abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20669791
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 18:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Elaboratie:

-verhaaltje-
Jezus... .
En dan willen partijen als GL nog meer van dit soort in nood zijnde vluchtelingen, die maar al te graag een politiebureau rammen, toelaten? Hoewel er ook goede vluchtelingen zijn natuurlijk. Dit is wel heel erg.

Geloof is echt een plaag, dat blijkt keer op keer op keer.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_20669963
Deze vluchtelingen waren niet allemaal in nood. De extremisten zijn imo gewoon criminelen en het zou me niet verbaasd hebben als ze ook bloed aan hun handen hadden.
De Iraniër zou het niet lang overleefd hebben in zijn land als afvallige.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_20674140
Filmtip aangaande genetische manipulatie en racisme:

Gattaca, vanavond op NET5, om 0.50 uur.
Klompen lopen lekker.
pi_20674287
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:18 schreef Klompendanser het volgende:
Filmtip aangaande genetische manipulatie en racisme:

Gattaca, vanavond op NET5, om 0.50 uur.
Dat is niet vanavond dat is morgenochtend.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:56:01 #155
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20674999
Ik zal dit topic even opschonen van alle offtopic (Islam) posts.

Ontopic nu verder. Voor commentaar/kritiek/etc -> het feedbacktopic.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20675245
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is niet vanavond dat is morgenochtend.
Sorry, maar het is de moeite waard.
Klompen lopen lekker.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 22:36:24 #157
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20676092
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 21:56 schreef Sidekick het volgende:
Ik zal dit topic even opschonen van alle offtopic (Islam) posts.

Ontopic nu verder. Voor commentaar/kritiek/etc -> het feedbacktopic.
Vreemd. Men wordt immers vaak voor "racist" uitgemaakt als men anti-islam is.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Veel mensen worden op dit forum uitgemaakt voor racist.
Je hebt dan overigens nog geluk (als je je er iets van zou aantrekken). Ben ook meerdere malen op dit forum voor fascist uitmaakt.

WFL Feedback deel 5
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 22:37:09 #158
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_20676109
Het formuleren van zo'n beladen betekenis is niet makkelijk; ook als de betekenis door de jaren heen kan veranderen. Voor mij betekent het onderscheiden van (grote) groepen mensen, waarbij de één zich superieur voelt ten opzichte van de andere. Ongeoorloofd discrimineren om het snel maar even te zeggen.

Zo vind ik als je moslims minder superieur vindt aan ongelovigen een vorm van racisme. Andersom ook, dat gelovigen zich superieur vinden aan niet-gelovigen.

..nou is het natuurlijk moeilijk om superieur weer duidelijk te omschrijven.. kritiek mag altijd, en dat je boos kan worden op een andere groep is natuurlijk ook weer geen racisme.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  vrijdag 16 juli 2004 @ 22:48:07 #159
60090 Akkersloot
pi_20676350
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 22:37 schreef Flumina het volgende:
Zo vind ik als je moslims minder superieur vindt aan ongelovigen een vorm van racisme. Andersom ook, dat gelovigen zich superieur vinden aan niet-gelovigen.
Euh. Sinds wanneer betrekken ongelovigen gelovigen in hun oordeel ? Er is maar één partij die een ander bij zijn ideologie betrekt en dat zijn de "gelovigen". Geloof is immers iets wat is gecreeerd en in stand wordt gehouden. Ongeloof is niet gecreeerd en wordt dus ook niet, met dogma's en doctrines, in stand gehouden. Als het over religies gaat die anderen bij hun doctrine betrekken (niet-volgelingen van de godsdienststichter worden bijvoorbeeld "ongelovigen" genoemd) kunnen dus allen de gelovigen het slachtoffer zijn en dus nooit de ongelovigen.

Verder heb ik het meestal dan ook over de ideologie, islam. En niet over de slachtoffers van die ideologie, de moslims.

Overigens zal iedereen zich superieur voelen boven mensen zich, in onze ogen, onterecht superieur voelt. Een dilema dus.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_20678605
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 22:37 schreef Flumina het volgende:
Op welk gebied superieur? Moreel bv? Zijn linkse mensen die denken moreel superieur te zijn (terecht ) aan rechtse lui dan ook racistisch?
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 00:10:02 #161
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_20678799
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Op welk gebied superieur? Moreel bv? Zijn linkse mensen die denken moreel superieur te zijn (terecht ) aan rechtse lui dan ook racistisch?
Dat je als persoon jezelf meer waarde hecht aan de ander. Niet je denkbeelden. Je mag best je eigen denkbeelden boven een ander stellen. Maar zoals ik al zei; dat superieuriteit is moeilijk uit te leggen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zaterdag 17 juli 2004 @ 06:15:20 #162
60090 Akkersloot
pi_20681629
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:10 schreef Flumina het volgende:
Dat je als persoon jezelf meer waarde hecht aan de ander. Niet je denkbeelden. Je mag best je eigen denkbeelden boven een ander stellen. Maar zoals ik al zei; dat superieuriteit is moeilijk uit te leggen.
Denkbeelden zijn echter vaak het gevolg van hoe je over een ander denkt. Kijk maar naar islamofilie. Hoe verdedigen islamofielen koran-verzen ?: "maar veel moslims interpreteren dat anders". De interpretatie die voor een objectief persoon alleen maar mogelijk zijn kunnen volgens de islamofielen natuurlijk niet. Want die komen van "slechte mensen". Islamofilie is dus ook in dat opzicht een gevolg van racisme. Het op de persoon spelen in elk geval.
((Verder is islamofilie het gevolg van het anti-amerikanisme, een erfenis van de "Romantische " tijd (het ophemelen van onbekende culturen) , de gristelijke cultuur (dat jezelf de oorzaak zou zijn van alle ellende in de wereld) en het dogma dat religies geen politiek zijn).
  zaterdag 17 juli 2004 @ 08:18:46 #163
96053 provo
Allochtoon
pi_20681807
Akkersloot en Dora hmpft$#$@@

Jullie willen niet luisteren naar wat de Islam in werkelijkheid is, maar veroordelen het wel. Hoe kun je over iets oordelen waar je geen fluit van af weet, behalve van de anti-islamitische sites waar jullie de helft van jullie tijd doorbrengen.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, but the illusion of knowledge".

De beste boeken die ik heb gelezen zijn de boeken die ik hoofdstuk voor hoofdstuk heb doorgelezen en vervolgens mijn conclusies erbij heb getrokken. De boeken waarvan ik naar de kaft heb gekeken en een paar hoofdstukjes heb doorgelezen beoordeel ik niet en laat de schrijver in zijn waarde, omdat ik het boek niet ken en begrijp.

www.kuranikerim.com begin hier eens mee. Er staat ook een Nederlandse vertaling bij [linksboven de site].
Het streven naar een harmonieus evenwicht in de samenleving is waar we ons nu op moeten richten.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:19:20 #164
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_20686349
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Veel mensen worden op dit forum uitgemaakt voor racist. In sommige gevallen terecht, in andere gevallen weer niet. Laten we eens bekijken in welke gevallen het etiket 'racist' terecht is.
Iemand is een racist als hij anderen minderwaardig vindt. Dat is immers de enige echte definitie van racisme.
Veel mensen denken (geïndoctrineerd dat ze zijn door decennia-lange politiek correcte propaganda) dat je al een racist bent als je een probleem hebt met de massale import vam allochtonen in dit kleine landje of (terechte) kritiek hebt op de achterlijkheid van moslims.

De term racist wordt daarom veel en vaak gebruikt (beter=misbruikt) om andersdenkenden de mond te snoeren. Vooral aanhangers van het Linkse gedachtengoed gebruiken deze kwalificatie te pas en te onpas.

Overigens vindt je hier een aardige "cursus" racisme en discriminatie:

http://www.democrates.net/multikul/racisme.shtml
[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:23:41 #165
16988 Luis
Altijd in de pels ..
pi_20686431
-edit-
Nee, niet doen

[ Bericht 95% gewijzigd door Sidekick op 17-07-2004 15:46:40 ]
[b]Andersdenken hoeft niet, zélf denken wél.[/b][url] http://www.democrates.net[/url]
pi_20686865
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 08:18 schreef provo het volgende:
"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, but the illusion of knowledge".
[Islamitische] overtuigingen zijn grotere vijanden vd waarheid dan leugens.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 15:57:56 #167
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20686925
Ok, na diverse waarschuwingen over het niet offtopic gaan, blijkt zelfs de TS keer op keer weer een islam-discussie te willen aanzwengelen.

Topic gaat dan maar dicht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')