Maar ook nog eens onvergetelijk lelijk eigenlijk.quote:Op maandag 12 juli 2004 20:20 schreef popolon het volgende:
Zijn ook mijn twee momenten.
Ik vind die van Ellen van Langen toch net iets mooier, voornamelijk ook door de uitdrukking op haar gezicht toen ze finishte.
Onvergetelijk mooi.
Was het geen Fosberry oid? En hoe lang staat het huidige record van 8,96(?) al wel niet?quote:Op maandag 12 juli 2004 23:05 schreef Juan Zueco het volgende:
Bob Beamon. 8:90
De Frosby-flip was natuurlijk ook prachtig.
J.
Seoul 88... Die bedoelde ik ook... Later heeft het geprobeerd als voetballer!quote:Op maandag 12 juli 2004 23:14 schreef Lucille het volgende:
Ben Johnson die een record liep op de 100 meter. Hij spoot weg uit de startblokken
quote:Op maandag 12 juli 2004 23:14 schreef Lucille het volgende:
Ben Johnson die een record liep op de 100 meter. Hij spoot weg uit de startblokken
Whehehehe.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:14 schreef Lucille het volgende:
Wie?quote:Op maandag 12 juli 2004 23:25 schreef BVO het volgende:
Inge de Bruijn natuurlijk..
quote:Op maandag 12 juli 2004 23:28 schreef 456 het volgende:
[..]
Wie?
Jammer dat het toen 22 jaar te vroeg was om als Olympisch te kunnen rangschikken.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:29 schreef Lucille het volgende:
Gerard Nijboer, 1982 in Athene
Fanny verbeterde 30 wereldrecords op 4 onderdelen en won 4 gouden medailles.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:31 schreef BVO het volgende:
[..]Inge
.
Neerlands beste vrouwelijke sportster ooit![]()
.
Nope, het was Dick Fosbury in 1968 die de Fosbury Flop uitvond.quote:Op maandag 12 juli 2004 23:16 schreef Juan Zueco het volgende:
Nope Frosby. Wel flop i.p.v. flip.
Flop leek me ietwat idioot te schrijven, gezien de briljante techniek.
J.
Was inderdaad ook een mooi moment.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:27 schreef Oldbie het volgende:
Ik ben geboren in Zuidafrika en heb er 15 jaar gewoond.....
De strijd tussen Zola Budd en Mary Decker in 1986 (?) . Mary Decker liet Zola Budd in de finale struikelen. Het was zowat een nationale ramp in Zuidafrika. Zola Budd was van geboorte ZA maar vanwege de boycot mocht ZA niet meedoen aan de OS. Toen werd ze dus maar Britse om toch mee te kunnen doen. Heel ZA geloofde in haar maar helaas....ze struikelde (over die langen poten van Mary Decker).
Ik zal het nooit meer vergeten.
Dick Fosburyquote:Op maandag 12 juli 2004 23:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Was het geen Fosberry oid? En hoe lang staat het huidige record van 8,96(?) al wel niet?
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:00 schreef MartinusMagnus het volgende:
Qua momenten.... de 1.07,18 van Gerard van Velde
Rondje 24,67
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
zeker, Cassartelli die later bij de tour om het leven kwamquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:18 schreef 456 het volgende:
Overigens toen niet zo, maar later wel een memorabele plaats in mijn geheugen gekregen:
Fabio Cassartelli winst op de weg, voor Erik Dekker (1992-Barcelona)
Inderdaad, ik heb altijd onthouden dat Dekker daar zilver won, ik herinnerde mij pas weer bij dat fatale ongeluk wie er ookal weer eerste werd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:18 schreef 456 het volgende:
Overigens toen niet zo, maar later wel een memorabele plaats in mijn geheugen gekregen:
Fabio Cassartelli winst op de weg, voor Erik Dekker (1992-Barcelona)
Als ik er aan terugdenk breekt het zweet me weer uit.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goud voor de volleyballers in 1996. Absoluut.
Krijg nog bijna kippenvel als ik eraan denk. Memorabele avond.
Hmhm ...quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als ik er aan terugdenk breekt het zweet me weer uit.
17-16 in de 5de set. Kippenvel.
Morgen of overmorgen komt de SI uit ik denk dat het daar wel weer bij zit.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:47 schreef JPM01 het volgende:
[offtopic]
wanneer komt dat speciale OS boek uit met tijden etc? dat werd altijd door sport international gedaan maar die hebben geen site meer![]()
[/offtopic]
Drie keer met de ogen knipperen: 19.32?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:50 schreef tong80 het volgende:
Het Wereldrecord van Michael Johnson was idd legendarisch.
Zaten toen op een camping in geloof ik Zweden. Ben toen 's avonds met mijn vader na die finale gaan kijken op de camping. Gewoon naar fuckin' volleybal gaan kijken.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als ik er aan terugdenk breekt het zweet me weer uit.
Was toch in het begin van de vorige eeuw ?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 15:43 schreef Tiger_Woods het volgende:
Spiridon Louis, marathon...
Fantastische overwinning, heroiek en mooie verhalen.
Dat 16e punt werd zeker in de kantine gescoord?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 17:07 schreef tong80 het volgende:
Saar Boerlage was tenenkrommend, die spuugde Ed van Tijn in z'n gezicht. Fijn als je geen woorden hebt om een discussie te winnen.quote:Op donderdag 29 juli 2004 00:16 schreef SCH het volgende:
De knock-out stoot van Regilio Tuur, volgens mij tegen een potentieel kampioen of de regerend kampioen - was dacht ik in de 1e of 2e ronde. Tuur was nog volstrekt onbekend - hij haalde volgens mij brons (of net niet) maar die knock-out was waanzinnig. Terwijl ik helemaal niet van boksen houdt.
Saar Boerlage vind ik ook atlijd wel een fijne herinnering
Hij verloor idd van Dumitrescu, die later goud won. Volgens mij was dat ìn de kwartfinale.quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:47 schreef tong80 het volgende:
Tuur haalde de kwartfinale niet eens werd uitgeschakeld door een Roemeen nadat ie kelsey Banks de wereldkampioen in de eerste ronde versloeg.
Het heeft mooi wel gewerktquote:Op donderdag 29 juli 2004 01:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Saar Boerlage was tenenkrommend, die spuugde Ed van Tijn in z'n gezicht. Fijn als je geen woorden hebt om een discussie te winnen.
Ga je nou al mijn leuke herinneringen zitten afkatten?quote:Tuur haalde de kwartfinale niet eens werd uitgeschakeld door een Roemeen nadat ie kelsey Banks de wereldkampioen in de eerste ronde versloeg.
Sorry, Tuur sloeg zijn vrouw niet.quote:Op donderdag 29 juli 2004 14:02 schreef SCH het volgende:
Ga je nou al mijn leuke herinneringen zitten afkatten?![]()
Het boek is niet echt recent, ik heb hier de 2e druk uit 1997. Het boek heet officieel "De lange mannen: tien jaar Nederlands topvolleybal". Het boek is geschreven door John Volkers (Volkskrant), Willem Vissers (ANP) en Hans Klippus (NRC Handelsblad) en maakt onderdeel uit van de Nederlandse Sportbibliotheek.waar o.a. "De Zwarte Meteoor" van Tom Egbers ook deel van uitmaakt. [isbn: 90 6005 427 x]quote:Op donderdag 29 juli 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
Is dat een recent boek lijkt me namelijk ook interessant om te lezen.
Heb nog alle krantenknipsels uit 92 toen ze voor het eerst doorstootten naar de wereldtop en tweede werden op de spelen van Barcelona.
Dat was een diskutabel verlies op punten meen ik mij te herinneren.quote:Op donderdag 29 juli 2004 01:47 schreef tong80 het volgende:
Tuur haalde de kwartfinale niet eens werd uitgeschakeld door een Roemeen nadat ie kelsey Banks de wereldkampioen in de eerste ronde versloeg.
*Kuch*quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:23 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
-Michael Johnson op de 400 meter met een tijd die ik nooit meer zal vergeten: 19.32
Equatoriaal Guinée.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Of die gozer uit weet ik veel uit wat voor land maar van een zwemband hebben ze daar iig niet gehoord die 4 jaar geleden in Sydney mee mocht doen en een belachelijk langzame tijd zwom.
Zelfs Erica Terpstra vandaag de dag zou sneller zijn geweest.
Zulke dingen vind ik dus niet kunnen op de OSquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Of die gozer uit weet ik veel uit wat voor land maar van een zwemband hebben ze daar iig niet gehoord die 4 jaar geleden in Sydney mee mocht doen en een belachelijk langzame tijd zwom.
Hij kreeg dan nog een heel zwembad voor hemzelf ookquote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Equatoriaal Guinée.
Uiteraard.quote:Op zondag 8 augustus 2004 03:31 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
200 uiteraard.
Net nog op de BBC.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 18:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ja, ik was toen pas 8 ofzo, toen was het echt heel speciaal om die medailles vast te mogen houden... zijn trouwens heel erg zwaar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 21:25 schreef tong80 het volgende:
Dan is het altijd leuker kijken natuurlijk.
En dat is nu al je mooiste herinnering?? Hoe oud ben je? 3?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:39 schreef GHans7 het volgende:
Leontien van Moorsel die in de 1e tussentijdmeting al laat zien dat 1 valpartijtje niks uitmaakt en gewoon weer goud pakt in de tijdrit. Hiermee het eerste goud voor Nederland zou pakken op de Olympische Spelen van 2004 en iedereen liet zien hoe je nou wel je titel moet prolongeren.
Op dit moment wel jaquote:Op woensdag 18 augustus 2004 13:45 schreef Oldbie het volgende:
[..]
En dat is nu al je mooiste herinnering?? Hoe oud ben je? 3?
Juist een van de charmes van de Spelen dat zulke 'kneuzen' meedoen. Gaat meer om de symboliek van de deelname van zo'n land dan om het prestatie leveren.quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 19:46 schreef MartinusMagnus het volgende:
[..]
Zulke dingen vind ik dus niet kunnen op de OS
Zeer grove belediging voor serieuze atleten die zich niet geplaatst hebben dat zo'n kneus dan wel meedoet.
Nee ik vind dat je het dan compleet niet begrepen hebt wat er mee bedoeld wordt.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 14:12 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Juist een van de charmes van de Spelen dat zulke 'kneuzen' meedoen. Gaat meer om de symboliek van de deelname van zo'n land dan om het prestatie leveren.
deze vind ik ook het mooiste.quote:Op donderdag 29 juli 2004 00:13 schreef JPM01 het volgende:
hockey finale Nederland - zuid korea van sydney vond ik ook iets speciaals hebben, zeker gezien het feit dat ze al bijna kansloos waren en via de achterdeur nog doorkonden.![]()
Ik denk zomaar dat m.i.v. volgende week vrijdag een andere herinnering de mooiste zal zijn. Zojuist ontving ik een mailtje vanuit Athene met o.a. de mededeling dat we een dagje het Olympisch Dorp in mogen!quote:Op maandag 12 juli 2004 20:36 schreef Sersjee het volgende:
De volleyballers. Het gezicht van Ron Zwerver zal ik niet gauw meer vergeten...
De rest van de familie was al naar bed, maar ik bleef kijken. Toen ging die bal langs de verkeerde kant van de antenne, de hele meute werd gek en ik zat met natte ogen op de bank. Ik krijg nog kippenvel als ik er aan denk.
De sirtaki!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:41 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat m.i.v. volgende week vrijdag een andere herinnering de mooiste zal zijn. Zojuist ontving ik een mailtje vanuit Athene met o.a. de mededeling dat we een dagje het Olympisch Dorp in mogen!
* placebeau zingt, is blij en doet een raar dansje!
We vertrekken in de nacht van 23 op 24 aug. en komen vrijdagavond de 27e weer terug.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 20:54 schreef tong80 het volgende:
Maar wat ga je voor wedstrijden bekijken dan ?
En wanneer ga je ?
we zijn er dan ook erg blij meequote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:
Je hebt wel mooie kaartjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |