abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:33:12 #76
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20627499
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat vroeg ik me dus ook net af. Wat dat betreft hebben de joden een voordeel Ze kunnen zich makkelijk beroepen op het woord 'antisemitisme'. Wat dan ook vaak gebeurt.
Er moet inderdaad een ander woord komen voor "gelovige joden haters". Het jodendom is immers ook een verachterlijke religie (hoewel ze geen drang hebben om anderen te bekeren zoals de christenen en de moslims),
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:33:24 #77
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20627508
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Feit. Er bestaan wel ongelovige Joden. Maar er bestaan géén ongelovige moslims. Moslim zijn is immers een religie.

Cohen is toch ook een Jood. Maar is atheist.
Ja, klopt.

De "Islamitische variant" van Joden is dan Arabieren. Daar is overigens ook geen aparte racisme-term voor.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:34:09 #78
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_20627525
Is er een woord voor mensen die elk religieus symbool in de openbare ruimte als een schending van de scheiding tussen kerk en staat ervaren en dit willen oplossen door een verplichte religieuze steriliteit in te voeren?

Oh ja: nepliberalen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_20627559
Daar heb ik al een woord voor. Neo-racisten. Sommige mensen lijken er niet al te blij mee te zijn, maar ik zou niet weten welk woord de lading beter zou kunnen dekken.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:35:49 #80
60090 Akkersloot
pi_20627575
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Joden zijn gelovigen van een religie. Als een jood niet gelooft is hij/zij een ongelovige. Net zoals dat bij christenen en moslims het geval is. Je kunt niet zeggen dat je jood/moslim/christen bent als je ongelovig bent.

Of zijn de joden om de een of andere duistere reden een uitzondering
Je bent, officieus, joods als je een joodse moeder hebt. Maar zou je als "jood" geen jood genoemd willen worden dan heb je daartoe het volste recht op (van mij dan althans. Het ontbreken van de bekeringsdrang beperkt zich waarschijnlijk tot buiten het joodse volk).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_20627619
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Joden zijn gelovigen van een religie. Als een jood niet gelooft is hij/zij een ongelovige. Net zoals dat bij christenen en moslims het geval is. Je kunt niet zeggen dat je jood/moslim/christen bent als je ongelovig bent.

Of zijn de joden om de een of andere duistere reden een uitzondering
Ik denk dat het iets met de trots van het volk van doen heeft. Ik denk dat fanatieke joden altijd gedacht hebben dat het om een uitverkoren ras ging of zo... je ziet bij othodoxe joden veel dat ze niet-joden gewoon als vuil behandelen. Ze kijken op mensen neer.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:37:43 #82
60090 Akkersloot
pi_20627628
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar heb ik al een woord voor. Neo-racisten. Sommige mensen lijken er niet al te blij mee te zijn, maar ik zou niet weten welk woord de lading beter zou kunnen dekken.
Ik denk dat 'reli-racisten' een beter woord is. "Reli-racisten beweren dat mensen met hun religie beter zijn".
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:39:14 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_20627664
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:37 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik denk dat 'reli-racisten' een beter woord is. "Reli-racisten beweren dat mensen met hun religie beter zijn".
Nee, reli-racisten zijn mensen die elk geloof aanvallen, puur omdat het een geloof is.

Insert hier spreekwoord met 'schoen' en 'aantrekken'
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_20627669
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
In het woordje neo-racisme zit nog steeds rac (ras). Wat hebben religieuze symbolen in Allahsnaam te maken met rassen? .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:40:06 #85
60090 Akkersloot
pi_20627685
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik denk dat het iets met de trots van het volk van doen heeft. Ik denk dat fanatieke joden altijd gedacht hebben dat het om een uitverkoren ras ging of zo..
Ik denk dat het iets met de trots van het volk van doen heeft. Ik denk dat fanatieke joden altijd gedacht hebben dat het om een uitverkoren ras volk ging of zo... . En wel door God uitverkoren.
foutje. we knoeien niet in iemands quote

[ Bericht 14% gewijzigd door Akkersloot op 14-07-2004 21:48:19 ]
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:42:50 #86
60090 Akkersloot
pi_20627765
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, reli-racisten zijn mensen die elk geloof aanvallen, puur omdat het een geloof is.
Dan zou in dat woord toch beter het woord "anti" in voor moeten komen. Nee. Reli-racisten zijn mensen die uit religieuze redenen mensen met een ander of geen religie minderwaardig noemen.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:52:12 #87
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20628048
Maar goed, haat tegen religies heeft allen bij Joden een eigen benaming, en voor de rest is er geen sprake van echte racisme, wel van een ernstige discriminatie die dicht tegen racisme aanzit.

Voor de rest lijkt het me niet zoveel met het onderwerp te maken te hebben.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_20628167
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:52 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, haat tegen religies heeft allen bij Joden een eigen benaming, en voor de rest is er geen sprake van echte racisme, wel van een ernstige discriminatie die dicht tegen racisme aanzit.
In welke gevallen? Als ik 'kritiek' uit op het zwarte ras ben ik een racist (daar ben ik het mee eens), maar ben ik een 'ernstige discriminator die dicht tegen racist aanzit' als ik kritiek uit op de ischlam?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:58:09 #89
60090 Akkersloot
pi_20628229
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:52 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, haat tegen religies heeft allen bij Joden een eigen benaming
FOUT. Anti-semitisme beperkt zich niet tot gelovige joden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 14 juli 2004 @ 22:03:20 #90
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20628394
Ik heb niet heel het topic doorgelezen en weet derhalve niet of dit al genoemd is, maar wetenschappelijk gezien kan je niet over rassen spreken waar het om mensen gaat. Om wetenschappelijk te kunnen spreken over rassen moeten de genetische verschillen binnen een bepaald ras kleiner zijn dan de genetische verschillen met een ander ras. Dat is bij mensen niet zo. Ik kan genetisch voor praktisch 100% gelijk zijn met een neger, terwijl ik een noord-europeaan ben.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_20628490
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:03 schreef Manji het volgende:
Ik heb niet heel het topic doorgelezen en weet derhalve niet of dit al genoemd is, maar wetenschappelijk gezien kan je niet over rassen spreken waar het om mensen gaat. Om wetenschappelijk te kunnen spreken over rassen moeten de genetische verschillen binnen een bepaald ras kleiner zijn dan de genetische verschillen met een ander ras. Dat is bij mensen niet zo. Ik kan genetisch voor praktisch 100% gelijk zijn met een neger, terwijl ik een noord-europeaan ben.
hier is inderdaad overgesproken... en het goed dat het wetenschappelijk bewezen is. Maare wat ik niet snap is: zit er niks in de genen dat de huiskleur bepaald.... (ik omschrijf het maar even zo)
pi_20628790
Racisme bestaat eigenlijk niet, wel cultuurverschillen en geloofsverschillen.
We zijn nog allemaal mensen, dus één ras. Wel kun je discrineren op ongeveer alles wat maar in je opkomt, huidskleur, haarkleur, lengte, etc.
Overigens kan racisme wel echt komen als de mens echt genetisch gaat veranderenin het westen (bijvoorbeeld) t.o.v. 3e wereldlanden. Daar hebben filosofen al hele boeken over geschreven. Het ergste moet dus nog komen vrees ik.
Klompen lopen lekker.
  woensdag 14 juli 2004 @ 22:22:47 #93
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_20628920
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

hier is inderdaad overgesproken... en het goed dat het wetenschappelijk bewezen is. Maare wat ik niet snap is: zit er niks in de genen dat de huiskleur bepaald.... (ik omschrijf het maar even zo)
Uiteraard wel maar dat verschil is kennelijk verwaarloosbaar.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  woensdag 14 juli 2004 @ 22:32:50 #94
60090 Akkersloot
pi_20629214
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 17:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ik heb een hekel aan nazi's.
Racist !!!!!!!!!!!!!
pi_20629449
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:17 schreef Klompendanser het volgende:
We zijn nog allemaal mensen, dus één ras. Wel kun je discrineren op ongeveer alles wat maar in je opkomt, huidskleur, haarkleur, lengte, etc.
Overigens kan racisme wel echt komen als de mens echt genetisch gaat veranderenin het westen (bijvoorbeeld) t.o.v. 3e wereldlanden. Daar hebben filosofen al hele boeken over geschreven. Het ergste moet dus nog komen vrees ik.
Racisme bestaat wel degelijk. De mens is ingedeeld in rassen en beoordeling en je eigen ras superieur plaatsen aan een divers ras leidt maakt racisme. Ras is gemaakt op basis van lichaams kenmerken waarvan huidskleur de belangrijkste factor is, bijv. de lichaamsbouw van een negeroïde is anders dan die van een blanke.
pi_20630284
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:43 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

Racisme bestaat wel degelijk. De mens is ingedeeld in rassen en beoordeling en je eigen ras superieur plaatsen aan een divers ras leidt maakt racisme. Ras is gemaakt op basis van lichaams kenmerken waarvan huidskleur de belangrijkste factor is, bijv. de lichaamsbouw van een negeroïde is anders dan die van een blanke.
Blijft een beetje onduidelijk. Ik krijg het vermoeden dat je beter over ondersoorten kunt spreken en dat we allemaal van het ras Homo Sapiens zijn. Ik ben echter geen bioloog. Het lijkt wel of men een beetje worstelt met die term, een soort politieke correctheid in de biologie.
Klompen lopen lekker.
pi_20631678
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:17 schreef Klompendanser het volgende:
Interessant. Waarom denk je dat mensen in het westen genetisch gaan veranderen? Door technologie, voedsel?
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:07:18 #98
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20631945
Racisme is niet weten hoe de mens als een individueel wezen te beschouwen.

Da's natuurlijk ook een kut-antwoord, maar ik ben redelijk zat,
dus ik heb daar voor nu gewoon schijt aan.
...dass wir fliegen.
pi_20632213
Voor een zatte weet je nog verdomd goed hoe je 'racisme' schrijft!
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:18:56 #100
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_20632320
Al moet ik kruipen, mijn spelling zal er verdomme niet onder lijden.
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')