Precies. God heeft dan ook duidelijk gekozen voor Mohammed (sas) als zijn laatste profeet.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:13 schreef enfantdecolere het volgende:
blaat
God maakt als enige uit wie echt heilig wordt, .....
Mensen mogen hun religie toch op de mate belijden die ze zelf kiezen of niet?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Moslims geloven in zowel de profeet Isa (as) als in de profeet Mohammed (sas). Dat jij graag in leugens gelooft die je zijn wijsgemaakt door mensen die moslims het liefst 2 meter in de grond zien, dat is jouw probleem.
Sowieso is jouw hele houding niet bepaald christelijk te noemen. Waarschijnlijk ben je ook zo'n "christen-wanneer-het-mij-uitkomt" christen. Zo een die er in het dagelijks leven niets aan doet, enkel naar de kerk gaat met kerst, begravenissen, bruiloften en eventueel met pasen en die voor de rest alles doet wat God heeft verboden. Een 'liberale' christen dus. Of een humanistische christen zoals dat zo leuk wordt gezegd, omdat atheist nu eenmaal zo'n negatieve lading heeft.
Zolang je niet met harde bewijzen kunt komen, dus niet telkens met de onbetrouwbare hadiths komen aanzetten, houd ik het op schijnheiligheid van jouw kant.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat van Mohammed en zijn smaak voor extreem jonge meisjes is echt wel waar.
En ik geloof dat JezusChristus bestaan heeft en dat hij op een dag zal wederkeren in wat voor gedaante dat ook wezen mogen.
Ik hoef mezelf niet aan onze scheppers te bewijzen door naar een gebedshuis te gaan of wat dan ook, ze weten hierboven dat ik een goed mens ben, ik ben niet bang voor onze schepper, ik heb op al zijn stellingen een antwoord. Amen.
Jij noemt het verlichte christenen, ik noem het gelegenheids christenen. Daar wijst alles namelijk ook op. Een religie is een religie. Je kunt niet zeggen: "ik wil dit geloven en dit en dit niet. Dat past namelijk niet in mijn straatje" Dát maakt je schijnheilig en een gelegenheids christen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:19 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Mensen mogen hun religie toch op de mate belijden die ze zelf kiezen of niet?
Datjij een andere christen zou zijn weten we nu wel, maar het zijn geen gelegenheidschristenen, maar verlichte christenen die zelf bepalen wat ze wel en niet geloven.
OMdat iemand niet elke zondag in de kerk zit wil niet zeggen dat hij daarom geen echte christen is.
Zij geloven nog steeds in God, maar zien de noodzaak van het vol krijgen van de kerk op zondag niet in.
Ik ben zeker niet hoger dan onze schepper, maar kijk als ik bij onze schepper kom en hij in ze grote sinterklaas boek gaat bladeren op zoek naar de naam JohnDope, dan staan daar natuurlijk wel wat aantekeningen bij. En dan zal onze schepper vast wel gaan vragen, waarom ik in die sitaties bepaalde beslissingen heb genomen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zolang je niet met harde bewijzen kunt komen, dus niet telkens met de onbetrouwbare hadiths komen aanzetten, houd ik het op schijnheiligheid van jouw kant.
Daarbij geloven ook moslims in de terugkeer van de profeet Isa (as)
Je bewering dat je denkt dat je een goede christen bent, ook al doe je er actief niets aan, bevestigd mijn betoog dat je schijnheilig bent. Helemaal lachwekkend is dat je zegt dat je antwoord hebt op al de stelling van God. Ben jij hoger dan God dat jij denkt dat je overal een antwoord op hebt?
Waar heb je vandaan dat de profeet Isa (as) wijn dronk? Van je prentjes en je tekeningetjes?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:20 schreef enfantdecolere het volgende:
als Jezus een profeet was en in de islam zou passen, hoe komt het dan dat Jezus wijn dronk en een moslim NIET mag drinken...
blablabla
Dat jij God neerzet als jouw Sinterklaas, zegt mij al genoeg over de mate van gelegenheids christen dat je bent.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben zeker niet hoger dan onze schepper, maar kijk als ik bij onze schepper kom en hij in ze grote sinterklaas boek gaat bladeren op zoek naar de naam JohnDope, dan staan daar natuurlijk wel wat aantekeningen bij. En dan zal onze schepper vast wel gaan vragen, waarom ik in die sitaties bepaalde beslissingen heb genomen.
En dan heb ik antwoord op al die vragen van hem.
blablabla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |