Ook een goeie...quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:02 schreef -Xerxes- het volgende:
Schindler's List
Idd, heb ik toen ook gezien...quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:03 schreef Weakling het volgende:
The Wave (1981)
Was voor mij destijds in ieder geval verplicht voer ...
Dat was ook de eerste die in mij opkwam, inderdaad.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:50 schreef oorlog het volgende:
Americain history X is natuurlijk ook een goede, maar je zou natuurlijk ook "naar de klote" ofzo kunnen uitzenden.
wat heeft een docu met kritiek op het amerikaanse wapenbeleid hier voor nut?quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:06 schreef gfree het volgende:
Bowling for Columbine
Die past beter in de les Nederlands, stukje volksmuziek.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:03 schreef robh het volgende:
The Wave
Lucas & Gea in Turkije
Schindlers List
de jeugd van tegenwoordig laten zien dat amerika zuigt... en dat we het hier beter hebben en moeten oppassen dat nl niet zo wordt, wat eigenlijk ook niet kan vanwege andere wapenwettenquote:Op donderdag 1 juli 2004 19:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat heeft een docu met kritiek op het amerikaanse wapenbeleid hier voor nut?
Denk je dat nou werkelijk? Dat maakt ze alleen maar meer nieuwsgierig.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:58 schreef fratsman het volgende:
Requiem for a Dream op zeker. Zondag voor het eerst gezien en wat een topfilm zeg...
Misschien dat de stoere pubertjes het dan wel uit hun hoofd laten om te experimenteren met drugs.
dat heeft nut...quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:36 schreef HAL9000S het volgende:
Ik denk dat ik voor Fahrenheit 11/9 zou gaan.
Deze film heet the day after. Best creepy met name tijdens de koude oorlog toen ik hem voor het eerst zag.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:34 schreef T1andonly het volgende:
Damn ben naam van de film kwijt, maar de film gaat over een atoomaanval op een Amerikaanse stad (volgens mij kansas city) en deze film zorgde voor grote angst bij de Amerikanen omdat nog niets over de gevolgen van zulke aanvallen bekend was.
Horrorscenario...
The Day After.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:34 schreef T1andonly het volgende:
Damn ben naam van de film kwijt, maar de film gaat over een atoomaanval op een Amerikaanse stad (volgens mij kansas city) en deze film zorgde voor grote angst bij de Amerikanen omdat nog niets over de gevolgen van zulke aanvallen bekend was.
Horrorscenario...
Dat was best een enge film toen ik het vele jaren geleden op tv zag. Ik geloof dat de omroepster toen zei dat toen president Reagan destijds best geschokt was van deze film.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:34 schreef T1andonly het volgende:
Horrorscenario...
Inderdaad.quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:13 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens heeft AHX een nadeel: men heeft het (voornamelijk stoiere gastjes) over de stoeprand scene. Dat vindt men het coolste aan de film
Nee.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:11 schreef vicz het volgende:
Ik dacht dat Maatschappijleer over NL gaat.....?
Which is now.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 10:34 schreef Witchfynder het volgende:
Thirteen, zodra hij uit is.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:54 schreef Mazora het volgende:
waar ging die ook alweer over? das experiment?
quote:The movie is based on the infamous "Stanford Prison Experiment" conducted in 1971. A makeshift prison is set up in a research lab, complete with cells, bars and surveillance cameras. For two weeks 20 male participants are hired to play prisoners and guards. The 'prisoners' are locked up and have to follow seemingly mild rules, and the 'guards' are told simply to retain order without using physical violence. Everybody is free to quit at any time, thereby forfeiting payment. In the beginning the mood between both groups is insecure and rather emphatic. But soon quarrels arise and the wardens employ ever more drastic sanctions to confirm their authority.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Clockwork Orange (die liet mijn maatschappij-leraar ook zien, al liepen er toen wel wat trutjes weg omdat ze niet door het geweld heen prikte)
Ja er zijn ook ouders langs geweest om te klagen, maar toen heeft de rector of de leraar (dat weet ik niet helemaal meer.) uitgelegd wat het idee achter de film is en gezegd als de kinderen het niet willen/mogen zien ze niet hoeven te komen, maar dat hij de film gewoon laat zien aan de rest.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:57 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]!
Nog problemen met ouders gehad?
Het Journaal.quote:Over hoe de maatschappij in elkaar steekt.
Jaa, inderdaad, dat is ook zo'nn schokkende film.quote:Op donderdag 1 juli 2004 18:37 schreef MikeyMo het volgende:
--knip-
The Basketball Diaries
-knip-
Wat een rebelse leraar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja er zijn ook ouders langs geweest om te klagen, maar toen heeft de rector of de leraar (dat weet ik niet helemaal meer.) uitgelegd wat het idee achter de film is en gezegd als de kinderen het niet willen/mogen zien ze niet hoeven te komen, maar dat hij de film gewoon laat zien aan de rest.
The Wave ken ik niet, maar La Haine gaat over drie vrienden in een achterstandswijk van Parijs. Ondanks hun verschillende achtergrond (een moslim, een jood en een neger) zijn het vrienden van elkaar en hebben een gemeenschappelijke vijand: de politie. La Haine betekend 'de haat' en is dus de haat tegen de politie. Erg goeie film!quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:13 schreef MikeyMo het volgende:
Kids, die was ik helemaal vergeten.
Kunnen mensen trouwens vertellen wat La Haine en The wave voor films zijn.
quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:02 schreef Zwansen het volgende:
American History X...
The Wave onzinnig en onrealistisch?!? Het is echt gebeurd!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 11:24 schreef HAL9000S het volgende:
De Wave vind ik eigenlijk een beetje onzinnig en onrealistisch..dan kun je beter het op waargebeurde feiten gebaseerde 'Das Experiment' nemen.
Ik had geen zin het verhaal zelf te tikkenquote:Op zondag 4 juli 2004 15:16 schreef HAL9000S het volgende:
Net ook IMDB gecheckt
Verrek! Die heb ik ook gezien!quote:Op zondag 4 juli 2004 15:16 schreef scanman01 het volgende:
The Wave:
To explain to his students the atmosphere in the 1930's Nazi-Germany, history teacher Burt Ross...
Daar dacht ik ook aan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 00:57 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
De volgende aanvullingen:quote:Thirteen (Drugsverslaafden)
Elephant/Bowling for Columbine (spreekt voor zich)
Schinders List/ The pianist (2e wereldoorlog, belangrijk voor historisch besef)
Dr. Strangelove (blijft brilliant)
Finding Nemo (opvoedingsaspecten op een grappige manier)
Lost in Translation (over 2 amerikanen in Japan, misschien is er nog een betere film die dit duidelijik maakt)
21 grams (denk dat ie te moeilijk is)
Minority Report / 1984(heb ik niet gezien, maar zo'n soort film)
The Peacemaker is voor Amerikaanse begrippen juist een wat on-Amerikaanse film.quote:Op zondag 11 juli 2004 02:14 schreef duvelBE het volgende:
[..]
De volgende aanvullingen:
Een erg Amerikaanse film, maar eentje die ik de ll wel zou willen laten zien is The Peacemaker.
Insomnia
Pro-zelfmoord filmpjes lijken mij niet zo'n goed idee :')quote:Op donderdag 1 juli 2004 19:03 schreef robh het volgende:
Lucas & Gea in Turkije
Scream ?quote:Op maandag 12 juli 2004 00:52 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Pro-zelfmoord filmpjes lijken mij niet zo'n goed idee :')
Trainspotting
Schindler's List
American History X
Mississippi Burning
Shawshank Redemption
The Killing Fields ( !!! )
The Deer Hunter
Dangerous Minds
Dead Poet's Society
La Vita e Bella (?)
Kids schijnt ook erg indrukwekkend te zijn
Philadelphia
Zo is zelfs Jurassic Park nog recht te lullen.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:09 schreef duvelBE het volgende:
Finding Nemo (opvoedingsaspecten op een grappige manier)
What's in a name. Het gaat over de maatschappij, over de wereld waarin wij leven. Om de jeugd een diepere kijk in en op het geheel te geven. Om ze een zo breed mogelijk kader te schetsen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:11 schreef vicz het volgende:
Ik dacht dat Maatschappijleer over NL gaat.....?
zie topic naam.quote:Op donderdag 15 juli 2004 17:55 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
wa is daarmee?
warom w88 tot die uit is op dvd ? vraag in je klas gewoon wie hem wil/kan downloaden, ik weet zeker dat er 1 of 2 bij zijn die best even usenet willen gebruiken als ze daarmee weer een les wel nuttig door kunnen komen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou voor de volgende films kiezen:
Ciske de Rat!! (waarom heb ik die nog niet zien staan?)
van God los!
Bowling for Columbine en Fahrenheit 9/11 als deze uit is op dvd (maar dat duurt nog even)
Misschien ook Forrest Gump nog.
Ciske de rat? En wat voor les kunnen de kids daaruit trekken? Voor de 2e wereldoorlog was het allemaal slechter?quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zou voor de volgende films kiezen:
Ciske de Rat!! (waarom heb ik die nog niet zien staan?)
van God los!
Bowling for Columbine en Fahrenheit 9/11 als deze uit is op dvd (maar dat duurt nog even)
Misschien ook Forrest Gump nog.
Dat is dus 'The Wave'quote:[b]
Oh ja, ook eens een film gezien over een school waar een leraar een klopje oprichtte omdat niemand de jodenhaat in de 2e wereldoorlog begreep.
Aan het einde werd iedereen wakkergeschud omdat de grote leider van het clubje Adolf Hitler bleek te zijn, en aldus hadden alle scholieren het schaamrood op hun kaken.
Mocht iemand de titel van dit TV-film-vehicle weten, dan hou ik me aanbevolen.
dat is toch die hele realistische filmquote:Op donderdag 22 juli 2004 01:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Starship Troopers, speelt goed in op de actualiteit
Goh.. was het niet Tom Hanks in Philadelphia?quote:Op zondag 25 juli 2004 10:28 schreef S-Two het volgende:
de films die ik heb gezien zijn:
American History X
zo´n film over een advocaat (met denzel Washington en Al Pacino geloof ik)
Phileine zegt sorry
en verder weet ik het zo niet meer...
Die kreeg ik inderdaad te zien bij Maatschappijleerquote:Op zondag 11 juli 2004 02:14 schreef duvelBE het volgende:
Dead Poets Society
Er zijn grenzen ja Echt gruwelijke dingen met bloed enzo das voor op het Journaal.quote:Op maandag 2 augustus 2004 13:05 schreef _Boo_ het volgende:
Bij geschiedenis is het ook niet gebruikelijk om beelden van gruwelijke afslachtingen te tonen, ookal kwamen die dingen wel voor in geschiedenis.
Dat je dergelijke beelden niet hoeft te zien, betekent niet dat je die gebeurtenissen negeert.
Ik ben ook op de hoogte van het feit dat er in Irak mensen onthoofd zijn, maar dan hoef ik die beelden nog niet te zien.
Jezus! Snel ontslaan dan!quote:Op maandag 2 augustus 2004 16:48 schreef IPdaily het volgende:
Persoonlijk hoogtepunt tijdens maatschappijleer was "Return to the blue lagoon"![]()
Deze is dus serieus vertoont door een ietwat makkelijk beinvloedbare lerares
Nou, de interactie tussen twee mensen die geheel op elkaar zijn aangewezen op een onbewoond eiland, en elkaar van jongs af aan leren ontdekken is toch een erg maatschappelijk belangrijk topique.quote:Op maandag 2 augustus 2004 19:37 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Jezus! Snel ontslaan dan!
ja klopt.. ga maar ns de cu2s bekijken van die gabber-nazis... maar idd.. die gasten hebben t iq van een tafelpoot....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 02:37 schreef teknomist het volgende:
American History X.
Er lopen echt genoeg debielen rond die die film als een pro-nazi film beschouwen....
toch is American History X wel een goede film hoor. dus dat stukje an sich zegt echt niet of iemand racist is of niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 11:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja klopt.. ga maar ns de cu2s bekijken van die gabber-nazis... maar idd.. die gasten hebben t iq van een tafelpoot....
meest ironische zin ooit btw: " favoriete film : american history X " in dat stukje bewijzen ze meteen hoe ongelooflijjk achterlijk racisten zijn....
Juist daarom wel weer een geschikt thema "propaganda" als maatschappij leer, toch?quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Bowling for Columbine en Fahrenheit 9/11 vind ik zeer ongeschikt voor maatschappijleer. Je hoort toch een beetje neatraal onderwijs te krijgen, en deze films zijn gewoon even grote propaganda films als de reclame filmpjes en confencies van Bush.
Dan zou het wel weer een zeer geschikte film zijn inderdaad.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist daarom wel weer een geschikt thema "propaganda" als maatschappij leer, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |