abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2004 @ 13:45:01 #1
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_20572013
Vorige delen
Deel 1: Mozilla Firebird --> Firefox
Deel 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
Deel 3: Mozilla Firefox, dé browser #3
Deel 4: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 4 ]

Mozilla Firefox

• Officiële website + download:
    http://www.mozilla.org/products/firefox/

• Download:
    http://www.getfirefox.com/
    http://ftp.eu.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

• Themes en Extensions:
    http://update.mozilla.org (officiële pagina, kan traag zijn vlak na release)
    http://texturizer.net/firefox/themes/
    http://texturizer.net/firefox/extensions/

Mozilla Thunderbird

Laten we er ook een topic voor Thunderbird voor maken. Thunderbird is de mailcliënt van Mozilla en is ook een stand-alone applicatie zoals Firefox. Thunderbird zit dus niet geïntegreerd in Firefox.

• Officiële website + download:
    http://www.mozilla.org/products/thunderbird/

• Themes:
    http://texturizer.net/thunderbird/themes.html

• Extensions:
    http://texturizer.net/thunderbird/extensions/

Mirrors
    Voor als de servers van Mozilla overbelast zijn:
  • http://www.mozilla.org/mirrors.html
  • http://www.mozilla.org/mirrors.html#secondaries
    Met dank aan _onderhond_

Huidige versies:
    Mozilla Firefox: 0.9
    Mozilla Thunderbird: 0.7

Op 17 juni is er een nieuwe versie van Thunderbird vrijgegeven: zie ook deze post!

De openingspost

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucille op 19-07-2004 20:34:38 ]
  •   maandag 12 juli 2004 @ 13:45:22 #2
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_20572022
    Ik krijg nu ik FF 0.9.2 heb steeds de melding dat er een update is, dat gaat niet weg. Ik heb de laatste versie, die 'update' heb ik al eens geinstalleerd, maar het wil niet weg gaan. Ook heb ik Ff helemaal uninstalled, de folder ook helemaal weg, maar ook dat wil niet helpen.

Wat ik ook gek vind is dat de extenions bij een complete uninstal gewoon blijven bestaan! Terwijl die map toch echt helemaal weg was, help
      maandag 12 juli 2004 @ 13:48:10 #3
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20572104
    Die extensions staan in je profile directory. Met een uninstall haalt 'ie die niet weg. .
    Ik ga naar huis.
      maandag 12 juli 2004 @ 13:49:25 #4
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_20572133
    Kan ik die mappen dan gewoon verwijderen?

Of heel de map 'Mozilla' in Application Data? Ik gebruik alleen FF van Mozilla, dus...
      maandag 12 juli 2004 @ 14:18:06 #5
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_20572819
    Oké, het werkt, ik heb alles verwijderd (via wizzard) en toen de map 'Mozilla' in 'Application Data' verwijderd. Toen een schone installatie, extensions geinstalleerd en klaar!

Nu moet ik alleen nog een goede theme hebben die echt kleine iconen heeft, want ik werk met compact menu en heb maar één balk+ eventueel de tabbar.

Iemand een tip voor zo'n theme?
    pi_20573289
    tvp
    Those who know do not speak
    Those who speak do not know
    pi_20573591
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 14:36 schreef UnderWorld_ het volgende:
    tvp
    pi_20576641
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 14:18 schreef WebForce het volgende:
    Oké, het werkt, ik heb alles verwijderd (via wizzard) en toen de map 'Mozilla' in 'Application Data' verwijderd. Toen een schone installatie, extensions geinstalleerd en klaar!

Nu moet ik alleen nog een goede theme hebben die echt kleine iconen heeft, want ik werk met compact menu en heb maar één balk+ eventueel de tabbar.

Iemand een tip voor zo'n theme?
    op de menubalk: rechtermuisknop - customize...
      maandag 12 juli 2004 @ 16:57:53 #9
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_20576743
    Heeft Thunderbird nou al een GUI voor het instellen van meerdere emailaccounts onder 1 profiel?
    pi_20577839
    Mag ik een tvp plaatsen?
    pi_20578514
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 17:45 schreef Tha_T het volgende:
    Mag ik een tvp plaatsen?
    pi_20578823
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 18:17 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

pi_20579499
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 16:57 schreef twi het volgende:
    Heeft Thunderbird nou al een GUI voor het instellen van meerdere emailaccounts onder 1 profiel?
    jap
      Lieve Belg maandag 12 juli 2004 @ 19:40:19 #14
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20580451
    quote:
    Tools > Account Settings

en daar vind je alles
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      maandag 12 juli 2004 @ 20:32:24 #15
    26353 FlowDesign
    OMG IT SPINS!
    pi_20581965
    Oké, een vraag:

Ik heb dus sinds kort FireFox 0.9 geïnstalleerd.
    Op het moment dat ik in MS Outlook 2003 op een URL in een bericht klikte, dan werd deze pagina netjes geopend in een nieuw FireFox-venster. Maarrr... in Outlook werd gevraagd naar de executable van het programma waarmee de link geopend moest worden, ondanks dat het wel werkte.
    Nu heb ik dus in Outlook verwezen naar de exe van FireFox. Maar als ik nu een URL aanklik dan worden er 2 vensters van FireFox geopend met dezelfde pagina.
    Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?
    Age of fruity enlightenment!
      maandag 12 juli 2004 @ 23:48:29 #16
    26353 FlowDesign
    OMG IT SPINS!
    pi_20586865
    *kick*
    Age of fruity enlightenment!
    pi_20605874
    quote:
    Over the past few months, it has become apparent that many authors of malware (a category of malicious software that includes viruses and spyware) have started targetting Mozilla users. While it is not believed that any attackers have managed to exploit the XPInstall mechanism to install software without the user's consent, several sites have tried tricks such as repeatedly asking to install an XPI package when a page loads, taking advantage of the fact that many users will accept the installation to make the dialogues go away.

Fortunately, users of recent Mozilla-based browsers now enjoy several new security safeguards designed to protect against these sorts of attacks. During the 1.7 release cycle, Daniel Veditz developed a patch that blocks XPI installs from being triggered by a page load, preventing software installation dialogues from appearing as soon as a user visits a site (bug 238684). Later in the same release cycle, a whitelist of sites that are allowed to ask the user for permission to install software was implemented (bug 240552). The default whitelist for Mozilla 1.7 features mozilla.org, mozdev.org and texturizer.net (home of Firefox Help and Thunderbird Help). Mozilla Firefox 0.9 just allows update.mozilla.org (though this has since being expanded to the whole of mozilla.org).

The most recent Firefox nightlies feature a new user-interface to manage the XPInstall whitelist. When a user tries to install software from a site that is not on the whitelist, a thin non-modal yellow bar appears at the top of the content area, informing the user that the install has been blocked (bug 241705). A button allows the user to add the site to the whitelist if they choose. Testers of the beta release of Windows XP Service Pack 2 will probably find the yellow bar familiar: it's almost a carbon copy of the new Internet Explorer Information Bar that appears when an ActiveX control is blocked. If you cannot wait for Firefox 1.0 to try this feature, grab a nightly build from the 0.9 branch but remember that there may be bugs.
    http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=4997

Lijkt me een goeie stap... je hoeft maar per ongeluk of uit onwetendheid op 'ja' te klikken bij zo'n XPI install en je zit in de problemen.... dit voorkomt een hoop gedoe.

Screenshot

[offtopic]
    quote:
    4 New "Extremely Critical" IE Vulnerabilities

Posted by CmdrTaco on Tuesday July 13, @11:45AM
    from the are-you-ready-for-fun-and-excitement dept.
    TopherTG writes "Buckle your seat belts folks. On what is looking to be the next Black Tuesday, with rumors of 9 new Windows security patches being released, Secunia is reporting on 4 new vulnerabilities in IE that allow for arbitrary code execution and placing content over other windows. Combined with the new Windows patches, it is likely more Download.Ject and Sasser like viruses will be emerging in the coming months."

http://slashdot.org/artic(...)d=126&tid=172&tid=95
      Lieve Belg dinsdag 13 juli 2004 @ 22:50:35 #18
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20608573
    En bugje gevonden als je met dualscreen werkt:

dinsdag 13 juli 2004 @ 23:09:53 #19
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20609007
    Ik heb tijden met dualscherm gewerkt, en werk nu zelf met triplescherm, maar dit probleem heb ik nog nooit gehad.
    Ik ga naar huis.
    pi_20611084
    ok heb firefox 0.90 geinstalled. maar als ik nu in msn een link open, wordt deze nog steeds in ie geopend en als ik op mn snelkoppeling naar gmail klik, wordt ie wel geopend in forefox, maar krijg ik ook een windows foutmelding dat ie het adres niet kan vinden (pagina opent wel gewoon)

[ Bericht 34% gewijzigd door Sappa op 14-07-2004 10:23:22 ]
    pi_20619723
    wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen ie en firefox? bijv. kwa snelheid ed.
    pi_20620512

Daar staan de voordelen -scroll down-

Dat van MSN is volgens mij niet op te lossen, er is tenminste nog geen oplossing voor. Het zit in MSN messenger. Ik heb geen probleem met mijn GMail snelkoppeling. Misschien moet je proberen deze te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Overigens is het beter om 0.9.2 te installeren, maar misschien heb je deze versie al; kijk even onder help --> about. Anders is het aan te raden deze versie van de firefox site te downloaden.
    pi_20621738
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 14:55 schreef Sappa het volgende:
    wat zijn eigenlijk de grote verschillen tussen ie en firefox? bijv. kwa snelheid ed.
    Lees en wees overtuigd...
    http://www.switch2firefox.com/

En daar staat het snelheidsvoordeel dat je hebt nog niet eens als groot voordeel aangegeven...
    pi_20623786
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 15:34 schreef UnderWorld_ het volgende:

Daar staan de voordelen -scroll down-

Dat van MSN is volgens mij niet op te lossen, er is tenminste nog geen oplossing voor. Het zit in MSN messenger. Ik heb geen probleem met mijn GMail snelkoppeling. Misschien moet je proberen deze te verwijderen en opnieuw aan te maken.

Overigens is het beter om 0.9.2 te installeren, maar misschien heb je deze versie al; kijk even onder help --> about. Anders is het aan te raden deze versie van de firefox site te downloaden.
    ik heb nu versie 0.9.2 geinstalled. ook heb ik die koppeling al verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar krijg de foutmelding krijgen, waarna de pagina vervolgens wel netjes geopend wordt in ff.
    ook staat ff al ingesteld al standaar browser.

pi_20624243
    @ sappa: Ik heb het net even geprobeerd maar volgens mij wil die foutmelding gewoon aangeven dat dat bestand gewoon niet bestaat op je HD. Maar een oplossing heb ik niet
    pi_20624321
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 14:55 schreef Sappa het volgende:
    1 verschil kan ik zo uit mijn kop vertellen: Firefox is veel veiliger dan IE.
    pi_20727817
    Heb zelf ook een vraag, het installeren van skins in thunderbird lukt niet, als ik een jar file download, en ik zeg in options - themes om hem te installeren, dan krijg ik een status balkje, en daarna gebeurt er nix. Hij staat niet in de lijst, en als ik opnieuw opstart is er niet gebeurt.
    Wat doe ik fout?
      Lieve Belg maandag 19 juli 2004 @ 19:30:15 #28
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20728030
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 19:19 schreef Markster het volgende:
    Heb zelf ook een vraag, het installeren van skins in thunderbird lukt niet, als ik een jar file download, en ik zeg in options - themes om hem te installeren, dan krijg ik een status balkje, en daarna gebeurt er nix. Hij staat niet in de lijst, en als ik opnieuw opstart is er niet gebeurt.
    Wat doe ik fout?
    ik had het zelfde probleem. Enigste dat hier hielp is FF opnieuw installeren. Gans de rpofile map verwijderen (eventueel je bookmarks.html wel behouden voor later)

laat maar, over het woord Thunderbird gekeken
    pi_20728369
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 19:30 schreef Jump het volgende:

[..]

ik had het zelfde probleem. Enigste dat hier hielp is FF opnieuw installeren. Gans de rpofile map verwijderen (eventueel je bookmarks.html wel behouden voor later)

laat maar, over het woord Thunderbird gekeken
    geeft niet

Iemand adners misschien
    pi_20729066
    Wellicht is het weggooien van je profiel ook hier wel de oplossing. Ik draai TB version 0.6 (20040502) en kan gewoon de enige (en lelijke) extensie op de update site importeren http://update.mozilla.org/themes/?application=thunderbird

Geen aanrader!
      Lieve Belg maandag 19 juli 2004 @ 20:27:08 #31
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20729254
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 20:18 schreef Werewolf het volgende:
    Wellicht is het weggooien van je profiel ook hier wel de oplossing. Ik draai TB version 0.6 (20040502) en kan gewoon de enige (en lelijke) extensie op de update site importeren http://update.mozilla.org/themes/?application=thunderbird

Geen aanrader!
    idd. met TB 0.7.2 (20040707) kan ik deze ook perfect impoteren. Heb wel TB opnieuw geinstalleerd en niet geupgrade.

en lelijk is ie
    pi_20729362
    Effe een vraagje.
    Ik gebruik nu ook firefox, maar als ik op een website een link naar mp3 aanklik, dan gaat hij hem eerst helemaal downloaden.
    In IE opende gelijk de media player en dan werd ie dus afgespeeld terwijl de mediaplayer hem verder downloade.

Is er in firefox ergens een optie hiervoor, of een plugin?
    Do what you love, love what you do!
    pi_20729388
    Kan iemand even de spelfouten uit de openingspost halen, het zijn extensions en geen extentions. Het staat zelfs gewoon in de url
    Powered by Janetje®
      maandag 19 juli 2004 @ 20:41:17 #34
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20729628
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 20:27 schreef Jump het volgende:
    en lelijk is ie
    Caramel niet.
    Ik ga naar huis.
      Lieve Belg maandag 19 juli 2004 @ 20:54:45 #35
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20729943
    quote:
    Op maandag 19 juli 2004 20:41 schreef nietzman het volgende:

[..]

Caramel niet.
    bah, zo kleuren
      woensdag 21 juli 2004 @ 19:42:58 #36
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_20772382
    Vraagje: Ik heb de Single Window extension geinstalleerd (Ik gebruik Firefox 0.9.2 nog voor GMail), maar als ik links aanklik worden ze nu ineens zowel in een nieuwe tab als een nieuw venster geopend

Ik heb al geprobeerd in about:config om singlewindow.openexternal op false te zetten, maar dat haalt dus helemaal niks uit. Iemand die weet wat het probleem is?

Edit: Dit lijkt overigens alleen te gebeuren bij links in emails in GMail.
    pi_20774855
    okay ik heb iets irritants, onder linux gedraagt firefox zich wat irritanter dan onder windows, namelijk hetvolgende.
    Als ik een firefoxscherm open heb staan, en ik druk op een link buiten firefox (bijvoorbeeld mailtje of msn ofzo)
    Dan gaat hij zeuren dat het profiel al in gebruik is, en dan kan ik een andere maken, of cancelen.
    Waarom opent ie hem niet gewoon in een nieuwe tab/window?
    Dit begint me behoorlijk te irriteren.
    Heeft iemand een oplossing?
    pi_20775548
    tvp
    pi_20782259
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2004 21:36 schreef Markster het volgende:
    -Locked profile verhaal-
    Welke versie heb je draaien? Ik had dit probleem namelijk vroeger ook met mijn FF die op mijn RH9 laptop draaide.
    Je kon ook niet gewoon twee keer FF runnen, want dat kwam hij met die melding. Laatst merkte ik dat ik dit probleem niet meer had en ik heb niets anders gedaan dan FF udapten naar de laatste versie...
    pi_20790997
    Heb zonet firefox 0.92 geinstalleerd, alleen is nu de profile manager onvindbaar???

Waar kan ik dit aanzetten of iets dergelijks??

Het staat niet meer in het startmenu
    Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited, Imgination encircles the world.
    pi_20794809
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 16:41 schreef Toh het volgende:
    Heb zonet firefox 0.92 geinstalleerd, alleen is nu de profile manager onvindbaar???

Waar kan ik dit aanzetten of iets dergelijks??

Het staat niet meer in het startmenu
    UTFH
    quote:
    Creating a New Profile
    To create a profile:

1. Open the Profile Manager:
    * Windows: from Windows, select Start menu > Run, and then browse to the folder where you installed Firefox. Type in Firefox.exe -P, then click OK.
    * Mac OS: open the Firefox folder and then double-click the Profile Manager.
    * Linux: type ./firefox -P at the command line.
    2. Click Create Profile, read the Profile description, and then click Next.
    3. Enter a profile name. This can be anything you like, such as your real name or a name related to the profile's use, such as "School."
    4. Accept the default location for the new profile or click the Choose Folder button and navigate to the location you want.
    5. If you have Language Packs or Regional Content Packs installed, click Region Selection and choose the Language/Content set you want.
    6. Click Finish.

The opening screen of the Profile Manager will reappear with the new profile listed and highlighted.
    pi_20796834
    Tnx
    Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited, Imgination encircles the world.
    pi_20808428
    Heeft iemand trouwens al een oplossing (dus niet alle Java uitschakelen) voor de Java popup bij http://www.map24.nl ???
    pi_20810225
    Ik heb woensdag FF geinstaleerd, en ik moet zeggen dat ik het super lekker werken vind (maar dat wisten jullie al). Ik ga de oude topics nog wel even doornemen om nog meer van FF te kunnen genieten.
    "Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
    pi_20812973
    http://jedbrown.net/mozilla/extensions/#BBCode
    voor de forum mannetjes hierso is het een leuke extension (weet niet of ie al gepost was)
      Lieve Belg vrijdag 23 juli 2004 @ 18:37:22 #46
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20813343
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 18:20 schreef spydar het volgende:
    http://jedbrown.net/mozilla/extensions/#BBCode
    voor de forum mannetjes hierso is het een leuke extension (weet niet of ie al gepost was)
    die is inderdaad handig

Hoe maak je in feite je eigen extenties?

edit: interesante docs:
  • http://extensions.roachfiend.com/howto.html
  • http://www.bengoodger.com(...)ging/extensions.html

[ Bericht 14% gewijzigd door Jump op 23-07-2004 19:31:22 ]
  • Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    pi_20822244
    quote:
    Op donderdag 22 juli 2004 09:31 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Welke versie heb je draaien? Ik had dit probleem namelijk vroeger ook met mijn FF die op mijn RH9 laptop draaide.
    Je kon ook niet gewoon twee keer FF runnen, want dat kwam hij met die melding. Laatst merkte ik dat ik dit probleem niet meer had en ik heb niets anders gedaan dan FF udapten naar de laatste versie...
    hmm gewoon 0.9.2
    pi_20826835
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 02:09 schreef Markster het volgende:

[..]

hmm gewoon 0.9.2
    Vreemd, ik heb toch niet echt veranderingen aangebracht in mijn configuratie (geloof ik).
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 19:37:08 #49
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20832412
    Voor die dat het FOK!ken iets aangenamer willen maken. Ik heb me even verdiept in het maken van extensies. De extensie laat je toe in elk tekstvlak via een eenvoudig klik op de rechtermuisknop (of linker voor de linkshandigen), SML tags toe te voegen. Van een url dat in op het klembord staat kanje snel een figuur maken. Ergens een woord in de tekst selecteren en via "Selectie > Koppel Url" kan je snel een link verbergen achter dat stukje tekst.

Uiteraard staan nog niet alle SML codes erin (denk aan: sub, sup, spoiler, *, >, me, google, ...). Als iemand een idee heeft voor een menu dat niet te groot is en toch nog overzichtelijk is, laat gerust eens weten .

Dit is momenteel men eerste brouwsel:

De extensie kan je op volgende url downloaden: http://fok.internix.be/extension/fok.xpi
    (Het is mogelijk dat Firefox vraagt deze extensie op te slaan op de harde schijf. Doe dit en installeer het via CTRL-O, oftewel "File > Open File...")

De extensie is wel nog maar versie 0.0.1a en er zal nog wel veranderen naargelang deze verbeterd. Elke tip, idee, commentaar is welkom

[ Bericht 1% gewijzigd door Jump op 24-07-2004 19:43:17 ]
    pi_20832780
    Handig hoor, ik heb hem gelijk geinstalleerd
    Do what you love, love what you do!
      zaterdag 24 juli 2004 @ 20:05:22 #51
    69621 DeRCT14
    Wat wordt hier verzwegen?!
    pi_20832854
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 00:52 schreef Sappa het volgende:
    ok heb firefox 0.90 geinstalled. maar als ik nu in msn een link open, wordt deze nog steeds in ie geopend en als ik op mn snelkoppeling naar gmail klik, wordt ie wel geopend in forefox, maar krijg ik ook een windows foutmelding dat ie het adres niet kan vinden (pagina opent wel gewoon)
    heb je FFX wel als default? Tools -> Options -> General -> Press Button
    smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 20:06:41 #52
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20832879
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 20:00 schreef kree het volgende:
    Handig hoor, ik heb hem gelijk geinstalleerd

maar ik mis de img-tag
    goed punt

kan die nogin het gewoon menu plaatsen ook, maar meestal heb je wel een url van de figuur in je klembord staan, daarmee dat ik die enkel bij "Klembord" geplaatst had
    pi_20832980
    FAQ en Centraal lijken me een beetje te specifiek voor fok (meer van toepassing alleen op DIG; en dan nog hoef je daar helemaal niet te komen.

Misschien is het mogelijk om je bookmarks in zo'n menuutje te zetten ofzo??
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 20:19:43 #54
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20833113
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 20:11 schreef UnderWorld_ het volgende:
    FAQ en Centraal lijken me een beetje te specifiek voor fok (meer van toepassing alleen op DIG; en dan nog hoef je daar helemaal niet te komen.

Misschien is het mogelijk om je bookmarks in zo'n menuutje te zetten ofzo??
    men volgende stap is proberen een config schermpje te maken waarin je zelf de menustructuur kan bepalen en tags toevoegen.
    maar dat kan nog een tijdje duren, aangezien het men eerste extensie is en het bij prutsen zal blijven voorlopig
    pi_20833533
    Erg cool, mis alleen de sub- en superscript
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 21:57:07 #56
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20834904
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 20:41 schreef Werewolf het volgende:
    Erg cool, mis alleen de sub- en superscript
    heb ze toegevoegd. gewoon de extension nog eens installeren en FF herstarten
    pi_20835124
    Hij doet het niet Jump (installeren dan)
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 22:12:07 #58
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20835195
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:08 schreef funmaster het volgende:
    Hij doet het niet Jump (installeren dan)
    geeft ie een foutmelding ? en welke versie van firefox gebruik je?
    pi_20835266
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:12 schreef Jump het volgende:

[..]

geeft ie een foutmelding ? en welke versie van firefox gebruik je?
    Ik gebruik versie 0.9.2.
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 22:28:07 #60
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20835500
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:16 schreef funmaster het volgende:

[..]

Ik gebruik versie 0.9.2.
    hier ook, en werkt perfect hier.

Krijg je een specifieke error of krijg je gewoon niks als je het bestand wil openen en installeren ?

dat laatste heb ik hier ook soms, en na een tweede keer openen komt ie vragen om te installeren
    pi_20835639
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:28 schreef Jump het volgende:

[..]

hier ook, en werkt perfect hier.

Krijg je een specifieke error of krijg je gewoon niks als je het bestand wil openen en installeren ?

dat laatste heb ik hier ook soms, en na een tweede keer openen komt ie vragen om te installeren
    Ik weet ook niet waar ik het moet installeren.
    pi_20835771
    Werkt als een zonnetje bij mij....

Nog meer goede ideeen wellicht... (hoop dat ik je niet met teveel werk opzadel...

Smileys inserten! Kan je ook bij "snel reageren" smileys invoeren en niet standaard aangegeven smileys als en toevoegen.

PS. Zet de link naar je XPI anders even in je Sig, anders moet men hem telkens opzoeken...
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 22:39:24 #63
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20835797
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:33 schreef funmaster het volgende:

[..]

Ik weet ook niet waar ik het moet installeren.
    als ie komt vragen om die .xpi file op te slaan, gewoon ergens opslaan. en dan in firefox: File > File open... en die .xpi aanduiden. normaal moet die dan komen vragen om te installeren.

Ben nu aan het kijken waarom die niet van eerste keer komt vragen om te installeren
      zaterdag 24 juli 2004 @ 22:44:52 #64
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20835921
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:39 schreef Jump het volgende:
    als ie komt vragen om die .xpi file op te slaan, gewoon ergens opslaan. en dan in firefox: File > File open... en die .xpi aanduiden. normaal moet die dan komen vragen om te installeren.
    Je kunt hem ook in de extension manager slepen.
    Ik ga naar huis.
    pi_20835996
    Dit is wel stoer, ga morgen zelf ook eens kijken....
      Lieve Belg zaterdag 24 juli 2004 @ 22:55:31 #66
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20836161
    nietzman, heb jij een idee waarom FF komt vragen om op te slaan, terwijl je op andere sites bij andere extensies komt vragen om te installeren ?
      zaterdag 24 juli 2004 @ 23:28:54 #67
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20836799
    Je weet hoe je een install moet triggeren?

http://www.xulplanet.com/tutorials/xultu/xpinstall.html
    Ik ga naar huis.
      Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 00:00:34 #68
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20837385
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 23:28 schreef nietzman het volgende:
    Je weet hoe je een install moet triggeren?

http://www.xulplanet.com/tutorials/xultu/xpinstall.html
    thx, ik ga daar morgen eens naar kijken. ik ga nu gaan maffen
    pi_20838173
    Ik neem aan dat jullie ook allemaal die google tool hebben voor je Firefox ?
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_20842103
    die fok tool is echt heeeeel rlx! bedankt jump!
    pi_20842969
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 18:37 schreef Jump het volgende:

[..]

die is inderdaad handig

Hoe maak je in feite je eigen extenties?

edit: interesante docs:
  • http://extensions.roachfiend.com/howto.html
  • http://www.bengoodger.com(...)ging/extensions.html
  • Leuk om is even in te gaan verdiepen als ik thuis ben
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
    pi_20843007
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 19:37 schreef Jump het volgende:
    Voor die dat het FOK!ken iets aangenamer willen maken. Ik heb me even verdiept in het maken van extensies. De extensie laat je toe in elk tekstvlak via een eenvoudig klik op de rechtermuisknop (of linker voor de linkshandigen), SML tags toe te voegen. Van een url dat in op het klembord staat kanje snel een figuur maken. Ergens een woord in de tekst selecteren en via "Selectie > Koppel Url" kan je snel een link verbergen achter dat stukje tekst.

Uiteraard staan nog niet alle SML codes erin (denk aan: sub, sup, spoiler, *, >, me, google, ...). Als iemand een idee heeft voor een menu dat niet te groot is en toch nog overzichtelijk is, laat gerust eens weten .

[afbeelding]

De extensie kan je op volgende url downloaden: http://fok.internix.be/extension/fok.xpi
    (Het is mogelijk dat Firefox vraagt deze extensie op te slaan op de harde schijf. Doe dit en installeer het via CTRL-O, oftewel "File > Open File...")

De extensie is wel nog maar versie 0.0.1a en er zal nog wel veranderen naargelang deze verbeterd. Elke tip, idee, commentaar is welkom
    Heb ik al verteld dat je geweldig bent?
      zondag 25 juli 2004 @ 13:12:11 #73
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_20843341
    quote:
    Niet dus, helaas. Wat ik dus wil is a la Outlook Express 1 profiel hebben, die meerdere emailaccounts in 1 emailbox kan plaatsen. Thunderbird heeft nog steeds het probleem dat als je een nieuwe account maakt, je weer een nieuwe uitklapbare zooi folders als Inbox enzo krijgt. In plaats van:
    quote:
    email@adres.een
    - Inbox
    - Drafts
    - Templates
    - Sent
    - Trash
    email@adres.twee
    - Inbox
    - Drafts
    - Templates
    - Sent
    - Trash
    email@adres.drie
    - Inbox
    - Drafts
    - Templates
    - Sent
    - Trash
    Wil ik dus
    quote:
    Profiel
    - Inbox (voor alle email adressen)
    - Drafts
    - Templates
    - Sent (SMTP van primary account, eventueel kiezen)
    - Trash
    Dit schijn je door het editten van een js config file te kunnen veranderen, maar ik begin daar niet aan. Op de huidige manier heb je dus na verloop van tijd je hele linkerbalk vol, moet je speciale plugins installeren om alle accounts te checken of zou je alle instelling zo moeten aanpassen dat allles wel goed terecht komt, met het probleem dat je dan een paar loze accounts eronder hebt hangen, wat natuurlijk vrij lelijk is. Voor de rest vind ik het een super programma hoor, maar de manier hoe de accounts werken is gewoon naadje.
      Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 13:31:04 #74
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20843655
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 12:55 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Heb ik al verteld dat je geweldig bent?
      zondag 25 juli 2004 @ 13:48:53 #75
    45698 thomas26
    Huisnummer
    pi_20843958
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 12:04 schreef keijz het volgende:
    die fok tool is echt heeeeel rlx! bedankt jump!
    Lijkt me heel handig ... het lukt me niet om het te installeren.
    Via File > Open File => doet niets, geen error, nada, niks ....
    Ik gebruik 0.9.2
    If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
    The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
    Deviantart
      Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 13:52:06 #76
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20844009
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 13:48 schreef thomas26 het volgende:

[..]

Lijkt me heel handig ... het lukt me niet om het te installeren.
    Via File > Open File => doet niets, geen error, nada, niks ....
    Ik gebruik 0.9.2
    Probeer nog eens via http://fok.internix.be/extension/
    normaal moet er nu zo'n installatievenster komen (thx nietzman )

als ik iets meer tijd heb, ga ik wat testen met oudere versies van firefox
      zondag 25 juli 2004 @ 13:52:44 #77
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20844016
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 22:44 schreef nietzman het volgende:
    Je kunt hem ook in de extension manager slepen.
    Ik ga naar huis.
      zondag 25 juli 2004 @ 13:59:30 #78
    45698 thomas26
    Huisnummer
    pi_20844138
    Dat slepen had ik ook al geprobeerd. Beiden manieren werken niet bij mij ...
    @Jump, Die nieuwe link werkt ook niet.

Themes installeren lukt ook niet.
    Mss kan ik beter eens FF opnieuw installeren.
    Deviantart
      zondag 25 juli 2004 @ 14:15:31 #79
    45698 thomas26
    Huisnummer
    pi_20844452
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 13:59 schreef thomas26 het volgende:
    Dat slepen had ik ook al geprobeerd. Beiden manieren werken niet bij mij ...
    @Jump, Die nieuwe link werkt ook niet.

Themes installeren lukt ook niet.
    Mss kan ik beter eens FF opnieuw installeren.
    Probleem opgelost ...
    Tools > Options > Advanced > Allow Website to install software was niet aangevinkt
    Deviantart
    pi_20848700
    goede tool hoor

voor Jump
      Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 19:42:49 #81
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20851007
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 17:43 schreef Tha_T het volgende:
    goede tool hoor

voor Jump
    np
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 14:15 schreef thomas26 het volgende:

[..]

Probleem opgelost ...
    Tools > Options > Advanced > Allow Website to install software was niet aangevinkt
    k, thx voor het melden. zal ik er wel eens bijpleuren op de pagina als ik tijd en goesting heb.
    pi_20851988
    hoe kan je iemand nomineren voor een schouderklopje?
      Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 20:25:58 #83
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20852032
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 20:24 schreef keijz het volgende:
    hoe kan je iemand nomineren voor een schouderklopje?
    vragen aan een FA, of een mod die het voorsteld aan een FA ofzoiets toch
    pi_20852748
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 13:52 schreef Jump het volgende:

[..]

Probeer nog eens via http://fok.internix.be/extension/
    normaal moet er nu zo'n installatievenster komen (thx nietzman )

als ik iets meer tijd heb, ga ik wat testen met oudere versies van firefox
    Het lukt maar niet
      zondag 25 juli 2004 @ 21:06:29 #85
    45698 thomas26
    Huisnummer
    pi_20852999
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 20:56 schreef funmaster het volgende:

[..]

Het lukt maar niet
    Dit al geprobeerd ?

Deviantart
    pi_20853057
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 21:06 schreef thomas26 het volgende:

[..]

Dit al geprobeerd ?

Stond al aangevinkt
    pi_20853081
    Weet hier iemand ook hoe je Flashblocker kunt verwijderen?
      Lieve Belg zondag 25 juli 2004 @ 21:34:28 #88
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20853713
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 21:10 schreef funmaster het volgende:
    Weet hier iemand ook hoe je Flashblocker kunt verwijderen?
    het lukt niet opm extensies te installeren en te verwijderen ?

probeer eens een andere extensie te installeren; neem nu popupcount ( http://texturizer.net/firefox/extensions/#popupcount ), deze is toch nutteloos.
    en daarna terug deïnstalleren. als het niet lukt desnoods eens firefox herinstalleren
    pi_20860592
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 21:34 schreef Jump het volgende:

[..]

het lukt niet opm extensies te installeren en te verwijderen ?

probeer eens een andere extensie te installeren; neem nu popupcount ( http://texturizer.net/firefox/extensions/#popupcount ), deze is toch nutteloos.
    en daarna terug deïnstalleren. als het niet lukt desnoods eens firefox herinstalleren
    Flashblocker staat ook niet bij mijn extensies
    pi_20860816
    Jump, die Fok!tool werkt! Ik keek bij de Edit bovenaan, maar dat bleek niet zo te zijn
    pi_20865606
    quote:
    Op maandag 26 juli 2004 07:48 schreef funmaster het volgende:

[..]

Flashblocker staat ook niet bij mijn extensies
    Klopt bij mij ook niet. Download manager tweak ook niet.
    pi_20878880
    quote:
    Op zondag 25 juli 2004 13:12 schreef twi het volgende:

[..]

Niet dus, helaas. Wat ik dus wil is a la Outlook Express 1 profiel hebben, die meerdere emailaccounts in 1 emailbox kan plaatsen. Thunderbird heeft nog steeds het probleem dat als je een nieuwe account maakt, je weer een nieuwe uitklapbare zooi folders als Inbox enzo krijgt. In plaats van:
    [..]

Wil ik dus
    [..]

Dit schijn je door het editten van een js config file te kunnen veranderen, maar ik begin daar niet aan. Op de huidige manier heb je dus na verloop van tijd je hele linkerbalk vol, moet je speciale plugins installeren om alle accounts te checken of zou je alle instelling zo moeten aanpassen dat allles wel goed terecht komt, met het probleem dat je dan een paar loze accounts eronder hebt hangen, wat natuurlijk vrij lelijk is. Voor de rest vind ik het een super programma hoor, maar de manier hoe de accounts werken is gewoon naadje.
    Je zult nog even een tijdje moeten wachten (iig tot 14 sept). In versie 1.0 zit deze functie. Volgens mij zit het ook al in de nightlies, maar dat zijn testversies waarbij geldt: het kan vriezen, het kan dooien: werking is dus niet gegarandeerd. Je zou het er op kunnen wagen en een nightly kunnen gaan draaien.
      dinsdag 27 juli 2004 @ 16:33:54 #93
    64276 9christensen
    Grolsch bier is gezond
    pi_20891401
    Hoe zorg ik ervoor dat Thunderbird automatisch opstart als windows is opgestart?
    Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
    [b]Enschede![/b]
      Lieve Belg dinsdag 27 juli 2004 @ 16:39:01 #94
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20891504
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 16:33 schreef 9christensen het volgende:
    Hoe zorg ik ervoor dat Thunderbird automatisch opstart als windows is opgestart?
    gewoon een snelkoppeling maken in de map opstarten in het startmenu ?
      dinsdag 27 juli 2004 @ 16:46:30 #95
    64276 9christensen
    Grolsch bier is gezond
    pi_20891638
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 16:39 schreef Jump het volgende:

[..]

gewoon een snelkoppeling maken in de map opstarten in het startmenu ?
    Verrek het werkt

Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
    [b]Enschede![/b]
    pi_20893002
    Echt Geweldig die tool Jump!!! Mijn dank is Groot
    ---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
    Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
      dinsdag 27 juli 2004 @ 19:29:28 #97
    58135 DirtyCutFreak
    Requiem for a Dream
    pi_20894528
    Weet iemand trouwens wat ik moet invoeren bij een gmail account in thunderbird?
      Lieve Belg dinsdag 27 juli 2004 @ 19:32:06 #98
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20894578
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 19:29 schreef DirtyCutFreak het volgende:
    Weet iemand trouwens wat ik moet invoeren bij een gmail account in thunderbird?
    lees de openingspost van dit topic eens door: Gmail van google [Deel 38]
    pi_20904615
    Voor de sites die "IE ONLY" zijn of niet goed te bekijken zijn in FireFox en andere alternatieve browsers is er een blacklist op Promozilla.nl

Er is ook een whitelist voor websites waarvan de makers hun leven hebben gebeterd...
      vrijdag 30 juli 2004 @ 04:03:08 #100
    16743 hp22
    Bagger.
    pi_20946612
    Ik heb xp opnieuw erop gezet en dus ook firefox (0.8) echter nu crasht het regelmatig in topics van fok, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
    "Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
    pi_20948012
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 04:03 schreef hp22 het volgende:
    Ik heb xp opnieuw erop gezet en dus ook firefox (0.8) echter nu crasht het regelmatig in topics van fok, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
    Waarom 0.8 en niet 0.9.2?

Zal een hoop bugs schelen...en het netste is nog je 0.8 helemaal (inclusief profile) weggooien...
    pi_20949352
    quote:
    Internetters die de browsers van Mozilla willen gebruiken als veilig alternatief voor de Internet Explorer van Microsoft doen er wellicht beter aan om even te wachten op een volgende release. De actuele versies hebben een tweetal problemen bij het verwerken van digitale certificaten.
    bron: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9493

fokschaap
      Lieve Belg vrijdag 30 juli 2004 @ 11:37:50 #103
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20950562
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 10:43 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

bron: http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9493

digitale certificaten gebruik ik zelden dusja. beter dan bij IE, daar heb je al problemen bij het gewoon surfen
      vrijdag 30 juli 2004 @ 16:02:08 #104
    16743 hp22
    Bagger.
    pi_20956655
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 09:28 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Waarom 0.8 en niet 0.9.2?

Zal een hoop bugs schelen...en het netste is nog je 0.8 helemaal (inclusief profile) weggooien...
    Omdat ik voor 0.9.2 niet de Tabbrowser Extensions plugin kan krijgen, maar ik had voorheen nooit problemen met 0.8. Dat was trouwens wel zonder SP1
      vrijdag 30 juli 2004 @ 16:23:15 #105
    16743 hp22
    Bagger.
    pi_20957060
    Ik denk dat ik de oplossing al heb gevonden, heb htttp-compressie uitgezet op fok en nu gebeurt het minder vaak

11-jarig jongetje in voet geschoten

Daar crasht ie nog steeds af en toe, heel vaag allemaal

[ Bericht 22% gewijzigd door hp22 op 30-07-2004 16:36:04 ]
      vrijdag 30 juli 2004 @ 16:43:29 #106
    16743 hp22
    Bagger.
    pi_20957451
    1.10.2004071201

* Fixed: Works on Firefox 0.9 Branch builds correctly (maybe). Smooth Resizing Patch also updated.

Ik kan t proberen natuurlijk..

EDIT: Hij crash niet meer volgens mij en de plugin doet het goed! Hij stond alleen niet op de plugin lijst van 0.9

[ Bericht 42% gewijzigd door hp22 op 30-07-2004 16:56:28 ]
      vrijdag 30 juli 2004 @ 18:38:40 #107
    16743 hp22
    Bagger.
    pi_20959714
    Ik word er nu wel een beetje gek van, in 0.9.2 crasht ie met http compressie uit op Star Trek: Enterprise deel 10 (SPOILERS!!!) zodra ik he aan zet niet maar gaat het met andere topics weer niet goed. Het lijkt me meer een probleem van fok aangezien ik het nergens anders heb
    pi_20959758
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 18:38 schreef hp22 het volgende:
    Ik word er nu wel een beetje gek van, in 0.9.2 crasht ie met http compressie uit op Star Trek: Enterprise deel 10 (SPOILERS!!!) zodra ik he aan zet niet maar gaat het met andere topics weer niet goed. Het lijkt me meer een probleem van fok aangezien ik het nergens anders heb
    Gebruik gewoon Internet Explorer.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 18:45:55 #109
    16743 hp22
    Bagger.
    pi_20959864
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 18:40 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Gebruik gewoon Internet Explorer.
    Nee
    pi_20960472
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 18:38 schreef hp22 het volgende:
    ik krijg: Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
      Lieve Belg vrijdag 30 juli 2004 @ 19:20:48 #111
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_20960538
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 19:17 schreef Markster het volgende:

[..]

ik krijg: Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
    er staat een komma achter de url
    pi_20961104
    Ik heb net Firefox en Thunderbird geinstalleerd om mijn Mozillabrowser en Mozilla Mail te vervangen. Maar hoe importeer ik de mail die ik via Mozilla Mail heb gedownload (en die niet meer op de server staat) in Thunderbird? Vreemd genoeg kun je wel direct uit Eudora en Outlook importeren, maar niet uit hun eigen Mozilla Mail.
      vrijdag 30 juli 2004 @ 19:54:07 #113
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_20961177
    quote:
    Op vrijdag 30 juli 2004 19:49 schreef lukas het volgende:
    Vreemd genoeg kun je wel direct uit Eudora en Outlook importeren, maar niet uit hun eigen Mozilla Mail.
    Die functie is inmiddels beschikbaar in de nightlys.
    Ik ga naar huis.
    pi_20961352
    Oke, dan probeer ik die. Bedankt!
    pi_20977464
    Het zal wel eerder voorbij gekomen zijn, maar wat een prutsers daar bij Microsoft:
    quote:
    Je huidige software beperkt je mogelijkheid om Hotmailte gebruiken

Je gebruikt een webbrowser die niet door Hotmail wordt ondersteund. Als je je huidige browsersoftware blijft gebruiken, kunnen we niet garanderen dat Hotmail juist werkt.

We raden je aan een nieuwere browser te installeren, zoals Microsoft Internet Explorer 6.
    Sorry bill, maar vanwege die about:blank start-page door je buggy code kan ik dus niet goed hotmail kijken? Prutsers, het is dat het gratis is.
      zaterdag 31 juli 2004 @ 17:41:49 #116
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_20977603
    Het is vooral altijd komisch te zien hoe websites schijnen te denken dat een 3 jaar oud product nieuwer is dan de laatste versie van Opera of Firefox.
    pi_21018656
    Een klein vraagje. Ik heb Firefox als default browser en dat werkt prima.

Alleen als ik via MSN naar mijn hotmail-inbox ga start hij IE nog op . Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat MSN dan je inbox in Firefox opent?

Alvast bedankt .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      Lieve Belg maandag 2 augustus 2004 @ 21:02:05 #118
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21018673
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2004 21:01 schreef teknomist het volgende:
    Een klein vraagje. Ik heb Firefox als default browser en dat werkt prima.

Alleen als ik via MSN naar mijn hotmail-inbox ga start hij IE nog op . Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat MSN dan je inbox in Firefox opent?

Alvast bedankt .
    gaat niet, is hard coded in msn. althans nog nergens tegengekomen dat het zou lukken
    pi_21018736
    .
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_21021047
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2004 21:04 schreef teknomist het volgende:
    .
    och, ik heb Postvak In gewoon op mn bookmarks toolbar gezet, werkt even snel..
      dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:46:38 #121
    63400 paniekzaaier
    onverzaaidigbaar
    pi_21030964
    Iemand die me kan helpen met het lozen van de favicons. Een extension ofzo?
    "I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
      Lieve Belg dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:51:10 #122
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21031056
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 13:46 schreef paniekzaaier het volgende:
    Iemand die me kan helpen met het lozen van de favicons. Een extension ofzo?
    je wil gewoon de favicons uitzetten?

ga naar about:config en vul in het filterveld vanboven "site_" in. dan heb je maar 1 optie meer! 'browser.chrome.site_icons'

dubbelklik en zet op false. herstart firefox en favicons worden niet meer geladen
    pi_21032267
    quote:
    Op vrijdag 23 juli 2004 14:53 schreef Werewolf het volgende:
    Heeft iemand trouwens al een oplossing (dus niet alle Java uitschakelen) voor de Java popup bij http://www.map24.nl ???
    Voor de mensen die het interesseert. De Popups komen van de site www.itrack.it
    Een Adblock rule *itrack.it* zorgt ervoor dat je de popups niet meer krijgt...

-edit-
    Toch nog een extra *falkag* rule toegevoegd!

[ Bericht 5% gewijzigd door Werewolf op 03-08-2004 18:15:48 (toevoeging) ]
    pi_21034612
    Firefox 0.9.3 (Nightly) recente 'lekken' zijn gedicht....
      dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:23:21 #125
    63400 paniekzaaier
    onverzaaidigbaar
    pi_21034876
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 13:51 schreef Jump het volgende:
    ga naar about:config en vul in het filterveld vanboven "site_" in. dan heb je maar 1 optie meer! 'browser.chrome.site_icons'

dubbelklik en zet op false. herstart firefox en favicons worden niet meer geladen
    Check! Bedankt.
    "I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
      dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:25:18 #126
    42027 Tu5
    DnB-Addicts Crew®
    pi_21036221
    tvP
    * Tu5 jump bedankt
    Hoogbevaagd
      Lieve Belg donderdag 5 augustus 2004 @ 15:43:13 #127
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21078258
    pi_21078988
    quote:
    Op donderdag 5 augustus 2004 15:43 schreef Jump het volgende:
    http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.9.3/
    http://ftp.mozilla.org/pu(...)bird/releases/0.7.3/

0.x.3 versie is uit. enkele security bugfixes
      vrijdag 6 augustus 2004 @ 02:43:16 #129
    58135 DirtyCutFreak
    Requiem for a Dream
    pi_21090644
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2004 19:32 schreef Jump het volgende:

[..]

lees de openingspost van dit topic eens door: Gmail van google [Deel 38]
    sorry, ik kan het niet vinden?
      Lieve Belg vrijdag 6 augustus 2004 @ 11:03:17 #130
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21093929
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 02:43 schreef DirtyCutFreak het volgende:

[..]

sorry, ik kan het niet vinden?
    Dat stukje van "Kan ik GMail via POP later verlopen?"

daar vind je deze site: http://jaybe.org/info.htm
      zaterdag 7 augustus 2004 @ 00:44:51 #131
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21111258
    Check ook de Minimize to tray extension.
    Ik ga naar huis.
      zaterdag 7 augustus 2004 @ 02:15:45 #132
    58135 DirtyCutFreak
    Requiem for a Dream
    pi_21112989
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 11:03 schreef Jump het volgende:

[..]

Dat stukje van "Kan ik GMail via POP later verlopen?"

daar vind je deze site: http://jaybe.org/info.htm
    heel fijn maar er klopt niks van
    pi_21115376
    werkt de gmail extension niet meer met 0.9.3 ?? Hij werkt bij mij niet meer,. krijg een login fout
    pi_21115415
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 10:32 schreef Vince22 het volgende:
    werkt de gmail extension niet meer met 0.9.3 ?? Hij werkt bij mij niet meer,. krijg een login fout
    Waar kun je die downen?
    pi_21115927
    je kan die bijvoorbeeld hier downloaden
      zondag 8 augustus 2004 @ 12:23:25 #136
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_21129187
    Hoi, ik heb gisteravond linux (suse 9.1) geinstalleerd op mijn laptop.
    En nu ben ik een complete linuxn00b, maar ik wilde dan toch ook maar meteen eens firefox gaan installeren. Dus toen heb ik even die tar.gz gedownload. Maar nu komt de grote vraag: en nu?
    ik snap het niet .

kan iemand me even uitleggen hoe ik het dan installeren...

-edit- ik heb maar even een algemene, hoe installeer ik rommel in linux topic geopend :').

[ Bericht 10% gewijzigd door Fliepke op 08-08-2004 13:10:50 ]
    pi_21134410
    quote:
    Op zaterdag 7 augustus 2004 10:32 schreef Vince22 het volgende:
    Jawel werkt wel, je gebuikt waarschijnlijk een oude versie van Gmail Notifier.
    Op Mozilla Update staat versie 0.3.1, die werkt niet meer...
    Je moet 0.3.3 hebben, die staat hier: http://nexgenmedia.net/extensions/

http://www.nexgenmedia.ne(...)m-notifier-0_3_3.xpi
    pi_21142225
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2004 17:08 schreef Murray het volgende:

[..]
    dé oplossing
    Hey thanks! werkt weer perfect nu!
    pi_21187818
    Hoe kan ik me mail en contactpersonen ed backuppen, bijvoorbeeld voor een herinstall van windows?
    Met outlook deed ik dat met een .pst bestand, maar in thunderbird zie ik niks met export oid ?
    pi_21201438
    hmm, de plaatjes werken vaak niet in vooral openingsposts op forums.. iemand ook dit 'probleem' of weet de oplossing?
      woensdag 11 augustus 2004 @ 10:38:56 #141
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21201554
    quote:
    Op dinsdag 10 augustus 2004 18:56 schreef Markster het volgende:
    Hoe kan ik me mail en contactpersonen ed backuppen, bijvoorbeeld voor een herinstall van windows?
    Met outlook deed ik dat met een .pst bestand, maar in thunderbird zie ik niks met export oid ?
    Gewoon je profile directory backuppen of Mozbackup gebruiken.
    Ik ga naar huis.
    pi_21202247
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 10:32 schreef superheist het volgende:
    hmm, de plaatjes werken vaak niet in vooral openingsposts op forums.. iemand ook dit 'probleem' of weet de oplossing?
    Wellicht is het slim een voorbeeldje te geven....
    pi_21204059
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 10:38 schreef nietzman het volgende:

[..]

Gewoon je profile directory backuppen of Mozbackup gebruiken.
    Ok, bedankt.
    pi_21204604
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 11:15 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Wellicht is het slim een voorbeeldje te geven....
    [snack] Vuile oplichters ... dat zijn het (+pics)
    dat topic, zie ik:

verder kan ik niet op zo'n plaatje klikken als het automatisch ge'resized' is door fok..
      woensdag 11 augustus 2004 @ 12:55:42 #145
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21204678
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 12:52 schreef superheist het volgende:
    [snack] Vuile oplichters ... dat zijn het (+pics)
    dat topic, zie ik:

[afbeelding]
    Slimbo, die plaatjes geven een 404. Die doen het in geen enkele browser. 8).
    Ik ga naar huis.
    pi_21204969
    hmm, kheb het wel opvallend vaak.. ligt dus niet aan de browser..
    pi_21205473
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2004 13:06 schreef superheist het volgende:
    hmm, kheb het wel opvallend vaak.. ligt dus niet aan de browser..
    Voor dit soort gevallen is er de IE view XPI.

Hiermee kan je snel kijken hoe de pagina er in Internet Explorer uitziet.

Overigens meestal veel trager en met veel banners
    pi_21205892
    Nog even iets....

Ik heb op verzoek van kennissen een Nederlandstalige versie van Firefox gevonden (http://mozillanl.mozdev.org/) alleen is deze nogal oud (0.8 van 26 februari 2004).

Weet iemand een site met een meer recente Nederlandse versie?
      woensdag 11 augustus 2004 @ 18:01:22 #149
    34663 SpeedyGJ
    Zo snel als de bliksem O+
    pi_21212795
    Ik heb sinds vandaag ook maar FireFox geinstaleerd.
    Is er ook een NL talige versie?
    De recente dus zoals werewolf ook al aangeeft
    pi_21214149
    Nederlands
      donderdag 12 augustus 2004 @ 01:31:00 #151
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_21223999
    quote:
    Mozilla / Mozilla Firefox User Interface Spoofing Vulnerability
    Secunia Advisory: SA12188
    Release Date: 2004-07-30
    Last Update: 2004-08-03

Description:
    A vulnerability has been reported in Mozilla and Mozilla Firefox, allowing malicious websites to spoof the user interface.

The problem is that Mozilla and Mozilla Firefox don't restrict websites from including arbitrary, remote XUL (XML User Interface Language) files. This can be exploited to "hijack" most of the user interface (including tool bars, SSL certificate dialogs, address bar and more), thereby controlling almost anything the user sees.

The Mozilla user interface is built using XUL files.

A PoC (Proof of Concept) exploit for Mozilla Firefox has been published. The PoC spoofs a SSL secured PayPal website.

This has been confirmed using Mozilla 1.7 for Linux, Mozilla Firefox 0.9.1 for Linux, Mozilla 1.7.1 for Windows and Mozilla Firefox 0.9.2 for Windows. Prior versions may also be affected.

NOTE: This issue appears to be the same as Mozilla Bug 244965.

Solution:
    Do not follow links from untrusted sites.
    Na het spoofen van website nu ook het spoofen van de browser interface
    pi_21224273
    spoof?
      donderdag 12 augustus 2004 @ 01:55:39 #153
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_21224589
    Mja, het vervalsen van iets. Dat heet in internerd-termen "spoofen"
      vrijdag 13 augustus 2004 @ 11:43:19 #154
    49096 cosmick
    Les Yeux Orange
    pi_21254501
    Probleem waar ik steeds tegen aanloop is het volgende.

Als ik een flashmovie die 500/200 pixels groot is in een frame zet die 500/200 pixels groot is, is deze met FF 0.9.2 altijd iets te scrollen. (Scrollen in de index.html en in de body van de pagina zelf staat op no).. In IE is zo'n movie niet te scrollen.

Weet er iemand een oplossing hiervoor?

(Voorbeeld: www.hiptothegame.nl .. bovenste movie is bij mij een stukje te scrollen... ).
    pi_21322224
    In de categorie nuttige extensions....

http://www.squarefree.com/extensions/adbar/

Lieve Belg maandag 16 augustus 2004 @ 13:06:35 #156
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21322378
    quote:
    Op maandag 16 augustus 2004 12:57 schreef Murray het volgende:
    In de categorie nuttige extensions....

http://www.squarefree.com/extensions/adbar/

pi_21357545
    start ik voor de zoveelste keer gewoon thunderbird op, krijg ik ineens een schermpje waar ik een username moet kiezen, en vervolgens is al mn mail, en al mn mappen weg iemand enig idee hoe ik dit alles weer terug krijg ?
    pi_21363831
    quote:
    Op dinsdag 17 augustus 2004 21:40 schreef Sappa het volgende:
    start ik voor de zoveelste keer gewoon thunderbird op, krijg ik ineens een schermpje waar ik een username moet kiezen, en vervolgens is al mn mail, en al mn mappen weg iemand enig idee hoe ik dit alles weer terug krijg ?
    In een command shell "thunderbird /P" intikken (in de directory waar Thunderbird.exe staat). Dan moet je je oude profiel weer kunnen selecteren...
    pi_21364064
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 02:22 schreef Werewolf het volgende:

[..]

In een command shell "thunderbird /P" intikken (in de directory waar Thunderbird.exe staat). Dan moet je je oude profiel weer kunnen selecteren...
    hmm command shell, misschien iets specifieker graag..
    pi_21366758
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 02:57 schreef Sappa het volgende:

[..]

hmm command shell, misschien iets specifieker graag..
    Dosbox?

Start - Uitvoeren (of Run bij Engelse versie) - "cmd" (of command bij oudere Windowsversies)

Dan door middel van de commando's "CD .." en "CD %DIRECTORYNAAM%" navigeren naar de Thunderbird directory. Daar Tunderbird opstarten met "Thunderbird /P"
      woensdag 18 augustus 2004 @ 11:50:43 #161
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_21368318
    sinds kort (lees: sinds een paar minuten geleden) heb ik ook de handdoek in de ring gegooid wat betreft internet explorer en nu gebruik ik ook firefox vinden jullie me nu leuker?
    pi_21368361
    Tuurlijk ben je nu leuker
    pi_21368777
    Hier ook maar ff vragen:
    quote:
    Hello,

I want to change the way Firefox saves images.

Now when I click 'Save Image As' I get a 'Save As' dialogue, which asks me where to save the file and how to name it. I want to get rid of that dialogue, and let FF directly save the image in the folder which i've specified in the Downloads options menu (Download Folder, Save all files to this folder).

To do this I think i need to add the *.jpg extensions to the file types list, and set it to save to disk.

I have done the same for *.zip files, so now when i click a *.zip file it automatically starts downloading... i would like to be able to do the same for images....

I've checked about:config but i didn't find anything useful there...
    pi_21369491
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 10:38 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Dosbox?

Start - Uitvoeren (of Run bij Engelse versie) - "cmd" (of command bij oudere Windowsversies)

Dan door middel van de commando's "CD .." en "CD %DIRECTORYNAAM%" navigeren naar de Thunderbird directory. Daar Tunderbird opstarten met "Thunderbird /P"
    thx!!!! het werkt!
      woensdag 18 augustus 2004 @ 12:40:28 #165
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_21369527
    ik heb even een vraagje over firefox. Als ik bv bij fok op een verkleind plaatje klik (jeweetwel om de lay-out goed te houden) dan word ie niet groter (zoals in IE) weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
    pi_21370730
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 12:40 schreef King_of_cubes het volgende:
    ik heb even een vraagje over firefox. Als ik bv bij fok op een verkleind plaatje klik (jeweetwel om de lay-out goed te houden) dan word ie niet groter (zoals in IE) weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
    rmb---view image
    pi_21370928
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 12:10 schreef Murray het volgende:
    Hier ook maar ff vragen:
    [..]
    goeie vraag!
    is er geen extensie voor?
    pi_21371366
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 13:35 schreef keijz het volgende:

[..]

goeie vraag!
    Volgens mij niet..

Ben al met al in bestand mimetypes.rdf aan het klooien geweest maar dat werkt niet:

<RDF:Description RDF:about="urn:mimetype:handler:application/jpg"
    NC:alwaysAsk="false"
    NC:saveToDisk="true">
    <NC:externalApplication RDF:resource="urn:mimetype:externalApplication:application/jpg"/>
    </RDF:Description>
    pi_21373279
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 13:35 schreef keijz het volgende:

[..]

goeie vraag!
    Toch wel.

http://update.mozilla.org(...)ory=Download%20Tools
      woensdag 18 augustus 2004 @ 16:39:11 #170
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_21375673
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 13:25 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

rmb---view image
    thnx (ook meteen maar even mn sig geweizigd )
    pi_21375883
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 16:39 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

thnx (ook meteen maar even mn sig geweizigd )
    pi_21393213
    Jump?
    Jij hebt toch die Fok plugin gemaakt he?
    Is het mogelijk om er nog een optie in te maken? Namelijk een plaatje door linken naar een grote? Dus net als een link met tekst dat ie eerst om de grote vraagt en dan om de kleine? Of kan dat niet?
    pi_21436628
    Ik merk ineens dat m'n plaatjes niet meer bewegen, kan geen optie vinden die daar mee te maken heeft?

O, en vaak stopt een download na een tijd, of het laden van een site... kan dat met m'n firewall te maken hebben, geloof dat het sindsdien een probleem is... maar in IE gaat het wel gewoon goed.
    Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21437439
    @sweek: ga naar 'about:config' en zoek naar 'image.animation_mode'. Daar moet je 'normal' van maken en deze staat nu op 'none' zo te zien.

Als je die animation_mode op none laat staan is het browsen opeens een stuk aangenamer

ik gebruik altijd een nightly, misschien is het downloadprobleem met een recentere versie opgelost.
    pi_21437530
    Hij staat al op normal...
    Thanks anyway, ik ben trouwens met m'n firewall bezig en in plaats van alle UDP/TCP poorten te blokkeren behalve (lijst) heb ik nu alles opengezet behalve (lijst van gevaarlijke poorten). Het lijkt te werken...
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21438902
    Ik vind het bij Thunderbird maar verrot dat als ik een nieuwe mail ontvang waarop ik wil antwoorden dat je dan altijd onderaan de mail je reply typt, standaard al... Dat is echt mega vaag! .
    https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
    pi_21438919
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:01 schreef D-Devil het volgende:
    Ik vind het bij Thunderbird maar verrot dat als ik een nieuwe mail ontvang waarop ik wil antwoorden dat je dan altijd onderaan de mail je reply typt, standaard al... Dat is echt mega vaag! .
    Zo hoort het ook. Je bent gecorrumpeerd door Outlook.
    pi_21438984
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:02 schreef chibibo het volgende:

[..]

Zo hoort het ook. Je bent gecorrumpeerd door Outlook.
    Ja, maar de ontvangers snappen er dan geen drol van!
      zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:44:08 #179
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_21439394
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:07 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Ja, maar de ontvangers snappen er dan geen drol van!
    De ontvangers herkennen hun eigen bericht niet meer
    Dan stuur je ze maar een Email cursus voor beginners bij
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
    pi_21439423
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:44 schreef Quarks het volgende:

[..]

De ontvangers herkennen hun eigen bericht niet meer
    Dan stuur je ze maar een Email cursus voor beginners bij
    Normaal staat een reply niet onderaan de mail, maar gelijk in beeld bovenaan, en dat is gewoon verwarrend.
      zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:57:40 #181
    100054 Quarks
    little Eiffel! little Eiffel!
    pi_21439505
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:47 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Normaal staat een reply niet onderaan de mail, maar gelijk in beeld bovenaan, en dat is gewoon verwarrend.
    Wat is normaal, als je eerst altijd een ander mail prog hebt gebruikt ben je dat misschien gewent, maar er is geen standaard hoor
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
    pi_21441748
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:47 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Het feit dat Outlook dat doet (en standaard mails verstuurd als HTML) betekent niet dat het normaal is. Bovenquoten op usenet is een doodzonde en ik vind het ook extreem irritant als mensen niet onder een paragraaf quoten.

Kijk anders eens op http://www.leerquoten.nl

Dus volgens jou is het logisch dat het antwoord boven de vraag staat. Dat wordt extreem verwarrend hoor, zeker als je reply op reply krijgt.

Als ik jou drie vragen mail wil ik natuurlijk geen mail terug krijgen met bovenin:

1) ja
    2) misschien morgen
    3) kweenie

Zelf gebruik ik tegenwoordig weer mutt i.c.m. vim omdat Thunderbird beetje erg veel resources inneemt Het blijft wel handig met attachments.
    pi_21442213
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 11:48 schreef smesjz het volgende:

[..]

Het feit dat Outlook dat doet (en standaard mails verstuurd als HTML) betekent niet dat het normaal is. Bovenquoten op usenet is een doodzonde en ik vind het ook extreem irritant als mensen niet onder een paragraaf quoten.

Kijk anders eens op http://www.leerquoten.nl

Dus volgens jou is het logisch dat het antwoord boven de vraag staat. Dat wordt extreem verwarrend hoor, zeker als je reply op reply krijgt.

Als ik jou drie vragen mail wil ik natuurlijk geen mail terug krijgen met bovenin:

1) ja
    2) misschien morgen
    3) kweenie

Zelf gebruik ik tegenwoordig weer mutt i.c.m. vim omdat Thunderbird beetje erg veel resources inneemt Het blijft wel handig met attachments.
    Op het werk maken we gebruik van Lotus Notes en die doet precies hetzelfde, en volgens mij doet Eudora dat ook, en Pegasus mail ook, dus ik weet niet waarover het hier gaat, maar in mijn optiek van alle gebruikte mail cliënts is Thunderbird de enige die er zo een verrote layout van maakt, en mails die ik vanuit Thunderbird naar outlook mensen stuur ( en dat is natuurlijk 99% ) worden er dus helemaal niet duidelijker op .

Het is niet dat het een verotte mail cliënt is, ik gebruik tenslotte Firefox en dat is heerlijk en dacht laat ik daarnaast Thunderbird installeren! Nou, de layout is eigenlijk gewoon exact hetzelfde als Outlook Express, de functionaliteit ook. ( Mailboxen, message rules, meerdere accounts en meerdere folders aanmaken. ) Identiteiten maken heb ik niet naar gekeken, dat gebruikte ik nooit, maar volgens mij kan het ook niet eens. Een adresboek is ook prominent aanwezig dus in principe ga ik er niets op vooruit en ook niets op achteruit, behalve dan dat mijn ouders en anderen niet meer snappen wat ik ze mail en ze denken dat ik hun gewoon een lege Reply stuur.

Ik heb liever een mail die ik vanaf onderaan helemaal doorlees aan een stuk door, omdat het onvermijdelijk is dat 1 van de ontvangers Outlook express gebuikt en dus ook in dat formaat verder typ, dus ik vind dat men bij Thunderbird de plank heeft misgeslagen door er geen optie in te maken die dit gewoon mogelijk maakt!
    pi_21442273
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:57 schreef Quarks het volgende:

[..]

Wat is normaal, als je eerst altijd een ander mail prog hebt gebruikt ben je dat misschien gewent, maar er is geen standaard hoor
    En eigenlijk is er wel een soort van "standaard" en dat is gewoon Outlook Express, omdat de rest van de wereld onder een steen leeft en dit gewoon altijd gebruikt, maar dat is juist de Handicap. Als er gewoon een optie in zou zitten dan is het opgelost .
    pi_21442485
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 02:01 schreef D-Devil het volgende:
    pi_21442512
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 12:36 schreef Sappa het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Account settings . Dankje ! Ik me helemaal lam aan het zoeken onder Opties, want dat leek me logischer ! .
    pi_21442630
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 12:38 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Account settings . Dankje ! Ik me helemaal lam aan het zoeken onder Opties, want dat leek me logischer ! .
    Ik wist dat het kon dus ik was ook al aan het zoeken voor je Maar helaas ook bij opties
    pi_21443396
    @D-devil: waarom denk je dat bijv. Fok standaard de cursor ONDER de quote zet als je een bericht quote? Omdat mensen niet gewend zijn om van onderen van boven te lezen. Maar deze discussie met jou valt niet te voeren. Het feit dat die mailclients die jij noemt standaard bovenquoten doet niks af aan het feit dat bovenquoten lastig leest.

Zowel Pegasus als Eudora plaatsen netjes de cursor bovenin, zodat je overbodige tekst kan weghalen als je replied.

Maar blijf vooral clueless en doe geen moeite om te lezen
    pi_21445019
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 13:30 schreef smesjz het volgende:
    Maar blijf vooral clueless en doe geen moeite om te lezen
    Omdat Fok een forum is, en het gebruikelijk is met Quoten dat het eronder komt te staan want dat heeft elk forum.

Als een Mail niet al te lang is, en er een antwoord onderaan staat, prima geen probleem dat ziet de persoon die het niet gewend is ook nog wel in beeld staan, maar bij een mailwisseling waar de mails zoals standaard outlook bovenaan worden aangevuld met reply's is het opeens heftig verneukt als ik me met een maildiscussie inmeng en onderaan mijn antwoord ga zetten.

Ik kreeg van mijn pa al een mailtje terug met als enige extra additie:
    quote:
    Que ?
    Die snapte er dus al geen drol meer van, en dat kwam omdat die mail inmiddels al langer was dan een complete monitor en je mijn antwoord niet meer las, en je ervanuit gaat dat alles wat nog verder naar beneden staat van de voorgaande mails is die gewisseld zijn.

Bovenquoten in een mail leest namelijk niet lastig, op Fok daarentegen zou ik er niet aan kunnen wennen, maar andersom ook niet, en als ik dat zelf wel zou kunnen dan kan de rest van de mensen die het net zoals ik het gewend ben toch niet zo 1...2..3.. leren te begrijpen.
    pi_21445339
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 15:13 schreef D-Devil het volgende:
    Omdat Fok een forum is, en het gebruikelijk is met Quoten dat het eronder komt te staan want dat heeft elk forum.
    Denk je niet dat dat bewust is gedaan?
    quote:
    Als een Mail niet al te lang is, en er een antwoord onderaan staat, prima geen probleem dat ziet de persoon die het niet gewend is ook nog wel in beeld staan, maar bij een mailwisseling waar de mails zoals standaard outlook bovenaan worden aangevuld met reply's is het opeens heftig verneukt als ik me met een maildiscussie inmeng en onderaan mijn antwoord ga zetten.
    Nee hoor, daarom knip je gewoon de stukken weg waar je niet op reageert. Overbodige reactie-op-reactie-op-reactie en signatures e.d. knip ik ook altijd weg.

Als je reply-boven-reply krijgt is het al helemaal niet meer te volgen.
    quote:
    Bovenquoten in een mail leest namelijk niet lastig, op Fok daarentegen zou ik er niet aan kunnen wennen, maar andersom ook niet, en als ik dat zelf wel zou kunnen dan kan de rest van de mensen die het net zoals ik het gewend ben toch niet zo 1...2..3.. leren te begrijpen.
    Gewoon stug blijven volhouden he?

Waarom moet volgens jou het quoten van een reactie in mail anders werken dan op een forum? De lezer moet toch altijd eerst van beneden naar boven lezen. Als je alles boven zet weet de lezer vaak niet meer waar over het gaat. Tenzij je je reactie geeft per paragraaf onder het mailtje.
    pi_21446238
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 15:37 schreef smesjz het volgende:
    Denk je niet dat dat bewust is gedaan?
    Omdat het een Forum is, en dat normaal is, het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat er op leerquoten staat.
    quote:
    Nee hoor, daarom knip je gewoon de stukken weg waar je niet op reageert. Overbodige reactie-op-reactie-op-reactie en signatures e.d. knip ik ook altijd weg.

Als je reply-boven-reply krijgt is het al helemaal niet meer te volgen.
    Attachments worden automatisch weggelaten, tekst niet. Dat is ook niet voor niets zo gelaten, toch? Het is wel zo fijn als je na 2 weken de hele mail weer terug kan lezen in plaats van dat er wat uitgeknipt is.

Let wel dat ik er al 5 jaar zo mee werk, en dat het bij ons gewoon standaard allemaal staan blijtt zodat je er later op terug kan komen, e-mail is mijn hoofdvorm van communicatie, net zoals engels de voertaal is van ons bedrijf. Ik verstuur dermate veel mails per dag dat het belangrijk is dat informatie achter blijft voor toekomstig gebruik, daarnaast komt dat tekst geen ruimte in beslag neemt, tenzij het je ruimte op je monitor bedoelt.

Een lap tekst verzenden van 7 a4 tjes gaat ook sneller dan 1 foto van 50kb, dus waarom al die moeite om een stuk tekst weg te halen, wat de ontvanger nu net misschien weer wilde nalezen.
    Als iedereen aanwent om teksten tussen 2 mensen gewoon mee te blijven zenden hoef je ook geen 4 mails in je inbox te houden omdat er iemand anders steeds de hele tijd tussen uit ligt te knippen.
    quote:
    Gewoon stug blijven volhouden he?

Waarom moet volgens jou het quoten van een reactie in mail anders werken dan op een forum? De lezer moet toch altijd eerst van beneden naar boven lezen. Als je alles boven zet weet de lezer vaak niet meer waar over het gaat. Tenzij je je reactie geeft per paragraaf onder het mailtje.
    Omdat dat een gewoonte is op een Forum!! Net zoals het in een mail dus gebruikelijk is dat het andersom staat. Weet ik veel wie het allemaal heeft uitgevonden, diegene moesten ze in ieder geval vastzetten, een forum is gewoonweg geen mail, het zijn 2 verschillende dingen.
    pi_21454139
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 16:34 schreef D-Devil het volgende:
    Omdat het een Forum is, en dat normaal is, het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat er op leerquoten staat.
    Fijn zulke figuren... Lekker egoistisch zijn he, vooral zo houden...
    Het gaat hier niet om jou, het gaat hier om communicatie. Communicatie is met 2 of meer personen waarbij het van belang is dat alle kampen mee (kunnen) doen.
    Dat het jou een rotzorg is, prima, maar voor iemand anders is het van wezenlijk belang.
    quote:
    Attachments worden automatisch weggelaten, tekst niet. Dat is ook niet voor niets zo gelaten, toch? Het is wel zo fijn als je na 2 weken de hele mail weer terug kan lezen in plaats van dat er wat uitgeknipt is.

Let wel dat ik er al 5 jaar zo mee werk, en dat het bij ons gewoon standaard allemaal staan blijtt zodat je er later op terug kan komen, e-mail is mijn hoofdvorm van communicatie, net zoals engels de voertaal is van ons bedrijf. Ik verstuur dermate veel mails per dag dat het belangrijk is dat informatie achter blijft voor toekomstig gebruik, daarnaast komt dat tekst geen ruimte in beslag neemt, tenzij het je ruimte op je monitor bedoelt.

Een lap tekst verzenden van 7 a4 tjes gaat ook sneller dan 1 foto van 50kb, dus waarom al die moeite om een stuk tekst weg te halen, wat de ontvanger nu net misschien weer wilde nalezen.
    Als iedereen aanwent om teksten tussen 2 mensen gewoon mee te blijven zenden hoef je ook geen 4 mails in je inbox te houden omdat er iemand anders steeds de hele tijd tussen uit ligt te knippen.
    Er is wel wat te zeggen over dat tekst bewaren natuurlijk. Het is wel handig dat je het na 6 maanden ofzo nog kunt lezen. Maarrrr, als ik een mailtje heb waarbij er bovenaan gereplied wordt snap ik er na 2 weken de ballen van. Lekker fijn als dit belangrijke mails betreft, zeker in een bedrijfsomgeving waarbij het van belang is voor je werk.
    Je communiceert, iederee moet mee kunnen doen, dus iedereen moet het begrijpen, na 1 minuut maar vaak ook nog na 1 jaar!
    Zoals het op een forum logischer, makkelijker en natuurlijker is om van boven naar beneden te lezen is dat ook bij andere vormen van communicatie (lezen, schrijven, spreken, etc.).

Dat argument over het weglaten van attachments wordt puur om de simpele reden gedaan om de grootte in te perken die je steeds heen en weer stuurt. 1x dat mailtje met die attachments binnen is voldoende, als je dat 10x heen en weer zou moeten sturen....
    Daarom ook het inkorten van tekst als dit niet nodig is, maar ja zoals je het aangeeft kan dit ook nadelig werken, leuk twist punt
    quote:
    Omdat dat een gewoonte is op een Forum!! Net zoals het in een mail dus gebruikelijk is dat het andersom staat. Weet ik veel wie het allemaal heeft uitgevonden, diegene moesten ze in ieder geval vastzetten, een forum is gewoonweg geen mail, het zijn 2 verschillende dingen.
    Dat is dus niet gebruikelijk in mail, nog nooit geweest ook. Staat volgens mij ook in RFC beschreven, naast het feit dat na 60 tekens een regel afgebroken moet worden. Dat het tegenwoordig allemaal 70 of 72 tekens is ligt in het feit dat 60 te kort is voor veel zinnen, dan is de woordafbreking klote en wordt het moeilijk om het te kunnen lezen (waardoor de communicatie bemoeilijkt wordt en je dus het doel voorbij schiet).

Concluderend: aangezien je altijd geleerd wordt om van links naar rechts en van boven naar beneden te lezen is het logisch en natuurlijk om dit aan te houden wanneer je een brief schrijft, mailtje tikt, mailtje leest, brief leest, posting op forum doet of op usenet (wat dan weer een mail schrijven is), etc.
    Iedere ander wijze is onnatuurlijk, lastig en na een lange periode kan het zelfs de communicatie volledig verstoren omdat je er geen wijs uit kunt maken.
    Voor de gasten die gaan lopen mekkeren/klagen/zeiken omdat ze dan zoveel moeten scrollen: haal die luie reet eens van die stoel achter de pc vandaan en ga eens wat doen, doe eens sociaal en niet zo egoistisch, denk eens aan een ander, dat is het belangrijkste bij communicatie!
    pi_21456522
    Om te voorkomen dat je moet scrollen is het gewoon zaak dat je alle tekst wegknipt (evt. aangegeven via <knip> in de tekst) die niet relevant is of tekst waar je toch niet op reageert.

De betreffende RFC 1855/netiquette is gewoon een aanbeveling en beschrijft niet zo zeer een standaard (a la SMTP) .

Dit is toch helemaal niet logisch:

ja is goed
    >om half 7 bij het restaurant?
    >> morgen heb ik wel tijd.
    >>> wanneer gaan we uit eten?

Op leerquoten.nl staan trouwens nog wat betere voorbeelden, maar zoals dyn ook al duidelijk probeerde te maken: onderquoten is niet natuurlijk en zelfs verwarrend als je het later nog een keer terugleest.
    pi_21456620
    Ik blijf bij mijn punt, met een mailheader ertussen schep je nog enigszins duidelijkheid in wat jullie noemen de onduidelijkheid.

Wat je hierboven geeft is inderdaad een rommelig voorbeeld, maar dat is omdat het 3 zinnen in omgekeerde volgorde zijn. Bij een reply op een mail staat er voor alle volledigheid nog een mooie mailheader tussen. ( als ie niet is weggeknipt inderdaad door iemand die het weer te veel scrollwerk vind )

Voor mij houd het hier op, mailen zal ik blijven doen zoals ik dat gewend ben, en net zoals alle andere mensen op mijn werk en 99% van mijn adresboek uit Thunderbird. .
    pi_21457243
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 23:47 schreef D-Devil het volgende:
    Ik blijf bij mijn punt, met een mailheader ertussen schep je nog enigszins duidelijkheid in wat jullie noemen de onduidelijkheid.
    Uhm, ik wil niet heel vervelend doen maar mailheaders staan nooit ergens 'tussen' hoor (header geeft al aan dat het bovenin staat..).
    Mailheaders zijn bijv. de To/Subject/From/Date/X-* etc.
    quote:
    Wat je hierboven geeft is inderdaad een rommelig voorbeeld, maar dat is omdat het 3 zinnen in omgekeerde volgorde zijn. Bij een reply op een mail staat er voor alle volledigheid nog een mooie mailheader tussen. ( als ie niet is weggeknipt inderdaad door iemand die het weer te veel scrollwerk vind )
    Alles in omgekeerde volgorde krijg je ook als iedereen gewoon gaat bovenquoten. En het waren eigelijk 4 zinnen, die > zet je mail client er normaal bij.

Als je iets wegknipt heeft het niks met scrollwerk te maken, maar gewoon om alles nog leesbaar te houden als je veel mailt.

Maar deze discussie is zinloos, het is maar goed dat wij niet elkaar hoeven te mailen, dan waren we namelijk snel klaar met mailen
    pi_21458384
    quote:
    Op zaterdag 21 augustus 2004 23:47 schreef D-Devil het volgende:

Voor mij houd het hier op, mailen zal ik blijven doen zoals ik dat gewend ben, en net zoals alle andere mensen op mijn werk en 99% van mijn adresboek uit Thunderbird. .
    Ik wil geen mailheaders bekijken. Moet je weer zo moeilijk gaan doen om een bericht begrijpbaar te maken achteraf. Dat alleen al doet afbreuk aan communicatie en zo wordt het dus geen communicatie meer.
    Als ik de headers moet gaan bekijken dan gaat dat omslachtigd dan gewoon domweg het bericht in chronologische volgorde lezen. Moet je de bron (ctrl-u in thunderbird/mozilla mail & news) van het mailtje gaan lopen bekijken. Doe het dan in 1x, nu is het dus dubbelop werken en dat is dus inefficient.
    pi_21460749
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 00:20 schreef smesjz het volgende:
    Uhm, ik wil niet heel vervelend doen maar mailheaders staan nooit ergens 'tussen' hoor (header geeft al aan dat het bovenin staat..).
    Mailheaders zijn bijv. de To/Subject/From/Date/X-* etc.
    Je doet ook niet vervelend . Maar ik typte mailheaders en dat bedoelde ik niet. Die moet je uit de source halen daar staat ook gelijk het IP adres bij en de servers waarover de mail gestuurd en ontvangen is. Dat is inderdaad lastig. Ik bedoelde de eigenlijk alleen de korte stukjes:

>From: "D-Devil" <d-devil@mail.com>
    >To: <Undisclosed-Recipient:;>
    >Subject: Update mail adres
    >Date: Sat, 18 mayt 2004 00:19:01 +0200

Deze kleine 4 regeltjes maken het voor mij leesbaar. . ( ik knip niets weg, dat jij dat wel doet om het leesbaar te houden dat weet ik inmiddels ook wel ) Maar ik gooi liever 1 mail weg uit mijn inbox en ontvang een volgende mail met daarin de hele discussie opnieuw houdt mijn inbox een stuk overzichtelijker. ( ik heb een 200 MB mailbox op mijn werk en daarin zitten duizenden mailtjes )
    quote:
    Alles in omgekeerde volgorde krijg je ook als iedereen gewoon gaat bovenquoten. En het waren eigelijk 4 zinnen, die > zet je mail client er normaal bij.
    Ja, kan wel kloppen maar niet op een dergelijke manier zoals jij ze daar typt. Dan zou het nog altijd als volgt zijn:
    quote:
    From:<d-devil@mail.com>
    To: <smejz@mail.com>
    Subject: Topic @ Fok!
    Date: Sat, 22 August 2004 00:10:01 +0200

Ach ja, wat maakt het uit ik bedoel, ik staak er sowieso mee zometeen met die discussie.
    Voor mij is het de gewoonte, plus ik ben een steenbok en dus erg koppig. .
    Niemand in mijn omgeving schrijft ze in tegenovergestelde richting ( onderquoten )
    Dat het netter staat om ze andersom te gaan schrijven kan ik wel met je eens zijn en dat ben ik dus ook.
    Maar ik kan echt niet zeggen dat hetgeen wat we hier nu getypt hebben in deze 3 mails tot nu "onleesbaar is."

From:<smejz@mail.com>
    To: <d-devil@mail.com>
    Date: Sat, 22 August 2004 23:19:08 +0200

Hey Devil,

Inderdaad het is volgens mij wel een zinloze discussie .
    Aangezien we elkaar steeds bestoken met lappen tekst van hier tot tokio.

Greetz, smejz.

Date: Sat, 22 August 2004 22:53:34 +0200

Hej smejz.

Leuke disdussie daar op Fok! Het is maar een gewoonte hoor,
    en het probleem is dat 500 man op mijn werk dezelfde gewoonte hebben,
    misschien begrijp je daarom waarom ik de trend voortzet.

Greetz, Devil.
    pi_21461893
    Ik vind die headers maar erg irritant. Ik laat mutt gewoon bovenin zetten:
    quote:
    On Thu, 19 Aug 2004 16:30, d-devil wrote:

En via 'h' kan ik snel schakelen tussen volledige en korte headers (From,Date,Subject,To,X-Mailer).

En dat Subject/From/To hoef ik toch niet te zien want die zie ik bovenin al. En als ik met jou aan het mailen ben hoef ik dat niet iedere keer te zien in de mails. Bovendien ontbreekt hier een prefix ( > ) .

Maar onze fictieve mail-correspondentie vind ik dus al lastig te lezen, te veel 'noise' er tussen.

Het feit dat 500 man op jouw werk bovenquoten EN lotus notes moeten gebruiken dwint geen respect af hoor.

En ook iedere keer dat 'Greetz' en 'Hey/Hej' vind ik dus overbodig.

Maar als je duizenden mails hebt, mag je wel eens denken aan het indelen van die mails.
    pi_21462423
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 12:19 schreef smesjz het volgende:
    Ik vind die headers maar erg irritant. Ik laat mutt gewoon bovenin zetten:
    [..]

En via 'h' kan ik snel schakelen tussen volledige en korte headers (From,Date,Subject,To,X-Mailer).

En dat Subject/From/To hoef ik toch niet te zien want die zie ik bovenin al. En als ik met jou aan het mailen ben hoef ik dat niet iedere keer te zien in de mails. Bovendien ontbreekt hier een prefix ( > ) .

Maar onze fictieve mail-correspondentie vind ik dus al lastig te lezen, te veel 'noise' er tussen.

Het feit dat 500 man op jouw werk bovenquoten EN lotus notes moeten gebruiken dwint geen respect af hoor.

En ook iedere keer dat 'Greetz' en 'Hey/Hej' vind ik dus overbodig.

Maar als je duizenden mails hebt, mag je wel eens denken aan het indelen van die mails.
    Ik heb folders .
    pi_21462897
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 10:53 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Je doet ook niet vervelend . Maar ik typte mailheaders en dat bedoelde ik niet. Die moet je uit de source halen daar staat ook gelijk het IP adres bij en de servers waarover de mail gestuurd en ontvangen is. Dat is inderdaad lastig. Ik bedoelde de eigenlijk alleen de korte stukjes:

>From: "D-Devil" <d-devil@mail.com>
    >To: <Undisclosed-Recipient:;>
    >Subject: Update mail adres
    >Date: Sat, 18 mayt 2004 00:19:01 +0200

Deze kleine 4 regeltjes maken het voor mij leesbaar. . ( ik knip niets weg, dat jij dat wel doet om het leesbaar te houden dat weet ik inmiddels ook wel ) Maar ik gooi liever 1 mail weg uit mijn inbox en ontvang een volgende mail met daarin de hele discussie opnieuw houdt mijn inbox een stuk overzichtelijker. ( ik heb een 200 MB mailbox op mijn werk en daarin zitten duizenden mailtjes )
    Ik heb dat preview scherm uit staan. Ik zie dus alleen een lijst van de berichten. Het maakt niet uit of ik nou in mail of in usenet zit, wat ik zie zijn altijd het subject, de sender, date (en time) en in mail zit er nog size bij wat op usenet het aantal lines wordt. Heb ik niks geen headers nodig.
    In het preview scherm of als ik mailtje open heb ik die headers wel, dat is standaard zo.
    Nu gebruik ik de extensie Mnenhy om die headers aan te passen (althans welke er getoond worden) en dat is verrekte handig. Zo heb ik ook de headers die laten zien welke mailclient/usenetclient de ander gebruikt, komt van pas als berichten vaag worden weergegeven.

Ik mag voor je bedrijf hopen dat ze gebruik maken van vaste mailclients, anders wordt het zo zwaar voor de mailserver
    Is ook handiger met gebruik van de nodige folders, berichtregels, archivering e.d.
    quote:
    Date: Sat, 22 August 2004 00:10:01 +0200

Ach ja, wat maakt het uit ik bedoel, ik staak er sowieso mee zometeen met die discussie.
    Voor mij is het de gewoonte, plus ik ben een steenbok en dus erg koppig. .
    Niemand in mijn omgeving schrijft ze in tegenovergestelde richting ( onderquoten )
    Dat het netter staat om ze andersom te gaan schrijven kan ik wel met je eens zijn en dat ben ik dus ook.
    Maar ik kan echt niet zeggen dat hetgeen wat we hier nu getypt hebben in deze 3 mails tot nu "onleesbaar is."

From:<smejz@mail.com>
    To: <d-devil@mail.com>
    Date: Sat, 22 August 2004 23:19:08 +0200

Hey Devil,

Inderdaad het is volgens mij wel een zinloze discussie .
    Aangezien we elkaar steeds bestoken met lappen tekst van hier tot tokio.

Greetz, smejz.

Date: Sat, 22 August 2004 22:53:34 +0200

Hej smejz.

Leuke disdussie daar op Fok! Het is maar een gewoonte hoor,
    en het probleem is dat 500 man op mijn werk dezelfde gewoonte hebben,
    misschien begrijp je daarom waarom ik de trend voortzet.

Greetz, Devil.
    Bovenstaande berichtgeving is niet duidelijk te volgen. Bij een reply zorgt de client ervoor dat hij dit duidelijk maakt door een teken zoals > of | of wat anders. Meest gebruikte is >.
    Daarmee wordt het al snel duidelijker hoe de structuur loopt. Ondanks dat alles boven de reply wordt getikt (dus bottom quoting want de quote staat onderaan en niet bovenaan zoals het eigenlijk hoort) blijft de structuur zichtbaar, hetzij omgekeerd. Dus als je topquote (= quote bovenaan, reply eronder) met de reply tekens wordt het al snel duidelijker hoe de "conversatie" loopt.

Met een forward kan een mailbericht met dat reply teken hinderlijk zijn, maar dat is dan weer persoonlijke voorkeur. Soms is het ook handiger om het geforwarde bericht dan weer als attachment mee te sturen. Als je zonder toevoeging een bericht forward dan is het meesturen als attachment en gebruik van die reply tekens dus niet zo'n geweldig idee.

P.S.:
    - top quoten = quote bovenaan, reply eronder
    - bottom quoten = quote onderaan, reply erboven = bad, very bad
    pi_21463059
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 13:15 schreef dyn het volgende:
    Ik mag voor je bedrijf hopen dat ze gebruik maken van vaste mailclients, anders wordt het zo zwaar voor de mailserver
    Is ook handiger met gebruik van de nodige folders, berichtregels, archivering e.d.
    [..]
    Alles staat op 2 domino servers, die continue repliceren naar elkaar. Verbonden met een Glasvezel en naar de users toe op een 100mBit dit ivm backup doeleinden, er worden dagelijks backups gedraaid van alle mail databases van elke user en project databases, weekbackups en maandbackups.

De client staat vast geinstalleerd, maar je mailbox staat op de server, tenminste de actieve mailbox van 200Mb, de backups die je lokaal hebt gemaakt omdat je 200 meg vol zit die blijven onder eigen beheer op je harddisk.
    pi_21464010
    Ik hebut ook een tijdje gehad *firefox* dan..
    beiel me opzich prima.. maar nu heb ik dus SP2 draaien.. en dat bevalt me eigenlijk nog iets beter

Maar als e-mailclient gebruik ik wel nog steeds Thunderbird komt ook omdat ik ut wel aardig gewend ben, en die spam/junk filter vind ik prettig. Want het is echt gigantisch wat ik dagelijks binnen krijg aan spam..
    pi_21466164
    Het was trouwens m'n firewall die er voor zorgde dat m'n animaties niet werkte... opgelost dus. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21466707
    quote:
    find /var/vmail/blaat/smesjz -type f | wc -l
    8144
    du -hs /var/vmail/blaat/smesjz
    155M /var/vmail/blaat/smesjzr
    8144 mails nemen bij mij maar 155meg in beslag. Bijna allemaal plain-text mails zonder attachments, zonder bovenquote onzin en te grote lappen tekst e.d.

Maar laten we niet nog meer off-topic gaan

Voor mensen die op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen van Firefox en willen zien wat er in de nightlies veranderd is, is The Burning Edge (http://www.squarefree.com/burningedge/) een goede pagina. )
    pi_21472600
    Heb wat vreemds in mijn Firefox.

Dit is mijn webspace adres: http://home.hccnet.nl/d-devil/d-devil/pictures/fok

Als ik op de pagina ben, door op de link te klikken en ik sleep de adresbalk naar mijn desktop, waardoor er een snelkoppeling ontstaat naar mijn webspace zodat ik de links kan zien, en kopiëren/plakken. Voor fok.

Als ik nu deze snelkoppeling op mijn desktop aanklik krijg ik de foutmelding:

Terwijl het wisselen tussen standaard browser verder geen effect heeft. De pagina opent ook gewoon achterliggen aan de foutmelding. .
    pi_21473034
    Logisch, de foutmelding wordt niet veroorzaakt door Firefox maar door Windows. Firefox laadt gewoon de pagina. Ik heb het nog nooit eerder gezien, maar misschien zou je es kunnen kijken op forums.mozillazine.org
      Lieve Belg zondag 22 augustus 2004 @ 21:21:22 #207
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21473158
    ik krijg deeze ook.

probeer eens met de adresbalk in je taakbalk. dan opent die 2 keer firefox, krijg je die fout en laadt hij de pagina in 1 van de 2 vensters. raar geval
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_21473302
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:15 schreef smesjz het volgende:
    Logisch, de foutmelding wordt niet veroorzaakt door Firefox maar door Windows. Firefox laadt gewoon de pagina. Ik heb het nog nooit eerder gezien, maar misschien zou je es kunnen kijken op forums.mozillazine.org
    Niet logisch, want als internet explorer de standaard browser is heb ik er geen last van .
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:21 schreef Jump het volgende:
    ik krijg deeze ook.

probeer eens met de adresbalk in je taakbalk. dan opent die 2 keer firefox, krijg je die fout en laadt hij de pagina in 1 van de 2 vensters. raar geval
    Ik had dit voorheen niet, maar heb deze week in mijn add/remove prorgrams wat opruiming gehouden en daarbij kwam het dat ik firefox 8.x en nog een paar gevallen heb verwijdert en daarna alleen de huidige build opnieuw heb geïnstalleerd en sindsdien heb ik het probleem .
      Lieve Belg zondag 22 augustus 2004 @ 21:31:33 #209
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21473405
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:27 schreef D-Devil het volgende:
    [..]

Ik had dit voorheen niet, maar heb deze week in mijn add/remove prorgrams wat opruiming gehouden en daarbij kwam het dat ik firefox 8.x en nog een paar gevallen heb verwijdert en daarna alleen de huidige build opnieuw heb geïnstalleerd en sindsdien heb ik het probleem .
    idd, sindien heb ik er ook last van. gene idee hoe dit op te lossen is
    pi_21473668
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:27 schreef D-Devil het volgende:
    Niet logisch, want als internet explorer de standaard browser is heb ik er geen last van .
    Tsja, internet explorer is ook helemaal verwezen met Windows dus dat is niet eerlijk
    Je ziet toch duidelijk staan: 'Windows cannot .....' en niet Firefox
    quote:
    Ik gebruik al sinds het begin (phoenix 0.3) de gezipte versie. Je kan die gewoon blijven gebruiken naast je 'officiele' installatie zodat je kan kijken het probleem inmiddels al is opgelost.

Het enige irritante vind ik dat je iedere keer opnieuw de Flash plugin moet installeren bij een upgrade, maar daar zal ongetwijfeld iemand al iets op hebben gevonden...
    pi_21476559
    Ja firefox is op dit moment nog zo lek als een mandje (qua geheugen beheer). Ik heb hem is vanuit de compiler gedraait, and it aint pretty. Lijkt wel zwarte piet, loopt met bitjes en bytjes te strooien alsof het niets kost.
    pi_21476785
    quote:
    Op zondag 22 augustus 2004 21:43 schreef smesjz het volgende:
    Het enige irritante vind ik dat je iedere keer opnieuw de Flash plugin moet installeren bij een upgrade, maar daar zal ongetwijfeld iemand al iets op hebben gevonden...
    Naja, 2 probleempjes dus om aan te werken voor mozilla .
      zondag 22 augustus 2004 @ 23:59:48 #213
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21476884
    Ik geloof ook dat ze er mee bezig zijn, ik draaide gister een verse nightly op het systeem van een Arische Homie van me, en toen hij een site met Flash tegenkwam, gaf hij zelf boven in het venster (ala popupblocker) aan dat er plugins nodig was, en dat FireFox er zelf om kon zoeken.

Het werkte nog niet, maar zo te zien zijn ze er mee bezig.
    Ik ga naar huis.
    pi_21493681
    Aah, da's mooi. .
    Ben benieuwd naar de nieuwe versies, alhoewel ik op het moment eigenlijk supertevreden ben van Firefox... zou wel handig zijn als 'ie beter met verificaties zou kunnen omgaan, maar daar zeggen ze zelf ook aan te werken. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21493916
    Wat missen jullie eigenlijk aan/met firefox?

Ik zou zo snel niks kunnen opnoemen...misschien zie ik wel wat als jullie het noemen maar verder....
    pi_21494121
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 20:30 schreef SHERMAN het volgende:
    Wat missen jullie eigenlijk aan/met firefox?
    - Dat er is wat vaker delete in de broncode staat
    - De mogelijkheid dat hij bestanden aan de hand van bestand extensies opent ipv mime-types
    - Script resize block
    - Snelheid
    pi_21494487
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 20:38 schreef markvleth het volgende:
    - Script resize block
    Vensters die resizen? Kan je uitzetten .

pi_21494737
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 20:50 schreef D-Devil het volgende:
    Vensters die resizen? Kan je uitzetten
    Geweldig,
    one down, three to go.
      Lieve Belg maandag 23 augustus 2004 @ 20:58:50 #219
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21494782
    snelheid is goed hier ze. start snel op. enkel als die met paar sites openstaat, en geheugen komt vol zitten duurt het ietsjes te lang om terug goed in gang te krijgen
    pi_21494821
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 20:57 schreef markvleth het volgende:

[..]

Geweldig,
    one down, three to go.
    Die omschrijving met mime-typs slaat voor mij als een lul op een drumstel .
    pi_21494876
    Ik vind de pagina parser nogal traag, vooral de xml/xslt engine is traag als dikke stront door een trechter met een te klein tuitje. En ja dat geheugen wat snel vol komt te zitten: "Ik wilde graag wat meer delete in de broncode zien". Gelukkig ruimen de hedendaagse OS-en goed op.
    pi_21495057
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 21:00 schreef D-Devil het volgende:
    Die omschrijving met mime-typs slaat voor mij als een lul op een drumstel .
    Waarom? genoeg servers die niet keurig een mime-type meesturen. Dan krijg je weer een torrent als textfile te zien, daar zit ik niet op te wachten.
    pi_21495160
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 21:08 schreef markvleth het volgende:

[..]

Waarom? genoeg servers die niet keurig een mime-type meesturen. Dan krijg je weer een torrent als textfile te zien, daar zit ik niet op te wachten.
    Nu snap ik pas wat je bedoelt, dat bedoelde ik ermee te zeggen .

Dit is nog zoiets, die quality feedback komt wekeleijks wel een keertje opzetten zodra dat dit gebeurt, telkens weer gebeurt er eigenlijk niets anders dan dat er een foutmelding komt en als ik die wegklik dan is Firefox weg en blijft de feedback staan ! .

[ Bericht 0% gewijzigd door D-Devil op 23-08-2004 21:45:33 ]
    pi_21500499
    quote:
    Op maandag 23 augustus 2004 21:12 schreef D-Devil het volgende:

[..]

Nu snap ik pas wat je bedoelt, dat bedoelde ik ermee te zeggen .

Dit is nog zoiets, die quality feedback komt wekeleijks wel een keertje opzetten zodra dat dit gebeurt, telkens weer gebeurt er eigenlijk niets anders dan dat er een foutmelding komt en als ik die wegklik dan is Firefox weg en blijft de feedback staan ! .

[afbeelding]
    vaag, zo te zien is die feedback van netscape, dus niet van firefox
    gooi netscape van je comp. (of re-install), waarsch is het dan weg..
      Lieve Belg dinsdag 24 augustus 2004 @ 09:00:07 #225
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_21502199
    nopes, die quality feedback is van firefox. die toont die namelijk als firefox crashed. kan je uitschakelen tijdens installatie dachtek.
    pi_21502247
    quote:
    Op dinsdag 24 augustus 2004 09:00 schreef Jump het volgende:
    nopes, die quality feedback is van firefox. die toont die namelijk als firefox crashed. kan je uitschakelen tijdens installatie dachtek.
    Ah, dus hij crashed en dan komt de feedback... dus niet feedback en daardoor crash... nu snap ik het wel, ik heb die lettercrap nog niet gelezen in het feedback venster namelijk .
    pi_21589552
    Ik heb sinds net firefox, maar als ik naar sommige sites ga, dan krijg ik deze melding: "The file / cannot be found. Please check the location and try again" Maar als ik met IE er heen ga, werkt het gewoon. Wat kan je daaraan doen?
    Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
    Coming up: EHX Metal Muff
    Mijn gitaar!
    pi_21589705
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 23:10 schreef Alter_Ego het volgende:
    Ik heb sinds net firefox, maar als ik naar sommige sites ga, dan krijg ik deze melding: "The file / cannot be found. Please check the location and try again" Maar als ik met IE er heen ga, werkt het gewoon. Wat kan je daaraan doen?
    Moet je even in IE kijken wat voor site het is... misschien mis je gewoon wat plugins.
    Het kan ook zijn dat je blocklist te streng staat ingesteld /ad/ blokkeerd bijvoorbeeld ook www.dad.com.
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21589733
    Ik heb trouwens een leuke nieuwe extention, waarmee ik links ook in de achtergrond kan openen terwijl ze by default actief worden. O, en ik heb m'n googlebar wat groter gemaakt, dat is ook wel oké. .
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21596286
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 23:17 schreef sweek het volgende:
    Ik heb trouwens een leuke nieuwe extention, waarmee ik links ook in de achtergrond kan openen terwijl ze by default actief worden. O, en ik heb m'n googlebar wat groter gemaakt, dat is ook wel oké. .
    voorbeeldje? link?
    pi_21596326
    quote:
    Op vrijdag 27 augustus 2004 23:17 schreef sweek het volgende:
    Hoe doe je dat laatste? En wat is die extension?
    For great justice!
      zaterdag 28 augustus 2004 @ 12:41:58 #232
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21596507
    Kan ik nou echt niemand opgeilen met de minimise to tray extension voor FireFox en ThunderBird?

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=104670
    Ik ga naar huis.
    pi_21597153
    Als ik naar www.flabber.nl ga ziet dat er op de een of andere manier helemaal vaag uit :S Hebben andere mensen dit ook?
    Mijn gitaar!
    pi_21597190
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 13:21 schreef Alter_Ego het volgende:
    Als ik naar www.flabber.nl ga ziet dat er op de een of andere manier helemaal vaag uit :S Hebben andere mensen dit ook?
    Hier geen last van.
    pi_21597211
    Bij miij ziet flabber er zo uit: http://picserver.student.(...)5252Y/picserver.jpeg
    Mijn gitaar!
    pi_21598051
    Flabber werkt weer, omdat ik firefox opnieuw geinstalleerd heb, maar de "back" knop werkt niet, ook niet als je RMB en dan Back doet. Heeft iemand dit al eerder gehad?
    Mijn gitaar!
    pi_21598408
    Extentie is hier te vinden: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=118365&highlight=
    Installeren werkt het makkelijkst door gewoon te downloaden, je extentiemenu te openen, en het daarnaartoe te slepen vanuit je verkenner.

Voor de google bar groter te maken ga je naar
    C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.jfq\chrome (in XP, anders euh... nouja, kijk zelf maar even rond)

Maak daar een bestand userChrome.css, of indien het er al is, voeg je er het volgende aan toe:

/* Make the Search box flex wider
    (in this case 320 pixels wide) */
    #search-container {
    -moz-box-flex: 320 !important;
    }

320 heb ik zelf gekozen, meeste mensen nemen geloof ik 400... maar dit vind ik breed genoeg. .

Zorg ervoor dat deze regel er ook in blijft staat als eerste:

@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul"); /* set default namespace to XUL */
    Kijk anders naar de voorbeeldversie die waarschijnlijk ook in die folder staat...
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21598655
    Tof, die Google-bar werkt.
    For great justice!
    pi_21626994
    Kan iemand eens uitleggen wat SeaMonkey nou precies is?

En wanneer komt 1.0 Preview Release (Of hoe ze dat ding ook maar gaan noemen) nou uit? Morgen?
    Stond oorspronkelijk gepland voor 10 augustus dacht ik..
      zondag 29 augustus 2004 @ 22:14:20 #240
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21627226
    Seamonkey is de browser van de Mozilla suite.

En die preview release komt wanneer alle Mozillaproducten komen, wanneer ze af zijn. .
    Ik ga naar huis.
    pi_21627371
    quote:
    Op zondag 29 augustus 2004 22:14 schreef nietzman het volgende:
    Seamonkey is de browser van de Mozilla suite.
    Ah, nu wordt mij ineens vanalles duidelijk...
    quote:
    En die preview release komt wanneer alle Mozillaproducten komen, wanneer ze af zijn. .
    Hmja, als ik bugzilla goed begrijp zijn er iig geen bugs meer die deze release tegenhouden.
      zondag 29 augustus 2004 @ 22:38:09 #242
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21640061
    Kan er standaard ook een TAB bar aangezet worden in FF? Ik heb het volgens mij thuis standaard aanstaan, maar hier op het werk valt het me op dat het er niet is, en het ziet zo vreemd uit .

Ik zie vast wel wat over het hoofd..
    pi_21664699
    quote:
    Op maandag 30 augustus 2004 15:18 schreef D-Devil het volgende:
    Kan er standaard ook een TAB bar aangezet worden in FF? Ik heb het volgens mij thuis standaard aanstaan, maar hier op het werk valt het me op dat het er niet is, en het ziet zo vreemd uit .

Ik zie vast wel wat over het hoofd..
    pi_21664774
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:09 schreef D-Devil het volgende:

[..]
    Tools.options.advanced: Hide the tab bar ....
    pi_21664867
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 17:12 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

Tools.options.advanced: Hide the tab bar ....
    pi_21665319
    Opgelost..

Verwijder firefox, verwijder de map mozilla in application data en stel het opnieuw in .
    pi_21665323
    quote:
    Op zaterdag 28 augustus 2004 13:21 schreef Alter_Ego het volgende:
    Nee. is perfect hier... Tijd voor een bril??
    quote:
    Op dinsdag 3 augustus 2004 15:01 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Voor de mensen die het interesseert. De Popups komen van de site www.itrack.it
    Een Adblock rule *itrack.it* zorgt ervoor dat je de popups niet meer krijgt...

-edit-
    Toch nog een extra *falkag* rule toegevoegd!
    Say what?? Rule? Falkag??? Huh?? (Sorry..)
    quote:
    Op zaterdag 24 juli 2004 19:37 schreef Jump het volgende:

[afbeelding]

ongelovelijke TVP voor deze post. Damn, wat is die tool handig..
    (Bedankt voor de mail, Jump)
    pi_21670925
    Even een vraagje over ThunderBird. Kunnen die smilies van TB bijvoorbeeld vervangen worden door die van FOK!? zo ja, hoe?
    pi_21678668
    Vraag over thunderbird, hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik reply, dat mijn cursor BOVEN het bericht komt ipv eronder, dit is nogal stom namelijk. Nu moet je eerst weer helemaal naar beneden scrollen om het bericht te kunnen lezen, beetje lomp.
    pi_21679004
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 10:04 schreef Markster het volgende:
    Vraag over thunderbird, hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik reply, dat mijn cursor BOVEN het bericht komt ipv eronder, dit is nogal stom namelijk. Nu moet je eerst weer helemaal naar beneden scrollen om het bericht te kunnen lezen, beetje lomp.
    is twee pagina's terug ook al gevraagd, maargoed:

(met de rechtermuisknop op je accountnaam klikken, en dan proporties)
    pi_21679092
    quote:
    Op dinsdag 31 augustus 2004 21:44 schreef 8op het volgende:
    Even een vraagje over ThunderBird. Kunnen die smilies van TB bijvoorbeeld vervangen worden door die van FOK!? zo ja, hoe?
    voor wat moet je in tb smilies gebruiken
    pi_21679329
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 10:36 schreef Sappa het volgende:

[..]

voor wat moet je in tb smilies gebruiken
    tb maakt smileys van je tekenreeksjes, net zoals hier.

En bedankt voor het antwoord op mijn vraag
    pi_21712188
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 10:04 schreef Markster het volgende:
    Ow...dus jij vindt het lomp om een boek van links naar rechts, boven naar beneden en voor naar achteren te lezen?
    Het is 3x lomper dooer het onnatuurlijker te doen door de reply boven je quote te zetten.
    Je zet het extra onderaan zodat je het hele bericht weer door kunt nemen, dan snap je de conversatie ook. Een paar pagina's terug is die discussie ook al gehouden, dat kun je nog eens nalezen en je kunt ook een kijkje nemen op www.leerquoten.nl
    Dan snap je dat het niet stom is maar dat het gewoon natuurlijk is.
      donderdag 2 september 2004 @ 19:45:35 #255
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21712300
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 19:39 schreef dyn het volgende:
    Je zet het extra onderaan zodat je het hele bericht weer door kunt nemen, dan snap je de conversatie ook. Een paar pagina's terug is die discussie ook al gehouden, dat kun je nog eens nalezen en je kunt ook een kijkje nemen op www.leerquoten.nl
    Dan snap je dat het niet stom is maar dat het gewoon natuurlijk is.
    Ja, en bij mij is de gequote conversatie dan tien kantjes lang, gezien alle headers en kusjes en knuffels die de mij-mailende mongolen altijd aan hun mailtjes vasthangen. Kan ik bij het lezen van een mailtje dus eerst een half uur naar beneden scrollen, iets wat de functionaliteit ook niet echt ten goede komt. Meneer wil het graag andersom en ik kan het hem niet kwalijk nemen, lekker boeiend. De hele "waar moet de quote staan!" discussie moet zo ongeveer wel de meest kansloze zijn die er ooit in dit forum gevoerd is, en dat is een behoorlijke prestatie.

Lekker belangrijk ook, dat leerquoten.nl. Alsof een manier van mailen ook maar een ene ruk te maken heeft met hoe het in nieuwsgroepen werkt.
    Ik ga naar huis.
      donderdag 2 september 2004 @ 19:54:42 #256
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_21712504
    Er is een verschil in quoten en het beantwoorden van email.

Op een forum of een nieuwsgroep, quote je daadwerkelijk het bericht van iemand anders om aan te geven waar je op reageert. Er zijn meerdere mensen die posten, en je kunt er niet altijd vanuit gaan dat een reactie direct op de post erboven slaat.

Bij het beantwoorden van email gaat het om een privé-conversatie tussen twee personen. De andere persoon weet exact waar jij op reageert: namelijk op hetgeen hij/zij zelf geschreven heeft. Daar hoef je helemaal niet bij te quoten, daar kun je gewoon direct je reactie geven als één aaneengesloten stuk tekst. Het toevoegen van de originele mail onder het nieuwe bericht is slechts ter referentie.

De vraag is dus compleet terecht.
    pi_21715498
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 19:54 schreef Leshy het volgende:
    Er is een verschil in quoten en het beantwoorden van email.

Op een forum of een nieuwsgroep, quote je daadwerkelijk het bericht van iemand anders om aan te geven waar je op reageert. Er zijn meerdere mensen die posten, en je kunt er niet altijd vanuit gaan dat een reactie direct op de post erboven slaat.

Bij het beantwoorden van email gaat het om een privé-conversatie tussen twee personen. De andere persoon weet exact waar jij op reageert: namelijk op hetgeen hij/zij zelf geschreven heeft. Daar hoef je helemaal niet bij te quoten, daar kun je gewoon direct je reactie geven als één aaneengesloten stuk tekst. Het toevoegen van de originele mail onder het nieuwe bericht is slechts ter referentie.

De vraag is dus compleet terecht.
    Dat is dus flauwekul. Een conversatie is tussen 2 of meer personen. Het is van belang dat alle partijen het kunnen volgen en mee doen anders heb je geen conversatie he
    Als jij lekker je reply bovenaan slingert en je archiveert de mail en hebt het een maand of 3 later weer nodig, mag jij nog gaan uitvogelen waar het over ging omdat je er geen ruk meer van snapt.
    M.a.w. de ander (of je zelf) weet dan dus NIET meer waar de convresatie over gaat.
    Usenet is niks anders dan email hoor, dus wat dat betreft bestaat er helemaal geen verschil in quoten en beantwoorden. Email = email, de plek waar je het naartoe stuurt is het enige verschil wat er is!

De mailtjes die jij bedoeld zijn die simpele "funmailtjes", je weet wel, van die mailtjes die eerst 100x doorgestuurd worden tussen 30 bedrijven en weet ik wat nog meer, met als attachment een of ander funny plaatje. Ja dan boeit het geen ruk hoe je quote of wat dan ook.
    Als ik een instantie/organisatie/bedrijf/instelling/etc. email dan zorg ik er voor dat mijn mail qua opmaak in plain text is (html wordt aangezien als spam en/of virusmail en het heeft geen enkel nut)
    en dat er bij quoten en replien netjes de reply onder de quote komt. Zodoende is de email altijd leesbaar en volgbaar. Ik doe dit ook als ik moet mailen naar klasgenoten met het nodige schoolmaakwerk. Wel handig als je dit een aantal jaar later nog kunt lezen, wie weet heb je het dan weer nodig.
    Aangezien email straks dezelfde status als een brief krijgt is het zelfs cruciaal dat je de emails jaren later nog kunt begrijpen. Als je het nodig hebt en je kunt er geen touw aan vast knopen dan kon je weleens hangen.

Lees beiden eens dat www.leerquoten.nl eens door. Dan zie je dat er dus ook het nodige geknipt wordt. Wat je niet nodig hebt, moet je er ook niet in laten (zoals al die groetjes, kusjes, etc.).
    Zo staat er alleen het deel in waar jij op reageert met daaronder jouw reactie. Voor een simpele "ok" als antwoord gooi je de hele reactie gewoon weg of je laat een klein stukje staan. Het is nogal onzinnig om dan het hele vorige bericht te laten staan.

Maar goed, doe wat je niet laten kunt, als je straks later tijdens een rechtszaak een email ter bewijs wilt aanvoeren en niemand kan er wijs uit maken doordat er boven de quote gereplied wordt moet je niet gaan miepen, dat is dan lekker je eigen schuld.
    pi_21716290
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 22:21 schreef dyn het volgende:

[..]

Dat is dus flauwekul. Een conversatie is tussen 2 of meer personen. Het is van belang dat alle partijen het kunnen volgen en mee doen anders heb je geen conversatie he
    Als jij lekker je reply bovenaan slingert en je archiveert de mail en hebt het een maand of 3 later weer nodig, mag jij nog gaan uitvogelen waar het over ging omdat je er geen ruk meer van snapt.
    M.a.w. de ander (of je zelf) weet dan dus NIET meer waar de convresatie over gaat.
    Usenet is niks anders dan email hoor, dus wat dat betreft bestaat er helemaal geen verschil in quoten en beantwoorden. Email = email, de plek waar je het naartoe stuurt is het enige verschil wat er is!

De mailtjes die jij bedoeld zijn die simpele "funmailtjes", je weet wel, van die mailtjes die eerst 100x doorgestuurd worden tussen 30 bedrijven en weet ik wat nog meer, met als attachment een of ander funny plaatje. Ja dan boeit het geen ruk hoe je quote of wat dan ook.
    Als ik een instantie/organisatie/bedrijf/instelling/etc. email dan zorg ik er voor dat mijn mail qua opmaak in plain text is (html wordt aangezien als spam en/of virusmail en het heeft geen enkel nut)
    en dat er bij quoten en replien netjes de reply onder de quote komt. Zodoende is de email altijd leesbaar en volgbaar. Ik doe dit ook als ik moet mailen naar klasgenoten met het nodige schoolmaakwerk. Wel handig als je dit een aantal jaar later nog kunt lezen, wie weet heb je het dan weer nodig.
    Aangezien email straks dezelfde status als een brief krijgt is het zelfs cruciaal dat je de emails jaren later nog kunt begrijpen. Als je het nodig hebt en je kunt er geen touw aan vast knopen dan kon je weleens hangen.

Lees beiden eens dat www.leerquoten.nl eens door. Dan zie je dat er dus ook het nodige geknipt wordt. Wat je niet nodig hebt, moet je er ook niet in laten (zoals al die groetjes, kusjes, etc.).
    Zo staat er alleen het deel in waar jij op reageert met daaronder jouw reactie. Voor een simpele "ok" als antwoord gooi je de hele reactie gewoon weg of je laat een klein stukje staan. Het is nogal onzinnig om dan het hele vorige bericht te laten staan.

Maar goed, doe wat je niet laten kunt, als je straks later tijdens een rechtszaak een email ter bewijs wilt aanvoeren en niemand kan er wijs uit maken doordat er boven de quote gereplied wordt moet je niet gaan miepen, dat is dan lekker je eigen schuld.
    NERD!
    pi_21717103
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 22:55 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

NERD!
    Wat hij zegt.

Ik ging die discussie ook al aan, ik heb de optie lekker omgezet zoals het naar mijn weten ook hoort bij mailen . Firefox werkt heerlijk Thunderbird ook .
      donderdag 2 september 2004 @ 23:32:58 #260
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21717270
    quote:
    De hele "waar moet de quote staan!" discussie moet zo ongeveer wel de meest kansloze zijn die er ooit in dit forum gevoerd is, en dat is een behoorlijke prestatie.
    Ik ga naar huis.
      vrijdag 3 september 2004 @ 00:01:51 #261
    44679 Leshy
    Held met sokken.
    pi_21718116
    Ik vraag me af of dyn in een echte briefwisseling ook stukjes uit oude brieven over z'n eigen antwoordbrief heenplakt
    pi_21730705
    Wat is het in en outgoing server adres voor hotmail?
      vrijdag 3 september 2004 @ 17:43:47 #263
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21731016
    Is er niet. Hotmail heeft geen pop3support of iets dergelijks.

Je zult een 3rd party program moeten installeren zoals hotmail popper om hotmail werkend te krijgen in Thunderbird.
    Ik ga naar huis.
    pi_21735010
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 23:32 schreef nietzman het volgende:
    blaat
    Als iedereen gewoon netjes die overbodige troep wegknipt (signatures, niet relevante tekst) en gewoon onderquote e.d. dan hoef je niet helemaal naar beneden scrollen.
    Dat je mail krijgt van mensen die het niet (willen) snappen om wat voor reden dan ook, moet je ze misschien het goede voorbeeld geven.

Natuurlijk is een newsgroup anders dan een e-mail wisseling, maar daar kunnen ook andere meelezen (forward,CC) en dan is leesbaarheid ook erg makkelijk.

Maar het ergste blijft nog het versturen van mails in HTML. Voor een nieuwsbrief is het soms wel handig, maar voor de overige toepassingen niet.
      vrijdag 3 september 2004 @ 21:29:33 #265
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21735342
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 21:15 schreef smesjz het volgende:
    Als iedereen gewoon netjes die overbodige troep wegknipt (signatures, niet relevante tekst) en gewoon onderquote
    Nee, ik wil op reply kunnen drukken en beginnen met tikken.

99% van mijn mailtjes is dermate onzinnig dat ik geen flikker heb aan onderquoten of whatever. Ik wil gewoon tikken. Ik snap het, en de ontvanger snapt het. Misschien begin ik eens met al die verduidelijkende onzin als ik mijn uitleggaven kwijtben of vaker naar mongooltjes mail.

Verder ben ik het wel volledig met je eens dat mensen die HTML mail versturen een dreun moeten krijgen. Vooral als ze kleurtjes, comic sans MS en achtergronden gaan gebruiken.
    Ik ga naar huis.
      vrijdag 3 september 2004 @ 23:06:27 #266
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_21738007
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 21:29 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nee, ik wil op reply kunnen drukken en beginnen met tikken.
    Luie hoer.
    For great justice!
    pi_21749861
    Iemand trouwens nog een goede adblock list?

Ik ben best tevreden met deze:

[Adblock]
    /\D\d{2,3}x\d{2,3}\D/
    googlesyndication
    us.yimg.com/a/
    /\/buy_assets\//
    /[\W\d_](top|bottom|left|right|)?banner(s|id=|\d|_)[\W\d]/
    /[\W\d](double|fast)click[\W\d]/
    /[\W\d]click(stream|thrutraffic|thru|xchange)[\W\d]/
    /[\W\d]value(stream|xchange|click)[\W\d]/
    /[\W\d]dime(xchange|click)[\W\d]/
    /[\W\d](onlineads?|ad(banner|click|-?flow|frame|ima?g(es?)?|_id|js|log|serv(er|e)?|stream|_string|s|trix|type|vertisements?|v|vert|xchange)?)[\W\d]/
    /(hot|spy)log/
    /[\W_](b(an|nr)s?|jump|redir(ect|s)?|stat)[\W_]/
    /\W(cy|r)?c(ou)?nt(er|ed)?\W/
    /p(artner|ing\.cgi|romotion)/
    reklama
    /sp(onsor|ymagic)/
    /top(100|cto)/
    /*slot=TOP_BANNER
    /banner/

Hij is redelijk kort, en blokkeert praktisch alles... ik zie alleen nog wel eens een iframe, iemand een idee van hoe ik dat makkelijk kan toevoegen?
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:09:23 #268
    71610 Black-Hole
    Deep in my soul
    pi_21752354
    Hebben jullie soms ook wel eens last dat bij bepaalde sites (o.a www.gwk.nl) je scherm ineens helemaal zwart wordt bij het laden van de pagina en dat deze daarna langzaam maar zeker weer normaal wordt? Als je zeg maar met je muis over je menu- en taakbalk gaat dat dan alles weer zichtbaar wordt? Ik gebruik Firefox 0.9.2.
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:19:17 #269
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_21752577
    Ik ga FF nu ook maar eens downloaden
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      zaterdag 4 september 2004 @ 20:33:52 #270
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_21752923
    Ik vind het maar weinig functies, SlimBrowser heeft er veel meer!
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_21752980
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 00:01 schreef Leshy het volgende:
    Ik vraag me af of dyn in een echte briefwisseling ook stukjes uit oude brieven over z'n eigen antwoordbrief heenplakt :')
    Nee, dan haal ik citaten aan. Wordt je geleerd op de middelbare school met Nederlands. Nouja, een jaartje of 8 geleden in ieder geval nog met een herhaling bij Engels. Heb je met dat Tweede Fase vandaag de dag kennelijk niet meer
    Email leent zich makkelijker tot het directer antwoorden dan een gewone brief he
    quote:
    Op vrijdag 3 september 2004 21:29 schreef nietzman het volgende:
    99% van mijn mailtjes is dermate onzinnig dat ik geen flikker heb aan onderquoten of whatever. Ik wil gewoon tikken. Ik snap het, en de ontvanger snapt het. Misschien begin ik eens met al die verduidelijkende onzin als ik mijn uitleggaven kwijtben of vaker naar mongooltjes mail.
    Dan zou ik er niet eens de reply meer bij laten
    In jouw geval werkt reply boven aan dan het beste, mooi laten
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:33 schreef --Christiaan-- het volgende:
    Luiwammes. Verdiep je eens wat meer in de materie zoals de startpost.
    Firefox is juist basic, dat is klein en snel en om het toch te kunnen uitbreiden naar je eigen smaak hebben ze de extensions uitgevonden.
    Met themes en extensions kun je het zo bont en gek maken als je zelf wilt.

http://update.mozilla.org is de aangewezen site voor themes en extensions dus (voor Firefox, Thunderbird en de Mozilla Suite).
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:09 schreef Black-Hole het volgende:
    Hebben jullie soms ook wel eens last dat bij bepaalde sites (o.a www.gwk.nl) je scherm ineens helemaal zwart wordt bij het laden van de pagina en dat deze daarna langzaam maar zeker weer normaal wordt? Als je zeg maar met je muis over je menu- en taakbalk gaat dat dan alles weer zichtbaar wordt? Ik gebruik Firefox 0.9.2.
    Misschien door een gare extension of door Java (dus niet javascript).
    Firefox 0.9.3 al geprobeerd of deze niet toevallig je probleem oplost?

[ Bericht 17% gewijzigd door dyn op 04-09-2004 20:41:55 ]
    pi_21753077
    open ik thunderbird, zijn ineens al mn mappen leeg, alle mailtjes gewist
    iemand die hier ook last van heeft
    beetje vaag dit. nou ha dik vandeweek het netsky virus in de comp. maar ook weer gelijk verwijderd (virus dan). hierna heb ik het prog nog gebruikt, en alles was er nog. ook vanochtend zat alle mail er nog in. maar het is nu van het een op het andere moment weg
    pi_21753147
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:41 schreef Sappa het volgende:
    open ik thunderbird, zijn ineens al mn mappen leeg, alle mailtjes gewist
    iemand die hier ook last van heeft
    beetje vaag dit. nou ha dik vandeweek het netsky virus in de comp. maar ook weer gelijk verwijderd (virus dan). hierna heb ik het prog nog gebruikt, en alles was er nog. ook vanochtend zat alle mail er nog in. maar het is nu van het een op het andere moment weg
    Check logfile van je virusscanner eens en dan ook meteen de quarantaine van het ding.
    Het zou kunnen zijn dat hij de boel in quarantaine heeft gegooid omdat hij het virusmailtje heeft gezien.
    Als je een virusmailtje verwijderd moet je wel "compact folder" doen om er zeker van te zijn dat het totaal weg is. Nou is compact folder zowiezo aan te raden ivm performance.
      zaterdag 4 september 2004 @ 21:00:01 #274
    71610 Black-Hole
    Deep in my soul
    pi_21753478
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:36 schreef dyn het volgende:
    Misschien door een gare extension of door Java (dus niet javascript).
    Firefox 0.9.3 al geprobeerd of deze niet toevallig je probleem oplost?
    Net ge-update, met geen verbetering. Dat Java probleem, ligt dan aan mij (verkeerde plug-in) of aan de site zelf?
    pi_21753663
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:33 schreef --Christiaan-- het volgende:
    Welke zoek je?
    Het voordeel van FF is net dat je via extentions de functies die jij wil kan toevoegen, en degene die je niet wil weg kan laten. Zo blijft je browser ook zo snel als mogelijk.
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_21764689
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 21:00 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Net ge-update, met geen verbetering. Dat Java probleem, ligt dan aan mij (verkeerde plug-in) of aan de site zelf?
    Kan aan de Java Virtual Machine en site liggen. Hier doet GWK het trouwens prima.
    Dat is trouwens met Firefox 0.9.3 en JVM van Sun, versie 1.4.2_05.

Leeg zaken als je cache, history e.d. eens en probeer dan nog eens.
      zondag 5 september 2004 @ 22:07:40 #277
    71610 Black-Hole
    Deep in my soul
    pi_21773979
    Met de nieuwest versie van JVM is het opgelost
    pi_21776986
    In hotmail staat standaard mijn Rich Text editor aan, als ik inlog in IE dan kan ik hem gebruiken maar met firefox zijn de opties niet zichtbaar, en ook is er onder de knop "tools" geen optie om de rich text uit of aan te zetten.
    pi_21777010
    quote:
    Op maandag 6 september 2004 00:27 schreef D-Devil het volgende:
    In hotmail staat standaard mijn Rich Text editor aan, als ik inlog in IE dan kan ik hem gebruiken maar met firefox zijn de opties niet zichtbaar, en ook is er onder de knop "tools" geen optie om de rich text uit of aan te zetten.
    Is dat ActiveX zooi ofzo?
    pi_21777345
    quote:
    Op maandag 6 september 2004 00:28 schreef Murray het volgende:

[..]

Is dat ActiveX zooi ofzo?
    Geen idee, het kan natuurlijk wel..
      maandag 6 september 2004 @ 08:25:59 #281
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_21779815
    Die rich text editor is gewoon een IE-onlyfunctie.

Er is een cross-browser alternatief beschikbaar, (Nouja, hij werkt in ieder geval in IE en Mozilla.) Midas, maar ik denk dat je kunt wachten tot je een ons weegt voordat Microsoft die implementeert.
    Ik ga naar huis.
    pi_21780137
    quote:
    Op maandag 6 september 2004 08:25 schreef nietzman het volgende:
    Die rich text editor is gewoon een IE-onlyfunctie.

Er is een cross-browser alternatief beschikbaar, (Nouja, hij werkt in ieder geval in IE en Mozilla.) Midas, maar ik denk dat je kunt wachten tot je een ons weegt voordat Microsoft die implementeert.
    Dan moet ik nog ruim 78 kilo . Jammer dat het niet werkt .
    pi_21788068
    quote:
    Op zaterdag 4 september 2004 20:44 schreef dyn het volgende:

[..]

Check logfile van je virusscanner eens en dan ook meteen de quarantaine van het ding.
    Het zou kunnen zijn dat hij de boel in quarantaine heeft gegooid omdat hij het virusmailtje heeft gezien.
    Als je een virusmailtje verwijderd moet je wel "compact folder" doen om er zeker van te zijn dat het totaal weg is. Nou is compact folder zowiezo aan te raden ivm performance.
    ok heb het inmiddels simpel opgelost, gewoon bij "view" het op "all" gezet

nog een ander vraagje, ik zie op de site dat er inmiddels iets nieuwere versies uit zijn van firefox en thunderbird dan dat ik heb. kan ik deze gewoon over de huidige heen installeren. heb namelijk nog nergens een update functie of iets dergelijks gevonden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sappa op 06-09-2004 19:56:49 ]
    pi_21795495
    quote:
    Op maandag 6 september 2004 19:13 schreef Sappa het volgende:

[..]

ok heb het inmiddels simpel opgelost, gewoon bij "view" het op "all" gezet

nog een ander vraagje, ik zie op de site dat er inmiddels iets nieuwere versies uit zijn van firefox en thunderbird dan dat ik heb. kan ik deze gewoon over de huidige heen installeren. heb namelijk nog nergens een update functie of iets dergelijks gevonden.
    In de Release Notes staat het antwoord:
    quote:
    Installing Firefox

Once you have downloaded a Firefox installer or compressed archive, follow these instructions to install:

First, for these preview releases it is strongly recommended that you uninstall any previous version of Firefox first. Installing over the top of an older version may cause unpredictable problems. If you install over the top of an older version and want to file bugs, please do a clean install into a fresh directory before doing so.

Windows

Double click the FirefoxSetup-0.9.2.exe installer to start the install.

NOTE - Do not install Firefox over the top of another Firefox installation. If you want to install Firefox 0.9 into the same folder that you had Firefox 0.8 in, uninstall Firefox 0.8 first. Upgrading will be fixed in a future release.
    Overigens is 0.9.3 de meest recente versie, zoals je kunt zien op de website
    Verjaardagen zijn gezond -
    hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
    pi_21797629
    M'n Mozilla 1.7.2 liep vandaag danig te fucken op enkele internetpagina's.
    Nooit eerder gehad. Op de pagina's dat je al je ongewenste mail in Hotmail wist bijvoorbeeld.
    Opeens liet Mozilla het geheugen helemaal vollopen.
    Rebooten, maar na een tijdje weer hetzelfde... Ik hoop dat het niet nog een keer gebeurd.
    pi_21849619
    help! mijn firefox ging net even zeuren dat de 'default user' oid al in gebruik was.. en kwam ik niet in firefox.. dus ik snel even wat klikken zodat hij aan gaat, zijn opeens al m'n bookmarks/cookies etc. weg.. iemand enig idee hoe ik die settings terug kan krijgen? (ik heb versie 0.9.3)

[ Bericht 0% gewijzigd door superheist op 09-09-2004 23:40:13 ]
    pi_21849830
    Ik merk wel, als ik iets in mijn profiel wijzig hier op fok, dat ik een prompt krijg 'for which user do you want to change your profile settings' of iets dergelijks. Kan dan kiezen uit allan24 of allan24... en nee, ik heb geen (!) klonen hier Vreemd?
    pi_21850102
    quote:
    Op donderdag 9 september 2004 23:29 schreef superheist het volgende:
    help! mijn firefox ging net even zeuren dat de 'default user' oid al in gebruik was.. en kwam ik niet in firefox.. dus ik snel even wat klikken zodat hij aan gaat, zijn opeens al m'n bookmarks/cookies etc. weg.. iemand enig idee hoe ik die settings terug kan krijgen? (ik heb versie 0.9.3)
    ik had dit ook ns met thunderbitd, kreeg toen deze oplossing:
    quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 02:22 schreef Werewolf het volgende:

[..]

quote:
    Op woensdag 18 augustus 2004 10:38 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Dosbox?

in dit geval kan je proberen ipv thunderbird, firefox te gebruiken
    pi_21965898
    Firefox 1.0 PR is uit, download hem hier!

What's new in 1.0 Preview Release
    quote:
    New features

* 250231 - Find toolbar.
    * 244078 - Live Bookmarks (RSS feed integration)*.
    * New keyboard shortcuts
    o 213377 - Pressing Esc now stops image animations.
    o 246719 - Link modifiers now work in many places in the browser UI. For example, Ctrl+clicking the Home button opens your home page in a new tab.
    o 208035 - [Linux] Pressing Backspace key now goes back.
    * 225944, 247960 - Add folder pane to Bookmark Manager (screenshot)*.
    * 211023 - "Sort by name" on context menus for bookmarks folders.
    * 239241 - Add password manager mode to display saved passwords.
    * 218694 - Implement master password UI.
    * 217664 - Ability to use same proxy for all protocols.
    * 166395 - Need ability to override navigator.appName and navigator.appVersion from prefs.js.
    * 173569 - Clicking in focused textbox should open autocomplete results.

* Neil Turner: More on new Firefox features describes these new features in more depth.
    Major improvements

* 174265, 173762, 228862 - Favicons for bookmarks often wrong and forgotten after shutdown.
    * Firefox update and Extension update improvements
    o Firefox now checks for updates every 24 hours. (Firefox still only checks for extension updates every 7 days.)
    o 251473 - Allow extension authors to remotely bump maxVersion for a given extension version to prevent users from having to redownload an identical new version when they upgrade Firefox where the only change is a newer maxVersion.
    * Pop-up blocking improvements
    o 176564 - Can now open blocked popups.
    o Yellow information bar for blocked pop-ups in addition to status bar icon*. This information bar can be disabled.
    * Security improvements
    o 241705 - If a site not in your whitelist attempts to install software, a yellow information bar now appears instead of a dialog*. This prevents malicious sites from repeatedly popping up a software installation dialog until you accept. The initial whitelist contains only update.mozilla.org.
    o 22183 - Make the status bar visible in all pop-up windows to prevent spoofing. (See also 252811, 259192, and why this isn't sufficient to prevent spoofing.)
    o 245406 - Display domain in status bar for secure sites.
    o 244025 - For secure sites, show lock icon in address bar (in addition to showing it in the status bar) and make address bar yellow*.
    o 157354 - Hide user:pass in the address bar. (Usernames and passwords in URLs come before the hostname, which is confusing and has been used in widespread phishing/spoofing attacks.)
    * Alternate stylesheet support improvements
    o The status bar icon now only appears when the page actually has alternate stylesheets.
    o 216424 - You can now select alternate stylesheets using the keyboard (View > Page Style).
    o 253332 - The Page Style menu (but not the status bar menu) has a "No Style" option that removes all styles, including ones from style attributes and other HTML attributes.
    * 253046 - New missing plugin finder (screenshots).
    * The "Web Features" options panel has been reorganized.
    * 232089 - The "Add bookmarks" dialog should not default to the last folder you added a bookmark to.
    * 242586 - Add Amazon, Dictionary.com, eBay, and Yahoo to the search bar (in addition to Google). You can still add engines from Mycroft.
    * 237727 - When installing on top of an existing Firefox installation, the installer now deletes old files program files without nuking the entire directory from orbit.
    * 177996 - [Linux] Better Start Script for Firefox - When invoking Firefox with an instance already running, pass a URL to the running instance (if one was given) or tell the running instance to open a new window.
    * 257405 - [Linux] Use GTK2 native keybindings for input and textarea. This means Firefox no longer uses Emacs keybindings in text fields unless you chnage an option in Gnome/GTK.

New web developer features

* 248549 - In quirks mode, add undetected document.all support.
    * 256932 - In quirks mode, expose elements by their name/id in the global scope.
    * 28998 - Proxy: Web Proxy Auto-Discovery Protocol (WPAD).
    * 250666 - Implement the npruntime plugin scriptability API.
    * 237586 - SPNEGO+NTLM support (implement negotiateauth using SSPI for Windows).
    * 231529 - Optionally enable unprompted NTLM authentication.

Major bug fixes

* 229100 - Shift+Tab is broken in the search bar.
    * 232770 - Ctrl+Tab to switch tabs should work even when the address bar has focus.
    * 246078 - URLs from other apps result in two Firefox windows or a window and an error dialog.
    * 101190 - Firefox incorrectly blocks requested popups while the page is loading.
    * 231393 - Tab URL does not persist on bad links if tabs switched.
    * 213186 - Change "Cookies are delicious delicacies." to something more informative.
    * 217120 - Back button does not restore scroll position on eBay.
    * 201040 - Unable to view page source of the page that uses IDN.
    * 125276 - Printing causes squished images on second page; replicates images on first page.
    * 192577 - [Windows] URL bar drop-down does not collapse on second click on down-arrow.
    * 248423 - [Windows] Make config.trim_on_minimize work again.
    * 229062 - [Windows] Clicking link in Download Notification does not show Download Manager.
    * 228977 - [Windows] Firefox gets wrong desktop folder for downloading.
    * 239358 - [Linux] Reverse DNS lookups are degrading performance on Fedora Core 2.

Security hole fixes

* Details will appear on mozilla.org's Known Vulnerabilities in Mozilla page.
    pi_21966460
    Thunderbird 0.8 is ook beschikbaar

En een hoop (ook voor 1.0 PR! ) geüpdate extensions staan hier
    pi_21966791
    Mensen, heb een probleem. Op http://spreadfirefox.com/community/?q=user/password wil ik mijn wachtwoord opvragen, maar krijg mijn wachtwoord niet opgestuurd.

Nog meer mensen met deze probleem?

edit: Het werkt weer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Baris op 15-09-2004 16:10:09 ]
    pi_21988785
    Weet iemand of er toevallig een shortkey bestaat om Adblock uit te schakelen?

Nu moet het via "Tools - Adblock - Preferences" en dan "Enable Adblock" uitvinken.

Eigenlijk wil je dit via "Adblock" in de statusbar kunnen doen, maar hier kan je volgens mij alleen blockable items bekijken en nieuwe rules aanmaken...

[edit]

De shortkey voor de Windowsversie is "CTRL+SHIFT+B".
    De shortkey voor Linux is nog onbekend...

[ Bericht 16% gewijzigd door Werewolf op 16-09-2004 11:42:08 ]
    pi_22034770
    Jump's tool werkt niet meer in PR1
    pi_22057443
    Waarom zijn er geen mooie skins voor PR1
    pi_22057486
    quote:
    Op zondag 19 september 2004 14:25 schreef SHERMAN het volgende:
    Waarom zijn er geen mooie skins voor PR1
    moeten allemaal geupdate worden he
    ff geduld hebben dus.
    pi_22058801
    quote:
    * 237727 - When installing on top of an existing Firefox installation, the installer now deletes old files program files without nuking the entire directory from orbit.
    Dus als ik het goed begrijp hoef je de Firfox-directory helemaal niet weg te gooien. Klopt dat?
    pi_22107445
    ik kan maar 2 accounts bij thunderbird laten zien
    Het maakt niet uit hoeveel ik er maak, ik krijg er maar 2 te zien in de mappen lijst
    pi_22111646
    http://www.tweakers.net/nieuws/34349

Wat tekst in het NL over de mogelijke googlebrowser
      FOK!fossiel donderdag 23 september 2004 @ 22:15:20 #300
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_22161844
    shit

Firefox stopte er zo even spontaan er mee.... Ik start FF weer opnieuw op en ik moest een nieuw profiel aanmaken. Maar ik ben nu wel al mijn instellingen, extension die ik gedownload heb e.d. kwijt.

Hoe herstel ik dat weer, zodat FF de oude instellingen weer oppikt
      Lieve Belg donderdag 23 september 2004 @ 22:18:11 #301
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_22161921
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')