Hoe zou de foto van de fotograferende gendarmerie er uit zienquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mooie foto is dat. Je kunt Jalabert zo uitknippen en dan is het net alsof hij een handstandje maakt op één hand (is me nog nooit eerder opgevallen, terwijl ik die foto al vaak gezien heb).
Dat was toch 40 dagen na het overlijden van Kivilev?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:11 schreef Falco het volgende:
Bijvoorbeeld zoiets als Vino die na 40 dagen (de Kazaakse rouwperiode) na de winst in Parijs-Nice ook de AGR weet te winnen en deze opdraagt aan Andrei Kivilev.
Volgens mij had hij uiteindelijk niet eens op het knopje gedrukt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe zou de foto van de fotograferende gendarmerie er uit zien?
Het verhaal is idd wat aangedikt, want meestal wordt verteld dat Hinault daarvoor nog nooit P-R gereden had, wat dus niet klopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit is dus bullshit! Echt zo'n voorbeeld van vroeger was alles (en dus ook de renners) beter.
Hinault reed namelijk 5x Parijs Roubaix en won deze 1 keer. Toen hij won in 81 had hij deze koers de 3 jaren ervoor ook al gereden... 13e, 11e en 4e werd ie toen.
Neemt niet weg dat het een geweldige renner was maar het is jammer dat zulke verhalen altijd wat aangedikt worden...
Zekers, geweldig was dat van De Breuk.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:05 schreef Wombcat het volgende:
In de tour van 1990 was er een kopgroep met de favorieten onderweg naar Alpe d"huez. In deze groep, o.a. Lemond en Bugno (was een groep van een man of 4). Breukink had de slag gemist en lag aan de voet van Alpe d'Huez 2'30 achter. Eén kilometer voor de top was hij erbij. Helaas kwam hij tekort om de etappe te winnen.
Inderdaad, ook een van de mooiste Tours die ik ooit zag.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:11 schreef Falco het volgende:
- De complete Tour van 2003. Lance Armstrong was kwetsbaar en elke dag gebeurde er wel iets gaafs of moois.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:12 schreef Ericr het volgende:
Pantani die in een rit over de Croix de Fer, Telelgraphe, Galibier en aankomst op Les Deux Alpes al in de aanval gaat op de Galibier. Hij rijd stuk voor stuk alle eerdere aanvallers voorbij en komt op de Galibier als eerste boven. In afdaling komen de eerdere aanvallers weer bij hem in het wiel, terwijl een groep met Ullrich op 2:29 op de Galibier doorkomt.
In de afdaling loopt het kopgroepje verder uit en bij de beklimming van Les Deux Alpes gaat Pantani gelijk weer aan de haal om zijn voorsprong te vergroten in de klim. Dat was eigenlijk de eerste keer dat ik Ullrich heb zien breken, Boogerd en Julich vallen Ullrich ook aan en Ullrich valt steeds verder terug.
Pantani wint de etappe met een voorsprong van 1:54 op Escartin die ook in de kopgroep zat, Boogerd en Julich komen binnen op bijna 6 minuten als 5de en 6de, Ullrich verliest die dag 8:57 op Pantani.
1 van de weinige keren dat ik iemand zo kort in het klassement de laatste 15 jaar al zo vroeg de aanval heb zien kiezen en zoals gezegd de eerste keer dat der Jan volledig door het ijs zakte. Zijn blik is in al die jaren trouwens niet veranderd, je ziet snel wanneer Ullrich echt gaat breken.
Ook memorabel omdat het de laatste tour was voor de kunststukjes van Armstrong, die toch altijd eigenlijk alleen op de laatste klim aanviel.
En 't Groen tot in Parijs brengen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:23 schreef Leatherface het volgende:
Wat ik ook erg mooi vond in de afgelopen Tour waren de doldrieste aanvallen van Thor Hushovd om punten voor zijn groene trui te verdienen.
Zo'n bonkige Noor van plus minus 85 kilo die eigenlijk niet kan klimmen gaat gewoon in de aanval in een bergetappe over de Madeleine, en weet dat hij geparkeerd zal komen staan. Maar dan toch zo'n gigantische plaat voor zijn kop hebben om het toch te proberen.
Die van 1996, 1997 en 1998 waren ook erg mooi.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, ook een van de mooiste Tours die ik ooit zag.
In het begin was ik een beetje sceptisch omdat ie geen een massasprint won. Maar nu vind ik het geweldig dat een kerel met zo''n blinde ambitie won die er altijd invliegt, ipv dat een rekenaar het groen behaalde.quote:
Mjah, als Boogerd Lombardije of nogmaals de Gold Race weet te winnen zo dat ook wel veel goedmaken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:30 schreef Zwansen het volgende:
De eerstvolgende Luik bastenaken Luik die Boogerd wint wordt mijn mooiste... Ik gun hem dat zo he... Maar ja.
Absoluut, zeker die van 1998, zoals net gezegd, vond ik ook geweldig mooi.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:25 schreef Wombcat het volgende:
Die van 1996, 1997 en 1998 waren ook erg mooi.
1996 door de onverwachte overwinning van Riis, en de ontluistering van Indurain (die nog niet eens meer binnen de top 10 eindigde: hij werd 11e, net achter de man die als zijn grote uitdager werd gezien: Rominger).
1997 door de onophoudelijke aanvalslust van de Festina-ploeg, die de duidelijk onzekere Ullrich het vuur aan de schenen legden. Ullrich werd daardoor onzeker, zelfs toen hij al op een straatlengte voorsprong stond.
1998 door Pantani die vanuit een vrijwel kansloze positie toch nog wist te winnen (hoewel ik toen na de Pyreneën al tegen iedereen zei dat Pantani nog best de tour kon winnen, als hij er zelf maar in geloofde). Eigenlijk vind ik 1998 nog wel de mooiste tour, vooral vanwege de winnaar. Had Ullrich (of Vino) in 2003 gewonnen, dan had 2003 ook een goede kans gehad. Nu was de afsluitende tijdrit een anticlimax, door de regen en meewind. Dat was wel jammer. Tot dan toe was de tour erg spannend. Ook wel aardig daarin was dat Ullrich na de laatste Pyreneën-etappe ging sprinten om de bonificaties en daardoor 6 seconden terugwon op Armstrong.
Heeft Pantani eigenlijk een eigen topic?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:23 schreef Arcee het volgende:
[..]Pantani
Echt van genoten dat hij, als pure klimmer, de Tour toen won.
Ja, vind ik ook. Wie de beste sprinter is wint de meeste massasprints, maar wie de meeste punten behaalt wint 't Groen, simpel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:29 schreef Leatherface het volgende:
In het begin was ik een beetje sceptisch omdat ie geen een massasprint won. Maar nu vind ik het geweldig dat een kerel met zo''n blinde ambitie won die er altijd invliegt, ipv dat een rekenaar het groen behaalde.
Ik meen mij beelden te herinneren dat Indurain op Spaans grondgebied afstapte en opgaf, maar ik weet niet hoe ik daar nou bij kom??quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
-
1996 door de onverwachte overwinning van Riis, en de ontluistering van Indurain (die nog niet eens meer binnen de top 10 eindigde: hij werd 11e, net achter de man die als zijn grote uitdager werd gezien: Rominger).
-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |