Klopt, is mij ook al overkomen. Moet ik maar niet zo vaak zo\'n typen en zoquote:Op dinsdag 6 juli 2004 09:36 schreef dolle_hond het volgende:
het lijkt er sterk op dat ik niet kan voorkomen er voor een \\\' een \\\\ geplaatst wordt door replique. sterker zelfs: wellicht komen er nog meer \\\\ bij elke keer.
kutzooi
Als alleen maar mensen mogen stemmen die alle films hebben gezien wordt het een kort toernooi denk ik...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:07 schreef Mike het volgende:
Eigenlijk moet ik uitgesloten worden van deelname, want ken maar een paar films.![]()
Ik heb er ook 75 nog niet gezienquote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:13 schreef GFP het volgende:
[..]
Als alleen maar mensen mogen stemmen die alle films hebben gezien wordt het een kort toernooi denk ik...
al die titels opzoeken en zo gestandaardiseerd neerzetten was idd een hele klus. vanaf nu valt het wel mee.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:26 schreef Frollo het volgende:
Pfff, wat een werk moet dat zijn, dolle_hond. Succes!
Ik vind het anders nog aardig netjes hoor Mikequote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:07 schreef Mike het volgende:
Eigenlijk moet ik uitgesloten worden van deelname, want ken maar een paar films.![]()
ieder zijn eigen reden om ergens wel of niet op te stemmenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 11:26 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik vind het anders nog aardig netjes hoor Mike. Je moet jezelf niet willen vergelijken met Gorro, maar buiten dat.....
Ik twijfel of ik wel mee moet doen aan deze rondes. Ik heb er echt niet veel van gezien en als ik dan kies is het eigenlijk alleen de keus tussen welke ik wel en niet heb gezien en daar gaat het nou ook niet echt om,
toch?
Waar is trouwens je ondertitel met link naar de standen wat betreft posts?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:32 schreef dolle_hond het volgende:
en na de stemmen van Eluc is er geen enkele film meer die door iedereen is gestemd.
Goodbye Lenin! was tot Eluc de enige die door iedereen was gestemd.
het tellen doe ik geautomatiseerdquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:43 schreef California het volgende:
Je bent wel up-to-date met je stats!
ik heb deze week nog niets gepost ivm de server-verhuizing.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:47 schreef Hare het volgende:
[..]
Waar is trouwens je ondertitel met link naar de standen wat betreft posts?
Ik wilde eens ff zien hoe ik het deze week had gedaan
Trzy kolory: Bialy (1994-FRA) [Three Colors: White]quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:07 schreef kamagurka het volgende:
Absurde namen in het engels vaak
dit zijn er 9quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:07 schreef kamagurka het volgende:
Groep 03
El Mariachi (1992-MEX)
Aguirre, der Zorn Gottes (1972-DUI) [Aguirre: The Wrath of God]
Central do Brasil (1998-BRA) [Central Station]
Die Blechtrommel (1979-DUI) [The Tin Drum]
Lek (2000-NED)
Les Diaboliques (1955-FRA) [Diabolique]
Turks Fruit (1973-NED) [Turkish Delight]
Festen (1998-DEN) [The Celebration]
Fanny och Alexander (1982-ZWE) [Fanny and Alexander]
Haal Central do Brasil er dan maar uitquote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:03 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
dit zijn er 9
ik vrees dat we die over het hoofd hebben gezien in de voorbereiding.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:11 schreef Sai het volgende:
Waar is trouwens Otto e Mezzo?.
had je in het voorbereidend topic moeten doenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik protesteer bij deze tegen de FRA die achter Rosetta staat. Dat is wel degelijk een Belgische film met een Frans tintje, niet omgekeerd.![]()
Het zijn er zo veel dat ik die gewoon niet gezien heb, maar het is een film uit mijn top 10 dus vind eigenlijk niet dat hij mag ontbreken, zeker niet gezien het feit dat hij gewoon in de openingspost staat. Kunnen we hem niet gewoon meteen door laten gaan naar de eerste ronde? Ik gok dat hij dat anders die ook wel gehaald had.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:25 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
gewoon pech, blijkbaar dus ook niet geliefd genoeg om op te merken
goed idee, moet iedereen mee kunnen leven.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het zijn er zo veel dat ik die gewoon niet gezien heb, maar het is een film uit mijn top 10 dus vind eigenlijk niet dat hij mag ontbreken, zeker niet gezien het feit dat hij gewoon in de openingspost staat. Kunnen we hem niet gewoon meteen door laten gaan naar de eerste ronde? Ik gok dat hij dat anders die ook wel gehaald had.
Oh, ik zie nu dat dit niet waar is, maar hij had er natuurlijk wel moeten staan nav z'n plaats in de IMDb Top 250.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:37 schreef Gorro het volgende:
[..]
zeker niet gezien het feit dat hij gewoon in de openingspost staat.
Ik heb hem ook gezien. Was wel een goede film, maar niet eentje die bij mijn favorieten hoort.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:08 schreef ranja het volgende:
Ben ik de enige op wie England! veel indruk heeft gemaakt of ben ik überhaupt de enige die 'm gezien heeft![]()
Hm jij hebt in elk geval nog 8 anderen in die groep, maar lang niet iedereen heeft er daar het maximum... en deze film heeft toch het voordeel dat-ie op tv is geweest zodat veel mensen 'm hadden kunnen zien...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:14 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik heb hem ook gezien. Was wel een goede film, maar niet eentje die bij mijn favorieten hoort.![]()
Klopt, twee keer zelfs geloof ik, niet eens zo lang geleden.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm jij hebt in elk geval nog 8 anderen in die groep, maar lang niet iedereen heeft er daar het maximum... en deze film heeft toch het voordeel dat-ie op tv is geweest zodat veel mensen 'm hadden kunnen zien...
Ik kan er zeker mee leven. 8½ verdient het gewoonquote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:42 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
goed idee, moet iedereen mee kunnen leven.
toch noem je veelal films die het in dit tournament wellicht niet ver zouden schoppen wegens te onbekend. daarom heb ik het nomineren op een iets andere manier aangepakt deze keer. zelf heb ik daarom ook gekozen geen films van Fatih Akin te nomineren, want die zijn weliswaar geweldig, maar ook vrijwel geheel onbekend.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:38 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Ik vind het echt jammer dat mijn internet er een paar weken uit heeft gelegen want er is nog zo erg veel niet genomineerd. Nummer 8 uit mijn top 10 oa ook niet. Geen enkele Visconti zelfs! En van Kobayashi is wel Kwaidan genomineerd, maar niet zijn magnus opus Ningen No Joken, een meesterlijke trilogie (en mijn nummer 6) en het fantastische Samurai Rebellion.
En dan mis ik nog veel films van regisseurs als Pasolini (oa Salo), Fellini (oa 8 1/2), Satyajit Ray (vooral de Apu-trilogie), Sokurov (Mat i Syn), Ahn Hung Tran (Xich Lo/Cyclo), Mizoguchi, Angelopoulos, Godard, Tarr, Sautet (Les Choses de la Vie!), Okamoto, Inagaki, het meesterlijke Eureka (2000) van regisseur Shinji Aoyama, Bresson, Leigh (Naked!), Melville (wel Le Cercle Rouge maar niet zijn meesterwerk Le Samourai?)............
Ik mis nog wat films van Tarkovsky, Kurosawa, Bergman, Dreyer (Gertrud en Day of Wrath zijn fantastisch), Ozu, Cocteau, Wong Kar-Wai, Truffaut etc. NOG een toernooi zou iig makkelijk te vullen zijn denk ik.
Heel raar ja. Wildcard!quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:32 schreef Hare het volgende:
Hmmm
8 1/2 zou er toch gewoon automatisch al in moeten staan gezien zijn positie in de top 250???
Was me nog niet opgevallen, maar goed, wel beetje vreemd.
Absoluut niet mee eens. Waarom wel een Idi i Smotri (kent iemand een andere film van Klimov?) en geen Mat i Syn? En Godard, Bunuel, Melville, Dreyer, Truffaut en Tran, Visconti, Fellini, Kurosawa zijn algemeen bekend bij de (foreign)filmfreaks. Ik zie juist veel jonge foreignfilms in de lijst staan van regisseurs die nog lang niet de faam hebben verworven die bijv een Visconti heeft verkregen in de loop der jaren.quote:toch noem je veelal films die het in dit tournament wellicht niet ver zouden schoppen wegens te onbekend. daarom heb ik het nomineren op een iets andere manier aangepakt deze keer. zelf heb ik daarom ook gekozen geen films van Fatih Akin te nomineren, want die zijn weliswaar geweldig, maar ook vrijwel geheel onbekend.
ik denk dat door mijn plaatsingsmededeling enkele mensen veronderstelden (en terecht) dat 8 1/2 niet meer genomineerd hoefde te worden. Daar maak ik dan ook de wild card uitzondering voor. als hij niet geliefd genoeg is, zal hij er wel snel uitliggen (of ik zet m meteen tegen een topperquote:Op donderdag 8 juli 2004 16:16 schreef GFP het volgende:
Normaal ben ik een very easy-going persoon, maar ik kijk de afgelopen tijd nogal wat in de tournament-topics en ik zie in elk topic dat er nogal wat kritiek is op de mensen die hun vrije tijd ( of de tijd van de baas ) gebruiken om een tournament op te zetten. Dit doen ze volgens mij altijd met de beste bedoelingen. Mensen mogen nomineren en dan zijn er toch nog wat mensen die achteraf roepen waarom die, of die er niet in zit.
Als je ze zelf niet nomineert of niemand anders doet het niet, dan zal er vast ook wel niet op gestemd worden, denk ik zo...
Maar dit wilde ik gewoon even kwijt!
karakter in groep 7quote:Op vrijdag 9 juli 2004 12:55 schreef Phennim het volgende:
Dit zijn eigelijk alle films die ik gezien heb... minus een paar die ik gewoon niet goed vond.
Ik miste Karakter en Il Postino eigelijk een beetje...
Lonewolf2003 - vrijdag 9 juli 2004 @ 14:07quote:Op vrijdag 9 juli 2004 10:02 schreef dolle_hond het volgende:
het stemmen kan nog tot morgenmiddag. Ik ben van plan deze ronde morgen rond 14.00 uur te sluiten
De ronde sluit morgen pas hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2004 14:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
s
[..]
Lonewolf2003 - vrijdag 9 juli 2004 @ 14:07Hopelijk nog net op tijd om mee te doen. Had het druk afgelopen dagen.
Shit. Dank je.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 13:49 schreef ranja het volgende:
Cailfornia je hebt 9 in groep 1
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:50 schreef dolle_hond het volgende:
Groep 04
11. Nosferatu: Phantom der Nacht (1979-DUI) [Nosferatu the Vampyre] 7
Er zijn er nog, maar dit is gewoon grof.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:50 schreef dolle_hond het volgende:
Groep 08
4. Flodder (1986-NED) 14
11. La Grande illusion (1937-FRA) [The Grand Illusion] 7
Penalties.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:10 schreef Eluc het volgende:
Wat te doen bij een 0-0 uitslag?
Ow, pech voor de Nederlandse films.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Penalties.
Onze losers-streak is voorbij hoor.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ow, pech voor de Nederlandse films.
Of bij toeval gewoon even onderbroken.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 20:18 schreef victorinox het volgende:
[..]
Onze losers-streak is voorbij hoor.
er waren er 2 uit USA en 1 uit CANquote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:28 schreef victorinox het volgende:
Gelukkig is de enige Noord-Amerikaanse film er al uit.
Ik vond de manier van dolle_hond echt prima. Normaal wordt zowat elke film die er bestaat opgenoemd in de nominatieronde. Nu heb je tenminste alleen films die mensen hoog waarderen. En daar horen die van Warmerdam-films blijkbaar niet bij.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:03 schreef scanman01 het volgende:
Twee films van van Warmerdam niet in dit tournament![]()
Hier blijkbaar niet neequote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:05 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond de manier van dolle_hond echt prima. Normaal wordt zowat elke film die er bestaat opgenoemd in de nominatieronde. Nu heb je tenminste alleen films die mensen hoog waarderen. En daar horen die van Warmerdam-films blijkbaar niet bij.
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:50 schreef dolle_hond het volgende:
Groep 06
11. De Poolse Bruid (1998-NED) [The Polish Bride] 5
ik heb geen mail van jou gehadquote:Op zaterdag 10 juli 2004 21:03 schreef scanman01 het volgende:
Twee films van van Warmerdam niet in dit tournament![]()
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:41 schreef pazuzu het volgende:
Fucking onhandig, dat VERSUS dingetje.
Nee, ik bedoel dat ze de eerste ronde niet hebben overleefd!quote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:47 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb geen mail van jou gehad
npquote:Op zaterdag 10 juli 2004 22:52 schreef dolle_hond het volgende:
excuses voor de overlast
nee LOL, maar vaak 1 van de 2 welquote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:53 schreef scanman01 het volgende:
Oscar-Wilde, je gaat me toch niet vertellen dat je ze zo goed als allemaal hebt gezien
quote:Op zondag 11 juli 2004 00:31 schreef existenz het volgende:
27. Delicatessen (1991-FRA) VERSUS Les Triplettes de Belleville (2003-FRA) [The Triplets of Belleville] - met stip!
Volgens mij heb ik de lijst idd bij jou vandaag gekopieerdquote:Op zondag 11 juli 2004 00:35 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
![]()
Maar hoe kun je dan voor die ene stemmen? Misschien is die andere, die je niet gezien hebt, wel een stuk beterquote:Op zondag 11 juli 2004 00:21 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
nee LOL, maar vaak 1 van de 2 wel
ja!quote:Op zondag 11 juli 2004 02:47 schreef Sai het volgende:
11. Una Giornata particolare (1977-ITA) [A Special Day] 7 NEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!
quote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:46 schreef Oscar-Wilde het volgende:
8. Akira (1988-JAP)[b] VERSUS Los Amantes del Círculo Polar (1998-SPA) [The Lovers of the Artic Circle]
9. Amarcord (1973-ITA)[b] VERSUS Nóz w wodzie (1962-POL) [Knife in the Water]
dat was de risico die ik nam, als ik degene die ik gezien had slecht vond, heb ik niet gekozen...quote:Op zondag 11 juli 2004 08:29 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar hoe kun je dan voor die ene stemmen? Misschien is die andere, die je niet gezien hebt, wel een stuk beter
Maar als iedereen dan zo zou stemmen als jou dan zouden alleen de bekendere films doorkomen en dat is denk ik ook niet de bedoeling van dit tournooi.quote:Op zondag 11 juli 2004 08:49 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
dat was de risico die ik nam, als ik degene die ik gezien had slecht vond, heb ik niet gekozen...
Het blijft zowiezo een moment opname bij een aantal.
HELP, ik stem toch niet voor iedereen...quote:Op zondag 11 juli 2004 09:25 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar als iedereen dan zo zou stemmen als jou dan zouden alleen de bekendere films doorkomen en dat is denk ik ook niet de bedoeling van dit tournooi.
Toch?
Oke, maar we weten wie we de schuld moeten geven als Otto e mezzo eruit geknikkerd wordt door Flodder.quote:Op zondag 11 juli 2004 09:30 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
HELP, ik stem toch niet voor iedereen...
ik geef enkel mijn eigen votes door en hoe ik aan de ranking kom, maakt in wezen niets uit.
en btw het zijn alleen maar de bekendere films in mijn ogen...
quote:Op zondag 11 juli 2004 08:31 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ja!
ik vind UGP echt een hele beroerde film. dacht na de 1e keer dat het door mij kwam, heb hem dus nog een keer gekeken, maar heb het einde toen niet eens gehaald omdat ik er zo ongeveer ziek van werd. het is een van de weinige films die ik een 1 heb gegeven op imdb.
Die is trouwens niet eens genomineerd! (Kitamura)quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:41 schreef pazuzu het volgende:
Fucking onhandig, dat VERSUS dingetje.
Maar ook is diegene die je wél hebt gezien NIET automatisch beter! Dat is dus de reden waarom je dan niet moet stemmen toch?quote:Op zondag 11 juli 2004 18:56 schreef ranja het volgende:
Ronde 2:
Ik heb me niet altijd gehouden aan de regel van 1 van beide niet kennen dan niet stemmen. Een film die ik niet ken kan best goed zijn, ook
wel heel goed zijn, maar niet automatisch beter dan degene waar die tegenover staat natuurlijk.
Klopt, verschilt per film. Ik stem dus niet automatisch op elke film die ik ken... alleen als het me raar lijkt dat de niet-bekende beter is.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Maar ook is diegene die je wél hebt gezien NIET automatisch beter! Dat is dus de reden waarom je dan niet moet stemmen toch?
Erg "gevaarlijk", zeker in dit tournament, want als er één tournament is dat enorm veel verborgen pareltjes bevat, dan is het dit tournament wel.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:54 schreef ranja het volgende:
[..]
Klopt, verschilt per film. Ik stem dus niet automatisch op elke film die ik ken... alleen als het me raar lijkt dat de niet-bekende beter is.
daar ben ik het wel mee eens. het is echter wel zo dat al de nodige parels zijn verdwenen in ronde 1.quote:Op zondag 11 juli 2004 20:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Erg "gevaarlijk", zeker in dit tournament, want als er één tournament is dat enorm veel verborgen pareltjes bevat, dan is het dit tournament wel.
Geen rekening mee houden.quote:Op zondag 11 juli 2004 21:44 schreef dolle_hond het volgende:
ik zit trouwens nog met het volgende:
wat is jullie advies aangaande dit tournament in de vakantieperiode?
opschorten/langere rondes/geen rekening mee houden?
Respectquote:Op zondag 11 juli 2004 21:47 schreef Gorro het volgende:
Maar 12 niet gezien van deze 128 trouwens.
tsja, dat word lastig.quote:Op zondag 11 juli 2004 21:44 schreef dolle_hond het volgende:
ik zit trouwens nog met het volgende:
wat is jullie advies aangaande dit tournament in de vakantieperiode?
opschorten/langere rondes/geen rekening mee houden?
Zeikerd.quote:Op zondag 11 juli 2004 22:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sorry ik wil niet als een zeikerd overkomen, maar ga toch ff zeiken hier. Ik wil dat iedereen, die op films hebben gestemd die ze niet gezien hebben (Oscar-Wilde, Ranja en er zijn er vast nog meer), hun stemmen veranderen of dat deze ongeldig verklaard worden. Als men op films mag stemmen die men niet heeft gezien, stelt het toernooi niks voor. Het gaat om welke film je de beste vond en niet welke je gezien hebt en welke misschien wel eens leuk zou kunnen zijn. Dat is hetzelfde als bij het EK teams laten doorgaan omdat ze op papier beter zijn.
In dit geval heb je eens groot gelijk ranja!quote:Op zondag 11 juli 2004 23:48 schreef ranja het volgende:
Tja dat probleem hou je toch.... maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik Wilde mossels beter zal vinden dan Le Locataire.
Dat kan ik in elk geval wel.quote:Op maandag 12 juli 2004 08:47 schreef dolle_hond het volgende:
laat ik het er bij houden dat iedereen voor zichzelf moet kunnen verantwoorden waar hij of zij op stemt.
Oke, als je lievelings film tegenover een waarschijnlijk vele slechtere niet-geziene film staat dan kan ik me nog voorstellen dat je daar voor een keertje cheat. Maar om nu tegen alle films die je niet gezien hebt te stemmen vind ik gewoon te ver gaan. En die "als zij het mogen dan mag ik het ook"-redenatie slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als alle Wilde Mossels-kijkers die beter vinden dan een Polanski dan is het terecht dat die door gaat, jammer voor jou. Maar dat is democratie.quote:Op zondag 11 juli 2004 23:48 schreef ranja het volgende:
Tja dat probleem hou je toch.... maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik Wilde mossels beter zal vinden dan Le Locataire. Echt niet. En toch zou ik die open moeten laten, hopend dat er meer Polanski liefhebers zijn, en dan hopen dat die in de volgende ronde tegen een 'Trois couloers' film staat zodat ik dan eindelijk wel voor hem kan stemmen? Ook al vind ik die trilogie ook erg goed? Met natuurlijk de kans dat Wilde mossels toh wint omdat de gene die Wilde mossels gezien heeft nietvan franse films houdt, bijvoorbeeld. Waarna Wilde mossels tegen een Trois couleur loot en ook die eruit werkt en uiteindlijk in de finale staat. Alleen maar omdat de Polanski liefhebbers geen Wilde mossels gezien hebben. Ok, ik overdrijf, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik. En ik heb niks tegen Wilde mossels, maar ik noem het als voorbeeld omdat die tegen een van mijn alltime favoriete films staat.
Als je het echt zuiver wilt hebben moet je alleen mensen laten stemmen die alle films gezien hebben of alleen films mee laten doen die iedereen gezien heeft. Beide, is nog beter. In dat geval hou je denk ik 5 mensen en 8 films over. Maar daarna weet je wel objectief wat Fok! de beste film vind, dat wel.
Ja maar een spel moet wel eerlijk gespeeld worden. En dat je een redenatie voor je misdraging geeft maakt het nog niet goed. Een moordenaar heeft ook een redenatie erachter maakt dat het juist?quote:Op zondag 11 juli 2004 23:54 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Ikzelf word een beetje ziek van het gezeur. Ik heb serieus mijn lijst in gevuld en de reden voor sommige keuzes heb ik zelfs nog verteld. ik denk dat het daarmee afgelopen moet zijn. Het blijft een spel!
ik neem aan dat je ronde 1 bedoelt.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Bovendien is door de nominatie manier van Dolle Hond zijn al heel erg de minst bekende films weg geselecteerd.
Tja, als ik zie dat Nosferatu 1979 niet door de voorronde komt en Nosferatu 1922 wel dan denk ik echt vanquote:Op maandag 12 juli 2004 15:52 schreef dolle_hond het volgende:
Het resultaat blijft toch dat er geregeld de nodige stemmers met een wrange smaak blijven zitten.
bedankt dat je deze apart post, dat vereenvoudigt het verwerkenquote:Op maandag 12 juli 2004 16:26 schreef Gorro het volgende:
1. 37°2 le matin (1986-FRA) [Betty Blue] VERSUS Nuovo cinema Paradiso (1989-ITA) [Cinema Paradiso]
Op deze loting kan ik nu ook stemmen. Eenvoudige keuze gelukkig
quote:Op maandag 12 juli 2004 16:31 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
bedankt dat je deze apart post, dat vereenvoudigt het verwerken
Vond ik ook. Alleen kies jij wel totaal de verkeerde!quote:Op maandag 12 juli 2004 16:26 schreef Gorro het volgende:
1. 37°2 le matin (1986-FRA) [Betty Blue] VERSUS Nuovo cinema Paradiso (1989-ITA) [Cinema Paradiso]
Op deze loting kan ik nu ook stemmen. Eenvoudige keuze gelukkig
huh?quote:Op maandag 12 juli 2004 21:46 schreef Hare het volgende:
[..]
Oepsquote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:46 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
huh?
ik werk het tellen doorgaans vlot bij, alleen aan het einde loop ik het nog eens na om te kijken of er posts zijn ge-edit. als iemand 50 stemmen heeft uitgebracht en er is een wijziging geweest, zonder erbij te vermelden welke, moet ik ze weer alle 50 nalopen. op die manier is zo'n aparte post veel prettiger.
Als ik jou was zou ik dat dus echt niet doen. Dat is toch veel te veel werk? Misschien is het beter van te voren te vermelden dat je niet moet editen, maar de nieuwe stem in een nieuwe post moet plaatsen, zoals Gorro deed.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:46 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
huh?
ik werk het tellen doorgaans vlot bij, alleen aan het einde loop ik het nog eens na om te kijken of er posts zijn ge-edit. als iemand 50 stemmen heeft uitgebracht en er is een wijziging geweest, zonder erbij te vermelden welke, moet ik ze weer alle 50 nalopen. op die manier is zo'n aparte post veel prettiger.
tja, in replique heb je niet meer zoveel tijd om te editten als voor de conversie, dus dat valt nog wel mee. maar gorro kan onbeperkt editten als mod. dus bij gorro en mike ligt het nog net iets anders.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:49 schreef Eluc het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik dat dus echt niet doen. Dat is toch veel te veel werk? Misschien is het beter van te voren te vermelden dat je niet moet editen, maar de nieuwe stem in een nieuwe post moet plaatsen, zoals Gorro deed.
Ik ben het niet helemaal met je eens, want om de beste eruit te halen zou iedereen van alle films een top 10 moeten maken, met nummer 10 punten etc etc.quote:Op zondag 11 juli 2004 22:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Sorry ik wil niet als een zeikerd overkomen, maar ga toch ff zeiken hier. Ik wil dat iedereen, die op films hebben gestemd die ze niet gezien hebben (Oscar-Wilde, Ranja en er zijn er vast nog meer), hun stemmen veranderen of dat deze ongeldig verklaard worden. Als men op films mag stemmen die men niet heeft gezien, stelt het toernooi niks voor. Het gaat om welke film je de beste vond en niet welke je gezien hebt en welke misschien wel eens leuk zou kunnen zijn. Dat is hetzelfde als bij het EK teams laten doorgaan omdat ze op papier beter zijn.
Ik snap dat dit moeilijk te controleren is voor je Dolle Hond, maar Ranja en Oscar-Wilde hebben het zelf toe gegeven. En voor de rest moeten we maar op de goedheid van de fokkers uitgaan.
P.S. Wanneer sluit deze ronde?
om de beste eruit te halen zou iedereen alle deelnemende filmsgezien moeten hebben. en dan moeten we zelfs nog bepalen welk stem-systeem het eerlijkst zou zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:42 schreef Omega het volgende:
[..]
Ik ben het niet helemaal met je eens, want om de beste eruit te halen zou iedereen van alle films een top 10 moeten maken, met nummer 10 punten etc etc.
Jou manier van kiezen kan zoals Ranja al schreef, ook averechts werken. Maar ben wel met je eens dat het soms lastig is, als je maar 1 film kent. Ik heb alleen voor films gekozen als ik of beide films ken, of de ene waar ik voor koos een goede film vond. Dus meer dan redelijk. Ik zou het namelijk ook niet eerlijk vinden als ik niet voor hero mag kiezen omdat ik zijn tegenstander niet ken.
Maar als Dolle Hand wil dat ik wijzigingen maak dan doe ik dat.
Ik ben het wel met je eens dat het niet een heel betrouwbaar tournament is, maar het is voor de lol. En het is nooit perfect.
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:39 schreef dolle_hond het volgende:
ronde sluit morgenavond rond deze tijd
quote:Op woensdag 14 juli 2004 20:07 schreef dolle_hond het volgende:
[..]![]()
ik heb de tussenstandensheet op het werk laten liggen en vergeten te mailen. ik heb hier eenoudere versie, maar ga die niet opnieuw bijwerken.
dus morgen om 09.00 uur uitslag en evt. shoot-out en nieuwe ronde
sorry, kan gebeuren.
ik zet de duels op alfabet, dus vandaar dat 8 1/2 weer redelijk vroeg staatquote:Op donderdag 15 juli 2004 09:24 schreef Oscar-Wilde het volgende:
Het begint meteen goed:
1. 8 1/2 (1963-ITA) [Otto e Mezzo] - Ikiru (1952-JAP) [To Live]
![]()
quote:Op donderdag 15 juli 2004 09:58 schreef ranja het volgende:
* Ronde 3
20. Good Bye Lenin (2003-DUI) - Nikita (1990-FRA) [La Femme Nikita]
Dan heb je toch niet goed gelezenquote:Op zondag 18 juli 2004 23:59 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Lola rennt de winaar van het vorige toernooi?? Mijn god!
Gelukkig voel ik me niet aangesproken!quote:Op maandag 19 juli 2004 12:37 schreef GFP het volgende:
Er zaten een paar lastigen tussen en een paar waar ik graag op gestemd zou hebben maar ik de tegenstander niet kende en zonder mee te doen aan de discussie die daar al over gevoerd is heb ik daar dan niet op gestemd
Was ook zeker niet zo bedoeldquote:Op maandag 19 juli 2004 12:40 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
Gelukkig voel ik me niet aangesproken!
mijn oprechte excusesquote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:46 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
je vergeet de
Nooooo!!! De aller- allerbeste van Kitano eruit tegen dat laffe drama van die over het paard getilde relnicht!? (no offence) Bleh!quote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:23 schreef dolle_hond het volgende:
DE UITSLAG:
17. Dolls (2002-JAP) VERSUS Hable con ella (2002-SPA) [Talk to Her] 4 - 5
ehum, zo goed is dolls helemaal niet!quote:Op woensdag 21 juli 2004 00:26 schreef BJB het volgende:
[..]
Nooooo!!! De aller- allerbeste van Kitano eruit tegen dat laffe drama van die over het paard getilde relnicht!? (no offence) Bleh!
dat zegt-ie ook niet, alleen dat het de beste is van Kitanoquote:Op woensdag 21 juli 2004 00:35 schreef Oscar-Wilde het volgende:
[..]
ehum, zo goed is dolls helemaal niet!
quote:Op woensdag 21 juli 2004 00:36 schreef ranja het volgende:
[..]
dat zegt-ie ook niet, alleen dat het de beste is van Kitano
Alleen jammer dat Hable con Ella niet de cinematografie, de muziek en het prachtige verhaal over pure liefde en lotsbestemming heeft waar Dolls wel over beschikt. Kitano regisseert hier niet, hij schildertquote:Op woensdag 21 juli 2004 00:28 schreef Posdnous het volgende:
Dolls mag nog niet in de schaduw staan van een film als Hable con Ella![]()
Deze vond ik ook erg verrassend en wat mij betreft onterecht.quote:27. Le Locataire (1976-FRA) [The Tenant] VERSUS Wo Hu Cang Long (2000-TAI) [Crouching Tiger, Hidden Dragon] 11 - 6
Volgens mij ben je een ] vergeten voor het woordje La.quote:2. Amores Perros (2000-MEX) [Love's A Bitch] - [bLa cité des enfants perdus (1995-FRA) [City of Lost Children][/b]
dank jequote:Op woensdag 21 juli 2004 10:00 schreef Omega het volgende:
@Oscar-Wilde
[..]
Volgens mij ben je een ] vergeten voor het woordje La.
Toch welquote:Op woensdag 21 juli 2004 00:56 schreef BJB het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Hable con Ella niet de cinematografie, de muziek en het prachtige verhaal over pure liefde en lotsbestemming heeft waar Dolls wel over beschikt.
Tja, mooie beelden alleen doen het niet voor mij.quote:Kitano regisseert hier niet, hij schildert.
Ook niet voor mij, ik leg hierboven zelfs nog uit dat Dolls meer is dan dat.quote:Op woensdag 21 juli 2004 10:40 schreef Posdnous het volgende:
Tja, mooie beelden alleen doen het niet voor mij.
quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:26 schreef BJB het volgende:
Maar start je lofzang wat Hable con Ella betreft zou ik zeggen
Ik vond CTHD een prachtige film om te zien, maar het rauwe ongepolijste benauwende drama van Polanski raakt toch wel wat meer snaren hoorquote:Op woensdag 21 juli 2004 09:58 schreef Omega het volgende:
[..]
Deze vond ik ook erg verrassend en wat mij betreft onterecht.
Volgens mij als CTHD niet zo een hype was geweest had hij dit wel gewonnen, sommige mensen stemmen graag tegen een hypezeker in een foreign movie tournament.
Oh ik geloof zeker dat genoeg mensen voor Polanski stemde omdat ze die film beter vonden. Maar of de uiteindelijke uitslag dan hetzelfde was geweest. Maar goed gewoon een mening. Bedoel er absoluut niet mee om iemand persoonlijk aan te vallen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vond CTHD een prachtige film om te zien, maar het rauwe ongepolijste benauwende drama van Polanski raakt toch wel wat meer snaren hoor
Zeker geen tegen-hype stem
leonor watlingquote:Op woensdag 21 juli 2004 12:40 schreef Posdnous het volgende:
Geweldige film. Mooi apart en origineel verhaal, en helemaal niet zo'n relnicht film zoals jij beschrijft (eerder Tode Sobre mi Madre denk ik dan). De uitwerking is ook erg mooi, veel details, rustige vertelling, puur gericht op de personen en relaties. Prachtige muziek (de muziek van Dolls is werkelijk niets bijzonders hierbij vergeleken vind ik) .
En ik ben verliefd op dat ene meisje![]()
Ik noemde het een laf drama ván een relnicht, geen relnicht film. En ja Joe Hisaishi is zo'n beetje de Ennio Morricone van Japan, dus om dat nou niets bijzonders te noemen.. Wat ik me kan herinneren van Hable zijn het gewoon wat typische salsadeuntjes, weinig speciaals.quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:40 schreef Posdnous het volgende:
Geweldige film. Mooi apart en origineel verhaal, en helemaal niet zo'n relnicht film zoals jij beschrijft (eerder Tode Sobre mi Madre denk ik dan). De uitwerking is ook erg mooi, veel details, rustige vertelling, puur gericht op de personen en relaties. Prachtige muziek (de muziek van Dolls is werkelijk niets bijzonders hierbij vergeleken vind ik) .
En ik ben verliefd op dat ene meisje![]()
Ik ook hoor, behalve deze.quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:56 schreef BJB het volgende:
Maar goed, vind Almodovars werk sowieso veel te klinisch, afstandelijk en idioot gestructureerd.
Bij dit paar kun je er inmiddels redelijk van uitgaan dat de meeste mensen beide films gezien hebben. Crouching tiger deed mij echt helemaal niks. Dat vliegen aan een weggewerkt touwtje is niet mijn ding in elk geval. Heb de film ook niet helemaal uitgezeten... op een bepaald moment genoeg gelachen en ben wat anders gaan doen, met een half oog de tv in de gaten houdend of er nog wat bijzonders gebeurde.quote:Op woensdag 21 juli 2004 13:46 schreef Omega het volgende:
[..]
Oh ik geloof zeker dat genoeg mensen voor Polanski stemde omdat ze die film beter vonden. Maar of de uiteindelijke uitslag dan hetzelfde was geweest. Maar goed gewoon een mening. Bedoel er absoluut niet mee om iemand persoonlijk aan te vallen.![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:35 schreef GFP het volgende:
* Ronde 4: succes
1. 8 1/2 (1963-ITA) [Otto e Mezzo][b] - Shichinin No Samurai (1954-JAP) [Seven Samurai]
2. Amores Perros (2000-MEX) [Love's A Bitch] - [b]La cité des enfants perdus (1995-FRA) [City of Lost Children]
Een slash vergeten...quote:Op donderdag 22 juli 2004 10:42 schreef ranja het volgende:
GFP ik denk dat je 8 1/2 en La cite etc bedoelt? Is iets mis met je bold tags...
Ik heb hier nog eens over nagedacht en wil hem veranderen, dus:quote:Op woensdag 21 juli 2004 14:24 schreef Gorro het volgende:
1. 8 1/2 (1963-ITA) [Otto e Mezzo] - Shichinin No Samurai (1954-JAP) [Seven Samurai]
dat mag nietquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:02 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik heb hier nog eens over nagedacht en wil hem veranderen, dus:
1. 8 1/2 (1963-ITA) [Otto e Mezzo] - Shichinin No Samurai (1954-JAP) [Seven Samurai]
Kijk, daar ben ik het nu eens 100% mee eens. Jammer dat ik op één van die 2 "moest" stemmen. Met sommige andere dingen ben ik het wel iets minder eens.quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:35 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
9. Fucking Amal is een leuk filmpje maar wordt zwaar overschat. Hable con ella is emotieloze kitch.
quote:Op donderdag 22 juli 2004 19:35 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Hable con ella is emotieloze kitch.
Anders moeten we misschien te lang wachten.quote:Op maandag 26 juli 2004 20:37 schreef dolle_hond het volgende:
Dit levert dus een shoot-out op:
de eerste stemmer scoort:
Persona - Stalker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |