Ja, heb wel iets gevonden, misschien heb je er wat aan !quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand van jullie ook informatie over de goederenlijn Stiens-Leeuwarden? (Het Dokkumer Locaaltje) Of anders een (drukbezocht of goed) treinenforum waar misschien wle mensen zitten die er dingen van weten of zelfs foto's hebben?
Nee. Onnen is een onderhoudsbedrijf.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Zou het niet logischer zijn de wadlopers bij het revisiegebeuren bij groningen te 'behandelen'?
21:50 dusquote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
zometeen weer In het spoor van.. op sbs6! om 9:50
Ja die heb ik ook nog. Hij staat hier op mijn minimodelbaantje te pronken voor 10 faals-ertswagentjes, te wachten op 2 2200-locs. Dat was dus inderdaad wel even schrikken dat ie ineens in het rood was.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef KGBBeria het volgende:
Toch zone....de 1307 heb ik nog op de modelbaan gehad vroeger
Voor de goede orde, dat ding is net twee, drie weken rood of zo. Komende week is de 1307 v.v.t.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef KGBBeria het volgende:
Dat ding zal vast nog wat laatste rondjes voor NS Cargo hebben gedraaid voor de terzijdestelling en de overname door Railion.
Doe het dan gelijk metr alle criminelenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef thatsme het volgende:
wat een mongolen die zoiets doen zeg, zelf ophangen aan de draad die lui en dan ook contact laten maken met de aarde![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Oom_Agent, mn vader was ook erg blij met je linjes over Stiens
quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
User van de maand October; plaats allen uw nominatie !
quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:24 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nou dat vind ik leuk om te horen !!
Ik heb zelf ook nog heel wat gelezen en foto's bekeken over deze voor mij onbekende spoorlijn. Was een mooi lijntje dat naar Stiens........
Eigenlijk vind ik het altijd wel gaaf om teksten te lezen en oude foto's te bekijken van opgeheven lijnen. Die opgeheven lijntjes hebben wel iets speciaals. Die rails die er dan helemaal dichtgegroeid bij liggen, de seinpalen ( die nog niet zijn weggehaald) die op rood blijven staan, het heeft iets emotioneels, tja moeilijk te zeggen, maar misschien begrijpen jullie wat ik bedoel ...........
Net zoals het lijntje van Nijmegen naar Kleve, ik weet nog dat, er in de tachtiger jaren, op station Nijmegen de D trein van Amsterdam naar Klagenfurt/ Graz klaar stond. Die reed dan, met 12 wagons, over het enkele spoor door het beboste grensgebied van Groesbeek naar het kleine stationnetje van het duitse Kranenburg en verder naar Kleve - Koln. Machtig mooi zoiets....
Een paar fotootjes kan ik jullie niet onthouden.
Hier bijvoorbeeld de historische Rheingold op het 'internationale' station Nijmegen Heijendaal
[afbeelding]
Een defect treinstel (4001) van de Koploper wordt naar Duitsland overgebracht voor een reparatie
[afbeelding]
Trein van Nijmegen naar Koblenz op de hei tussen Malden en Groesbeek
[afbeelding]
Trein van Amsterdam naar Keulen rijdt hier langs het bestaande spoor van Nijmegen naar Cuijk (-Venlo)
[afbeelding]
Eigenaardige locs rijden door Groesbeek op weg naar Kleef
[afbeelding]
Treintje van Nijmegen naar Kleef komt, op een koude avond, aan op station Kranenburg
[afbeelding]
Trein Nijmegen - Frankfurt komt in Kleef aan bij een handbediende overweg
[afbeelding]
Oude CTA met daarop de Austria Express via Nijmegen naar Klagenfurt/ Graz. (foto van www.nicospilt.com)
[afbeelding]
Meer foto's van deze lijn:
http://www.vvv-groesbeek.info/spoorlijn1historie.htm
HGK heeft meer dan een jaar op Nijmegen-Arnhem geredenquote:Op maandag 25 oktober 2004 20:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Van de week fietste ik s'nachts, rond half 3, over de nieuwe fietsbrug die vlak naast de spoorbrug in Nijmegen ligt. Ik hoorde vanuit de richting van het station een luidruchtig dieselgebrul aanzwellen. En even later reed, met een oorverdovend dieselgeluid een lange goederentrein in de richting Arnhem. Ik denk dat er heel wat mensen wakker zijn geworden van deze herriemaker die hieronder op de foto staat. Deze loc van ''Häfen und Güterverkehr Köln AG'' was me nog niet eerder opgevallen op het traject Nijmegen - Arnhem. Mogelijk was deze omgeleid van Venlo naar Rotterdam ivm werkzaamheden aan het spoor bij Lage Zwaluwe.
Waarom zou een reizigersvervoerder treinen van een goederenvervoerder gaan rijden? NS Reizigers heeft toch niets te maken met de treinen van de reizigersvervoerders Syntus en Noordned en de cargo's van Railion, rail4chem, ACTS Nederland, HGK, DLC en Strukton?quote:Maar wat ik me nu afvraag, rijden eigen machinisten van deze firma nou gewoon van Keulen naar Rotterdam en terug, of komt er bij Venlo een 'gewone' NS machinist op de trein.
Nee, dat zijn loccen uit de NMBS reeks 62.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgens mij zie ik die locomotieven regelmatig in LeewaurdenACTS heeft daar toch een paar van? (Waarvan minstens 1 in e Vos kleuren)
Nee, je kent de locs nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
ACTS heeft twee typen loc lopen toch.. Ik zag vanochtend toch echt twee totaal verschillende locs voor de containertrein staan.. Eentje die sterk leek op de hier afgebeelde loc, en de andere heeft een neusje, ik dacht dat die uit Tsjechië kwamen...
Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?
Opschieten dan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ken de locs wel... maar hun naam niet
Ik hoop er wle binnenkort wat fotos van te kunnen maken
Het is de 766 van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:52 schreef blup het volgende:
Gister op Apeldoorn de NS 166 gezien.
Groene hondekop.. In handen van een of andere hondekop stichting..
Heb wel wat fotos gemaakt met me telefoon alleen die moet ik effe laten emailen naar me zelf
Zelfs als ik geen Friese vrouw had gehad, is het prima te volgen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Zweeftrein Drachten terug naar Duitsland
Moet ik het Friestalige deel vertalen of snappen jullie het zo ook wel?
Mooi zo. Idiote zweefonzin.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
En vandaag is op http://www.leeuwardercourant.nl te lezen dat er uit het zoveelste onderzoek is gebelken dat het toch beter een 'reguliere' spoorbaan kan worden dan een zweefgeval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |