quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:13 schreef 205_Lacoste het volgende:Nou zal ik dan maar...
![]()
De topics waarvan de TS iets wilt weten over een mogelijke aandoening die hij/zij heeft zijn bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Elke keer is weer de conclusie dat de TS toch bij onzekerheid naar een dokter moet gaan. Ik kan het daar niet anders dan mee eens zijn, als je serieus denkt dat er iets aan de hand is moet er ook wat gebeuren.
In het laatste topic over een voetwondje geeft Brennie zelf met enig cynisme al aan dat de TS er misschien geen goed aan doet door alleen maar een zalfje te halen en gooit zonder pardoes het topic daarom dicht.
Als dit nou elke keer weer gebeurt, waarom worden dergelijke topics waarin om medische raad gevraagd wordt niet gelijk gesloten dan? Het lijkt me namelijk dan vrij zinloos om überhaupt al te discussiëren over wat het mogelijk zou kunnen zijn.
Topics over ervaringen met een reeds gediagnosticeerde ziekte zijn uiteraard een ander verhaal.
In de faq wordt duidelijk aangegeven wat ons advies is tav van medische vragen of vragen omtrent de gezondheid.
( maar het merendeel leest dat niet heb ik het idee)
Het is niet mogelijk een diagnose te stellen, het enige wat wij kunnen doen is mensen adviseren een dokter te zoeken.
Je zou denken dat mensen verstandig zijn en eerst naar de dokter gaan.
Dat doen ze niet, Fok! wordt vaak gezien als een spreekuur.
Waarom doen mensen dat toch dan?
Mensen zijn bang om naar de dokter te gaan, denken oprecht, ach het is vast niets, zijn simpelweg te lui een afspraak te maken, mensen hebben geen inzicht/kennis van het lichaam en ziektebeelden of mensen hopen hier te horen dat het wel meevalt ( angst dus)
Dit hou je niet tegen...
De meeste topics gaan dan ook na enkele adviezen ( dokter, dokter,dokter en speculaties) ook dicht.
De andere topics ,reeds gediagnosticeerde ziektebeelden en topics als : ' vragen over bloeddruk' blijven wel open.
Als ik een dergelijk topic zie probeer ik naar kunnen te reageren en check ik de 'waarheid' van adviezen. ( voor zover dat in mijn macht ligt)
Ik zal nooit een diagnose geven, maar kan wel duidelijk maken wat het beste is ( en velen met mij)
( bv adviseren een instantie te zoeken, een link geven etc)
Topic kan gelijk daarna dicht.. maar het staat mensen toch vrij om vragen te stellen, en mensen in een richting sturen kan geen kwaad. ( mits juist)
Een dergelijk topic blijft echter nooit lang open. ( en wij zijn er ook niet altijd direct
![]()
)
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”