Er moet inderdaad een ander woord komen voor "gelovige joden haters". Het jodendom is immers ook een verachterlijke religie (hoewel ze geen drang hebben om anderen te bekeren zoals de christenen en de moslims),quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat vroeg ik me dus ook net af. Wat dat betreft hebben de joden een voordeelZe kunnen zich makkelijk beroepen op het woord 'antisemitisme'. Wat dan ook vaak gebeurt.
Ja, klopt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:30 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Feit. Er bestaan wel ongelovige Joden. Maar er bestaan géén ongelovige moslims. Moslim zijn is immers een religie.
Cohen is toch ook een Jood. Maar is atheist.
Je bent, officieus, joods als je een joodse moeder hebt. Maar zou je als "jood" geen jood genoemd willen worden dan heb je daartoe het volste recht op (van mij dan althans. Het ontbreken van de bekeringsdrang beperkt zich waarschijnlijk tot buiten het joodse volk).quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Joden zijn gelovigen van een religie. Als een jood niet gelooft is hij/zij een ongelovige. Net zoals dat bij christenen en moslims het geval is. Je kunt niet zeggen dat je jood/moslim/christen bent als je ongelovig bent.
Of zijn de joden om de een of andere duistere reden een uitzondering
Ik denk dat het iets met de trots van het volk van doen heeft. Ik denk dat fanatieke joden altijd gedacht hebben dat het om een uitverkoren ras ging of zo... je ziet bij othodoxe joden veel dat ze niet-joden gewoon als vuil behandelen. Ze kijken op mensen neer.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Joden zijn gelovigen van een religie. Als een jood niet gelooft is hij/zij een ongelovige. Net zoals dat bij christenen en moslims het geval is. Je kunt niet zeggen dat je jood/moslim/christen bent als je ongelovig bent.
Of zijn de joden om de een of andere duistere reden een uitzondering
Ik denk dat 'reli-racisten' een beter woord is. "Reli-racisten beweren dat mensen met hun religie beter zijn".quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar heb ik al een woord voor. Neo-racisten. Sommige mensen lijken er niet al te blij mee te zijn, maar ik zou niet weten welk woord de lading beter zou kunnen dekken.
Nee, reli-racisten zijn mensen die elk geloof aanvallen, puur omdat het een geloof is.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik denk dat 'reli-racisten' een beter woord is. "Reli-racisten beweren dat mensen met hun religie beter zijn".
In het woordje neo-racisme zit nog steeds rac (ras). Wat hebben religieuze symbolen in Allahsnaam te maken met rassen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar heb ik al een woord voor. Neo-racisten. Sommige mensen lijken er niet al te blij mee te zijn, maar ik zou niet weten welk woord de lading beter zou kunnen dekken.
Ik denk dat het iets met de trots van het volk van doen heeft. Ik denk dat fanatieke joden altijd gedacht hebben dat het om een uitverkoren ras volk ging of zo... . En wel door God uitverkoren.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik denk dat het iets met de trots van het volk van doen heeft. Ik denk dat fanatieke joden altijd gedacht hebben dat het om een uitverkoren ras ging of zo..
Dan zou in dat woord toch beter het woord "anti" in voor moeten komen. Nee. Reli-racisten zijn mensen die uit religieuze redenen mensen met een ander of geen religie minderwaardig noemen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, reli-racisten zijn mensen die elk geloof aanvallen, puur omdat het een geloof is.
In welke gevallen? Als ik 'kritiek' uit op het zwarte ras ben ik een racist (daar ben ik het mee eens), maar ben ik een 'ernstige discriminator die dicht tegen racist aanzit' als ik kritiek uit op de ischlam?quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:52 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, haat tegen religies heeft allen bij Joden een eigen benaming, en voor de rest is er geen sprake van echte racisme, wel van een ernstige discriminatie die dicht tegen racisme aanzit.
FOUT. Anti-semitisme beperkt zich niet tot gelovige joden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:52 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, haat tegen religies heeft allen bij Joden een eigen benaming
hier is inderdaad overgesproken... en het goed dat het wetenschappelijk bewezen is. Maare wat ik niet snap is: zit er niks in de genen dat de huiskleur bepaald.... (ik omschrijf het maar even zo)quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:03 schreef Manji het volgende:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen en weet derhalve niet of dit al genoemd is, maar wetenschappelijk gezien kan je niet over rassen spreken waar het om mensen gaat. Om wetenschappelijk te kunnen spreken over rassen moeten de genetische verschillen binnen een bepaald ras kleiner zijn dan de genetische verschillen met een ander ras. Dat is bij mensen niet zo. Ik kan genetisch voor praktisch 100% gelijk zijn met een neger, terwijl ik een noord-europeaan ben.
Uiteraard wel maar dat verschil is kennelijk verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
hier is inderdaad overgesproken... en het goed dat het wetenschappelijk bewezen is. Maare wat ik niet snap is: zit er niks in de genen dat de huiskleur bepaald.... (ik omschrijf het maar even zo)
Racist !!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:Ik heb een hekel aan nazi's.
Racisme bestaat wel degelijk. De mens is ingedeeld in rassen en beoordeling en je eigen ras superieur plaatsen aan een divers ras leidt maakt racisme. Ras is gemaakt op basis van lichaams kenmerken waarvan huidskleur de belangrijkste factor is, bijv. de lichaamsbouw van een negeroïde is anders dan die van een blanke.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:17 schreef Klompendanser het volgende:
Racisme bestaat eigenlijk niet, wel cultuurverschillen en geloofsverschillen.
We zijn nog allemaal mensen, dus één ras. Wel kun je discrineren op ongeveer alles wat maar in je opkomt, huidskleur, haarkleur, lengte, etc.
Overigens kan racisme wel echt komen als de mens echt genetisch gaat veranderenin het westen (bijvoorbeeld) t.o.v. 3e wereldlanden. Daar hebben filosofen al hele boeken over geschreven. Het ergste moet dus nog komen vrees ik.
Blijft een beetje onduidelijk. Ik krijg het vermoeden dat je beter over ondersoorten kunt spreken en dat we allemaal van het ras Homo Sapiens zijn. Ik ben echter geen bioloog. Het lijkt wel of men een beetje worstelt met die term, een soort politieke correctheid in de biologie.quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:43 schreef Bio_Bastard het volgende:
[..]
Racisme bestaat wel degelijk. De mens is ingedeeld in rassen en beoordeling en je eigen ras superieur plaatsen aan een divers ras leidt maakt racisme. Ras is gemaakt op basis van lichaams kenmerken waarvan huidskleur de belangrijkste factor is, bijv. de lichaamsbouw van een negeroïde is anders dan die van een blanke.
Interessant. Waarom denk je dat mensen in het westen genetisch gaan veranderen? Door technologie, voedsel?quote:Op woensdag 14 juli 2004 22:17 schreef Klompendanser het volgende:
Racisme bestaat eigenlijk niet, wel cultuurverschillen en geloofsverschillen.
We zijn nog allemaal mensen, dus één ras. Wel kun je discrineren op ongeveer alles wat maar in je opkomt, huidskleur, haarkleur, lengte, etc.
Overigens kan racisme wel echt komen als de mens echt genetisch gaat veranderenin het westen (bijvoorbeeld) t.o.v. 3e wereldlanden. Daar hebben filosofen al hele boeken over geschreven. Het ergste moet dus nog komen vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |