Jezus...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Elaboratie:
-verhaaltje-
Dat is niet vanavond dat is morgenochtend.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:18 schreef Klompendanser het volgende:
Filmtip aangaande genetische manipulatie en racisme:
Gattaca, vanavond op NET5, om 0.50 uur.
Sorry, maar het is de moeite waard.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is niet vanavond dat is morgenochtend.![]()
Vreemd. Men wordt immers vaak voor "racist" uitgemaakt als men anti-islam is.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 21:56 schreef Sidekick het volgende:
Ik zal dit topic even opschonen van alle offtopic (Islam) posts.
Ontopic nu verder. Voor commentaar/kritiek/etc -> het feedbacktopic.
Je hebt dan overigens nog geluk (als je je er iets van zou aantrekken). Ben ook meerdere malen op dit forum voor fascist uitmaakt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Veel mensen worden op dit forum uitgemaakt voor racist.
Euh. Sinds wanneer betrekken ongelovigen gelovigen in hun oordeel ? Er is maar één partij die een ander bij zijn ideologie betrekt en dat zijn de "gelovigen". Geloof is immers iets wat is gecreeerd en in stand wordt gehouden. Ongeloof is niet gecreeerd en wordt dus ook niet, met dogma's en doctrines, in stand gehouden. Als het over religies gaat die anderen bij hun doctrine betrekken (niet-volgelingen van de godsdienststichter worden bijvoorbeeld "ongelovigen" genoemd) kunnen dus allen de gelovigen het slachtoffer zijn en dus nooit de ongelovigen.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:37 schreef Flumina het volgende:
Zo vind ik als je moslims minder superieur vindt aan ongelovigen een vorm van racisme. Andersom ook, dat gelovigen zich superieur vinden aan niet-gelovigen.
Op welk gebied superieur? Moreel bv? Zijn linkse mensen die denken moreel superieur te zijn (terechtquote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:37 schreef Flumina het volgende:
Zo vind ik als je moslims minder superieur vindt aan ongelovigen een vorm van racisme. Andersom ook, dat gelovigen zich superieur vinden aan niet-gelovigen.
Dat je als persoon jezelf meer waarde hecht aan de ander. Niet je denkbeelden. Je mag best je eigen denkbeelden boven een ander stellen. Maar zoals ik al zei; dat superieuriteit is moeilijk uit te leggen.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:02 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Op welk gebied superieur? Moreel bv? Zijn linkse mensen die denken moreel superieur te zijn (terecht) aan rechtse lui dan ook racistisch?
Denkbeelden zijn echter vaak het gevolg van hoe je over een ander denkt. Kijk maar naar islamofilie. Hoe verdedigen islamofielen koran-verzen ?: "maar veel moslims interpreteren dat anders". De interpretatie die voor een objectief persoon alleen maar mogelijk zijn kunnen volgens de islamofielen natuurlijk niet. Want die komen van "slechte mensen". Islamofilie is dus ook in dat opzicht een gevolg van racisme. Het op de persoon spelen in elk geval.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:10 schreef Flumina het volgende:
Dat je als persoon jezelf meer waarde hecht aan de ander. Niet je denkbeelden. Je mag best je eigen denkbeelden boven een ander stellen. Maar zoals ik al zei; dat superieuriteit is moeilijk uit te leggen.
Iemand is een racist als hij anderen minderwaardig vindt. Dat is immers de enige echte definitie van racisme.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Veel mensen worden op dit forum uitgemaakt voor racist. In sommige gevallen terecht, in andere gevallen weer niet. Laten we eens bekijken in welke gevallen het etiket 'racist' terecht is.
[Islamitische] overtuigingen zijn grotere vijanden vd waarheid dan leugens.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 08:18 schreef provo het volgende:
"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, but the illusion of knowledge".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |