abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20601449
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 17:29 schreef kyla het volgende:
Acient, vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft prima. Jij bent niet de eerste die ik ooit heb horen verkondigen dat iedereen met niet Nederlandse voorouders het land uit moet. Je valt me daarbij wel persoonlijk aan, als jij je zin zo krijgen zou ik bijvoorbeeld nooit oma kunnen worden.
Wel de eerste die zo extreem is de grens op 150 jaar te stellen. Dan heb je het over 6 generaties ongeveer.
Hoelang doen een 'halfbloed' en zijn nakomelingen er volgens jou over om deel uit te maken van de oorspronkelijke cultuur van een land?
Over hoeveel 'halfbloeden' heb je het, heb je die berekening wel eens gemaakt.
En laat je jezelf ook steriliseren als blijkt dat je niet aan de 150 jaar norm voldoet? Of heb je al kinderen?
Ik voldoe aan de grens, hij zou inderdaad eventueel teruggeschroeft kunnen worden naar 100 jaar, 150 jaar is wel redelijk veel, maar op het moment dat ik dat riep had ik ook ongeveer half fok over me heen. Als je je loopt te verdedigen tegen een grote groep mensen krijg je al snel (ik tenminste wel) dat je nog een tikkeltje harder word in je standpunten.
(ik bedoel nog steeds mengelmoesjes trouwens)
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
pi_20601465
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 17:24 schreef Ryan3 het volgende:

Het ging terug tot 1795 oid.
De vergelijking met de nazi's is legitiem ...ook zij kwamen tot die eis van stambomen.
Wel of niet onafhankelijk van het nazisme komt Acient tot dezelfde conclusie.
Weer een parallel van het ene purisme met haar purisme.
Maar ging voor het lid worden van NSDAP en NSB niet de eis tot 'slechts' 150 jaar ??
pi_20601497
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 17:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als mensen het land wilt uitzetten, puur omdat hun voorouders uit een ander land komen, ben je racistisch bezig. Geen twijfel over mogelijk.
Ik bedoel dan niet alleen de allochtonen in Nederland, maar ook de Nederlanders in den vreemde.
Het gaat dus voor iedereen op, ongeacht, ras ( ) of stand
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 17:34:52 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_20601510
Vermoeiende Islam-discussie #234423 en andere stokpaardjes.

Topic gaat nergens meer over. Dicht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')