Ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:52 schreef Piro het volgende:
[..]
En Israel is wel helemaal kosher?
besides the point ... eerst beide ambassades bellen voor je de eenheden gaat vergelijkenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Frankrijk is gewoon een smerig land met smerige zaakjes. Niettemin heb ik best wel respect voor het vreemdelingenlegioen. Het is toch goed georganiseerd en een ultra goed getraind leger.
quote:[..]
Artsen zonder Grenzen zeker? De Nederlandse belastingbetaler even 1 mio euro uit de zak kloppen.
ja dat zal allemaal wel maar bezint eerst tien keer eer u begint want als je er eenmaal zit dan zit je er aan vast en het wordt niet leuk en je helpt de goede zaak geen meter vooruitquote:[..]
Omdat het niet zo'n moeilijke job is.
[..]
Als ze IDF Grenswachten verliezen komt er echt wel vergelding. Natuurlijk kan het ze wel schelen. Het zijn toch manschappen die je verliest....
[..]
Ja, dat snap ik ook wel. Maar met een kwestie van moeten bedoel ik niet dat iemand met het mes op z'n keel naar zo'n grenspost wordt gelokt. Mensen kiezen er nog altijd zelf voor. Iedereen kan zich bijvoorbeeld opgeven voor die job.
Nou de IDF doet IMHO erg belangrijk werk, ze beschermen de levens van hun populatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:51 schreef Piro het volgende:
Leg uit?
Ben benieuwd.
Je kan ook op andere manieren veel informatie winnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
besides the point ... eerst beide ambassades bellen voor je de eenheden gaat vergelijken
[..]
Ja, het is maar wat je als goed beschouwd.quote:je weet toch
[..]
Ik vind dat het de goede zaak wel vooruit helpt. Wat niet wil zeggen dat ik die job ga doen.quote:ja dat zal allemaal wel maar bezint eerst tien keer eer u begint want als je er eenmaal zit dan zit je er aan vast en het wordt niet leuk en je helpt de goede zaak geen meter vooruit
quote:Weapons
Primary Weapon - Sayeret Duvdevan was originally one of the primary end users of the IDF Sawn Off CAR15 having an sub 10 inch barrel. However, these extremely short home made sawn off barrels were cut too short resulting in low gas pressure and spondaic operation. So, in the 1990's the Sawn Off CAR15 went out of service in the unit and today Sayeret Duvdevan deploys the standard 14.5 inch barrel CAR15, just like every other IDF infantry orientated unit.
Also used by Sayeret Duvdevan is the Israeli Military Industries (IMI) micro and Mini Uzi Sub Machine Guns (SMG).
Secondary Weapon - the standard handgun is the Sig Sauer P226.
During operations, each team will carry at least one suppressed handgun used to kill dogs during the mission, as the Territories are filled with dogs.
Sniper Weapons System (SWS) - the unit deploys primarily the Mauser SR86 and Mauser SP66 SWS, as well as some Sirkis M36 - a unique bullpup version of the M14.
Quite surprising, Sayeret Duvdevan rarely uses Arab-issued weapons in order to avoid identity and friendly fire mistakes.
Sayeret Duvdevan has a large variety of civilians vehicles complete with forged license plates that match those of real Palestinians cars (with the exact model and colors in order to pass a superficial check). The cars looks like regular old cars on the outside, but all the inner systems are enhanced and improved. The vehicles also contain hidden cashes in which weapons and their equipment can be hidden.
Overview
Unlike other undercover skilled units, belonging to Israeli intelligence gathering organizations, Sayeret Duvdevan wasn't designed for long term undercover infiltration, but rather for quick surprise, hit and run raids. This unit's nature derives from the unit being a CT oriented unit rather then an intelligence gathering one. Moreover, the rather basic Arab speaking linguistic skills of the unit's operators, as well as the European origin of most of the,, don't allow the execution of such long term undercover missions without exposure.
Sayeret Duvdevan is also unique in the sense that it's the only unit in the IDF that is a pure CT unit, rather then a hard core LRRP unit with advanced CT capability like most other IDF SF units.
maar dat heb je in het geval van het vreemdelingenlegioen niet gedaan ofwel?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je kan ook op andere manieren veel informatie winnen.
mwah iedereen die in een levensgevaarlijk land de dokter uit probeert te hangen heeft mijn respect.quote:
[..]
Ja, het is maar wat je als goed beschouwd.
maar je doet nix, je bewaakt een gebied waar de IDF vanaf wil, waar de Palestijnen bloederige terreurcampagnes voor uitvoeren.quote:[..]
Ik vind dat het de goede zaak wel vooruit helpt. Wat niet wil zeggen dat ik die job ga doen.
Toch wel. Heb er op Internet wat over gelezen en heb er ook videobanden over gekocht.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat heb je in het geval van het vreemdelingenlegioen niet gedaan ofwel?
[..]
De dokter uithangen trekt me totaal niet.quote:mwah iedereen die in een levensgevaarlijk land de dokter uit probeert te hangen heeft mijn respect.
Zoals jezelf al zegt laat de organisatie te wensen over. Als ik me niet kan vinden in een organisatie zou ik nooit namens hen gaan opereren.quote:dat de organisatie zelf wat te wensen over blijkt te laten doet weinig af aan de artsen en hun gebrek aan grenzen
[..]
Je doet niks maar je bewaakt het wel?quote:maar je doet nix, je bewaakt een gebied waar de IDF vanaf wil, waar de Palestijnen bloederige terreurcampagnes voor uitvoeren.
Wat? Belachelijk. Ik draag geen inkomstenbelasting af over mijn militaire inkomen maar ik geniet net zogoed dezelfde rechten en benefieten als een geboren Amerikaan. Jij zet je level op het spel voor een beleid en dat verdient respect. Er is geen enkele reden waarom je niet op hun overheidsgelden zou mogen teren als je kijkt wat je op het spel zet.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat klopt. IDF krijg je gewoon niet goed betaald en als niet-Israelier kan je daar niet teren op overheidsgelden (wat me niet meer dan logisch lijkt). Voor het geld hoef je het niet te doen, dan kan je beter bij het vreemdelingenlegioen gaan inderdaad.
Wat voor deal krijg je bij de Amerikanen dan en wat ambieer je daar?
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja.
Tja, er wonen natuurlijk een hoop Arabierenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:04 schreef Piro het volgende:
[..]
Ideologie is een buzzwoord.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 16:55 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Nou de IDF doet IMHO erg belangrijk werk, ze beschermen de levens van hun populatie.
De VS hangt rond in bv Irak, daar zie ik niks intressants aan ideologisch.
Daar heeft de gemiddelde Amerikaan weinig aan.
Maar dat je graag bij het Amerikaanse leger wil snap ik best hoor, wilde ik ook toen ik zo oud was als jij![]()
Over 350 shekels valt niet veel af te dragen he?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:03 schreef Piro het volgende:
[..]
Wat? Belachelijk. Ik draag geen inkomstenbelasting af over mijn militaire inkomen maar ik geniet net zogoed dezelfde rechten en benefieten als een geboren Amerikaan. Jij zet je level op het spel voor een beleid en dat verdient respect. Er is geen enkele reden waarom je niet op hun overheidsgelden zou mogen teren als je kijkt wat je op het spel zet.
Ik ga voor special forces medic bij de Army met eventueel crosstraining naar UDT of Pararescue units.
Mijn deal is goed.
Ik mag gebruik maken van de voordelen van de GI bill, ik krijg korting op hypotheken, vliegreizen, ze betalen een volledige universitaire opleiding voor me.
Ik studeer op hun kosten meerdere talen, ben na mijn diensttijd wereldwijd gecertificeerd als arts.
Ik word opgeleid om simpele chirurgische procedures te kunnen uitvoeren in een tent in guatemala als dat nodig is.
Ik krijg goed betaald voor mijn expertises, ik krijg te vreten, een alleenstaand huis op een basis of in een burgerstad als ik dat aanvraag, daarvan krijg ik >80% vergoed. 30 dagen betaalde vakantie per jaar met maximaal 30 dagen die je kan meenemen naar een volgend jaar.
You name it, I've got it.
Het is net waar je prioriteiten liggen en waar je naar op zoek bent. Als jij priviliges en een prima salaris het belangrijkste vind dan snap ik best dat je de deal van de Amerikanen aanneemt. Maar nogmaals, voor iedereen liggen die prioriteiten anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:06 schreef Piro het volgende:
[..]
Ideologie is een buzzwoord.
De VS betaald het best en ik ga er het meest op vooruit.
Interessant, pro israel maar contra VS, dit is een nieuwe.
hmmkayquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Toch wel. Heb er op Internet wat over gelezen en heb er ook videobanden over gekocht.
quote:[..]
De dokter uithangen trekt me totaal niet.
dan moet je vooral niet voor de IDF gaan werkenquote:[..]
Zoals jezelf al zegt laat de organisatie te wensen over. Als ik me niet kan vinden in een organisatie zou ik nooit namens hen gaan opereren.
nix voor de goede zaak, die is niet geholpen bij de bezetting van een aantal gebiedenquote:[..]
Je doet niks maar je bewaakt het wel?
Nou ik ben helemaal niet contra VS hoor, zie er alleen weinig nuttigs aan om Irak te gaan omtoveren tot een democratie.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:06 schreef Piro het volgende:
Interessant, pro israel maar contra VS, dit is een nieuwe.
Natuurlijk is dat het goed recht van de IDF. Met 7 miljard en bijna dagelijks nieuwe aanwas in het leger is het onmogelijk om de IDF deze voorzieningen te bieden en nog wat over te houden om wapens te kopen. Ik snap het ook best, maar ik vind het alleen uit deze invalshoek nogal sneu voor de mensen die bij de IDF gaan en voor 60 euro per maand hun leven in de waagschaal stellen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Over 350 shekels valt niet veel af te dragen he?Ik vind het heel mooi dat de Amerikanen dit bieden, wat ook in hun eigen voordeel is natuurlijk want het zal geďnteresseerden toch wel wat meer aanspreken als 350 shekels en verder geen voorzieningen.
Prima voorzieningen overigens bij de Amerikanen. Daar valt niets op af te dingen. Maar als Israel die privileges niet wil bieden dan vind ik dat hun goed recht. Dat de Amerikanen het wel doen moeten ze zelf weten, zorgt er wel voor dat er in elk geval meer interesse en aanwas is voor hun leger.
Als men je ergens kapot schiet ben je volgens mij sowieso de lul, al kun je goed tegen bloed.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
hmmkay
[..]
mij ook niet ... gek genoeg kan ik slecht tegen bloed ... als ze me ooit ergens kapot schieten ben ik goed de lul!
[..]
Da's jouw mening.quote:dan moet je vooral niet voor de IDF gaan werken
[..]
Toch wel. Bufferzones bijvoorbeeld zijn best handig... die moeten ook bewaakt worden.quote:nix voor de goede zaak, die is niet geholpen bij de bezetting van een aantal gebieden
Onder andere, maar die zorgt wel weer dat zoveel mogelijk van die kosten bij andere ministeries aankomen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:08 schreef N_I_ het volgende:
Niet zo gek is dat Amerika zoveel geld moet besteden aan defensie. (Ik neem aan dat al deze regelingen bekostigd worden door de defensie)
Het kost klauwen met geld, maar dan heb je ook wel wat natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:08 schreef N_I_ het volgende:
Niet zo gek is dat Amerika zoveel geld moet besteden aan defensie. (Ik neem aan dat al deze regelingen bekostigd worden door de defensie)
Ik snap jouw redenatie wel. Ook ik vind het loon bij IDF erg magertjes, maar het is nu eenmaal zo en als iemand er voor kiest dan is dat zo en dan is omkomen bij een aanslag het risico van het vak. Net zoals er Amerikanen en Britten omkomen in Irak bij aanslagen en het vreemdelingenlegioen ook weleens manschappen verliest.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:10 schreef Piro het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat het goed recht van de IDF. Met 7 miljard en bijna dagelijks nieuwe aanwas in het leger is het onmogelijk om de IDF deze voorzieningen te bieden en nog wat over te houden om wapens te kopen. Ik snap het ook best, maar ik vind het alleen uit deze invalshoek nogal sneu voor de mensen die bij de IDF gaan en voor 60 euro per maand hun leven in de waagschaal stellen.
Daar doelde ik op, ik heb geen zin om de krant open te slaan en foto's van SHERMAN, jij of HarigeKerel te zien met de mededeling 'omgekomen bij zelfmoordaanslag' of iets dergelijks. Als je dan toch die stijve pik van de actie wil hebben, zorg in elk geval dat je ook nog een stijve krijgt als je je loonstrookje in ontvangst neemt.
Hey, natuurlijk, ik probeer je ook niet de les te lezen, ik vind het gewoon zonde van alle jonge mannen en vrouwen die al dan niet dienstplichtig bij het Israelische leger zitten en voor zo'n hongerloontje moeten werken.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is net waar je prioriteiten liggen en waar je naar op zoek bent. Als jij priviliges en een prima salaris het belangrijkste vind dan snap ik best dat je de deal van de Amerikanen aanneemt. Maar nogmaals, voor iedereen liggen die prioriteiten anders.
nou mijn kameraden hoeven ze ook niet kapot te schieten want dan zijn die de lulquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als men je ergens kapot schiet ben je volgens mij sowieso de lul, al kun je goed tegen bloed.Ik kan er prima tegen overigens, maar doktertje spelen trekt me gewoon niet.
I knowquote:[..]
Da's jouw mening.
de bufferzones kunnen veel en veel kleiner ... MOETEN veel en veel kleinerquote:[..]
Toch wel. Bufferzones bijvoorbeeld zijn best handig... die moeten ook bewaakt worden.
Ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het kost klauwen met geld, maar dan heb je ook wel wat natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |