abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2004 @ 21:13:53 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20261383
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!Fotograaf maandag 28 juni 2004 @ 21:45:02 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20262441
tvp
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 28 juni 2004 @ 21:59:26 #3
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20263006
Hier ook eentje

De mensheid is nog niet klaar voor mijn foto's

toch maar die kloon aanmaken dan
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  maandag 28 juni 2004 @ 22:02:36 #4
35485 rique
with Canon, I can
pi_20263123
quote van Rewimo uit het vorige topique
quote:
Ik zou het niet weten, Ymke, kun je dat zien op een of andere manier? Dat het een kloon is bedoel ik, niet dat ie 1 post heeft
Volgens mij kunnen de moderators of de opper-guru's van Fok! in sommige gevallen achterhalen of een user een kloon is. Bijvoorbeeld door het vergelijken van IP-nummers en vast nog wel meer slimme truukjes. Mocht je er werk van willen maken dan kan dat dus wel.

-edit- Zelf ben ik trouwens niet echt een voorstander van dit soort recherche-achtige dingetjes tijdens een vredelievende wedstrijd zoals deze.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  maandag 28 juni 2004 @ 22:08:32 #5
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20263321
Misschien een lurker die zo onder de indruk is van de foto's dat hij/zij nu toch zijn mening wil uiten? Ik zeg maar wat

Het is toch wel een beetje triest om een kloon aan te maken om punten te krijgen Bovendien haalt het niet veel uit als er honderd mensen stemmen...(Of je moet een flinke voorraad ip-adressen voorhanden hebben, en een twintigtal klonen aanmaken )
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  maandag 28 juni 2004 @ 22:16:07 #6
79550 Ymke
your ghost
pi_20263608
Ik ben de helft van alle deelnemers hier
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_20263698
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:08 schreef Offy het volgende:
Misschien een lurker die zo onder de indruk is van de foto's dat hij/zij nu toch zijn mening wil uiten? Ik zeg maar wat

Het is toch wel een beetje triest om een kloon aan te maken om punten te krijgen Bovendien haalt het niet veel uit als er honderd mensen stemmen...(Of je moet een flinke voorraad ip-adressen voorhanden hebben, en een twintigtal klonen aanmaken )
Je kunt natuurlijk voor nog meer kans met twintig klonen ook twintig verschillende foto's insturen, alleen zit je je dan het snot voor je ogen te fotograferen om ook twintig verschillende ideeën uit te werken......en dan al te bedenken dat het soms al een probleem is om met één werkbaar idee op de proppen te komen.

Over het gebruik van klonen voor meer punten zou ik me niet al te veel zorgen maken, het geeft wel weer een argument om het stemmen niet tot alleen de deelnemers te beperken, meer stemmen verminderd het effect van manipulatie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2004 @ 22:20:55 #8
13151 crew  Rewimo
pi_20263805
Nee, ik denk ook niet dat het veel effect heeft
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 juni 2004 @ 22:22:07 #9
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_20263856
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:16 schreef Ymke het volgende:
en ik ben de andere helft....!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2004 @ 22:25:54 #10
13151 crew  Rewimo
pi_20264013
Ik vroeg me al af waarom jullie zoveel foto's instuurden
  FOK!Fotograaf maandag 28 juni 2004 @ 22:34:30 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20264347
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:22 schreef Caar2 het volgende:

[..]

maar... maar ...

en ik dan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 28 juni 2004 @ 22:36:52 #12
35485 rique
with Canon, I can
pi_20264444
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:34 schreef Xilantof het volgende:

[..]

maar... maar ...

en ik dan
Jij was toch door die Ymke omgekocht om je account beschikbaar te stellen voor deze frauduleuze tweemanswedstrijd?
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_20264588
quote:
[..]
* Bowiefan voelt een zwaar minderwaardigheidscomplex opkomen....

wie ben ik dan, ken ik mezelf niet meer, ik ben dus een ander....
pi_20264746
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:16 schreef Ymke het volgende:
quote:

[..]

Caar2 = kloon(Ymke)
pi_20264849
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:41 schreef Bowiefan het volgende:

[..]

* Bowiefan voelt een zwaar minderwaardigheidscomplex opkomen....

wie ben ik dan, ken ik mezelf niet meer, ik ben dus een ander....
Wij zijn slechts aanwezig en denken dat we posten, aan fotowedstrijden meedoen.

Ik begin me nu werkelijk af te vragen of ik niet ook een kloon van Ymke ben....

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2004 22:50:07 (MSN-me-tag -> Fok!-me-tag) ]
  maandag 28 juni 2004 @ 22:51:16 #16
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_20264981
Wie kan mij vertellen wat DOF is? Ik hoor hier steeds maar over en vraag me zo af wat dat is. in het begin dacht ik dan dat hij niet glimmend mag zijn ofzo, maar dat zal wel erg dom gedacht zijn denk ik
pi_20265466
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:08 schreef Offy het volgende:

Had jou vriendje niet een internetbedrijf?

pi_20265494
DOF = Depth Of Field, oftewel scherptediepte in een foto.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:05:12 #19
336 Jessicaa
pi_20265527
Ok bedankt !!
pi_20265535
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:51 schreef Jessicaa het volgende:
Wie kan mij vertellen wat DOF is? Ik hoor hier steeds maar over en vraag me zo af wat dat is. in het begin dacht ik dan dat hij niet glimmend mag zijn ofzo, maar dat zal wel erg dom gedacht zijn denk ik
DOF = Depth Of Field, of in goed engels Scherptediepte
  maandag 28 juni 2004 @ 23:05:45 #21
336 Jessicaa
pi_20265553
En jij ook bedankt
pi_20265757
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef Jessicaa het volgende:
En jij ook bedankt
Kijk, en dat is nou gelijke behandeling
  maandag 28 juni 2004 @ 23:12:25 #23
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_20265830
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:03 schreef dawg het volgende:

[..]

Had jou vriendje niet een internetbedrijf?

Euh....

Ik hack morgen gewoon even in het stemtopic en maak mezelf de eervolle winnaar van deze maand...*oefent even het verbaasde gezicht* 'Oh...Ik??? Dat had ik echt nóóit verwacht!'
pi_20266410
Ik vind de discussies over valsspelen wel ver gaan, zelfs al zou iemand op zichzelf stemmen, dan is het door de hoeveelheid niet relevant. En waar gaat het nou heel om? Waardering van je mede-forumleden is toch veel meer waard dan jezelf beduvelen. Ben ik dan zo oud dat ik dit soort discussies niet meer kan vatten of ben ik ondanks mijn leeftijd nog steeds naief?
Wat ik wel jammer vind is dat je maar één foto mag insturen. Ik begrijp best dat het enorm veel werk wordt voor Rewimo of helpers om dat nog allemaal te behappen, maar toch.....
...niet geschoten is altijd mis...
pi_20266507
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:36 schreef rique het volgende:

[..]

Jij was toch door die Ymke omgekocht om je account beschikbaar te stellen voor deze frauduleuze tweemanswedstrijd?
Over fraude gesproken.... jij geeft dezelfde foto 2x punten
  maandag 28 juni 2004 @ 23:44:02 #26
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_20266911
Ik heb ook maar ff gestemd, ik heb nie echt gekeken of het nou een dierentuinfoto was of niet.
Het viel me eigenlijk nog wel best mee om te stemmen, vond het de vorige keer moeilijker
pi_20267287
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:28 schreef Borelius het volgende:
Ik vind de discussies over valsspelen wel ver gaan, zelfs al zou iemand op zichzelf stemmen, dan is het door de hoeveelheid niet relevant. En waar gaat het nou heel om? Waardering van je mede-forumleden is toch veel meer waard dan jezelf beduvelen. Ben ik dan zo oud dat ik dit soort discussies niet meer kan vatten of ben ik ondanks mijn leeftijd nog steeds naief?
Wat ik wel jammer vind is dat je maar één foto mag insturen. Ik begrijp best dat het enorm veel werk wordt voor Rewimo of helpers om dat nog allemaal te behappen, maar toch.....
lieve mensen (Rewimo en Borelius) het is nooit een discussie geweest hoor! Zoals ik het zie, waren Offy en ik apart van elkaar in een melige bui en noemden dat dan ook (let vooral op het grote aantal satirische opmerkingen in de posts! ) vervelend dat dat verkeerd wordt opgevat..mijn excuses, het is uiteraard niet de bedoeling om vals te spelen, ik dacht alleen dat Rewimo et al het handmatig moest nakijken wie er allemaal op wie gestemd hadden! Het was zelfs een beetje meelevend bedoeld!!
Ik zeg dan ook: relaaaaaaaaaaaaaaaaaaakzzzz

Nu dat uit de weg is geruimd, nog even dit (want daar zat ik dan weer mee, sort of)
Marc H geeft in het vorige topic een overzicht van de voorlopige top 5. Dat is m.i. een beetje vreemd, want je wilt dat iedereen anoniem stemt om het spannend te houden en om vriendjespolitiek te voorkomen (had ik ergens gelezen..pin me er niet op vast), en dan ga je tussen door de tussenstand geven! Ik dacht trouwens ook dat we ooit hadden afgesproken dat we geen tussenstanden zouden geven, maar pin me ook daar niet op vast (en daarbij, misschien vinden mensen dat we die regel dan ook moeten aanpassen? Roept u maar!!)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_20267645
Misschien moeten we al dat gedoe over regeltjes vooralsnog even lekker achterwege laten en zo Ik vind het wel spannend zo'n tussenstand en de mensen die dan toch zich laten beinvloeden...tja, jammer dan

Het merendeel van de mensen die stemt zal dit topic waarschijnlijk niet eens volgen Ik zag de vorige keer ook continue nieuwe namen.....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_20268255
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:28 schreef Borelius het volgende:
De hele regeltjesdiscussie komt iedere maand weer terug, en wat me er het meest aan opvalt is de omgekeerde generatiekloof. Wij ouwe sokken prediken vrijheid/blijheid en zelfregulering waar de jonge garde verzot blijkt op regels, regeltjes, bepalingen, tucht, orde, discipline, normen en natuurlijk waarden, en zo ongeveer overal waar dat mogelijk of onmogelijk zou zijn wordt fraude, bedrog en valsspelerij gevreesd. In onze tijd was dat gelukkig andersomonze tijd komt namelijk nog
Afgelopen wedstrijd is dus met wat regeltjes extra afgehandeld, en dat heeft zijn resultaat gehad, iedereen wil terug naar het oude open-vizier regime
quote:
Neem van mij aan dat de huidige opzet bij negentig inzendingen al een redelijke hoeveelheid werk met zich meebrengt.

Wanneer we echter een werkbare manier met meerdere inzendingen per user zouden ontdekken is het het overwegen waard, al zul je altijd een beperking moeten instellen om niet de hele inhoud van een microdrive in je mailbox aan te treffen.

Wat ook niet werkbaar is en wel leuk zou zijn is meerdere categorieën zoals destijds in FotoCreativ. Daar hadden ze verschillende categorieën voor beginners, gevorderden en een zgn Meister-categorie, maar ook een aparte categorie waarin elk experiment met beeld toegestaan was, zolang de bouwstenen maar eigen werk waren. Het aantal inzendingen lag daar echter ook een tikkie hoger dan hier (enkele duizenden, met voorjurering naar 200 en uiteindelijk stemming). Nu ik toch FotoCreativ weer eens in het geheugen heb staan: De onderwerpen waren daar nauwelijks afwijkend van wat we hier aan onderwerpen hebben. Er werd overigens steeds afgewisseld tussen een wedstrijd met een thema en een 'vrije' wedstrijd. Voor een wedstrijd gaven een aantal 'alte Hasen' zeer bruikbare tips over hoe je met het wedstrijdthema zou kunnen omgaan (vgl ons slowchattopic)

Helaas zijn we voor de exacte aanpak volgens FotoCreativ nog een tikkie te klein, hoewel ik wel heel veel raakvlakken zie tot aan het geheisa over dubbele stemmen aan toe. Ook bij Creativ werd gesjoemeld door families die wel tien tijdschriften (met stemkaart) kochten en de kaart instuurden. Op het totaal van 7000 stemkaarten sneed het echter niet bepaald hout
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 07:19:25 #30
13151 crew  Rewimo
pi_20270408
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:30 schreef ArjanB het volgende:

[..]

Over fraude gesproken.... jij geeft dezelfde foto 2x punten
Dat klopt inderdaad Pas je dat even aan, rique, anders kan ik je punten helaas niet meetellen...
pi_20270463
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 07:19 schreef Rewimo het volgende:
Dat klopt inderdaad Pas je dat even aan, rique, anders kan ik je punten helaas niet meetellen...
goed zeg, ik wilde net roepen dat die waarschijnlijk een typfoutje heeft gemaakt en de cijfertjes heeft omgewisseld, maar dat gaat ook niet op, de dubbele is 54 en hij heeft 45 ook al in zijn lijst

Ach ja, het is nog vroeg, of laat, het is maar net hoe je het bekijkt... ik ga in ieder geval zo ten bedde, welterusten goedemorgen
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 juni 2004 @ 08:00:52 #32
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20270579
je gaat gewoon naar bed 's avonds, en moet vervolgens een half uur bij lezen om alles weer te snappen hiero
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 08:43:59 #33
13151 crew  Rewimo
pi_20270849
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 08:00 schreef Xilantof het volgende:
je gaat gewoon naar bed 's avonds, en moet vervolgens een half uur bij lezen om alles weer te snappen hiero
Ga dan ook niet naar bed!
pi_20270875
Wanneer gaan de stembussen dicht?
pi_20270899
Ah, had ook wel even in stemtopic kunnen kijken.

Ik moet nog even wakker worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 09:02:30 #36
13151 crew  Rewimo
pi_20271069
Mogge dawg!
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 juni 2004 @ 09:08:11 #37
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20271147
oei!
ik moet ook nog ff gaan stemmen dan..

tis wel erg korte periode nu.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 09:17:21 #38
13151 crew  Rewimo
pi_20271293
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:08 schreef Xilantof het volgende:
oei!
ik moet ook nog ff gaan stemmen dan..

tis wel erg korte periode nu.
Twee dagen, net als anders
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 juni 2004 @ 09:17:42 #39
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20271297
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Twee dagen, net als anders
ik zorg dat mijn stem er ook nog komt
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 09:20:02 #40
13151 crew  Rewimo
pi_20271330
Ik moet zelf ook nog stemmen
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 juni 2004 @ 09:40:43 #41
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20271662

mijn punten zijn vergeven.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 29 juni 2004 @ 11:52:12 #42
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_20274961
woei
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 13:39:03 #43
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_20277793
Zo, ik werd nog even door een medeforumganger geattendeerd dat ik nog moest stemmen....Met behulp van m-niki's overzichtstopic springen voor mij de leukste foto's er zo uit
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_20284715
Shit... ik ga niet winnen.
pi_20284905
Ik ben het helemaal met je eens Ouwesok, we begrijpen elkaar helemaal! Wat het extra werk betreft, daar zag ik zelf ook al een probleem, en als je het al verruimt, dan zal er zeker een limiet moeten zijn, 2 hooguit 3 zeker niet meer. Ik zal eens nadenken over een mogelijk systeem om dat makkelijker te kunnen afhandelen, per slot van rekening is dat mijn vak, fotografie is slechts mijn hobby!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_20287139
Ik heb al een paar puntjes bij elkaar gesprokkeld.

Had ik niet verwacht, dus is wel leuk.
  FOK!Fotograaf dinsdag 29 juni 2004 @ 19:48:42 #47
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20287342
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:41 schreef dawg het volgende:
Ik heb al een paar puntjes bij elkaar gesprokkeld.

Had ik niet verwacht, dus is wel leuk.
idem hier, en van 1 persoon had ik nooit verwacht te krijgen
dus dat dus ook wel geinig

verwacht niet al te veel punten meer dan nu, maar goed, maar niet uit
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_20287447
we kunnen ooknog gaan raden welke naam bij welk nummer hoort.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:02:27 #49
79550 Ymke
your ghost
pi_20287726
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:48 schreef Xilantof het volgende:

[..]

idem hier, en van 1 persoon had ik nooit verwacht te krijgen
dus dat dus ook wel geinig

verwacht niet al te veel punten meer dan nu, maar goed, maar niet uit
Waarom verwacht je van een persoon geen punten te krijgen ? Klinkt nogal naar
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juni 2004 @ 20:04:32 #50
13151 crew  Rewimo
pi_20287793
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:52 schreef stil het volgende:
we kunnen ooknog gaan raden welke naam bij welk nummer hoort.

Ik kan vanavond wel alleen de winnende nummers bekend maken, zonder de namen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')