Toen had Israël tot stomme verbazing van de rest van de wereld binen een paar dagen het grootste deel van het grond gebied in handen als ik het me goed herinner.quote:Op zondag 4 juli 2004 13:23 schreef cyber_rebel het volgende:
In 1948 werd de staat Israel gevormd volgens het door de palestijnen afgekeurde plan. Meteen werd dit land aangevallen door de arabische buren. In deze oorlog emigreerden veel palestijnen naar de buurlanden. Of dit nou was omdat ze gevraagd werden door deze landen of omdat ze gedwongen werden door israelische soldaten zullen we nooit weten, waarschijnlijk zit er een kern van waarheid in beide versies.
Bij dit laat ik het, omdat ik niet precies weet wanneer de oorlogen erna waren. Hopelijk kan hier een zinnige aanvullingen en/of correcties op worden gegeven.
quote:Many Jews consider Israel to be their spiritual home. A series of Jewish kingdoms and states existed intermittently in the region for over a millennium until the widescale expulsion of Jews from their homeland by the Roman authorities. (see Fall of Jerusalem, AD 70). After crushing the Bar Kokhba revolt in 135, Emperor Hadrian renamed the land Palestine after the Jews' ancient enemies, who lived in the area centuries before - the Philistines. It was conquered from the Eastern Roman Empire (Byzantines) by the Caliphate in the seventh century and attracted Arab settlers. Throughout the centuries the size of Jewish population in the land fluctuated. Before the birth of modern Zionism, by the early 19th century, more than 10,000 Jews lived in the area that is today's Israel.
Reageer eens op de andere punten. Het kan kloppen wat je zegt, maar ik heb dit van een documentaire die ooit een keer door de Discovery channel was uitgezonden.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:24 schreef CANARIS het volgende:
vruchtbaar grond, zeer geschikt voor landbouw, omdat het al geirigeerd was)Israel en 45% (voornamelijk onvruchtbaar grond met dorre zandvlaktes) voor de Palestijnen
einde quote
Onzin
de vruchtbaartse grond is de grond om de Jordaan en die liep voor het allergrootste deel door het palestijnse deel
1 van de urban legends over Israel
[afbeelding]
Spot the dessert and spot the cultivable area
Dan spreek je per definitie de onderzoekers van de Discovery channel tegen en niet alleen mij, don't shoot the messenger my friend.quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:51 schreef CANARIS het volgende:
Na ja , zoveel staat er niet om op te reageren
1 Puntje nog wat ook niet klopt
Je zegt zonder blozen , dat Israel 15 % annexeerde. Je zegt niet waarom en hoe dat is gebeurd.
Ojk dat laten we even staan.
Wat je dan zegt is interressant
de palestijnen bleef 30%
Dat klopt pertinent niet
( Is ook een contradictie tot je 15% annexatie )
EDit , Heb je stukje fout gelezen . je gooit ook zo snel een paar decenia door elkaar dat het moeilijk is ,e en normaal antwoord te formuleren. .
Dei 15% komt namenlijk wel in de buurt.
Israel bezette de gaza strip en het egyptische deel van de Sinai.
De palestijnen bleef 82% van het orsprongkelijk toegedeelde land, en dat was wel de vruchtbaarste grond in heel Palestina.
(waar ze dus geen ene jota mee deden, maar dat terzijde.)
Persoonlijke bemerking
Ik heb zo ontiegelijk vaak dit soort diskussies gehad. Met name met Moslims, dat ik er geen energie meer insteek. Ik ben van menign dat de arabieren alles krijgen war ze recht op hebben . Incl de verdrijving.
Tot de bijna overwinning , defacto nederlaag in de Yom Kippur orloog was het Motto onder alle arabieren. ook de laatste Jood de Zee in. Dat is nog niet zo lang geleden , dus begrijp ik elke israelie die zegt " Die zijn niet te vertrouwen."
God zij Dank zijn/waren er mensen als Sadat die inzagen dat Israel er is en er blijft en de enige weg naar Vrede via verhandelingen gaat.
Verhandelingen zijn gevoerd worden en wat was het resultaat ?
Bussen die de lucht in vlogen .
Helaas heeft alleen de arabische werreld vrede gekregen . Israel veegt nog steeds elke week lichaamsdelen van de straat en dat alleen omdat er nog steeds een heleboel mensen ook de laatste Jood in de Zee wilen zien verzuipen.
En dat zeg ik in de stellige overtzuiging dat ook Israel moet begrijpen dat de Palestijnen zich niet in Lucht zullen vervluchtigen. De west-Bank MOET worden opgegeven .
Klopt mijn fout, sorry. Diaspora was het Griekse woord voor de verstrooing van de joden door de Romeinse commandant Pompeius in 63 na Chr.quote:Op woensdag 7 juli 2004 15:14 schreef CANARIS het volgende:
Die overigens niet door de Romeinen zijn verdreven maar door de Grieken, de verdrijving kreeg het naampje: Diaspora
que??????
Historische feiten wordn hier gevraagd.
welke grieken verdreven de Joden ?
Gooi je hier niet een paar dingen door elkaar ?
De verdrijving van de Joden von din 2 golven plaats
64 na Christus en 125 ( meer of minder) na Christus.
Alles het reusltaat van een volledig mislukte Erf Verdeling van Herodus. De Romeine werden eht zat en grepen in , wat een volksopstand als resultaat had, wat weer als resultaat had, dat de romeinen schoon schip maakten.
Je zou het niet geloven dat ik zo over Arabieren spreek, maar ik ben zelf moslim elhamdullilahquote:Op woensdag 7 juli 2004 14:15 schreef MrX1982 het volgende:
Interessante thread
De Britten ''streken over hun hart'' na een enorme bomaanslag op het King David-hotel (de wijze waarop ze de verschillende volkeren tegen elkaar uitspeelden, werd alom veroordeeld) door een rechts-zionistische terreurgroep, die bedoeld was om de in 1917 gedane belofte (zie Balfour-declaratie) te doen inlossen.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:22 schreef SirBenniMiles het volgende:
Is het niet zo dat Britten de toenmalige palestina bezitten. Na de WW2 streken ze over hun hart en gaven ze hun eigen veroverd stuk land aan de Joden die er al in grote getallen woonden. En de arabieren die daar woonden, liftten mee met de joden, en kregen ook een stuk land.
Zoiets?
Maar in principe was Palestina van hen. En zij gaven het aan de Joden. Niks palestijnen, dat waren gewoon bewoners van. Het is net zoiets als een stuk Duitsland waar veel polen leven aan Polen afgeven. (Ja ik weet het, kromme vergelijking)quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De Britten ''streken over hun hart'' na een enorme bomaanslag op het King David-hotel (de wijze waarop ze de verschillende volkeren tegen elkaar uitspeelden, werd alom veroordeeld) door een rechts-zionistische terreurgroep, die bedoeld was om de in 1917 gedane belofte (zie Balfour-declaratie) te doen inlossen.
Zover ik weet waren palestijnen veruit in de meerderheid in palestina. Tot joden massaal ernaar emigreerden na de 2e wo waren er niet zoveel joden in dat land.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 19:43 schreef SirBenniMiles het volgende:
Maar in principe was Palestina van hen. En zij gaven het aan de Joden. Niks palestijnen, dat waren gewoon bewoners van. Het is net zoiets als een stuk Duitsland waar veel polen leven aan Polen afgeven. (Ja ik weet het, kromme vergelijking)
EEn vaak gehoorde misconceptiequote:Op zondag 11 juli 2004 15:32 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Zover ik weet waren palestijnen veruit in de meerderheid in palestina. Tot joden massaal ernaar emigreerden na de 2e wo waren er niet zoveel joden in dat land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |