:03 #84
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20686795
ja, ze laten het ook maar los denk ik. Het is te hopen dat ze toch nog eens gaan nadenken, we hebben het iig geprobeerd.
Ik zit er eigenlijk nooit zo mee als een skeptici (om mensen dan maar in een hokje te stoppen) mij belachelijk gaat maken ofzo. Ik bedoel, ze hebben geen poot om op te staan, en zouden ze dat wel hebben dan is hun mening echt niet sceptisch meer. Was het maar zo, ik wil wel graag geloven dat het in de wereld hardstikke goed gaat en dat er geen NWO of iets dergelijks bestaat. Ik wil HEEL graag geloven dat 911 echt gedaan was door terroristen zonder hulp van buitenaf, maar op een gegeven moment kun je aan dat idee toch niet meer vasthouden?

Toen ik dat aan mijn vader vertelde werd hij ook aardig kwaad. "Ik weiger te geloven dat Amerika er iets mee te maken heeft!!!" Ben er ook maar over opgehouden, wat dat betreft is mijn vader heel erg stug en ik wil met mijn vader ook geen ruzie. Dat vind ik wel heel erg jammer, want mijn vader komt altijd erg slim over en ik denk ook dat als hij de moeite zou nemen om zich erin te verdiepen dat hij ook overtuigd zal raken. Hij heeft het gewoon, net zoals veel andere mensen, razend druk met werken. Daarnaast is het idd heel erg makkelijk om zo'n absurd verhaal weg te wuiven, daar steek je je tijd toch niet in als je het heel erg druk hebt?

Sommige mensen zijn gewoon heel bewust bezig hun kop in het zand te steken, en dat is prima hoor, maar ga dan ook niet door met het roepen dat het onzin is als je niet eens weet waarover het precies gaat en alles ook verder wegwuift als onzin. Als je niet eens de moeite wilt nemen om een film te kijken. maar ik vind alles best, ik zeg altijd maar zo: zodra het alleen ook maar LIJKT alsof de meerderheid toch wel in conspiracies "gelooft" om het zo maar even te zeggen, dan willen ze er allemaal WEL het fijne van weten. Mij best hoor, maar geef dan iig wel toe dat je in eerste instantie heel schijnheilig bezig bent geweest, daar hoef je je toch niet voor te schamen?

Niet om mezelf te prijzen, maar ik heb het zelf ook: Vaak nog bij verhalen over reptillians, shapeshiften en zoveel zoveel voor christus denk ik ook van "ja ja, hoe kun je dat nou allemaal weten man..." maar ik ga verder ook niet lopen klieren of zeggen dat ik er geen fuck van geloof ofzo. Ik weet het gewoon niet, en moet tijd hebben om een goeie site of boek of wat dan ook op te snorren. Tot die tijd reageer ik of niet, of reageer ik met een vraag over een goeie duidelijke bron. Heb ik die, dan reageer ik nog steeds niet, omdat het tijd kost om te begrijpen waarom iemand in bepaalde ideeen geloofd.

Veel mensen reageren ergens op, en dat is hun goed recht. Wat niet recht is maar krom is dat ze hun oordeel HEEL duidelijk door aan het drammen zijn, zonder echt te weten waarover iemand anders "brabbelt". Ze krijgen een link, of een film, of een bron, en nog geen 30 minuten later komt er een post: "Ja ik heb de bron bekeken maar bla bla bla wat een bullshit en bla bla bla zelfde als Michael Moore en bla bla bla", wordt meteen afgefakkeld, terwijl je die bron echt niet in een half uurtje kan bekijken en kan begrijpen.

Ignorance is bliss, maar ik zou het niet anders willen hebben. Misschien ben ik vaak chagrijnig en kan ik me er erg druk om maken, om "niks", maar ik weet iig wie ik zelf ben, en ik weet min of meer wat er echt gebeurd om me heen. Ik weet wanneer ik "nee" zeg en waarom, dat begint al bij het wiegeren van een 100 euro briefje door winkelpersoneel, en dat ik maar moet pinnen omdat 100 euro niet geaccepteerd wordt. Dan koop ik die shit toch niet, doei!

Zit er een chip in die jas? Waar zittie? Hamer!!! *Klap!* en nu wil ik afrekenen!

Lekker triest dat gegal en raar gedrag denken mensen dan over mij. Hebben zij effe pech dat ik me niet beledigd voel door iemand waar ik geen respect voor heb. Wat dat betreft is het ook heerlijk om egoistisch te zijn, je niet laten beďnvloeden door wat mensen van je zullen denken in het openbaar.

Sjonge jonge, het lijkt wel of ik in Klaagbaak zit, sorry hoor! Maar inderdaad, die ignorance kun je jezelf zo kwaad om maken, maar ze leren het wel hoor, geduld is een schone zaak.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:52:17 #85
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20686830
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 15:21 schreef MouseOver het volgende:

[..]

8x in 1 bericht spreken over wij/zij vind ik nu niet echt een teken van openminded zijnen dat is iets wat imho 1:1 met kritisch verbonden is .

Daarnaast staan "jullie" ook niet echt open voor het idee dat die hele conspiracy wel eens niet waar zou kunnen zijn.

Doei
Klopt, maar als ik in elke post moet zeggen "de conspiracy theorists en de skeptici" en mezelf op die manier op de vlakte moet houden is dat niet leesbaar meer.
Ik sta er zeker voor open dat het hele conspiracy idee niet waar zou kunnen zijn, maar het begint bij mij al bij 11 september, en niemand heeft die conspiracy voor mij in mekaar weten te trappen. Als iemand dat wel kan is dat mijn persoonlijke nieuwe held, en dan zal ik mezelf ook fel inzetten tegen die conspiracies die daaruit voortvloeien.
doei!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:58:10 #86
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20686929
plus, plus, jij weet helemaal niks van mij om te zeggen hoe openminded ik wel of niet ben. Hoelang ik mensen de kans heb gegeven om mij te overtuigen van het tegendeel, dat doe ik nog steeds. Maar alle mensen die mij proberen te overtuigen haken af, omdat ik "niet meer te redden ben"... terwijl die mensen mijn bronnen nog geeneens gezien of bekeken hebben! Moet ik het woord van die mensen dan aannemen? Daar kan ik jou ook onder rekenen, nu we toch mensen in hokjes aan het plaatsen zijn. Je velt een oordeel over mij, terwijl dit de eerste keer is dat je op een post van mij reageert, en zwaait dan al in je eerste post af.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:39:22 #87
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20687439
Ignorance is de Status Quo. En van die Status Quo wordt een kleine groep beter van. Wij worden allemaal opgevoed met prestatiedrang zodat wij met zn alle in het bedrijfleven kunnen gaan en daar het kapitalisme uit kunnen oefenen. Zo blijft de geldmolen rollen en ontstaan er conflicten over bijvoorbeeld olie. In deze wereld van hebberigheid en het krijgen van macht is ignorance HET apparaat. Zo kan de kleine groep (Bilderbergers? NWO? Military/Industrial complex?) ons vanalles doen geloven en dat in hun voordeel werkt.

Maar, dat is een geloof. Dit is informatie die ik van ANDERE mensen op het internet heb. Ik ben zelf niet getuige geweest van deze gebeurtenissen. Ik heb geleerd dat je voor ALLES open moet staan. Probleem is, dat zowel mainstream media, alternatieve media en conspiracy altijd informatie is van ANDERE mensen. En mensen zijn altijd subjectief. Je moet niks blind aannemen, niet van mainstream media en ook niet van conspiracy getuigen. Als een ex-CIA agent zegt dat de VS contact heeft met buitenaardse wezens is hetzelfde als Blair zegt dat irak WMD heeft. Je denkt dat het betrouwbaar is omdat het van een "betrouwbare" bron komt. Als wat er gezegd wordt overeen komt met wat jij WIL geloven neem je het blind aan.

Geloven is het slechtste wat je kan doen, geloven is iets aannemen zonder dat je de waarheid weet. Geloof je aliens? Dan ben je net zo dom als de mensen die in god geloven. Waarom? Omdat je de waarheid niet weet en daarom maar iets wat jij leuk vindt als de waarheid gaat zien.

Alles en iedereen kan meedoen aan de campagne van misinformatie. Er zijn een heleboel groepen met allen hun eigen geloof en agenda, elk groepje heeft "bewijs" zodat hun geloof/theorie voor hun de "waarheid" wordt. Elk groepje wil natuurlijk zoveel mogelijk volgers.

Moraal van dit verhaal: TRUSTNO1

Soortgelijke post van mij op ATS: http://www.abovetopsecret.com/forum/thread52766/pg1
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:50:28 #88
90061 coz
pi_20687617
hoezeer ik het ook daarmee eens ben is het dus wel zo dat als je gaat graven, niet alleen nu maar ook in het verleden de mensen met macht dit ook maar graag weten en toepassen. nu _hebben_ we de media ook zelf en zouden we ook alles kunnen analyseren. zo ook zouden alle conspiracy theoristen stiekem de macht willen overnemen mogelijkerwijs. als zij doen aan opzettelijke misinformatie. maar het interessante is _dat_ we nu ook met zijn allen hier iets mee kunnen doen.
En ondertussen zien we dat er alleen maar meer misinformatie komt. En idd veel mensen er al zo in vastgeroest zitten dat ze het niet willen zien.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:01:04 #89
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20687777
Je moet voor ALLES openstaan, om maar meteen het extreme te nemen: tijdreizen. Tegelijkertijd moet je ook NIKS geloven, want er zijn zoveel leugens de wereld ingeholpen door zoveel partijen (religeuze, conspiracy, regeringen, geheime genootschappen) dat je niet kan zien welke beweringen nou wel waar zijn en welke niet.

Maar omdat je een heel klein wezentje bent in een heel groot universum is het beste om voor alles open te staan, dan heb je het meeste grip op wat er mogelijk is.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:05:25 #90
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20687861
Natuurlijk is het in deze information age wel een hele verbetering tegenover vroeger toen we nog dachten dat de aarde plat was en we niet naar de maan konden. Nu kunnen we andere "waarheden" opzoeken op het internet. En er over nadenken.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:06:56 #91
90061 coz
pi_20687894
pcies, en ik dacht. ik open er een topic over, komen meer mensen daar eens achter

je zou er bijna sarcastisch van worden Goede (matige) grap, bonobo aapjes
ik vind het gewoon niet aardig als mensen dan zeggen dat je een aapje bent
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:13:16 #92
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688022
Maar die mensen moeten dan wel met verstand die informatie tot zich nemen. Dus dan moeten die mensen wat ze lezen niet blind aannemen net zoals ze vroeger bij het nieuws deden. Want dan ben je nog geen haar wijzer.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:19:15 #93
90061 coz
pi_20688137
true idd maar de reactie is gewoon bij velen als je het er over hebt dat het niet zo is
de macht zegt dat je het er niet over mag hebben. en dingen die het publiek zich afvraagt niet onderzocht mogen worden. en het allemaal niet meewerkt
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:25:46 #94
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688272
Je hebt de massa onder controle door de media. Daarnaast heb je van die vervelende nerds die zich moeten distancieren van de massa en zeggen dat het niet zo is. Wat doe je dan? Je helpt wat nieuwe leugens in de wereld wat de nerds leuk vinden om te geloven en voila, je hebt de nerds ook onder de duim. Zo zal niemand ooit achter de waarheid komen.

Dus je distancieren van de kortzichtige massa is niet genoeg.

Het is moeilijk.
pi_20688417
Veel mensen kunnen bepaalde waarheden gewoon niet aan, en de meeste mensen WILLEN het gewoon niet geloven en zorgeloos verderleven in de massa hallucinatie die voor ze in het leven is geroepen..

Meeste mensen interesseerd het gewoon geen ene reet... Zolang ze elke dag lekker na hun werk hun soaps kunnen kijken en hun biertje kunnen drinkenn, niks aan de hand.
Senatus Populus Que Romanus
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:37:51 #96
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688520
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 17:32 schreef Nynex het volgende:
Meeste mensen interesseerd het gewoon geen ene reet... Zolang ze elke dag lekker na hun werk hun soaps kunnen kijken en hun biertje kunnen drinkenn, niks aan de hand.
En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:40:25 #97
90061 coz
pi_20688569
komt allemaal in iedergeval niet als dat ignorantie in dit tempo doorbroken wordt, de bitterzoete ironie is dat als je er allemaal achter komt en je ook idd maar gewoon beter je bek kan houden en meedraaien uiteraard met pilsje in den handen omdat het toch allemaal maar goed of fout kan gaan. [/napraat modes]

nog zo'n ethische vraag. als je toch ziet dat het zo gaat en zal blijven, kun je dan niet beter aan de kant van de macht gaan staan.. hou ze ook allemaal maar dom, ze willen het per slot van rekening niet weten
  zaterdag 17 juli 2004 @ 17:52:54 #98
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_20688794
Wie zegt dat ze het niet willen willen weten? Maybe hebben ze de alternatieve bronnen bekeken en hun eigen mening gevormd op de info wat ze gezien hebben. Die mening staat ons niet aan we noemen die mensen nu dom en ignorant zodat ons eigen geloof/waarheid waar wordt.

Alternatieve denkwijzen bereiken het grote publiek toch wel. Micheal Moore en The X-Files zijn immers overbekend.
pi_20688804
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 17:37 schreef IceHeat het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Omdat wij denken dat het niet zo is en achter alles een massa-complot bedenken gaan wij mensen die een ander denkbeeld hebben afschilderen als dom en ignorant. Op die manier zijn wij geen haar beter als de "gewone" mens.
Ik wil absoluut geenzins impliceren dat hier ook maar iets mis mee is hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik denk ook allang niet meer aan die onzin en hou me gewoon met m'n eigen leven bezig
Senatus Populus Que Romanus
  zaterdag 17 juli 2004 @ 18:02:50 #100
90061 coz
pi_20689011
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 17:52 schreef IceHeat het volgende:
Wie zegt dat ze het niet willen willen weten?
sorry ik had het ook over de mensen die al ignorant zijn, de mensen die het wel willen weten kijken af en toe blijkbaar al een keer in de alternatieve media
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')