ja eigenlijk welquote:Op woensdag 7 juli 2004 18:47 schreef snoopy het volgende:
Oei, had ik een nieuw deeltje moeten aanmaken?![]()
Dankjewel LadySquote:Op woensdag 7 juli 2004 18:48 schreef LadyS het volgende:
ja eigenlijk wel
maar ik vergeef je hoor
Eigenlijk niet nee, maar inmiddels heb ik me daaroverheen gezetquote:Op woensdag 7 juli 2004 18:47 schreef Martineke het volgende:
hoe gaat het eigenlijk met
02 juli 2004: Xeliana
07 juli 2004: bop
10 juli 2004: BubbleBabe
en ik zit nu te kijken, maar Luchtbel jij bent ook al over 3 daagjes uitgerekendwowie wat gaat de tijd hard. jouw beebje mocht niet komen voor de 14e toch? of wassut nou un andere datum?
Over dat je kind aanleg heeft om dik te worden als je borstvoeding met bijvoeding geeft heb ik ook gelezen. Ik vraag me alleen het volgende af:quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:02 schreef Luchtbel het volgende:
Oh dat wist ik helemaal niet. Ik neig nu richting toch maar gewoon proberen. Maar nu las ik vanmorgen weer dat als je borstvoeding met bijvoeding geeft dat je kind meer kans heeft om dik te worden later. Nou geloof ik niet al dat gedoe, maar ja toen begon ik te twijvelen over dat aankomen en alles. Maar je kan dus gewoon vragen dan of je extra kan wegen, dat scheelt.
Vrijdag dus een foto in het trotse ooms & tantes topic ??quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:49 schreef Xanthe het volgende:
Ik mag vrijdag even oppassen op het zoontje (5mnd.) van een vriendin en hij is zoooo cute
Hij is alleen een beetje zielig hij is een beetje ziek , maar gelukkig aan de beterende hand.
Nope , ik ben geen oom en ik ben geen tante en ik heb ook geen digitale camera meer...quote:Op woensdag 7 juli 2004 19:51 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Vrijdag dus een foto in het trotse ooms & tantes topic ??![]()
`quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:02 schreef ezzi het volgende:
Luchtbel en LadyS.......ik ben zo benieuwd naar jullie kindjes! Ik volg jullie al vanaf het begin (ben heel goed in lurken!) Mijn vriend snapt niet dat ik zo kan meeleven met meiden die ik niet eens ken.
Ik wens jullie een fijne bevalling toe en ik hoop dat jullie snel je hummeltje in je armen kunnen sluiten.
Oooh thanks, kei liefquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:02 schreef ezzi het volgende:
Luchtbel en LadyS.......ik ben zo benieuwd naar jullie kindjes! Ik volg jullie al vanaf het begin (ben heel goed in lurken!) Mijn vriend snapt niet dat ik zo kan meeleven met meiden die ik niet eens ken.
Ik wens jullie een fijne bevalling toe en ik hoop dat jullie snel je hummeltje in je armen kunnen sluiten.
hier kun je het hele bericht lezenquote:Het gebruik van flesvoeding naast moedermelk bij baby's leidt tot vetopslag die op latere leeftijd kan leiden tot vetzucht. Dat blijkt uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Volgens de wetenschappers hangen de voedingsgewoonten van de baby nauw samen met het ontstaan van chronische voedingsziekten op latere leeftijd, zoals overgewicht of diabetes.
Factoren als aanleg, calorierijke voeding en gebrek aan lichaamsbeweging vormen niet de volledige verklaring voor aandoeningen als obesitas (vetzucht). In de eerste levensjaren wordt de stofwisseling van de baby geprogrammeerd. Het gebruik van flesvoeding naast babymelk verhoogt bijvoorbeeld de energieopname van een vier maanden oude baby met 18 procent
LadyS, dat is de eigenlijke reden waarom ik het niet geopend hebquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:56 schreef beefcake het volgende:
En LadyS ik ging ook bevallen in een Z&G topic dat ikzelf opende...
Ik ben ook zo'n lurker hier. Maar meekletsen. Sjah. Mijn kids zijn nu 10 en 13. En ja, ik weet dan eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen. Maar ik leef wel erg met iedereen mee hier. Soms een lach of een traan. Maar wel heel erg leuk om het te kunnen volgen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:47 schreef bixister het volgende:
grappig hoor al die lurkers hier.ik zou 't denk ik niet vol kunnen houden om zelf dan niks te schrijven.
ik volg hier ook een hoop vooral als er weer baby's op komst zijn ,zit soms helemaal inspanning als er iemand aan het bevallen isquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:36 schreef heaven7 het volgende:
En ook mijn vriend snapt er niks van dat ik hier altijd alles volg
Ik ook jaquote:Op woensdag 7 juli 2004 21:38 schreef glossy het volgende:
[..]
ik volg hier ook een hoop vooral als er weer baby's op komst zijn ,zit soms helemaal inspanning als er iemand aan het bevallen is
Nee dat hebben we zeker nietquote:Op woensdag 7 juli 2004 22:43 schreef heaven7 het volgende:
Ik ook jaVolgens mij hebben de dames in kwestie geen idee van het aantal lurkers dat al het wel en wee volgt
Sorryquote:Op woensdag 7 juli 2004 22:49 schreef ThunderChild het volgende:
Lurkers, ik heb een hekel aan ze . . .![]()
Uhuh...*hehehehe*quote:Op woensdag 7 juli 2004 22:49 schreef ThunderChild het volgende:
Lurkers, ik heb een hekel aan ze . . .![]()
Niks van aantrekken, zijn ondertitel was tot gister professioneel lurkerquote:Op woensdag 7 juli 2004 23:13 schreef Funnie het volgende:
[..]
Sorry![]()
![]()
Ik jat niks, jij jatte het van mij !!! Ik was alleen niet snel genoeg om het te wijzigen . . .quote:Op woensdag 7 juli 2004 23:17 schreef Syrena het volgende:
en daarna jatte hij die van mij![]()
je mag me ook gewoon bellen hoorquote:Op woensdag 7 juli 2004 21:38 schreef glossy het volgende:
[..]
ik volg hier ook een hoop vooral als er weer baby's op komst zijn ,zit soms helemaal inspanning als er iemand aan het bevallen is
Sorteren is ook staan, lijkt me ook niet helemaal geweldig. En dan is het werk alsnog te zwaar voor je situatie.quote:Op donderdag 8 juli 2004 00:06 schreef texelonia het volgende:
*postverhaal*
Mijn hb is altijd al aan de lage kant omdat mijn darmen gewoon weigeren goed te werken zeg maar. Ik ga je link doorlezen en kijken wat we nog meer drastisch kunnen veranderenquote:Op donderdag 8 juli 2004 09:12 schreef lily het volgende:
Je doet er dus al veel aan, maar op deze pagina staat wat de ijzeropname bevorderd en wat juist niet. Misschien heb je er wat aan:
http://www.planetgreen.nl/Mindervlees.htm
Ik hoop het, maar voorlopig is het baby bevrijdingsfront nog steeds op non-actiefquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:47 schreef bixister het volgende:
hopelijk wordt dit jullie topic, EW, LadyS, en Luchtbel (en Digger natuurlijk)! zet 'm op!
quote:Op donderdag 8 juli 2004 09:37 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar voorlopig is het baby bevrijdingsfront nog steeds op non-actief
quote:Op donderdag 8 juli 2004 09:40 schreef DIGGER het volgende:
Als iedereen dan nog ff tot maandag heb...
Nee, dat hebben we niet.quote:Op donderdag 8 juli 2004 09:40 schreef DIGGER het volgende:
Als iedereen dan nog ff tot maandag heb...
Knor, ik heb van de arts 'Krauterblutsaft' voorgeschreven gekregen. Het is een drankje op basis van verschillende kruiden en planten en helpt bij mij heel erg goed (heb ook een te laag Hb (gehad). Ik weet niet hoe het in Nederland heet en of je het daar uberhaupt kan krijgen, maar hier koop je het bij de apotheek of de reformwinkel en kost een flesje ongeveer 7 euro. Daar doe je een kleine week mee. Echt, het werkt geweldig!quote:Op donderdag 8 juli 2004 09:08 schreef Knorretje het volgende:
waar haal je allemaal ijzer uit ?? (behalve groene groenten, roosvice ferro en gravitamon) Mijn ijzergehalte blijft dalen en ik kan niet tegen die stomme tabletten dus die krijg ik gelukkig nu niet voor geschreven deze zwangerschap. Als ik het binnen nu en 4 weken niet verbeter gaan ze me aan het infuus leggen voor stootkuur ijzer (en dat voorkom ik liever).
We eten dus al extra groene groenten, roosvice ferro en gravitamon slik en drink ik de hele zwangerschap al (maar dat blijkt niet voldoende te zijn. ik neem veel te weinig er van op) (ik lus geen appelstroop)
Knor
Je weet maar nooit wie er eerst gaatquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:14 schreef snoopy het volgende:
JIj moet toch lekker eerst![]()
Ik moet vanmiddag ook naar de vlos. Ben benieuwd of er nog wat bijzonders is.
Misschien heb je stiekem al 1 cm!quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Je weet maar nooit wie er eerst gaat
Nee hoor. Sommige vrouwen (vooral die eerder kinderen gekregen hebben), lopen al een maand van te voren rond mee 2 cm ontsluiting.quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:24 schreef Syrena het volgende:
[..]
Misschien heb je stiekem al 1 cm!
Of moet je daarvoor eerst de beruchte slijmprop kwijtraken?
ken je 'Vita Floradix'? is bij de drogist te krijgen. lijkt volgens mij wel wat op dat kruidendrankje waar Tinkepink het over heeft.quote:Op donderdag 8 juli 2004 09:08 schreef Knor het volgende:
waar haal je allemaal ijzer uit ??
Ik weet inderdaad al een hele tijd wat het is, en ik heb het hier zelfs al eens gepost. Maar, omdat ik heb begrepen dat niet iedereen het leuk vind om te horen wat het wordt zal ik het niet nogmaals postenquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:47 schreef Sugar het volgende:
Tink, weet je nu ook al wat het is?
Ik krijg dinsdag weer een echo (vanwege stuitligging), maar wil niet weten of zien wat het is! Lukt dat of kun je het toch vaak wel zien?
En super dat alles gewoon helemaal in orde is met je baby!!!
Sugar, ik zou het wel even aangeven, dan houden ze er rekening meequote:Op donderdag 8 juli 2004 10:47 schreef Sugar het volgende:
Ik krijg dinsdag weer een echo (vanwege stuitligging), maar wil niet weten of zien wat het is! Lukt dat of kun je het toch vaak wel zien?
En super dat alles gewoon helemaal in orde is met je baby!!!
Ga ik zeker aangevenquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Sugar, ik zou het wel even aangeven, dan houden ze er rekening meeHoe is het nu?
het ligt geloof ik nogal aan de verloskundigen-praktijk waar je mee te maken hebt. ik herinner me vaag dat Lies & Zooi ook pas heel laat een 1e echo kregen. die wonen in Zeeland, jij toevallig ook?quote:Op donderdag 8 juli 2004 10:46 schreef edje34 het volgende:
een echo krijg je toch pas na 20 weken of niet?
mijn vrouw is nl nu 9 weken zwanger
Gelukkig maarquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:21 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ga ik zeker aangeven!
Het gaat wel, het is een hele geruststelling dat ik morgen een extra vrije dag heb! Nu voelt het gewoon als kiezen op elkaar vandaag en dan weer weekend! Dus te doen, gelukkig!![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:22 schreef bixister het volgende:
verdorie Tinkepink, dus we moeten gaan speuren!![]()
(leuke vraag voor in Fok!Trivia!
)
ik heb het gevondenquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:37 schreef bixister het volgende:
welke delen heb jij al doorgespit? zal ik een paar andere voor mijn rekening nemen.
He bah, dat wordt dan toch niet F5-en vanavond.quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:04 schreef Luchtbel het volgende:
Ben terug van de vk.
Alles was in orde.
Ik hoef volgens haar de komende twee dagen geen baby te verwachten. Ze vond de baby nog zo druk, ze zei; meestal zijn ze echt wel aan het uitrusten als ze er aan komen....
I rest my case :|
goedzo Sherlock! ik weet 't inmiddels ook.quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:42 schreef lily het volgende:
ik heb het gevonden![]()
wat rekenwerk; rond de 20ste week, ergens eind maart; hebbes
Heb geen rijbewijsquote:Op donderdag 8 juli 2004 07:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
Sorteren is ook staan, lijkt me ook niet helemaal geweldig. En dan is het werk alsnog te zwaar voor je situatie.
Kun je geen pakketdienst gaan doen, of chauffeursdiensten?
Ze kunnen je ook nog in het postkantoor neer zetten.
Jaaaaaaaaaa, ik ken dat gevoelquote:Op donderdag 8 juli 2004 11:58 schreef Sjeen het volgende:
Ik word gewoon lastig van mezelf, ken je dat gevoel. Weten dat je eigenlijk niks te klagen hebt, maar je toch heeeeeeeel zielig voelen. Om daar vervolgens weer van te vinden dat je je aanstelt en er nog vervelender van te worden. Hoezo emotioneel labiel...
ojee. Mijnes is de laatse weken heel rustig. 't zal toch nietquote:Op donderdag 8 juli 2004 12:04 schreef Luchtbel het volgende:
Ik hoef volgens haar de komende twee dagen geen baby te verwachten. Ze vond de baby nog zo druk, ze zei; meestal zijn ze echt wel aan het uitrusten als ze er aan komen....
quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:07 schreef Zabb het volgende:
Dan moet LadyS maar eerst gaan!!![]()
Watje patatjequote:Op donderdag 8 juli 2004 12:20 schreef snoopy het volgende:
[..]
ojee. Mijnes is de laatse weken heel rustig. 't zal toch niet![]()
Fijn iig dat alles in orde is en je weet: 10 juli is 10 juli. Dus die VK heeft gewoon gelijk![]()
Volgens mij heet dat pleegzuster bloedwijn in Nederland. Mijn moeder heeft dat m'n vader laten drinken toen hij ijzertekort had na de chemo. Maar hij vond het geloof ik niet zo lekkerquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:16 schreef Tinkepink het volgende:
Knor, ik heb van de arts 'Krauterblutsaft' voorgeschreven gekregen. Het is een drankje op basis van verschillende kruiden en planten en helpt bij mij heel erg goed (heb ook een te laag Hb (gehad). Ik weet niet hoe het in Nederland heet en of je het daar uberhaupt kan krijgen, maar hier koop je het bij de apotheek of de reformwinkel en kost een flesje ongeveer 7 euro. Daar doe je een kleine week mee. Echt, het werkt geweldig!
Ik ga eens informeren of dat evt zou gaan bij mij. Mijn darmen nemen dus van alle voedingstoffen standaard al te weinig op en kunnen tesamen met mijn maag dus erg slecht tegen dat soort dingen (gravitamon maakt mij bv al misselijk en komt er geregeld uit net als de ferro als ik die teveel nuttig) Vandaar ook het dreigement: stootkuur met infuus als ik het niet met de produscten voor elkaar krijg (en natuurlijk weer een vitamineprik waarschijnlijkquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:58 schreef poemojn het volgende:
Knorretje, linzen zijn ijzerrijk maar je moet er van houden. En omdat mijn hb 5,2 was na de bevalling heb ik eerst Floradix aangeraden gekregen van de verpleegster in het ziekenhuis (ik mocht pas na een paar dagen met staalpillen beginnen). Dat is ook een natuurlijk krachtdrankje met veel ijzer.
Zit er in pleegzusterbloedwijn geen alcohol? Of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:36 schreef piglet het volgende:
[..]
Volgens mij heet dat pleegzuster bloedwijn in Nederland. Mijn moeder heeft dat m'n vader laten drinken toen hij ijzertekort had na de chemo. Maar hij vond het geloof ik niet zo lekker
Nee. Toevallig schreef ik net vandaag dat ik een foto wou maken maar dat ik nu echt te dik ben voor het jurkje. Ik kom er met geen mogelijkheid in. Buik kan nog net, maar op borsthoogte knap ik er uit!!!quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:40 schreef phluphy het volgende:
Tinkepink Fijn van de goede echo
Hebben wij trouwens al een foto gezien van jou in Sugar’s bloemenjurk??![]()
Oeps, je hebt gelijk. Ik heb het net even nagezocht...quote:Op donderdag 8 juli 2004 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
Zit er in pleegzusterbloedwijn geen alcohol? Of ben ik nou gek?
quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:31 schreef piglet het volgende:
...... maar ik heb het nu een beetje te druk
Wat heerlijk dat alles zo dik in orde is Flufquote:Op donderdag 8 juli 2004 12:40 schreef phluphy het volgende:
Update Ben ook bij gyn geweest vanochtend. Geweldige echo gehad, hartklepjes etc. bekeken, heel veel gezien, alles was superdik in orde. Ligging was goed, ook van placenta. Geschatte gewicht van het beebje nu: 2.500 gram (couveuze-criterium voorbij). Bloeddruk was ook goed: 120/75.
Beebje nog steeds heel druk en beweeglijk, en zat te sabbelen aan zijn/haar handje.![]()
![]()
Bedanktquote:Op donderdag 8 juli 2004 13:05 schreef E.T. het volgende:
Speciaal voor twijfelkontje/onzekere Luchtbel:
http://www.borstvoeding.com/abon/kraamweek-in-vogelvlucht.html
http://www.borstvoeding.com/abon/teweinig.html
Nee hoor niet ongerust maar omdat ik hem/haar laatst niet goed voelde en naar het ziekenhuis ben geweest zijn ze gewoon wat alerter denk ik. Ik moet goed opletten of ik het wel dagelijks voel, meer opletten dan een ander dus. En na 40 weken moet het niet zo zijn dat ik bijna niks voel. Dan kan het nl zijn dat de placenta 'op' is en dat houden ze in de gaten gelukkig. Maar er schijnt ook weinig ruimte meer te zijn in m'n buik dus kan het ook zijn dat de baby gewoon niet genoeg ruimte meer heeft om te bewegenquote:Op donderdag 8 juli 2004 19:13 schreef phluphy het volgende:
Snoopy ook al goedgekeurd vandaag! Tja meid, het wordt nu spannend he? En hou de boel inderdaad maar goed in de gaten, alhoewel: dat rustig zijn/worden van het beebje was toch niet iets om ongerust over te zijn, alleen een voorbereiding op de bevalling straks?
Ik vond je zinnetje over het sabbelen aan het handje zo ontroerend....quote:Op donderdag 8 juli 2004 19:13 schreef phluphy het volgende:
LadyS en Luchtbel gaat het nog een beetje?
Verder bedankt allemaal voor de "gelukwensen". Mijn dag kan niet meer stuk!
Omdat ik vergeten was dat ik m'n sloffen aanhadquote:Op donderdag 8 juli 2004 19:24 schreef snoopy het volgende:
Waarom op je sloffen? Dacht je: da's handig als ik per ongeluk ga bevallen en rechtstreeks naar het ziekenhuis moet, dan heb ik die vast bij me....![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2004 19:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Omdat ik vergeten was dat ik m'n sloffen aanhad![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:30 schreef miss_dynastie het volgende:
En dat verdien je Sugar![]()
quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:27 schreef Sugar het volgende:
Veel interessanter dan die sloffen, is natuurlijk de volgende vraag, Luchtbel!
-- Met wie had jij een mini-meet? --![]()
![]()
ik denk een alien.....quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:48 schreef Luchtbel het volgende:
Ik hoor de hele tijd een knakkend geluid van achter m'n ribben vandaan komen, had ik van de week ook al en nu weer....iemand enig idee wat dit kan zijn?
quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:52 schreef m@x het volgende:
ik denk een alien.....
Ik zet in op apie!quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:59 schreef Sugar het volgende:
The battle between apie en sugar has begun. Be warned.
dweilstokquote:Op donderdag 8 juli 2004 22:34 schreef Luchtbel het volgende:
En een ondersteek is een po, met een pannenhandvat eraan.
En als kraamzorg aan je vraagt of je een dweilstok hebt, bedoelen ze of je een Swiffer hebt
Volgens mijn kraamzorg wel, evenals de toiletborstel, het keukenpapier, de stofzuiger en het keukentrapje....heb je iets niet, moet je een handtekening zetten dat je het alsnog gaat halen, of dat je kraamhulp niet hoeft te dweilen...quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:36 schreef Martineke het volgende:
[..]
dweilstokheb ik niet eens, moet ik toch niet hebben he? was niet van plan dat aan te schaffen voor een KVZ
jeetje wat zijn ze streng bij jou!quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:39 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Volgens mijn kraamzorg wel, evenals de toiletborstel, het keukenpapier, de stofzuiger en het keukentrapje....heb je iets niet, moet je een handtekening zetten dat je het alsnog gaat halen, of dat je kraamhulp niet hoeft te dweilen...
Ze waren bij mij sowieso streng....alles werd gecontroleerd....terwijl van dezelfde maatschappij bij iemand anders een stuk minder gecontroleerd werd....en natuurlijk had ik niet alles in huis nog.quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:44 schreef E.T. het volgende:
[..]
jeetje wat zijn ze streng bij jou!
Hier is dat allemaal niet gevraagd en er is ook nooit zo op gehamerd dat ik bepaalde dingen in huis moest gaan halen die ik normaal nooit gebruik. De kraamverzorgster deed 't gewoon met wat ik in huis had.
Ik zet in op Sugar. Laat dat moederlijk gezag gelden !! DRAAIEN !!quote:Op donderdag 8 juli 2004 22:26 schreef Sugar het volgende:
Neeeeeee, niet allemaal voor apie zijn!
Dan lig ik straks een stuitbevalling te doen of erger nog, een keizersnee!![]()
ik zou het niet beter kunnen verwoordenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 05:39 schreef phluphy het volgende:
Dames (you know who!!),
Het wordt vandaag fris, nat en winderig weer. Dus doe iets nuttigs en ga bevallen![]()
![]()
Dank u voor de medewerking.
Nog 6 dagenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:09 schreef Brighteyes het volgende:
Nou dat moet wel een heuse babyexplosie worden strakjes, want al die 'boometje's' van nu stellen het allemaal uit. Ik gok op minstens 3 babietjes 15 juli, hele mooie dag om jarig te zijn
hier ben ikquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:16 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nog 6 dagen![]()
Waar is LadyS vandaag.......................
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:39 schreef LadyS het volgende:
[..]
hier ben ik![]()
niks te melden![]()
Dat bedoel ik maar, ik wil per se dat mijn kindje dan bij mijn zus terecht komt en niet bij mijn ouders die misschien nog wel jong genoeg zijn, maar waarbij m'n moeder hartstikke labiel is. Ik wil ook niet dat er gedoe van kan komen als er wat gebeurd, ik wil gewoon dat het zo gaat en niet anders en m'n zus ook. Dus dat laat ik vastleggen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Tex, als je het bij de notaris regelt, weet je zeker dat het goed geregeld wordt en jullie wensen geeerbiedigd worden. Realiseer je wel dat anders jouw en zijn ouders het moeten 'uitvechten'... in ons geval zou dat beslist geen optie zijn, vandaar dat wij het bij de notaris zouden regelen. Ik weet natuurlijk niet wat jullie situatie is.
ik ga nog steeds voor 11 juliquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:44 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
![]()
Oke, hier ook niet![]()
Ga nog een keer vrijwillig met Beefcake in een snackbar zitten zegquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:47 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik ga nog steeds voor 11 juli
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:48 schreef Luchtbel het volgende:
Ga nog een keer vrijwillig met Beefcake in een snackbar zitten zeg
Tis dat ze Dylanquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:53 schreef bixister het volgende:
[..]was 't zo erg!?
![]()
ja, want echt spannend is het niet meer, hequote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:53 schreef bixister het volgende:
[..]was 't zo erg!?
![]()
ladyS, uitslapen is ook fijn!(zullen we er maar LadySlaap van maken dan?)
misschien werkt het morgen tegen vijfen wel.. Morgen ben je tenslotte uitegrekendquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:57 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee hoor, was grapje, maar als het had geholpen was het leuker geweest
Moest ik het dan nog maar es proberen....quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:58 schreef LadyS het volgende:
[..]
misschien werkt het morgen tegen vijfen wel.. Morgen ben je tenslotte uitegrekend
heb je meteen weer een goede reden om bij de Mac te etenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:59 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Moest ik het dan nog maar es proberen....
goh wat een goed ideequote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:00 schreef LadyS het volgende:
[..]
heb je meteen weer een goede reden om bij de Mac te eten![]()
![]()
Maar waar zou het kind straks automatisch heen gaan? Mijn ouders en zus zou ik geen probleem vinden. Micha's famillie wel iets meer... Daar gaat het me dus vooral om.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:38 schreef Anitra het volgende:
Maar dit is toch alleen nodig als je wilt dat de kleine naar iemand gaat die buiten de 1e graad van de familie valt?
Ik moet het er nog met Micha over hebbenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Tex, als je het bij de notaris regelt, weet je zeker dat het goed geregeld wordt en jullie wensen geeerbiedigd worden. Realiseer je wel dat anders jouw en zijn ouders het moeten 'uitvechten'... in ons geval zou dat beslist geen optie zijn, vandaar dat wij het bij de notaris zouden regelen. Ik weet natuurlijk niet wat jullie situatie is.
Beide grootouderparen hebben het recht om te beslissen wat er met het kind gebeurt. Volgens mij leg je in een testament vast wie de opvang van de kinderen moet regelen. Diegene is dus niet automatisch verplicht je kinderen in huis te nemen, bij mijn weten. Dat kun je natuurlijk wel afspreken en in het testament zettenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:21 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar waar zou het kind straks automatisch heen gaan? Mijn ouders en zus zou ik geen probleem vinden. Micha's famillie wel iets meer... Daar gaat het me dus vooral om.
Die tekst had ik dus ook gekopieerd in mijn post jaquote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:32 schreef texelonia het volgende:
Ga ik net op de site kijken die miss_d gaf, www.notaris.nl, staat er als tip van de dag: Voogdijregelingen bij testementAlsof ze wisten dat ik dat zocht
Weet je zeker dat je dit wel hier wil posten voor je het er met hem over gehad heeft. Kan me zo voorstellen dat dit niet echt leuk is om op een forum te lezen...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:21 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar waar zou het kind straks automatisch heen gaan? Mijn ouders en zus zou ik geen probleem vinden. Micha's famillie wel iets meer... Daar gaat het me dus vooral om.
Ja maar, dat ze het dan voor doet en dan kan jij het ookquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:14 schreef Luchtbel het volgende:
Ja vast wel, maar ik wil het zelf ook kunnen
Ja I know....maar ik ben een beetje kriegel en dan kan ik er niet tegen dat het een beetje scheef ligtquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:22 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja maar, dat ze het dan voor doet en dan kan jij het ook![]()
En dan doe je nu even zo goed als je het zelf kan![]()
Verdorie texelonia, wat vervelend voor je zeg. Regelt je verzekering het niet voor je?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:19 schreef texelonia het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om kraamzorg te regelen? Ligt dat nou aan mij? Weeeken geleden had ik me via internet al opgegeven, maar daar nooit een reactie op gehad. Stond ook geen duidelijk nummer bij, dus heb maar gewoon iets anders gezocht. Nu word ik alleen doorgestuurd van de een naar de ander, van kraamzorg naar verzekering, naar weer iets anders en ik snap er ondertussen geen jota meer van. En wilde het voor m'n vakantie geregeld hebben, want ik ben ondertussen al vrij laat.
Dus nu heb ik een huilbui en voel ik me ontzettend stom
Oefenen, vooral blijven oefenenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:24 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja I know....maar ik ben een beetje kriegel en dan kan ik er niet tegen dat het een beetje scheef ligt
Bedankt voor je hulpquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:31 schreef snoopy het volgende:
[..]
Oefenen, vooral blijven oefenen![]()
En in het uiterste geval knip je er maar een stukkie af hoor![]()
Ik had verzekering toen gebeld, en die zeiden dat ik gewoon zelf een kraamzorgbureau kon uitzoeken, zolang het maar bij ziekenfonds zat aangemeld ofzow.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:30 schreef snoopy het volgende:
Verdorie texelonia, wat vervelend voor je zeg. Regelt je verzekering het niet voor je?
Anders bel je toch even op om te vragen hoe het nou allemaal moet.
Ik kreeg ook een foldertje van mijn VK van een kraamzorgburo waar zij veel mee samenwerken. Misschien kan de VK je verder helpen? Ik hoop dat het nog allemaal snel goed gaat komen![]()
Niks te danken hoor, geef graag goede tipsquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:33 schreef Luchtbel het volgende:
Bedankt voor je hulpnu gaat het vast goedkomen
Ziekenfonds.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:35 schreef Luchtbel het volgende:
Tex, ik denk dat het tijd is om te stoppen met aanmelden via internet. Ga telefoonnummers zoeken.
Hoe ben je verzekerd? Particulier of ziekenfonds?
Helaas valt uw wijk buiten ons werkgebiedquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:46 schreef Luchtbel het volgende:
Ah joh, het is nergens voor nodig om hierover te gaan janken, dit komt wel goed.
Bemiddelingsbureau lijkt me nu niet meer zo handig, dat kost alleen maar meer tijd.
Heb je dit bureau al bekeken? http://www.zorgmaat.nl/frames/frameset.htm
Lijkt mij wel een goede. Bij inschrijven, staat ook een nummer, als het je wat lijkt bel je gewoon en vraag je of ze met je verzekering samenwerken en of je je ook telefonisch kan inschrijven.
Gewoon ff doorzetten! Power!
Tja je zal toch moeten. Bel dan je vk maar op, die heeft wel een lijstje met bureaus die je kan afbellen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:52 schreef texelonia het volgende:
[..]
Helaas valt uw wijk buiten ons werkgebied
En janken heeft nooit echt zin...
Ik vind het gewoon belachelijk lastig om kraamzorg te vinden. En dan woon ik nog in een grote stad... Heb paar weken geleden dus telefoonboek erbij gepakt en gouden gids, en meeste zit dan in maarssen enzow, of nieuwegein, en dan komen ze net niet bij ons
Ik snap sowieso niet waarom m'n verzekering zegt dat ik zelf een kraamzorgbureau uit kan zoeken, dat ik dat dan doe, en dat dat dan blijkbaar toch weer niet kan![]()
Ik heb nog gevraagd naar adressen maar hadden ze niet... Wel bemiddelingsbureau, maar ik dacht dat ik zelf wel wat kon vinden. Maar dat blijkt dus knap lastig te zijnquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:48 schreef piglet het volgende:
Wat een gedoe Tex!!! Stomme instanties tref jij zeg![]()
Bij mij was het heel simpel geregeld omdat mijn verzekering een speciaal telefoonnummer heeft waar je je aan kunt melden en zij regelen de rest...
Maar daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan, succes er maar weer mee!
Wow! Deze ging zo makkelijk dat ik me afvraag of ik het niet heb gedroomd!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:34 schreef piglet het volgende:
Heb je deze al geprobeerd Tex?
http://www.kraamzorgdeooievaar.nl
Heb jou nou gebeld of het via internet geprobeerd?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:50 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wow! Deze ging zo makkelijk dat ik me afvraag of ik het niet heb gedroomd!
Thanx!
Gebeld. Gegevens genoteerd en nu krijg ik informatie enzow opgestuurd.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:14 schreef Luchtbel het volgende:
Heb jou nou gebeld of het via internet geprobeerd?
Melonovy! Dat wist ik niet! Bedankt!
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:48 schreef piglet het volgende:
Phluphy, voor jou toch ook de laatste dag?
Die was ik ook tegen gekomen inderdaad, maar daar stond bij vestigingen geen utrecht, alleen nieuwegein. Dus toen ging ik weer twijfelen enzow...quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:30 schreef Jambo het volgende:
Texelonia, je kan het ook proberen bij Take Good Care. Dit is een landelijke organisatie en zij hebben zeker kraamzorg in Utrecht. Ik ben vorig jaar via het speciale kraamzorgnummer van Agis bij hen terecht gekomen. Adres van de website is http://www.takegoodcare.nl
Succes.
Zondagmiddagquote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:21 schreef phluphy het volgende:
Wanneer ga je op vakantie? (dit i.v.m. het prettige vakantie wensen)
Ik kreeg gisteren bericht dat ik mijn Etos-doos kon ophalenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:26 schreef phluphy het volgende:
Toen nog even naar het Kruidvat om de Baby & Mamma geschenkendoos te halen, is ook leuken ook nog even naar de drukker geweest om de geboortekaartjes te bestellen.
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:44 schreef LadyS het volgende:
ik ben asociaal..
want ik kwam vanmorgen al heel laat mijn bed uit (half 12 ofzo, ik weet het niet precies meer) en om 14.45 uur ben ik weer naar bed gegaan tot een kwartiertje geleden![]()
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:46 schreef Luchtbel het volgende:
ASO
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:54 schreef Sjeen het volgende:Sjeen heeft verlof
LadyS, ik ga nu ook op bed liggen hoor
Is juist heel goed LadyS, dan ben je straks goed uitgerust voor het grote werk !!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:44 schreef LadyS het volgende:
ik ben asociaal..
want ik kwam vanmorgen al heel laat mijn bed uit (half 12 ofzo, ik weet het niet precies meer) en om 14.45 uur ben ik weer naar bed gegaan tot een kwartiertje geleden![]()
![]()
Gefeliciteerd !quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:30 schreef bixister het volgende:
wij hebben vandaag nog een echo gehad, i.v.m. een nekplooimeting. in combinatie met de bloedtest gaf deze een heel gunstige uitslag, dus de kans op Down is heel minimaal. ook zag ons ukje er alweer mooi gegroeid uit en was hij/zij driftig aan 't spartelen met de beentjes en hupste af en toe omhoog.al met al een grote geruststelling dus, ontzettend fijn.
dat zei mijn moeder ook alquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:32 schreef phluphy het volgende:
[..]
Is juist heel goed LadyS, dan ben je straks goed uitgerust voor het grote werk !!![]()
Wat fijnquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:30 schreef bixister het volgende:
wij hebben vandaag nog een echo gehad, i.v.m. een nekplooimeting. in combinatie met de bloedtest gaf deze een heel gunstige uitslag, dus de kans op Down is heel minimaal. ook zag ons ukje er alweer mooi gegroeid uit en was hij/zij driftig aan 't spartelen met de beentjes en hupste af en toe omhoog.al met al een grote geruststelling dus, ontzettend fijn.
Géén idee, maar als je het graag wil is het zo (toch)?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 18:54 schreef LadyS het volgende:
mijn moeder zei van de week dat ze gehoord had dat als je veel harde buiken hebt, je minder last hebt van naweeën..Is dat dit zo?
Of niet ! Het kan ook het begin vanquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:03 schreef Luchtbel het volgende:
...ik heb buikpijn en ik heb het koud.....maar dat kan net zo goed van de zenuwen zijn....
Ik hoop het!!!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:14 schreef phluphy het volgende:
[..]
Of niet ! Het kan ook het begin vanzijn.
Wederom: Wishfull thinking rules!
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:31 schreef phileine het volgende:
Zeg gaat er hier verdorie nou eens bevallen worden. We zitten hier toch niet voor jan met de korte lul de hele tijd te refreshen?!?
Spannendquote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:03 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb er nog nooit van gehoord...ik heb buikpijn en ik heb het koud.....maar dat kan net zo goed van de zenuwen zijn....
Oooh wat zijn de mensen uit deze buurt toch altijd subtiel....quote:Op vrijdag 9 juli 2004 19:33 schreef No Nick het volgende:
[..]
![]()
Luchtbelly gaat droppen.. let maar op..
zie ondertitelquote:Op vrijdag 9 juli 2004 20:38 schreef phluphy het volgende:
BabyS is in staking gegaan denk ik![]()
Oh en nu is het niet meer overquote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:02 schreef Luchtbel het volgende:
Denk ik niet Miss_D, het is weer helemaal over hier...
quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:25 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oh en nu is het niet meer over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |