En vergeet de russische Igla en Strela niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:50 schreef Piro het volgende:
[..]
Met als verschil dat een Apache ZO op de radar staat en een Comanche zo.
[..]
Man portables zijn ook geleideraketten, en laat OBL nou een shitload van die dingen gekregen hebben in de jaren 80..
En ze worden alleen maar beter, ook daar bij de Pakistanis en de Iraniers.
site erbij gezocht (had de foto gegoogled) ... maar wie is nu wat?quote:Magnifique et rare image de bâtiments de 5 nations engagées dans l\'opération Enduring Freedom en mer d\'Oman. De haut à gauche en bas à droite : ITS Maestrale (F 570), FS De Grasse (D 612), USS John C. Stennis (CVN 74), USS Port Royal (CG 73), FS Charles de Gaulle (R 91), HMS Ocean (L 12), FS Surcouf (F 711), USS John F. Kennedy (CV 67), HNLMS Van Amstel (F 831), and ITS Luigi Durand de la Penne (D 560) (18 avril 2002).
http://www.netmarine.net/bat/porteavi/cdg/photo62.htm
Bovenaan beginnen en dan van links naar rechts volgens mij....quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
site erbij gezocht (had de foto gegoogled) ... maar wie is nu wat?
Mijn frans is uitermate roestig.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
site erbij gezocht (had de foto gegoogled) ... maar wie is nu wat?
Ja natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar het doet er niet toe HOE hij op de radar, hij vliegt gewoon naar zijn doel en begint te schieten en als het leeg is (bij een comanche een stuk eerder) vliegt hij weer naar huis.
[..]
natuurlijk zijn het geleideraketten wat dacht je dan??
de kennedy is dat vliegdekschipquote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:09 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Bovenaan beginnen en dan van links naar rechts volgens mij....
Dan zat ik er dus goed naast want dan zou die onderaan rechts moeten varen achter dat vliegdekschip, dat is dan de Kennedy![]()
omdat dat enkel bruikbaar is om te voorkomen dat ze op je schieten, als er eenmaal geschoten is moet je gaan ontwijken (=manouvreren = stealth weg) vandaar dat het weinig nut heeft tegen manpads.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:12 schreef Piro het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel.
Grotere signature staat garant aan eerdere ontdekking op radar.
En als het geleideraketten zijn zoals je zelf ook zegt, waarom zou een stealthframe dan in HEMELSNAAM nutteloos zijn?
Dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
de kennedy is dat vliegdekschip
volgens mij is dan het schip eronder de van Amstel rechts van de la fayette klasse
Ze kunnen de tering krijgen met die bootjes.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:20 schreef sp3c het volgende:
0w dan lees ik het verkeerd never mind ... wel onduidelijke uitleg zeg bij die Fransen nu weten we het nog niet
Nee, een stealth vliegtuig kan zijn straalmotor(en) in de romp plaatsen met de luchtinlaat en uitlaat zoveel mogelijk weg van de verwachtte radarhoek gericht. Ook kan het hoog genoeg vliegen om niet gezien te worden door mensenogen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:13 schreef Piro het volgende:
[..]
Dan zijn stealthvliegtuigen zeker ook een onzinnig concept.
Een stealtheli is buitengewoon handig en wel hierom:
Wordt moeilijker voor geleideraketten om het ding uit de lucht te schieten.
Kan eventueel ook nog een gevecht aangaan, wat een UAV niet kan.
Is \\\'slimmer\\\', UAV\\\'s denken alleen in hun eigen sourcecode, daar buiten kunnen ze niet werken.
Je hoeft het ding niet alleen voor verkenning te gebruiken.
Zou het dan ook niet de laatste moeten zijn in de uitleg?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:38 schreef sp3c het volgende:
ik ga voor het meest rechtse schip
Die dingen zijn gigantischquote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:14 schreef CeeJee het volgende:
Die onderste is denk ik de Italiaanse Luigi Durand de la Penne, alleen die heeft meer dan 1 kanon en je ziet er 2 voorop. Recht voor de Kennedy vaart zo'n hoekige Lafayette, dan moet die achter de Kennedy wel de Nederlander zijn.
En nog maar eens een plaatje dat toont hoe godvergeten groot zo'n carrier wel niet is.
[afbeelding]
jij bent echt te triest voor woordenquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:58 schreef Piro het volgende:
[..]
Nederlands legerpersoneel heeft over het algemeen een IQ op kamertemperatuur, de bureaumilitairen en mensen met een ondersteunende functie zijn over het algemeen de enige met een opleiding.
Dat krijg je als je elke boerenhufter met een VBO diploma aanneemt.
HAVO of beter voor elke functie binnen defensie. Heb je nog wat aan je personeel dan een stel eikels dat elkaar vastbindt onder leiding van een commando en peuken op elkaar uitdrukt.
Dat soort trash is de baret niet waard..
Volgens mij ben jij prima geschikt voor het Amerikaanse leger.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 14:55 schreef Piro het volgende:
[..]
Yeah right.
Diploma\'s zijn, in tegenstelling tot hier, een vereiste in de VS.
Niet elke simpele figuur uit het platteland kan erin als hij zich gemotiveerd toont. Dat is hier wel anders.
Nederlands kanonvlees kan met minder dan VBO nog aan de bak.
En dan wil jij me wijsmaken dat het Amerikaanse kanonvlees nog stommer is?
Gaat er bij mij niet in.
Haalbare eisen stellen is een ding, maar Nederland slaat door.
Ik dacht eerder aan een Eu-versie van de Tomahawk.quote:
Het Galileo-project is niet bedoeld voor militairen, maar zou wel vrij zijn om te gebruiken, dus ook door militairen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
toch wel wat verkennings sattelieten niet zo groot als de vs ja maar toch wel een paar
en als ze dat niet hebben moet daar maar eens aangewerkt worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |