abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20589419
Zijn er vragen, heb je een opmerking of kritiek/feedback over de gang van zaken in LIF...

Dan moet je bij Schatje of Brennie wezen!

[ Bericht 6% gewijzigd door Brennie op 13-07-2004 08:04:53 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:51:30 #2
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_20597205
Brennie en schatje doen hun werk over het algemeen fantastisch!

pi_20610527
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:51 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Brennie en schatje doen hun werk over het algemeen fantastisch!

Das aardig
Dank je wel
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20616699
Het volgende topic Het middel tegen puistjes (deel 11) is net gesloten maar ik weet dus niet of er alweer een nieuwe is gemaakt. Zou misschien handig zijn om bij het sluiten van een topic af te sluiten met een berichtje waarin vermeld wordt dat het topic "vol" is en een link naar het volgende deel... in dit geval deel 12
pi_20620618
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 12:21 schreef Yonderboi het volgende:
Het volgende topic Het middel tegen puistjes (deel 11) is net gesloten maar ik weet dus niet of er alweer een nieuwe is gemaakt. Zou misschien handig zijn om bij het sluiten van een topic af te sluiten met een berichtje waarin vermeld wordt dat het topic "vol" is en een link naar het volgende deel... in dit geval deel 12
Je kunt dat zelf doen door alvast een nieuw topic te openen als de eerste bijna vol is. Dan kun je het linkje "copy/paste" naar de sluitpost. Hij sluit dus automatisch bij 300 posters.

@ Jerommeke.nl: thanks .
  † In Memoriam † donderdag 15 juli 2004 @ 17:48:05 #6
43556 miss_dynastie
pi_20646225
Zou er misschien een topic kunnen komen waarin men afgeeft op dikke mensen? Een paar mensen doen dat in de dieetclub en het drukt een enorme stempel op de normaal gezellige en vrije sfeer die er is. Proberen te negeren lukt niet echt, omdat iedereen zo om zijn eigen redenen in de dieetclub zit, die redenen zijn vaak wat dieper dan 'sta op met je luie reet en kom in beweging'. Het is enorm kwetsend. Ik vind het geen enkel probleem als er een ander topic komt waarin men kan bashen op dikke mensen, want eerlijk gezegd kan ik dat gewoon negeren, maar de dieetclub en de mensen die daar zitten zijn me daar iets te lief voor
  donderdag 15 juli 2004 @ 17:57:03 #7
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_20646377
Eens
doei
pi_20647779
Nee joh, hij gedraagt zich maar gewoon normaal.
  zaterdag 17 juli 2004 @ 01:15:26 #9
32422 engessa
Who's dirty?
pi_20680235
Dank.

mijn eerste LIF-topic, wat doe je ;')
pi_20680289
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 01:15 schreef engessa het volgende:
Dank.

mijn eerste LIF-topic, wat doe je ;')
pi_20684983
WTF waarom moest dit topic dicht? Is er überhaupt gekeken wat de vraagstelling was en wat de TS nog meer voor info toevoegde. (Moderator: schatje)

[Quick] schoenen waar online te koop
pi_20685092
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 13:32 schreef Rekkie het volgende:
WTF waarom moest dit topic dicht? Is er überhaupt gekeken wat de vraagstelling was en wat de TS nog meer voor info toevoegde. (Moderator: schatje)

[Quick] schoenen waar online te koop
Ja, je vraagt waar je die dingen online kan kopen. Vervolgens wordt er aanbevolen om naar Quick te bellen. Wat mij ook de beste oplossing lijkt en vandaar het slotje .

Maar goed, ik doe 'm wel weer open hoor .

En wil je zo vriendelijk zijn om in het vervolg je vraagstelling wat netter te formuleren. "WTF" is nergens voor nodig .
pi_20685135
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 13:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, je vraagt waar je die dingen online kan kopen. Vervolgens wordt er aanbevolen om naar Quick te bellen. Wat mij ook de beste oplossing lijkt en vandaar het slotje .

Maar goed, ik doe 'm wel weer open hoor .

En wil je zo vriendelijk zijn om in het vervolg je vraagstelling wat netter te formuleren. "WTF" is nergens voor nodig .
WTF?!?!?
pi_20685166
WTF = What To Find
pi_20739898
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 13:40 schreef schatje het volgende:

[..]

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_20744002
..
I'm sick off all this poo'ing stuff i'm getting my buttcheeks pierced together
pi_20747849
Nou zal ik dan maar...

De topics waarvan de TS iets wilt weten over een mogelijke aandoening die hij/zij heeft zijn bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Elke keer is weer de conclusie dat de TS toch bij onzekerheid naar een dokter moet gaan. Ik kan het daar niet anders dan mee eens zijn, als je serieus denkt dat er iets aan de hand is moet er ook wat gebeuren.
In het laatste topic over een voetwondje geeft Brennie zelf met enig cynisme al aan dat de TS er misschien geen goed aan doet door alleen maar een zalfje te halen en gooit zonder pardoes het topic daarom dicht.

Als dit nou elke keer weer gebeurt, waarom worden dergelijke topics waarin om medische raad gevraagd wordt niet gelijk gesloten dan? Het lijkt me namelijk dan vrij zinloos om überhaupt al te discussiëren over wat het mogelijk zou kunnen zijn.

Topics over ervaringen met een reeds gediagnosticeerde ziekte zijn uiteraard een ander verhaal.
pi_20748273
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:13 schreef 205_Lacoste het volgende:
Nou zal ik dan maar...

De topics waarvan de TS iets wilt weten over een mogelijke aandoening die hij/zij heeft zijn bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Elke keer is weer de conclusie dat de TS toch bij onzekerheid naar een dokter moet gaan. Ik kan het daar niet anders dan mee eens zijn, als je serieus denkt dat er iets aan de hand is moet er ook wat gebeuren.
In het laatste topic over een voetwondje geeft Brennie zelf met enig cynisme al aan dat de TS er misschien geen goed aan doet door alleen maar een zalfje te halen en gooit zonder pardoes het topic daarom dicht.

Als dit nou elke keer weer gebeurt, waarom worden dergelijke topics waarin om medische raad gevraagd wordt niet gelijk gesloten dan? Het lijkt me namelijk dan vrij zinloos om überhaupt al te discussiëren over wat het mogelijk zou kunnen zijn.

Topics over ervaringen met een reeds gediagnosticeerde ziekte zijn uiteraard een ander verhaal.
In de faq wordt duidelijk aangegeven wat ons advies is tav van medische vragen of vragen omtrent de gezondheid.
( maar het merendeel leest dat niet heb ik het idee)
Het is niet mogelijk een diagnose te stellen, het enige wat wij kunnen doen is mensen adviseren een dokter te zoeken.
Je zou denken dat mensen verstandig zijn en eerst naar de dokter gaan.
Dat doen ze niet, Fok! wordt vaak gezien als een spreekuur.
Waarom doen mensen dat toch dan?
Mensen zijn bang om naar de dokter te gaan, denken oprecht, ach het is vast niets, zijn simpelweg te lui een afspraak te maken, mensen hebben geen inzicht/kennis van het lichaam en ziektebeelden of mensen hopen hier te horen dat het wel meevalt ( angst dus)
Dit hou je niet tegen...
De meeste topics gaan dan ook na enkele adviezen ( dokter, dokter,dokter en speculaties) ook dicht.
De andere topics ,reeds gediagnosticeerde ziektebeelden en topics als : ' vragen over bloeddruk' blijven wel open.
Als ik een dergelijk topic zie probeer ik naar kunnen te reageren en check ik de 'waarheid' van adviezen. ( voor zover dat in mijn macht ligt)
Ik zal nooit een diagnose geven, maar kan wel duidelijk maken wat het beste is ( en velen met mij)
( bv adviseren een instantie te zoeken, een link geven etc)
Topic kan gelijk daarna dicht.. maar het staat mensen toch vrij om vragen te stellen, en mensen in een richting sturen kan geen kwaad. ( mits juist)
Een dergelijk topic blijft echter nooit lang open. ( en wij zijn er ook niet altijd direct )
pi_20748449
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:33 schreef Brennie het volgende:

levenswerk van Brennie
Waarom mensen niet naar doktoren gaan etc dat weet ik wel (Ik volg een Technisch Bedrijfskundige opleiding richting gezondheidszorg aan de UT dus kom daar wel mee in aanraking).

Mensen in de juiste richting sturen is enigszins mogelijk maar volgens jouw reacties volkomen zinloos omdat je toch naar de dokter moet gaan. Mijn tip, scheelt jullie weer moddereter werk, is om topics met niet gediagnosticeerde ziektes gelijk dicht te knallen ongeacht of mensen 'hoogstwaarschijnlijk' de goede tips geven.
pi_20753191
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:42 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Waarom mensen niet naar doktoren gaan etc dat weet ik wel (Ik volg een Technisch Bedrijfskundige opleiding richting gezondheidszorg aan de UT dus kom daar wel mee in aanraking).

Mensen in de juiste richting sturen is enigszins mogelijk maar volgens jouw reacties volkomen zinloos omdat je toch naar de dokter moet gaan. Mijn tip, scheelt jullie weer moddereter werk, is om topics met niet gediagnosticeerde ziektes gelijk dicht te knallen ongeacht of mensen 'hoogstwaarschijnlijk' de goede tips geven.
Interessante studie
Uiteindelijk komt het er wel op neer ja: naar de dokter sturen.
Ik kan het echter niet over mijn hart verkrijgen ze ( ook al moeten ze vaak beter weten) met een kluitje het riet in te sturen.
Het zit gewoon in me toch een advies te geven ( al is het.. dokter! )
Weet niet of Schatje dat kan
pi_20754213
Ik bemoei me ook graag met dat soort dingen namelijk, en de verleiding is oh zo groot

Bedankt voor je reactie Brennie, schept weer wat wederzijds begrip hé
pi_20755864
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 23:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
Ik bemoei me ook graag met dat soort dingen namelijk, en de verleiding is oh zo groot

Bedankt voor je reactie Brennie, schept weer wat wederzijds begrip hé
Zeker
Jij ook bedankt voor je visie!
Het is goed om over bepaalde zaken hier je ideeen/visie kwijt te kunnen en er normaal met elkaar over te praten
pi_20809231
Zou een mod alle klustopics willen voorzien van de [KLU] tag

pi_20813338
O ja, ik ben de nieuwe klusjesman en vanaf vandaag ben ik te vinden in Lifestyle

Gezellig he?
pi_20814069
Je had het topic gewoon kunnen verplaatsen toch? Was erg leuk

[KLUSJESMAN] Wolkenkrabber bouwen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')