abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 20:08:49 #1
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_1439199
Aangezien dat de NS een heleboel ergernissen teweeg brengt, hierbij een topic waar je lekker in kan mopperen op de treinen die weer eens te laat waren of helemaal niet op het perron aankwamen.
Elke dag zie ik wel een topic hierover verschijnen.
Doe je best
To Know Me Is To Love Me
pi_1439209
In een forum dat toch al niet goed loopt ook nog eens alles op een hoop vegen enzo ?

Dat is op zich al een nieuw topic waard.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1439213
Hier kan trouwens wel een slotje op , er zijn al andere topics over de NS.

[Dit bericht is gewijzigd door Ellen op 18-08-2001 20:15]

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 20:12:23 #4
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_1439219
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:11 schreef Guus het volgende:
In een forum dat toch al niet goed loopt ook nog eens alles op een hoop vegen enzo ?

Dat is op zich al een nieuw topic waard.

Ik zou ook een topic voor jouw kunnen maken Guus
Aangezien jij ook een lekkere mopperkont bent
To Know Me Is To Love Me
  zaterdag 18 augustus 2001 @ 20:14:43 #5
4354 kwanten
Is goed bezig!
pi_1439230
Heb niet zoveel met de treinen te maken!

ik zit er maar amper in, alleen als ik echt ver weg ga en mijn ouders me niet willen brengen of zo. Volgend jaar als ik ga studeren zal dat wel veranderen.

Maar eigenlijk heb ik dus niet zoveel te klagen over de ns!

[quote]

Dan mag jij dit topic overslaan

[Dit bericht is gewijzigd door Ellen op 18-08-2001 20:17]

pi_1439260
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:14 schreef kwanten het volgende:
Heb niet zoveel met de treinen te maken!

ik zit er maar amper in, alleen als ik echt ver weg ga en mijn ouders me niet willen brengen of zo. Volgend jaar als ik ga studeren zal dat wel veranderen.

Maar eigenlijk heb ik dus niet zoveel te klagen over de ns!

[quote]

Dan mag jij dit topic overslaan

Nog ff oefenen met quoten Ellen?

De ns is fantastisch!

Ja, ja, ik heb een auto

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_1440978
Hebben we al dat gezeik met die treinen al; moet ik ook nog eens dat gezeik over dat gezeik aan horen
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
pi_1442113
Deze moet op slot , er is al een deel 4
  zondag 19 augustus 2001 @ 21:01:39 #9
3128 Ellen
Ben gewoon mezelf
pi_1444776
*schop*

Neem aan dat er morgen weer een hoop scholen gaan beginnen

Dus waar zouden we zijn zonder de trein

To Know Me Is To Love Me
  maandag 20 augustus 2001 @ 00:17:10 #10
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1446387
dit topic moet dus ook op slot
  maandag 20 augustus 2001 @ 00:18:37 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1446406
Sommige users mogen wel eens op slot. op de afdeling van de NS directie mag ook wel een heel erg groot slot.
  maandag 20 augustus 2001 @ 00:39:28 #12
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_1446616
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 00:18 schreef Vork het volgende:
Sommige users mogen wel eens op slot. op de afdeling van de NS directie mag ook wel een heel erg groot slot.
Een beter millieu begint bij jezelf.

Daaaaaag Vork

I'm getting too old for this....
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2001 @ 00:43:04 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1446643
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 00:17 schreef Vleermuis het volgende:
dit topic moet dus ook op slot
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 20 augustus 2001 @ 02:46:08 #14
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1447268
Je kan nog prima Poepen in de Trein, en genieten van de rust als de trein stilstaat is ook prima, niks mis mee.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_1447600
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 21:01 schreef Ellen het volgende:
*schop*

Neem aan dat er morgen weer een hoop scholen gaan beginnen

Dus waar zouden we zijn zonder de trein

Vandaag geen problemen gehad hoor
maar afgelopen donderdag 75 minuten vertraging door een defecte wissel bij Breukelen. Dus dat was weer een formuliertje.
Duck is terug en dat zul je merken >:)
pi_1448165
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 10:08 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ook hier moet een slotje OP !
ik las in een ander topic iets over kinderachtig gedrag en volgens mij valt jengelen om een slotje daar ook onder
Duck is terug en dat zul je merken >:)
  maandag 20 augustus 2001 @ 15:27:05 #17
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1450501
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:08 schreef Ellen het volgende:
Aangezien dat de NS een heleboel ergernissen teweeg brengt, hierbij een topic waar je lekker in kan mopperen op de treinen die weer eens te laat waren of helemaal niet op het perron aankwamen.
Elke dag zie ik wel een topic hierover verschijnen.
Doe je best
Ok:
quote:
Conducteur in elkaar geslagen door treinreiziger

Uitgegeven: 20-8-2001 14:08

AMSTERDAM - Een conducteur van de Nederlandse Spoorwegen heeft maandag verwondingen aan het hoofd opgelopen doordat hij werd geslagen door een reiziger.

Het incident vond plaats bij station Amsterdam Amstel en had tot gevolg dat verscheidene stoptreinen uitvielen en werden omgeleid.

Over de aanleiding van het voorval heeft de Railverkeersleiding geen informatie. Wel meldt een zegsman dat de dader is aangehouden.

De conducteur van de bewuste intercity naar Eindhoven liep door de klappen een blauw oog en een gescheurde wenkbrauw op

www.nu.nl
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 21 augustus 2001 @ 17:00:18 #18
15056 Temmink
Nou gewoon... Temmink.
pi_1458587
De NS? ARGHHH!!! Echt, ongeveer 90 procent van alle treinreizen die ik gehad heb was er wel iets mis, en had ik vertraging. En ik reis veel met de trein, vraag niet waarom. Echt... sta je lekker op het station, en ja hoor!
1. De trein in de richting van Amsterdam... heeft voor onbepaalde tijd vertraging.
2. Er is een wisselstoring, waardoor er verschillende treinen uitvallen, waarondere alle treinen vertrekkende van Schiphol
3. Er is een 3-dubbelige stroomstoring in de bovenleiding, treinverkeer op het traject Alkmaar-Den Helder is momenteel niet mogelijk.
En zo gaan we nog ff door! HA! Weten jullie koninginnedag nog?? Heb er 10 uur over gedaan om van Heiloo (bij alkmaar) naar sloterdijk te komen, toen heb ik een taxi genomen...

Long live the NS

Wat zoek jij hier?
pi_1458729
De NS, breek me de bek niet open!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_1458773
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 02:46 schreef Hooghoudt het volgende:
Je kan nog prima Poepen in de Trein, en genieten van de rust als de trein stilstaat is ook prima, niks mis mee.
Behalve als je van Amsterdam naar Kerkrade 7 uur in de trein zit, dankzij alle storingen/vertragingen en treinuitvallen
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  woensdag 19 september 2001 @ 18:34:30 #21
10858 AReLaXeD
Chupa Chups, Pak me en Lik me!
pi_1678994
Hoe en waar ergens kan ik me geld terug vragen? Dit omdat er vandaag maar eens geen trein reed op een tijdstip dat ik hem net nodig had.
Imagine And Keep On Wishin Upon A Star, Finally Realizing Who The Fuck We Are
pi_1679887
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:00 schreef Temmink het volgende:

1. De trein in de richting van Amsterdam... heeft voor onbepaalde tijd vertraging.
2. Er is een wisselstoring, waardoor er verschillende treinen uitvallen, waarondere alle treinen vertrekkende van Schiphol
3. Er is een 3-dubbelige stroomstoring in de bovenleiding, treinverkeer op het traject Alkmaar-Den Helder is momenteel niet mogelijk.

hum..woon in Hoogeveen, (idd, da's Drenthe ja) en moet iedere dag retour zwolle. Heb never nooit vertraging, alleen als er es zo'n trein uit de randstad te laat op zwolle aankomt.
Beste Temmink, er is hier nog ruimte zat in drenthe, kom hier wonen!!
  woensdag 19 september 2001 @ 20:22:51 #23
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1679897
Ik had vandaag een vertraging van maar 35 minuten!

Er viel maar een trein uit en die ander had gelukkig maar 5 minuten vertraging.

woensdag 19 september 2001 @ 20:37:49 #24
10858 AReLaXeD
Chupa Chups, Pak me en Lik me!
pi_1680030
quote:
Op woensdag 19 september 2001 20:22 schreef Vork het volgende:
Ik had vandaag een vertraging van maar 35 minuten!

Er viel maar een trein uit en die ander had gelukkig maar 5 minuten vertraging.

Jij woont toch in Hoorn? Dat is dan de zelfde trein die ik bedoelde van 07:50
Imagine And Keep On Wishin Upon A Star, Finally Realizing Who The Fuck We Are
pi_1687459
De NS heeft echt een flinke schop onder de kont nodig.. Ik reis nu elke dag met zo'n geel kloote ding
Ik ben in 3 weken 5 keer optijd geweest (waarvan ik 2 keer met de auto ben gegaan) dus 3 keer optijd in 12 dagen.. 't is zwaar triest.. en vandaag op de terug weg.. waar ik 2 uur over deed (normaal 45 min.) er moest weer eens een trein uitvallen... Heb ik een pechtraject of heeft iedereen hier last van
Maar ik geloof er ondertussen geen kloot meer van dat 80% van de treinen optijd rijdt.. als je mijn gemiddelde bekijkt is het net 25% van de treinen die optijd rijdt.. is toch diep triest.. En aangezien mijn OV nog niet in is gegaan en de treinkaartjes die ik nu gebruik te goedkoop zijn kan ik ook m'n geld niet terug krijgen... GRRRRRRRR ik WALG van dit bedrijf

-edit- typvauten

Ockeloen.
pi_1687469
De NS Rulez!! Dankzij een kleine vertraging, een week geleden in Eindhoven, kon ik meteen mee, anders had ik 3 kwartier moeten wachten
pi_1687484
quote:
Op donderdag 20 september 2001 17:58 schreef clowntje het volgende:
De NS Rulez!! Dankzij een kleine vertraging, een week geleden in Eindhoven, kon ik meteen mee, anders had ik 3 kwartier moeten wachten
Als je al moet gaan rekenen op een trein die vertraging heeft..... Hoe erg suckt je beleid dan
Ockeloen.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:20:36 #28
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6530396
Ja, ik ga toch even topickicken want ik moet mijn frustratie kwijt en hoef niet zonodig een eigen topic te hebben.

Waarom, oh waarom, wordt er op Utrecht Centraal op dagen zoals vandaag en gisteren, toch altijd over ALLE trajecten waar vertraging is berichten omgeroepen, BEHALVE over de treinen richting Hilversum en verder???

Op het bord blijft gewoon de trein, zonder vertraging, aangekondigd staan, maar opdagen ho maar en niemand die even denkt: Goh, laten we die massa mensen, die elkaar inmiddels bijna van het perron af duwen van de drukte, eens informeren wanneer en ķf hun trein nog komt vandaag!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6578131
Okee
richting Hilversum EN VERDER? Dat is OF Amsterdam Of Amersfoort, beide zijn beter te bereiken dan via Hilversum. Voorts: ik denk dat je gewoon pech gehad hebt, en geloof eigenlijk niet dat de Hilversum-reizigers stelselmatig gedesinformeeerd worden. Maar misschien kun je daar eens een klein statistisch onderzoekje aan wijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_6585303
ik ga 3 jaar ongeveer 4 keer per week met de trein (Alkmaar-Sloterdijk), en heb niets te klagen. Af en toe es een vertraging enzo. Tis ff lastig, maar kan gebeuren.

Kan aan mij liggen, maar volgens mij valt het wel mee..

pi_6586465
Ik vind het trouwens niet terecht om alleen op de NS te klagen,

De rails, wissels en bovenleiding zijn eigendom van de staat. Dus als dat kapot is gaarne klagen bij de staat en niet op de NS die dit huurt van de staat dus daar ook niks aan kan doen

Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_6586684
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee
richting Hilversum EN VERDER? Dat is OF Amsterdam Of Amersfoort, beide zijn beter te bereiken dan via Hilversum. Voorts: ik denk dat je gewoon pech gehad hebt, en geloof eigenlijk niet dat de Hilversum-reizigers stelselmatig gedesinformeeerd worden. Maar misschien kun je daar eens een klein statistisch onderzoekje aan wijden
Dat is Amsterdam om precies te zijn. De sneltrein (veredelde stoptrein, maar in het Gooi moet het mooier klinken) die zowel in Amersfoort als Hilversum stopt komt niet in Utrecht.

Sinds de Intercity niet meer stopt in Hilversum (sinds ą1995 als ik me goed herinner) heb ik van diverse mensen complottheorieën gehoord over de NS vs. Hilversum, dus deze kan er ook nog wel bij.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_6616014
Wil dit topic toch even gebruiken om te klagen! Ik hoef alleen maar op maandagochtend en vrijdagmiddag met de trein, maar vandaag was het voor de 2e week achter elkaar weer zover! Gewoon géén treinen naar Lage Zwaluwe! Daar sta je dan! Zeker tijden wachten tot die bussen er eens zijn en toezien hoe de mensenmassa zich daar allemaal tegelijk in wil proppen! Dacht het niet!

Het is vaak overmacht, ik weet het. Dus vaak kan je de NS niet echt wat kwalijk nemen als je er beetje redelijk over nadenkt, maar het blijft erg irritant!

Please, find my happy place!
pi_6616101
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:28 schreef Essiepessie het volgende:
Wil dit topic toch even gebruiken om te klagen! Ik hoef alleen maar op maandagochtend en vrijdagmiddag met de trein, maar vandaag was het voor de 2e week achter elkaar weer zover! Gewoon géén treinen naar Lage Zwaluwe! [..]
http://www.nu.nl/news.jsp?n=73743&c=10

"Kind door trein overreden op station Lage Zwaluwe"

pi_6618260
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 13:39 schreef Echoes het volgende:
ik ga 3 jaar ongeveer 4 keer per week met de trein (Alkmaar-Sloterdijk), en heb niets te klagen. Af en toe es een vertraging enzo. Tis ff lastig, maar kan gebeuren.

Kan aan mij liggen, maar volgens mij valt het wel mee..

Nou volgens mij niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazķn Alianza Lima Corazķn para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6618452
quote:
Op maandag 4 november 2002 12:33 schreef Chao.Khao het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=73743&c=10

"Kind door trein overreden op station Lage Zwaluwe"

En weer vertragingen, achterlijk kind!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 4 november 2002 @ 20:44:04 #37
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6624999
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee
'En verder' betekent in mijn geval Naarden-Bussum en dat is toch echt vanuit Utrecht met de trein het snelst te bereiken via Hilversum.
En voor de goede orde: Die trein (die dus na Hilversum nog verder gaat richting N-B) heeft als eindpunt Leiden. Hij volgt dus kort gezegd de route Utrecht-Hilversum-Naarden Bussum-Weesp-Duivendrecht-Schiphol-Leiden en stopt op alle tussengelegen stations. Hoezo een stoptrein?
Verder gaat er (indien de NS geen problemen heeft, en tja...wanneer is dat zo? ) ook nog een pendeltrein tussen Utrecht en Hilversum, en dan kun je voor N-B in H'sum overstappen op de sneltrein uit de richting A'sfoort. Alleen...die overstap haal je dus 9 van de 10x niet, dus dat heeft weinig zin.

En nog even over dat omroepen: het was niet de eerste keer dat het me opviel. De trein naar H'sum heeft echt heel vaak (grote) vertraging of valt uit, maar als er een keer wat over omgeroepen wordt ben ik echt verbaasd.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 15 december 2002 @ 19:25:26 #38
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_7352038
De NS heeft nieuwe vertrekborden.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_7359673
ik ga elke dag met de trein naar school en ik kom elke week wel een paar keer te laat op school omdat de trein vertraging had of helemaal uitviel. en vooral in de winter als het zo koud is, is het echt kut om de hele tijd op zijn koud en tochtig perron te moeten wachten. En ik vind het ook kut als de trein zo vol zit dat je moet staan, het is ten eerste niet fijn voor de reizigers en ten tweede is het ook nog eens hartstikke gevaarlijk
pi_8450973
Vandaag waren zo ook weer goed bezig.

Eerst vertraging

Komt de trein aanzetten is het maar 1 treinstel

Sta je als sardientjes op elkaar gepropt komt die zo een doos van een conductrice ook nog effe zeggen dat we meer in de gangen (langs de zitplaatsen moeten staan), maar aangezien dat het daar ok vol was ging dat niet.

pi_8450989
Ach, je had het tenminste niet koud!

Koude trein, klote NS.

pi_8453372
Tussen Kerst en Oud & Nieuw. Ik zat in m'n intercity richting Utrecht.. Staan we bij Zwolle.. "Dit is het eindpunt van deze trein" Wat bleek? Een aantal jeugdigen hadden een elektriciteitskastje op het traject Zwolle-Amersfoort dermate toegetakeld met vuurwerk dat ' treinen' aldaar onmogelijk was geworden.. Afijn..Alles was keurig geregeld. De stoptrein richting Deventer stond aan de overkant van het perron te wachten op onze Intercity om.
Bij aankomst in Deventer stond een Koploper richting Apeldoorn-Amersfoort paraat om ons op te pikken.
Daar aangekomen kwam de trein naar Utrecht net aanrijden! Hup hup, beetje rennen & gered. En toen ineens... Bij Bilthoven stonden we stil.. Ik zat ik een treinstel samen met twee conducteurs.. dus even gevraagd wat er loos was met onze gecombineerde Intercity Den Haag-Rotterdam. Rem vastgeslagen.. Oops.. En zo'n trein heeft nogal wat bakken.. Rond de 350 m. lang was ie, vertelde de beste man me.
Na 10 minuutjes konden we weer verder.
Uiteindelijk iets meer van 45 min. vertraging gehad. Maar erg vond ik 't niet. 't Ritje ging verder geweldig & degene met wie ik die dag ging stadten -en die dus al een poosje in Utrecht was- maakte alles goed!

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 13-02-2003 11:42]

(Un)masking for the greater good.
pi_8453487
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 11:37 schreef Natalie het volgende:
Ik zat ik een treinstel samen met thee conducteurs..
Dat geeft wel weer redelijk aan wat die de hele dag doen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_8453526
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 11:41 schreef Litpho het volgende:

Dat geeft wel weer redelijk aan wat die de hele dag doen .

Grin.. ik geloof niet dat ze thee aan t drinken waren. Hahahaha!
Maar thanks voor t aangeven. Typo is veranderd
(Un)masking for the greater good.
pi_8454131
Zelf geen last, op 5 min vertr. na. Maar op A'dam CS vielen 2 treinen achter elkaar uit, lekker weer. Gek dat mensen er van gaan balen he?

De trein naar [desbetreffende bestemming] zal vandaag helaas niet rijden...

Wat nou helaas, zet maar een reservetrein in! eikels!!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 20 april 2003 @ 23:02:12 #46
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_9904818
Waar ik me dus echt enorm aan kan storen is dat ik geen weekend retour kan kopen. Als ik dus op vrijdag of zaterdag naar Amsterdam wil, moet ik dus twee losse kaartjes kopen.

In Duitsland kun je dus wel een weekend retour kopen, dat noemen ze "schönes Wochenende" en dat kost dus echt niets. Je rijdt daar voor heel weinig geld door heel het land.

Misschien een optie om in de sjoek sjoek industrie hetzelfde te gaan doen als in de luchtvaart en moet de NS maar gaan fuseren met een grote europese partner. Lijkt mij niet zo slecht. Misschien dat het dan wel rendabel wordt.

maandag 21 april 2003 @ 10:09:46 #47
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_9911073
quote:
Op donderdag 20 september 2001 17:58 schreef clowntje het volgende:
voortaan beter timen dus!!
There is no ultimate truth
  maandag 21 april 2003 @ 10:12:27 #48
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_9911100
en nu ik toch bezig ben. Ik erger me aan de NS maar ook aan die stomme oude dubbeldekkers met groene bankjes. Je kan amper zitten en kijkt de godganse reis tegen stomme groene bekleding aan
There is no ultimate truth
pi_9911812
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:02 schreef _asterix_ het volgende:
Waar ik me dus echt enorm aan kan storen is dat ik geen weekend retour kan kopen. Als ik dus op vrijdag of zaterdag naar Amsterdam wil, moet ik dus twee losse kaartjes kopen.
Het weekendretourtje bestaat nog steeds hoor. Is gewoon uit de automaten te halen zelfs.
  maandag 21 april 2003 @ 12:04:08 #50
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_9912482
Van zat op zon ja....maar als je dan al op vrijdag wilt gaan. Of gewoon een retour van twee dagen...dat kan ook niet als ik bv op maandag ga en op dinsdag terug kom. Dan zal ik toch twee enkeltjes moeten kopen
pi_9912516
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:02 schreef _asterix_ het volgende:
Waarom zou je dat niet kunnen kopen?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9912558
quote:
Op maandag 21 april 2003 10:12 schreef Terrah het volgende:
en nu ik toch bezig ben. Ik erger me aan de NS maar ook aan die stomme oude dubbeldekkers met groene bankjes. Je kan amper zitten en kijkt de godganse reis tegen stomme groene bekleding aan
DD-AR's / DDM's zijn niet echt okay nee...

Maar ze zijn er gelukkig ook niet al te veel...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 17 juni 2003 @ 09:46:52 #53
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_11161070
*schop*
Gisteren vanuit Haarlem naar Den Helder. Trein van 22:39 had weer eens vertraging, dus ik redde echt op de minuut de trein naar Den Helder.
Dacht ik.
"Let op Omroepbericht".
Die kwam dus niet, dus ik ga geīrriteerd op de volgende trein zitten wachten, komt er iemand langs die terloops opmerkt dat de trein even op een ander spoorbinnenkomt "Let op omroepbericht".. WELK omroepbericht?
(Die jongen had gezien dat er een of andere conducteur een briefje plakte op een bordje "Trein naar den helder vertrekt van spoor 7.
Knurft. Je kon stift en papier pakken, dan kan je het ook vast TIJDIG omroepen!)

20 minuten later in een tijdsbestek van max. 5 minuten hoor ik TWEE keer hetzelfde bericht. Wegens seinstoring .. bla.. Alkmaar.. bla.. Den Helder.. bla..'

Eikels.. Dat er vertraging is, is tot daar aan toe. Maar waar ik me zo aan erger is de incapabiliteit om te communiceren. Er staat al een half uur van tevoren: "Let Op Omroepbericht!" Dan vind ik dat dat omroepbericht er ook TIJDIG moet komen.}:|

Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_11161468
Vandaag kwart over 7 de trein geprobeerd te pakken, de trein kwam om tien over half 8 . Ik wil met de trein naar Amsterdam ....gaat de trein niet verder dan Zaandam...half uur gewacht op bussen daar, anyway, ik kom half tien dus op me werk aan, en dit allemaal omdat ze al 3 weken een seinstoring hebben.....
  dinsdag 17 juni 2003 @ 10:11:22 #55
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_11161556
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 10:06 schreef BobRooney het volgende:
Vandaag kwart over 7 de trein geprobeerd te pakken, de trein kwam om tien over half 8 . Ik wil met de trein naar Amsterdam ....gaat de trein niet verder dan Zaandam...half uur gewacht op bussen daar, anyway, ik kom half tien dus op me werk aan, en dit allemaal omdat ze al 3 weken een seinstoring hebben.....
'

Volgens mij komt dat niet door de seinstoring maar door de trein die ontspoort is tussen Amsterdam en Haarlem.

Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  dinsdag 17 juni 2003 @ 10:13:22 #56
38344 knokkels
pi_11161600
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 10:11 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:

[..]

'

Volgens mij komt dat niet door de seinstoring maar door de trein die ontspoort is tussen Amsterdam en Haarlem.

Tss eerst massale seinstoring en nu weer een ontspoorde trein?
NS
  dinsdag 17 juni 2003 @ 10:13:46 #57
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_11161608
Intercity van Maastricht naar Eindhoven.

Tijdens de spits een behoorlijk druk tracé. En wat zet de NS vanochtend in? 5 treinwagons waarvan 3 1e klas!

dinsdag 17 juni 2003 @ 10:14:58 #58
38344 knokkels
pi_11161632
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 10:13 schreef Strolie75 het volgende:
Intercity van Maastricht naar Eindhoven.

Tijdens de spits een behoorlijk druk tracé. En wat zet de NS vanochtend in? 5 treinwagons waarvan 3 1e klas!

Beoordelingsvermogen van een pakje vla zullen we maar zeggen.
pi_11161710
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 10:11 schreef KapiteinRuigbaard het volgende:

[..]

'

Ja...zal wel, maar waarom rijden de sneltreinen wel gewoon door...dat is nog zoiets, sneltreinen kunnen wel naar Amsterdam, stoptreinen niet.
pi_11164567
Logica van de NS:
quote:
Tienduizenden treinreizigers tussen Amsterdam en de Kop van Noord-Holland zijn in de afgelopen weken de dupe geworden van vertragingen en uitgevallen treinen. Oorzaak hiervan zijn storingen in de apparatuur waarmee ProRail het treinverkeer beveiligt en regelt. ProRail heeft aan NS laten weten dat het verhelpen van de storingen nog zeker een week gaat duren. Dit maakt het onvermijdelijk dat minstens tot en met vrijdag 20 juni een beperkte dienstregeling geldt tussen Amsterdam en de Kop van Noord-Holland. NS betreurt de nadelige gevolgen voor de reizigers. Ondanks dat de oorzaak van de hinder niet bij NS ligt, kunnen zij een beroep doen op de regeling 'Geld terug bij vertraging'.
Jammer alleen dat als je altijd met de intercity rijdt je maar 15 minuten vertraging hebt, dan kun je niet eens gebruik maken van die regeling. (Werd trouwens afgelopen weekend ook heel lachend verteld door iemand van ProRail op TV of in de krant, dat ze geen financiele schade oplopen omdat de vertraging te klein is om gebruik te kunnen maken van die regeling).
Maar ik heb wel een half uur vertraging omdat ik door die klote seinstoring mijn bus mis, maar dat wordt dan weer niet vergoed
pi_11166901
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 10:14 schreef knokkels het volgende:

[..]

Beoordelingsvermogen van een pakje vla zullen we maar zeggen.

Erger nog, beoordelingsvermogen van een bedorven doperwtje of een koud poffertje
Tomdiedom!
pi_11176309
vandaag nix te klagen! ik ga altijd met paar klasgenoten met de trein naar school, mochten we 1e klas zitten van de controleur omdat we anders in dat halletje moesten staan.

dank u wel meneer!

pi_11178371
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 10:18 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Ja...zal wel, maar waarom rijden de sneltreinen wel gewoon door...dat is nog zoiets, sneltreinen kunnen wel naar Amsterdam, stoptreinen niet.

Bullshit, vanochtend reed er geen enkele trein over het trace. Er is een amoniaktrein ontsporrd en heeft over 2 kilomter de rails aan stront getrokken omdat een of andere debiel een blok beton op de rails heeft gelegd. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
It's in the air tonight
pi_11178579
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 21:00 schreef Summertime het volgende:

[..]

Bullshit, vanochtend reed er geen enkele trein over het trace. Er is een amoniaktrein ontsporrd en heeft over 2 kilomter de rails aan stront getrokken omdat een of andere debiel een blok beton op de rails heeft gelegd. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Okay...ik ben de enige op Zaandam die treinen voorbij heb zien komen...
pi_11180264
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 21:09 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Okay...ik ben de enige op Zaandam die treinen voorbij heb zien komen...

Je reageerde op een stremming tussen Haarlem en Sloterdijk door een ontsporing..... Ik zag niet dat het over Zaandam ging
It's in the air tonight
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:41:03 #66
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_11198518
Al twee weken lang, mis ik elke dag de aansluitende trein. Dus al twee weken lang elke dag een half uur vertraging.

Vandaag had ik twee treinen eerder genomen. En toch kwam ik een half uur te laat op plaats van bestemming. Seinstoring, bleek later. De trein stond dus in een file, en niemand neemt de moeite om iets om te roepen.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:44:35 #67
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_11198607
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 12:14 schreef Andyvie het volgende:
Logica van de NS:
[..]
Ze hebben wel degelijk financiele schade...

De vertragingen zijn in Noord Holland misschien nog wel klein, maar ze stralen uit naar de rest van Nederland. Bijv de trein uit Haarlem naar Maastricht heeft in Noord Holland maar 5 minuten vertraging, maar dat wordt dus steeds meer en hij haalt de vertraging niet meer in...

En dan krijg je het geval dat mensen hun aansluiting missen (zie mijn post hierboven) en zo alsnog een half uur vetraging hebben... En dat ik in N-Brabant elke dag mijn aansluiting mis komt dus door die baggerzooi waar ProRail mee bezig is in N-Holland.

dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  FOK!fotograaf donderdag 19 juni 2003 @ 00:06:15 #68
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_11208664
Het is nu eenmaal een grote puinhoop bij de NS, rij er elke werkdag mee, en elke keer is er wel weer wat. En daar betaal je elke maand weer een vermogen voor, en toch durfen ze het tarief steeds weer te verhogen....

Maar deze week wordt het voor mij de laatste dat ik de NS sponsor:

Vrijdag staat hij bij de dealer voor mij klaar, mijn Beta Ark scooter

Uitegrekend over 2 jaar bespaar ik een ongeveer een kwart aan reiskosten, en ben elke dag een uur (!!) korter onderweg. (De beroemde NS vertragingen niet meegerekend) Ok, als het regent zit je bij de NS droger, maar met een goed regenpak moet dat geen probleem zijn.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_11641147
De NS.

Een miljarden subsidies verslindend apparaat dat zo slecht georganiseerd is dat geen mens in dit piepkleine land fatsoenlijk vanuit het Noorden naar het Zuiden, of van Oost naar West kan reizen. Laat staan dat er een hoog frequente verbinding tussen kleinere gemeenten onderling wordt onderhouden. De burgers betalen via de belastingen een vermogen aan een failliet openbaar vervoer systeem. Wie op dit systeem is aangewezen, betaalt een schandalig hoge prijs voor vertragingen, slechte verbindingen, vuil en kapot materiaal en met een beetje pech is zijn vertrek of eindpunt slechts bereikbaar met een belbus of taxi.

Dus jaagt men de burger in het eigen vervoer met als gevolg verstopte wegen, dure wegenbelasting, dure accijns op de brandstof, BTW, BVB, milieu- en mobiliteitstoeslagen, gemeentelijk ontmoedigingsbeleid, duur parkeren of totaal geen mogelijkheid tot parkeren. Zelfs tijdelijke kwartjes worden permanent gemaakt.

pi_11671074
nice.. een klaag over de NS topic. Daar heb ik nog wel een verhaal aan toe te voegen.

Afijn, op een zekere maandagmiddag vertrek ik om 15.15 uur vanaf station Rotterdam Alexander in de richting van Deventer, mijn eindstation. Om mij nog steeds onbekende reden (ik vermoed door Murphy) begon de trein al met een vertraging van 20 minuten. "Tsja, kan gebeuren" dacht ik toen nog en ik nam plaats in een redelijk comfortabele 4 persoons zithoek. Tot aan Utrecht centraal niks bijzonders, zoals 'gewoonlijk'. In utrecht stapt er een niet onaantrekkelijk meisje in en komt tot mijn grootste verbazing tegenover mij zitten. Ik was spontaan de vertraging vergeten.
De rit naar Amersfoort verliep (te) snel, mede omdat we (ik en dat meisje) nogal wat praatten en zij, helaas, in Amersfoort eruit moest. Afijn, niks aan te doen. Nog met de jonge schone in m'n hoofd gingen we verder richting Apeldoorn. Plots, zo'n kilometer voor station Apeldoorn staan we stil. Ik dacht er toen nog niks van, want stilstaan met een trein komt regelmatig voor. Na een kwartier begon ik me toch te ergeren aan het feit dat we stilstonden en dat er geen omroepbericht kwam waarom we stil stonden. Eindelijk, na een half uur een bericht: "beste reizigers, helaas is er met de trein voor ons een ongeluk gebeurd en we reizen terug naar Amersfoort". "Kut", roep ik luidkeels en zie wat geirriteerde gezichten mijn kant op draaien. Verscheidene medepassagiers pakken pen en 'ik eis geld terug formulier' en beginnen druk te pennen. "He, dat wil ik ook", was m'n eerste gedachte.
Na ruim drie kwartier stil te hebben gestaan vertrekken we eindelijk terug naar Amersfoort. Daar weer aangekomen krijgen we keurig te horen dat we over kunnen stappen op de internationale trein richting Munchen die omrijdt via Zwolle. Ik had geen idee waar die trein vertrok, dus ik volgde de meute maar en met succes. Even later zaten we met z'n allen weer in de trein en gingen met redelijke vaart richting Zwolle. Ik hoor me zelf nog denken "wat een dag, nu zal ik alles wel gehad hebben" en prompt staan we weer stil. 'In the middle of nowhere' deze keer. Opnieuw een half uur geen enkel geluid uit de omroepsprekers en men begint aan elkaar te vragen wat er aan de hand is. Niemand heeft enig idee. Met ingehouden adem luistert de coupe aandachtig als er geluiden uit de luidspreker komen: "Beste reizigers, de stoptrein voor ons is helaas kapot, we gaan hem nu proberen te maken. Excuses voor het ongemak". Luidkeels roep ik deze keer het wat nettere "dat kan er ook nog wel bij" en trek slechts enkele geirriteerde gezichten. Opnieuw duiken de mensen die net netjes hun formuliertjes hadden ingevuld, in hun tassen, om het formulier weer te pakken en de opgelopen vertragingtijd te veranderen. Een glimlach verschijnt op m'n gezicht, ondanks alle ellende. Ik doe net weer m'n oordopjes in om wat muziek te gaan luisteren als het omroepbericht meldt dat de trein voor ons niet gemaakt kan worden en dat we hem gaan duwen.
Dus, zo gezegd zo gedaan en op weg ging de stoet. met een slakkegangetje waar een rolstoeler het niet warm of koud van krijgt tuffen we verder naar station Wijhe (we duwden namelijk een stoptrein). Vanuit Wijhe door naar station Olst, waar het NS personeel met het briljante idee aan komt zetten dat we er misschien wel langs kunnen via het andere spoor. Dus na een kwartier van overleg tussen verscheidene machinisten en conducteurs wordt er besloten om die optie maar eens te proberen. En waarempel, het lukte. Met een behoorlijke vaart (ook de machinist had er genoeg van, die moest namelijk nog wel een eind) reden we richting Deventer waar we om 21.13 aan komen. 'Slechts' 4 en een half uur later dan gepland. Ik lach nog om het vertragingsbord dat boven het spoor hangt (de intercity van 18.47 heeft een vertraging van ongeveer 30 minuten), ga langs het loket voor m'n 'ik wil geld terug'-formulier en kan wonder boven wonder meteen instappen in de bus naar huis. The end.

Het is lente: De vogels doen het, de vlindertjes doen het, de bijtjes doen het... zullen wij het ook doen?! -Nee gekkie, wij kunnen toch niet vliegen
pi_11673758
Van Hoorn naar Zetten, alles gaat goed tot we station elst verlaten..wisselstoring, 30 minuten stil gestaan in een muffe stikwarme trein.. erg lekker
pi_11710366
Ik erger me aan het feit dat ze aan het sjoemelen zijn met de geld terug bij vertraging dienst.

Ik maak er al jaren gebruik van, kreeg altijd een excuusbrief en geld. Nu krijg ik echter al twee keer de mededeling dat er gegevens ontbreken, of ik die nog ff op wil sturen. De eerste keer twijfelde ik nog aan me zelf en gooide ik, niet meer wetende wat mijn vertraging was, de brief weg.

Toen ik de tweede brief stuurde, lette ik natuurlijk extra goed op dat ik alles invulde, maar nee hoor: weer die brief. Volgens mij sturen ze gewoon standaard iedereen de mededeling dat er iets ontbreekt in de hoop dat veel mensen die het allemaal niet meer precies weten, de brief weggooien.

Ik heb de laatste brief gewoon terug gestuurd en vermeld dat ik op heen en terugreis meer dan 60 minuten vertraging had. (wat eigenlijk heenreis 30-60 minuten was). Eens kijken wat er nu gebeurd.

Meer mensen die deze brieven ontvangen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')