volgens mij stelde men geen forse hervormingen voor, in die rapporten, alleen dat onze beroepsbevolking vergroot moet worden hoofdzakelijk, willen we onze welvaartsgroei behoudenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:29 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Nee, het is vanuit noodzaak. De rapporten concentreren zich voornamelijk op de kosten van de sociale zekerheid. De conclusie is altijd een hele forse hervorming. Dit is wat gedaan moet worden om Nederland klaar te maken voor deze eeuw. Jouw mening is gedreven door ideologie. Mijn mening tot noodzakelijke hervorming valt samen met mijn ideologie, dat is het verschil.
Ik dacht dat een gemiddelde groei van 3% noodzakelijk zou zijn om het in stand te houden. Dit is een percentage dat totaal niet reeel is. 1.5 - 2.0 procent is meer reeel. Daarom is het noodzakelijk om de sociake zekerheid te hervormen en aan te passen aan de werkelijkheid. Daarmee is het ook een doel om door het opheffen van regelgeving ondernemerschap en innovatie te stimuleren en zo de groei weer extra kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
volgens mij stelde men geen forse hervormingen voor, in die rapporten, alleen dat onze beroepsbevolking vergroot moet worden hoofdzakelijk, willen we onze welvaartsgroei behouden
mja, of we besteden minder aan dingen anders dan sociale voorzieningen, met de huidige situatie en groei, maar als er meer mensen gaan werken blijft het huidig sociaal stelsel min of meer betaalbaar heb ik begrepenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:34 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat een gemiddelde groei van 3% noodzakelijk zou zijn om het in stand te houden. Dit is een percentage dat totaal niet reeel is. 1.5 - 2.0 procent is meer reeel. Daarom is het noodzakelijk om de sociake zekerheid te hervormen en aan te passen aan de werkelijkheid. Daarmee is het ook een doel om door het opheffen van regelgeving ondernemerschap en innovatie te stimuleren en zo de groei weer extra kracht bij te zetten.
Lijkt me niet. Een extra participatie heeft geen effect van 1% op de groei. Het is een feit dat de kosten liggen in de sociale zekerheid. Andere uitgaven zijn vaak investeringen en daarmee onmisbaar. De sociale zekerheid vaak niet.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
mja, of we besteden minder aan dingen anders dan sociale voorzieningen, met de huidige situatie en groei, maar als er meer mensen gaan werken blijft het huidig sociaal stelsel min of meer betaalbaar heb ik begrepen
extra participatie betekent dat er geld blijft om de huidige sociale zekerheid in stand te houdenquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:46 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Een extra participatie heeft geen effect van 1% op de groei. Het is een feit dat de kosten liggen in de sociale zekerheid. Andere uitgaven zijn vaak investeringen en daarmee onmisbaar. De sociale zekerheid vaak niet.
Ik bedoel dat de extra participatie niet genoeg is om de huidige sociale zekerheid in stand te houden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
extra participatie betekent dat er geld blijft om de huidige sociale zekerheid in stand te houden
ik dacht van wel, hoezo nietquote:Op woensdag 14 juli 2004 14:58 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de extra participatie niet genoeg is om de huidige sociale zekerheid in stand te houden.
De extra participatie zal zoveel extra toegevoegde waarde moeten leveren dat de economische groei stijgt van 2% gemiddeld naar 3% gemiddeld. Dit lijkt mij niet reeel.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik dacht van wel, hoezo niet
Waar wordt het radicaler en radicaler in wat?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:03 schreef Ype het volgende:
Ligt het nou aan mij, of wordt het hier steeds radicaler?
een D66-er in PaarsII had het er ook over dacht ik, en hier staat het weer:quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:05 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
De extra participatie zal zoveel extra toegevoegde waarde moeten leveren dat de economische groei stijgt van 2% gemiddeld naar 3% gemiddeld. Dit lijkt mij niet reeel.
Zover ik het zo snel kan zien geeft dat document aan dat het belangrijk is (waar ik het mee eens ben), maar lang niet genoeg om de kosten van de sociale zekerheid te blijven dragen. Daarnaast zijn de hervormingen van dit kabinet nodig.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:07 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
een D66-er in PaarsII had het er ook over dacht ik, en hier staat het weer:
(Verhoging arbeidsdeelname belangrijker dan migratie)
http://www.awvn.nl/bis/plain-1-102-4-1.html
Algemeen. De meningen die hier neergepleurd worden. Ik bedoel dus niet SC, maar heel Fok. Het lijkt steeds meer te polariseren allemaal.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waar wordt het radicaler en radicaler in wat?
Ken je het woord outsourcing?quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:24 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
hij verliest steeds meer de grip op de werkelijkheid, hij heeft het allang niet meer over feiten![]()
Dit is net zulke pulp als dat ik las in de Volkskrant over dat Zalm gelijk heeft gekregen van Europa over het stabiliteitspact, daar koop je niets voor..
als de sociale zekerheid maar gegarandeerd op hetzelfde niveau blijft voor de mensen die het nodig hebben, zoals de WW, AOW, en uitkeringen, en dit kabinet geeft hierin niet veel vertrouwenquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Zover ik het zo snel kan zien geeft dat document aan dat het belangrijk is (waar ik het mee eens ben), maar lang niet genoeg om de kosten van de sociale zekerheid te blijven dragen. Daarnaast zijn de hervormingen van dit kabinet nodig.
Wat bedoel je met op hetzelfde niveau blijven?quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
als de sociale zekerheid maar gegarandeerd op hetzelfde niveau blijft voor de mensen die het nodig hebben, zoals de WW, AOW, en uitkeringen, en dit kabinet geeft hierin niet veel vertrouwen
ik vind dat de hoogte en duur ook gehandhaafd moeten blijven, ik zie geen noodzaak deze te verminderen, deze mensen hebben het al moeilijker dan de mensen die wel werk hebben (WW dan)quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:28 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Wat bedoel je met op hetzelfde niveau blijven?
Dat mensen aanspraak kunnen maken op deze regelingen wanneer nodig? Dan is het antwoord ja.
Dat de uitkering en de duur even hoog/lang blijven? Dan is het antwoord nee.
Hoewel ik het probleem van dit tweede niet zie. Jij wel?
Wat mij betreft hoeven we helemaal niet te concureren met China of India, dat is nog nooit het geval geweest en beschouw dat nu dus ook als non-argument. Een outsourcing naar zulke 3e wereldlanden zorgt ook helemaal niet voor kwaliteit, men werkt er immers voor het geld, niet om de prestatie, laat staan de prestige.quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:19 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Ken je het woord outsourcing?
Volgens mij ben jij de gene die grip op de werkelijkheid verliest. Jij schijnt niet te realiseren dat landen als china en india hogere groei cijfers hebben en tevens een grotere markt waardoor europa en de VS hun koppositie verliezen. Verder zijn china en india niet gebonden aan strenge milieu en sociale regels als in europa die miljarden kosten. Dus we zijn economisch minder flexibel dus minder concurrerend. Willen we concurreren met china en india dan zullen we onze milieu en sociale regels moeten inpreken. Onze welvaart is niet zo vanzelfsprekend als je denkt vooral als je nagaat dat heel europa 60 jaar geleden geheel aan puin gebombardeerd en geschoten was en op het randje van anarchie balanceerde.
Het heeft verschillende redenen deze aan te passen. Voornamelijk om de kosten van de sociale zekerheid te verlagen (we moeten de vergrijzing kunnen betalen) maar ook om meer participatie te creeeren en een cultuuromslag te bewerkstelligen (minder afhankelijkheid).quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:31 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik vind dat de hoogte en duur ook gehandhaafd moeten blijven, ik zie geen noodzaak deze te verminderen, deze mensen hebben het al moeilijker dan de mensen die wel werk hebben (WW dan)
tja, ik vind dat dus overbodig, voor zover het te zien is, maar dat is dus mijn mening maarquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:40 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Het heeft verschillende redenen deze aan te passen. Voornamelijk om de kosten van de sociale zekerheid te verlagen (we moeten de vergrijzing kunnen betalen) maar ook om meer participatie te creeeren en een cultuuromslag te bewerkstelligen (minder afhankelijkheid).
http://www.nieuws.nl/bericht/4/26240quote:'Alcoholoorlog tussen Zweden en Bolkestein' 14-07-2004
De Zweedse krant Expressen stelt op de voorpagina dat een 'volledige alcoholoorlog' tussen Zweden en de EU is uitgebroken. Uitlatingen van EU-commissaris Frits Bolkestein liggen daaraan ten grondslag, aldus de krant.
Bolkestein zou de Zweedse minister van Volksgezondheid Morgan Johansson te verstaan hebben gegeven dat het Zweedse staatsmonopolie op alcoholverkoop 'schandalig' is. De commissie pleit voor vrije verkoop van alcohol en stelt dat de Zweedse regering haar burgers niet mag verbieden langs andere kanalen dan de staat wijn of sterke drank te importeren. Volgens Johansson het 'neoliberale vrije marktbeleid van Bolkestein' schadelijk voor de Zweedse volksgezondheid.
In Zweden is drank alleen te verkrijgen in door de staat gerunde winkels. De prijzen zijn kunstmatig hoog en de weinige drankwinkels beperkt open. Jonathan Todd, woordvoerder van Bolkestein, zegt in de Zweedse krant dat de commissie niet is gediend van de kritiek van de minister van Volksgezondheid. "De hele EU-commissie staat achter het besluit dat er vrijheid van handel in goederen moet zijn binnen de EU. Daarom is het importmonopolie van de staat op alcohol in strijd met de reglementen. Zweedse consumenten moeten de vrijheid hebben te kiezen", aldus Todd.
Volgens de Zweedse oppositie is het kabinet niet zo fel gekant tegen het EU-beleid vanwege de volksgezondheid, maar meer omdat het dreigt grote inkomsten mis te lopen als het staatsmonopolie op alcohol illegaal wordt verklaard door Brussel.
[Copyright 2004, Novum]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |