Hun ouders regaeerden er op met dat ze enkel wilden dat hun kind gelukkig was, de bekeerde jongeren zelf reageerden op de vraag "wat zou jij doen als je kind op een gegeven moment zegt: pap, ik wil joods of katholiek etc worden" dus negatief.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:02 schreef Teerwater het volgende:
"Maar, en nou komt de hele kwestie: hoe reageerden hun ouders er op. Ik meende dat in beide gevallen het natuurlijk wennen was voor de ouders, maar die ouders accepteerden het wel omdat ze wilden dat hun kind gelukkig was. Toen werd hun gevraagd van: wat zou jij doen als je kind op een gegeven moment zegt: pap, ik wil joods of katholiek etc worden?"
Aan wie wordt nu gevraagd wat ze zouden doen als hun kind katholiek of joods wordt? Aan de ouders van de bekeerde moslim, of aan de bekeerde moslim zelf?
Ik kan me niet voorstellen dat het voor de ouders een probleem is.
Nou, ik geloof dat zijn familie hem niet negeerde, maar zij accepteerden teminste zijn eigen keuze. Hij laat nu al idd doorschemeren zijn eigen kinderen niet die keuze te geven die hem zo vrijelijk is gegeven.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:06 schreef Sportguy het volgende:
Het is wel een extreem geval en zeker ook dubieus. Hij vind zijn keuze normaal en raar dat zijn familie hem negeert maar van zijn kinderen verwacht hij dezelfde lijn.
Typisch geval van "zwaar" heilige overtuiging dat er een aantal zaken zo zijn zoals hij denkt, wat opzich ook wel kan. Jammer is het feit dat hij nu al door laat schemeren dat zijn kinderen later geen recht op een eigen mening zullen krijgen.
Nou het is te hopen, ze waren denk al dik in hun 20er jaren (Bij haar is dat natuurlijk al helemaal niet te zeggen)quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:11 schreef Teerwater het volgende:
Oh, oké. Ik denk dat het inderdaad komt omdat de kinderen een stuk fundamentalistischer zijn geworden dan hun ouders. Vraag maar eens aan een ouder in Staphorst wat ze er van zouden vinden als hun zoon moslim wordt.
Het heeft dus niet zo veel met moslim te maken, maar met fundamentalisme. Een kind dat zich net bekeerd heeft, kan zich niks anders meer voorstellen ook voor hun kinderen. Seculiere ouders zijn helemaal niet zo overtuigd van hun levensvisie, en voelen al helemaal geen drang om die visie hun kinderen op te dringen. Dat is inderdaad een stukgezonder. Maar de bekeerde kinderen zijn nog jong, waarschijnlijk worden ze nog wel gematigder.
Hoe weet jij dat nou? Misschien voelt dat kind zich ongelukkig als moslim. Er is maar 1 persoon die dat kan bepalen, dat is dat kind zelf. Ieder persoon moet voor zichzelf kunnen bepalen welk geloof die persoon wil aanhangen en iedereen, inclusief ouders, hebben dat maar gewoon te accepteren!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leuk programma was dat
Op een gegeven moment was de vraag: "Wat vind je belangrijker voor je kind? Dat hij/zij gelukkig is, of dat hij/zij moslim is?"
Het antwoord was zeer goed en was: "Mijn kind is gelukkig als hij/zij moslim is"
En dat klopt.
misschien is dat kind helemaal niet gelukkig als hij/zij moslim is.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leuk programma was dat
Op een gegeven moment was de vraag: "Wat vind je belangrijker voor je kind? Dat hij/zij gelukkig is, of dat hij/zij moslim is?"
Het antwoord was zeer goed en was: "Mijn kind is gelukkig als hij/zij moslim is"
En dat klopt.
Want alle Moslims zijn gelukkig.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leuk programma was dat
En dat klopt.
Niemand wordt verplicht. Als ouders hun islamitische plicht volbrengen en hun kind de ware Islam leren, dus niet wat de media mensen graag voorspiegelt, zal een kind gelukkig zijn omdat hij/zij moslim is.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:44 schreef Sportguy het volgende:
@KirmiziBeyaz:
Je zal zeker niet ongelukkig zijn als moslim of als je een ander geloof aanhangt.
Maar zal het kind wel gelukkig zijn met het feit dat hij/zij wellicht geen keuze krijgt en min of meer verplicht wordt door de ouders om moslim te zijn.
Totdat zoonlief homo blijkt te zijn. Wedden dat hij niet gelukkig is?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ouders hun kinderen volgens islamitische waarden en normen opvoeden is er geen andere mogelijkheid dan dat ze gelukkig zijn. Dat maakt het verschil tussen de Islam met het christendom en het jodendom.
Daar hebben moslims geen invloed op. De oorzaak ligt buiten de moslims.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Want alle Moslims zijn gelukkig.
Daarom zijn ze ook steeds zo gefrustreerd en roepen ze bij het minste al "discriminatie!" en "racisme!".
Niemand heeft het tot nu toe nog over dwang gehad. De Islam kent geen dwang.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:46 schreef Toeps het volgende:
Ik begrijp niet waarom Moslims toch altijd zo selectief lezen. Ik die koran staat toch echt dat er geen dwang in geloof is, en dat Allah de enige is die mag oordelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |