abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2004 @ 03:24:10 #126
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_21526324
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Eeuh, oke. Maar wat heeft dat er ook alweer mee te maken
Reactie op een reactie van iemand
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:11:45 #127
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_46066964
Over dat zondaarstukje; daar had ik bij de doop van m'n 1e dochtertje al m'n bedenkingen over. Onze dominee stond er echter [gelukkig] anders tegenover. Elk mens is in principe zondaar, ook al wil dat niet zeggen dat je gaat zondigen. Niet dat je kind een slecht wezen is, als het nog niets zelf kan, laat staan zondigen.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_46066997
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 15:02 schreef MacMeester het volgende:
De Doop (volgens christelijke traditie).

Van Dale: doop (de ~ (m.), dopen)
rituele besprenkeling van het hoofd met water of gehele onderdompeling als symbolisering van de intrede in een geloofsgemeenschap en als zinnebeeld van de afwassing van de zonde.

Ik heb hier toch enige moeite mee. Hoe kan je nu 'intrede' doen in een geloofsgemeenschap als je als baby wordt gedoopt? Waar is je keuze voor een religie of geloofsgemeenschap?

Nog erger, hoe kan men je 'zonden afwassen' als je als baby nog amper iets hebt kunnen doen?

In mijn ogen kan je pas een keuze maken voor een religie of geloofsgemeenschap op het moment dat je je daar met hart en ziel voor kan geven en ook weet wat deze religie of geloofsgemeenschap inhoudt. Je keuze neem je dan bewust en is niet voor jou bepaald door je ouders of omgeving.

Want wat heeft het voor zin om gedoopt te zijn als je meer voelt voor de Joodse leer, Islam of helemaal niets wilt?

graag serieuze reacties
Erfzonde!
Goede muziek luisteren?
KLIK
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:01:23 #129
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_46068221
TVP-tje.

Maar wat betekent de doop nu voor een kind in een hedendaagse kerk; wat ben je als je gedoopt bent? Is de doop een soort van 'je mag erbij horen, maar of je dat ook doet is later aan jezelf (bv tijdens belijdenis) offe...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')