abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:20:18 #1
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20336306
Vandaag is Saddam, de rechtmatige president van Irak, voorgeleid aan de illegale rechters van de bezettingsmacht. Samen met elf andere verzetshelden moet hij terechtstaan voor daden die zogenaamd tegen het Iraakse volk waren. Maar iedereen die een beetje kan nadenken, ziet zo dat al deze 'oorlogsmisdaden' juist in het belang waren van het Iraakse volk.

Ten eerste, de oorlog met Iran was rechtmatig daar het ging om de bevrijding van door Iran bezet land. In deze oorlog heeft Iran de Koerden vergast en niet Saddam. Dit is erkend door Amerikaanse onderzoekers en dat de Amerikanen Irak steunden in deze oorlog tegen de fundamentalisten, maakt duidelijk dat Saddam Hoessein onmogelijk kan worden veroordeeld voor het helpen van Amerika en het Iraakse volk.
En ten tweede is het neerslaan van de opstand in de afvallige provincie Koeweit van te voren goedgekeurd door de Amerikaanse ambassadeur. Deze provincie, geregeerd door corrupte criminelen, probeerde olie onder Irak vandaan te halen. Wederom heeft Saddam Hoessein hier getracht de integriteit van Irak te herstellen en getracht het Iraakse volk hun olie terug te geven. Zoals Saddam zei: "He refused to recognize he invaded Kuwait. He kept saying, "How could you say that? I did that for the Iraqi people....how could you defend these dogs," he said, referring to the Kuwaitis."

Dan zijn er nog de vergeldingsraketten die op de zionistische entiteit zijn afgevuurd. In de door Amerika gecontroleerde media horen wij dat dit een daad van agressie was. Het tegenovergestelde is waar: In de jaren tachtig bombardeerde de bezetter van de moedige Palestijnen, die de panarabist Saddam ook steunde, Irak op slinkse wijze. Duidelijk moge dus zijn dat de aanval op de zionisten slechts ter verdediging van de integriteit van Irak was.

Dit is een schijnproces dat gebruikt wordt om de rechtmatige president van Irak monddood te maken en de geopolitieke doelen van Amerika in de schaduw te werken. De president heeft zelf gezegd: "This is all a theater, the real criminal is Bush," en hier is dus duidleijk gemaakt dat de ondemocratisch gekozen agressor Bush de ware crimineel is en dat dit alles slechts een schertsvertoning is.

"This is all a theater, the real criminal is Bush,"

[ Bericht 3% gewijzigd door tvlxd op 01-07-2004 14:34:54 ]
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:24:02 #2
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20336417
Blind, zonde, je bent schijnbaar toch niets meer als een k*kk*rl*k.

Die gast moet dood. Hij heeft Kuweit binnengevallen, hij heeft Koerden vermoord en mensen onderdrukt en vermoord. Hij moet dood en dat gaat dus nu gebeuren. Eenieder die hem als een verzetsheld ziet is een Fundi of een debiel. (Een fundi is een bijzonder bediele debiel)
I mean no harm
pi_20336463
Zijn neef is Iranier? Die gaf hij tenslotte opdracht om de Koerdische dorpen en steden in het noorden 'schoon te maken'...
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:25:40 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20336471
Vooropgesteld dat Saddam's acties duidelijk niet allemaal in het voordeel van de Iraakse bevolking waren, is het volgens mij wel duidelijk dat dit proces niets voorstelt.

Er zal geen enkele relatie worden gelegd met de voormalige VS-hooggeplaatsten die in die regio nogal wat te vertellen hebben gehad. Noch wat de politieke invloed van westerse landen is geweest of de daadwerkelijke oorzaken van bepaalde Irakese beslissingen.

Het wordt gewoon een ordinair show-strafzaakje zonder dat er ergens dieper in wordt gegaan op de oorzaken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:28:12 #5
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20336533
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:25 schreef Posdnous het volgende:
Vooropgesteld dat Saddam's acties duidelijk niet allemaal in het voordeel van de Iraakse bevolking waren, is het volgens mij wel duidelijk dat dit proces niets voorstelt.

Er zal geen enkele relatie worden gelegd met de voormalige VS-hooggeplaatsten die in die regio nogal wat te vertellen hebben gehad. Noch wat de politieke invloed van westerse landen is geweest of de daadwerkelijke oorzaken van bepaalde Irakese beslissingen.

Het wordt gewoon een ordinair show-strafzaakje zonder dat er ergens dieper in wordt gegaan op de oorzaken.
Ja, het is een showproces, dat moet ik toegeven. Maar wil je dan dat het op een zelfde manier gaat als met die Servier hier in Nederland?!?

Dan is dit toch een stuk beter, het is toch algemeen bekend dat Saddam een dictator was en mensen martelde enzo, dus dood gaat hij dan toch (ik zou nog schikken voor levenslang, maar dan wordt hij wellicht bevrijd)
I mean no harm
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 14:30:45 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20336607
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:20 schreef tvlxd het volgende:
Vandaag is Saddam, de rechtmatige president van Irak, voorgeleid aan de illegale rechters van de bezettingsmacht. Samen met elf A N D E R E verzetshelden moet hij terechtstaan voor daden die zogenaamd tegen het Iraakse volk waren. Maar iedereen die een beetje kan nadenken, ziet zo dat al deze 'oorlogsmisdaden' juist in het belang waren van het Iraakse volk.
slotje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:32:58 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20336666
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:28 schreef pomtiedom het volgende:

Dan is dit toch een stuk beter, het is toch algemeen bekend dat Saddam een dictator was en mensen martelde enzo, dus dood gaat hij dan toch (ik zou nog schikken voor levenslang, maar dan wordt hij wellicht bevrijd)
Klopt, da's een ander verhaal.

Maar het gaat nu gebracht worden alsof al zijn daden vanuit zijn psychisch gestoorde zelf kwamen, niet dat hij voor sommige beslissingen slechts het verlengstuk van anderen was bijvoorbeeld.
Het is allemaal heel zwart-wit.

Inderdaad hetzelfde als bij Milosevic het geval zou zijn, mocht hij voor de rechter komen. Dan wordt er ook niet ingegeaan op de jarenlange ellende die de andere partijen hebben veroorzaakt dat uiteindelijk culmineerde in zijn foute daden. Het wordt allemaal 1-richtingsverkeer. Ze willen graag laten zien dat dit een soort Hitlers zijn die puur uit eigenbelang een beetje mensen gingen vermoorden terwijl er duidelijk wel wat meer dingen hebben meegespeeld.

En tegenover hen zijn landen als de VS de natuurlijk 'de as van het goede'.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:34:13 #8
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_20336694
Ach ja, er bestaat nergens, noch in Irak, noch in Den Haag, een rechtbank die in staat is Saddam een eerlijk proces te garanderen. Wat maakt hem trouwens de "rechtmatige" president van Irak?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_20336799
toen je naar de volgelingen van de massamoordenaar hoessein refereerde als "verzetshelden" ben ik maar gestopt met lezen. (regel 2 dus)

Wsl is de rest van je post net zo'n kortzichtige bullshit.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_20336949
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:38 schreef Vision het volgende:
toen je naar de volgelingen van de massamoordenaar hoessein refereerde als "verzetshelden" ben ik maar gestopt met lezen. (regel 2 dus)

yep... alsof 'ie jarenlang door Saddam in eigen persoon gehersenspoeld is...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 14:46:47 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20336986
there are no yankee infidels in bagdad, these are lies, do not believe them
they are like snake crawling through the desert
pi_20337217
Je wou zeggen dat de hele oorlog dan toch om de olie ging?
  FOK!fotograaf donderdag 1 juli 2004 @ 14:58:02 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20337250
Ach, Saddam moet toch wel een expert zijn op het gebied van schijnprocessen, gezien het aantal van dergelijke processen die onder zijn regime zijn uitgevoerd. Ik ben wel met hem eens dat Bush ook ter verantwoording geroepen zou moeten worden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 14:58:12 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20337256
ja maar dat is geheim
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:04:11 #16
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20337400
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:36 schreef Disorder het volgende:
Hij ziet er wel charmant uit met dat baardje
HarigeKerels zijn oke ole ole!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:10:19 #17
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_20337570
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 14:38 schreef Vision het volgende:

Tja, dan doe je jezelf tekort. Dat is je goed recht. Het is een boeiende openingspost, juist omdat-ie lijnrecht ingaat tegen wat we normaliter omtrent Saddam horen, zien & lezen.

Ik heb het dus wel doorgelezen. Afgaande op het feit dat wij niets van de werkelijkheid met eigen ogen hebben gezien, vind ik deze 'alternatieve weergave' wel interessant. Het zou namelijk waar kunnen zijn, jij of ik kunnen het tegendeel niet bewijzen.

We geloven het liefst wat de media ons hier vertellen. Maar als je erover nadenkt is er geen logische reden waarom de versie van TS onwaar is en de versies hier in onze media waar zijn.

Ik geloof ook liever dat TS ongelijk heeft hoor, maar het zet me wel aan het denken. Ik hoop dat het een eerlijk proces wordt, want dat is de enige manier om met enige grond te concluderen dat TS ernaast zit. De aanname dat Saddam zelf schijnprocessen tegen zijn tegenstanders voerde is geen reden om hem zelf dan maar een eerlijk proces te ontzeggen. De rechters en aanklagers moeten laten zien dat ze beschaafder zijn, en zijn misdadigheid bewijzen. Niet aannemen.
iedereen is uniek behalve ik
pi_20337694
wat een digitale vervuiling

Maroc.nl 10 hoog

Ill second "SLOTJE"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:18:06 #19
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20337751
Duh, dit is ook digitale vervuiling en Maroc.nl tien hoog. Waar denk je dat deze gasten vanaf komen?!

Ja, het is een slotje waard, maar ik denk dat ik daarvoor in de plaats wel een andere genuanceerder nieuwsbericht zou willen zien verschijnen op het forum om deze discussie daar wat beschaafder voort te zetten.
I mean no harm
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:23:47 #20
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_20337882
quote:
ik denk dat ik daarvoor in de plaats wel een andere genuanceerder nieuwsbericht zou willen zien verschijnen op het forum om deze discussie daar wat beschaafder voort te zetten.
Er is niets onbeschaafds aan de openingspost, tenzij je het onbeschaafd vindt niet aan SH te refereren als massamoordenaar. Er is niets wat je ervan weerhoudt hier de discussie met TS aan te gaan. Tenzij je dat ook onbeschaafd vindt.
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:25:23 #21
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20337921
onbeschaafd is het ophemelen van massamoordenaars.

Ik heb inmiddels een eigen topic met een werkelijk nieusbericht geopend voor de geinterreseerden.
I mean no harm
  FOK!fotograaf donderdag 1 juli 2004 @ 15:26:24 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_20337946
Ik vraag me af waarom iedereen begint te janken als er een alternatieve verklaring neer wordt gezet? Stop met janken en weerleg het!! Waarom zou je de versie van Bush op CNN wel geloven en dit niet? Maar goed, Saddam heeft genoeg moorden gepleegd die niet in de OP genoemd worden, en is dus wel degelijk schuldig aan massamoord.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 15:27:00 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20337955
mwah Saddam een vrijheidsstrijder die enkel in het belang van het Iraakse volk heeft gehandeld vind ik toch op zijn minst onbeschoft.

imo al reden om er geen serieuze discussie aan te plakken
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:28:59 #24
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_20338009
quote:
onbeschaafd is het ophemelen van massamoordenaars.
Ik geloof ook dat SH een massamoordenaar is. Maar mijn punt was dat jij noch ik dat met eigen ogen hebben gezien. Anyway, suc6 met je eigen topic.
pi_20338088
Goed ik weerleg het met net zoveel feiten

Sadam is een door de hel uitgekotste nmassamoordenaar die zijn eigen volk aan de gijzelband heeft gelegd, Met gifgas heeft vermoord, en met eigen hand hodnerden mensen een kogel dooer hun harses heeft gejaagd
Dit is allemaal bewezen door onafhankelijke instanties.

Zo goed?

Sorry, ik kan helaas niet zo patetisch schrijven als onze arabische vrienden.
Ik had er nog een beetje Zerbarus, Samuel of door Lilith geboren nageboorte in kunnen gooie

Ja toch maar een slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')