abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 23:21:06 #251
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_22670823
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 19:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand van jullie ook informatie over de goederenlijn Stiens-Leeuwarden? (Het Dokkumer Locaaltje) Of anders een (drukbezocht of goed) treinenforum waar misschien wle mensen zitten die er dingen van weten of zelfs foto's hebben?
Ja, heb wel iets gevonden, misschien heb je er wat aan !

Deze link is zeer uitgebreid met veel foto's van de opgeheven spoorlijn:

http://members.lycos.nl/treinpage/lwsts/lwsts1.htm

Deze zijn ook wel interessant:
http://home.hetnet.nl/~tagv0000/p-zw-nfls6.htm

http://home.wanadoo.nl/nfls/nfls/lw_aj.htm

http://members.chello.nl/~h.radema1/gtp/foto6.htm

http://www.spoorzoeker.nu/nfls/stshlgfn1.htm

De spoorlijn net voorbij de HAVIO in Leeuwarden

Een van de laatste goederentreinen van Stiens naar Leeuwarden

[ Bericht 6% gewijzigd door Oom_Agent op 16-10-2004 23:45:06 ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_22686309
cool! helemaal geweldig, ik ben je erg dankbaar Helaas kan ik door een computerstoring momenteel even geen linkjes openen ( ) maar daar zal snel genoeg verandering in komen
  maandag 18 oktober 2004 @ 17:57:14 #253
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_22705144
Afgelopen week ook maar eens een dagje gedieselt:
Enschede-Glanerbrug
Glanerbrug-Enschede
Enschede-Hengelo
Hengelo-Oldenzaal
Oldenzaal-Hengelo
Hengelo-Almelo
Almelo-Mariënberg
Mariënberg-Zwolle
Zwolle-Groningen
Groningen-Sauwerd
Sauwerd-Groningen
Groningen-Ljouwert
Ljouwert-Amersfoort
Amersfoort-Enschede

Ook is maar weer gebleken dat NoordNed personeel de eigen afspraken niet kent. Op onze vraag of de eerste klas nog als zodanig in gebruik was, wist de man van de controleploeg te vertellen dat nergens meer 1e klas plaatsen waren bij NoordNed en je dus gewoon kon gaan zitten waar je wil.

Reizigers waren hier schijnbaar ook goed van op de hoogte, gezien de grote hoeveelheid 2e klas kaartjes in de 1e klas.

Echter, volgens de (NS) reisplanner is er geen 1e klas op de Friese lijnen, wel op de Groninger lijnen en tussen Gn en Lw is er 1e klas in de sneltreinen. Iets dat ook aan de kaartautomaat blijkt: een 1e klas retour A-B is in Friesland even duur als een 2e klas retour. Op de Groninger lijnen zit er wel een 50% verschil tussen!

Het immense kwaliteitsverschil tussen 1e en 2e klas (let vooral op de mooie stofje-over-hardboard 'gordijnen' in de 1e klas):

Verder werd er in Enschede 's ochtends een gedeelte van een rail vervangen. Hier wat foto's van het gieten van de naden, het afkappen van ijzer en het daarna vlakschuren van de naden.

Iets later kwam ook nog de werkopzichter aangekacheld in zn mobiel.

Verder stond in Hengelo nog een oude Speno-slijptrein:

Nog wat Duits spul.

De dienst van/naar Enschede wordt door twee verschillende maatschappijen gereden. De een rijdt Enschede-Gronau-Munster met Talents, de ander rijdt Enschede-Gronau-Dortmund met Baureihe624.

Het grote verschil is natuurlijk de uitstraling en de leeftijd. Maar de 624 zit heerlijk met banken waar je helemaal in weg zakt, terwijl de Talent (net als de Syntus Lint's) niet meer is dan een plankje met een stofje. Gelukkig duurde de rit van Glanerburg naar Enschede maar 7 minuten, inclusief stop op het minst drukke station van Nederland: De Eschmarke.

• Twee Baureihe643 'Talent'-stellen in Enschede, voor vertrek naar Munster

• Baureihe624 te Enschede

• De wat Spartaans ogende cabine van de 624

• En door de bossen komen twee Talents bij Glanerbrug de grens over richting Enschede

Om in de light-rail hoek van de Talent te blijven, kan ons aller Syntus natuurlijk net vergeten worden.

De Lint's zijn wat korter en wat minder luxe dan de Talents, en de banken zijn bijna even slecht. Reizigers langer dan 1m80 wordt verzocht te gaan staan als er geen vierzits plaatsen meer zijn, omdat je anders vast blijft zitten tussen stoel en voorganger.

• Overdadige beenruimte!

• Lint bij vertek uit Oldenzaal. Mcn houdt wel van wat bekijks blijkbaar

Hoewel het vooral een dieseldagje was, was er natuurlijk ook wat electrisch mat te vinden her en der, net als een vrij irritante laagstaande winterzon.

• Almelo wordt gepasseerd door de int. trein naar Amsterdam

• Op de Emmerlijn reedt SM90 weer behoorlijk wat ritten, hier als stopper naar Emmen bij Mariënberg.

En na al dit moderns, rijden de Wadlopers nog altijd met evenveel moeite en lawaai door de noordse weilanden. Eentje rijdt ipv door de weilanden door de Sallandse veengebieden, en gaat daarom door het leven als Veenexxpress, gereden door Connexxion, want die hebben immers ervaring met bussen.

• de bus komt aan in Almelo

• de bus vertrekt weer uit Mariënberg, richting Almelo

In het noorden zijn er ook wat langere combinaties mogelijk...

• DH1+2 in Groningen, klaar om als stoptrein naar Leeuwarden te vertekken.

• 2 maal DH2 als stopper uit Roodeschool, bij Sauwerd

• 2 maal DH2 als stopper naar Roodeschool, bij Sauwerd

In Groningen stond nog de 3222 aan de kant, het enige groene NN-stel.

En in Leeuwarden nog een DH1 moederziel alleen...
  • "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      maandag 18 oktober 2004 @ 18:13:58 #254
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_22705478
    Mooie foto's MREn
    For great justice!
    pi_22726180
    Zeker mooie foto's. Gister trouwens een Wadloper teegn een auto aangeknald bij Zwaagwesteinde (op de lijn Gn-Lwd)

Die moet nu dus naar Tilburg voor reparatie? Terwijl ze alleen in het hoge Noroden rijden (opdie paar van Connexion na)? Zou het niet logischer zijn de wadlopers bij het revisiegebeuren bij groningen te 'behandelen'? Of gebeurt dit inmiddels ook?
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:20:30 #256
    22002 MREn
    pi_22726338
    Wadjes zijn in onderhoud in Onnen volgens mij, dus warschijnlijk zullen ze daar wel naar toe gaan.

Volgens mij in Tilburg pas aan de orde bij forse schades.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_22730367
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 16:13 schreef Alexxxxx het volgende:
    Zou het niet logischer zijn de wadlopers bij het revisiegebeuren bij groningen te 'behandelen'?
    Nee. Onnen is een onderhoudsbedrijf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucske op 19-10-2004 20:38:38 ]
      woensdag 20 oktober 2004 @ 15:52:23 #258
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_22749628
    Ik kwam vandaag deze site tegen, mischien al bekend bij jullie, ik heb me er in ieder geval goed mee vermaakt.

www.eisenbahnwelten.de
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_22756119
    zometeen weer In het spoor van.. op sbs6! om 9:50
    Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
      donderdag 21 oktober 2004 @ 18:27:35 #260
    22002 MREn
    pi_22776442
    quote:
    Op woensdag 20 oktober 2004 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
    zometeen weer In het spoor van.. op sbs6! om 9:50
    21:50 dus

Weer eens kijken dan naar aanstellerige conducteurs, alleen maar omdat er een camera bij is...
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_22782916
    Op railserver.net staat deze foto.
    Wat ik me nu afvraag, is dit nu het werk van een handige photoshopper, of is deze locomotief echt in het rood geschilderd? Als deze foto echt is, waarom is die dan rood geschilderd ?

pi_22783559
    Dat ding zal vast nog wat laatste rondjes voor NS Cargo hebben gedraaid voor de terzijdestelling en de overname door Railion.

Toch zone....de 1307 heb ik nog op de modelbaan gehad vroeger
    Volvo S60R : Prestanda på begäran
    pi_22783899
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef KGBBeria het volgende:
    Toch zone....de 1307 heb ik nog op de modelbaan gehad vroeger
    Ja die heb ik ook nog. Hij staat hier op mijn minimodelbaantje te pronken voor 10 faals-ertswagentjes, te wachten op 2 2200-locs. Dat was dus inderdaad wel even schrikken dat ie ineens in het rood was.
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:04:16 #264
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_22789393
    Dat ding is echt, maar volgens mij maar aan één kant verrood. Ik zat in de trein en zag ze vanaf de andere kant staan op Rotterdam Noord Goederen, dan zie je wel de rode kop, maar de andere zijwand is nog geel. Ik weet niet wie dit heeft gedaan en met welke reden...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:31:19 #265
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_22792374
    Staat wel mooi
    For great justice!
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:56:14 #266
    12646 Oom_Agent
    pi_22792920

103 Teletekst vr 22 okt
    Machinist gewond door vandalisme

NIJMEGEN Een machinist is vanmorgen op
    de trein Nijmegen-Den Bosch lichtgewond
    geraakt,toen een vuurbal zich in zijn
    cabine boorde.De vuurbal was het gevolg
    van kortsluiting die ontstond toen de
    trein tegen een spanband reed waaraan
    een bankschroef was bevestigd.De band
    was over de bovenleiding gegooid.

Volgens de politie is er sprake van een
    ernstig misdrijf "waarbij doden hadden
    kunnen vallen".Naar de daders wordt nog
    gezocht.De machinist bezeerde een arm
    en liep brandgaten in zijn kleding op.

De aanrijding had plaats ter hoogte van
    het NS-station Nijmegen-Dukenburg.Het
    treinverkeer lag enige tijd stil.

idioten
      vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:00:17 #267
    12646 Oom_Agent
    pi_22792975
    En het persbericht van de politie Gelderland-Zuid:

Spanband veroorzaakt vuurbal in trein

Nijmegen 22-10-2004 - Vrijdagochten 22 oktober 2004 om 05.48 uur is de stoptrein van Nijmegen naar Den Bosch ter hoogte van station Nijmegen-Dukenburg tegen een spanband aangereden. De spanband was aangebracht tussen de rails en de bovenleiding. Tijdens de aanrijding ontstond een hevige vuurbal die in de cabine van de machinist terecht kwam. De machinist raakte licht gewond en is met de schrik vrijgekomen. De Spoorwegpolitie van het Korps landelijke politiediensten onderzoekt dit ernstige misdrijf en is op zoek naar getuigen.

Bij het binnenlopen van het station Nijmegen-Dukenburg reed de 1e trein van deze ochtend van Nijmegen naar Den Bosch tegen een spanband aan. De spanband was aan de ene zijde vastgemaakt aan de rails en aan de andere zijde, voorzien van een zwaar metalen voorwerp, over de bovenleiding geworpen. Ten gevolge van de aanrijding ontstond een hevige vuurbal die zich in de cabine van de machinist naar binnen drong. De machinist was enige tijd verblind en raakte gewond aan zijn elleboog. De kleding van de machinist vertoonde verschillende brandgaatjes. De machinist kon ter plaatse door ambulancepersoneel worden behandeld. Passagiers van de trein konden zonder problemen op station Nijmegen-Dukenburg uitstappen.

Het raam van de machinistencabine vertoonde barsten en de cabine was aan de binnenzijde aan één kant zwart geblakerd. Het treinverkeer heeft tot ongeveer 08.15 uur hinder ondervonden van het incident.

De Spoorwegpolitie heeft in samenwerking met de Technische recherche van Regiopolitie Gelderland-Zuid ter plaatse een onderzoek ingesteld. De spanband is tussen 04.15 uur en 05.45 uur aangebracht door een nog onbekende persoon of personen. De Spoorwegpolitie zal een strafrechtelijk onderzoek instellen en is op zoek naar getuigen. Deze kunnen zich telefonisch melden bij de Spoorwegpolitie op 0343-528800 of bij Meld Misdaad Anoniem 0800-7000.

vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:53:14 #268
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_22794794
    wat een mongolen die zoiets doen zeg, zelf ophangen aan de draad die lui en dan ook contact laten maken met de aarde
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_22813776
    quote:
    Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef KGBBeria het volgende:
    Dat ding zal vast nog wat laatste rondjes voor NS Cargo hebben gedraaid voor de terzijdestelling en de overname door Railion.
    Voor de goede orde, dat ding is net twee, drie weken rood of zo. Komende week is de 1307 v.v.t.
      zaterdag 23 oktober 2004 @ 12:04:52 #270
    95194 SpeedyRich
    doe ff normaal
    pi_22815326
    quote:
    Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef thatsme het volgende:
    wat een mongolen die zoiets doen zeg, zelf ophangen aan de draad die lui en dan ook contact laten maken met de aarde
    Doe het dan gelijk metr alle criminelen
    Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
    sorry.
    leukste topic aller tijden
    Voor computergerelateerde vragen klik hier
      maandag 25 oktober 2004 @ 20:47:48 #271
    12646 Oom_Agent
    pi_22870598
    Van de week fietste ik s'nachts, rond half 3, over de nieuwe fietsbrug die vlak naast de spoorbrug in Nijmegen ligt. Ik hoorde vanuit de richting van het station een luidruchtig dieselgebrul aanzwellen. En even later reed, met een oorverdovend dieselgeluid een lange goederentrein in de richting Arnhem. Ik denk dat er heel wat mensen wakker zijn geworden van deze herriemaker die hieronder op de foto staat. Deze loc van ''Häfen und Güterverkehr Köln AG'' was me nog niet eerder opgevallen op het traject Nijmegen - Arnhem. Mogelijk was deze omgeleid van Venlo naar Rotterdam ivm werkzaamheden aan het spoor bij Lage Zwaluwe.

Maar wat ik me nu afvraag, rijden eigen machinisten van deze firma nou gewoon van Keulen naar Rotterdam en terug, of komt er bij Venlo een 'gewone' NS machinist op de trein.

maandag 25 oktober 2004 @ 20:49:34 #272
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_22870655
    Ah, Class 66, leuk speelgoed.
    For great justice!
    pi_22870812
    Oom_Agent, mn vader was ook erg blij met je linjes over Stiens
      maandag 25 oktober 2004 @ 21:24:46 #274
    12646 Oom_Agent
    pi_22871802
    quote:
    Op maandag 25 oktober 2004 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:
    Oom_Agent, mn vader was ook erg blij met je linjes over Stiens
    Nou dat vind ik leuk om te horen !!

Ik heb zelf ook nog heel wat gelezen en foto's bekeken over deze voor mij onbekende spoorlijn. Was een mooi lijntje dat naar Stiens........

Eigenlijk vind ik het altijd wel gaaf om teksten te lezen en oude foto's te bekijken van opgeheven lijnen. Die opgeheven lijntjes hebben wel iets speciaals. Die rails die er dan helemaal dichtgegroeid bij liggen, de seinpalen ( die nog niet zijn weggehaald) die op rood blijven staan, het heeft iets emotioneels, tja moeilijk te zeggen, maar misschien begrijpen jullie wat ik bedoel ...........

Net zoals het lijntje van Nijmegen naar Kleve, ik weet nog dat, er in de tachtiger jaren, op station Nijmegen de D trein van Amsterdam naar Klagenfurt/ Graz klaar stond. Die reed dan, met 12 wagons, over het enkele spoor door het beboste grensgebied van Groesbeek naar het kleine stationnetje van het duitse Kranenburg en verder naar Kleve - Koln. Machtig mooi zoiets....
    Een paar fotootjes kan ik jullie niet onthouden.

Hier bijvoorbeeld de historische Rheingold op het 'internationale' station Nijmegen Heijendaal

Een defect treinstel (4001) van de Koploper wordt naar Duitsland overgebracht voor een reparatie

Trein van Nijmegen naar Koblenz op de hei tussen Malden en Groesbeek

Trein van Amsterdam naar Keulen rijdt hier langs het bestaande spoor van Nijmegen naar Cuijk (-Venlo)

Eigenaardige locs rijden door Groesbeek op weg naar Kleef

Treintje van Nijmegen naar Kleef komt, op een koude avond, aan op station Kranenburg

Trein Nijmegen - Frankfurt komt in Kleef aan bij een handbediende overweg

Oude CTA met daarop de Austria Express via Nijmegen naar Klagenfurt/ Graz. (foto van www.nicospilt.com)

Meer foto's van deze lijn:

http://www.vvv-groesbeek.info/spoorlijn1historie.htm

[ Bericht 3% gewijzigd door Oom_Agent op 25-10-2004 21:40:08 ]
      maandag 25 oktober 2004 @ 21:41:57 #275
    6467 QyRoZ
    Just Q it!
    pi_22872330
    Prachtig.
    Die 2e foto lijkt net Madurodam
    Ik heb een hele sterke binding met de opgeheven lokaallijnen Zwolle - Apeldoorn en Enschede-Boekelo. Erg fascinerend, opgeheven lijnen.
    For great justice!
    pi_22872782
    Die oude locomotievenloods in Stiens word zeer binnenkort afgebroken, plus een hele dele van het spoor gaat weg ivm een nieuwbouwwijk.. erg jammer, want behalve veel jeugdherinneringen ben ik zelfs getrouwd op die spoorlijn.... Binnenkort nog maar eens even foto's maken nu het nog kan....
      maandag 25 oktober 2004 @ 22:29:37 #277
    12646 Oom_Agent
    pi_22874054
    Ook wel iets bijzonders: Nederlandse ICR's als trein INT 1139 van Haarlem naar Luxembourg ter hoogte van Trois Points. Deze trein reed in de zomermaanden alleen zaterdags.

Dit is wel een mooier beeld dan het platte NL.
    pi_22874139
    Volgens mij zie ik die locomotieven regelmatig in Leewaurden ACTS heeft daar toch een paar van? (Waarvan minstens 1 in e Vos kleuren)
      donderdag 28 oktober 2004 @ 23:35:29 #280
    12646 Oom_Agent
    pi_22922988
    quote:
    Op donderdag 28 oktober 2004 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
    User van de maand October; plaats allen uw nominatie !

donderdag 28 oktober 2004 @ 23:45:34 #281
    106767 spoorlijntje
    De historische Spoorlijn
    pi_22923243
    Hallo mijn naam is Michel Janssen uit Nijmegen. Ik ben degene die de webpagina van de spoorlijn kleef - Nijmegen beheerd. Het adres van deze webpagina moet zijn http://www.vvv-groesbeek.info/spoorlijn.htm Deze webpagina is een onderddeel van mijn website over Groesbeek het dorp der verrassingen http://www.vvv-groesbeek.info
    quote:
    Op maandag 25 oktober 2004 21:24 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Nou dat vind ik leuk om te horen !!

Ik heb zelf ook nog heel wat gelezen en foto's bekeken over deze voor mij onbekende spoorlijn. Was een mooi lijntje dat naar Stiens........

Eigenlijk vind ik het altijd wel gaaf om teksten te lezen en oude foto's te bekijken van opgeheven lijnen. Die opgeheven lijntjes hebben wel iets speciaals. Die rails die er dan helemaal dichtgegroeid bij liggen, de seinpalen ( die nog niet zijn weggehaald) die op rood blijven staan, het heeft iets emotioneels, tja moeilijk te zeggen, maar misschien begrijpen jullie wat ik bedoel ...........

Net zoals het lijntje van Nijmegen naar Kleve, ik weet nog dat, er in de tachtiger jaren, op station Nijmegen de D trein van Amsterdam naar Klagenfurt/ Graz klaar stond. Die reed dan, met 12 wagons, over het enkele spoor door het beboste grensgebied van Groesbeek naar het kleine stationnetje van het duitse Kranenburg en verder naar Kleve - Koln. Machtig mooi zoiets....
    Een paar fotootjes kan ik jullie niet onthouden.

Hier bijvoorbeeld de historische Rheingold op het 'internationale' station Nijmegen Heijendaal
    [afbeelding]

Een defect treinstel (4001) van de Koploper wordt naar Duitsland overgebracht voor een reparatie
    [afbeelding]

Trein van Nijmegen naar Koblenz op de hei tussen Malden en Groesbeek
    [afbeelding]

Trein van Amsterdam naar Keulen rijdt hier langs het bestaande spoor van Nijmegen naar Cuijk (-Venlo)
    [afbeelding]

Eigenaardige locs rijden door Groesbeek op weg naar Kleef
    [afbeelding]

Treintje van Nijmegen naar Kleef komt, op een koude avond, aan op station Kranenburg
    [afbeelding]

Trein Nijmegen - Frankfurt komt in Kleef aan bij een handbediende overweg
    [afbeelding]

Oude CTA met daarop de Austria Express via Nijmegen naar Klagenfurt/ Graz. (foto van www.nicospilt.com)
    [afbeelding]

Meer foto's van deze lijn:

http://www.vvv-groesbeek.info/spoorlijn1historie.htm
    Deze webpagina gaat over de nostalgische historische spoorlijn Kleef - Nijmegen. Deze spoorlijn werd in 1865 geopend en op 2 juni 1991 gesloten. Deze webpagina is een onderdeel van mijn historische/toeristische website Groesbeek het dorp der verrassi
    pi_22937762
    quote:
    Op maandag 25 oktober 2004 20:47 schreef Oom_Agent het volgende:
    Van de week fietste ik s'nachts, rond half 3, over de nieuwe fietsbrug die vlak naast de spoorbrug in Nijmegen ligt. Ik hoorde vanuit de richting van het station een luidruchtig dieselgebrul aanzwellen. En even later reed, met een oorverdovend dieselgeluid een lange goederentrein in de richting Arnhem. Ik denk dat er heel wat mensen wakker zijn geworden van deze herriemaker die hieronder op de foto staat. Deze loc van ''Häfen und Güterverkehr Köln AG'' was me nog niet eerder opgevallen op het traject Nijmegen - Arnhem. Mogelijk was deze omgeleid van Venlo naar Rotterdam ivm werkzaamheden aan het spoor bij Lage Zwaluwe.
    HGK heeft meer dan een jaar op Nijmegen-Arnhem gereden . Momenteel alleen op Venlo-Rotterdam en Emmerich-Rotterdam (uitgezonderd bij stremmingen e.d. natuurlijk)
    quote:
    Maar wat ik me nu afvraag, rijden eigen machinisten van deze firma nou gewoon van Keulen naar Rotterdam en terug, of komt er bij Venlo een 'gewone' NS machinist op de trein.
    Waarom zou een reizigersvervoerder treinen van een goederenvervoerder gaan rijden? NS Reizigers heeft toch niets te maken met de treinen van de reizigersvervoerders Syntus en Noordned en de cargo's van Railion, rail4chem, ACTS Nederland, HGK, DLC en Strukton?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lucske op 29-10-2004 17:37:45 ]
    pi_22937774
    quote:
    Op maandag 25 oktober 2004 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:
    Volgens mij zie ik die locomotieven regelmatig in Leewaurden ACTS heeft daar toch een paar van? (Waarvan minstens 1 in e Vos kleuren)
    Nee, dat zijn loccen uit de NMBS reeks 62.
    pi_22955190
    ACTS heeft twee typen loc lopen toch.. Ik zag vanochtend toch echt twee totaal verschillende locs voor de containertrein staan.. Eentje die sterk leek op de hier afgebeelde loc, en de andere heeft een neusje, ik dacht dat die uit Tsjechië kwamen...

Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?
    pi_22955264
    quote:
    Op zaterdag 30 oktober 2004 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
    ACTS heeft twee typen loc lopen toch.. Ik zag vanochtend toch echt twee totaal verschillende locs voor de containertrein staan.. Eentje die sterk leek op de hier afgebeelde loc, en de andere heeft een neusje, ik dacht dat die uit Tsjechië kwamen...

Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?
    Nee, je kent de locs niet .
    ACTS rijdt in principe met 1200+6700 (ex-reeks 62), met Cl. 58 en met gehuurde Cl. 66 voorlopig.
    1200'en rijden ook wel eens los en soms hangen er wat meer series aan elkaar als er wat overgebracht moet worden.
    pi_22955326
    Ik ken de locs wel... maar hun naam niet

Ik hoop er wle binnenkort wat fotos van te kunnen maken
    pi_22956548
    quote:
    Op zaterdag 30 oktober 2004 15:59 schreef Alexxxxx het volgende:
    Ik ken de locs wel... maar hun naam niet

Ik hoop er wle binnenkort wat fotos van te kunnen maken
    Opschieten dan.
    pi_22957253
    Sorry, ik ben nu een weekje niet in Friesland
      zondag 31 oktober 2004 @ 16:52:02 #289
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_22978058
    Gister op Apeldoorn de NS 166 gezien.
    Groene hondekop.. In handen van een of andere hondekop stichting..
    Heb wel wat fotos gemaakt met me telefoon alleen die moet ik effe laten emailen naar me zelf
      zondag 31 oktober 2004 @ 16:56:10 #290
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_22978134
    NS 166.
    Mat 54 maar dan groen, zoals ze waren.

Weet niet eens of ik iets exclusiefs heb zien rijden maargoed.
    Vond t wel een eyecatcher.

Dus, maar int groen. .
      zondag 31 oktober 2004 @ 18:23:14 #291
    49850 RubberDuckey
    de Treinenman
    pi_22979819
    quote:
    Op zondag 31 oktober 2004 16:52 schreef blup het volgende:
    Gister op Apeldoorn de NS 166 gezien.
    Groene hondekop.. In handen van een of andere hondekop stichting..
    Heb wel wat fotos gemaakt met me telefoon alleen die moet ik effe laten emailen naar me zelf
    Het is de 766 van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier.
    pi_22980719
    volgens mij heb ik die gister ook voorbij zien flitsen.. k was met zn herfsttourkaartje onderweg
      zondag 31 oktober 2004 @ 21:07:11 #293
    4921 blup
    Shoarma Sin Farma
    pi_22983729
    Oh kdacht toch echt 166.. maar t zal wel
      dinsdag 2 november 2004 @ 12:41:07 #294
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_23020849
    Leuke link, museumlijnen in Frankrijk: http://rail86.free.fr/phototqu.htm
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_23030106
    Zweeftrein Drachten terug naar Duitsland
    DRACHTEN - Het prototype van de zweeftrein in Drachten moet terug naar Duitsland. De burgemeester van het Duitse Lathen, waar Siemens een proefbaan heeft, wil het treinstel terug omdat het volgens hem tot het historisch erfgoed van Duitsland hoort. Het prototype van de Transrapid staat al sinds eind 1999 langs de A7 in Drachten.
    De oudjaarsploeg Frijstaat Folgeren haalde het halve treinstel destijds - met goedkeuring van Siemens - op. Bennie Veenstra van de Frijstaat Folgeren is niet verrast door het verzoek. ,,Doetiids wisten wy dat it ding hjir net bliuwe soe mar wy gongen derfan út dat hy wer oer de rails weromgean soe.''

Bron: Leeuwarder Courant

Moet ik het Friestalige deel vertalen of snappen jullie het zo ook wel?
      donderdag 4 november 2004 @ 18:02:23 #296
    22002 MREn
    pi_23079411
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
    Zweeftrein Drachten terug naar Duitsland

Moet ik het Friestalige deel vertalen of snappen jullie het zo ook wel?
    Zelfs als ik geen Friese vrouw had gehad, is het prima te volgen.
    pi_23080542
    En vandaag is op http://www.leeuwardercourant.nl te lezen dat er uit het zoveelste onderzoek is gebelken dat het toch beter een 'reguliere' spoorbaan kan worden dan een zweefgeval.
    pi_23083931
    nog 3 posts en iemand kan een nieuw topic maken
    pi_23084477
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
    En vandaag is op http://www.leeuwardercourant.nl te lezen dat er uit het zoveelste onderzoek is gebelken dat het toch beter een 'reguliere' spoorbaan kan worden dan een zweefgeval.
    Mooi zo. Idiote zweefonzin.
    For great justice!
    pi_23088479
    quote:
    Op donderdag 4 november 2004 22:09 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Mooi zo. Idiote zweefonzin.
    Helemaal mee eens.... Geef mij maar de Hanzelijn +
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: