abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 juli 2004 @ 09:56:13 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_20526230
Motorrijden is gewoon niet meer relaxed, zeker niet rond 5 uur als iedereen zo snel mogelijk naar huis wil jakkeren....moeten julie nu echt met je auto een halve meter achter me plakken?

En als ik afsla probeer dan alsjeblieft niet te gaan zitten douwen in de hoop dat ik de bocht wel afsnij dat je er net langs kan met 10 centimeter ruimte want zoiets kan toch niet en is gevaarlijk!


sjonge jonge...
pi_20526246
Maar waarom rijd 80% van de motorrijders dan ook op een halve meter van een auto? vaak rechts van de linker rijbaan, zodat ze goed in de spiegel te zien zijn.

Persoonlijk neem ik altijd afstand trouwens als er een motor voor me rijd.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 10:00:12 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_20526251
Rijd dan ook gewoon door

(ik ken het probleem ja... zie het ook vaak genoeg, maar motorrijders kunnen er zelf ook wat van)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_20526258
Gewoon ff je hoofd omdraaien en een gebaar maken met je hand dat ze ruimte moeten geven.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  zaterdag 10 juli 2004 @ 10:08:03 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20526290
Moterrijders die klagen over het verkeersgedrag van anderen...
Dat is zoiets als kampers die klagen over asociaal gedrag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 10:09:04 #6
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20526295
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Moterrijders die klagen over het verkeersgedrag van anderen...
Dat is zoiets als kampers die klagen over asociaal gedrag.
pi_20526333
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Moterrijders die klagen over het verkeersgedrag van anderen...
Dat is zoiets als kampers die klagen over asociaal gedrag.
De gemiddelde motorrijder heeft een socialer weggedrag dan de gemiddelde automobilist. Ik ben met je eens er is een klein deel dat echt asociaal rijdt maar die komen zichzelf vast wel een keer tegen.

Als je gewoon eens goed oplet op de weg zie je hoe gevaarlijk sommige automobilisten rijden, totaal niet anticiperen op het verkeer. Mensen die van links door alle stromen toch even de afrit trachten te pakken. Vlak voor je neus gaan inhalen als je mazzel hebt geven ze richting aan.

Het gevoel bedruipt je dat mensen met vanalles bezig zijn of aan andere dingen denken dan autorijden. In bunnik is onlangs nog een motorrijder dood gereden door een automobilist die ging inhalen. De tegemoet komende motorrijder reed vol in de motor kap van de inhalende auto.

Ps nee ik rij geen motor meer.
There's no place like 127.0.0.1
pi_20526388
Veel mensen vinden het gedrag van motorrijders asociaal omdat ze zo opvallend op de weg aanwezig zijn.

Maar voor een motorrijder is dat een kwestie van overleven: als je als motorrijder rustig met het verkeer meerijdt, dan zijn er veel verkeersdeelnemers die je echt niet zien.

Als je echter zorgt dat je duidelijk op de weg aanwezig bent, o.a. door te zorgen dat je altijd zichtbaar bent in de binnenspiegel, maar ook door links van het midden van de rijbaan te rijden, en door sneller te accelereren (want dan komt de voorkant omhoog en dat zorgt ervoor dat mensen de koplampen zien) dan is het voor de motorrijder een stuk veiliger.

Zelfde ook bij tussen een file door rijden: dat doe ik altijd accelererend van de ene naar de andere auto; het komt agressief over, maar zorgt er daardoor wel voor dat mensen je zien. En ik heb liever dat mensen me zien en denken:"wat een eikel" dan dat ze achteraf tegen de politie zeggen: "ik zag 'm helemaal niet aankomen en toen ik van baan wisselde had ik pas door dat 'ie er naast zat".

Voor de goede orde: ik probeer 't ook wel eens. Als ik rustig rij, constante snelheid, lekker go-with-the-flow, dan wordt ik zeker 1 x 5 km snelweg over het hoofd gezien.

Als ik o de bovenbeschreven manier rij (maar nog steeds redelijk de max. snelheid respecterend etc) dan kan ik het halve land doorkruisen zonder een bestuurder tegen te komen die me over het hoofd ziet.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 10:37:56 #9
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_20526543
Als je rechterbuitenspiegel er in de file al 6 keer is afgereden door een motorrijder (zes keer iemand anders), ga je toch anders kijken. En nee, 't was niet 6 keer per ongeluk, je voet uitsteken naar de buitenspiegel van een auto die op de linkerbaan naar links voor je gaat noem ik niet normaal. Natuurlijk zijn ze wel te snel uit zicht om een nummerbord te noteren....
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
  zaterdag 10 juli 2004 @ 10:53:19 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20526735
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:16 schreef harryharry het volgende:

[..]

De gemiddelde motorrijder heeft een socialer weggedrag dan de gemiddelde automobilist. Ik ben met je eens er is een klein deel dat echt asociaal rijdt maar die komen zichzelf vast wel een keer tegen.
Yep, sociaal naar motorrijders, dus ff als ze met een kudde aankomen van links, de weg blokeren zodat ze allemaal bij elkaar blijven kunnen. Zo zou ik tientalle voorbeelden kunnen noemen. En het is waar dat veel moterrijders keurige mensen zijn, net zoals veel mensen die op het kamp wonen keurige mensen zijn. Maar ze hebben het beeld tegen, omdat er veel te veel motorrijders zijn die zich niet gedragen. En dat motorrijders zichzelf tegen komen, of liever, iemand anders, dat is ook waar. Gemiddeld krijgt iedere motorrijder eens een ongeluk. Motorrijden is veel gevaarlijker dan auto rijden, en dat is niet minst zo omdat iedere sukkel met 16 lessen denk dat ie veel PK aankan, en een apparaat koopt dat een Power to Weight ratio heeft waar een piloot uit de Battle of Brittain een moord voor zou doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_20526820
Twee weken terug ging ik voor het laatst naar school. Ik reed op de snelweg, het was druk, een gangetje van 80. Dat was meneer met zijn race-motor niet hard genoeg en ging serieus(!) met beduidend hogere snelheid al zigzaggend tussen de auto's door. Wat een malloot!

Nog iets, blijf potverdomme uit mijn dodehoek. Ga in het midden achter mijn auto rijden dan zie ik je tenminste. En bij files niet zo hard mogelijk over de streep rijden, tussendoor ok, maar niet met 50-60 verschil. Mafketels.

Maar ja, motorrijders snijden of opjagen is ook niet normaal.
Wartaal.
pi_20526845
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Yep, sociaal naar motorrijders, dus ff als ze met een kudde aankomen van links, de weg blokeren zodat ze allemaal bij elkaar blijven kunnen. Zo zou ik tientalle voorbeelden kunnen noemen. En het is waar dat veel moterrijders keurige mensen zijn, net zoals veel mensen die op het kamp wonen keurige mensen zijn. Maar ze hebben het beeld tegen, omdat er veel te veel motorrijders zijn die zich niet gedragen. En dat motorrijders zichzelf tegen komen, of liever, iemand anders, dat is ook waar. Gemiddeld krijgt iedere motorrijder eens een ongeluk. Motorrijden is veel gevaarlijker dan auto rijden, en dat is niet minst zo omdat iedere sukkel met 16 lessen denk dat ie veel PK aankan, en een apparaat koopt dat een Power to Weight ratio heeft waar een piloot uit de Battle of Brittain een moord voor zou doen.
Het feit dat je als mottorrijder kwetsbaarder bent en dus sneller een ongelukt krijgt is een keuze van de motorrijder en een non-argument als het gaat om aan te tonen hoe asociaal motorrijders zouden zijn.
pi_20526865
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Veel mensen vinden het gedrag van motorrijders asociaal omdat ze zo opvallend op de weg aanwezig zijn.

Maar voor een motorrijder is dat een kwestie van overleven: als je als motorrijder rustig met het verkeer meerijdt, dan zijn er veel verkeersdeelnemers die je echt niet zien.
zie mijn topic: Motors aso? Automobilisten, kijk wat vaker in de spiegel! dat krijg je der echt niet in bij koekblikrijders
quote:
Als je echter zorgt dat je duidelijk op de weg aanwezig bent, o.a. door te zorgen dat je altijd zichtbaar bent in de binnenspiegel, maar ook door links van het midden van de rijbaan te rijden, en door sneller te accelereren (want dan komt de voorkant omhoog en dat zorgt ervoor dat mensen de koplampen zien) dan is het voor de motorrijder een stuk veiliger.
plus af en toe aan het gas jengelen is puur en alleen maar om je aanwezigheid aan te duiden

en ach, koekblikrijders, doe nou niet zo scheinheilig hetzelfde geldt voor jullie bumperklevers je kunt haast ook niet anders, want anders komt er weer 1 tussen als je teveel (2 sec regel ) afstand houdt.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 11:15:21 #14
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_20526956
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

zie mijn topic: Motors aso? Automobilisten, kijk wat vaker in de spiegel! dat krijg je der echt niet in bij koekblikrijders
Als jullie m'n buitenspiegel laten zitten, kijk ik er vaker in ok?

Hoelang 't duurt voor ik weer voor jullie opzij ga is een ander verhaal....
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
  zaterdag 10 juli 2004 @ 11:23:18 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_20527031


wat een gekanker als je in t-shirt en korte broek motor rijd

automobilisten zijn gevaarlijk bezig... maar zou toch nooit op je smoel gaan? je pappie rijdt toch ook al 30+ jaar zonder te vallen?
stumper
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_20527102
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:15 schreef DJ_Scuff het volgende:
Als jullie m'n buitenspiegel laten zitten, kijk ik er vaker in ok?
als jullie normaal rijden zal ik jullie spiegels laten zitten
quote:
Hoelang 't duurt voor ik weer voor jullie opzij ga is een ander verhaal....
rechts erlangs
  zaterdag 10 juli 2004 @ 12:29:37 #17
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_20527966
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:23 schreef Xtreem het volgende:


wat een gekanker als je in t-shirt en korte broek motor rijd

automobilisten zijn gevaarlijk bezig... maar zou toch nooit op je smoel gaan? je pappie rijdt toch ook al 30+ jaar zonder te vallen?
stumper
ja nou ik ben toch nog niet gevallen..foo
pi_20528869
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:15 schreef DJ_Scuff het volgende:

[..]

Hoelang 't duurt voor ik weer voor jullie opzij ga is een ander verhaal....
Les 1: motors accelereren veel sneller als auto's en hebben veel minder ruimte nodig om te passeren

En verder? Helaas wijs de praktijk uit dat veel automobilisten niet weten waarvoor die zilverkleurige beeld-reflecterende dingen in en naast zijn auto zijn en hoe dat gebruikt moet worden, en vergeten ook vaak dat er een nek tussen de romp en de hoofd zit waarmee ze hun hoofd kunnen verdraaien om in de dode hoek te kijken... Maar ach... gelukkig door mijn vrij vlotte reactie-vermogen heb ik al een hoop ongelukken weten te voorkomen Gister nog bijna door een Duitser in Den Haag plat gereden... kan me er eerlijk gezegd steeds minder druk om maken... alleen maar slecht voor me hart...
pi_20528886
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 12:29 schreef dvdk het volgende:

[..]

ja nou ik ben toch nog niet gevallen..foo
Ergens hoop ik voor je dat dat idd zo blijft...
pi_20529072
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:37 schreef DJ_Scuff het volgende:
Als je rechterbuitenspiegel er in de file al 6 keer is afgereden door een motorrijder (zes keer iemand anders), ga je toch anders kijken. En nee, 't was niet 6 keer per ongeluk, je voet uitsteken naar de buitenspiegel van een auto die op de linkerbaan naar links voor je gaat noem ik niet normaal. Natuurlijk zijn ze wel te snel uit zicht om een nummerbord te noteren....
Dan moet die automobilist snel zijn rijbewijs inleveren. Als iemand klaarblijkelijk volslagen stompzinnig of willens en wetens probeert motorrijders van de weg te drukken, dan heeft 'ie op de weg helemaal niets te zoeken..

(Kijk, dat je een keer een agressieveling treft die vindt dat je te kort voor hem naar links ging kan ik me voorstellen, maar zes keer ? Dan ben je dus echt bezig geweest mensen af te snijden !)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 13:37:49 #21
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_20529097
Net vlak voor en op een rotonde: het gaat allemaal niet snel genoeg voor meneer de motorrijder, daarom gaat hij maar tussen de 2 rijen auto's inrijden. Motorrijders
opgezegd@fok.nl
pi_20529118
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:37 schreef FoXje het volgende:
Net vlak voor en op een rotonde: het gaat allemaal niet snel genoeg voor meneer de motorrijder, daarom gaat hij maar tussen de 2 rijen auto's inrijden. Motorrijders
En wat is daar mis mee ? Als er ruimte voor is, zorgt íe alleen maar voor een betere doorstroming.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 13:43:10 #23
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_20529187
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:38 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee ? Als er ruimte voor is, zorgt íe alleen maar voor een betere doorstroming.
Die ruimte was er dus NIET. Auto's moesten opzij voor deze powerranger op grote brommer.
opgezegd@fok.nl
pi_20529323
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 13:37 schreef FoXje het volgende:
Motorrijders
Autorijders

Ik weet dat automobilisten het totaal niet snappen waarom motorrijders tussen verkeers'ophopingen' tussen het auto's en aanverwante artikelen gaan rijden, maar ik zal toch een poging doen...

1) Op een motor is, i.t.t. wat automobilisten denken, het bij lange na niet zo koel als dat je zou denken. Het is, zeker als de temperaturen wat hoger zijn, fucking heet op de motor.
2) Een auto heeft een kooiconstructie, dus als een auto op een auto klapt (beter bekend als kop-staart botsing) is het over het algemeen niet zo erg voor de inzittende. Als een auto op een motor klapt, is er geen enkele bescherming voor de motorrijder. Het is dus veiliger om nooit achteraan in de rij aan te sluiten (alleen laat helaas niet elke verkeerssituatie het toe om naar voren te rijden).
3) Een motor is veel smaller en kan dus optimaal gebruik van de weg maken binnen de marges van de regels.

Overigens is het zo dat het ook wettelijk is toegestaan sinds 1991 om tussen files door te rijden, mits gehouden aan de gedragscode die daar voor geldt.. Een automobilist is dan ook 100% aansprakelijk als hij een bij een maneuvre een filerende motorrijder aanrijdt!
pi_20529332
Erg he die bumperklevers? Vooral voor je
Moo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')