Volgens mij kunnen de moderators of de opper-guru's van Fok! in sommige gevallen achterhalen of een user een kloon is. Bijvoorbeeld door het vergelijken van IP-nummers en vast nog wel meer slimme truukjes. Mocht je er werk van willen maken dan kan dat dus wel.quote:Ik zou het niet weten, Ymke, kun je dat zien op een of andere manier? Dat het een kloon is bedoel ik, niet dat ie 1 post heeft
Je kunt natuurlijk voor nog meer kans met twintig klonen ook twintig verschillende foto's insturen, alleen zit je je dan het snot voor je ogen te fotograferen om ook twintig verschillende ideeën uit te werken......en dan al te bedenken dat het soms al een probleem is om met één werkbaar idee op de proppen te komen.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:08 schreef Offy het volgende:
Misschien een lurker die zo onder de indruk is van de foto's dat hij/zij nu toch zijn mening wil uiten? Ik zeg maar wat
Het is toch wel een beetje triest om een kloon aan te maken om punten te krijgenBovendien haalt het niet veel uit als er honderd mensen stemmen...(Of je moet een flinke voorraad ip-adressen voorhanden hebben, en een twintigtal klonen aanmaken
)
quote:Op maandag 28 juni 2004 22:16 schreef Ymke het volgende:
Ik ben de helft van alle deelnemers hier
maar... maar ...quote:Op maandag 28 juni 2004 22:22 schreef Caar2 het volgende:
[..]
en ik ben de andere helft....!!
Jij was toch door die Ymke omgekocht om je account beschikbaar te stellen voor deze frauduleuze tweemanswedstrijd?quote:Op maandag 28 juni 2004 22:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
maar... maar ...
en ik dan
* Bowiefan voelt een zwaar minderwaardigheidscomplex opkomen....quote:Op maandag 28 juni 2004 22:22 schreef Caar2 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 juni 2004 22:16 schreef Ymke het volgende:
Ik ben de helft van alle deelnemers hier
Caar2 = kloon(Ymke)quote:Op maandag 28 juni 2004 22:22 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Wij zijn slechts aanwezig en denken dat we posten, aan fotowedstrijden meedoen.quote:Op maandag 28 juni 2004 22:41 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
* Bowiefan voelt een zwaar minderwaardigheidscomplex opkomen....
wie ben ik dan, ken ik mezelf niet meer, ik ben dus een ander....
Had jou vriendje niet een internetbedrijf?quote:Op maandag 28 juni 2004 22:08 schreef Offy het volgende:
Misschien een lurker die zo onder de indruk is van de foto's dat hij/zij nu toch zijn mening wil uiten? Ik zeg maar wat
Het is toch wel een beetje triest om een kloon aan te maken om punten te krijgenBovendien haalt het niet veel uit als er honderd mensen stemmen...(Of je moet een flinke voorraad ip-adressen voorhanden hebben, en een twintigtal klonen aanmaken
)
DOF = Depth Of Field, of in goed engels Scherptedieptequote:Op maandag 28 juni 2004 22:51 schreef Jessicaa het volgende:
Wie kan mij vertellen wat DOF is? Ik hoor hier steeds maar over en vraag me zo af wat dat is. in het begin dacht ik dan dat hij niet glimmend mag zijn ofzo, maar dat zal wel erg dom gedacht zijn denk ik
Kijk, en dat is nou gelijke behandelingquote:Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef Jessicaa het volgende:
En jij ook bedankt
Euh....quote:Op maandag 28 juni 2004 23:03 schreef dawg het volgende:
[..]
Had jou vriendje niet een internetbedrijf?![]()
Over fraude gesproken.... jij geeft dezelfde foto 2x puntenquote:Op maandag 28 juni 2004 22:36 schreef rique het volgende:
[..]
Jij was toch door die Ymke omgekocht om je account beschikbaar te stellen voor deze frauduleuze tweemanswedstrijd?
lieve mensen (Rewimo en Borelius) het is nooit een discussie geweest hoor! Zoals ik het zie, waren Offy en ik apart van elkaar in een melige bui en noemden dat dan ook (let vooral op het grote aantal satirische opmerkingen in de posts!quote:Op maandag 28 juni 2004 23:28 schreef Borelius het volgende:
Ik vind de discussies over valsspelen wel ver gaan, zelfs al zou iemand op zichzelf stemmen, dan is het door de hoeveelheid niet relevant. En waar gaat het nou heel om? Waardering van je mede-forumleden is toch veel meer waard dan jezelf beduvelen. Ben ik dan zo oud dat ik dit soort discussies niet meer kan vatten of ben ik ondanks mijn leeftijd nog steeds naief?
Wat ik wel jammer vind is dat je maar één foto mag insturen. Ik begrijp best dat het enorm veel werk wordt voor Rewimo of helpers om dat nog allemaal te behappen, maar toch.....
De hele regeltjesdiscussie komt iedere maand weer terug, en wat me er het meest aan opvalt is de omgekeerde generatiekloof. Wij ouwe sokken prediken vrijheid/blijheid en zelfregulering waar de jonge garde verzot blijkt op regels, regeltjes, bepalingen, tucht, orde, discipline, normen en natuurlijk waarden, en zo ongeveer overal waar dat mogelijk of onmogelijk zou zijn wordt fraude, bedrog en valsspelerij gevreesd. In onze tijd was dat gelukkig andersomonze tijd komt namelijk nogquote:Op maandag 28 juni 2004 23:28 schreef Borelius het volgende:
Ik vind de discussies over valsspelen wel ver gaan, zelfs al zou iemand op zichzelf stemmen, dan is het door de hoeveelheid niet relevant. En waar gaat het nou heel om? Waardering van je mede-forumleden is toch veel meer waard dan jezelf beduvelen. Ben ik dan zo oud dat ik dit soort discussies niet meer kan vatten of ben ik ondanks mijn leeftijd nog steeds naief?
Neem van mij aan dat de huidige opzet bij negentig inzendingen al een redelijke hoeveelheid werk met zich meebrengt.quote:Wat ik wel jammer vind is dat je maar één foto mag insturen. Ik begrijp best dat het enorm veel werk wordt voor Rewimo of helpers om dat nog allemaal te behappen, maar toch.....
Dat klopt inderdaadquote:Op maandag 28 juni 2004 23:30 schreef ArjanB het volgende:
[..]
Over fraude gesproken.... jij geeft dezelfde foto 2x punten![]()
goed zeg, ik wilde net roepen dat die waarschijnlijk een typfoutje heeft gemaakt en de cijfertjes heeft omgewisseld, maar dat gaat ook niet op, de dubbele is 54 en hij heeft 45 ook al in zijn lijstquote:Op dinsdag 29 juni 2004 07:19 schreef Rewimo het volgende:
Dat klopt inderdaadPas je dat even aan, rique, anders kan ik je punten helaas niet meetellen...
Ga dan ook niet naar bed!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 08:00 schreef Xilantof het volgende:
je gaat gewoon naar bed 's avonds, en moet vervolgens een half uur bij lezen om alles weer te snappen hiero
Twee dagen, net als andersquote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:08 schreef Xilantof het volgende:
oei!
ik moet ook nog ff gaan stemmen dan..
tis wel erg korte periode nu.
ik zorg dat mijn stem er ook nog komtquote:Op dinsdag 29 juni 2004 09:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Twee dagen, net als anders
idem hier, en van 1 persoon had ik nooit verwacht te krijgenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:41 schreef dawg het volgende:
Ik heb al een paar puntjes bij elkaar gesprokkeld.
Had ik niet verwacht, dus is wel leuk.
Waarom verwacht je van een persoon geen punten te krijgen ? Klinkt nogal naarquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
idem hier, en van 1 persoon had ik nooit verwacht te krijgen![]()
dus dat dus ook wel geinig
verwacht niet al te veel punten meer dan nu, maar goed, maar niet uit
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:52 schreef stil het volgende:
we kunnen ooknog gaan raden welke naam bij welk nummer hoort.
Ze zullen wel een beetje een negatieve relatie hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:02 schreef Ymke het volgende:
[..]
Waarom verwacht je van een persoon geen punten te krijgen ? Klinkt nogal naar
van 1 foto heb ik een zeer vermoeden wie hem heeft ingestuurd, maar dat zullen wel meer mensen hebbenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:52 schreef stil het volgende:
we kunnen ooknog gaan raden welke naam bij welk nummer hoort.
van wie vertelquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:08 schreef berc het volgende:
[..]
van 1 foto heb ik een zeer vermoeden wie hem heeft ingestuurd, maar dat zullen wel meer mensen hebben
Dan nog,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Ze zullen wel een beetje een negatieve relatie hebben.
Dat hoeft niet, kan ook zijn dat ze in het verleden op andere soort foto's stemde.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Ze zullen wel een beetje een negatieve relatie hebben.
Zet maar neer hierquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:08 schreef berc het volgende:
[..]
van 1 foto heb ik een zeer vermoeden wie hem heeft ingestuurd, maar dat zullen wel meer mensen hebben
Noujah, sommige hebben in het slowchattopic gestaan, en een paar andere herken ik van het Meeting-topicquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:45 schreef Rewimo het volgende:
Ik verklap nog niks, maar sommige mensen zijn echt al herkenbaar kennelijk
83quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:49 schreef Rewimo het volgende:
Kan iemand raden wat de mijne is? Om het eens andersom te benaderen
pffff als ik naar het centraal topic kijkt heb je er zoveel ingestuurd..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:49 schreef Rewimo het volgende:
Kan iemand raden wat de mijne is? Om het eens andersom te benaderen
he op foto 70 kan je gewoon klikkenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:54 schreef stil het volgende:
83 mniki
70 Rewimo
79?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben moeilijk te raden geloof ik
Dan moet je ook niet je naam eronder zetten, snuggerequote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:00 schreef dawg het volgende:
Offy![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:00 schreef berc het volgende:
[..]
79?
48?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denkt dat een hoop mensen gewoon inzenden, en dan 'vergeten' te stemmenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:10 schreef Rewimo het volgende:
Ja, weinig stemmers tot nu toe
Neequote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:11 schreef Offy het volgende:
79? Ik had hier nooit aan moeten beginnen....
Koud, erg koudquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:15 schreef stil het volgende:
Rewimo 77 laatste gok
Geef dan eens een hintjequote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Ga door, ga door, dan raden jullie het vast voor 22 uur
Is het een dierentuinbeest?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:20 schreef Rewimo het volgende:
Ga door, ga door, dan raden jullie het vast voor 22 uur
omdat die persoon altijd heel kritisch enzo isquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:02 schreef Ymke het volgende:
[..]
Waarom verwacht je van een persoon geen punten te krijgen ? Klinkt nogal naar
SSSSSSSTquote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:47 schreef Offy het volgende:
[..]
Noujah, sommige hebben in het slowchattopic gestaan, en een paar andere herken ik van het Meeting-topic
Nee.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:21 schreef Offy het volgende:
[..]
Is het een dierentuinbeest?
Ja ikkequote:iemand die weet welke foto ik gemaakt heb?
maar idd, stil had het goedquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
SSSSSSST![]()
Mijn gok kwam doordat mniki er op had gestemdquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:24 schreef Xilantof het volgende:
[..]
maar idd, stil had het goed
in het meeting topic is mijn inzending terug te vinden
Geef nou eens een hintquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:36 schreef Rewimo het volgende:
Zo leuk dit
Moet ik het voorkauwen of zo? Nog een hint dan: het is geen kat.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geef nou eens een hint
OK, we weten het volgende:
- het is geen dierentuindier
- het is slecht een enkel exemplaar
Tijd voor een grondige analyse van de aangeleverde foto's
en weer een nadeel van foto's onder nr inzenden!! Op een niet bestaande persoon stemmen zou wat minder snel voorkomen..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:46 schreef Rewimo het volgende:
Oproep aan The_Frog: kijk even naar je stemmen want je hebt op een niet bestaand nummer gestemd (96). Als je het niet aanpast kan ik je stemmen niet meetellen
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:46 schreef Rewimo het volgende:
Oproep aan The_Frog: kijk even naar je stemmen want je hebt op een niet bestaand nummer gestemd (96). Als je het niet aanpast kan ik je stemmen niet meetellen
is inmiddels veranderdquote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Okee, ik neem hem alsnog mee
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:59 schreef TsiisSkaaf het volgende:
89 is van Rewimo.
90?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Moet ik het voorkauwen of zo? Nog een hint dan: het is geen kat.
Sorry, staat alweer terug. Had het weg gehaald voordat ik jullie reactie had gelezen (niet gerefreshed).... Volgende keer zal ik alles lezen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:03 schreef Offy het volgende:
En snel weghalen dan he...stiekemerd
Haha...maakt niet uit johquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:08 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Sorry, staat alweer terug. Had het weg gehaald voordat ik jullie reactie had gelezen (niet gerefreshed).... Volgende keer zal ik alles lezen.
hmmm...die had ik aan Rewimo toebedeeld. Die begon overquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:10 schreef Geminis het volgende:
zo net op tijd gestemd...
Ik had no. 47 -met label
Dat viel me wel op, maar ik zag er niets achterquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:13 schreef Rewimo het volgende:
PdeHoog, je hebt één keer het goede nummer genoemdHet is je kennelijk niet opgevallen dat ik dat straal genegeerd heb
't Is nummer 5
Het was nog geen 22 uurquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat viel me wel op, maar ik zag er niets achter![]()
![]()
* PdeHoog vind het flauw dat Rewimo dan geen antwoord geeft![]()
![]()
![]()
![]()
Oei....wat dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:14 schreef Geminis het volgende:
er klopt iets niet
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het was nog geen 22 uur
Moeten wij je even helpenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:15 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb inmiddels een eindstand. De winnar steekt er met kop en schouders bovenuit. De tweede en derde plaats schelen 1 punt, ik wil dat nog even verifiëren met de oude eerbiedwaardige Sok, maar die is dus niet op MSN
Als jij het nou zegt, zeggen wij wel welke goed isquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:18 schreef Rewimo het volgende:
Wie heb jij op 2 en 3 dan?
sorry, ik bedoel dat PdeHoog eerst denkt dat mijn foto van Rewimo is en daarna zegt Rewimo dat PdeHoog het goed geraden heeft van Rewimo d'r foto.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:17 schreef Caar2 het volgende:
[..]
wat dan?????
whehehehehequote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:22 schreef Geminis het volgende:
[..]
sorry, ik bedoel dat PdeHoog eerst denkt dat mijn foto van Rewimo is en daarna zegt Rewimo dat PdeHoog het goed geraden heeft van Rewimo d'r foto.
Dat ging over een eerdere poging van Pquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:22 schreef Geminis het volgende:
[..]
sorry, ik bedoel dat PdeHoog eerst denkt dat mijn foto van Rewimo is en daarna zegt Rewimo dat PdeHoog het goed geraden heeft van Rewimo d'r foto.
Nr. 38 dusquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:27 schreef Caar2 het volgende:
mijn foto vond je gaver@ pdeHoog
Was nr 38 die van jou? Wow, die heeft ook een hoop punten gekregen geloof ikquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:27 schreef Caar2 het volgende:
mijn foto vond je gaver@ pdeHoog
Jepz...., ja best wel geloof ik, ben benieuwd!!!!!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:31 schreef Offy het volgende:
[..]
Was nr 38 die van jou? Wow, die heeft ook een hoop punten gekregen geloof ik
Hij is idd leuk ingezoomdquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:35 schreef Offy het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd van wie nr 54 is, vond ik ook een hele mooie!![]()
van een marc,quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:35 schreef Offy het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd van wie nr 54 is, vond ik ook een hele mooie!![]()
* PdeHoog moet eigenlijk leren, maar vind dit spannenderquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:41 schreef Rewimo het volgende:
Nog eventjes en jullie weten alles
wil ut weten!!! schiet op!!! nu!!! hier met die punten!!!kom nou!!!! 'k wil je niet opjagen hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:41 schreef Rewimo het volgende:
Nog eventjes en jullie weten alles
en de achtergrond match-t ook goed bij dat beest zelfquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:41 schreef Caar2 het volgende:
En 87????????????? Ook zo'n leuke, zo mooi scherp ook!!!
Simpel, je vingerafdrukken staan eropquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:44 schreef Offy het volgende:
In de tussentijd kunnen jullie raden welke van mij is
Neehoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Simpel, je vingerafdrukken staan erop
Heb ik er op gestemd?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:47 schreef Offy het volgende:
[..]
Neehoor
Is niet zo, ik snap eigenlijk niet dat niemand deze herkentquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:47 schreef Caar2 het volgende:
Ik denk trouwens de hele tijd dat nr 1 van Ymke is, geen idee waarom...:?
Neequote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik er op gestemd?
Nee.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik er op gestemd?
Ik ken geen paardenliefheb(st)(b)er onder ons? (of het moet brechtje zijnquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is niet zo, ik snap eigenlijk niet dat niemand deze herkent![]()
Heeft niks met het paard te makenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:49 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik ken geen paardenliefheb(st)(b)er onder ons? (of het moet brechtje zijn)
Geef eens een hintje danquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:46 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Die van mij mag je ook proberen te raden... Alleen denk dat ik niet bekend genoeg ben hier. Dus dat het erg moeilijk wordt...
Oké klein hintje..... Staat maar één object op de foto.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:52 schreef Offy het volgende:
[..]
Geef eens een hintje dan
OK, dan kunnen we er al vijf van de lijst schrappenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:49 schreef Offy het volgende:
[..]
Nee![]()
93quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:53 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Oké klein hintje..... Staat maar één object op de foto.
Ik hou het niet zo op katten, vooral geen grote...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:54 schreef Offy het volgende:
[..]
93
Haha...dat het je nr 6 van de lijst was zekerquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
als je nu gewoon even verteld welke, dan kan ik je vertellen dat het toch een hele mooie foto is![]()
82 misschien?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:56 schreef Offy het volgende:
[..]
Haha...dat het je nr 6 van de lijst was zeker
Nee, raden zullen jullie! Het is geen dierentuinbeest...
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:58 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
82 misschien?
48 soms?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:56 schreef Offy het volgende:
[..]
Haha...dat het je nr 6 van de lijst was zeker
Nee, raden zullen jullie! Het is geen dierentuinbeest...
Qua onderwerp zat je goedquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
48 soms?
Dankjewel! (ik heb speciaal voor deze wedstrijd mijn foto van de site afgehaaldquote:edit:
niet dus.....
Je hebt trouwens mooie foto's op je site staan Offy
Zijn status zegt van welquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:01 schreef Rewimo het volgende:
Is Caar2 nog wakker?
Lijkt veel op: (van je website)quote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:59 schreef Offy het volgende:
[..](wie heeft je dat toegefluisterd?
)
heel slimquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:02 schreef Offy het volgende:
[..]
Qua onderwerp zat je goed
[..]
Dankjewel! (ik heb speciaal voor deze wedstrijd mijn foto van de site afgehaald![]()
)
Is het grote moment aangekomen dan?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:01 schreef Rewimo het volgende:
Is Caar2 nog wakker?
Nee, is wel zelfde soort, niet merk....quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:02 schreef stil het volgende:
Tsiisskaaf 46?
Laten we het hopen. Kan ik eindelijk verder gaan met lerenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:04 schreef Offy het volgende:
[..]
Is het grote moment aangekomen dan?
Je hebt toch geen examens/tentamens morgen he?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Kan ik eindelijk verder gaan met leren![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:06 schreef Rewimo het volgende:
De uitslag is bekend! (Na veel tellen en hertellen omdat 2 en 3 dicht op elkaar zijn geëindigd)
Van harte gefeliciteerd, winnaars!
32 23 - PdeHoogh 7
Mee eens.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:12 schreef The_Frog het volgende:
Luap, MarcH en Sjeffie gefeliciteerd. Het zijn idd prachtige foto's.
Gelukkig zelf ook weer eens een paar puntjes gesprokkeld.
Ikke? Nee hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:06 schreef Offy het volgende:
[..]
Je hebt toch geen examens/tentamens morgen he?
Waar haal jij die marc vandaan? laat maar van de eerste pagina van mijn site natuurlijkquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:41 schreef berc het volgende:
[..]
van een marc,
dus marcH denk ik
Da's een mooie post Borelius!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:44 schreef Borelius het volgende:
Alledrie gefeliciteerd. Het grappige van foto 3 (van Sjeffie) is, dat ik een bijna identiek exemplaar in mijn persoonlijk archief heb zitten (zelfde soort hondje, ook los van de grond in volle draf).
Ik heb erg veel opgestoken van deze hele wedstrijd. Niet zozeer over fotograferen maar over mensen en hoe ze op bepaalde zaken reageren en ook hoe bepaalde zaken helemaal niet gezien worden. Desondanks komen de betere foto's toch wel bovendrijven. Ik ben niet ontevreden als ik bedenk dat mijn foto (37) toch nog redelijk wat punten heeft gekregen en dat ik pas sinds 7 weken (na vele jaren gedwongen pause) de fotografie weer heb opgepikt en dan nog wel direct in digitale vorm.
Ik heb genoten, gelachen, ben verbaasd geweest en heb me ook wel eens geërgerd, maar al met al ben ik blij dat ik meegedaan heb en zal ik proberen volgende maand wederom van de partij te zijn.
Sommigen zullen teleurgesteld zijn, tot hen zou ik willen zeggen, houd de moed er in en ga door, de fotografie is zo leuk!
Heb jij iets met Rewimo afgesproken?quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:04 schreef RubberDuckey het volgende:
Van sommige is een wens uitgekomen die bij de meet was uitgesproken, ik mocht niet winnen.
Na het is ook niet gelukt, maar 0 punten is wel heel erg zeg![]()
Maarja nu dan alle felicitaties naar de winnaar en de nummer 2 en 3.
Nu wachten op het onderwerp van juli.
Kunnen het geen treinen zijn voor de maand juli?
Op welke manier?quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:07 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Heb jij iets met Rewimo afgesproken?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:44 schreef Borelius een heel goed verhaal:
[..] de fotografie is zo leuk!
goed zoquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Mooie foto's, veel deelnemers, maar naar verhouding weinig stemmers. Kennelijk hebben veel mensen alleen om het onderwerp ingestuurdMaar goed, maakt niet uit. Ik zie graag zo snel mogelijk een mailtje van de drie koplopers tegemoet, met daarin voorstellen voor het onderwerp van volgende keer.
Ik wil bij voorkeur morgenavond starten met stemmen, dus als jullie je brein een beetje vlot willen laten kraken: graag
Ik hoop jou nog eens onder druk te zettenquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
goed zo![]()
zet ze maar onder druk![]()
Nou is 48 uur voor stemen ook wel wat aan de korte kant natuurlijk, helemaal met zoveel deelnemers.quote:Op woensdag 30 juni 2004 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Mooie foto's, veel deelnemers, maar naar verhouding weinig stemmers. Kennelijk hebben veel mensen alleen om het onderwerp ingestuurdMaar goed, maakt niet uit. Ik zie graag zo snel mogelijk een mailtje van de drie koplopers tegemoet, met daarin voorstellen voor het onderwerp van volgende keer.
Ik wil bij voorkeur morgenavond starten met stemmen, dus als jullie je brein een beetje vlot willen laten kraken: graag
Zeker nachtdienst gehad, want ik ga nu juist naar mijn werk, slaap lekker!quote:Op woensdag 30 juni 2004 07:48 schreef Bowiefan het volgende:
...........in afwachting van het nieuwe onderwerp ga ik nu tukkie doen, trustuuuhhhh![]()
inderdraad, dankje, jij werkzequote:Op woensdag 30 juni 2004 07:53 schreef Borelius het volgende:
[..]
Zeker nachtdienst gehad, want ik ga nu juist naar mijn werk, slaap lekker!![]()
![]()
![]()
waar blijft die groepsfotoquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:45 schreef Marc H het volgende:
* pascalheister is al al bezig![]()
heb je vorige maand al kunnen doenquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoop jou nog eens onder druk te zetten
Oeps, wist dus niet dat dit een gevolg daar van wasquote:Op woensdag 30 juni 2004 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik vond het jammer dat de sprieten van het beest zo onscherp waren. Anders had ik em punten gegeven...quote:Op woensdag 30 juni 2004 09:07 schreef luap het volgende:
#69 eerste? Nou ja dan zullen er wel veel mensen zijn die er iets in hebben gezien. Zelf heb ik de foto geen punten gegeven...
Hier moet ik natuurlijk even op reageren!quote:Op woensdag 30 juni 2004 07:19 schreef Xilantof het volgende:
gefeliciteerd winnaars!!!
en idd Stil: van m-niki had ik zelf nooit punten verwachtdie is altijd erg kritisch
op naar de volgende wedstrijd
Begrijp dat je mij d'r uitpikt en brengt me ook meteen op het punt dat je kritiek gewend bent, niet dus anders had je mij d'r niet uitgehaald (beetje de pest in wat m'n kritiek op jouw was in eerdere posting ?)quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:39 schreef m-niki het volgende:
[..]
Hier moet ik natuurlijk even op reageren!
Je foto was erg prachtig Xilantof en het verbaast me dat je niet hoger bent geeindigd! Ik ben kritisch, maar het verbaast me wederom dat dat dus zo opvalt...ik verwacht dat iedereen dat toch is...ik kijk naar het totaal plaatje, compositie, scherpte, DOF, focus, camerastandpunt, kleursamenstelling, wat wordt weergegeven en hoe. Dat is misschien kritisch want er vallen altijd heel veel foto's af (zoals de nummer 3 bijvoorbeeld! voor mij is dat dus een raadsel waarom die zo hoog is geeindigd..zoals ik al eerder schreef, het is een hele mooie plaat, maar hij is te wazig en te donker -had in photoshop wel wat meer aan mogen gebeuren- als deze perfect was uitgevoerd dan had ie bij mij ook in de top 5 gestaan). Het is voor mij erg vreemd (nou ja, niet helemaal ik kan me het wel voorstellen, maar vanuit mijn standpunt is het vreemd) dat er hier best slecht op die kritiek gereageerd wordt (zeker niet door iedereen, maar sommigen springen er toch wel uit). En dat is best jammer, want ik heb je foto niet gemaakt, ik ben niet degene die hem slechter maakt (of beter), maar ik kan wel tips geven net zoals iedereen om de foto mooier te krijgen! Of is dat hier niet van belang? Mensen denken heel snel dat ik boos ben, terwijl ik alleen maar eerlijk ben. Het kan bij mij liggen, ik ben in het dagelijks leven heel erg gewend feedback/ kritiek te krijgen, te verwerken en ook te geven. Dit gebeurt op een dagelijkse basis, misschien dat ik te open hierin ben en zijn anderen het niet gewend. Graag zou ik wel een keer horen hoe dat nu precies zit, want ik wil me graag aanpassen. Als kritiek niet op zijn plaats dan hoor ik dat dus graag...anders blijft het zo dat men bijna bang voor mij is! (nou ja...jullie begrijpen wel wat ik bedoel...xilantof verwacht al geen punten van mij!!)
Oke, dat was een hele lange post!!
Natuurlijk feliciteer ik de winnaars van harte, ze zijn namelijk door heel veel mensen als beste gekozen, da's niet niks!!!
Kijk dit bedoel ik nu..ik "pik" niemand eruit, omdat ik boos ben ofzo... ik vind persoonlijk dus wel dat iets technisch in orde moet zijn, maar het betekent niet dat als het dat niet is, dat het meteen verkeerd zit. Ik bedoelde dus dat je ervan kunt leren, maar als je er niet van wilt leren (want dat kan natuurlijk ook) dan is dat prima. Opbouwende kritiek is alles wat ik lever trouwens en dat gaat over dof, en camerastandpunten etc.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:00 schreef sjeffie1 het volgende:
[..]
Begrijp dat je mij d'r uitpikt en brengt me ook meteen op het punt dat je kritiek gewend bent, niet dus anders had je mij d'r niet uitgehaald (beetje de pest in wat m'n kritiek op jouw was in eerdere posting ?)
Verder vind ik dat je teveel kritiek levert uit jouw standpunten wat fotografie betreft en dat wordt (in iedergeval door mij) nog wel eens als irritant ervaren.
Wat fotoshop betreft, dit is met de wedstrijd niet de bedoeling, zie regels.
Fotografie is voor mij niet alleen de technische aspecten daar van, zoals met mijn honden zie ik zelf de verschrikkelijke lol die ik met die beestjes heb terug in de foto's die ik met ze maak, technisch o.k. of niet !
Ook kan ik meegenieten van mensen (zoals ik) die net beginnen en in hun ogen een leuk plaatje neerzetten die het technisch misschien niet is.
Gelukkig zijn er hier veel mensen die wel de humor en lol van plaatjes inzien en niet alleen lopen te mauwen over Dof, Camera standpunten..... etc. etc.
Beetje opbouwende kritiek o.k. maar je kan er ook in doorschieten.
Dit beschrijft precies wat ik bedoel!quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:45 schreef Offy het volgende:
..........................
Te streng is natuurlijk ook niet goed, en ik denk dat er misschien wat meer rekening moet worden gehouden met het feit dat de meesten hier nog maar beginners zijn. Anders dan op DPZ, waar iedereen dus wat serieuzer is, en (naar mijn mening) op élke foto wel wat verkeerds gezocht wordt. (ojhee, wat heb ik nu weer gezegt)
......................
Ik denk dat je niet zo zwaar aan kritiek van m-niki (en uberhaupt iemand) moet tillen. Iedereen kijkt op een andere manier tegen het onderwerp en de techniek van fotograferen aan. Op basis van zijn of haar standpunten zal de kritiek tot stand komen. Daar kun je wat mee doen of, als je het er zelf niet mee eens bent, gewoon laten voor wat het is.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:00 schreef sjeffie1 het volgende:
[..]
Wat fotoshop betreft, dit is met de wedstrijd niet de bedoeling, zie regels.
[..]
Fotografie is voor mij niet alleen de technische aspecten daar van, zoals met mijn honden zie ik zelf de verschrikkelijke lol die ik met die beestjes heb terug in de foto's die ik met ze maak, technisch o.k. of niet !
Ook kan ik meegenieten van mensen (zoals ik) die net beginnen en in hun ogen een leuk plaatje neerzetten die het technisch misschien niet is.
Idd......precies de sfeer van DPZquote:Op woensdag 30 juni 2004 14:50 schreef dawg het volgende:
[..]
Dit beschrijft precies wat ik bedoel!
Offy, you did it again!
Hier ben ik het toch echt wel met m-niki eens. Je stuurt in naar een wedstrijd dus moet het plaatje goed zijn op alle vlakken (niet dat dat mij lukt maar ik doe mijn best)quote:Op woensdag 30 juni 2004 13:39 schreef m-niki het volgende:
[..]
...ik verwacht dat iedereen dat toch is...ik kijk naar het totaal plaatje, compositie, scherpte, DOF, focus, camerastandpunt, kleursamenstelling, wat wordt weergegeven en hoe. Dat is misschien kritisch want er vallen altijd heel veel foto's af (zoals de nummer 3 bijvoorbeeld! voor mij is dat dus een raadsel waarom die zo hoog is geeindigd..zoals ik al eerder schreef, het is een hele mooie plaat, maar hij is te wazig en te donker -had in photoshop wel wat meer aan mogen gebeuren- als deze perfect was uitgevoerd dan had ie bij mij ook in de top 5 gestaan).
Ik denk omdat de onderwerpkeuze dan erg goed is. Kennelijk spreekt het onderwerp of de compositie mensen dan zo aan, dat ze het feit dat een foto technisch minder is voor lief nemen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:51 schreef Ymke het volgende:
Als een plaatje goed scoort terwijl hij technisch niet goed is vind ik dat best raar, hoe kan dat, ?
quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:50 schreef dawg het volgende:
[..]
Dit beschrijft precies wat ik bedoel!
Offy, you did it again!
quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:09 schreef luap het volgende:
Ik sluit me aan bij wat Offy heeft neergezet.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:51 schreef Ymke het volgende:
Als een plaatje goed scoort terwijl hij technisch niet goed is vind ik dat best raar, hoe kan dat, ?
Poeh...quote:Op woensdag 30 juni 2004 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik wil bij voorkeur morgenavond starten met stemmen,
Dit slaat echt nergens opquote:Op woensdag 30 juni 2004 16:59 schreef sjeffie1 het volgende:
Wil daar even mee aangeven dat jouw mening niet heilig is, en dat idee krijg ik een beetje, ook door reacties van anderen.
waarom reageer je dan zo kinderachtig en trek je je er zo veel van aan?quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:38 schreef sjeffie1 het volgende:
Ach als er toch genoeg mensen stemmen om je op de 3de plaats te krijgen waar gaat het gezeik dan eigenlijk over, moeten die mensen dan allemaal meekruipen omdat 1 iemand achteraf het dan nog ff beter weet ! rot op ! Ben er nu helemaal klaar mee ! groetuh !
U is vriendelijkquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:38 schreef sjeffie1 het volgende:
Ach als er toch genoeg mensen stemmen om je op de 3de plaats te krijgen waar gaat het gezeik dan eigenlijk over, moeten die mensen dan allemaal meekruipen omdat 1 iemand achteraf het dan nog ff beter weet ! rot op ! Ben er nu helemaal klaar mee ! groetuh !
Hoe kom je er nu bij dat er mensen meekruipen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:38 schreef sjeffie1 het volgende:
mits op normale manier geformuleerdquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:43 schreef stil het volgende:
...en ook jouw mening word gewaardeerd.
Weet je, je hebt nog gelijk ookquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
waarom reageer je dan zo kinderachtig en trek je je er zo veel van aan?
doei
quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:24 schreef Kermit77 het volgende:
Dit is meteen het lastige aan het verhaal omdat veel mensen hier moeilijk mee om kunnen ...
Het mes snijd aan twee kanten...
jammer dat dit op deze manier moet...quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:38 schreef sjeffie1 het volgende:
Ik vind heel eerlijk gezegd dat je je nu wel laat kennen. Je zegt dat m-niki haar (ongezouten) mening niet mag geven, maar als wij het niet eens zijn met jou dan loop je weg ......quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:52 schreef sjeffie1 het volgende:
[..]
Weet je, je hebt nog gelijk ook![]()
Toch was het een mooie foto Caar2quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:49 schreef Caar2 het volgende:
*is weer wakker*Joehoeee wederom 5e!!! Winnaars gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Op naar de volgende wedstrijd!!!
![]()
uhm......ik wil niet moeilijk doen, maar eerder kritiek leveren was bijna niet mogelijk door de regels die deze maand golden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:52 schreef Dickeos300d het volgende:
Ik ben het in tegenstelling tot de rest hier met Sjeffie eens. Hij is nr 3 geworden omdat de mensen zelf hebben gestemd. Achteraf wordt er door die mensen weer negatief gedaan. ( Ik weet het, kritiek kan opbouwend zijn, maar niet in dit topic lijkt me. )
Dat M-Nikki juist Sjeffie eruit pikt kan dan wel toeval zijn, maar wel heel erg toevallig dan.
Ten eerste heeft ze niets met foto's van dieren heeft ze zelf verklaard en ten tweede hebben deze 2 personen al eerder een negatief gesprek gehad op FOK. ( Is misschien toch niet helemaal toevallig? )
Ik zou in ieder geval graag zien dat er in de toekomst eerder kritiek wordt gegeven en niet na een uitlag van een wedstrijd.
Is dat ff pech hebben...ik lever wel een reactie. Ik vind het hier een gevecht op persoon worden en dat kan niet. M-niki is niet de enige die commentaar en kritiek levert. Ze doet het misschien wat harder en af en toe wat ongenuanceerder als anderen, maar het staat iedereen vrij om dit te doen.quote:Ook zou ik M-Nikki willen vragen haar uitspraken en oordelen op een wat lager pitje te willen zetten.
Het is niet erg dat commentaar, maar ik als beginnen snap echt geen fuck van alle kreten en het commentaar werkt uit jou mond niet als op opbouwend maar als neerbuigend. ( Mijn ervaring als NOOP )
Dit is dus mijn mening en eigelijk hoop ik hier geen reatie op te krijgen.
Was al uitgelogd maar wil hier toch wel ff op reageren.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind heel eerlijk gezegd dat je je nu wel laat kennen. Je zegt dat m-niki haar (ongezouten) mening niet mag geven, maar als wij het niet eens zijn met jou dan loop je weg ......
Ik ben helemaal niet voor of tegen m-niki. Ik vind alleen dat iedereen zijn mening moet kunnen geven. Dat doe jij en dat doet m-niki. Zo erg is dat toch allemaal niet dat dit soort heftige reacties moeten plaatsvinden
Waar ben je het dan niet mee eens? Met het feit dat m-niki kritiek levert op je foto? Of de manier waarop?quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:15 schreef sjeffie1 het volgende:
[..]
Was al uitgelogd maar wil hier toch wel ff op reageren.
Heeft niks met weglopen te maken, ben het niet eens met de gang van zaken zoals het op het board dus waarschijnlijk in z'n werk gaat, en als je het er niet mee eens bent en de rest wel, ben ik hier dus op de verkeerde plaats.
Ik vind em super, en heb em ook punten gegeven!!!!! De eerste is mooier dan de tweede. Ook zo cool dat die kat 'z'n tong uit zijn bek heeft. Gewoon op het juiste moment gefotografeerd. goeie actiefotoquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd wat jullie nou van mijn foto vonden?
Ik zat te twijfelen tussen
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Ik heb het wel allemaal gelezen hoor (behalve dan blijkbaar de eerste ervaring met m-niki...die heb ik ff gemist) maar ik was de draad even kwijt.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:19 schreef sjeffie1 het volgende:
Ben niet tegen kritiek wel de manier waarop kan aardig wat irritaties opwekken.
thnxquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:19 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Ik vind em super, en heb em ook punten gegeven!!!!! De eerste is mooier dan de tweede. Ook zo cool dat die kat 'z'n tong uit zijn bek heeft. Gewoon op het juiste moment gefotografeerd. goeie actiefoto![]()
Voor mij nummer 1, dat oog en die tong maken het een sterke plaat. Nr 2 heeft dat toch iets minder.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:16 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:28 schreef luap het volgende:
Ik zou zeggen geef elkaar een hand en trek het je niet teveel aan. Ik hoop echt dat je (jullie) hier gewoon actief blijven.
Ik vond nr. 2 wel leuk omdat ze daar zo'n beetje aan het knuffelen lekenquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:30 schreef luap het volgende:
[..]
Voor mij nummer 1, dat oog en die tong maken het een sterke plaat. Nr 2 heeft dat toch iets minder.
Zalig toch die beestjes, kunnen wij daar toch een hoop van leren, cliché maar nu op de juiste plaats denk ik.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:16 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Plus de rest die zo ongeduldig isquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:03 schreef Xilantof het volgende:
trouwens, wanneer begint het stemmen voor nieuwe ronde...
we raken verwend hierquote:Op woensdag 30 juni 2004 19:43 schreef Rewimo het volgende:
En het is nog geen juli dus jullie hebben niks te zeuren
Het is pauze, nu mogen we weer.quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:39 schreef Ymke het volgende:
En nu allemaal stil zijn , het voetbal begint
quote:Op woensdag 30 juni 2004 21:36 schreef Caar2 het volgende:
*hup holland*![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |